abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67528092
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hij stond ook echt op 1 a 2 zetels, dat was ook de reden dat ik die verkiezingsavond niet ging kijken.
Niet waar, in de laatste peiling voor de verziezing stond hij op 6 zetels bij TNS/Nipo.
pi_67528097
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hij stond ook echt op 1 a 2 zetels, dat was ook de reden dat ik die verkiezingsavond niet ging kijken.
De PVV stond bij De Hond in de laatste drie weken voor de verkiezingen op 5 a 6 zetels...

http://nl.wikipedia.org/w(...)gen_2006_-_peilingen
pi_67528349
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet waar, in de laatste peiling voor de verziezing stond hij op 6 zetels bij TNS/Nipo.
nee echt op 1 a 2, want als hij op meer had gestaan, had ik zeker wel die verkiezingsavond gekeken op televisie.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67528390
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:40 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Toch heb je andere partijen nodig om te regeren, daar zal ook Wilders aan moeten wennen.
Om écht te regeren heb je maar één parij nodig.

Als de PVV een kabinet Wilders wilt zouden er meer rechtse partijen moeten komen,want met de oude politiek lukt het niet.
  zondag 29 maart 2009 @ 20:49:27 #55
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67528425
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:48 schreef detlevico het volgende:

[..]

Als de PVV een kabinet Wilders wilt zouden er meer rechtse partijen moeten komen,want met de oude politiek lukt het niet.
Na de aankomende verkiezingen wordt het formeren van een werkzame coalitie moeilijker dan ooit heb ik het idee, ik denk dat alleen de VVD eventueel met de PVV zou willen regeren.
pi_67528431
quote:

Het heeft ook tijd nodig om te veranderen, zoiets gaat niet van de ene op de andere dag.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 29 maart 2009 @ 20:54:15 #57
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_67528598
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar de grote vraag is of Wilders nou zelf de aandacht zoekt of dat de andere partijen niet thuis geven.
Want dat moet gezegd worden, het land lijkt wel stuurloos onder dat CDA kabinet.
Het is een beetje van beiden natuurlijk, al denk ik dat het meer is dat Wilders de aandacht zoekt. Maar het effect is hetzelfde: een vertekening in de media die er toe leidt dat je altijd weer de 'standpunten' van Wilders hoort. En dat heeft weer als effect dat mensen eerder in zo'n peiling voor de PVV kiezen, want hun standpunten liggen vers in het geheugen.

Die situatie verandert als er verkiezingen op komst zijn; dan gaat iedere partij ineens zijn standpunten in de media verkondigen. En dan zul je ook zien dat er meer aandacht voor de regeringspartijen komt.

Dus op zich niet eens zo erg dat je van de regeringspartijen niet veel hoort, op dit moment is het hun primaire taak om te regeren en niet om zieltjes te winnen.
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee echt op 1 a 2, want als hij op meer had gestaan, had ik zeker wel die verkiezingsavond gekeken op televisie.
Moeilijk hè, je ongelijk toegeven?
quote:

[..]

Niet in Nederland. Zo is het systeem nu eenmaal.
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:49 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Na de aankomende verkiezingen wordt het formeren van een werkzame coalitie moeilijker dan ooit heb ik het idee, ik denk dat alleen de VVD eventueel met de PVV zou willen regeren.
Ik denk ook de VVD niet. Misschien Verdonk.
  zondag 29 maart 2009 @ 20:55:43 #58
144262 thewishmaster
pi_67528662
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:54 schreef Horloge het volgende:

Ik denk ook de VVD niet. Misschien Verdonk.
Hans Wiegel gaf pas geleden bij Pauw en Witteman aan dat de VVD best in een regering zou kunnen samenwerken met de PVV.
pi_67528676
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen vanavond vast niet slapen
4 replies van jouw sinds de mijne, je bent er maar druk mee.

Femke is trots op je.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:06:31 #60
180385 Horloge
pi_67529002
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:55 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Hans Wiegel gaf pas geleden bij Pauw en Witteman aan dat de VVD best in een regering zou kunnen samenwerken met de PVV.
Maar Wiegel heeft het niet voor het zeggen bij de VVD. Uiteindelijk gaat Rutte erover en als ik zijn kritiek beluister, dan denk ik niet dat hij een coalitie met de PVV ziet zitten.

Bovendien zal er voor de VVD ook vrij weinig te halen zijn. PVV is een partij zonder veel intellectuele inhoud en zal dus straks allemaal externe mensen moeten aantrekken om minister te worden in een eventueel kabinet. De kans dat dat verkeerd uitpakt, zoals toentertijd bij de LPF, is aanzienlijk.

En op het moment dat een formatie met PVV niet van de grond komt (doordat niemand met hen wil regeren), heeft de VVD een grotere kans om te kunnen regeren met gevestigde partijen (CDA/PvdA/D66) en dat zal voor de VVD toch een stuk aantrekkelijker zijn.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:10:34 #61
144262 thewishmaster
pi_67529137
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:06 schreef Horloge het volgende:

[..]

Maar Wiegel heeft het niet voor het zeggen bij de VVD. Uiteindelijk gaat Rutte erover en als ik zijn kritiek beluister, dan denk ik niet dat hij een coalitie met de PVV ziet zitten.

Bovendien zal er voor de VVD ook vrij weinig te halen zijn. PVV is een partij zonder veel intellectuele inhoud en zal dus straks allemaal externe mensen moeten aantrekken om minister te worden in een eventueel kabinet. De kans dat dat verkeerd uitpakt, zoals toentertijd bij de LPF, is aanzienlijk.

En op het moment dat een formatie met PVV niet van de grond komt (doordat niemand met hen wil regeren), heeft de VVD een grotere kans om te kunnen regeren met gevestigde partijen (CDA/PvdA/D66) en dat zal voor de VVD toch een stuk aantrekkelijker zijn.
Bij een zetelaantal van 30 voor het CDA, 25 voor de PVDA en 15 voor D66 en VVD zouden die vier partijen dus samen een regering moeten vormen, ook dat lijkt me gezien de uiteenliggende politieke ideeen onmogelijk.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:20:58 #62
180385 Horloge
pi_67529462
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:10 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Bij een zetelaantal van 30 voor het CDA, 25 voor de PVDA en 15 voor D66 en VVD zouden die vier partijen dus samen een regering moeten vormen, ook dat lijkt me gezien de uiteenliggende politieke ideeen onmogelijk.
Wordt ook lastig inderdaad, zoals de verhoudingen nu (ongeveer) liggen.

Drie mogelijkheden zijn: CDA/PVV/VVD, mits ze genoeg zetels behalen. Maar dan nog is het twijfelachtig of VVD dat wil, hoewel het feit dat het CDA erbij zit dan wel weer een argument vóór zo'n coalitie zou zijn. Een andere mogelijkheid is PvdA/VVD/D66/CDA , maar dit zijn veel partijen en ze liggen ver uit elkaar qua ideologie. Het meest reëel zou dan wellicht nog zijn een coalitie met PvdA/GL/D66/SP. Paradoxaal genoeg kan een grote winst voor PVV er dus voor zorgen dat we straks een écht links kabinet hebben.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:49:45 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67530384
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:06 schreef Horloge het volgende:

[..]

CDA-PVV-VVD is best mogelijk qua zetelaantal.

CDA krijgt dan zijn religieus programma, VVD de economie en PVV haar anti-islam kruistocht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 maart 2009 @ 21:59:26 #64
180385 Horloge
pi_67530674
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

CDA-PVV-VVD is best mogelijk qua zetelaantal.

CDA krijgt dan zijn religieus programma, VVD de economie en PVV haar anti-islam kruistocht.
Net niet, 27+32+15 respectievelijk, dan kom je er 2 tekort voor een meerderheid (volgens de laatste peiling van Maurice de Hond dan). En ik denk dat jouw typering van zo'n coalitie wel klopt, des te meer reden om die regeringssamenstelling te vrezen.
pi_67531552
Voordat iedereen maar klakkeloos achter Wilders aanholt, bekijk eerst even zn partijprogramma op de site van de PVV. Staan een hoop achterlijke dingen tussen, maar het volgende slaat werkelijk alles:
quote:
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 29 maart 2009 @ 22:30:01 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_67531604
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:15 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Bij een schijnvertoning denk ik eerder aan het huidige kabinet. Wekenlang vergaderen over crisismaatregelen en elkaar in de haren vliegen en vervolgens terugkomen met bezuinigingen op de zorgtoeslag en een plan voor verhoging van de AOW leeftijd waaraan de FNV mag sleutelen. Nee, dat zijn geen schijnvertoningen inderdaad .
Daar denkt men in het buitenland toch anders over:
quote:
Belgische parlementsleden kijken met enige jaloezie naar de daadkracht waarmee de Nederlandse regering vorige week een crisisplan heeft afgesproken. Velen verwijten de Belgische regering dat het vooralsnog helemaal niets heeft gedaan tegen het snel stijgende begrotingstekort en de torenhoge staatsschuld.

"Ik denk dat we in de herfst maatregelen moeten gaan nemen voor 2010 of 2011. Er moet zo’n 15 miljard euro gesaneerd worden”, erkende Kamerlid Hendrik Bogaert van regeringspartij CD&V zondag in tv-programma De Zevende Dag (VRT).

Oppositieleider Peter Vanvelthoven (sp.a) vindt dat te laat: "Waarom de herfst? Begin er vandaag aan. Nederland heeft de weg getoond met een akkoord met de sociale partners."
Van de FP
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 29 maart 2009 @ 22:39:35 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67531864
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb Wilders nog geen zinnige oplossing horen vertellen.
Kun je nagaan, waar de rest in het algemeen mee aan komt zetten.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67531938
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou Lemmeb, leg eens uit wat jij zo goed vindt aan Wilders. Wat zijn de sterke punten van de beste man? Weglopen is heel stoer enzo, maar hij echt wil regeren dan kan hij natuurlijk niet weglopen.
  zondag 29 maart 2009 @ 23:20:07 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67533279
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou Lemmeb, leg eens uit wat jij zo goed vindt aan Wilders. Wat zijn de sterke punten van de beste man? Weglopen is heel stoer enzo, maar hij echt wil regeren dan kan hij natuurlijk niet weglopen.
Wilders' sterke punten zijn al die punten waarom hij nu op 32 zetels staat in de peilingen. Dat jij die punten niet ziet maakt mij verder niet uit. Ik heb toch niet de illusie dat ik jou zou kunnen overhalen om op hem te stemmen. Daarvoor zul je toch een keer bepaalde zaken in de praktijk moeten meemaken, waardoor je ogen worden geopend.
pi_67535164
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wilders' sterke punten zijn al die punten waarom hij nu op 32 zetels staat in de peilingen. Dat jij die punten niet ziet maakt mij verder niet uit. Ik heb toch niet de illusie dat ik jou zou kunnen overhalen om op hem te stemmen. Daarvoor zul je toch een keer bepaalde zaken in de praktijk moeten meemaken, waardoor je ogen worden geopend.
Drogredenatie in optima forma.
  maandag 30 maart 2009 @ 01:11:37 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67535712
quote:
Op maandag 30 maart 2009 00:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Drogredenatie in optima forma.
Neehoor. Ik geef hier gewoon de definitie van een sterk punt in het geval van Wilders: namelijk elk punt dat ervoor zorgt dat Wilders meer zetels krijgt.
pi_67535848
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Ik geef hier gewoon de definitie van een sterk punt in het geval van Wilders: namelijk elk punt dat ervoor zorgt dat Wilders meer zetels krijgt.
Wel degelijk een drogredenering hoor.

Hij heeft gelijk, omdat mensen het met hem eens zijn.
pi_67535944
quote:
Op maandag 30 maart 2009 01:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Wel degelijk een drogredenering hoor.

Hij heeft gelijk, omdat mensen het met hem eens zijn.
Dat zegt hij niet. Hij zegt dat Wilders' sterke punten de punten zijn die maken dat hij nu virtueel veel stemmen krijgt. Dat zegt niets over gelijk hebben (voor zover het daar in de politiek uberhaupt over gaat).
pi_67536988
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het stopzetten van het geld dat naar Afrika gaat, het afschaffen van de andere geldverslindende linkse hobbies, het uitzetten van criminelen met een dubbel paspoort, zorg verbeteren, belasting verlagen, etc etc.
Ontwikkelingshulp stopzetten: druppel op een gloeiende plaat en bovendien ronduit asociaal (niet eens een linkse hobby )
geldverslindende linkse hobby's: welke dan?
uitzetten criminelen met dubbele paspoort: hebben ze dan hun nederlandse paspoort niet meer?
zorg verbeteren: dat wil iedereen. Hoe wil wilders dat dan?
Belasting verlagen: mooi: hoe bekostigt hij dat?
etc: zoals?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67537004
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De rest begrijpt dat er niet zoiets is als simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen. Dat alles met alles samenhangt en dat simpele oplossingen andere problemen veroorzaken.

Maar blijkbaar wil 20% van de Nederlanders in bange tijden liever simpele oplossingen horen dan werkbare oplossingen.
bron
  maandag 30 maart 2009 @ 07:34:04 #76
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67537031
quote:

[..]

Wat? Lastig gevallen worden door Marokaantjes zeker? Nou, dat is een reden om op Wilders te stemmen ja, zeker omdat al zijn plannen daaaromtrend onuitvoerbaar zijn i.v.m. verdragen, nationale wetten en EU-wetgeving enzo. Maar dat is waar ook, wilders wil natuurlijk de EU verlaten, lekker weer ons eigen landje zijn en geen inkomsten hebben omdat we door de EU genegeerd worden.

Maar hey, Wilders stemmers hebben nog nooit enige blijk van intelligentie gegeven, dus ik snap wel dat ze denken dat zulke waanzin ingevoerd kan worden. Het kan toch volgens hun kroeg-logica? Nou dan, dan snappen die heren in Den Haag het gewoon niet!
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 30 maart 2009 @ 07:54:05 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537147
Jajajajaja, dat linkse probleemzoekersverhaaltje over "onuitvoerbaar" en "verdragen, nationale wetten en EU-wetgeving enzo" is in het vorige topic al uitgebreid besproken en met veel succes weerlegd. En Wildersstemmers indirect voor dom verslijten is ook zóóó 2006.

Gaap . Kom eens met iets nieuws.
  maandag 30 maart 2009 @ 07:58:22 #78
66444 Lord_Vetinari
pi_67537174
quote:
Op maandag 30 maart 2009 07:54 schreef Lemmeb het volgende:
Jajajajaja, dat linkse probleemzoekersverhaaltje over "onuitvoerbaar" en "verdragen, nationale wetten en EU-wetgeving enzo" is in het vorige topic al uitgebreid besproken en met veel succes weerlegd. En Wildersstemmers indirect voor dom verslijten is ook zóóó 2006.

Gaap . Kom eens met iets nieuws.
Waar dan?
  maandag 30 maart 2009 @ 08:06:20 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537227
quote:
Op maandag 30 maart 2009 07:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waar dan?
Als jij met iets nieuws komt, iets slims, bijvoorbeeld met een intelligente, steekhoudende argumentatie waarom de plannen van Wilders nooit zouden kunnen gaan werken, in plaats van het gebruikelijke linkse gepruttel over "onuitvoerbaarheid", "ïnternationale verdragen" en "de Grondwet", eventueel gekoppeld aan de mededeling dat PVV-stemmers dom zijn, dan zal ik jou laten zien waar in het voorgaande topic bovenstaande "argumenten" zijn weerlegd.
  maandag 30 maart 2009 @ 08:26:35 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537398
quote:
zondag 29 maart 2009
Taboe om Wilders te stemmen verdwijnt
Door WESSEL PENNING

ROTTERDAM - Het taboe om op Geert Wilders te stemmen is aan het verdwijnen. De komende jaren zullen meer hoogopgeleiden tot de aanhang van de PVV behoren dan nu het geval is, zeggen vooraanstaande politicologen.

De partij van Wilders vindt nu nog relatief veel steun onder laagopgeleide Nederlanders.

Volgens prof. Wouter van der Brug van de Universiteit van Amsterdam laten kiezers zich meer en meer leiden door hun opvattingen over de aanwezigheid van buitenlanders in Nederland.

,,Ook hoogopgeleide Nederlanders zijn kritisch over het migrantenbeleid en hebben angst voor de politieke islam,’’ zegt hij. ,,Zij hebben dezelfde motieven om op Wilders te stemmen als laagopgeleiden, maar de drempel was lange tijd te hoog. Na verloop van tijd nemen ze die stap alsnog.’’

Volgens prof. Kees Aarts van de Universiteit Twente heeft Wilders scherpe uitspraken over allochtonen salonfähig gemaakt en zal dat gunstige gevolgen hebben voor de PVV. Uit nieuw wetenschappelijk onderzoek door Centerdata - uitgevoerd vóór het Kamerdebat van afgelopen donderdag - blijkt dat Wilders op zo’n veertien zetels kan rekenen. Dat is stukken minder dan de 32 zetels, die de opiniepeilers van Maurice de Hond dit weekend voor hem berekenden.
quote:
zondag 29 maart 2009
‘Geert Wilders spreekt brede groepen kiezers aan’

Opleiding en inkomen zijn van gering belang om het stemgedrag van mensen op populistische partijen als de PVV te voorspellen, zegt de Amsterdamse politicoloog prof. Wouter van der Brug.

,,In Wassenaar scoorde de PVV bij de laatste verkiezingen, en de LPF in 2002, precies volgens het landelijke gemiddelde.’’

Opvallend, vond Van der Brug. ,,Wassenaar is niet bepaald een gemeente met de problemen van de grote stad.’’

Volgens prof. Kees Aarts van de Universiteit Twente wordt het in brede kringen van de bevolking tegenwoordig geaccepteerd als bij het klagen over medeburgers ook de nationaliteit wordt genoemd. ,,Dat is een van de blijvende gevolgen van de Fortuyn-revolutie.’’

Tegelijk proeft Aarts dat veel kiezers Geert Wilders te extreem vinden in zijn opvattingen en woordgebruik.

,,Hij spreekt brede groepen aan, maar tegelijk zoeken veel kiezers een meer gematigd persoon, die over breder terrein standpunten heeft. Zo iemand hebben die mensen jarenlang tevergeefs in de VVD gezocht.’’
quote:
zondag 29 maart 2009
Wilders-kiezer is ’n blijverdje
Door WESSEL PENNING

ZOETERMEER - De Wilders-stemmer is een man met een mavo-diploma. Hij is lid van de TROS, maar kijkt ook graag naar RTL 4 of SBS 6. Hij is al wat ouder, moet niets hebben van geloof of kerk en voelt zich in zijn broodwinning bedreigd door de kredietcrisis.

Hij woont in een rijtjeshuis in Purmerend, Hellevoetsluis of Zoetermeer, blijkt uit wetenschappelijke onderzoeken.

Zoetermeer, de wijk Buytenwegh. In een zoektocht naar de gemiddelde Wilders-stemmer hebben we in de eerste minuut beet. Op de stoep voor het winkelcentrum mopperen de 50-plussers Paul Peters en Wim Koenen een eind weg. Wim is voor Wilders. Paul nog net niet.

Paul: ,,Wilders doet aardig werk, maar hij discrimineert.’’ Wim: ,,Wij worden als Nederlanders ook gediscrimineerd. Door geitenneukers.’’ Paul: ,,Zeg dat nou niet, Wim.’’ Wim: ,,Je moet kunnen zeggen wat je wil.’’

Vroeger stemden ze CDA en VVD. Nu niet meer. ,,Allemaal zakkenvullers,’’ zegt Paul.

Wim voelt zich onveilig in Nederland. Het ‘donkere spul’ jaagt hem de stuipen op het lijf. ,,Je moet in dit land tegenwoordig bij wijze van spreken een mes in je kontzak steken om je veilig te voelen.’’

Paul: ,,Je moet alle buitenlanders niet over een kam scheren.’’

Wim: ,,Wie goed luistert naar Geert Wilders, weet dat de goede onder hem nooit onder de kwaden zullen lijden. Mits ze hard werken en zich aan ons aanpassen natuurlijk.’’

Elders in de wijk, toneel van de autowassende en tuinierende mens, wordt door vriendelijke wijkbewoners ook gemopperd. Over de Surinaamse buurman die van zijn tuin zo’n zootje maakt, over ‘jonge kleurlingen’ die dreigend rondhangen, over allochtonen in het algemeen die in groten getale in Buytenwegh zijn komen wonen. ,,Ik kom hier ’savonds liever niet meer buiten,’’ zegt de een na de ander.

Stemmers op Wilders? Neuh, dat zijn ze niet. ,,In Palenstein wonen veel sociaal- zwakken en allochtonen. Daar moet je wezen.’’

Onderzoeken bewijzen het ongelijk van de bewoners van Buytenwegh. Wildersianen zijn relatief oververtegenwoordigd in nette nieuwbouwwijken uit de jaren tachtig en negentig. Rustige, ontevreden mensen zijn het; niet de schreeuwlelijkerds die zich op internetsites manifesteren, zeggen onderzoekers.

,,Laten we vooral niet zeggen dat Wilders-stemmers halve gekken zijn,’’ zegt opiniepeiler Peter Kanne van TNS-NIPO. ,,Het zijn behoudende, best slimme mensen met zorgen - vaak kleine ondernemers of mensen uit het middenkader. Ze voelen zich bedreigd, maar geloven nog in verlossing, in het moment dat alles terugkeert bij de oude Nederlandse waarden.’’

Wat Wilders-stemmers onderscheidt van aanhangers van andere partijen, blijkt uit analyses van de Universiteit Twente, is de mening dat er te veel allochtonen in Nederland zijn en dat deze groep te gemakkelijk van sociale voorzieningen gebruikmaakt. Gaat het om rechten van vakbonden en arbeiders, dan staan PVV’ers dicht bij de opvattingen van de PvdA en andere linkse partijen. Over de rolverdeling van man en vrouw volgt de Wildersiaan de standpunten van het CDA en de andere christelijke partijen.

Nieuw is de voorzichtige toestroom van hoogopgeleiden in de partij van Wilders. Mensen met een hbo- of universitaire opleiding zijn, met een score van 13 procent, nog ondervertegenwoordigd in de aanhang van de PVV, maar onderzoekers zien een trend dat steeds meer hoogopgeleiden zich herkennen in de standpunten.

De aanhang van Wilders heeft vaste grond verworven in bijna alle hoeken van de samenleving. Haalde Wilders bij de verkiezingen in 2006 zijn stemmen bijvoorbeeld nog vooral bij alleenstaanden in het Zuiden en Oosten van het land, uit de laatste onderzoeken blijkt dat hij ook van Den Haag tot Den Helder op de sympathie kan rekenen van gezinnen met meer dan twee kinderen. Peter Kanne: ,,De PVV-stemmer is definitief gearriveerd. Hij voelt nog het taboe om zich voor een aanhanger van Wilders uit te geven, maar hij weet dat er naar hem geluisterd wordt. Hij is een blijverdje. Dat maakt hem zelfverzekerder dan ooit.’’
bron, bron en bron

Links kan lullen als Brugman, Wilders' opmars is gewoon niet meer te stuiten. Het zal niet lang meer duren of de eerste VARA-coryfee zal zijn voorkeur voor Wilders openbaar maken.
  maandag 30 maart 2009 @ 08:45:34 #81
66444 Lord_Vetinari
pi_67537628
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als jij met iets nieuws komt, iets slims, bijvoorbeeld met een intelligente, steekhoudende argumentatie waarom de plannen van Wilders nooit zouden kunnen gaan werken, in plaats van het gebruikelijke linkse gepruttel over "onuitvoerbaarheid", "ïnternationale verdragen" en "de Grondwet", eventueel gekoppeld aan de mededeling dat PVV-stemmers dom zijn, dan zal ik jou laten zien waar in het voorgaande topic bovenstaande "argumenten" zijn weerlegd.
Vertaling: Het is niet zo, maar ik wil niet afgaan op mijn eigen woorden.
quote:
Procedure Grondwetsherziening
Bij wijziging van de Grondwet geldt een andere wetgevingsprocedure dan bij wijziging van 'gewone' wetten. Herziening vindt plaats in twee lezingen en bij de tweede lezing is in beide Kamers een versterkte meerderheid nodig (namelijk tweederde van de stemmen).
[ V ][ ^^ ]
Twee lezingen
De Grondwet kan pas worden gewijzigd als eerst een voorstel voor een zogenaamde overwegingswet is aangenomen. De behandeling van dat wetsvoorstel kan worden beschouwd als de eerste lezing van de Grondwetsherziening.

Als beide Kamers het voorstel voor de overwegingswet hebben aangenomen, wordt de Tweede Kamer ontbonden. De kiezers kunnen bij de verkiezingen die daarna nodig zijn, een uitspraak doen over de voorliggende Grondwetsherziening. In de praktijk valt de ontbinding altijd samen met de reguliere, vierjaarlijkse ontbinding van de Tweede Kamer.

De nieuwgekozen Tweede Kamer overweegt vervolgens een voorstel tot wijziging van de Grondwet. Dit wordt de tweede lezing genoemd. Als de Tweede Kamer het voorstel met tweederde meerderheid aanneemt, behandelt ook de Eerste Kamer het voorstel in tweede lezing. Ook die Kamer moet het voorstel met tweederde meerderheid aannemen om de Grondwet te wijzigen.
Het is natuurlijk heel makkelijk om te roepen 'De grondwet wijzigen we gewoon, want dat kan als Wilders het wil en zegt'. Helaas, zoals bovenstaande tekst aangeeft, is het niet zo simpel. En ik heb zo het donkerbruine vermoeden, dat een tweederde meerderheid voor een Grondwetswijziging, waarin Artikel 1 sneuvelt, net zo realistisch is als de mogelijkheid dat Wilders ooit de Nobelprijs voor de Kernfysica zal ontvangen.
pi_67537765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

[..]

bron, bron en bron

Links kan lullen als Brugman, Wilders' opmars is gewoon niet meer te stuiten. Het zal niet lang meer duren of de eerste VARA-coryfee zal zijn voorkeur voor Wilders openbaar maken.
Het is natuurlijk totale omzin om te beweren dat als je hoog-opgeleid bent, dat je dan ook verstand hebt van politiek. Misschien is dat nog wel arroganter dan te beweren dat Wilders-stemmers dom zijn.
bron
  maandag 30 maart 2009 @ 08:54:54 #83
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537788
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vertaling: Het is niet zo, maar ik wil niet afgaan op mijn eigen woorden.
[..]

Het is natuurlijk heel makkelijk om te roepen 'De grondwet wijzigen we gewoon, want dat kan als Wilders het wil en zegt'. Helaas, zoals bovenstaande tekst aangeeft, is het niet zo simpel. En ik heb zo het donkerbruine vermoeden, dat een tweederde meerderheid voor een Grondwetswijziging, waarin Artikel 1 sneuvelt, net zo realistisch is als de mogelijkheid dat Wilders ooit de Nobelprijs voor de Kernfysica zal ontvangen.
Uit voorgaand topic:
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De Grondwet is veranderlijk en kan desnoods genegeerd worden. En internationale verdragen zijn in deze tijden geen zak meer waard.

Maar wat de Grondwet betreft zie ik sowieso geen problemen. Niets wat Wilders voorstelt zou ook maar enigszins in strijd met de Grondwet kunnen zijn. Ja, ik weet het wel, linksen zien allerlei onoverkomelijke problemen. Maar in de praktijk zal men heel makkelijk in staat blijken om om al die zogenaamde "problemen" heen te manoeuvreren. Uiteindelijk draait het namelijk niet om de letterlijke tekst van de wet zelf, maar om de interpretatie van die letterlijke tekst.
M.a.w.: die grondwet hoeft helemaal niet gewijzigd te worden om Wilders' plannen tot uitvoering te brengen.

Kom nou eens met iets nieuws. Is dit echt alles wat je hebt, alles wat je kunt verzinnen? Ik had toch een iets hogere pet van je op, rekende jou nog wel tot de iets intelligenteren, meer creatieven onder de linksen op dit forum. Iemand die wel verder zou moeten komen dan bovenstaande linkse spijkers op laag water en het uiten van beledigingen naar je opponent of zijn partij.
pi_67537818
quote:

[..]

Duidelijke taal. Ik begrijp direct waarom jij op Wilders stemt. Sterker, ik snap niet eens waarom ik tegen die blonde Mozart ben. Jouw betoog over Wilders' partijprogramma heeft mijn ogen doen openen. Ik heb het licht gezien...

Goede punten? Het feit dat hij de belasting wil verlagen? Ik wil niet vervelend doen, maar dat wordt vrij lastig in een tijd van crisis.
pi_67537889
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb ze er niet kunnen vinden
bron
  maandag 30 maart 2009 @ 09:01:17 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_67537894
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Uit voorgaand topic:
[..]

M.a.w.: die grondwet hoeft helemaal niet gewijzigd te worden om Wilders' plannen tot uitvoering te brengen.

Nee? Het afnemen van de nationaliteit is niet mogelijk, hoor. Ook niet als je twee paspoorten hebt.

De plannen van Wilders zijn in strijd met Artikel 1, 2, 3, 4, 6, 10, 23 en zo nog een paar.

http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1
  maandag 30 maart 2009 @ 09:04:45 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537957
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:53 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het is natuurlijk totale omzin om te beweren dat als je hoog-opgeleid bent, dat je dan ook verstand hebt van politiek. Misschien is dat nog wel arroganter dan te beweren dat Wilders-stemmers dom zijn.
Het is niet alleen onzin en arrogant, het trucje werkt ook niet meer.

Vroeger had het nog wel effect. Iedereen wilde immers bij de slimme, hoog opgeleide club horen. Als politiek correcten dan maar massaal beweerden dat Wilders-stemmers dom en/of laagopgeleid zijn, en PvdA- en GL-stemmers precies het tegenovergestelde, dan werd dat een soort zelfbevestigende, zichzelf in stand houdende bewering.

Maar die cyclus is nu gelukkig doorbroken. Men is niet meer zo onder de indruk van dit soort "argumenten". Men wil niet meer zo graag bij de "slimme", "hoog opgeleide" politiek correcte club horen, aangezien die club Nederland goed verziekt heeft. Zo slim waren die hoger opgeleiden van links blijkbaar helemaal niet.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:06:05 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67537982
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee? Het afnemen van de nationaliteit is niet mogelijk, hoor.
Jawel hoor.
quote:
De plannen van Wilders zijn in strijd met Artikel 1, 2, 3, 4, 6, 10, 23 en zo nog een paar.

http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1
Tsja, dat is jouw interpretatie van die wetsartikelen. Ik en velen met mij hebben een andere interpretatie.

Nogmaals: kom nou eens met iets nieuws.
pi_67538074
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:04 schreef Lemmeb het volgende:
Zo slim waren die hoger opgeleiden van links blijkbaar helemaal niet.
En nog steeds niet.
pi_67538089
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is niet alleen onzin en arrogant, het trucje werkt ook niet meer.

Vroeger had het nog wel effect. Iedereen wilde immers bij de slimme, hoog opgeleide club horen. Als politiek correcten dan maar massaal beweerden dat Wilders-stemmers dom en/of laagopgeleid zijn, en PvdA- en GL-stemmers precies het tegenovergestelde, dan werd dat een soort zelfbevestigende, zichzelf in stand houdende bewering.

Maar die cyclus is nu gelukkig doorbroken. Men is niet meer zo onder de indruk van dit soort "argumenten". Men wil niet meer zo graag bij de "slimme", "hoog opgeleide" politiek correcte club horen, aangezien die club Nederland goed verziekt heeft. Zo slim waren die hoger opgeleiden van links blijkbaar helemaal niet.
Wat heeft links hier mee te maken? Achter linkse ideologieën aanlopen is net zo onverstandig. Er zijn geen simpele oplossingen, niet links en niet rechts. Elke oplossing veroorzaakt andere problemen met zaken die eerst niet als probleem werden gezien. Wilders levert simpele oplossingen die niet doordacht zijn voor hun gevolgen op andere zaken.

De helft van de ambtenaren op straat? Ok dus een paar honderdduizend werklozen erbij. Wilders is er dus voor het volk, behalve voor ambtenaren. Right

Los daarvan vind ik het nog wel het meest schokkend dat discriminatie gewoon weer mag. Alle moskeeën dicht, de koran verbranden. De angst regeert.
bron
  maandag 30 maart 2009 @ 09:18:41 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67538186
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:12 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat heeft links hier mee te maken? Achter linkse ideologieën aanlopen is net zo onverstandig. Er zijn geen simpele oplossingen, niet links en niet rechts. Elke oplossing veroorzaakt andere problemen met zaken die eerst niet als probleem werden gezien.
Je snapt de strekking van die post waar je op reageerde geloof ik niet helemaal.
quote:
Wilders levert simpele oplossingen die niet doordacht zijn voor hun gevolgen op andere zaken.

De helft van de ambtenaren op straat? Ok dus een paar honderdduizend werklozen erbij. Wilders is er dus voor het volk, behalve voor ambtenaren. Right
Hoe wilde je anders naar een kleinere overheid toe werken?

Afijn, dit zijn niet de oplossingen voor de problemen waar het de meeste Wildersstemmers om gaat. Het hele GL-programma staat ook vol met onuitvoerbare onzin, dus dat zegt helemaal niks. Het gaat juist om die paar slimme oplossingen die voor de kiezer het verschil maken.
quote:
Los daarvan vind ik het nog wel het meest schokkend dat discriminatie gewoon weer mag. Alle moskeeën dicht, de koran verbranden. De angst regeert.
Discriminatie is al jaren weer toegestaan in Nederland. Een autochtoon meisje zonder hoofddoek is een 'hoer' en ik ben een 'kaaskop'. Zelfs bij de uitvoering van hun criminele praktijken discrimineren moslims, door voornamelijk autochtonen tot slachtoffer te maken en zelden of nooit andere moslims.
pi_67538316
Bij Wilders krijg ik altijd het idee dat het maar saai gaat worden in Nederland als hij aan de macht is. Mede omdat hij zo vast houdt aan traditionele waarden. Alles wat een beetje alternatief is zal denk ik beetje bij beetje minder zichtbaar worden. (subsidies die ingetrokken worden e.d.) Daarnaast denk ik dat minder valide mensen (geestelijk / lichamelijk) nadeel gaan ondervinden van zijn beleid, omdat hij iedereen aan het werk wil zetten. Ook vrees ik voor het image van Nederland in het buitenland, zeker al vanwege bewoordingen over bepaalde landen. Zo'n antillen kan ik dan weinig mee zitten, maar wie weet wat er nog meer komt. Tevens is Wilders maar al te lieve vriendjes met de pro-rechtse afdeling van Israel. En dat zijn niet al te fijne mensen.

En als laatste. Die raddraaiers kunnen denk ik prima aangepakt worden door een partij als D66. Daar hebben we zo'n brulaap toch niet voor nodig?

Wilders doet het prima met zijn negen zetels in de kamer. Meer is voor hem echt niet nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door alexis_ op 30-03-2009 09:31:56 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 09:27:03 #93
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67538342
Ik durf er een ban op te zetten dat Wilders nooit minister-president gaat worden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:30:41 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67538412
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:25 schreef alexis_ het volgende:
En als laatste. Die raddraaiers kunnen denk ik prima aangepakt worden door een partij als D66. Daar hebben we zo'n brulaap toch niet voor nodig?
Blijkbaar toch wel. D66 heeft alles bij elkaar meer dan 10 jaar meegeregeerd in een niet zo ver verleden, en in al die jaren nooit iets tegen deze bicriminele "raddraaiers" ondernomen. Nee, van D66 moeten we het echt niet hebben als het om het aanpakken van criminaliteit gepleegd door allochtonen met een islamitische achtergrond gaat.
pi_67538489
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Blijkbaar toch wel. D66 heeft alles bij elkaar meer dan 10 jaar meegeregeerd in een niet zo ver verleden, en in al die jaren nooit iets tegen deze bicriminele "raddraaiers" ondernomen. Nee, van D66 moeten we het echt niet hebben als het om het aanpakken van criminaliteit gepleegd door allochtonen met een islamitische achtergrond gaat.
Wilders heeft vier jaar met paars meegeregeerd en blijkbaar ook nooit iets ondernomen. Beetje kromme vergelijking. Pas in / na het tijdperk LPF begon hij zich anders te uiten.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:38:10 #96
144262 thewishmaster
pi_67538557
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:34 schreef alexis_ het volgende:

[..]

Wilders heeft vier jaar met paars meegeregeerd en blijkbaar ook nooit iets ondernomen. Beetje kromme vergelijking. Pas in / na het tijdperk LPF begon hij zich anders te uiten.
De invloed van een kamerlid die 1 zetel bezet vergelijken met de invloed van een partij met eerst 26 (paars 1) en later 14 zetels (paars 2) .
  maandag 30 maart 2009 @ 09:40:16 #97
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_67538607
't is anders wel raar dat ie met economische aangelegenheden nu standaard met links meestemt, terwijl ie niet heeft afgerekend met zijn liberale verleden
  maandag 30 maart 2009 @ 09:40:46 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67538616
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:34 schreef alexis_ het volgende:

[..]

Wilders heeft nog nooit in de regering gezeten.

En bovendien: een mens kan tot nieuwe inzichten komen. Daarom heeft hij ook een hele nieuwe partij opgericht. De inzichten van D66 zijn in al die jaren geen steek veranderd.
pi_67538627
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:25 schreef alexis_ het volgende:
Bij Wilders krijg ik altijd het idee dat het maar saai gaat worden in Nederland als hij aan de macht is. Mede omdat hij zo vast houdt aan traditionele waarden. Alles wat een beetje alternatief is zal denk ik beetje bij beetje minder zichtbaar worden. (subsidies die ingetrokken worden e.d.) Daarnaast denk ik dat minder valide mensen (geestelijk / lichamelijk) nadeel gaan ondervinden van zijn beleid, omdat hij iedereen aan het werk wil zetten. Ook vrees ik voor het image van Nederland in het buitenland, zeker al vanwege bewoordingen over bepaalde landen. Zo'n antillen kan ik dan weinig mee zitten, maar wie weet wat er nog meer komt. Tevens is Wilders maar al te lieve vriendjes met de pro-rechtse afdeling van Israel. En dat zijn niet al te fijne mensen.

Wilders doet het prima met zijn negen zetels in de kamer. Meer is voor hem echt niet nodig.
Helemaal mee eens. Later Geert maar lekker oppositie blijven, daar doet ie het goed Als hij gaat regeren dan is het waarschijnlijk snel uit met de pret.
  maandag 30 maart 2009 @ 09:45:46 #100
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67538726
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je snapt de strekking van die post waar je op reageerde geloof ik niet helemaal.
Leg het dan maar nog eens uit, als ik het niet begrijp
quote:
[..]

Hoe wilde je anders naar een kleinere overheid toe werken?
WIe zegt dat ik dat wil . Het zijn loze kreten, dat is wat ik zeg. Hoe wil hij de overheid halveren. Welke taken moeten worden afgesloten? Moeten ze niet meer gedaan worden of door private instellingen uitgevoerd worden. Gaan we delen van ministeries privatiseren of komen er een paar honderdduizend mensen zomaar op straat te staan.
quote:
Afijn, dit zijn niet de oplossingen voor de problemen waar het de meeste Wildersstemmers om gaat. Het hele GL-programma staat ook vol met onuitvoerbare onzin, dus dat zegt helemaal niks. Het gaat juist om die paar slimme oplossingen die voor de kiezer het verschil maken.
[..]
Daar heb je wel een punt
quote:
Discriminatie is al jaren weer toegestaan in Nederland. Een autochtoon meisje zonder hoofddoek is een 'hoer' en ik ben een 'kaaskop'. Zelfs bij de uitvoering van hun criminele praktijken discrimineren moslims, door voornamelijk autochtonen tot slachtoffer te maken en zelden of nooit andere moslims.
Dus? Omdat hullie discrimineren moeten 'wij' het ook maar doen? Aanpakken, helemaal mee eens. Man en paard noemen, ook prima. Maar zonder te discrimineren. Pak de criminelen aan, niet hun geloof of afkomst.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')