Koop jij maar eens een buizenhalfstack voor 300 euroquote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:12 schreef MMUFC het volgende:
Vorige week dacht ik van ik zal weer eens gitaar gaan spelen..
Ga stemmen, begin met de bovenste snaar.. spelen en aandraaien en ik hoor maar geen verschil..
Nadat de 3e snaar knapte begreep ik ook meteen waarom ik geen verschil hoorde..
Heb nu nieuwe snaren gehaald, maar mijn vraag is nu.. kan ik nu het beste alle snaren vervangen of alleen die ene kapotte?
Okee post eens een link naar een buizenstack van rond de 300e dan kan je die gaan vergelijken met die versterker van Deanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 07:31 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zie niet het loze in van de vergelijking.
http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tvh_bundle.htmquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee post eens een link naar een buizenstack van rond de 300e dan kan je die gaan vergelijken met die versterker van DeanSucces met zoeken
Hij heeft er een, maar die zal wel een (of een paar) octaaf(ven) lager hebben gestemd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Al is die wel wat vervormd en niet zo duidelijk aanwezig hoor ik nu op youtube...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Oh ja, nu lees ik het. Ja Lakai, wat je zegt...dat kan wel.
Wel 4 wattquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tvh_bundle.htm
En klinken op elk volume goedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
Een transistorversterker heeft ook best wel wat voordelen t.o.v. een buizenversterker, vooral voor beginnende gitaristen. Ze zijn veel stabieler, veel minder onderhoudsgevoelig (en een heel stuk goedkoper in onderhoud) en ook lang niet zo zwaar.
Hoe is dit een reactie op wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb een akoestische (de goedkoopste die te vinden was) gitaar.
Op mijn vraag over het stemmen als antwoord op deze gestelde vraag:quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:23 schreef MMUFC het volgende:
Heb bij het eropzetten van de nieuwe snaren weer een snaar gesloopt.. :S
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:14 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..
Dat zou best kunnen, als jij draai draai draai doet en je snaar staat al strak knapt 'ie wel hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?
Komt me heel bekend voor!quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:31 schreef MMUFC het volgende:
ik zet de snaar erop en daarna ga ik die snaar stemmen, maar had hem dus meteen al iets te strak gedaan, en met het stemmen draaide ik hem nog strakker..
Dacht al dat ik de enige was die het wel eens overkomen is..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |