Mja, deze daling zegt me nog steeds niet veel, ik denk niet dat we direct nieuwe lows gaan maken, zeker in de VS niet.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:02 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
![]()
hopelijk sluit de AEX met een winstje
ga eens na als je dat per dag zou doenquote:Op maandag 30 maart 2009 09:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook! 50% winst.
Maar heb niet teveel er in gestoken, want die sprinters gaan zo hard!
In totaal voor 60 euro gekocht, nu net met 30 euro winst verkocht.
Kans is groot dat de AEX toch verder zakt, het afgelopen herstel deze maand is puur een technisch herstel na een flinke paniekerige daling daarvoor. De 1nige vraag die luidt is in dit geval gaan we onder de bodem die we laatste gezet hebben of zetten we een 'hogere' bodem.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:02 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
![]()
hopelijk sluit de AEX met een winstje
Mja, mensen die sinds het begin van de crisis, nu 75% in het rood staan zullen wel niet meer dezelfde mening zijn toegedaanquote:
Nee hoor, ik vind The All Seeing Eye gewoon een mooi logo.quote:Op maandag 30 maart 2009 10:39 schreef Maanvis het volgende:
kaputlink!
PS: Die tekst onder dat plaatje doet suggereren dat jij een new world order conspiracy theorist bent
Ik ben ook wel eens flink de mist in gegaan met die sprinters...die dingen gaan zoooo hard...quote:Op maandag 30 maart 2009 10:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ga eens na als je dat per dag zou doen. Of helemaal ten tijde van die gigantische down fall een aantal maand geleden waarin we record achter record hadden gebroken met de AEX met grootste stijgers en dalers. Toen was het helemaal feest met de toenmalige turbo's die ik toen gebruikte. En het enige waar je toen hoefde op te letten was hoe Amerika er net voor sluitingstijd van de AEX voor stond. In 9 van de 10 gevallen zat je dan goed.
[..]
Kans is groot dat de AEX toch verder zakt, het afgelopen herstel deze maand is puur een technisch herstel na een flinke paniekerige daling daarvoor. De 1nige vraag die luidt is in dit geval gaan we onder de bodem die we laatste gezet hebben of zetten we een 'hogere' bodem.
http://www.imagebam.com/image/3b748031036283quote:Op maandag 30 maart 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Rood, mijn favoriete kleur!
quote:Op maandag 30 maart 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Rood, mijn favoriete kleur!
Simpel gezegd: een bank staat of valt letterlijk bij het vertrouwen dat haar clientele in de instelling heeft. Dit omdat een bank vele malen meer aan verplichtingen heeft uitstaan dan zij aan kapitaal in bezit aan hoeft te houden. VB: elke euro spaargeld die jij inlegt, mogen zij onder basel II een X aantal keer uitlenen.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:47 schreef Maanvis het volgende:
Nog een noob vraagje. Je hoort wel eens experts op TV zeggen dat Citigroup eigenlijk al failliet is, omdat het aandeel zoveel gekelderd is.. maar bij mijn weten heeft de waarde van een aandeel toch eigenlijk niets te maken met de 'gezondheid' van een bedrijf.. dwz de waarde van het aandeel is een gevolg van de gezondheid van een bedrijf, het beïnvloedt de financiële situatie van een bedrijf toch niet noemenswaardig?
Er is niet echt een aandeel AEX. Je hebt wel indextrackers AEX, een soort beleggingsfondsen met als onderliggende waarde alle aandelen die in de AEX staan.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:32 schreef cyber_rebel het volgende:
Even een leek vraag. Maar ik meen ergens gelezen/gehoord te hebben dat het ook mogelijk is om direct in de AEX zelf aandelen te nemen. Nou vind ik ditzelf wat vreemd klinken en als ik er op Internet naar zoek kan ik het ook niet terugvinden. Als het wel klopt lijkt het mij een interessante optie om voor lange termijn geld vast te zetten met weinig risico.
Oftewel is dit lulkoek of niet? Punt is namelijk dat ik vanwege de lage beurskoersen wellicht ook wil gaan beleggen. Maar heb geen zin om een heel uitgebreide analyse te maken van welke bedrijven wel of niet gunstig zouden zijn.
Damn tof, had er nog nooit van gehoordquote:Op maandag 30 maart 2009 12:04 schreef lammegiraf het volgende:
heeft iemand eigelijk zo'n abo op de signalen van beursfluisteraar? Zo ja, bevalt dit en zo nee, waarom niet?
reflexiviteitquote:Op maandag 30 maart 2009 12:04 schreef Maanvis het volgende:
thanks Veekeend. Hoe zit het eigenlijk met niet-financiële instellingen en hoe komt het dat hun aandelen ook zo gevoelig zijn voor negatief nieuws? bijv. bedrijf X kondigt aan dat winst ietsjes tegenviel, hoppkakee aandeel naar beneden.. is dat echt alleen doordat aandeelhouders zoiets hebben van "M'n dividend, wat doe je???" of zijn er nog andere onderliggende redenen?
Misschien staat hij hierop ?quote:Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Oizno het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik mee kan doen in zo'n indextracker? Ik zit bij Binck maar ik kan die indextrackers niet vinden.
ishares aex is bij alex makkelijk te vindenquote:Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Oizno het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik mee kan doen in zo'n indextracker? Ik zit bij Binck maar ik kan die indextrackers niet vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |