Zug-Chef | zaterdag 28 maart 2009 @ 21:52 |
Maandag weten we het, maar tot die tijd... Weekend. | |
Zug-Chef | zaterdag 28 maart 2009 @ 21:52 |
In concessiegebied Noord en Zuidwest Friesland verzorgt Connexxion al enkele jaren het busvervoer, na het winnen van de aanbesteding welke in 2006 is uitgeschreven door de provincie Fryslan. Ze hebben daarbij het vervoer over genomen van NoordNed/Arriva. De inzet van bussen is vrij divers te noemen. Naast de kleine 8-meter bussen (ProCity) en enkele 18-meter bussen rijden er ook standaard 12-meter bussen van het type VDL Berkhof Ambassador en MAN Lion's City. Tot slot rijden nog enkele oude bussen van het type Den Oudsten Alliance B95 rond in Friesland. Voorheen in dienst bij Midnet (rondom Utrecht-Hilversum), nu rijden zij hun wellicht laatste rondjes in het hoge Noorden, dit in verband met het ingaan van de nieuwe dienstregeling per 29 maart 2009, waarbij enkele 12-meter bussen overbodig geworden zijn. ![]() Connexxion's 2301 staat op de buffer te Heerenveen, over enkele minuten zal de rit terug naar Leeuwarden aanvangen. ![]() Connexxion's 2301 komt aan bij de vertrekhalte van Lijn 28 naar Leeuwarden. ![]() Connexxion's 2301 is zojuist op het station van Leeuwarden gearriveerd. De lijnfilm is ondertussen al gewijzigd naar de volgende rit, lijn 70 naar Minnertsga Mooie Paal. ![]() Connexxion's 2301 keert bij het busstationnetje van Minnertsga, Mooie Paal als lijn 70 terug naar Leeuwarden station. | |
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2009 @ 22:12 |
Mooie platen Zug ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 28 maart 2009 @ 22:53 |
Ik ben het voor één keertje met de manegeverslaafde groenteboer eens ![]() | |
NoBody122 | zondag 29 maart 2009 @ 03:33 |
quote:Wat deed Jeroen daar als bijrijder in die bus ![]() Aangezien ik zelf dit weekend in Utrecht blijf en dus niet aan het werk ben, ben ik wel erg nieuwsgierig naar de eerste reacties op de nieuwe dienstregeling vanuit Frieslân ![]() | |
Gnittoo | zondag 29 maart 2009 @ 11:53 |
quote:die zal wel te lui zijn om van de kantine naar de buffer te lopen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 maart 2009 @ 19:46 |
Wat een bizar slechte reclamecampagne op de bussen van Hermes in de stadsdienst Nijmegen trouwens zeg ohoo... ![]() Welke debiel zoiets toch verzint.... ![]() ![]() SPOILER | |
NoBody122 | zondag 29 maart 2009 @ 23:38 |
quote:Dat idd ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 30 maart 2009 @ 01:17 |
tvb | |
Peterselieman | maandag 30 maart 2009 @ 12:16 |
quote:Ik lees net het volgende: quote: | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 13:05 |
quote:Die reclame was zeker pun intended? ![]() | |
Gnittoo | maandag 30 maart 2009 @ 14:22 |
quote: ik vind het verdacht lang duren, alsof er een bepaalde partij moet winnen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 30 maart 2009 @ 15:11 |
quote:geheid.. maar ja ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 15:44 |
quote:Ik heb mijn vertrouwen in het OV-Bureau Groningen-Drenthe. | |
Ou-Tannu | maandag 30 maart 2009 @ 15:59 |
zullen we speculeren gaan? ![]() | |
Ofyles2 | maandag 30 maart 2009 @ 16:10 |
Is niet echt verstandig. | |
Ou-Tannu | maandag 30 maart 2009 @ 16:10 |
suggesties gaan doen? ![]() | |
BeefRWijker | maandag 30 maart 2009 @ 23:14 |
quote:Mooi, kunnen we dan gelijk door naar bussentopic #23 | |
Ou-Tannu | maandag 30 maart 2009 @ 23:32 |
tijd genoeg dus ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 31 maart 2009 @ 20:02 |
![]() 1van 3 Egged Ambassadors bij Cosmo Trucks in Bolsward op de binnenplaats, afgelopen zaterdag. ![]() Idem. ![]() Bijna gemist: Jonckheer stadsbus voor vermoedelijk onderhoud, verborgen achter garagedeur op de zelfde binnenplaats. | |
RealZeus | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:26 |
quote:Ik niet. | |
Ou-Tannu | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:37 |
quote: | |
BeefRWijker | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:42 |
![]() Bij Syntus rijden dus nog steeds B89's, hè Zug-Chef. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 31-03-2009 21:57:46 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:51 |
Syntus rijd gewoon nog met echte bussen ![]() als ze nu ook eens met echte treinen gingen rijden ipv RAILbussen ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 31 maart 2009 @ 21:54 |
quote:Daarom is het ook zijn vertrouwen en niet jouw vertrouwen hè. | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 00:31 |
Vandaag rijdt de Mercedes-Benz CapaCity op proef in Amsterdam. | |
Gnittoo | woensdag 1 april 2009 @ 11:08 |
quote: ![]() ![]() | |
RealZeus | woensdag 1 april 2009 @ 15:46 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 1 april 2009 @ 16:08 |
Ping Maurits, de stalling in Bolsward, waar was die ook al weer? | |
Gnittoo | woensdag 1 april 2009 @ 16:49 |
quote:http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=53.059597,+5.512986&vps=7&jsv=151e&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.947994,114.257812&ie=UTF8&geocode=FQ2gKQMdGh9UAA&split=0 | |
Ofyles2 | woensdag 1 april 2009 @ 17:03 |
quote:Nee, dat is een Wright Eclipse of Wright Solar. Maar helaas kwam de CapaCity niet opdagen. ![]() | |
Bommenlegger | woensdag 1 april 2009 @ 20:19 |
Wat een luxe al die nieuwe bussen. Hier krijgen we oude Conimex en Hermes bussen.... | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 00:43 |
quote:Het was een 1-aprilgrap van die CapaCity. | |
zwahiel | donderdag 2 april 2009 @ 04:13 |
quote:Ow vertel 's dan. Zie wel steeds meer Amba's in dienst komen bij GVU. En de geilste bus hebben ze nu als OV shitkaart test ding rijden ![]() | |
NoBody122 | donderdag 2 april 2009 @ 09:57 |
quote:Desondanks zullen ze toch gelede bussen moeten blijven gebruiken op de meeste lijnen en omdat er, voor zover ik weet, geen gelede Amba's bestaan zul je ze dus nooit als enige zien ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 2 april 2009 @ 11:48 |
quote:tijd voor de amba 300 ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 2 april 2009 @ 12:16 |
Stond er op de IAA geen gelede Citea? | |
blup | donderdag 2 april 2009 @ 13:17 |
quote:Roept rare gevoelens bij me op. | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 14:05 |
quote:Ik heb die gelede Citea nog nooit gezien. | |
BeefRWijker | donderdag 2 april 2009 @ 14:50 |
quote: quote:Je hebt mijn permissie om busfotoman daarvoor in mekaar te rossen. ![]() Die heeft daar persoonlijk aan meegeholpen om die prachtige bus te verkloten. ![]() In Arnhem hebben ze overigens zo'n zelfde bus tot Lesbus gedegradeerd. Zijn ze nou besodemieterd, heb je nog een bus die voldoet als lagevloers materieel en dan onttrek je 'm. ![]() ![]() quote:Joh, vergeten om je medicatie in te nemen? ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 02-04-2009 14:56:38 ] | |
Peterselieman | donderdag 2 april 2009 @ 14:53 |
quote:Die is gister uit de fabriek komen rollen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 15:08 |
quote:Foto's? | |
zwahiel | donderdag 2 april 2009 @ 18:07 |
Beef, ik sla 'm op zijn plaat als je me komt helpen! Verdomme, had zo'n rottige Fries klote barrel daarvoor gebruikt, niet een Utrechts wonder der ontwerp. Ook nog zo'n ontzettend lelijke sticker erop voor alsof ie van Pauw vervoer af komt en evenementenbus geworden is! ![]() HOE DURVEN ZE!!!! Of had er zo'n Van Hool A300 neer gezet, wel een A, geen NewA! Kon je in die DO tenminste fatsoenlijk zitten ipv in die kuipjes van de Belgenbak. | |
Gnittoo | donderdag 2 april 2009 @ 18:11 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | donderdag 2 april 2009 @ 19:35 |
quote:Die is er al volgens google. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 2 april 2009 @ 21:27 |
quote:Op OVinBoskoop was ik ook al gestonken in de Amba 300. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 2 april 2009 @ 22:41 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 3 april 2009 @ 00:57 |
![]() ![]() ![]() OViB deze week | |
BeefRWijker | vrijdag 3 april 2009 @ 01:02 |
[quote]Op donderdag 2 april 2009 18:07 schreef zwahiel het volgende: Beef, ik sla 'm op zijn plaat als je me komt helpen! [/quote} Hij schijnt 2 meter lang te zijn dus ik geef je wel een kontje. | |
Peterselieman | vrijdag 3 april 2009 @ 22:43 |
Ik lees net dit op een ander forum dat er op het Busfreaksforum het volgende stond over de aanbesteding in GGD:quote:Wel is inmiddels een bus van xx speciaal op de foto gezet in opdracht van het ov-bureau ... | |
NoBody122 | vrijdag 3 april 2009 @ 23:25 |
quote:En gaat het in die concessie over heel Groningen?? | |
Ou-Tannu | zaterdag 4 april 2009 @ 00:44 |
wat heeft een spoorlijn te maken met een buslijn? ![]() en CXX kan ook spoor vervoeren hoor :w ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 4 april 2009 @ 00:48 |
quote:Groningen, Groningen Stad en Drenthe | |
Gnittoo | zaterdag 4 april 2009 @ 16:52 |
minder geld>minder ritten>mogelijk banenverlies ![]() | |
RealZeus | zaterdag 4 april 2009 @ 17:06 |
quote:Ik las het al in de krant. ![]() Hoe moet het OV dan een alternatief voor de auto worden? ![]() | |
Mr.Jorn. | zaterdag 4 april 2009 @ 18:11 |
Het openbaar vervoer gratis maken en de accijns op benzine omhoog gooien om het zo te compenseren. Een eenvoudig rekensommetje geeft aan hoeveel geld er per liter benzine bij op moet om zo het openbaar vervoer te kunnen betalen. Zo haal je mensen uit de auto en gaan ze de bus in! Of denk ik weer te makkelijk? | |
BeefRWijker | zaterdag 4 april 2009 @ 18:39 |
quote:Goh, alweer niks nieuws onder de zon. | |
Gnittoo | zaterdag 4 april 2009 @ 19:42 |
viel me vandaag op in de nieuwe dienstregeling:![]() kom ik later op de dag idd een amba tegen als 351 ![]() gelukkig had ik wel een fatsoenlijke bus mee: ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 april 2009 @ 20:21 |
Van lijn 351 is het idd een foutje. Maar wat betreft de melding van de andere lijnen, zou je daarmee kunnen verwachten dat de laatste Alliances nu echt weg zijn uit Friesland. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 april 2009 @ 21:11 |
quote:Als de achterlijke provincies stadsregio's kwaliteit boven gimmicks zouden prefereren als voorbeeld. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 4 april 2009 @ 21:26 |
Merk en type: Berkhof Eigenaar: Rondvaardij Princenhof Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 21 maart 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: deze voormalige Interliner is omgedoopt tot 'partyliner' | |
Peterselieman | zaterdag 4 april 2009 @ 21:31 |
quote:Vrijdag leek mij de 2326 nog in Leeuwarden rond te rijden. Kon nog net de achterzijde van een wit/gele Alliance ontwaren namelijk. | |
Ofyles2 | zaterdag 4 april 2009 @ 21:32 |
Jammer dat ik nooit in die bus heb gezeten. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 april 2009 @ 21:32 |
Thanx, dat is goed nieuws. Afgelopen week geen tijd gehad om in Leeuwarden rond te neuzen (zie treinentopic) en rest van de dagen in Hvs gewerkt. | |
Alexxxxx | zaterdag 4 april 2009 @ 21:53 |
ik ben van de week meer alliances tegen gekomen dan welk ander type dan ook.... | |
Alexxxxx | zaterdag 4 april 2009 @ 22:15 |
Citea in de Arriva kleuren ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 april 2009 @ 21:24 |
In de categorie "Collaterale schade": ![]() ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 5 april 2009 @ 21:31 |
Ik zie het niet? | |
Dr_Flash | zondag 5 april 2009 @ 21:35 |
quote:Rechtsklikken > afbeelding weergeven? ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 5 april 2009 @ 21:44 |
Ik bedoel de Collaterale schade | |
Alexxxxx | zondag 5 april 2009 @ 21:45 |
quote:een twents bus? zonder schade? | |
Dr_Flash | zondag 5 april 2009 @ 21:46 |
Oh ik ging natuurlijk voor de trein daar. En dan schiet je weleens wat in het rond. En dan raak je soms ook nog een bus. Dat is het eigenlijk ![]() | |
BeefRWijker | zondag 5 april 2009 @ 22:34 |
quote:Staat standaard bij alle bussen behalve de buurtbussen en op/over stappers. Overigens geen woord over rolstoelers. quote:Wat daar helemaal niks mee te maken heeft. Misschien zelfs juist wel omdat jij hun bus gepikt had. quote:Weer geen grote dienst envelop bij je om het lijnnummer op te kalken? quote:Zoveel types Den Oudsten zijn er dan ook niet meer hoor .... | |
Alexxxxx | zondag 5 april 2009 @ 23:08 |
ik bedoelde natuurlijk welk ander type bus, niet specifiek Den Oudsten. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 00:07 |
quote:Best wel jammer dat SR niet in Enschede komt, ik had best wel willen profiteren van het OV in Twente. Daar zijn wel goede bestuurders aan het werk geweest. | |
NoBody122 | maandag 6 april 2009 @ 12:19 |
quote:Waar heb je die 2e foto gemaakt? Ik herken die omgeving zo even niet ![]() Zag je trouwens gisteren nog wel net even in je Frysker over het station rijden ![]() | |
Gnittoo | maandag 6 april 2009 @ 12:37 |
quote:harlingen veerbootterminal | |
BeefRWijker | maandag 6 april 2009 @ 16:41 |
quote:Je bent weer eens niet te volgen. Je moet toch eens wat doen aan dat in jezelf mompelen. ![]() quote:Met nadruk op 'geweest'? quote:Jullie hebben ondertussen kennis gemaakt begrijp ik. Of zag je gewoon een kollega druk foto's met een hele dure mobiel maken vanuit een Frysker, dus .... [ Bericht 36% gewijzigd door BeefRWijker op 06-04-2009 16:48:34 ] | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 16:49 |
quote:Antwoord 1: Ik bedoel Serious Request. Antwoord 2: De hoeveelheid busbanen die in Twente zijn aangelegd, met minimale kosten (een paar verfstrepen) en maximaal resultaat. | |
BeefRWijker | maandag 6 april 2009 @ 18:51 |
quote:Ik ben blij dat je dat even opgehelderd hebt. Het is me nu geheel SPOILERduidelijk. quote:Hebben ze in Alkmaar nu ook. Als je er een paar keer op hebt gestaan en lijdzaam hebt toegezien hoe het normale verkeer met voorrang wordt afgewikkeld kun je je voorstellen hoe die nu gemeden worden. Overigens hebben ze dat kleine rotstukkie vol met verkeerslichten gezet zodat je er nu om de haverklap stil staat. | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 19:13 |
Dat is inderdaad een pijnpunt. | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 22:17 |
Nog bekend wie de concessie GGD gewonnen heeft? | |
Peterselieman | maandag 6 april 2009 @ 22:18 |
nog niet bekend nee | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 22:19 |
Hoe lang wordt dit toneelstukje nog verdaagd? | |
Peterselieman | maandag 6 april 2009 @ 22:20 |
Ik heb geen idee | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 22:47 |
net zolang als Arriva blijft dreigen met het afketsen van groningen - veendam ( - emmen ) | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 22:49 |
quote:Dat heet corruptie. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 22:51 |
Dat heet arriva ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 april 2009 @ 22:52 |
quote:Ik noem het chantage ![]() | |
Alexxxxx | maandag 6 april 2009 @ 22:59 |
Ik noem het "zo gaat het overal, maar in nederland doen we net alsof et niet gebeurt" | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 22:59 |
ok.. Alexxxxx heeft gesproken ![]() nou kunnen we ophouden :ó | |
Alexxxxx | maandag 6 april 2009 @ 23:02 |
quote:inderdaad, slotje, hoppa. | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 23:05 |
zet dan een verzameling procitys achter een gesloten hek! ![]() | |
BeefRWijker | maandag 6 april 2009 @ 23:15 |
quote:Dat van die kleuren is niet nieuw, alleen was ie toen nog niet gestickerd. | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 23:16 |
quote:Moeten ze bij het OV-bureau Groningen-Drenthe nog uitvinden. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 23:16 |
quote:Of stuur ze naar Palestina. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 23:49 |
Italie kennen ze nu ook wel heen ![]() | |
Ofyles2 | maandag 6 april 2009 @ 23:51 |
quote:Nee, Palestina. Zodat die Fryskers stenen kunnen eten. | |
Ou-Tannu | maandag 6 april 2009 @ 23:51 |
hmm das een goede! ![]() wegen zijn daar toch al een drama.. dus de vering missen ze toch niet B) | |
NoBody122 | dinsdag 7 april 2009 @ 10:13 |
Connexxion heeft er ook één zo te zien (foto door een busfoto'er genomen in Heerenveen): | |
-chefke- | dinsdag 7 april 2009 @ 17:38 |
Het was een mooi zooitje in Arnhem ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 7 april 2009 @ 19:45 |
quote:Dan wordt het inderdaad een puinhoop. Het verkeer wordt dan langs de Rijn geleid en daar is de ruimte nogal schaars. | |
Gnittoo | woensdag 8 april 2009 @ 12:07 |
quote: | |
Ou-Tannu | woensdag 8 april 2009 @ 15:22 |
quote:vind ik ook het is volgens mij al een keer uitgesteld? | |
Ou-Tannu | woensdag 8 april 2009 @ 15:22 |
ohja plaatjes!![]() vandaag om 12:23 te heerenveen ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 8 april 2009 @ 15:30 |
Peterselieman schreef het volgende:quote: Het is nu dan ook de concessie GD en niet Gnittoo quote zonder bronvermelding: quote:Blijkbaar heeft GS zich gemengd in de discussie en is dit een reactie van Qbuzz daarop? En over welk GS hebben we 't dan? [ Bericht 32% gewijzigd door BeefRWijker op 08-04-2009 15:49:38 ] | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2009 @ 15:36 |
vroegah was het wel GGD, omdat Groningen Stad los stond van Groningen streek ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 8 april 2009 @ 15:47 |
quote:Maar daar hebben we het dus niet meer over. | |
Peterselieman | woensdag 8 april 2009 @ 15:56 |
Het is wel duidelijker ![]() | |
busfoto.nl | donderdag 9 april 2009 @ 02:06 |
quote:Waar slaat dit op, Folkert & Zwahiel? | |
Gnittoo | donderdag 9 april 2009 @ 10:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 9 april 2009 @ 11:01 |
Damn, waar zijn die genomen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 11:01 |
quote:Krijgen we weer die Brabantse toestanden! ![]() Wat een stelletje politieke faalhazen (al is dit nu wel dubbelop). | |
Gnittoo | donderdag 9 april 2009 @ 11:35 |
quote:rusland | |
NoBody122 | donderdag 9 april 2009 @ 12:45 |
quote:Moeten ze hier ook een keer doen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 9 april 2009 @ 12:55 |
iemand vergeten het deurtje dicht te doen? ![]() | |
kip_zonder-kop | donderdag 9 april 2009 @ 13:48 |
Vandaag een gelede Jonckheere met een hangende toeter, pal naast het drukke winkelcentrum. Ik was erbij blijven staan om te zien hoe er hulp zou worden geboden door middel van een servicebusje langs te sturen. Tot mijn verbazing reed de bus na ongeveer een kwartier stil te hebben gestaan doodleuk weg met een hangende toeter, richting de garage. Volgens mij had de bus ook problemen met zijn knipperlichten, aangezien de knipper naar rechts stond terwijl de bus toch echt linksaf sloeg. Lekker gevaarlijk als je het mij vraagt, is het normaal dat een bus gewoon naar de garage (die overigens niet om de hoek zit) rijdt met deze "probleempjes"? | |
BeefRWijker | donderdag 9 april 2009 @ 18:15 |
quote:Ik heb geen idee, Maurits Vink. Jij misschien, Wiel (Zwahiel)? Ik ben gewoon niet slim genoeg om al die linkjes die boven in de berichtjes staan (attribution lines heet dat in het engels. geloof ik) terug te volgen. Misschien wil Alex je wel even uitleggen hoe dat werkt. Volgens mij was het iets over het opzettelijk verminken van heilige ikonen uit de buswereld en het geven van lijfstraffen voor dit soort overtredingen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. PS, Heb je trouwens al een gaatje in je drukke agenda kunnen vinden waarop je dat foutje in het stallingen overzicht mbt de stalling in Bolsward gaat verbeteren? Hoef ik er niet telkens op terug te komen. | |
BeefRWijker | donderdag 9 april 2009 @ 18:42 |
quote:En de kip zonder kop woont waar ook al weer precies? Oh wacht, Amsterdam. quote:Had ie nou onderwijl een kwartier lang staan toeteren of hadden ze 'm in de tussentijd toch maar even uitgezet? quote:Klinkt niet echt gerust stellend, nee. quote:Ach, dat de claxon blijft hangen is dan weer een klein voordeel bij een nadeel, al zou waarschuwingslichten aan waarschijnlijk beter zijn, maar ja -als de electronica geheel ontregeld is- dan heb je het niet geheel voor het zeggen. Alleen, met dat soort gedachten in het achterhoofd zou ik nooit zijn gaan rijden want wie weet wat voor gekke dingen er dan nog meer kunnen gebeuren. Het zal niet de eerste bus zijn die eigenhandig iemand heeft dood gereden of een chauf heeft vermoord door falende electronica. | |
zwahiel | donderdag 9 april 2009 @ 18:47 |
quote:Pluim voor deze sjoof! duzzzz Beef ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 18:48 |
Nu die faalhaas nog pakken om hem definitief voor schut te zetten. | |
kip_zonder-kop | donderdag 9 april 2009 @ 20:49 |
[quote]Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef BeefRWijker het volgende: [..] En de kip zonder kop woont waar ook al weer precies? Oh wacht, Amsterdam. [..] Helemaal juist. ![]() Had ie nou onderwijl een kwartier lang staan toeteren of hadden ze 'm in de tussentijd toch maar even uitgezet? [..] De toeter had wel tussenpozen gelukkig. Maar geloof me, de toeter bleef lang genoeg aan om alle mensen rondom de bus gek te maken. Ach, dat de claxon blijft hangen is dan weer een klein voordeel bij een nadeel, al zou waarschuwingslichten aan waarschijnlijk beter zijn, maar ja -als de electronica geheel ontregeld is- dan heb je het niet geheel voor het zeggen. Alleen, met dat soort gedachten in het achterhoofd zou ik nooit zijn gaan rijden want wie weet wat voor gekke dingen er dan nog meer kunnen gebeuren. Het zal niet de eerste bus zijn die eigenhandig iemand heeft dood gereden of een chauf heeft vermoord door falende electronica. Ik vind het ook vreemd dat de bus gewoon was gaan rijden. De buschauffeur was druk bezig te overleggen over zijn mobilofoon dus ik neem aan dat hij toestemming had om naar de garage te mogen rijden. | |
BeefRWijker | donderdag 9 april 2009 @ 23:05 |
quote:Mocht je'm niet herkennen, het is die met een stempel op z'n plaat ![]() | |
NoBody122 | donderdag 9 april 2009 @ 23:45 |
quote:Met zone 4055 erop. | |
Alexxxxx | donderdag 9 april 2009 @ 23:47 |
quote:Je hebt per ongeluk op je eigen voorhoofd gestempeld, en bent bang dat mensen je anders aan gaan houden? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 april 2009 @ 23:53 |
quote:Ik was het zeker niet, ik kom uit zone 5713. | |
BeefRWijker | vrijdag 10 april 2009 @ 17:51 |
![]() foto Herman van 't Hoogerhuijs | |
Alexxxxx | vrijdag 10 april 2009 @ 17:56 |
spiksplinternieuw kenteken? | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 19:15 |
quote:Nieuwe bestickering. | |
Peterselieman | vrijdag 10 april 2009 @ 20:20 |
Vandaag hadden ze speciaal voor Beverwijker de 9165 op lijn 350 naar Alkmaar ingezet ![]() De touringcar van ITS stond er voor Jan Doedel naast. Zo weinig passagiers waren er. | |
BeefRWijker | vrijdag 10 april 2009 @ 22:12 |
quote:Zo goed als: eerste toelating 01-10-2008, aanvang laatste tenaamstelling 21-01-2009 quote:Wat hadden ze er dan mee moeten doen, 'm vast houden in Lwd tot dat alle passagiers die er mee naar Fryslân gekomen zijn maandag of dinsdag weer terug gaan naar NH? quote:Heerlijk, die coördinatie tussen twee verschillende concessies. | |
Peterselieman | vrijdag 10 april 2009 @ 22:21 |
quote: ![]() ![]() quote:Hangt er vanaf of het een rit van Leeuwarden of van Alkmaar is of er goed overleg plaats zal vinden ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 10 april 2009 @ 22:47 |
quote:Connexxion heeft hem heel snel aan Pouw doorverkocht? Wat moet ik me hier bij voorstellen? | |
NoBody122 | vrijdag 10 april 2009 @ 23:17 |
quote:Geef me één goede reden waarom ik dát zou doen ![]() | |
RealZeus | vrijdag 10 april 2009 @ 23:21 |
quote:Dat weten de mensen dat dat stempelnummer bij jou hoort. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 23:28 |
quote:Nee, verhuurd. | |
Alexxxxx | vrijdag 10 april 2009 @ 23:36 |
quote:Waarom is hij dan opnieuw op naam gezet? Normaal gaat een bus vrij snel naar de klant nadat ie op kenteken is gezet, neem niet aan dat ie maandenlang in heerenveen op het terrein heeft gestaan en berkhof er in die tijd vrolijk belasting over heeft betaald.... En dan nog, een bus verhuren aan Pouw, en hem vervolegsn weer terughuren? Want ik neem aan dat ie op XX-ritten word ingezet? quote:stempelfetishist? ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 april 2009 @ 23:38 |
quote:Vandaar dat ik dus een bloedhekel heb aan lui die in nummertjes praten. Aangezien mijn nym aan deze vertoning verbonden was nam ik automaties aan dat het om een gelede Regioliner uit Alkmaar ging. quote:Niet voor * BeefRWijker (en kennelijk ook niet voor dat handjevol passagiers) quote:Misschien is het tussen Alkmaar en Leeuwarden inderdaad wel beter dan bij Leeuwarden intern. Hebben ze drie uur de tijd om die extra bus af te bestellen ipv 5 minuten [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 10-04-2009 23:47:46 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 10 april 2009 @ 23:48 |
quote:Nu begin ik zelfs te twijfelen. Deze Amba was doorverkocht. Verder heeft Pouw Vervoer vier Integro's aangekocht gekregen van Connexxion en elf andere zijn op leenbasis. | |
RealZeus | vrijdag 10 april 2009 @ 23:55 |
Ik blijf me verbazen over die sneeuwfoto's trouwens. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 april 2009 @ 00:01 |
quote:Lekkage schijnt me. | |
BeefRWijker | zaterdag 11 april 2009 @ 01:45 |
quote:Sommige mensen noemen dat ook wel ventilatie. ![]() Geen match voor stuifsneeuw. Dat gaat door elke kier. Als je beide deuren openzet heb je overigens een hele grote kier ![]() quote:Oh jee. quote:Zonet was ie nog verhuurd. quote:Wat is 't nou: gekocht of gekregen. quote: [ Bericht 37% gewijzigd door BeefRWijker op 11-04-2009 01:58:25 ] | |
NoBody122 | zaterdag 11 april 2009 @ 02:13 |
quote:Het ging echter niet over een stempelnummer, maar een zonenummer; nml die van Apeldoorn (joh) ![]() quote:En dan zeker "join the club" gaan zeggen hé, no thnx ![]() | |
RealZeus | zaterdag 11 april 2009 @ 02:17 |
quote:Alex zei dat jij op je hoofd had gestempeld en toen vroeg jij je af waarom je dat zou doen. Het stempelnummer is wel de enige constante bij zo'n ding. | |
NoBody122 | zaterdag 11 april 2009 @ 19:25 |
Vandaag de 2326 ook een aantal keren tegengekomen. Die rijdt dus nog steeds rond ![]() Gnittoo heeft hem ook gehad volgens mij, dus mogelijk volgen er weer pics vanavond? ![]() quote:Dat moet Alex weten, ik had het van beginsafaan al over een zonenummer ![]() | |
Gnittoo | zondag 12 april 2009 @ 10:37 |
quote:geen pics maar het reed weer fantastisch! ![]() quote: ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 april 2009 @ 11:37 |
wtf is breng nu weer ![]() | |
RealZeus | zondag 12 april 2009 @ 13:52 |
quote:Aan de kleuren te zien een onderdeel van NS-zuurstokspeed. ![]() | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 13:56 |
quote:Pouw heeft twee Amba's en vier Integro's van Connexxion gekocht en heeft 11 extra Integro's bijgeleend. | |
Alexxxxx | zondag 12 april 2009 @ 14:05 |
quote:Lijkt me sterk, dan had ik het moeten weten.... | |
zwahiel | zondag 12 april 2009 @ 17:06 |
quote:De nieuwe huisstijl voor de concessie SAN (Nijmegen-Arnhem) Met dank aan Nick van der Geugten & Ronald Bosveld. Foto: Erik Kanters. Van OVinboskoop. Best wel mooie huisstijl moet ik zeggen, ziet er echt netjes uit. Hier heeft iemand zijn best gedaan. Alleen begrijp ik die hele huisstijl meuk niet. Waren we net aan xx gewend krijgen we nu dit weer ![]() Trouwens: ![]() Busje komt zo ![]() Weer een ouwe van Hool kuipstoeltjes pijnbank weg. Allemaal weg die dingen, zo snel mogelijk NewA's of G's laten komen, niet die oude A's. Of de stoelen vervangen! | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 17:13 |
Wordt ook tijd, die wagens zijn al 12 jaar oud. | |
zwahiel | zondag 12 april 2009 @ 17:20 |
Niet allemaal, de laatste stamt geloof ik uit iets van 2001 (toch Bommelegger?) | |
Ofyles2 | zondag 12 april 2009 @ 17:39 |
quote:Zou goed kunnen. | |
NoBody122 | zondag 12 april 2009 @ 18:38 |
Zijn dat die ouwe GVU-12m-bussen, die o.a. veel op lijn 4 rondrijden? | |
NoBody122 | dinsdag 14 april 2009 @ 01:18 |
Vandaag de 8451 weer eens gespot. Ook die rijdt nog steeds in Frieslân rond dus ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 01:19 |
quote:Nee, het was een gelede AG300 uit 1997. | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 01:21 |
En de Arnhemse 2400's van Berkhof zijn eindelijk opgerot. ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 14 april 2009 @ 09:49 |
![]() Best een mooi ding eigenlijk, en in de Connexxion kleuren ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 14 april 2009 @ 11:51 |
quote:Klopt. Die heb ik vrijdag nog op lijn 72 gezien. | |
Bommenlegger | dinsdag 14 april 2009 @ 14:49 |
quote:Vind ze mooier in GVU blauw ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 18:42 |
quote:Dat was vroeger. Overigens zat ik voor het eerst in deze bus op 27 december 2001, toen er nog proefritten werden uitgevoerd op de Zuidtangent. | |
Gnittoo | dinsdag 14 april 2009 @ 20:58 |
quote:ik heb zelfs nog wel een paar keer een rondje lijn 190 gereden met de 7843 en 7844 ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 21:02 |
quote:Ik weet niet of ze naderhand weer vergroend werden, maar de 7841-7844 waren in ieder geval 's zomers ook in Almere actief. | |
BeefRWijker | dinsdag 14 april 2009 @ 21:49 |
quote:De laagvloerse SB220's, Berkhof 2000NLF. Waren kennelijk geen succes. Zou Den Oudsten daarom dierekt zijn overgestapt op integraal voor de B90 ondanks dat de B89 nog wel tamelijk lang op SB220 is gebouwd? quote:Als je van spuuglelijk houd. ![]() quote: quote:Wat niet? En het verspreid zich nu ook al naar NH-N. Zag afgelopen zaterdag ook al een 8xxxx Amba in de kop rondrijden op 135. [ Bericht 25% gewijzigd door BeefRWijker op 14-04-2009 22:12:09 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 21:50 |
Ik heb echt geen idee. | |
BeefRWijker | dinsdag 14 april 2009 @ 22:36 |
quote:Heb je dat wel vaker? quote:De groenteman was een dag te vroeg. 9165 in Alkmaar afgelopen zaterdag vertrek 10:24. Dat werd ietsjes later vanwege een ruim aanbod passagiers. | |
BeefRWijker | dinsdag 14 april 2009 @ 23:10 |
* BeefRWijker 's observaties vandaag: Een MAN Lion's City op Qliner 351 op de Kop richting H'veen. Een late grijze Integro op 350 ri Lwd, vermoedelijk 2947 (want ik zat zelf in de 2945, de grijze reserve van Alkmaar) In Alkmaar stond Integro 2952 eenzaam en verlaten op de stalling/garage, vermoedelijk gestrand. (Die had ik zaterdag nog op de kop gezien, met al weer een stukje blauw minder). Op de buffer van Alkmaar NS de (origineel Midnet) Alliance 2304. Op lijn 167 naar B'wijk in Casticum een 2400 Alliance ri Alkmaar. En in Heemskerk kwam ons Haarlem's (origineel Midnet) Alliance 2325 tegemoet op lijn 73, waar dus een Lion's City CNG thuishoort. | |
Ofyles2 | dinsdag 14 april 2009 @ 23:11 |
quote:Nee, maar ik ben meer van het nieuwste spul. | |
NoBody122 | woensdag 15 april 2009 @ 00:01 |
quote:En dan een grote mond als wij eens een busnummer noemen die meneer niet herkent ![]() quote:Ik zou waarschijnlijk ook heel goed van jou kunnen houden, ons kleine topicrelnichtje ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 15 april 2009 @ 00:03 |
quote:Ze zijn tenminste succesvoller dan menig Berkhof gelede. | |
zwahiel | woensdag 15 april 2009 @ 11:43 |
ahum, die AG300 dus helemaal niet. Daarvan rijden er helemaal niet zoveel in NL rond. Want zoals je kunt zien hebben deze AG300's een bovenbak erop zitten, idem hebben de AGG300's van GVU dat ook. Dit zijn de mark 1 en mark 2 types. Makkelijk te herkennen aan de deuren, display's en bovenbakken. De GVU Mark 2 AGG300's hebben als enige afwijking de bovenbak van de gewone Mark 2's, waarbij de bovenbak verdwenen is. En alleen een pet voorop zit. Dan heb je nog de Mark 3's. Die hebben de uitlaat aan de bovenkant zitten met zo'n grappig klepje wat op en neer gaat als er gas gegeven wordt. Van Hool NewAG300 mark 1 waren oorspronkelijk uitsluitend voor de Zuid Targent, en daarnaast heeft xx nog een stel van deze units rondtuffen. Verder heeft eigenlijk niemand ze, omdat Van Hool ze na een half jaartje meteen vervangen heeft voor Mark 2. Geluidsarmer, led displays, andere en snellere deuren, veranderde dakcontructie en verandere petconstructie. Verder zijn ze zowat 't zelfde. De Mark 3 was dan in eigen inzicht verkrijgbaar in motoren. Zo heeft GVU Daf motoren maar zie je in België weer vaak een ander hart erin zitten. De mark 1 is in Belgique overigens wel weer populair, maar ja, de helft van de 'lagevloers' bussen is daar ook totaal niet 'lagevloers'. Zelfs de NewAG's zijn veel hoger. | |
Zug-Chef | woensdag 15 april 2009 @ 12:28 |
Vanmorgen reed de 2301 op lijn 98 tussen Makkum/Bolsward en Heerenveen. Daarnet op scholierenlijn 9 in Leeuwarden een MAN Lion's City. | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 15:56 |
quote:Voor alle duidelijkheid, die newAG300. Dit is een AG300: ![]() quote:Logisch, want bijna allemaal vervangen. quote:De newAG's dus. De AG300 niet hoewel die ook wel weer met andere frutsels rondrijden: De achterste bus is een newAG300, naar ik aanneem dan een Mark II (met niet geheel doorgetrokken pet). quote:Naar ik aannneem over wat je verder vertelt kennelijk alleen de Mark I. quote:Buiten dat die zin totaal geen enkele "zin" maakt zei je zonet nog wat anders. Bovendien zijn die zgn Mark II AGG's niet te vinden op Busfoto.nl. Wel de newAG met pet tot halverwege de trekker. quote: quote:Zuidtangent is ook XX, dus niet echt "uitsluitend". quote: quote:Terwijl je eerder (3e zin) nog zei dat Mark I en II (die met die "bak") vrijwel identiek zijn. quote: quote: quote:Veel hoger dan wat, newAG's mark I? Lage vloer betekend enkel een in en uit stap zonder trapje. Hoe laag de in/uit stap is wordt dan verder bepaald door hoe laag de bus in staat is om te knielen op de halte. | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 16:07 |
quote:Huh? Ik heb die nummers niet eens hoeven checken want hij noemde Berkhof en Arnhem (of all places) erbij en er staan op het ogenblik meerdere items over op OViB dus dat sprak eigenlijk helemaal voor zichzelf. Het gaat om de kontekst en die mis ik nog al eens hier. Alleen een nummertje noemen en verder niks is verschrikkelijk irritant. quote:No ju, Knilles. Dikke tuut dan mar hin. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 15 april 2009 @ 16:13 |
BeefRWijker, reageer je nog buiten dit topic om? Bang voor de boze buitenwereld? | |
Peterselieman | woensdag 15 april 2009 @ 16:17 |
quote:En ik maar denken dat je de hele nummerseries van alle bussen Nederland weet te benoemen af echte bussenfapper. Valt me van je tegen. ![]() | |
kip_zonder-kop | woensdag 15 april 2009 @ 17:54 |
Vandaag reed Dennis (achternaam weet ik helaas niet) op lijn 105 in Amsterdam Noord. Wat een afschuwelijke bus is dat toch. ![]() ![]() Ook nog een raar tafereel meegemaakt op lijn 38. De 38 uit tegengestelde richting stopte naast de 38 waar ik in zat. Vervolgens wisselden de chauffeurs van bus om dus weer in de richting te rijden waar ze net vandaan kwamen. Had dit iets te maken met het op tijd rijden of vonden de chauffeurs dit gewoon een leuk grapje? | |
Zug-Chef | woensdag 15 april 2009 @ 17:57 |
Gewoon dienstwissel. | |
kip_zonder-kop | woensdag 15 april 2009 @ 18:03 |
quote:Logisch antwoord, maar dit doen ze normaal bij het eindpunt. Of de ene chauffeur gaat naar huis als er gewisseld wordt tijdens een dienst, maar ik heb nog nooit een buschauffeur op dezelfde lijn zien overstappen maar dan de andere kant op. Maarja, jij bent een buskenner dus zal het wel gewoon dienstwissel zijn. | |
Alexxxxx | woensdag 15 april 2009 @ 18:05 |
quote:Alexander ![]() | |
zwahiel | woensdag 15 april 2009 @ 18:07 |
quote:Bedoelde natuurlijk uitsluitend NewAG's ![]() ![]() ![]() Die achterste bus is of een II of een III geen I in elk geval. Die hebben dus die rand. Da's 't voornaamste verschil. Tussen 2 en 3 zit 't verschil in de motoren eigenlijk. Daarnaast zijn 3's standaard met een LED lijnfilm. Terwijl bij II dat een optie was (in België laten bedrijven er zelfs helemaal geen films in monteren, ze monteren hun oude films uit afgedankte modellen, Belgische logica denk ik, want 't ziet er niet uit. Zie je zo'n II rijden met een 8x16 dotmatrix film) De verschillen tussen de II en de III zijn niet echt met 't blote oog te zien, behalve aan de achterkant als er gebruik gemaakt wordt van een Daf motor en bovenop + zijkant, de uitlaat zit niet meer zijlinks maar bovenop. De verschillen tussen I en II zijn wel duidelijker. Die opstaande rand rondom de gehele bus, ander soort lijnfilm + binnenfilm, ligt (ik geloof) 10cm hoger op zijn assen en de vloer is iets hoger en 'heuvel'-achtiger opgesteld. Daarnaast ligt er een andere motor in. De I heeft gewoon die opstaande rand over de gehele bus + uitlaat aan de zijkant + matrix film + matrix binnenfilm + schuifdeuren ala DDAR treinstellen ipv openzwenk deuren. Die Zuid Targent waren wel apart, omdat ze mark I waren, daarnaast waren ze rood gespoten en waren de meeste bussen van xx zelf in de xx huisstijl mark II. Natuurlijk weet ik ook wel dat ZT gewoon xx is, maar net als Maxx of Novio ook weer apart met eigen bussen. De Axxx en de AGxxx zijn dus nog lang niet vervangen! In Utrecht tuft het halve park er nog mee rond en her en der rijden ze ook nog steeds in kuddes rond. Alleen zijn er niet zoveel vervoerders die ze aangeschaft hebben. GVU had er (Bommenlegger?) tot 2000 of 2001 nieuwe leveringen van. Die vloeren in België zijn over 't algemeen veel hoger, met trapje ja. Waarom? Omdat 't wegdek veel slechter is. In veel van Hools is de instap gelijk, maar loopt hij meteen steil omhoog om zo 't trapje te vervangen en toch 'lagevloers' te blijven. Daarnaast is er in veel Belgische modellen een plastic schot aan de linksachter aan de zijkant gemonteerd om te tanken. Dat is in NL ook niet. Dat zijn specifieke aanpassingen voor de Belgische vervoerders die allemaal verenigd zijn binnen De Lijn. | |
kip_zonder-kop | woensdag 15 april 2009 @ 18:07 |
quote:Ah ok, ik dacht dat het een Dart of Wright was maar kon geen overeenkomstige plaatjes vinden. ![]() | |
Gnittoo | woensdag 15 april 2009 @ 20:40 |
![]() ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 20:41 |
quote:Dart is een type chassis van Dennis, nu Alexander Dennis, Wright is een bussen merk opzichzelf. | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 20:44 |
quote:Wat is je telefoon nummer? Naam en adres? quote:Ach, jij kunt 't ook niet helpen dat je niet slimmmer bent. Ik ben nl helemaal geen echte bussenfapper, daarvoor is m'n IQ veels te hoog. Tsk, dat je dat nog niet opgevallen was. [ Bericht 48% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 20:51:43 ] | |
Ofyles2 | woensdag 15 april 2009 @ 20:45 |
quote:Ik bedoel de andere subfora. Gegevens kun je naar fluiten. | |
Ofyles2 | woensdag 15 april 2009 @ 20:47 |
quote:Verenigd binnen De Lijn? Je bedoelt pachters. | |
Alexxxxx | woensdag 15 april 2009 @ 20:50 |
quote:Ook wel ADL genoemd ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 20:54 |
quote:Oh de echte boze buitenwereld. Dat ik dat nou niet meteen snapte. quote: | |
Zug-Chef | woensdag 15 april 2009 @ 21:00 |
quote:In mijn vervoersgebied komt zoiets wel voor ja, ik weet niet hoe het daar is. Kan best heel anders zijn. | |
BeefRWijker | woensdag 15 april 2009 @ 21:59 |
quote:De betreffende bus is een Alexander ALX200 en die is inderdaad op een Dennis Dart SLF chassis gebouwd. (Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dit 12-meter bussen (ALX300's) waren. Niet dus). (Die 10-meter bussen zijn maar slecht te herkennen als ze niet pal naast een 12-meter staan). Overigens zijn er ook Berkhofjes die op een Dennis Dart SLF of Lance SLF chassis zijn gebouwd. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 15-04-2009 22:13:17 ] | |
NoBody122 | woensdag 15 april 2009 @ 23:27 |
quote: ![]() Denigrerend voor Connexxion ![]() | |
zwahiel | donderdag 16 april 2009 @ 12:23 |
quote:De Lijn is een publieke VZW, dat wil zeggen dat het 't enige bedrijf wat de concessies verworven heeft. De onderaannemers zeg maar die pachten sommige lijnen, maar 't merendeel krijgen ze toegewezen. Dat wil ook nog wel eens rouleren. De Lijn stelt eisen op aan de bussen die gereden worden. De Polder Cars is een redelijk grote in Antwerpen. Bussen die voor De Lijn rijden hebben allemaal een nummer van de lijn, daarnaast kan een vervoerder ook nog eigen nummers erop plakken. Maar ze moeten er allemaal 't zelfde uitzien. Er mag dus geen grote banner op van de Polder. De Lijn bepaald ook de eisen van de bussen, lagevloers, geleed, types e.d. Zo kunnen zijn bij Van Hool en Mercedes dus een eisen en wensen pakket neer leggen. Omdat 't voor zoveel bedrijven de inkoop regelt kan dit dus gewoon. Want bedrijven kunnen bij De Lijn ook inkopen, of 't zelf doen, maar zelf doen betekend minder ondersteuning, minder gunstige prijs door de inkoopcombinatie en dure aanpassingen. Dus koopt men vaak gewoon via De Lijn in. | |
RealZeus | donderdag 16 april 2009 @ 20:20 |
quote:Ik ken wel meer plekken waar dat gebeurt. Of dan moet je als passagier overstappen omdat de complete bus weer terug gaat. De Gado heeft dat geintje gedaan op lijn 59 Emmen. Dan reed dat ding tot Gieten, evenals de bus vanuit Emmen en die gingen dan weer terug. | |
Peterselieman | donderdag 16 april 2009 @ 20:24 |
Lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar is ook berucht wat dat betreft ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 april 2009 @ 11:56 |
* Ou-Tannu digigeerd de 2301 naar lijn 22 ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 12:10 |
digigeerd? | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 april 2009 @ 12:11 |
quote:dirigeerd ofzo dan ![]() oftewel t beestje rijd nog in fryslan | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 12:12 |
Ik zie net op OViB dat op Terschelling nu TCR411 rondrijdt. Een Citaro G van het nieuwste type die eerder op de scholierenlijnen in HWGO voor Arriva rondreed ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 12:12 |
En ook nog wel op 22 ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 april 2009 @ 12:15 |
quote:nah 99 deedtie vanmorgen | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 12:16 |
Jammer ![]() Ben ik op maandagochtend eindelijk van Frysker 3743 verlost, zit ik al weer weken met de 3748 opgescheept. Ze wisselen die kregen weinig door bij Taxi NOF | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 april 2009 @ 12:27 |
gewoon in de brand steken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 12:30 |
Je mag er wmb ook wel zo'n Monstertruck op loslaten ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 17 april 2009 @ 14:31 |
dude.. een caravan is nog steviger ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 17 april 2009 @ 15:52 |
quote: Lamaar, hidden in plain sight, so to speak. quote:Je bedoelt van het oude duitse type, die met doorgetrokken voorruit en geïntegreerde lijnfilm, in de nieuwste uitvoering. quote:Tikkie meer detail: [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 17-04-2009 18:46:44 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 17 april 2009 @ 19:38 |
quote:Je kan het ook anders zien, Arriva heeft geld nodig en gaat daarom maar voor Connexxion rijden... | |
Ofyles2 | vrijdag 17 april 2009 @ 19:41 |
quote:Niet gek aangezien ze daar wegens duistere redenen economiseren. | |
Peterselieman | vrijdag 17 april 2009 @ 19:51 |
In Fryslân rijdt naast de 2301 en 2326 nog een Alliance rond. Ik zag vanmiddag in Leeuwarden de 2585 rijden op lijn 71 ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 17 april 2009 @ 19:54 |
Daarstraks vertrok omstreeks 18:40 vanaf Heerenveen de hierboven genoemde 2301 op lijn 99 richting Harlingen. | |
Gnittoo | vrijdag 17 april 2009 @ 20:23 |
quote:+2677, toevallig vandaag een pic van gemaakt: ![]() afgelopen woensdag was weer een prachtige dag ![]() random pic van vandaag ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Gnittoo op 17-04-2009 20:42:59 ] | |
Zug-Chef | vrijdag 17 april 2009 @ 20:27 |
Je bedoelt 2677 ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 17 april 2009 @ 21:22 |
quote:D'r moet ook nog een 24xx Alliance zijn. Die stond vorig weekend nl in Bolsward op de stalling. Waar is die stalling in Bolsward ook alweer, busfotoman? Bij Bleeker in de achtertuin toch? | |
Alexxxxx | vrijdag 17 april 2009 @ 21:28 |
Bij Wiersma op het erf, mooi naast Cosmo en TSN. | |
Ofyles2 | vrijdag 17 april 2009 @ 22:30 |
quote:Die laatste foto. ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 17 april 2009 @ 23:23 |
quote:Probeer dat bij de busfotoman maar 'ns in z'n snot te krijgen. Die blijft stug volhouden dat ze bij Bleeker achter tussen de bouwmaterialen onderdak staan. Is 't trouwens wel erf van Wiersma? Er is niks wat 't ook maar enigszins afscheidt van de openbare weg. En dat bord verboden voor vrachtwagens is ook een komplete travestie, met een truck garage op 't terrein. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 17-04-2009 23:54:12 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 17 april 2009 @ 23:40 |
quote: quote:Nou, hilaries. | |
NoBody122 | vrijdag 17 april 2009 @ 23:58 |
quote:Daar zou dus Heerenveen moeten staan (laatste foto) ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 18 april 2009 @ 09:58 |
quote:]http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article4600383.ece/Drenthe_steekt_zelf_geld_in_busvervoer[/quote][/url] | |
Alexxxxx | zaterdag 18 april 2009 @ 12:26 |
quote:Ja, dat is het erf van Wiersma. In Fryslân kan dat nog, onafgelsoten bedrijventerreinen ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 14:28 |
quote:Inderdaad een lachertje. De VVD neemt OV-reizigers wel het minst serieus. | |
RealZeus | zaterdag 18 april 2009 @ 19:41 |
quote:Kunnen ze die faalhazen van het OV-bureau niet een keer voor oud-chauffeurs vervangen? Mensen die dus wel weten hoe het zit? Dit is toch gewoon dom. Verwachten dat een busmaatschappij voor een appel en een ei gaat rijden en dan ook nog nieuwe bussen gaat inzetten en dan raar kijken als alle drie de maatschappijen ruim boven je budget zitten. Ik hoop eigenlijk dat de provincies besluiten dat hele ov-bureau op te blazen, want die heb ik nog weinig slims zien beslissen. | |
Ofyles2 | zaterdag 18 april 2009 @ 20:30 |
quote:De provincie Zuid-Holland zal zich ooit ook voor de kop slaan dat ze het vervoer in de Haaglanden voor een prik vergund hadden aan Veolia. Die k*t-Fransozen hebben er ook een handje van op elke concessie zo laag mogelijk te bieden met alle gevolgen van dien. Peter Smit (VVD) verklaarde met het gespaarde geld het OV in de Haaglanden te kunnen verbeteren, maar ik vrees dat dit voorstel eerder een dekmantel is voor het versoberen van de dienstregeling. De Wp2000 was een goed initiatief, alleen verkeerd geïmplementeerd. Beleidsmakers hebben gekeken naar het Zweedse aanbestedingsmodel, maar hebben het vervolgens zodanig aangepast naar hun nukken. En dat alles om voorbeeld te dienen voor Europa. De aanbestedingen moesten niet van Brussel, het kabinet likt gewoon de hielen van de Europese Commissie. Er moet heel wat gebeuren: wijzigingen in de Wp2000 en de organisatie en bovendien moet het kabinet-Balkenende IV opkneiteren. | |
Ou-Tannu | maandag 20 april 2009 @ 15:53 |
![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 20 april 2009 @ 17:44 |
Wat en hoe? | |
Ou-Tannu | maandag 20 april 2009 @ 22:25 |
wat? geen idee.. hoe? ook niet :-p werd al afgesleept van de buffer in heerenveen.. | |
NoBody122 | dinsdag 21 april 2009 @ 10:00 |
Al de zoveelste afgesleepte Amba ![]() | |
Socios | dinsdag 21 april 2009 @ 19:11 |
Busjes te Harlingen. ![]() ![]() Reiswagen und lijn 75 (Harlingen Oranjeoord - Franeker) ![]() Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven) en lijn 97 (Harlingen - Leeuwarden) ![]() Lijn 99 (Heerenveen - Harlingen Ferry Terminal) ![]() Lijn 99 (Harlingen Ferry Terminal - Heerenveen) ![]() Lijn 71 (Leeuwarden - Harlingen (NW-route)) ![]() Arrivabus (Harlingen - Harlingen Haven) | |
NoBody122 | dinsdag 21 april 2009 @ 23:05 |
quote:Goed bezig Socios ![]() Die Arriva-bus rijdt dus niet altijd het hele stuk buitenom naar de haven ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 21 april 2009 @ 23:13 |
Alleen die 18 meter-bus moet omrijden ![]() | |
NoBody122 | woensdag 22 april 2009 @ 13:05 |
Typende vanuit gele Cxx-Ambassador 3228 ![]() Waarom moet die 18-meter bus wel omrijden dan? | |
Peterselieman | woensdag 22 april 2009 @ 13:10 |
Die is te lang om door het centrum van Harlingen te mogen rijden volgens Arriva. En sloop die Amba maar hoor | |
NoBody122 | woensdag 22 april 2009 @ 13:24 |
Vanuit GVU 7841: Maakt in principe niet uit, al staat er volgens mij idd een bordje met maximale lengte 10m bij de Zuiderhaven, dat stukje tussen de veerhaven en het havenplein.. Die regel heb ik zelf echter al eens overtreden, toen ik een poosje terug met een 18m-Citaro op lijn 71 zat en maanden daarvoor ook al eens met één van de gelede Volvo's: kan prima en ik zou daar als Arriva-chauffeur dan ook gewoon langsrijden; scheelt veel tijd ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 22 april 2009 @ 15:58 |
Connexxion ziet zijn contract in Zuid-Flevoland verlengd worden tot 2018. ![]() En pokke-GVB heeft nog steeds geen informatie over het hoe en wat op Koninginnedag. Ik weet niet hoe het met andere vervoerders is gesteld, maar bij GVB verschijnen omleidingen n.a.v. evenementen wel misdadig laat. ![]() | |
NoBody122 | woensdag 22 april 2009 @ 18:04 |
Wat is er mis met station Utrecht Zuilen? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 22 april 2009 @ 19:19 |
quote:of een ander station in utrecht B) | |
Dr_Flash | woensdag 22 april 2009 @ 20:17 |
quote:Veolia weet te melden dat er sprake is van een "gewijzigde" dienstregeling. Punt. ![]() Oh en het stadsvervoer in Apeldoorn zal GRATIS zijn. Lees: daar gaan we er eens even GOED een potje van maken ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 22 april 2009 @ 20:41 |
quote:Jammer dat ik daar niet woon, anders had ik ook meegeholpen. | |
NoBody122 | donderdag 23 april 2009 @ 00:41 |
quote: quote: | |
Peterselieman | donderdag 23 april 2009 @ 21:20 |
Arriva heeft vandaag de Citea in gebruik genomen als stadsbus. Zag de bus vanmiddag in Groningen Stad op dienst rijden en zojuist kwam ie hier bij me voor langs. | |
BeefRWijker | donderdag 23 april 2009 @ 23:33 |
quote:Vreemd dan dat gisteren ook al gemeld is dat ie er rondreed. quote: quote:Je hebt toch wel even gezwaaid hè. . | |
Peterselieman | donderdag 23 april 2009 @ 23:46 |
Ik hou niet alles bij en zwaaien doe ik niet hoor ![]() En wijs die koorknaap er eens even op dat het de 562 is en niet 502 ![]() En ja hij is al een tijdje in Groningen, maar was nog niet op dienst gespot. | |
BeefRWijker | vrijdag 24 april 2009 @ 00:15 |
quote:Wie, Busfotoman? Probeer ik al maanden. Die heeft het veels te druk met zich niet hoeven bezig houden met het beheer van zijn server. quote:En dat vond jij niet nodig hier even te melden? Schande. | |
Peterselieman | vrijdag 24 april 2009 @ 00:28 |
Ga je mond eens spoelen | |
BeefRWijker | vrijdag 24 april 2009 @ 01:06 |
quote:Zometeen, als ik m'n tanden gepoetst heb, goed? | |
Ofyles2 | vrijdag 24 april 2009 @ 01:07 |
En dan de andere subfora rondneuzen, oké? | |
Gnittoo | vrijdag 24 april 2009 @ 12:44 |
mijn dag begon weer prima ![]() ![]() alkmaarse collega had minder geluk ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 24 april 2009 @ 15:43 |
quote:Ach ja de boze buitenwereld. Brrr. quote: quote:Valt wel mee hoor, dat is een 3800 Lion's City van Amstelland Meerlanden. Een "Überland" oftewel streekuitvoering. Die 8800 op Qliner 351 laatst, dat is pas echt minder. | |
Ofyles2 | zaterdag 25 april 2009 @ 02:10 |
quote:Is het nou eens afgelopen met het gebash van nieuw materiaal. Niets mis met een Lion's City en ik kan er ook moeilijk mee leven dat de Alliance B95 afgevoerd wordt, maar dit wordt naderhand een verkapt nostalgie-topic. ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 25 april 2009 @ 08:38 |
quote:NEU! ![]() quote:Van alles mis mee, wat betreft de A78. Ik had laatst het genoegen een 8800 serie te treffen met een kapotte kachel. Als je van mening bent dat een Volvo 8700 een uiterst lawaaiige airco heeft dan heb je duidelijk de Lion's City nog niet meegemaakt. Horen en zien verging. quote:B95 OK, B96 is minder. ![]() quote:Je bedoelt 'zo langzamerhand'? | |
Socios | zaterdag 25 april 2009 @ 10:41 |
Waar is die foto van bus 62 genomen? ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 25 april 2009 @ 17:43 |
Die foto is volgens mij in Kollum genomen. Aan de letters van de haltenaam (die verder onleesbaar zijn) te zien bij de Colle ![]() Als mijn dienst niet weg was gehaald, omdat ze dachten dat ik vandaag vrij wilde hebben, had ik vandaag ook op 62 gezeten. Lang geleden voor me ![]() ![]() Die 2326 stond vandaag de hele ochtend/middag in de rij weggeparkeerd op de stalling btw. Misschien dat ie nu wel rondrijdt, maar anders staat ie er nog ![]() Oh, en er zit vandaag een 12m Citaro van Alkmaar op lijn 350 ![]() | |
NoBody122 | zondag 26 april 2009 @ 19:08 |
Vandaag de 2326 door Alex' dorpje gejaagd ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 april 2009 @ 20:10 |
quote:Oh jottem, ik was vandaag in Harlingen busfoto's maken ![]() | |
Alexxxxx | zondag 26 april 2009 @ 22:38 |
Daar 5 bussen op de XX staling op de foto gezet, en de spurtbussen. Merk en type: Mercedes-Benz O405G Eigenaar: Arriva Touring Land van herkomst: Nederland Locatie: Harlingen Datum: 26 april 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 152; vervangt tijdelijk de SPURT trein tussen Harlingen en Harlingen-Haven Merk en type: Berkhof Eigenaar: Arriva Touring Land van herkomst: Nederland Locatie: Harlingen Datum: 26 april 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 6387; vervangt tijdelijk de SPURT trein tussen Harlingen en Harlingen-Haven; 'Emile Posthumus" | |
Ou-Tannu | maandag 27 april 2009 @ 00:48 |
(eer)gister zag ik ![]() zo`n beestje rijden op de A7 ![]() ![]() | |
NoBody122 | maandag 27 april 2009 @ 01:03 |
quote:Daar is hij na mijn gedeelte heen gegaan, als het goed is ![]() Waar staan de pics van de Cxx-stalling btw? | |
Ofyles2 | maandag 27 april 2009 @ 01:47 |
quote:Is hij nog steeds op proef bij Veolia? | |
Socios | maandag 27 april 2009 @ 02:25 |
Spurtbussen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 10:34 |
quote:Vorige week reed deze bus ivm het bezoek van de zweedse koning en koningin in Groningen rond. Met koninklijk gezelschap, waarbij Beatrix natuurlijk in de AA81 zat ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 10:39 |
Vanochtend geheel onverwacht in de 8215 gezeten, terwijl ik een Frysker verwachtte. | |
Alexxxxx | maandag 27 april 2009 @ 12:25 |
@NoBody122: hier, helemaal onderaan. | |
NoBody122 | maandag 27 april 2009 @ 12:33 |
quote:Want er rijdt normaal op die rit een Frysker? | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 12:43 |
quote:Ja. De laatste tijd was het iedere keer de 3748. Daarvoor telkens de 3743. | |
Ou-Tannu | maandag 27 april 2009 @ 15:49 |
quote:geen idee? kon er geen vervoerders logo's op vinden zo snel ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 27 april 2009 @ 16:20 |
quote: quote:En een Amba op 351. ![]() | |
Socios | maandag 27 april 2009 @ 17:22 |
Toeslag in de spits vervalt dan neem ik aan? | |
Gnittoo | maandag 27 april 2009 @ 17:37 |
quote:geen apparaat om kaartjes te verkopen = alle passagiers gratis mee | |
BeefRWijker | maandag 27 april 2009 @ 18:10 |
quote: ![]() Zo ook weer vandaag (als wel als 2 weken terug, ook al diezelfde Lion's City (XX8853)) | |
BeefRWijker | maandag 27 april 2009 @ 18:27 |
(Naast hagelstenen) regende het vanmiddag Alliances op station Alkmaar, waaronder deze:![]() Verder zeker nog een 2400 en een 2500 en nog een Connexxion variant uit de 24-25-26xx serie en op de valreep ook nog de geel-witte broer van bovenstaande bus, de 2329. Ook op Den Oever stond een Connexxion variant op lijn 135 richting Den Helder. Wat er richting Hoorn reed is niet bekend want die kwam niet opdagen. Op lijntje Alkmaar-B'wijk had ik verder de Lion's City 3862, die afgelopen vrijdag nog op 350 reed: ![]() Verder niks bizonders behalve dan dat de 2 andere 3800's (3845 en 3813) ook op lijn 167 reden. De 3e 3800 van Alkmaar, afgelopen zaterdag ochtend: ![]() (de lijnfilm is ge-shopt om een ruim aantal storende verticale rode lijnen uit de karakters te filteren) [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 29-04-2009 02:29:33 ] | |
NoBody122 | maandag 27 april 2009 @ 19:59 |
Goeie foto's BeefRWijker ![]() Ik snap niet dat ze niet even een paar 'gewone' bussen uitrusten met Wayfarer voor Harlingen; continu tekort aan Integro's daar ![]() | |
BeefRWijker | maandag 27 april 2009 @ 20:34 |
quote:Nou niet overdrijven hè. quote:Of gewoon die bussen eens gaan onderhouden. Overigens heb ik de indruk dat ze ook gewoon door Leeuwarden gejat worden. (Die 2947 zie ik bvb nu regelmatig op 350 rijden) Of ze rijden op streek, he Gnittoo ![]() De (blauwe) Integro's van Alkmaar blijken ook zowat konstant in storing te liggen vandaar dat hun grijze reserve bus (2945) aldoor in gebruik is. Toen we zaterdag een blauwe bus tegen kwamen en ik opmerkte dat ik het nummertje zo snel niet kon lezen op de zijkant wist m'n sjoof zo te melden welk nummer 't was. Reden: hij had nog samen met de sjoof die er op reed 3 bussen verplaatst om de betreffende bus naar voren te krijgen, omdat er eentje voor APK weg was en de andere al weer stuk. | |
Peterselieman | maandag 27 april 2009 @ 21:03 |
quote:Het zijn gewoon foto's van baggerkwaliteit. | |
BeefRWijker | maandag 27 april 2009 @ 21:19 |
quote:Precies, dat wordt dus weer helemaal niks met busfotoman. ![]() Overigens, kan iemand 's even 'n briefje naar Connexxion sturen. Dat ze hun bussen in Boalsert nou eindelijk 's een keer op de juiste plek stallen. Op de Workumertrekweg. Onder dak. Dat scheelt busfotoman toch zeker een minuut die ie niet hoeft te besteden aan 't beheer van z'n server. | |
Alexxxxx | maandag 27 april 2009 @ 22:01 |
Wees blij dat hij een site bijhoudt, de beste man zal ook andere dingen aan zijn kop hebben. (en ik ben blij dat Buzzybee user based content is, als er iets verkeerd staat mag je gillen ![]() Tips voor bever: (niet dat ik vind dat ik mooie foto's maak, maar deze tips maken mijn foto's iig iets minder lelijk) *let op beeldvulling, probeer de bus in het midden van de foto te mikken *'scan' het beeld op storende objecten. Instappende studentes: leuk. Achter een lantaarnpaal staan: Ach, er is vast ook een lantaarnpalenfotosite, maar daar gaat het je toch niet om? Doe eens een stap op zij om te kijken of je dan een mooier beeld hebt *telefoons zijn om mee te bellen, als je foto's wilt maken kun je beter een fototoestel kopen. Maar hoe dan ook vind ik het toch leuk om naar je foto's te kijken ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 28 april 2009 @ 09:40 |
Aw wat zijn we lief voor elkaar geworden nu ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 28 april 2009 @ 18:41 |
![]() | |
Socios | dinsdag 28 april 2009 @ 18:50 |
De bus van Peterseliemang. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 28 april 2009 @ 19:21 |
quote:de groentebus ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 28 april 2009 @ 19:36 |
Hier rijdt lijn 5 voor de deur langs, niet lijn 22 ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 28 april 2009 @ 22:25 |
quote:Wat is dat toch met die klote lijnfilms van die MANs?! M'n foto van die 3813 had ori- gineel ook van die hele gore rode strepen er in terwijl die films toch echt geel zijn. Bij deze foto valt het in het originele formaat nog niet eens zo heel erg op maar komt het in de verkleinde versie pas echt naar boven. Oh, en die film van de 3862, daar was in werkelijkheid helemaal niks mis mee, ondanks het totale zootje wat er op die foto te zien is. | |
Alexxxxx | dinsdag 28 april 2009 @ 22:28 |
wat mij opvalt is dat die lijnfilms vanuit de autospiegel bekeen erg raar bewegen, soms zelfs naar buiten de bus ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 28 april 2009 @ 22:31 |
quote:Bovendien ben ik niet te spreken met sommige LED's. Nu moet je je sluitertijd aanpassen om de gehele tekst te kunnen lezen. | |
BeefRWijker | dinsdag 28 april 2009 @ 22:52 |
quote:No kidding. Ik zelf spreek persoonlijk nooit met LEDs. quote:Of meer fotos tegelijk schieten en dan hopen dat er eentje bij zit met de volledige set LEDs aangestuurd. | |
Ofyles2 | dinsdag 28 april 2009 @ 22:54 |
quote:Dat kost energie. Je gaat toch niet 100 keer dezelfde Citaro kieken totdat je de gehele bestemming erop krijgt? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 28 april 2009 @ 23:41 |
quote:Wat ik bedoelde is dat je ook bij normale sluitertijden best een volledige lijnfilm kan pakken. Ik had 4 MANnekes en alleen die 3862 had een incomplete film dus met 2 hooguit 3 moet je toch redelijk zeker zijn. En ze kunnen ook wel degelijk helemaal geel zijn: ![]() quote:Oh, dus jij neemt een statief mee en zet de sluitertijd op -zeg- 5 seconden? ![]() | |
Socios | woensdag 29 april 2009 @ 00:13 |
Met de conventionele koersrollen was het allemaal beter. ![]() | |
NoBody122 | woensdag 29 april 2009 @ 00:42 |
quote:Dat hoort een Frysker te zijn. Die zullen echter wel op geweest zijn ![]() quote:Jij woont aan de Tesselschadestraat of in het FEC? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 april 2009 @ 00:49 |
quote:Groningen ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 29 april 2009 @ 00:55 |
quote:Die hebben ze vast ook wel in Grunnen ... quote:.. maar een FEC? | |
Ofyles2 | woensdag 29 april 2009 @ 01:29 |
quote:Ik werk niet met statieven. | |
Ofyles2 | woensdag 29 april 2009 @ 01:30 |
quote:Ik heb toch veel liever de LCD's en LED's. | |
BeefRWijker | woensdag 29 april 2009 @ 01:38 |
quote:Vijf seconden uit de hand, wat jij wil. | |
Gnittoo | woensdag 29 april 2009 @ 11:50 |
MUNSTERGELEEN - De politie heeft dinsdagochtend om negen uur in het Limburgse Munstergeleen de chauffeur van een streekbus aangehouden die dronken achter het stuur zat. De man bleek 1,5 promille in zijn bloed te hebben, liet de politie weten. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De 55-jarige chauffeur uit Buchten had zich dinsdagochtend verslapen. Toen hij op zijn werk kwam, merkte een collega dat hij had gedronken en seinde de directie in. Voor die kon ingrijpen was de chauffeur al met een bus vertrokken. De gealarmeerde politie liet de bus in Munstergeleen aan de kant zetten en liet de chauffeur een blaasproef ondergaan. In de bus zat op dat moment een passagier. Een andere chauffeur nam het stuur over. http://www.telegraaf.nl/b(...)feur_opgepakt__.html | |
BeefRWijker | woensdag 29 april 2009 @ 16:29 |
quote:Aan Jan en Alleman dalkaartjes en buzzers verkopen en dan zeuren dat de inkomsten uit strippenkaarten tegenvalt. Goh, wie had dat nou ooit kunnen bedenken. En dat onderhoud nodig is om te voorkomen dat je voor hoge kosten komt te staan als het aan gebrek daaraan te barsten gaat dat is natuurlijk ook nieuw. Wat mij eigenlijk opvalt is dat de enorme hoeveelheden opgelegde bussen niet in het verhaal voorkomen als zijnde dood en begraven kapitaal. Of de veelvuldig voor joker ingebouwde OV-kaart apparatuur die in oudere bussen is ingebouwd. | |
Ou-Tannu | woensdag 29 april 2009 @ 16:51 |
ze hadden gewoon niet tich miljoen in die fryskers moeten steken :w ![]() maar gewoon een bestaand concept moeten pakken destijds ;-) | |
BeefRWijker | woensdag 29 april 2009 @ 23:22 |
Voor zolang 't duurt:(foto Wijnand Keesmaat)![]() Er rijden nog steeds West-Fryskers rond, naar het schijnt. foto: Rene Mulder ![]() Insetro. ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door BeefRWijker op 29-04-2009 23:38:46 ] | |
Peterselieman | donderdag 30 april 2009 @ 11:31 |
Staat goed zo'n ProCity in Noord-Holland ![]() | |
NoBody122 | donderdag 30 april 2009 @ 12:05 |
quote:Ja idd! Kunnen wel meer heen, om Noord-Holland een beetje op te fleuren ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 1 mei 2009 @ 20:38 |
Toen: Busfoto.nl Nu: ![]() Brian Wilms Genomen ergens in Waterland (of zo). | |
Alexxxxx | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:25 |
Dan open ik hem maar... Busjosti's, bevers en groenteboeren #23 |