abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67552403
Hij was vol..en het was nog niet over dus maar even deel 2 aangemaakt..

OP:

Ik heb al eerder bepaalde topics geopend over mijn vriend en zijn moeder, maar ik wil echt graag dat jullie het bij het verhaal houden wat ik nu ga neerzetten, en daarop ingaan. Want dit is wat nu aan de orde is en wat belangrijk is voor me. Graag serieuze reacties waar ik iets aan heb, dat zou ik erg op prijs stellen.
Hier komt het dan..

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar.

Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed. En dat komt (grotendeels) door zijn moeder. Hij heeft een moeder die naar mijn mening haar zoon nog niet volledig kan loslaten (terwijl hij dit jaar 25 wordt en al een behoorlijk tijdje uit huis is). Zo belt zij hem bijvoorbeeld elke dag minstens 2 keer..wat mij ongelovelijk irriteert en dwarszit. Maar ook in het gewone leven behandeld ze hem vind ik niet naar zijn leeftijd, eerder als een 15 jarige puber. Ze wil alles in de hand houden, in controle houden, ze is in mijn ogen een behoorlijk dwangmatig persoon. Dit merk ik aan kleine dingen maar ook aan grotere dingen, vind het heel moeilijk om uit te leggen maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dat bellen zit me alleen het meest dwars. Ik vind het niet normaal dat je als 24 jarige jongen 2x per dag door je moeder gebelt word..altijd belt ze 's middags en moet ze 's avonds persé nog een keer bellen..meestal rond een uur of half 10/half 11..ik denk dat dit puur is om haarzelf gerust te stellen zodat ze met een gerust hart kan gaan slapen..

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit, en mensen, dit zit me echt hoog. Ik ben er helemaal door geobsedeerd geraakt en denk de hele dag aan niks anders. Kan geeneens meer genieten van de tijd met hem, omdat het constant door mijn hoofd spookt. Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer. Zit de hele dag al met dikke ogen achter me laptop, radeloos. Hij is nu op zijn werk en komt vanavond terug, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet. Het enige wat ik vraag is om te zorgen dat zij het gewoon bij één keer per dag houd en graag in de middag, omdat we 'savonds toch vaak samen bezig zijn met gezellige dingetjes of met vrienden.

Hij doet het voor zover ik kan peilen en uit zijn reacties opmaak voor haar..Hij heeft zoiets van, als het haar een geruststellend gevoel geeft hij dat niet wil ''verpesten'' voor haar zeg maar.
En hij zegt dat hij het niet wil veranderen omdat hij er geen vertrouwen in heeft dat het genoeg zal zijn..en dat er wel weer nieuwe irritaties bijkomen.. (zoals ik al vermeld is het niet alleen het bellen wat vervelend is, maar haar hele gedrag en omgang met hem, alleen het bellen is het meest vervelende nu omdat je daar elke dag weer mee geconfronteerd wordt..)

Hoop dat het duidelijk is..en dat er tips kunnen komen...bedankt alvast.

laatste posts:
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:27 schreef Zeven7 het volgende:

[..]

nee dat is niet raar. Het is wel raar dat wanneer die partner zeer duidelijk aangeeft NIET iets aan de situatie te willen doen jij door blijft drammen, hopen, en jezelf frustreren.

Neem je verlies.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:30 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Geloof me, als ik wist hoe ik me hierover heen kon zetten en me oprecht niet meer zou kunnen storen hieraan, zou ik het meteen doen. Maar je hebt je eigen gevoel niet in de hand en ik kan mezelf niet dwingen me er niet aan te storen..Ik heb het namelijk geprobeerd, om het weken te negeren en te laten zijn zoals het is..maar dat werkt niet..
  maandag 30 maart 2009 @ 17:35:36 #2
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67552450
Ben je er al achter dat je vriend andere prioriteiten stelt? Dat jij dit niet moet gaan veranderen als hij dit niet wil?
En dat je daarom misschien teveel verschilt van elkaar?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:35:58 #3
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67552461
en ook nog een nieuw topic?

Alle users zijn er al over uit dat het niks meer wordt.. Welke input heb je nog meer nodig?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67552491
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef Nijns het volgende:
en ook nog een nieuw topic?

Alle users zijn er al over uit dat het niks meer wordt.. Welke input heb je nog meer nodig?
Ik had gewoon het idee dat het topic over was..mensen waren nog steeds in discussie inclusief ikzelf..en ik vind het ook wel belangrijk om hier later in te vermelden hoe mijn gesprek is gegaan die ik straks met hem ga voeren..
  maandag 30 maart 2009 @ 17:37:11 #5
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67552492
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef BarbaRob het volgende:
Ben je er al achter dat je vriend andere prioriteiten stelt? Dat jij dit niet moet gaan veranderen als hij dit niet wil?
Lees deel 1 ook even:
Nogmaals, problemen met vriend en schoonmoeder..wat te doen?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:37:17 #6
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67552499
Het wordt je iig makkelijker gemaakt afstand te nemen van de hele bel-situatie door je vriend.

Nu hoef je 'alleen nog maar' afstand te nemen van hem....
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 30 maart 2009 @ 17:37:49 #7
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67552515
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ik had gewoon het idee dat het topic over was..mensen waren nog steeds in discussie inclusief ikzelf..en ik vind het ook wel belangrijk om hier later in te vermelden hoe mijn gesprek is gegaan die ik straks met hem ga voeren..
Dat dan weer wel *popcorn pakt*
pi_67552549
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Nijns het volgende:

[..]

Dat dan weer wel *popcorn pakt*
Ben blij dat je andermans verdriet vermakelijk vind
  maandag 30 maart 2009 @ 17:39:31 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67552558
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:37 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Wat wordt je inzet van dat gesprek?
The love you take is equal to the love you make.
pi_67552580
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat wordt je inzet van dat gesprek?
Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:41:22 #11
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67552604
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:39 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Ben blij dat je andermans verdriet vermakelijk vind
Dat niet, andermans koppigheid wel.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:41:41 #12
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67552608
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

...Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft....
Goeie insteek. Not

Het is geen koehandel. Op die manier krijg je alleen verliezers....
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  maandag 30 maart 2009 @ 17:42:59 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67552637
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:40 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Vragen hoe het verder moet, of hij het definitief wil eindigen. Wat ik hem waard ben, wat hij voor me over heeft. Als hij verder wil, hoe we dit gaan aanpakken.
Vergeet niet: HIJ heeft het uitgemaakt. Dus is het wel aan jou om hem te vragen wat hij voor je over heeft? Wat heb jij voor hem over?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:43:39 #14
227106 BarbaRob
Meisjes plagen...
pi_67552649
quote:
Kun je niet even een korte samenvatting geven?
Heb alleen het begin gelezen, de rest was teveel gezever
pi_67552660
Dat 2x bellen is natuurlijk geouwehoer en een machtspelletje van jouw kant. Hij doet hier (terecht) niet aan mee, waarop jij er allemaal drogredenen bij verzint.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat zodra hij toegeeft er binnen no-time weer iets is wat hij voor jou moet overhebben omdat jij er zoooooveeeel moeite mee hebt.

Ik denk dat je vriend een verstandige beslissing heeft genomen.
pi_67552701
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vergeet niet: HIJ heeft het uitgemaakt. Dus is het wel aan jou om hem te vragen wat hij voor je over heeft? Wat heb jij voor hem over?
Dat weet hij, omdat ik het hem al vaak zat verteld heb waartoe ik in staat ben om voor hem te doen.
Ik moet gewoon weten wat ik hem waard ben, als hij mij letterijk kan antwoorden ''Jij bent het me niet waard om het telefoneren met mijn moeder te verminderen'', dan ben ik ook klaar. Dan weet ik genoeg. Daar heb ik genoeg eigenwaarde voor. Dit is gewoon iets wat ik moet weten. Ik moet het letterlijk horen..
pi_67552718
TS, even naar de basis.

Stel dat je vriend (of ex, of whatever geef het een naam) stopt met 2x bellen en het wordt 1x per week en alles is weer koek en ei. Ga je je dan niet vervolgens storen aan iets anders? Wat langzaam begint en over een half jaar een big issue is? Ik denk het wel namelijk.

Een andere invalshoek:
Stel dat hij ermee stopt en het wordt 1x per week. En hij is niet gelukkig meer omdat hij iets mist. Is dat wat je wil bereiken? Een ongelukkige vriend? Maakt dat je gelukkig?
  maandag 30 maart 2009 @ 17:47:08 #18
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_67552738
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:33 schreef Chickiewickie het volgende:

Ik ben 15 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat al maanden niet meer goed.

Mijn vriend is niet bereid dit te veranderen. Hij geeft wel toe dat het soms wat veel is en onzinnig is waar ze om belt, maar hij wil dit niet veranderen. Terwijl hij weet hoe hoog me dit zit,

Nou is het gister enorm uit de hand gelopen door een ruzie hierover, en heeft hij het uitgemaakt.
Ik weet het allemaal niet meer.

Wat zouden jullie doen, en wat vinden jullie hiervan?
Ik heb mijn vriend al keihard geconfronteerd hiermee..heb gezegt dat hij háár op de bovenste plek zet en geen rekening houd met hoeveel pijn hij mij ermee doet.

Dit vat het wel samen denk ik. Ik zou nog even goed naar je eigen post kijken..
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:35 schreef BarbaRob het volgende:
Dus dat.

Je hebt hem 'keihard geconfronteerd' en hij heeft het keihard uitgemaakt. Duidelijker dan dat gaat het volgens mij niet worden. Zn prioriteiten liggen meer dan vast.
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
pi_67552795
dam dit gaat snel..
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:58 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Sorry, zoveel reacties, vergeet sommige om op te reageren..
Nee we zijn niet de hele dag samen..vaak zien we elkaar alleen in het weekend vanwege 120 km afstand..hij woont in Amsterdam,,ik nog in een of ander klein stadje in Overijssel..(in hetzelfde stadje als zn moeder, dus we zitten of het weekend in Amsterdam, of het hele weekend bij zijn moeder thuis )
Dit is dus geen optie doordat we maar beperkte tijd samen hebben, en in die tijd dus ook vaak gewoon volledig samen zijn.
En ik zou zeggen: VERHUIZEN!
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 30 maart 2009 @ 17:50:13 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_67552820
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:45 schreef Chickiewickie het volgende:

[..]

Dat weet hij, omdat ik het hem al vaak zat verteld heb waartoe ik in staat ben om voor hem te doen.
Ik moet gewoon weten wat ik hem waard ben, als hij mij letterijk kan antwoorden ''Jij bent het me niet waard om het telefoneren met mijn moeder te verminderen'', dan ben ik ook klaar. Dan weet ik genoeg. Daar heb ik genoeg eigenwaarde voor. Dit is gewoon iets wat ik moet weten. Ik moet het letterlijk horen..
Ik vind dat heel onverstandig van je, om de hele relatie aan dat ene punt op te hangen.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:50:35 #21
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_67552829
Ik ken het verhaal niet maar als ik de OP lees, gaat dit nergens over. Wat maakt het uit hoevaak mams belt. Jij maakt hier naar mijn mening onterecht een probleem van. Als je hier door geobsedeerd kan worden, zo erg dat je geen plezier kan hebben in de dingen die je doet, zegt dat heel veel over jou, denk ik
pi_67552850
Waarom wordt er zo'n issue van gemaakt wat de prioriteiten zijn?

Wat voor last kan je er nou eenmaal van hebben? Ik kan het begrijpen dat als jij lekker in je kontje genomen wordt door hem en hij neemt rustig de telefoon op als zijn ma belt. Of als je ligt te pitten allebei om 2 uur 's nachts en hij neemt op en gaat zitten bellen. Dat zijn situaties dat ik je zou begrijpen.

Maar voor de rest, wat kan hij er nou helemaal mee fout doen? Ik zie geen 2e plek voor je eerlijk gezegd.

En je therapeut is ook waardeloos, maar dat terzijde.
pi_67552880
quote:
Op maandag 30 maart 2009 17:46 schreef Tha_Duck het volgende:
TS, even naar de basis.

Stel dat je vriend (of ex, of whatever geef het een naam) stopt met 2x bellen en het wordt 1x per week en alles is weer koek en ei. Ga je je dan niet vervolgens storen aan iets anders? Wat langzaam begint en over een half jaar een big issue is? Ik denk het wel namelijk.

Een andere invalshoek:
Stel dat hij ermee stopt en het wordt 1x per week. En hij is niet gelukkig meer omdat hij iets mist. Is dat wat je wil bereiken? Een ongelukkige vriend? Maakt dat je gelukkig?
Er kan altijd wat anders komen, maar hij kan niet in de toekomst kijken, en ik dus ook niet. Als zijn moeder doorkrijgt hoe het een beetje ervoor staat gaat er misschien bij haar een bel rinkelen en beseft ze dat ze moet leren haar zoon los te laten. Als dat het geval is, zie ik geen reden dat er over een halfjaar weer wat is. Maar nogmaals, ik kan niet in de toekomst kijken.

Het hoeft geen 1x per week te worden. En je gaat mij niet wijsmaken dat me vriend ongelukkig wordt als hij maar 1x per dag met mammie kan bellen in plaats van 2 of 3 keer.
pi_67552884
Als 2 keer teveel is en 1 keer goed, heb je dan zelf eigenlijk wel door dat je de relatie alleen maar op het spel zet voor de helft van de telefoontjes met schoonmams?

En dan heb je het over wat hij voor JOU over moet hebben?

Serieus.. dit gaat nergens meer over.

Wil je iets oplossen, of wil je je gelijk halen? Imho het tweede.
pi_67552897
Hij belt graag 2 keer per dag met zijn moeder, dat vindt zij fijn, en blijkbaar geeft het hem een heel fijn gevoel om zijn moeder op die manier een plezier te doen. Jij wilt dat hij niet 2x per dag met zijn moeder belt.
Waarom is wat jij wil belangrijker dan wat hij wil? Waarom verwacht jij dat hij jou op de eerste plek zet, als jij jezelf ook al op de eerste plek zet?
Arseen (As), atoomnummer 33
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')