Test eens een digitech whammy (pitch) pedaal die zijn erg vetquote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Ik zat me wat af te vragen,
kan je een elec. gitaar eigenlijk stemmen naar een basgitaar?
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
Je kunt het nooit precies zo laten klinken. Mensuur is heel anders enzo...andere snaren. Maar in principe moet je één heel octaaf omlaag.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
octaver...quote:
Octaver is toch als die erbij komt?quote:
Dan is er geen hoop voor jouquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:40 schreef boyv het volgende:
heb het hele topic doorgelezen maar kan nog steeds niet gitaar spelen
Je moet ook de vorige delen lezenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:40 schreef boyv het volgende:
heb het hele topic doorgelezen maar kan nog steeds niet gitaar spelen
Houd et leuk voor hemquote:
Die whammy heb ik ook, kan niet zeggen dat ik hem echt veel gebruikt heb. Vroeger gebruikte ik hem als chorus, maar nooit die pitch-shifter.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:02 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Test eens een digitech whammy (pitch) pedaal die zijn erg vet![]()
Ik he de Digitech RP-3 en die heeft ook de pitch functie die je met een wha achtig voetpedaal kan bedienen.
[ afbeelding ]![]()
Hij wil zelf graagquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:22 schreef Lakai het volgende:
Houd et leuk voor hem
niks zo vervelend als een kind dat een instrument MOET spelen!
Aha, dus dat wordt een dikke vette rocker...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij wil zelf graagNadat hij met Het Goede Doel op het podium heeft gestaan en in de ban is geraakt van Joost Vergoossen
zie sig
Ik gebruik die functionaliteit van m'n RP-3 in een nummer/intro dat is echt zo vet met doubling erbij net alsof er 4 gitaristen staan te spelenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die whammy heb ik ook, kan niet zeggen dat ik hem echt veel gebruikt heb. Vroeger gebruikte ik hem als chorus, maar nooit die pitch-shifter.
Met andere woorden: heeft er nog iemand een Whammy nodig?
Het is moeilijk, vermoeiend en helemaal niets aan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:52 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou er gewoon niet aan beginnen, gitaar spelen is echt voor een enkeling weggelegd
Waarom zou dat ingewikkeld zijn? Gitaar spelen doe je met je handen, niet met je hersenen. Pak een boek over gitaar spelen voor beginners en ga aan de slag.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:55 schreef inZanity het volgende:
ik heb nou zo'n twee jaar een simpele elektrische gitaar staan en mijn vriendin een(spaans) akoestische maar er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed.
nu wil ik er toch eindelijk een keer werk van gaan maken alleen is het me allemaal veel te ingewikkeld en als ik hierf wat topics rondkijk word ik eigenlijk niet veel wijzer van, is dit normaal en komt dat allemaal vanzelf wel als ik r meer tijd in steek of kan ik er beter gewoon niet aan beginnen..??
ik moet ook nog ergens dit boek hebben trouwens http://www.bol.com/nl/p/b(...)005074764/index.html .
en dan heb ik nog een vraag ik zou heel graag 'Jimmy Eat World - 23' willen leren, is iemand daar bekend mee en denk je dat het verstandig is om daar mee te beginnen of kan dat beter pas later gaan proberen..?
Da's wel ernstig. In dat derde plaatje: stonden die snaren al zo of werden ze verplaatst na het kapot gaan?quote:
Je bedoelt dat de snaren niet door de kam lopen? Dat is uiteraard door de breuk gekomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Da's wel ernstig. In dat derde plaatje: stonden die snaren al zo of werden ze verplaatst na het kapot gaan?
Ik heb nooit geweten dat zoiets mogelijk was.![]()
Wel mooi dat je garantie hebt.
Oefenenquote:Op zondag 17 mei 2009 00:11 schreef Wii-Style het volgende:
Shit... fingerstyle lijkt me echt moeilijk.Hoe ga ik nu liedjes spelen van Woody Guthrie!
Dat heb ik ook nog niet onder de knie hoor, die onafhankelijke vingerbewegingen.. ik kan wat simpele standaardpatroontjes, maar dat is meestal wel genoeg om een Guthrie-nummer te spelen en het te kunnen herkennen als zodanigquote:Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik het gewoon niet kan... m'n pink beweegt ongeveer samen met mijn ringvinger.
Dat gaat in een week of 5 wel over.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Wii-Style het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik het gewoon niet kan... m'n pink beweegt ongeveer samen met mijn ringvinger.
Ik doe voornamelijk ifngerpicking, en ik gebruik mijn pink helemaal niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Wii-Style het volgende:
Kan je een reden geven waarom men em niet wil hebben?quote:Op maandag 18 mei 2009 19:37 schreef The_Dean het volgende:
Hier misschien een liefhebber voor mijn Marshall?
Gratis bezorgen in Nederland is mogelijk
[TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
Coolquote:
Het is geen buizenbak.quote:Op maandag 18 mei 2009 20:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kan je een reden geven waarom men em niet wil hebben?
Lekker loos commentaar weer, zo'n versterker gaat voor dat geld prima mee, koopje dit voor dat ding, en altijd dat gejammer dat buizenversterkers altidj weer beter zijn enz alblablalblablabl Beetje zonder onderbouwing elkaar napraten via internet lekker makkelijk altijdquote:
Koop jij maar eens een buizenhalfstack voor 300 euroquote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:12 schreef MMUFC het volgende:
Vorige week dacht ik van ik zal weer eens gitaar gaan spelen..
Ga stemmen, begin met de bovenste snaar.. spelen en aandraaien en ik hoor maar geen verschil..
Nadat de 3e snaar knapte begreep ik ook meteen waarom ik geen verschil hoorde..
Heb nu nieuwe snaren gehaald, maar mijn vraag is nu.. kan ik nu het beste alle snaren vervangen of alleen die ene kapotte?
Okee post eens een link naar een buizenstack van rond de 300e dan kan je die gaan vergelijken met die versterker van Deanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:31 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zie niet het loze in van de vergelijking.
http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tvh_bundle.htmquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee post eens een link naar een buizenstack van rond de 300e dan kan je die gaan vergelijken met die versterker van DeanSucces met zoeken
Hij heeft er een, maar die zal wel een (of een paar) octaaf(ven) lager hebben gestemd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Al is die wel wat vervormd en niet zo duidelijk aanwezig hoor ik nu op youtube...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Oh ja, nu lees ik het. Ja Lakai, wat je zegt...dat kan wel.
Wel 4 wattquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tvh_bundle.htm
En klinken op elk volume goedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
Een transistorversterker heeft ook best wel wat voordelen t.o.v. een buizenversterker, vooral voor beginnende gitaristen. Ze zijn veel stabieler, veel minder onderhoudsgevoelig (en een heel stuk goedkoper in onderhoud) en ook lang niet zo zwaar.
Hoe is dit een reactie op wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb een akoestische (de goedkoopste die te vinden was) gitaar.
Op mijn vraag over het stemmen als antwoord op deze gestelde vraag:quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:23 schreef MMUFC het volgende:
Heb bij het eropzetten van de nieuwe snaren weer een snaar gesloopt.. :S
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:14 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..
Dat zou best kunnen, als jij draai draai draai doet en je snaar staat al strak knapt 'ie wel hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?
Komt me heel bekend voor!quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:31 schreef MMUFC het volgende:
ik zet de snaar erop en daarna ga ik die snaar stemmen, maar had hem dus meteen al iets te strak gedaan, en met het stemmen draaide ik hem nog strakker..
Dacht al dat ik de enige was die het wel eens overkomen is..quote:
zo gebruik ik altijd paint it black om de onderste E-Snaar te doenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
Hij heeft er een, maar die zal wel een (of een paar) octaaf(ven) lager hebben gestemd.
gebruik nothing else matters als referentie
De allereerste noot is de bovenste E snaar
Ik zet alltijd de snaar er op en draai hem dan zo aan dat hij wel in één lijn is (dus niet in een boogje hangt), maar nog niet bespeelbaar strak hangt. Dan zet ik het stemapparaat er op en draai ik met beleid tot ik goed zit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:31 schreef MMUFC het volgende:
ik zet de snaar erop en daarna ga ik die snaar stemmen, maar had hem dus meteen al iets te strak gedaan, en met het stemmen draaide ik hem nog strakker..
Dasquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:27 schreef Maisnon het volgende:
Misschien heeft dat laatste die snaar wel de nekomgedaan,
Stop met rokenquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:40 schreef Wii-Style het volgende:
Iemand wat tips om een gitaar zo schoon mogelijk te houden? Ik gebruik al een schoonmaak set voor de fretboard en de rest van het gitaar.
Handen wassen doe ik al. Snaren afdrogen vind ik overdreven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Was je handen Voor het spelen en droog je snaren en de rest af direct na het spelen
Dat gewoon zo nu en dan even doen. Vooral ideaal om het met het vervangen van de snaren te doen, kan je mooi overal bij. Even klein beetje poetsen, fretboard even schoon en verse snaren erop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:40 schreef Wii-Style het volgende:
Iemand wat tips om een gitaar zo schoon mogelijk te houden? Ik gebruik al een schoonmaak set voor de fretboard en de rest van het gitaar.
Metallica staat er bekend om dat ze vooral heel veel downstroke spelen wat je ook goed terug kan horen in de nummers. Het is heel herkenbaar en echt 'metal' om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:48 schreef M4a1 het volgende:
Ik ben nu enkele dagen bezig met metallica - seek and destroy, van Justin's site, en ik heb hier nog een vraagje bij voor de metalheads onder ons:
Dit is het eerste metalnummer dat ik probeer, en tot zover vind ik het echt leuk om te spelen, ik vraag me alleen af hoe ik snelheid creëer bij het snelle strum gedeelte: op justin's site is dat het 2e filmpje, riff6, en in het nummer is dat vanaf 3min16; is dat een kwestie van heel heel vaak herhalen, of gebruik je een specifieke strum bij dat deel?
Het betreft dan dit deel:
[ code verwijderd ]
Wat doe je bij die A's, afwisselend up/down, of pak je die A steeds up zodat je op de D string alles met down kan spelen?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:48 schreef Wii-Style het volgende:
Ik rook niet.
[..]
Handen wassen doe ik al.
Dat is juist erg belangrijk je zweet heeft een bepaalde zuurtegraad die voor oxidatie zorgt van je snaren gevolg doffe snaren en het snel verkleuren etc.quote:Snaren afdrogen vind ik overdreven.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef qu63 het volgende:
Wat zijn nou de makkelijkste/simpelste kampvuurnummers?
klinkt leuk!quote:
Alle nummers met kampvuurakkoorden:quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef qu63 het volgende:
Wat zijn nou de makkelijkste/simpelste kampvuurnummers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zomaar een vraagje: hoe spelen jullie het voor laatste akkoord van het couplet in Babe I'm gonna leave you?
Iedereen (wat ik gezien heb) speelt die lage F als barré, maar ik pak hem met m'n duim, nog iemand anders die dit doet?I feel kinda Locrian today
En wat zijn dan de "kampvuurakkoorden"?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Alle nummers met kampvuurakkoorden:
- nobody's wife
- street spirit fade out
- het is een nacht
als je laag wilt.. haal dan een 7 of 8 snarige gitaarquote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Als je om Barre een mooi nummer weet te bouwen kan dat makkelijk toch ?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:12 schreef starla het volgende:
[..]
C, D, Dm, E, Em, G, A, Am
maw: geen barré
lees dit topic en de voorgaande 16 delen door, dan vind je een hoopquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:16 schreef _Flea_ het volgende:
Zou me wel leuk lijken om ook wat te kunnen spelen. Moet ik natuurlijk eerst een gitaar hebben.
Wat is nou leuk om mee te beginnen? Akoestisch dan he.
Moby - Street spiritquote:Op zondag 24 mei 2009 22:13 schreef boskameel het volgende:
Eerder in dit topic vond ik Fast Car, van die justin site. Ik kan dat rifje eindelijk spelen. Weet iemand nog meer leuke rifjes om te oefenen, die niet al te moeilijk zijn? Dit is het eerste wat ik fingerpick, verder heb ik alleen maar akkoorden gespeeld (kan nu de C, D, Dm, E, Em, G, A, Am, misschien is dat handig om te weten).
Gaaf he als het eindelijk luktquote:Op zondag 24 mei 2009 22:13 schreef boskameel het volgende:
Eerder in dit topic vond ik Fast Car, van die justin site. Ik kan dat rifje eindelijk spelen. Weet iemand nog meer leuke rifjes om te oefenen, die niet al te moeilijk zijn? Dit is het eerste wat ik fingerpick, verder heb ik alleen maar akkoorden gespeeld (kan nu de C, D, Dm, E, Em, G, A, Am, misschien is dat handig om te weten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |