quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:49 schreef mijsje het volgende:hmmm, dan wordt het toch maar tijd om toch wat gewicht kwijt te raken... ik kan dat alleen erg lastig in tijden van stress, verdriet en drukte... helaas heb ik met allemaal te maken op het moment, dus wordt het een hele kluif... Wel bijzonder dat m'n gyn niks zei over overgewicht, en toen ik aangaf dat ik toch wel overgewicht had, keek hij me aan, en zei dat het wel meeviel... (streelde m'n ego wel eigenlijk) en dat ik nog niet zwanger ben, daar niks mee te maken heeft waarschijnlijk...
naja, we gaan maar eens kijken hoe het gaat lopen allemaal...
Mijn gynecoloog doed er ook niet moeilijk over (en bij mij valt het echt niet mee) tot mijn grote verbazing.Ze heeft wel verteld dat vrouwen met (veel) overgewicht grotere kans hebben op een hoge bloeddruk,zwangerschapssuiker en een keizersnee (waarom dat is weet ik niet).Natuurlijk is wat slanker altijd gezonder maar dat geld ook als je niet zwanger bent.Vertelde dat ik bang ben geen eisprong te hebben door mijn overgewicht,ze zei idd dat dat zou kunnen maar ze had zoiets van,maak je toch niet zo druk daarover.Nu ik ben gaan tempen ben ik tot de ondekking gekomen dat ik wel een ei heb wat voor mij echt een opluchting is

Ik denk trouwens wel dat het ene ziekenhuis/gynecoloog er anders mee omgaat,zo lees ik ook verhalen van vrouwen 100+ kilo die moeten verplicht in het ziekenhuis bevallen en worden door de vk doorgestuurd naar de gynecoloog en de ander kan gewoon bij de vk blijven en thuis bevallen.