Het is gewoon een goed georchestreerde campagne van de Telegraaf voor het bedrijfsleven geweest. Het gemiddelde gezin gaat hoogstens 1 keer per jaar met het vliegtuig. Poe, poe, dan maakt die paar euro echt wat uit.quote:Afschaffen vliegtax is idd gewoon huilen met de pet op.
Ben net teruggekomen van vakantie, uiteraard vloog ik met het megakapitalistische bolwerk Ryanair, via België om iets minder belasting te betalen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is gewoon een goed georchestreerde campagne van de Telegraaf voor het bedrijfsleven geweest. Het gemiddelde gezin gaat hoogstens 1 keer per jaar met het vliegtuig. Poe, poe, dan maakt die paar euro echt wat uit.
Je betaalt eindelijk een faire prijs en doet wat aan het milieu en dan is het nog niet goed.
Eh? Dat is echt het slechtste plan ooit, daarom is het ook afgeschaft. Het effect op het milieu is niet aangetoond. Die heffing had anders gebruikt moeten worden. Bijvoorbeeld: als Transavia energiebesparende vleugels aankoopt, dan hoeft de klant van Transavia minder tax te betalen dan andere maatschappijen. Dan is er voor luchthavenmaatschappen een prikkel om écht iets aan het milieu te doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Afschaffen vliegtax is idd gewoon huilen met de pet op.
Stoffig omdat je ze zelf niet leest misschien?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het staat hier vol met (stoffige) boeken..
Of lees je websites misschien?
Die gaan niet vliegen over het algemeen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:45 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Ben net teruggekomen van vakantie, uiteraard vloog ik met het megakapitalistische bolwerk Ryanair, via België om iets minder belasting te betalen.
Maar hey, hoe zou je het vinden als ik stel dat die paar euro niets uitmaakt voor een gemiddeld, laaggeschoold arbeidertje ergens of een bijstandsmoedertje?
Maakt toch niks uit?
-Oja: hele enge boeken, vol fascistische propaganda.
Dat het 1,3 miljard oplevert komt door het bedrijfsleven. Die maken uiteraard meerdere (vracht)vluchten per jaar.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gaan niet vliegen over het algemeen.
Die 11 euro of 45 euro maakt niet uit op de gehele som. En toch is het 1,3 miljard bij elkaar, schijnt.
Gooi dat ergens anders in, denk ik dan.
Er is genoeg over bericht in de media.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef Klopkoek het volgende:
Dat verhaal over bezoekersaantallen over de grens is niet aangetoond en de Belgen zeggen zelf dat ze het niet gemerkt hebben. Maarja, als je het blijft herhalen dan wordt het vanzelf een self-fullfilling prophecy. Dan gaan mensen zich ernaar gedragen.
Raar tijdens een crisis.quote:Van alle luchthavens in Duitsland heeft Weeze in de periode januari – april dit jaar qua passagiersaantallen een groei van 143% gerealiseerd, dit in vergelijking met dezelfde periode verleden jaar.
Ook heeft het ertoe geleid dat Ryanair van Luchthaven Eindhoven geen 'main'-luchthaven heeft gemaakt. Kost dus werkgelegenheid daar. Bovendien is het ook nog eens slecht voor de schatkist, want er wordt geen belasting geheven over vluchten die vanuit Duitsland gaan.quote:Düsseldorf International Airport verwacht ook dit jaar een voortgaande sterke groei van het aantal passagiers vanuit Nederland. Op de Vakantiebeurs 2009 in Utrecht presenteert het internationale vliegveld zich voor het eerst aan media, reisbranche en consument als dé vertrekhaven voor de Nederlandse toerist, die niet wil worden geconfronteerd met de vliegtax uit eigen land.
De gloednieuwe terminal van Düsseldorf International Airport biedt aan de passagiers alle faciliteiten en korte wachttijden en routes.
In 2008 maakten meer dan 18 miljoen vliegtuigpassagiers voor aankomst of vertrek gebruik van de luchthaven Düsseldorf. Daaronder bevonden zich meer reizigers uit Nederland dan ooit tevoren.
Ik krijg bij jou de indruk dat je ontwikkeling wel heel rap gegaan is, en dat je vooral beïnvloed bent door websites. (misschien berustend op een vooroordeel hoor?)quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:47 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Stoffig omdat je ze zelf niet leest misschien?
Ja natuurlijk gebruik ik ook het internet, why not?
Maar dat neemt niet weg dat ik ook best de moeite wil doen om me door wat boekjes te worstelen, als het mijn interesse heeft tenminste.
Zelf nog een tip? Ben best bereid een goed tegengeluid te lezen, mits het niet volstaat met huilerites.
Noem eens wat interessante boeken van de laatste tijd die je gelezen hebt?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou de indruk dat je ontwikkeling wel heel rap gegaan is, en dat je vooral beïnvloed bent door websites. (misschien berustend op een vooroordeel hoor?)
Maar waarom open je niet een topic daarover, lijkt me interessant? Toen je op Fok begon was je nog geen libertariër, toch?
En ja, ik ben een stuk ouder dan jij en heb stoffige boeken die ik nooit meer inzie, en er komen nog steeds boeken bij en die zijn minder stoffig.
Over het algemeen lees ik de meeste boeken maar 1 keer. Ik ben geen aanhanger van deze of gene specifieke leer of religie. Heb geen boek der boeken. Behalve het telefoonboek zou, Grard Reve zeggen, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zinnig.
Dat levert het niet op, het levert 11 of 45 euro /persoon op en die ga je dan weer uitgeven in de economie. Een soort 400 ¤ in het klein voor mensen die op vliegvakantie gaan???quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat het 1,3 miljard oplevert komt door het bedrijfsleven. Die maken uiteraard meerdere (vracht)vluchten per jaar.
Vond het een prachtige belasting. Niet dat ik graag belasting betaal maar als het moet dan maar zo.
De oorlog van $3 biljoen. Voor de vuist weg.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noem eens wat interessante boeken van de laatste tijd die je gelezen hebt?
Dude, wil je nu serieus dat ik hier een psychoanalyse van mezelf ga zitten posten?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou de indruk dat je ontwikkeling wel heel rap gegaan is, en dat je vooral beïnvloed bent door websites. (misschien berustend op een vooroordeel hoor?)
Maar waarom open je niet een topic daarover, lijkt me interessant? Toen je op Fok begon was je nog geen libertariër, toch?
En ja, ik ben een stuk ouder dan jij en heb stoffige boeken die ik nooit meer inzie, en er komen nog steeds boeken bij en die zijn minder stoffig.
Over het algemeen lees ik de meeste boeken maar 1 keer. Ik ben geen aanhanger van deze of gene specifieke leer of religie. Heb geen boek der boeken. Behalve het telefoonboek zou, Grard Reve zeggen, maar dat is tegenwoordig ook niet meer zinnig.
Een ontwikkeling is geen psycho-analyse, bovendien geloof ik niet in die shit. Ik ben benieuwd hoe zo'n ontwikkeling gaat, hoe ben je ertoe gekomen, hoe heb je je ontwikkeld, waar leidt het toe...?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:00 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dude, wil je nu serieus dat ik hier een psychoanalyse van mezelf ga zitten posten?
Ik ben er van overtuigd dat er voor eenieders mening een psychoanalytische verklaring bestaat, maar wat wil dat zeggen over de geldigheid van iemands argumentatie? Niets toch, het leidt enkel tot karaktermoord en schoolpleingedrag.
Mm, daar heb ik geen moeite mee, volgens mij, dat een paar gelovigen moeite heeft met de kritische kanttekeningen die ik maak is daarvan alleen een bevestiging imho.quote:Doe gewoon meer je best om met goede ideeën iemand te overtuigen.
Ik heb je nochtans enkele voorbeelden gegeven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:36 schreef Klopkoek het volgende:
(overigens jammer dat Reya niet op mijn verhaal is ingegaan en ik moet constateren dat niemand nog hard heeft gemaakt waarom vakbonden enkel voor babyboomers opkomen)
Het komt eerder door het feit dat vakbonden hun eigen nut hebben verspeeld.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
Groenlinks, stelletje klassenverraders, dat krijg je ervan als je partij uit reformisten en oppertunisten bestaat.
Check dit:
Nee, dat jullie de rechtse propaganda als zoete koek slikken.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het komt eerder door het feit dat vakbonden hun eigen nut hebben verspeeld.
Van het liberalisme dat niet meer behelst dan het egoistisch nastreven van de financiele belangen van de achterban wel ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:43 schreef Scaurus het volgende:
Liberalen en vakbonden, aartsvijanden natuurlijk. Dat begrijpt iedereen toch?
Wat is jouw baan?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
Groenlinks, stelletje klassenverraders, dat krijg je ervan als je partij uit reformisten en oppertunisten bestaat.
Check dit:
Jongeren hebben in ieder geval het geluk gehad dat ze nog nergens aan meebetalen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Het lijkt mij alleen nuttig om lid te zijn van een belangenvereniging als die ook daadwerkelijk je belangen behartigt. Dat is met de vakbonden voor jongeren duidelijk niet het geval.
Dat de AOW omhoog gaat is onvermijdelijk. We worden als populatie steeds fitter. De leeftijd van 65 is bedacht toen mensen van 65 helemaal versleten waren. Een paar jaartjes vakantie tot je die kist in ging, daar is het voor bedoeld.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
Net zag ik Wientjes bij P&W het succes van de afschaffing van de vliegtax voor zich opeisen. Dan denk ik: we willen toch wat aan het milieu doen? En het levert nog geld op ook!
Veel beter dan die AOW naar 67 te brengen.
Alle verworvenheden staan tegenwoordig onder drukHet is ieder voor zichzelf en God voor ons allen.
Het is wachten totdat wereldverbeteraars zoals Wolffenstein het roer definitief over gaan nemen
Blijkbaar is de FNV (en de andere vakbonden) niet zo goed in het behartigen van de belangen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:51 schreef Colnago het volgende:
Jongeren hebben in ieder geval het geluk gehad dat ze nog nergens aan meebetalen.
Maar wat denk je van de groep tussen de 35 en 55 jaar?
Overal aan meebetalen en alles zien verdwijnen.
Als je ziet wat we de laatste jaren in moesten leveren terwijl het zo goed ging met de economie dan weet je dat de bonden en de werkgevers en de politiek 1 pot nat is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Blijkbaar is de FNV (en de andere vakbonden) niet zo goed in het behartigen van de belangen.
Heb je wel eens mensen van 65 jaar gezien en denk jij nou werkelijk dat ze nog zo productief zijn?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat de AOW omhoog gaat is onvermijdelijk. We worden als populatie steeds fitter. De leeftijd van 65 is bedacht toen mensen van 65 helemaal versleten waren. Een paar jaartjes vakantie tot je die kist in ging, daar is het voor bedoeld.
Het is belachelijk dat de 65 plussers van nu, nog tientallen jaren lang, veelal in blakende gezondheid, door ons betaald, vakantie kunnen hebben.
Ze zijn iig productiever dan de 65 jarige uit 1960.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:22 schreef Colnago het volgende:
[..]
Heb je wel eens mensen van 65 jaar gezien en denk jij nou werkelijk dat ze nog zo productief zijn?
Vandaag heeft Camiel Eurlings in Pauw & Witteman gezegd dat 900.000 mensen over de grens zijn gaan vliegen over de grens. Hij noemde hierbij België specifiek, omdat dit land eerst beloofd had ook die tax in te zullen voeren (al hadden ze dat uiteindelijk niet gedaan). Het is dus geen "self-fulfilling prophecy".quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:49 schreef Klopkoek het volgende:
Dat verhaal over bezoekersaantallen over de grens is niet aangetoond en de Belgen zeggen zelf dat ze het niet gemerkt hebben. Maarja, als je het blijft herhalen dan wordt het vanzelf een self-fullfilling prophecy. Dan gaan mensen zich ernaar gedragen.
Eurlings zegt het, dus is het waar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Vandaag heeft Camiel Eurlings in Pauw & Witteman gezegd dat 900.000 mensen over de grens zijn gaan vliegen over de grens. Hij noemde hierbij België specifiek, omdat dit land eerst beloofd had ook die tax in te zullen voeren (al hadden ze dat uiteindelijk niet gedaan). Het is dus geen "self-fulfilling prophecy".
edit.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze zijn iig productiever dan de 65 jarige uit 1960.
Dat kun je ook zeggen van 20 jarigen uit 1960.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 21:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze zijn iig productiever dan de 65 jarige uit 1960.
Maar dan blijft het vreemd of liever gezegd, een leugen van het kabinet.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Vandaag heeft Camiel Eurlings in Pauw & Witteman gezegd dat 900.000 mensen over de grens zijn gaan vliegen over de grens. Hij noemde hierbij België specifiek, omdat dit land eerst beloofd had ook die tax in te zullen voeren (al hadden ze dat uiteindelijk niet gedaan). Het is dus geen "self-fulfilling prophecy".
En wat dacht je van Eurlings betoog over de groene KLM.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eurlings zegt het, dus is het waar.
Later in het programma kwam Eurlings nog in de problemen ook. Omdat aan de orde kwam dat Schiphol zelf even de prijzen heeft verhoogd. Dus bovenop de vliegtax heeft lopen graaien (veiligheidstoeslag en dat soort onzin).
Maar toen dat gebeurde werd Eurlings geholpen door Pauw&Witteman door snel naar het andere onderwerp te gaan.![]()
P&W waren toch zgn. links? Laat dan die Eurlings even lekker spartelen
idd overigens is er een aparte vakbond voor jongeren die idd dat soort punten bepleitquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:12 schreef Boze_Appel het volgende:
Het lijkt mij alleen nuttig om lid te zijn van een belangenvereniging als die ook daadwerkelijk je belangen behartigt. Dat is met de vakbonden voor jongeren duidelijk niet het geval.
Wat een bijzonder matig en stemming makend filmpje zeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
Check dit:
Goed verwoord. De intentie was goed, maar de manier waarop is een farce. En als de opbrengsten niets met het voorgestelde doel te maken hebben is het helemaal ongeloofwaardig. Dat doet men in Nederland continu, vind je het gek dat het publiek geen enkel vertrouwen heeft in politici?quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat er te weinig betaald wordt voor vervuiling. Maar die tax had anders ingevoerd moeten worden en Europees geregeld moeten worden. Het ging ook niet echt om het milieu, deze tax is ingevoerd om de schatkist wat te spekken. Het geld werd namelijk niet besteed aan milieu, maar ging in de algemene middelen.
Het Alternatief Voor Vakbond van Mei Li Vos. Sinds ze zelf in de kamer zit is dat toch een beetje stille dood gestorven. De nieuwe generatie laat zich alles wijs maken en komt zeker niet voor zichzelf op. Een collectief van mensen die voor zichzelf zouden moeten opkomen maar dat gewoon weigeren was dus al een beetje een kansloos initiatief.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd overigens is er een aparte vakbond voor jongeren die idd dat soort punten bepleit
Het is ook alleen maar wisselgeld om te voorkomen dat stratenmakers nog hun 66e op hun knieen moeten doorbrengen. Natuurlijk gaat dat vaak om vastgeroeste ideeen en moeten de geesten rijp gemaakt worden, maar daar zit echt wel beweging in.quote:Op zondag 29 maart 2009 15:47 schreef Ooster het volgende:
[..]
Het Alternatief Voor Vakbond van Mei Li Vos. Sinds ze zelf in de kamer zit is dat toch een beetje stille dood gestorven. De nieuwe generatie laat zich alles wijs maken en komt zeker niet voor zichzelf op. Een collectief van mensen die voor zichzelf zouden moeten opkomen maar dat gewoon weigeren was dus al een beetje een kansloos initiatief.
Maar de oude generatie overspeelt haar kaarten. Ze kunnen nu wel onrealistische rechten opeisen, als het zover is en er komt een omslag zullen die rechten niet veel waard blijken.
Nou, democratie valt of staat met het rekening houden met de minderheid. Dat is de taak van de meerderheidquote:Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als de jongere generatie weigert solidair te zijn met elkaar en weigert zich te organiseren, dan moeten ze ook niet zeuren dat ze niks voor mekaar krijgen en dat anderen niet solidair met hun zijn. Het is ook tamelijk typerend voor de generatie, alleen maar met jezelf bezig zijn en doen waar je zin in hebt, en dan klagen dat je je zin niet krijgt. Dat soort dingen kosten moeite, daar moet je wat voor doen. Alsof de machtspositie van de FNV zomaar uit de lucht is komen vallen.
Dat ben ik met je eens, maar democratische regels en uitgangspunten strekken zich net zo min uit over vakbonden als over aandeelhouders. Democratie is de staatsvorm, maar bundeling van krachten voor een gemeenschappelijk belang of uit solidariteit staat daar verder buiten.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:03 schreef Ooster het volgende:
Nou, democratie valt of staat met het rekening houden met de minderheid en daar moet de meerderheid dus rekening mee houden.
Dat zou best kunnen. Het is alleen wel zo dat belangen die niet de moeite waard zijn om voor op te komen, kennelijk niet zulke grote belangen zijn, met de nadruk op kennelijk. Zo werkt het. Kennelijk hecht de jonge generatie niet zo aan dat belang, want ze zijn te beroerd om er voor op te komen.quote:Het is ook geen kwestie van solidariteit-> het is een kwestie van de gevolgen van een probleem eerlijk verdelen. Nu laksheid van de jongeren of het eigenbelang van de oudere generatie gaat op den duur hoe dan ook tot problemen leiden. Dat kan je aan zien komen en dus ook voorkomen. Verantwoordelijkheid van beide partijen en de politiek.
Ja hoor. Ervaren en door de wol geverfde mensen kunnen zeer waardevol zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:22 schreef Colnago het volgende:
[..]
Heb je wel eens mensen van 65 jaar gezien en denk jij nou werkelijk dat ze nog zo productief zijn?
Helemaal een reden voor verhoging AOW leeftijd. Als je later aan de slag gaat ga je ook weer later naar huis.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:17 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat kun je ook zeggen van 20 jarigen uit 1960.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |