abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2009 @ 11:45:21 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67541693
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:40 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]

Rood, mijn favoriete kleur!
Dames, kan rood aub de kleur van 2010 worden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 30 maart 2009 @ 11:47:00 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67541755
Nog een noob vraagje . Je hoort wel eens experts op TV zeggen dat Citigroup eigenlijk al failliet is, omdat het aandeel zoveel gekelderd is.. maar bij mijn weten heeft de waarde van een aandeel toch eigenlijk niets te maken met de 'gezondheid' van een bedrijf.. dwz de waarde van het aandeel is een gevolg van de gezondheid van een bedrijf, het beïnvloedt de financiële situatie van een bedrijf toch niet noemenswaardig?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67542062
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:47 schreef Maanvis het volgende:
Nog een noob vraagje . Je hoort wel eens experts op TV zeggen dat Citigroup eigenlijk al failliet is, omdat het aandeel zoveel gekelderd is.. maar bij mijn weten heeft de waarde van een aandeel toch eigenlijk niets te maken met de 'gezondheid' van een bedrijf.. dwz de waarde van het aandeel is een gevolg van de gezondheid van een bedrijf, het beïnvloedt de financiële situatie van een bedrijf toch niet noemenswaardig?
Simpel gezegd: een bank staat of valt letterlijk bij het vertrouwen dat haar clientele in de instelling heeft. Dit omdat een bank vele malen meer aan verplichtingen heeft uitstaan dan zij aan kapitaal in bezit aan hoeft te houden. VB: elke euro spaargeld die jij inlegt, mogen zij onder basel II een X aantal keer uitlenen.

Een beurskoers geeft ook in hoge mate het vertrouwen in een instelling aan. Kijk maar naar wat er destijds bij Fortis ook gebeurde. Sterk dalende koersen geven aan dat er toch rook is....

Citigroup is in feite technisch failliet. Ze hebben nog zoveel op de balans staan wat nog gewaardeerd is tegen prijzen die het nu absoluut niet meer waard is. Die vele afschrijvingen die nog moeten doen, maakt dat ze feitelijk technisch failliet zijn. Dat vertaal zich dan ook in de lage beurskoers.
pi_67542221
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:32 schreef cyber_rebel het volgende:
Even een leek vraag. Maar ik meen ergens gelezen/gehoord te hebben dat het ook mogelijk is om direct in de AEX zelf aandelen te nemen. Nou vind ik ditzelf wat vreemd klinken en als ik er op Internet naar zoek kan ik het ook niet terugvinden. Als het wel klopt lijkt het mij een interessante optie om voor lange termijn geld vast te zetten met weinig risico.

Oftewel is dit lulkoek of niet? Punt is namelijk dat ik vanwege de lage beurskoersen wellicht ook wil gaan beleggen. Maar heb geen zin om een heel uitgebreide analyse te maken van welke bedrijven wel of niet gunstig zouden zijn.
Er is niet echt een aandeel AEX. Je hebt wel indextrackers AEX, een soort beleggingsfondsen met als onderliggende waarde alle aandelen die in de AEX staan.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:04:00 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67542237
thanks Veekeend. Hoe zit het eigenlijk met niet-financiële instellingen en hoe komt het dat hun aandelen ook zo gevoelig zijn voor negatief nieuws? bijv. bedrijf X kondigt aan dat winst ietsjes tegenviel, hoppkakee aandeel naar beneden.. is dat echt alleen doordat aandeelhouders zoiets hebben van "M'n dividend, wat doe je???" of zijn er nog andere onderliggende redenen?
Een gedicht over Maanvis
pi_67542241
heeft iemand eigelijk zo'n abo op de signalen van beursfluisteraar? Zo ja, bevalt dit en zo nee, waarom niet?
it's better to burn out than to fade away...
pi_67542318
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:04 schreef lammegiraf het volgende:
heeft iemand eigelijk zo'n abo op de signalen van beursfluisteraar? Zo ja, bevalt dit en zo nee, waarom niet?
Damn tof, had er nog nooit van gehoord .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67542480
Heb er helaas geen abbo van
pi_67542507
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:04 schreef Maanvis het volgende:
thanks Veekeend. Hoe zit het eigenlijk met niet-financiële instellingen en hoe komt het dat hun aandelen ook zo gevoelig zijn voor negatief nieuws? bijv. bedrijf X kondigt aan dat winst ietsjes tegenviel, hoppkakee aandeel naar beneden.. is dat echt alleen doordat aandeelhouders zoiets hebben van "M'n dividend, wat doe je???" of zijn er nog andere onderliggende redenen?
reflexiviteit
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  maandag 30 maart 2009 @ 12:16:41 #235
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_67542528
al 56 euro winst op m'n klm aandelen
  maandag 30 maart 2009 @ 12:23:41 #236
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_67542712
Oke bedankt edikt, dat is precies wat ik bedoelde.

Nog een vraag: Zijn er nog duidelijke nadelen aan zo'n index-tracker verbonden? Neem aan dat de algehele winstverwachting ook lager is door het relatief lagere risico.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:29:11 #237
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_67542846
Heeft iemand enig idee hoe ik mee kan doen in zo'n indextracker? Ik zit bij Binck maar ik kan die indextrackers niet vinden.
pi_67542945
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Oizno het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik mee kan doen in zo'n indextracker? Ik zit bij Binck maar ik kan die indextrackers niet vinden.
Misschien staat hij hierop ?

http://www.beursgorilla.nl/trackers.asp
pi_67543149
lees net dat een Spaanse bank staatsteun gaat krijgen.
Weet iemand welke bank, moet er deze week geld opstorten i.v.m. koop huis.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:44:42 #240
66186 foetre
pi_67543290
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:29 schreef Oizno het volgende:
ishares aex is bij alex makkelijk te vinden
Ik wil ze ook gaan kopen maar wacht nog op een mooi punt.
pi_67544364
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:16 schreef foetre het volgende:
al 56 euro winst op m'n klm aandelen
Waarom kocht je geen sprinters?
pi_67544382
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:04 schreef Maanvis het volgende:
(Onverwacht) negatief nieuws zorgt er voor dat beleggers hun verwachtingen t.a.v. de toekomst vaak aanpassen en dit zie je dan door middel van een verandering in de prijs van het aandeel. Aangezien niet alle fondsen dividend uitkeren, hoeft dat dus niet eens een reden te zijn. Marktpeceptie, macro-economische factoren, regeringsmaatregelen, juridische geschillen, (extreme) wisselkoersveranderingen, politieke (wereldwijde) instabiliteit, natuurrampen, etc..etc.. er zijn zoveel redenen te bedenken waarom een fonds ineens geraakt kan worden.. Het kan elk fonds overkomen, geen vertrouwen = beleggers stappen uit aandeel en koers zakt...
pi_67544400
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:40 schreef hondjes het volgende:
lees net dat een Spaanse bank staatsteun gaat krijgen.
Weet iemand welke bank, moet er deze week geld opstorten i.v.m. koop huis.
Caja Castilla-La Mancha

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aoXaXXtEsEhQ&refer=home
  maandag 30 maart 2009 @ 13:24:00 #244
66186 foetre
pi_67544412
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom kocht je geen sprinters?
Ik ben van de lange termijn
pi_67544898
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:24 schreef foetre het volgende:

[..]

Ik ben van de lange termijn
.

Als je van de lange termijn bent moet je nu echt nog niet in aandelen zitten.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:40:13 #246
66186 foetre
pi_67544980
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef pberends het volgende:

[..]

.

Als je van de lange termijn bent moet je nu echt nog niet in aandelen zitten.
Ach ik vindt het leuk om alvast wat aandelen te hebben.
Nu wachten totdat ing, aegon, arcelor mittal en ishares aex op een mooi punt staan .
En ja ik hou van risico
  maandag 30 maart 2009 @ 13:42:12 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_67545061
Wat is een mooi punt?
pi_67545236
quote:
Bedankt, onbegrijpelijk dat die Spaanse banken er ,,zogenaamd ..goed voor stonden.
Ben bang dat als er een een gaat ,de rest vanzelf volgt.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:48:01 #249
66186 foetre
pi_67545305
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:42 schreef bleiblei het volgende:
Wat is een mooi punt?
Zo laag mogelijk
pi_67545312
quote:
Europese beurzen: bankenvrees maakt comeback
30-03-2009 13:02:58

Brussel (tijd) - De Europese aandelenmarkten zijn de week bar slecht begonnen. Beleggers die er van overtuigd raakten dat de beurzen stilaan de bodem hadden bereikt, worden nu weer met beide voeten op de grond gezet. De bankwaarden krijgen rake klappen nadat de Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner had gewaarschuwd dat een aantal banken in de VS nog nood heeft bijkomende overheidshulp en na berichten over nieuwe waardeverminderingen bij het Zwitsere UBS. Daarbovenop komt nog eens de groeiende angst voor een faillissement van de Amerikaanse autoreuzen General Motors en Chrysler.

De DJ Eurostoxx50, die sinds begin maart al met ruim 8 procent was gestegen, moet nu 3,5 procent prijsgeven op 2.045,58 punten. Londen verliest 2,2 procent, Parijs gaat 2,6 procent lager en Frankfurt krijgt een tik van 3,3 procent.

Beleggers die hoopten dat de banken nu wel het ergste achter de rug hadden, kregen het afgelopen weekend een pak geluiden te horen die het tegenovergestelde doen vermoeden. Niet alleen waarschuwde de Amerikaanse minister van Financiën Timothy Geithner er gisteren voor dat een aantal banken in de VS substantiële hulp kan gebruiken. In Europa was dan weer te horen dat er mogelijk nieuwe waardeverminderingen op til zijn bij de Zwitserse bankenreus UBS (-6,3% tot 10,65 Zwitserse frank) en moest in Spanje voor het eerst in 16 jaar een spaarbank worden gered door de overheid.

De zorgen over de banksector zijn dus weer helemaal terug, en dat mist zijn effect op de aandelenkoersen niet. In Parijs noteert BNP Paribas 7,4 procent lager tot 29,85 euro, terwijl land- en sectorgenoot Société Générale een verlies lijdt van 5,1 procent op 28,60 euro. In Amsterdam moet ING 10,7 procent prijsgeven op 4,11 euro.

Barclays lijdt in Londen een verlies van 7,4 procent op 161 pence. De Britse bankgroep was vorige vrijdag nog fors in waarde gestegen nadat zogenaamde stresstests hadden uitgewezen dat Barclays geen nood had aan overheidssteun nodig had. Maar die euforie bleek van korte duur. Maandag verlaagden analisten van Société Générale immers hun advies voor Barclays omdat ze van mening zijn dat de bank 15 tot 20 miljard pond aan 'tastbaar eigen vermogen' nodig heeft.

De uitzondering is momenteel Hypo Real Estate, dat op de beurs van Frankfurt 27,3 procent hoger schiet tot 1,40 euro nadat de Duitse overheid een belang van 8,7 procent in de groep had genomen, wat beschouwd wordt als een eerste stap richting nationalisatie. Hyp Real Estate was de afgelopen maanden zwaar in de problemen geraakt door zijn Ierse dochter Depfa. Depfa is actief als financier van openbare besturen en wordt daardoor als een sectorgenoot van het Belgisch-Franse Dexia gezien.

Ook de autowaarden verliezen maandag flink wat terrein, na berichten dat de Amerikaanse regering de herstructureringsplannen van GM en Chrysler onvoldoende acht. De regering-Obama eiste verder dat GM-topman Rick Wagoner opstapt en bepaalde ook dat Chrysler pas 6 miljard dollar aan overheidssteun krijgt als het een partnerschap met Fiat afsluit. Fiat verliest 6,7 procent op 4,92 euro. Het is maandag trouwens niet alleen bijltjesdag in de Amerikaanse autosector. Ook het Franse PSA Peugeot Citroen ziet zijn gedelegeerd bestuurder Christian Streiff opstappen. Het aandeel verliest 7,3 procent op 14,22 euro. Land- en sectorgenoot Renault lijdt een verlies van 8,6 procent op 15,46 euro.
Ze weten ook niet wat ze willen he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')