abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68958518
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat is een seculier land?
is een land seculier als een meerderheid van de bevolking aangeeft niet religieus te zijn ?
sinds wanneer is die situatie zo in Nederland? ook niet sinds lang en hoezo is de pvda deze nieuwe situatie vergeten ?
Ga eens terug naar school jij want ik ben je leraar niet.
pi_68959134
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:36 schreef Tribalist het volgende:

[..]

je hoeft niet te reageren op mij maar als je het wel doet.. doe het dan met een beetje inhoud
pi_68960150
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat is een seculier land?
is een land seculier als een meerderheid van de bevolking aangeeft niet religieus te zijn ?
Uhm, nee.
  woensdag 13 mei 2009 @ 07:27:46 #154
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68966794
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:36 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Je mist zelf ook wat opvoeding want je hebt echt geen idee wat het inhoudt om een seculier land te zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68967330
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:44 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Voor mensen die willen dat religie o% macht en invloed heeft.
Dus die partijen moeten verboden worden of zo?
pi_68970059
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 07:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je mist zelf ook wat opvoeding want je hebt echt geen idee wat het inhoudt om een seculier land te zijn.
Als jij het zo goed weet leg het dan maar eens uit abrahamist
pi_68970093
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 08:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dus die partijen moeten verboden worden of zo?
Een Nederland zonder het CDA, christenunie, PVDA en groenlinks en eigenlijk alle partijen die een religie knuffelen zou best wel mooi zijn ja.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:41:09 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68970793
Een seculiere staat is er eentje waar religieuze stromingen evenveel macht hebben als elke andere belangengroep en waar de staat de burger beschermt voor religieus gemotiveerde regelgeving.

Er zijn 2 landen (naar mijn weten), nl. frankrijk en turkije, wat dat heeft doorgetrokken tot het verbannen van elke vorm van religieuze uiting in het overheidswezen, scholen, etc... maar dat is een extremere vorm van secularisering dan gebruikelijk.

Ik zie trouwens niet wat er mis is met het hebben van politieke partijen met een christelijke inslag. Of gaan we helemaal bijhouden welke standpunten uit welke filosofie vandaan komen? Lijkt me ondoenlijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_68971010
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:19 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Een Nederland zonder het CDA, christenunie, PVDA en groenlinks en eigenlijk alle partijen die een religie knuffelen zou best wel mooi zijn ja.
je ontwijkt een antwoord op de vraag: vind je dat deze partijen verboden moeten worden?
je gedraagt je als een fundamentalist... zo overdreven afkering van "de vijand" zijn dat je andere vijanden op één hoop gooit met die vijand..maw pvda en gl zijn niet religieus
pi_68971067
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef SpecialK het volgende:
Een seculiere staat is er eentje waar religieuze stromingen evenveel macht hebben als elke andere belangengroep en waar de staat de burger beschermt voor religieus gemotiveerde regelgeving.

Er zijn 2 landen (naar mijn weten), nl. frankrijk en turkije, wat dat heeft doorgetrokken tot het verbannen van elke vorm van religieuze uiting in het overheidswezen, scholen, etc... maar dat is een extremere vorm van secularisering dan gebruikelijk.

Ik zie trouwens niet wat er mis is met het hebben van politieke partijen met een christelijke inslag. Of gaan we helemaal bijhouden welke standpunten uit welke filosofie vandaan komen? Lijkt me ondoenlijk.
Zelfde reden waarom ik geen sciencetology partij in het kabinet wil.
pi_68971134
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je ontwijkt een antwoord op de vraag: vind je dat deze partijen verboden moeten worden?
je gedraagt je als een fundamentalist... zo overdreven afkering van "de vijand" zijn dat je andere vijanden op één hoop gooit met die vijand..maw pvda en gl zijn niet religieus
JA

pvda en nepgroenlinks knuffelen de pislam.

Ik wil dat arahamisme geen ENKEL MACHT boven mij heeft, als die idioten zo geloven dat ze naar de hemel gaan moeten ze de rest van de wereld lekker met rust laten en allemaal terug naar de zandbak gaan waar al die abrahamreligies zijn ontstaan.

pi_68971327
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef Tribalist het volgende:

[..]

JA

okeee ..nu i s het duidelijk dat je totalitaire neigingen heb...
dit is een mooi onderwerp voor een topic: atheïsme als smoes voor vreemdelingenhaat en totalitairisme
pi_68971482
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dit is een mooi onderwerp voor een topic: atheïsme als smoes voor vreemdelingenhaat en totalitairisme
grappig! dus omdat ik niet onder de kerk wilt leven

Zelf ben ik niet eens een atheist, maar religies zijn gemaakt om mensen te onderdrukken.
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:04:23 #164
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68971575
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:19 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Je 'vergeet' SGP (theocratie light) en Wilders (Christelijk-joodse samenleving in grondwet), maar we kunnen allemaal wel bedenken waarom je die partijen toevallig vergeet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68971644
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:04 schreef Montov het volgende:

[..]

Je 'vergeet' SGP (theocratie light) en Wilders (Christelijk-joodse samenleving in grondwet), maar we kunnen allemaal wel bedenken waarom je die partijen toevallig vergeet.
Welk gedeelte van ''en eigenlijk alle partijen die een religie knuffelen zou best wel mooi zijn ja.'' begrijp jij niet ?
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:08:37 #166
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68971717
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helaas heeft de geschiedenis ook al laten zien hoe atheisme door sommigen wordt misbruikt in hun kruistocht tegen gelovigen, zoals bij het communisme. Uiteindelijk bleef het niet bij gelovigen uiteraard, maar sommigen leren het nooit.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:09:09 #167
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_68971737
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:49 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Zelfde reden waarom ik geen sciencetology partij in het kabinet wil.
Maar ministers die problemen hebben met psychiatrie zonder scientologist te zijn vind je wel ok?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:11:54 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68971809
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:06 schreef Tribalist het volgende:

[..]

Welk gedeelte van ''en eigenlijk alle partijen die een religie knuffelen zou best wel mooi zijn ja.'' begrijp jij niet ?
Het gedeelte waar jij alleen naar links neigende partijen noemt, en een 13 in een dozijn islamhater bent met je pislam, en nog wat cliches zoals knuffelen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68971867
quote:
Marcus Brigstocke .
pi_68971963
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:41 schreef SpecialK het volgende:

De VS hebben juridisch een bijna even stricte scheiding van kerk en staat. Daar kan de burger naar de gro dwet refereren om te voorkomen dar belastinggeld voor religieuze propaganda gebruikt wordt. Hier hebben de grillen van lui als Arie Slob vrij baan als hij er maar genoeg stemmen voor krijgt. We mogen blij zijn dat we niet zo'n religieuze samenleving hebben.
pi_68972050
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar ministers die problemen hebben met psychiatrie zonder scientologist te zijn vind je wel ok?

Lees me vorige berichten eens.
pi_68972074
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Het gedeelte waar jij alleen naar links neigende partijen noemt, en een 13 in een dozijn islamhater bent met je pislam, en nog wat cliches zoals knuffelen.
Dus het CDA is wel links ? dacht het al.
pi_68972079
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad altijd af in hoeverre dit soort obsessief anti-religieuze types alle standpunten waartegen ze fulmineren wel zouden accepteren van iemand die dergelijke opvattingen heeft zonder hiervoor een (georganiseerde) religieuze basis te hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_68972085
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Helaas heeft de geschiedenis ook al laten zien hoe atheisme door sommigen wordt misbruikt in hun kruistocht tegen gelovigen, zoals bij het communisme. Uiteindelijk bleef het niet bij gelovigen uiteraard, maar sommigen leren het nooit.
Nee, hier wordt het communistische ideaal gebruikt om oude machtsblokken elimineren. Dat is ook de fout van dit opstel. Je kunt niks politiek maken van atheisme. Dat is zoiets als politiek op basis van de kleur geel...
pi_68972108
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad altijd af in hoeverre dit soort obsessief anti-religieuze types alle standpunten waartegen ze fulmineren wel zouden accepteren van iemand die dergelijke opvattingen heeft zonder hiervoor een (georganiseerde) religieuze basis te hebben.
Wouter Bos ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')