Test eens een digitech whammy (pitch) pedaal die zijn erg vetquote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Ik zat me wat af te vragen,
kan je een elec. gitaar eigenlijk stemmen naar een basgitaar?
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
Je kunt het nooit precies zo laten klinken. Mensuur is heel anders enzo...andere snaren. Maar in principe moet je één heel octaaf omlaag.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:07 schreef voetballeh het volgende:
Ik zat me wat af te vragen,
kan je een elec. gitaar eigenlijk stemmen naar een basgitaar?
Nu zit je met een elec. gitaar met de snaren EADGBE en met de bas heb je er 2 minder, EADG.
Lijkt me wel tof om bv. van een liedje ook de Basline te kunnen spelen, maar kan je een elec. gitaar wel zo laag stemmen als een bas?
octaver...quote:
Octaver is toch als die erbij komt?quote:
Dan is er geen hoop voor jouquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:40 schreef boyv het volgende:
heb het hele topic doorgelezen maar kan nog steeds niet gitaar spelen
Je moet ook de vorige delen lezenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 07:40 schreef boyv het volgende:
heb het hele topic doorgelezen maar kan nog steeds niet gitaar spelen
Houd et leuk voor hemquote:
Die whammy heb ik ook, kan niet zeggen dat ik hem echt veel gebruikt heb. Vroeger gebruikte ik hem als chorus, maar nooit die pitch-shifter.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:02 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Test eens een digitech whammy (pitch) pedaal die zijn erg vet![]()
Ik he de Digitech RP-3 en die heeft ook de pitch functie die je met een wha achtig voetpedaal kan bedienen.
[ afbeelding ]![]()
Hij wil zelf graagquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:22 schreef Lakai het volgende:
Houd et leuk voor hem
niks zo vervelend als een kind dat een instrument MOET spelen!
Aha, dus dat wordt een dikke vette rocker...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij wil zelf graagNadat hij met Het Goede Doel op het podium heeft gestaan en in de ban is geraakt van Joost Vergoossen
zie sig
Ik gebruik die functionaliteit van m'n RP-3 in een nummer/intro dat is echt zo vet met doubling erbij net alsof er 4 gitaristen staan te spelenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die whammy heb ik ook, kan niet zeggen dat ik hem echt veel gebruikt heb. Vroeger gebruikte ik hem als chorus, maar nooit die pitch-shifter.
Met andere woorden: heeft er nog iemand een Whammy nodig?
Het is moeilijk, vermoeiend en helemaal niets aan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:52 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou er gewoon niet aan beginnen, gitaar spelen is echt voor een enkeling weggelegd
Waarom zou dat ingewikkeld zijn? Gitaar spelen doe je met je handen, niet met je hersenen. Pak een boek over gitaar spelen voor beginners en ga aan de slag.quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:55 schreef inZanity het volgende:
ik heb nou zo'n twee jaar een simpele elektrische gitaar staan en mijn vriendin een(spaans) akoestische maar er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed.
nu wil ik er toch eindelijk een keer werk van gaan maken alleen is het me allemaal veel te ingewikkeld en als ik hierf wat topics rondkijk word ik eigenlijk niet veel wijzer van, is dit normaal en komt dat allemaal vanzelf wel als ik r meer tijd in steek of kan ik er beter gewoon niet aan beginnen..??
ik moet ook nog ergens dit boek hebben trouwens http://www.bol.com/nl/p/b(...)005074764/index.html .
en dan heb ik nog een vraag ik zou heel graag 'Jimmy Eat World - 23' willen leren, is iemand daar bekend mee en denk je dat het verstandig is om daar mee te beginnen of kan dat beter pas later gaan proberen..?
Da's wel ernstig. In dat derde plaatje: stonden die snaren al zo of werden ze verplaatst na het kapot gaan?quote:
Je bedoelt dat de snaren niet door de kam lopen? Dat is uiteraard door de breuk gekomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:07 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Da's wel ernstig. In dat derde plaatje: stonden die snaren al zo of werden ze verplaatst na het kapot gaan?
Ik heb nooit geweten dat zoiets mogelijk was.![]()
Wel mooi dat je garantie hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |