Les in akkoorden leren spelen lijkt mij dan wel een goed ideequote:Op donderdag 7 mei 2009 09:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Wie weet iets leukes voor kids die nog geen akkoorden kunnen spelen maar wel al een half jaartje losse nootjes aan het oefenen zijn?
Inderdaad een Em moet toch wel lukken, leer ze anders een A11:quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Les in akkoorden leren spelen lijkt mij dan wel een goed idee ^O^.
1 2 3 4 5 6 | b--0-- G--0-- D--0-- A--0-- E--0-- |
1 2 3 4 5 6 | b--2--2----3--3------------3--3-- G--2--2----2--2----1--1----2--2-- D--2--2------------2--2---------- A------------------2--2---------- E-------------------------------- |
F lukt wel en C niet? Of bedoel je niet de barre-F? Die vond ik namelijk een stuk moeilijker dan de Cquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:45 schreef Magnum_Jihad het volgende:
Fucking kut C akkoord. D, A , E, Am, Dm, , Em, G, F, A7, E7, D7, B7, G7 etc etc. lukken allemaal prima en kan ik ook gewoon 'snel' op elkaar afwisselen, maar als ik dan een c (of c7) wil pakken doe ik daar meestal gewoon vijf tot tien seconden over.
Iemand nog tips?![]()
Dat ik meestal te lui ben om mijn nagels te knippen helpt ook niet echt.
uhm, deze Fquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:49 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
F lukt wel en C niet? Of bedoel je niet de barre-F? Die vond ik namelijk een stuk moeilijker dan de C
Maar aangezien de Am wel lukt, probeer gewoon even tussen Am en C en weer terug te wisselen, dan hoef je maar 1 vinger te verplaatsen, en voor je 't weet zit 'ie helemaal in je systeem
Ahh ok, je hebt ook de volledige F waarbij je de E en A-snaren ook aanslaat (zoiets: 133211).quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:56 schreef Magnum_Jihad het volgende:
[..]
uhm, deze F
http://www.justinguitar.com/en/BC-007-TheFChord.php
![]()
C heb ik dus moeite mee
Dat nummer van Bob Dylan is trouwens echt geweldig
Je moet absoluut je nagels bij knippen, anders heeft het geen zin.quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:45 schreef Magnum_Jihad het volgende:
Dat ik meestal te lui ben om mijn nagels te knippen helpt ook niet echt.
Klopt, ernstig frustrerend!quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:20 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Je moet absoluut je nagels bij knippen, anders heeft het geen zi.
Je bedoelt Barré, die F is ook volledig, het heeft immers een F, A en C.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:01 schreef Dylanesque het volgende:
Ahh ok, je hebt ook de volledige F
Ik bedoelde inderdaad meer volledig als in alle snaren, bedankt voor het verbeterenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:45 schreef starla het volgende:
[..]
Je bedoelt Barré, die F is ook volledig, het heeft immers een F, A en C.
Ik heb ook een setje Ernie Ball's (Super slinkyquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat voor snaren gebruiken de elektrische gitaristen?
Ik heb de D'arrio's van de kijkshop gehad, die doen het gewoon voor 6 euro![]()
Ik heb de Fender silver plated en silver bullet gehad, die maakten ook geluid.![]()
En nu heb ik Ernie Ball's custom gauge nickel wound, maar ik moet eerst nog eens een snaar breken voor ik die kan uitproberen.
Kijk even op http://www.lordofthestrings.com/lots/acoustic.html , daar hebben ze een breed aanbod in verschillende prijsklassen. Je hebt al snaren vanaf een eurootje of 5/6quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:54 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb een snaar gebroken terwijl ik aan het stemmen was, beetje gefrustreerd dat ik niet op de goede kwam dus toen maar te strak draaien.
Maar hoeveel kost zo'n setje snaren? Want het is niet mijn gitaar, maar het is wel zo netjes een gitaar met 6 snaren terug te geven (zijn gewoon stalen voor een akoestische).
Als het 1 snaar is kan je bij een beetj emuziekwinkel wel voor een euro of 2 ofzo 1 losse snaar kopen, hoe je ook niet gelijk het hele pakje te kopenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:54 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb een snaar gebroken terwijl ik aan het stemmen was, beetje gefrustreerd dat ik niet op de goede kwam dus toen maar te strak draaien.
Maar hoeveel kost zo'n setje snaren? Want het is niet mijn gitaar, maar het is wel zo netjes een gitaar met 6 snaren terug te geven (zijn gewoon stalen voor een akoestische).
Ah ok, bedankt! Zal maandag even kijken (gebeurd natuurlijk weer 10 minuten voordat alle winkels sluitenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als het 1 snaar is kan je bij een beetj emuziekwinkel wel voor een euro of 2 ofzo 1 losse snaar kopen, hoe je ook niet gelijk het hele pakje te kopen
Yes, makkelijkst is om te weten welke dikte je hebt zodat dezelfde snaar erop zit, hoeft niet per se opzich, maar daarvoor kan je altijd de snaar even meenemen nar de winkel dan zien ze het daar welquote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:13 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ah ok, bedankt! Zal maandag even kijken (gebeurd natuurlijk weer 10 minuten voordat alle winkels sluiten). Dan kan je dus gewoon een B-snaar kopen zeg maar?
Dat vind ik zelf altijd een beetje armoedig. Dan zitten er na een tijd allemaal nieuwe en oude snaren op 1 gitaar. Vind dat persoonlijk helemaal niks. Als 1 snaar kapot is of versleten vernieuw ik ze allemaal.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als het 1 snaar is kan je bij een beetj emuziekwinkel wel voor een euro of 2 ofzo 1 losse snaar kopen, hoe je ook niet gelijk het hele pakje te kopen
Ja ik gooi sowieso om de paar weken nieuwe erop maar dat komt omdat ik gewoon live geen risico wil nemen dat er dan wat breekt. Maar nu gaat het erom dat het zo netjes is dat die gitaar weer heel terugkomt daar dn wekrt dat wel prima johquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:20 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf altijd een beetje armoedig. Dan zitten er na een tijd allemaal nieuwe en oude snaren op 1 gitaar. Vind dat persoonlijk helemaal niks. Als 1 snaar kapot is of versleten vernieuw ik ze allemaal.
Ik weet niet hoor,quote:Op zondag 10 mei 2009 00:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik gooi sowieso om de paar weken nieuwe erop maar dat komt omdat ik gewoon live geen risico wil nemen dat er dan wat breekt. Maar nu gaat het erom dat het zo netjes is dat die gitaar weer heel terugkomt daar dn wekrt dat wel prima joh
Dat verschil ga je pas echt goed merken als die andere er ook al veel te lang opzittenquote:Op zondag 10 mei 2009 01:28 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor,
Ik denk dat je gek zou worden met de weet dat er 5 oude en 1 nieuwe op zit...
Ps: Road van Nick Drake schiet ineens aardig op
Ik zatff te kloten met de opmaat en het ritme, maar dat is nu verholpen!![]()
Tja over het algemeen doe ik zeker wel 3 maanden met een setje snaren...quote:Op zondag 10 mei 2009 01:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat verschil ga je pas echt goed merken als die andere er ook al veel te lang opzittenvoordat dat het geval is heb je ze eigenlijk al moeten vervangen
![]()
Nee normaal gaat het wel wat langer mee, maar vooral met jammen in een heet hok, of optreden als je poten zweten gaan die snaren weer sneller roesten en klappen ze eerder dood. En daar wil je geowon neit het risico nemen dat ze brekenquote:Op zondag 10 mei 2009 02:02 schreef Lakai het volgende:
[..]
Tja over het algemeen doe ik zeker wel 3 maanden met een setje snaren...
Ik speel echt pas weer afgelopen 2 weken intensief, dus binnenkort maar weer vervangen
Maar ik heb dat nog niet nodig om de maand.
Nee precies, voor optredens moet je gewoon goed spul hebben!quote:Op zondag 10 mei 2009 02:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee normaal gaat het wel wat langer mee, maar vooral met jammen in een heet hok, of optreden als je poten zweten gaan die snaren weer sneller roesten en klappen ze eerder dood. En daar wil je geowon neit het risico nemen dat ze brekenen voor 4 euro voor een setje is het nou niet echt duur idd
Nette cover!quote:Op zondag 10 mei 2009 22:21 schreef Ananas_en_conserve het volgende:
Die site van die justin sandercoe is trouwens echt nice
Ik heb daarvan pretty fly for a white guy geleerd, heb de cover online gezet, die is te bekijken
Nee, je kunt wel een effect kopen waardoor je signaal een octaaf omlaag word getweakt (tremelo?)quote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Ik zat me wat af te vragen,
kan je een elec. gitaar eigenlijk stemmen naar een basgitaar?
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
Test eens een digitech whammy (pitch) pedaal die zijn erg vetquote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
Je kunt het nooit precies zo laten klinken. Mensuur is heel anders enzo...andere snaren. Maar in principe moet je één heel octaaf omlaag.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |