Hij heeft er een, maar die zal wel een (of een paar) octaaf(ven) lager hebben gestemd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Al is die wel wat vervormd en niet zo duidelijk aanwezig hoor ik nu op youtube...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef Witchfynder het volgende:
Oh ja, nu lees ik het. Ja Lakai, wat je zegt...dat kan wel.
Wel 4 wattquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
http://www.thomann.de/nl/vox_ac4tvh_bundle.htm
En klinken op elk volume goedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:53 schreef Cynic het volgende:
Een transistorversterker heeft ook best wel wat voordelen t.o.v. een buizenversterker, vooral voor beginnende gitaristen. Ze zijn veel stabieler, veel minder onderhoudsgevoelig (en een heel stuk goedkoper in onderhoud) en ook lang niet zo zwaar.
Hoe is dit een reactie op wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:35 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb een akoestische (de goedkoopste die te vinden was) gitaar.
Op mijn vraag over het stemmen als antwoord op deze gestelde vraag:quote:
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:04 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe strak de snaren behoren te staan is wel bepaald (in een aantal kg druk), maar mijn ervaring is dat dit lastig aan te voelen is. Heb je een stemapparaat? Zo niet dan zou ik die zeker kopen en daar op vertrouwen (koop dus wel een goede).
Heb je een akoestische of electrische gitaar?
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:23 schreef MMUFC het volgende:
Heb bij het eropzetten van de nieuwe snaren weer een snaar gesloopt.. :S
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..quote:Op woensdag 20 mei 2009 11:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Draai je ze te strak aan? Je moet ze gewoon aandraaien tot dat ze 'oke' strak zitten en dan stemmen.
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:14 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Ik was er al voorbij maar ik dacht dat ik er nog voor zat zeg maar.. en dan zegt hij pang..
Dat zou best kunnen, als jij draai draai draai doet en je snaar staat al strak knapt 'ie wel hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat zou niet moeten kunnen zomaar. Draai je eerst de snaren erop en ga je dan stemmen of heb je je stemapparaat al aan terwijl je de snaar er op draait?
Komt me heel bekend voor!quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:31 schreef MMUFC het volgende:
ik zet de snaar erop en daarna ga ik die snaar stemmen, maar had hem dus meteen al iets te strak gedaan, en met het stemmen draaide ik hem nog strakker..
Dacht al dat ik de enige was die het wel eens overkomen is..quote:
zo gebruik ik altijd paint it black om de onderste E-Snaar te doenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:14 schreef Lakai het volgende:
[..]
Hij heeft er een, maar die zal wel een (of een paar) octaaf(ven) lager hebben gestemd.
gebruik nothing else matters als referentie
De allereerste noot is de bovenste E snaar
Ik zet alltijd de snaar er op en draai hem dan zo aan dat hij wel in één lijn is (dus niet in een boogje hangt), maar nog niet bespeelbaar strak hangt. Dan zet ik het stemapparaat er op en draai ik met beleid tot ik goed zit.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:31 schreef MMUFC het volgende:
ik zet de snaar erop en daarna ga ik die snaar stemmen, maar had hem dus meteen al iets te strak gedaan, en met het stemmen draaide ik hem nog strakker..
Dasquote:Op woensdag 20 mei 2009 16:27 schreef Maisnon het volgende:
Misschien heeft dat laatste die snaar wel de nekomgedaan,
Stop met rokenquote:Op woensdag 20 mei 2009 23:40 schreef Wii-Style het volgende:
Iemand wat tips om een gitaar zo schoon mogelijk te houden? Ik gebruik al een schoonmaak set voor de fretboard en de rest van het gitaar.
Handen wassen doe ik al. Snaren afdrogen vind ik overdreven.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
Was je handen Voor het spelen en droog je snaren en de rest af direct na het spelen
Dat gewoon zo nu en dan even doen. Vooral ideaal om het met het vervangen van de snaren te doen, kan je mooi overal bij. Even klein beetje poetsen, fretboard even schoon en verse snaren erop.quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:40 schreef Wii-Style het volgende:
Iemand wat tips om een gitaar zo schoon mogelijk te houden? Ik gebruik al een schoonmaak set voor de fretboard en de rest van het gitaar.
Metallica staat er bekend om dat ze vooral heel veel downstroke spelen wat je ook goed terug kan horen in de nummers. Het is heel herkenbaar en echt 'metal' om het zo maar te noemen.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:48 schreef M4a1 het volgende:
Ik ben nu enkele dagen bezig met metallica - seek and destroy, van Justin's site, en ik heb hier nog een vraagje bij voor de metalheads onder ons:
Dit is het eerste metalnummer dat ik probeer, en tot zover vind ik het echt leuk om te spelen, ik vraag me alleen af hoe ik snelheid creëer bij het snelle strum gedeelte: op justin's site is dat het 2e filmpje, riff6, en in het nummer is dat vanaf 3min16; is dat een kwestie van heel heel vaak herhalen, of gebruik je een specifieke strum bij dat deel?
Het betreft dan dit deel:
[ code verwijderd ]
Wat doe je bij die A's, afwisselend up/down, of pak je die A steeds up zodat je op de D string alles met down kan spelen?
quote:Op woensdag 20 mei 2009 23:48 schreef Wii-Style het volgende:
Ik rook niet.
[..]
Handen wassen doe ik al.
Dat is juist erg belangrijk je zweet heeft een bepaalde zuurtegraad die voor oxidatie zorgt van je snaren gevolg doffe snaren en het snel verkleuren etc.quote:Snaren afdrogen vind ik overdreven.
quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef qu63 het volgende:
Wat zijn nou de makkelijkste/simpelste kampvuurnummers?
klinkt leuk!quote:
Alle nummers met kampvuurakkoorden:quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:59 schreef qu63 het volgende:
Wat zijn nou de makkelijkste/simpelste kampvuurnummers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zomaar een vraagje: hoe spelen jullie het voor laatste akkoord van het couplet in Babe I'm gonna leave you?
Iedereen (wat ik gezien heb) speelt die lage F als barré, maar ik pak hem met m'n duim, nog iemand anders die dit doet?I feel kinda Locrian today
En wat zijn dan de "kampvuurakkoorden"?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:05 schreef starla het volgende:
[..]
Alle nummers met kampvuurakkoorden:
- nobody's wife
- street spirit fade out
- het is een nacht
als je laag wilt.. haal dan een 7 of 8 snarige gitaarquote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Ik zat me wat af te vragen,
kan je een elec. gitaar eigenlijk stemmen naar een basgitaar?
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
Als je om Barre een mooi nummer weet te bouwen kan dat makkelijk toch ?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:12 schreef starla het volgende:
[..]
C, D, Dm, E, Em, G, A, Am
maw: geen barré
lees dit topic en de voorgaande 16 delen door, dan vind je een hoopquote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:16 schreef _Flea_ het volgende:
Zou me wel leuk lijken om ook wat te kunnen spelen. Moet ik natuurlijk eerst een gitaar hebben.
Wat is nou leuk om mee te beginnen? Akoestisch dan he.
Moby - Street spiritquote:Op zondag 24 mei 2009 22:13 schreef boskameel het volgende:
Eerder in dit topic vond ik Fast Car, van die justin site. Ik kan dat rifje eindelijk spelen. Weet iemand nog meer leuke rifjes om te oefenen, die niet al te moeilijk zijn? Dit is het eerste wat ik fingerpick, verder heb ik alleen maar akkoorden gespeeld (kan nu de C, D, Dm, E, Em, G, A, Am, misschien is dat handig om te weten).
Gaaf he als het eindelijk luktquote:Op zondag 24 mei 2009 22:13 schreef boskameel het volgende:
Eerder in dit topic vond ik Fast Car, van die justin site. Ik kan dat rifje eindelijk spelen. Weet iemand nog meer leuke rifjes om te oefenen, die niet al te moeilijk zijn? Dit is het eerste wat ik fingerpick, verder heb ik alleen maar akkoorden gespeeld (kan nu de C, D, Dm, E, Em, G, A, Am, misschien is dat handig om te weten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |