abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67383583
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:44 schreef Troel het volgende:
ymme, wat ook wel eens kan helpen is gewoon je aandacht compleet op iets anders gaan richten. Dus gewoon lekker aan de gang gaan en niet aan misselijkheid denken...
Dat kan ook wel eens helpen ja.
Ik ben nogal een denkerd. Maar ja, vandaag een dagje vrij.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:48:50 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67383602
Jemig Troel! Wat ben jij kattig! Krijg jij dan mss een meisje?
Niet zo mopperig doen hoor! Niemand is hier ooit te beroerd om iemand een linkje te geven en als jij het niet wilt doen doe je het toch niet?
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:52:18 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67383681
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:45 schreef ymme het volgende:
Balen Nijna...

Hoe zit het eigenlijk met vlees en vis.
De verloskundige zei gisteren dat ik uit moest kijken met verpakte vis.
Ik mag dus (of wij allemaal hier ) geen rauwe vis? En hoe zit het dan met een lekkere haring met ui?
En ik heb in de diepvries altijd zalm liggen, dat mag ik toch wel gewoon bakken en eten? Mits het echt gaar is, maar dat is nu met alles zo toch?
Het gaat erom dat bijvoorbeeld voorverpakte gerookte zalm in de supermarkt (maar ook wel bij de echte visboer) een bacterie bij zich heeft die niet dood gaat door het roken en het koelen.

Gewoon gebakken zalm kan prima.

Ik heb nog nooit in mijn leven haring op dus ik zou niet eens weten of het rauw is of niet! Maar dat kan de visboer je ook zelf prima vertellen.
Sushi is geen goed idee ook, is ook rauw.
pi_67383698
In principe kunnen schoonmaakmiddelen tijdens je zwangerschap weinig kwaad. Alleen sommige combinaties van verschillende schoonmaakmiddelen zouden schadelijk voor je kind kunnen zijn. Zolang je maar niet te veel middelen door elkaar gebruikt en daarnaast vertrouwt op je neus, kan er weinig misgaan.

Het is overigens wel verstandig om tijdens het schoonmaken altijd handschoenen te dragen. Zo voorkom je dat eventueel schadelijk stoffen via je huid terechtkomen in je lichaam en zo je baby bereiken. Ook moet je ervoor zorgen dat je nooit ammonia vermengt met producten die chloor bevatten. Daardoor ontstaan namelijk giftige dampen die, ook als je niet zwanger bent, erg gevaarlijk zijn.

Daarnaast is het aan te raden om tijdens het schoonmaken altijd te zorgen voor genoeg ventilatie. Zeker wanneer de producten die je gebruikt erg sterk ruiken of veel damp afgeven. Probeer te voorkomen dat je deze geuren en dampen rechtstreeks inademt. Als het middel echt een penetrante, chemische lucht afgeeft, kun je ook overwegen om tijdens je zwangerschap een ander product te gebruiken.

In plaats van spuitbussen met drijfgas kun je als je zwanger bent beter bussen met een handpompje gebruiken. Tot slot geeft het aantal waarschuwingen op de verpakking meestal wel aan hoe giftig of schadelijk een bepaald product is. Als er veel uitroeptekens en doodshoofdjes op staan, kun je het beter laten staan. Vooral oven- en vlekkenreinigers zijn wat dat betreft berucht.

Doen jullie echt handschoenen aan tijdens het schoonmaken?
Lijkt mij een beetje overbodig namelijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:57:08 #205
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67383800
Haring mag volgens mij wel BE, effe checken (want ik heb er uiteraard meteen zin in gekregen nu )

http://www.gezondheidsnet(...)oor-zwangere-vrouwen

Het is zelfs wel goed ook! Heel mooi!!

* met voet op grond tikkend wacht tot Martijn thuiskomt zodat daarna een ritje viswinkel gepland kan worden
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_67383885
Haring

Dat vind ik ook zo heerlijk!!
Blij dat dat dus gewoon mag..
  Jubileum moderator woensdag 25 maart 2009 @ 10:01:09 #207
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67383902
Is het misschien handig om even een topic te openen wat wel en niet mag als je zwanger bent? Dus welke activiteiten niet, welke schoonmaakmiddelen en verf niet en wat mag je niet eten?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:03:41 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67383967
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:03:45 #209
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67383974
ymme, heb je een bibliotheekpasje?

Dan zou ik als ik jou was 2 boeken gaan lenen, ik heb er zelf heel veel gelezen inmiddels en heb deze twee aangeschaft omdat ik ze het prettigste vind.

"Zwangerschap voor dummies" en het boek 'Zwanger' van Anja de Grient. Daar staat echt heel veel informatie in, leuk om te lezen ook. uiteraard zijn de boeken niet helemaal compleet maar dan is er altijd google of FOK! nog

edit: Goed idee ja Loïs, al las ik in eerste instantie je post wat te snel. Dacht te lezen: 'Welke verf je kunt eten', maar dat leek me niet logisch
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Jubileum moderator woensdag 25 maart 2009 @ 10:03:57 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67383980
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67384133
Ik heb het boek ZWANGER, maar als ik iets niet zeker weet, vraag ik het gewoon even na.
En tja, waar kun je dat het beste doen dan in dit topic.
Dacht dit over zwangerschap ging.
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:12:02 #212
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67384201
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:44 schreef Troel het volgende:
ymme, wat ook wel eens kan helpen is gewoon je aandacht compleet op iets anders gaan richten. Dus gewoon lekker aan de gang gaan en niet aan misselijkheid denken...
Dammit, dat ik daar niet aan dacht als ik aan het spugen was!

Vicky, maak je je er nu druk over? Misschien is er iets mis gegaan bij de VK? Belle!
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:12:09 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67384208
Ik kwam er gisteren achter dat er op loopafstand van ons huis een makreelrokerij zit Dus gisteren een heerlijk vers makreeltje gegeten. Zo lekker!

Troel ik vind het een beetje raar hoor. Dus als je kotsend boven de plee hangt, maar je denkt er niet aan, dan gaat het over?
pi_67384295
Zo'n algemeen topic is wel een goed idee! Is handig om in de gaten te houden, anders moet je 400 topics Z&G doorspitten voor de tips en truuks

Haring begin ik niet aan *ril* haha.

Nou hier is dus net een afspraak gemaakt voor de erkenning van ons meisje ik moest dus echt daadwerkelijk een afspraak maken, volgende week woensdag (1 april ja ) kunnen we. Niets binnenlopen en binnen 5 minuten gepiept hier. Ben benieuwd wel wat ze er nu van gaan maken haha. Ze heeft overigens niets gevraagd over mn zwangerschapsduur ofzo verder dus ik ga er vanuit dat dat wel goed zit.
Op dat moment ben ik ook 20wkn1dg dus ik vind het eerlijk gezegd wel best. Als het in andere gemeenten ook gewoon vroeg kan dan moet dit ook kunnen vind ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Jubileum moderator woensdag 25 maart 2009 @ 10:17:08 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67384334
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:12 schreef Stiemie het volgende:
Troel ik vind het een beetje raar hoor. Dus als je kotsend boven de plee hangt, maar je denkt er niet aan, dan gaat het over?
Volgens mij is dat net zo'n dooddoener als "niet teveel mee bezig zijn dan wordt je vanzelf wel zwanger"
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67384374
Oh en Nijna wat vervelend zeg ik ben zo slecht met wachten op dat soort dingen...
Veel leuke dingen in de tussentijd plannen dan maar

Ik begrijp denk ik wel wat Troel bedoelt, tenminste, het werkte bij mij wel een beetje. Niet als ik aan het kotsen was ofcourse maar ik voelde me heel vaak erg misselijk als ik in de bus/trein zat. Het hielp dan wel om gewoon een muziekje op te doen en in mn hoofd mn dag door te nemen ofzo. Dan zwakte het gevoel sneller af dan wanneer ik ging zitten denken van bwuuuh ik voel me berooeehoeeerd (die bewaarde ik voor thuis )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:18:53 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67384384
Haha Rocka en Stiemie... ik zat ook al te bedenken hoe je dan het mantra 'Find the happy place' kon neurieën. Maar idd, het is vast goedbedoeld en afleiding kan idd wel degelijk helpen, soms.

Ymme, daar is dit topic ook voor hoor! Alleen... met zelf eens wat googelen kom je ook al een heel eind.
Vaak vind je dan een pagina waar je in 1 keer alles vind, ipv hier steeds 1 voor 1 al je vragen te spuien.

In het topic dat Lois net postte heb ik in de OP 2 linkjes gepost van Belgische sites die volgens mij heel helder en duidelijk zijn.
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:19:25 #218
190853 RockabeIIa
pi_67384397
Huup, wij hebben het de vorige keer met 16 wk al laten erkennen.
pi_67384509
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:19 schreef RockabeIIa het volgende:
Huup, wij hebben het de vorige keer met 16 wk al laten erkennen.
ja daarom wil ik nu ook haha
ik had het al van mee hier gelezen dat ze veul eerder dan 20 weken waren gegaan. Dus ik denk dat het wel goed zit nu, aangezien ze er niet naar gevraagd heeft. Maar het blijft wel malen, ik begrijp nog steeds niet waarom er toen 24 weken is gezegd. Maar ik geloof niet dat mijn hormonen en ik ons weg laten sturen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:23:24 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67384518
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:17 schreef Lois het volgende:

[..]

Volgens mij is dat net zo'n dooddoener als "niet teveel mee bezig zijn dan wordt je vanzelf wel zwanger"
Die schoot bij mij ook even door mijn hoofd ja
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:23:54 #221
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67384534
Oh Ymme ik zag dit linkje nog op de site van De Telegraaf staan: http://www.telegraaf.nl/v(...)ijkheid__.html?p=6,1 Misschien heb je er wat aan
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:27:44 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67384650
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik had het al van mee hier gelezen dat ze veul eerder dan 20 weken waren gegaan. Dus ik denk dat het wel goed zit nu, aangezien ze er niet naar gevraagd heeft. Maar het blijft wel malen, ik begrijp nog steeds niet waarom er toen 24 weken is gezegd. Maar ik geloof niet dat mijn hormonen en ik ons weg laten sturen
Ik denk dat de dame die jij aan de telefoon was zelf mss wel een beetje in de war was en dacht aan die 24w termijn voor het aangeven van het doodgeborene. Lijkt mij een logische verklaring. Het zal wel loslopen bij jullie lijkt me.
pi_67384702
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik denk dat de dame die jij aan de telefoon was zelf mss wel een beetje in de war was en dacht aan die 24w termijn voor het aangeven van het doodgeborene. Lijkt mij een logische verklaring. Het zal wel loslopen bij jullie lijkt me.
Nee we stonden daar toen aan de balie en we hebben echt expliciet gevraagd naar het erkennen van een ongeborene enzo. Ze heeft me gefeliciteerd met mn zwangerschap en dergelijke toen en heeft ook wat dingskes uitgelegd over dat erkennen nog niet automatisch gezag betekent en meer van dat.

Nuja, de afspraak staat en we zien wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:36:57 #224
190853 RockabeIIa
pi_67384967
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Heb gelijk effe gebeld met de gemeente omdat ik geen antwoord op mijn vraag kon vinden en zekerheid wilde (en ik heb zelf jaren bij BZ gewerkt ). Bij een 2e kind van dezelfde partner zonder dat er sprake is van een huwelijk dient de 'ongeboren vrucht' toch erkent te worden, al dan niet voor of na de geboorte.
Dus ook als een man al wel gezag heeft over het eerste kind krijgt hij dat niet automatisch over de 2e spruit.

Nou, dat gezag over B stellen we dan maar weer effe uit, dan kan alles in 1x
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:40:12 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67385086
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nee we stonden daar toen aan de balie en we hebben echt expliciet gevraagd naar het erkennen van een ongeborene enzo. Ze heeft me gefeliciteerd met mn zwangerschap en dergelijke toen en heeft ook wat dingskes uitgelegd over dat erkennen nog niet automatisch gezag betekent en meer van dat.

Nuja, de afspraak staat en we zien wel
Vaag zeg!
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:45:51 #226
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_67385276
Kan iemand Harry even toespreken en zeggen dat 'ie zijn vingers uit mijn ribben haalt...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_67385326
Ah ja Rocka dat zou ik ook doen, dan maar in 1 keer de hele rataplan toch? Wel zo handig.

Haha BE ja daarom blijft het dus een beetje in mn achterhoofd malen maar ik zie het wel, het zal vast wel goedzitten

-edit-
oi! Harry! Doe ns rustig met je mamsje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:50:44 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67385446
Zeg! Harry! Moven daar!
pi_67386178
Pff, de kraammuts is al bijna een kwartier te laat
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_67386203
Harry toch
En toch heb ik zin in dat geschop en gepor Geplop en geborrel is ook leuk, maar echt weten van hallooo voet! lijkt me zo grappig

Edit: ik ga waarschijnlijk spijt krijgen van deze opmerking
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67386250
Ik vind al dat geschop ook super leuk! Maar het doet ook nog helemaal geen zeer. Vind het echt wel moeilijk voor te stellen dat het later wel zeer gaat doen, of dat je er zelfs een gekneusde rib van kan krijgen ofzo
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:27:02 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67386648
Ymme zuurtjes eten helpen ook, of beetje appelsap.

Vrijdag kindje spieken de 20 weken echo, kijk er nu ook echt naar uit, eens benieuwd hoe zwelgje eruit ziet en of alles er op en aan zit

Verder gaat hier alles rustig verder.

Miss_Sly ik ben blij dat je geniet, houd het gevoel maar lekker vast fijne vakantie nog.
en nu word ik helemaal stiekem jaloers het giet hier...

Tex ik hoop dat de kleine zich nog tamelijk snel aankondigd

[ Bericht 87% gewijzigd door _Bar_ op 25-03-2009 11:33:54 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_67386724
Ik ben er achter dat een droog toastje en melk ook wonderen doet
pi_67386745
En harry, weg wezen daar!!!
pi_67387020
Gister was er hier even paniek, ik had een bloeding. Ging naar de wc en er was niks aan de hand en sta op en er druppelde in eens bloed uit Gelijk de VK gebeld en ik mocht langskomen voor een snelle echo om te kijken of alles nog goed zat.

Na eerst proberen via de buik zagen we een vage vlek (puk). Dus zijn we over gegaan op vaginaal. En ja hoor daar was onze Puk 47.3 mm groot met alles er op en dr aan, heb zelf vingertjes gezien Hartje klopte normaal, goede nekplooi etc. Puk was vrolijk aan t zwemmen en t trappellen in mijn buik. Alleen wilde ie niet zo graag met zn gezichtje naar ons toe liggen voor de foto, na een hoop rommelen hebben we Puk zelf duimend op de foto We zijn volgens de VK 1 dag voor op schema dus nu 11 weken en 3 dagen, maar ik hou het gewoon maar op 12 oktober. Echo van is vrijdag gecanceld.

Ow wat ben ik blij en trots, er groeit gewoon een kindje in mn buik
pi_67387048
Jeetje Bar ook alweer 20weken Waarom lijkt het bij anderen altijd zo snel te gaan?

Martine, da's schrikken! Fijn dat alles goed bleek Fotooooo willen we!
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:43:48 #237
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_67387224
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:17 schreef Lois het volgende:

[..]

idd...

Want hier ook weer goed misselijk.. en ben toch druk bezig met mijn meisjes...
en in bus/trein wordt ik ook steeds nog misselijker... al die geuren bijéén denk ik

zal eens even gaan spitten in het nieuw forumgedeelte... kan altijd handig zijn.. ook al is dit 3de zwangerschap...
pi_67387324
ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen vanavond, zit nu op mn werk.
kan iemand uitleggen hoe dat moet?
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:48:55 #239
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67387388
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef innepin het volgende:
Jeetje Bar ook alweer 20weken Waarom lijkt het bij anderen altijd zo snel te gaan?
Ik vind het anders hier ook serieus voorbij schieten hoor, vond pas de 2de test terug die we bij de ha gemaakt hebben en toen dacht ik ook al dat was allemaal rond 5-12.
en nu alweer 20 weken...

maar komt ook wel denk ik doordat er nog zoveel te doen is
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:05:35 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_67387992
Martine, even uploaden naar photobucket.com ofzo, dan linkje kopieren en plakken in je bericht tussen deze tags: [img][/img]!

Harry doet me geen pijn hoor! Maar het kietelt en dat voelt zo raar. En dan zit ik met mijn baas in bespreking en kan ik niet gaan zitten kronkelen natuurlijk.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_67388016
Martine wat zul je geschokken zijn, fijn dat alles goed was!

Ymme wat bar zegt hielp bij mij ook goed, zuurtjes of winegums!

Ik drink trouwens sinds de 16e week heel veel melk, daar heb ik echt de hele dag zin in! Grappig is dat

Vanavond is trouwens de koopavond bij de hema met 15% korting! Ik ga even wat spulletjes inslaan, scheelt toch weer 15%
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:35:31 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67388917
Martine gelukkig zit alles nog goed

Lol@ Memmel herkenbaar van het weekend stond ik even aan tafel te praten over onze verschillende gerechtjes, en toen begon de kleine wat vaag te doen in mijn buik waardoor ik echt moeite moest doen om niet direct vage kronkel bewegingen te gaan maken of in de lach te schieten.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:39:11 #243
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_67389026
Martine, wat fijn dat alles goed was. Dat zal een opluchting zijn geweest.

Ik ben sinds gisteren snot verkouden Niet leuk, zeker niet als je al kortademig bent. Maar goed, vanmorgen lekker sinasappels geperst en gewoon naar het werk gegaan en straks in mijn pauze extra veel fruit naar binnen werken en vanavond op tijd naar bed.
Nu zegt alleen een collega hier dat ik geen anta flu snoepjes mag ivm de zwangerschap. Vond het een beetje raar, iemand bekend hiermee?
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:40:33 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67389057
zegt mij weinig seilram.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:43:55 #245
190853 RockabeIIa
pi_67389153
Zeilram, ik heb ook geen idee maar probeer het eens hier: Zwanger, de do's en dont's als je in verwachting bent.
pi_67389307
Ik heb even wat informatie ingewonnen over geregistreerd partnerschap en trouwen.

Nou lijkt het ons toch het beste te gaan trouwen. Wij wilde dit zowiezo een keer doen. Maar dan met groot feest en blabla. Maar ja net huis gekcoht en verbouwd, en nu zwanger, dus het geld voor een grote bruiloft hebben we gewoon niet

Misschien dat we het gewoon klein gaan doen, met fam en vrienden, thuis (of tuin) met eten en drinken.
Kan ook heel leuk zijn toch....
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:49:24 #247
190853 RockabeIIa
pi_67389345
Van harte Ymme, je klinkt erg enthousiast
pi_67389431
Alleen na het gemeentehuis, handtekening zetten etc vind ik ook zo saai.
Vanaf jongst af aan, droom ik eigenlijk al van ee nhele grote bruiloft.
Maar ja, het beste voor ons en ons kind (boon van 4 weken jong), dat is natuurlijk wat voorop staat nu.
pi_67389554
Dus je gaat nu trouwen op een manier die je niet wil, omdat dat "het beste is voor je kind"?
Ieder z'n ding. Wij gaan lekker wat later trouwen zodat we het feest kunnen geven dat we willen.
Feli in elk geval.
pi_67389947
Het feest wat we willen is nu niet meer het belangrijkste.
We hebben vorig jaar een mooi groot huis gekocht, deze verbouwd, maar is nog lang niet klaar.
Er zijn nog zoveel dingen wat we willen, en ja dan moet je keuze's gaan maken.

Trouwen, met of zonder groot feest.
Die nieuwe auto en nieuwe motor.
Leuke nieuwe baby uitzet kunnen kopen, zonder op de centen hoeven te kijken.

Nou wij hebben dus gekozen voor het matriaal laat ik het zo maar zeggen.
We gaan trouwen met een mooi tuinfeest ofzo ergens in mei/juni.

Het geld voor een grote bruiloft zou hier nooit op de spaarrekening staan
Gezien wij van auto's en motoren houden. En luxe in huis en tja dat gaat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')