abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:41:18 #101
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67355819
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:33 schreef Xenia het volgende:

[..]

Ik loop vanwege mijn leeftijd extra risico op een kindje met down en ik moet het alleen gaan doen, dus ik wil graag zeker weten dat het gezond is.

Ik ga voor je duimen!
Wanneer krijg je de uitslag? Over 2 weken ofzo?
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:42:58 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67355869
ik ga ook voor je duimen Xenia
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_67355893
Bedankt
Over twee weken ja.
pi_67356677
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan moet ze maar meteen mijn tweede hint opvolgen
Dat zou ik natuuuuurlijk dolgraag doen, maar ik heb geen VK want ik woon in Duitsland en ik zit nu ook in between gyns, door de verhuizing...en een heel topic ervaringsdeskundigen is natuurlijk net zo handig
Lotte!
Noah!
pi_67357055
Xenia, ik duim voor je!
pi_67358059
20 weken echo gehad, alles zag er goed uit.
Alleen wilde onze eigenwijze spruit zich niet tussen de benen laten kijken, dus we weten nog steeds niet wat het wordt... en ik ben zo nieuwsgierig...
Fake it till you make it...
pi_67358128
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:04 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat zou ik natuuuuurlijk dolgraag doen, maar ik heb geen VK want ik woon in Duitsland en ik zit nu ook in between gyns, door de verhuizing...en een heel topic ervaringsdeskundigen is natuurlijk net zo handig
ik zou dan in dat geval (even je duitse situatie vergeten ) gewoon de epileerdinges even laten voor wat het is en me gewoon scheren met mesjes (of ontharen met ontharingsspul als dat wel kan tijdens de zwangerschap.) Misschien vervelend dat het dan minder lang glad blijft en nog vervelender dat het dan ná de zwangerschap weer even doorbijten is met bijvoorbeeld oksels ontharen maar misschien dan maar beter het zekere voor het onzekere!

Haha Rocka, ja ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk veel vaker hoor om me heen dat er niets geregeld is. Ik kan me ook voorstellen dat het zo'n ding is wat je voor je uit blijft schuiven.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:51:22 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67358138
Oh wat jammer Nijna!
Fijn natuurlijk dat alles ok was, maar ik zou geloof ik gek worden van nieuwsgierigheid!
pi_67358186
Oeh en ik duim ook voor een goede uitslag Xenia!

En Nijna een goede echo jammer dat het geslacht niet te zien was anders een pretecho laten maken over een week of twee ofzo? Vaak mag je daar terugkomen toch als je kindje er niet goed voor ligt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:52:47 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_67358188
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:04 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Tja, dat ben ik niet met je eens. Een topic vol ervaringsdeskundigen is niet te vergelijken met de deskundigheid van iemand die ervoor geleerd heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67358277
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:48 schreef Nijna het volgende:
20 weken echo gehad, alles zag er goed uit.
Alleen wilde onze eigenwijze spruit zich niet tussen de benen laten kijken, dus we weten nog steeds niet wat het wordt... en ik ben zo nieuwsgierig...
Fijn dat alles goed is met jullie kleine mensje Alleen wel balen dat ie zo eigenwijs is, nu al wat gaat dat brengen voor de toekomt
pi_67359124
Nijna wat fijn dat alles er goed uit zag! Wel jammer dat je nu nog niet weet wat het is.

Xenia spannende 2 weken, ook ik duim voor je!

Ik had gister de eerste 3 hoofdstukken van mijn scriptie ingeleverd en ze hadden op kantoor niks aan te merken, was helemaal goed Nog 8 weken dan moet ik mijn scriptie inleveren en nog 10 weken en dan begint mijn 'verlof'

Vandaag trouwens precies 24 weken!
pi_67359210
Aaahw ik zit hier emo te wezen over mn baas

ik kwam hem net tegen op de gang --> ooooooeh! Your belly is coming out!! en hij vroeg of alles goed ging so far en wilde nog even duidelijk hebben dat ik vooral niet te hard moest werken en goed voor mezelf moest zorgen enzo. Schattig toch?

Trouwens wat ik me net afvroeg hè... Ik heb van mezelf brilsterkte -1.25 ongeveer. Scheelt ietsje per oog. Maar ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat mn ogen echt heul hard achteruit gaan. Normaal heb ik mn bril bijna nooit op, alleen met autorijden en tv kijken maar tegenwoordig vaker en vaker ook gewoon overdag. Meer mensen die hier last van hebben? Is dat zwangerschapsgerelateerd (en gaat het dus ook weer over)? Of heeft het er mee te maken dat ik moe ben en daarom slechter zie ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67359244
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:20 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Nijna wat fijn dat alles er goed uit zag! Wel jammer dat je nu nog niet weet wat het is.

Xenia spannende 2 weken, ook ik duim voor je!

Ik had gister de eerste 3 hoofdstukken van mijn scriptie ingeleverd en ze hadden op kantoor niks aan te merken, was helemaal goed Nog 8 weken dan moet ik mijn scriptie inleveren en nog 10 weken en dan begint mijn 'verlof'
Vandaag trouwens precies 24 weken!
Netjes!!
hoeveel hoofdstukken moet je er nog bijmaken in die 8 weken? Is het grootste/zwaarste werk voor je scriptie achter de rug nu?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:25:20 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67359304
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:22 schreef huuphuup het volgende:
Aaahw ik zit hier emo te wezen over mn baas

ik kwam hem net tegen op de gang --> ooooooeh! Your belly is coming out!! en hij vroeg of alles goed ging so far en wilde nog even duidelijk hebben dat ik vooral niet te hard moest werken en goed voor mezelf moest zorgen enzo. Schattig toch?

Trouwens wat ik me net afvroeg hè... Ik heb van mezelf brilsterkte -1.25 ongeveer. Scheelt ietsje per oog. Maar ik heb echt heel erg sterk het gevoel dat mn ogen echt heul hard achteruit gaan. Normaal heb ik mn bril bijna nooit op, alleen met autorijden en tv kijken maar tegenwoordig vaker en vaker ook gewoon overdag. Meer mensen die hier last van hebben? Is dat zwangerschapsgerelateerd (en gaat het dus ook weer over)? Of heeft het er mee te maken dat ik moe ben en daarom slechter zie ofzo?
Ik dacht dat het wel iets met de zwangerschap te maken had.
Was er niet een tijdje terug ook iemand die schreef dat je beter geen lenzen of bril aan kon laten meten als je zwanger bent, en er was zelfs iets met bv dacht ik. Of dat dan weer niet, daar was toen nog wat discussie over...

Eens zoeken.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:28:20 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67359413
Hier zijn er iig een flink aantal meiden die het ook hebben en die idd de bevestiging hebben dat het met de zwangerschap te maken heeft: http://www.zwangerschapspagina.nl/post-4588820.html

En specsavers zegt dit: http://www.specsavers.nl/oogzorg/invloed-leeftijd/zwangerschap/
pi_67359557
Ik heb het alleen 's avonds eigenlijk huup, dan zie ik ineens een stuk slechter!

Er moeten nog 3 hoofdstukken bij komen, waarvan ik er 1 nu bijna af. Helaas is het ergste nog niet achter de rug, daar zit ik nu midden in en de komende 7 weken met de hele afdeling op woensdag overwerken. Maar ach het is leuk om te zien hoe de afdeling vooruit gaat en dat er ook iets gebeurd met wat je doet!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:33:26 #118
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67359607
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, dat ben ik niet met je eens. Een topic vol ervaringsdeskundigen is niet te vergelijken met de deskundigheid van iemand die ervoor geleerd heeft.
Kort door de bocht.

Ze vraagt toch niet hoe ze moet bevallen ofzo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:33:50 #119
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67359625
klopt wat je zegt Be, toen ik nog bv gaf mocht ik wel mijn ogen op laten meten en een andere bril aan laten meten maar dan was dat allemaal op eigen risicoo.
het beste is om pas je ogen opnieuw op te laten meten als je lichaam weer beetje hormoraal op de rails is.
dus of 6 maanden na het geven van bv, of 9 maanden na de bevalling.
omdat dan de meeste hormonen uit het lichaam verdwenen zijn.
pi_67359832
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:28 schreef Brighteyes het volgende:
Hier zijn er iig een flink aantal meiden die het ook hebben en die idd de bevestiging hebben dat het met de zwangerschap te maken heeft: http://www.zwangerschapspagina.nl/post-4588820.html

En specsavers zegt dit: http://www.specsavers.nl/oogzorg/invloed-leeftijd/zwangerschap/
ooooh okay bedankt! En Bar ook bedankt voor je post!

Ik begon me namelijk al af te vragen of het niet verstandiger was om een nieuwe bril te nemen of misschien zelfs maar aan de lenzen te gaan omdat het zo veel slechter lijkt te zijn. Maar daar kan ik (geldtechnisch ) dus beter even mee wachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:41:48 #121
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67359974
dat raad ik je wel aan Huup.

Kan het ook mogelijk zijn dat je ogen vermoeid zijn?
zodat je daardoor soms wat minder goed ziet?
Ik heb er tot op heden gelukkig nog geen last van,dat mijn ogen achteruit gaan, maar wel dat ik erg vermoeiende ogen heb, en regelmatig een irritant drukkend gevoel op mijn ogen heb.
pi_67360246
Jawel ik had dat sowieso altijd wel, als ik écht moe ben dan kijk ik zelfs met 1 oog heul de andere kant uit Bij gewoon lange-dag-gehad-moeheid deed ik 's avonds wel vaak mn bril op, even rust voor mn oogjes. En nu ben ik sowieso vermoeider dan normaal dus mja. Een optelsommetje denk ik.

Ik hou het echter wel even in de gaten want ik moet nog 21 (of 23...) weken zwangerschap en daarna nog hopelijk een paar maanden borstvoeding en het moet natuurlijk geen gevaarlijke situaties gaan opleveren ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:51:48 #123
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67360342
nee absoluut niet.
ik ben op een gegeven moment wel mijn ogen op gaan laten meten omdat ik ook steeds slechter ging zien, ik gaf toen nog wel bv.
okay het was op eigen risicoo, maar ben blij dat ik toch toen gegaan ben,
nu nog steeds dezelfde sterkte als toendertijd toen ik toen mijn ogen op liet meten tijdens de bv.

je merkt het vanzelf wanneer het nodig is om toch even aan de oogopmeting bel te trekken
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:56:40 #124
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67360512
Ik had er inderdaad ook iets over gelezen, dat je last van je ogen kunt krijgen.

Heb hier trouwens nog wel een vraagje in de "mag dit?" categorie. Ik ga heel erg graag in bad en onder het mom van 'niet te heet baden' hou ik de temperatuur nu met een thermometer op 37 graden. Dat is alleen f*cking koud voor een lekker bad. Ik doe het overigens alleen omdat ik ergens weer iets las over te warm baden/douchen en de sauna, maar er staat nergens vermeld welke temperatuur te warm is en vanaf/tot wanneer het kwaad kan. Iemand hier die weet hoe het zit?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:57:19 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67360535
Huup, je zou wel even bij een opticien binnen kunnen lopen om advies te vragen.
Evt. zou je dan met maand of weeklenzen ofzo aan de slag kunnen bij situaties dat het echt nodig is?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:00:49 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67360658
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:56 schreef flugeltje het volgende:
Ik had er inderdaad ook iets over gelezen, dat je last van je ogen kunt krijgen.

Heb hier trouwens nog wel een vraagje in de "mag dit?" categorie. Ik ga heel erg graag in bad en onder het mom van 'niet te heet baden' hou ik de temperatuur nu met een thermometer op 37 graden. Dat is alleen f*cking koud voor een lekker bad. Ik doe het overigens alleen omdat ik ergens weer iets las over te warm baden/douchen en de sauna, maar er staat nergens vermeld welke temperatuur te warm is en vanaf/tot wanneer het kwaad kan. Iemand hier die weet hoe het zit?
Het is volgens mij pas te warm als het voor jou oncomfortabel wordt. En dat geldt voor badderen, sauna-en en woestijnwandelingen.
Vaak is het nl. zo dat als het voor jou niet prettig meer is, dat het dan voor je kindje ook niet prettig is. Jij kan wat sneller gaan duizelen enzo.
Voordat jouw lichaam (en je bloed dus) bij wijze van spreken 1 graad opgewarmd is moet je echt wel heel lang in een heel heet bad zitten. Ten slotte heb je ook niet zomaar koorts of verhoging.
Alles met mate dus en als jij wat warmer lekker vindt, gewoon doen, maar niet tot je er blaren van op je huid krijgt.

Op van die baby-thermomethers staat idd 37 en een klein beetje aangegeven voor babietjes maar volgens mij kan jijzelf echt wel wat warmer hoor!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:01:17 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_67360680
Eventjes inbreken: ik heb maandlenzen en tijdens de zwangerschap heb ik mijn ogen opnieuw op laten meten. Ik was veel slechter gaan zien (wat ik al dacht) en heb toen wel mijn maandlenzen in een nieuwe sterkte gekocht. Het kan weer terug gaan naar de oude sterkte, maar dat hoeft niet. En om nou (inclusief bv periode) een jaar lang -0.45 te slecht te zien ging me echt te gek.

Ik ging tijdens mijn zwangerschap in een gewoon lekker warm bad (40 graden ofzo).
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 16:02:15 #128
5428 crew  miss_sly
pi_67360714
Poppejans Wat geweldig Gefeliciteerd

Nijna, fijn dat alles goed is met jullie eigenwijze tweede. Jammer dat je nou nog niet weet wie er in je buik woont.

Xenia, ik duim ook voor een goede uitslag. Spannende weken die je moet wachten.

Hier alles heel erg goed. Ik voel haar steeds vaker en vanmiddag heb ik zelfs mijn buik zien bewegen Dadelijk dus eventjes op bed liggen en kijken of ze zich ook aan schaap wil laten zien
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:04:02 #129
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67360780
Dus het mag gewoon warmer?

* badzout vast klaarzet voor vanavond
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:05:04 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_67360822
Vermaak je je nog een beetje op vakantie Miss_Sly?
pi_67361003
Ja ik zat al langer aan lenzen te denken en had ik het nou maar eerder gedaan dan was het nu niet zo'n punt geweest om van sterkte te wisselen. Ik heb echter nog nooit lenzen gedragen, altijd een bril. Dan moet je toch ook wennen enzo?
Nouja, ik loop inderdaad binnenkort wel even bij een opticien binnen.

Veel plezier in bad vanavond Flugeltje

Miss met bewegende buik!! wat tof!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 16:12:07 #132
5428 crew  miss_sly
pi_67361056
Ow ja, flugeltje uit de kast wat leuk!

Bar, ik amnuseer me prima. Het is zoo heerlijk, gewoon niets moeeten, geen verplichtingen, alle nare dingen even vergeten en gewoon genieen van zon en warmte, relaxen en steeds vaker iets voelen bewegen in mijn buik. Ik denk echt da tik dit nou precies nodig had, deze vakantie. Volgens mij kom ik stukken gelukkiger terug dan ik was!

Ow ja, over dat erkennen: wij hebben dat al rond 11 weken ofzo gedaan. Inderdaad samen, omdat ze ook de achternaam van schaap krijgt en dan moet de moeder erbij zijn, maar verder gratis en zonder afspraak geregeld.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:17:03 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67361208
Fijn dat je je zo goed voelt miss_sly! Dat mocht best eens!
pi_67361241
Ik zet hier mijn streepje ook nog even neer:

Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 16:21:54 #135
5428 crew  miss_sly
pi_67361386
Een echt streepje hoor ymme
pi_67361540
Vind het nog zo onwerkelijk allemaal
Ik leef helemaal in een roes nu.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:33:14 #137
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67361850
Pfff wat gaat het hard in dit topic!

miss_sly fijn dat de vakantie zo goed bevalt en je je nu stukken lekkerder voelt. Geniet er maar lekker van!
Nijna fijn dat de 20 weken echo goed was. Jammer dat jullie baby zo preuts is Wel nog leuke fotootjes meegekregen?
Wij hebben de erkenning deze keer met 30 weken ofzow pas gedaan Gezag voor Noah is nog steeds niet geregeld Overigens zijn de enige kosten daarvan volgens mij de uittreksels die je nodig hebt om dat te regelen.

Ik ben net weer goed gekeurd door de vk. Bloeddruk was 110/70 dus netjes. Vruchtwater was goed, baby deed het goed, alles was gewoon goed eigenlijk Als er maandag nog niks gebeurd is kan ik gestript worden. Van mij hoeft dat allemaal niet zo nodig. Maar in 6 dagen tijd kan een hoop gebeuren, dus hopelijk is de baby er dan gewoon al
Vanochtend wel ananas(hart) gegeten, ben benieuwd of het helpt
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67361986
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:33 schreef texelonia het volgende:
Pfff wat gaat het hard in dit topic!

Loop jij nou alweer over tijd sjee, voor mijn gevoel ben je net zwanger of zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_67362241
Ymme, das echt een streep hoor! Wanneer was ook alweer je NOD? vandaag pas toch, die streep gaat echt heel dik worden binnen paar dagen!

Heel veel succes Xenia, pff wat spannend moet dat zijn

Ik ben misselijk, op te boeren in de auto net, niet normaal! Maar ik ben ook gauw autoziek en dat de zon scheen in de auto helpt ook erg mee, nu trekt het alweer wat weg.
En ik heb totaal geen hongergevoel haha raar hoor, ik eet natuurlijk wel, maar val volgens mij nog mooi wat af ook, das niet verkeerd.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67363119
Oja, net toen ik van mn werk kwam stond hier bubbelchampagne van Jip en Janneke op tafel en een pot babyaugurkjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:11:01 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67363195
Poppejans wat lief

Martijn is vanmiddag voor mij naar de MacDonalds gefietst omdat ik ineens zo'n zin had in McNuggets
pi_67363369
Ik mag 10 April naar de verloskundige.

Ze gaan dan een echo maken, maar ze zei al aan de telefoon, dat het nog zo pril is, dat ze niet durven te garanderen dat er iets te zien is op de echo.

Zo spannend allemaal
pi_67363380
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:11 schreef flugeltje het volgende:
Poppejans wat lief

Martijn is vanmiddag voor mij naar de MacDonalds gefietst omdat ik ineens zo'n zin had in McNuggets
Dat is ook echt superlief
pi_67363420
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:43 schreef Poppejans het volgende:
Ymme, das echt een streep hoor! Wanneer was ook alweer je NOD? vandaag pas toch, die streep gaat echt heel dik worden binnen paar dagen!

Heel veel succes Xenia, pff wat spannend moet dat zijn

Ik ben misselijk, op te boeren in de auto net, niet normaal! Maar ik ben ook gauw autoziek en dat de zon scheen in de auto helpt ook erg mee, nu trekt het alweer wat weg.
En ik heb totaal geen hongergevoel haha raar hoor, ik eet natuurlijk wel, maar val volgens mij nog mooi wat af ook, das niet verkeerd.
Mijn NOD, weet ik niet.

25 februari voor het laatste ongesteld geweest.
(eerste echte keer, dus niet echt uit kunnen rekenen hoe lang elke maand).
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:20:28 #145
190853 RockabeIIa
pi_67363467
Lekker vlot al Ymme, 10 april
pi_67363477
Miss_sly, fijn dat je een leuke vakantie hebt!!
Tex, ik hoop dat jullie meisje snel kmt!

Erkenne is hier gratis en ouderlijk gezag aanvragen kostte bij Amber niets.
hier kan je een formulier uitdraaien en invullen om ouderlijk gezag te regelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:29:01 #147
190853 RockabeIIa
pi_67363731
Hoe zit het eigenlijk met aanvragen van het ouderlijk gezag terwijl de tweede op komst is. Valt de 2e dan gelijk onder dezelfde regeling als de eerste? Ik denk van wel maar weet het niet 100% zeker...
pi_67363771
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met aanvragen van het ouderlijk gezag terwijl de tweede op komst is. Valt de 2e dan gelijk onder dezelfde regeling als de eerste? Ik denk van wel maar weet het niet 100% zeker...
volgens mij wel...

sowieso kan je ouderlijk gezag pas aanvragen als de 2e geboren is. Volgens mij moet je namelijk een kopie van de geboorteakte bijsluiten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:30:51 #149
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67363788
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:18 schreef ymme het volgende:

[..]

Mijn NOD, weet ik niet.

25 februari voor het laatste ongesteld geweest.
(eerste echte keer, dus niet echt uit kunnen rekenen hoe lang elke maand).
uitgaande van een gemiddelde cyclus zou je op 2 december uitgerekend zijn volgens babybrabbel.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:43:55 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_67364193
Ymme, gefeliciteerd hoor!
Een warm bad kan volgens mij weinig kwaad hoor, k heb er ook al vaak heerlijk in liggen ontspannen! Probleem bij mij is allleen wel dat ik er zo moeilijk uit kom....

Kennen jullie het programma 'in the womb' van national geographic? Erg mooi gemaakt. Ook voor de tweelingmama's, want ze laten zien hoe een tweeling het maakt in de baarmoeder. Een aanrader! Via google makkelijk te vinden!!!
pi_67364207
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Je moet de tweede ook erkennen en na de geboorte het gezag regelen. Het is niet zo dat als je het voor je eerste kindje hebt geregeld het voor de kindjes die daarna komen ook meteen is geregeld, moet iedere keer weer opnieuw!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:46:02 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_67364257
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:17 schreef ymme het volgende:
Ik mag 10 April naar de verloskundige.

Ze gaan dan een echo maken, maar ze zei al aan de telefoon, dat het nog zo pril is, dat ze niet durven te garanderen dat er iets te zien is op de echo.

Zo spannend allemaal
Dat is inderdaad erg vroeg! Maar wel fijn dat het zo vroeg kan. Weet je al wanneer je het je ouders gaat vertellen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67364340
Gaaf Ymme,jij gaat dan dus hopelijk met een heel erg goed gevoel de paasdagen in!
ik 14 april. VK zei dat er dan ws nog geen hartje te horen was, dat we dat wel vast van tevoren wisten.
pi_67365933
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, maar de gyn bellen omdat ik mn benen wil epileren vind ik toch ook echt wel zonde van zijn tijd...alsof die man niks beters te doen heeft. Tegen de tijd dat ik 'm echt nodig heb val ik 'm wel lastig, maar voor zulke vragen ga ik die mensen dus echt niet storen
Lotte!
Noah!
pi_67366088
Kaa uu tee, ik heb Diabetes Gravidarum, oftewel zwangerschapssuiker.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67366122
oeh Laura, dat is balen! En nu? Hoe voel je je verder?
Lotte!
Noah!
pi_67366320
He get Laura das even een flinke tegenslag
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67366477
Ik heb een afspraak gemaakt voor over 6 weken . Wilde wachten tot een week of 25... maar toen had ze niet eerder plek op een dag en tijd dat papa ook mee kon... 6 weken .
Ik weet niet of ik wel zo lang kan wachten hoor... *zuchtje*.
Misschien had ik ook niet aan het begin van het echogebeuren moeten zeggen dat grote zus nogal eigenwijs was... pfff.

Laura
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:05:36 #159
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67366564
Shit McLaura, klote zeg....

Nijna 6 weken voor er een afspraak mogelijk is?
pi_67366569
Ow gats Laura, moet je nu alleen bloedwaardes prikken en bijhouden, of ook bijspuiten?
pi_67366744
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:51 schreef McLaura het volgende:
Dat is mooi fokt op zeg Succes ermee
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_67367444
Pff McLaura, dat is balen

Nijna, 6 weken, wat lang zeg! Kan je ergens anders niet eerder terecht? Toen een vriendin van mij de 20 weken echo had laten maken, en daar konden ze het geslacht ook niet zien, is ze nog diezelfde dag naar een echo bureau geweest, waar ze het wel konden zien.... Dus zou gewoon ff rondbellen.. er zijn toch vast wel meer bureau´s in de buurt? (tenzij je het natuurlijk niet erg vind om zo lang te wachten..)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:49:34 #163
190853 RockabeIIa
pi_67368068
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:51 schreef McLaura het volgende:
Gats, wat een domper... Wat gaan ze er aan doen?
Mijn moeder heeft het ook 3x gehad (en de 4e keer niet trouwens). Op een klein puntje na zijn we allemaal gezond. Hopelijk komt het bij jou ook helemaal goed
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:53:26 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67368214
McLaura, da's mooi balen zeg...

Nijna 6 weken is wel heel erg lang!
pi_67368709
McLaura, balen!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_67368745
Ik moet nu koolhydraten tellen en zorgen dat die verdeeld over de dag in balans zijn, om te voorkomen dat door onbalans een suikerpiek ontstaat, en ik moet een maand zelf mijn suiker checken. Ik moet zo snel mogelijk naar de diabetesverpleegkundige voor de benodigde spullen.

Ik mag geen suiker, dus geen snoep / koek maar ook géén frisdrank (light wel). Na een maand wordt gekeken of bijspuiten nodig is of niet.

1 voordeel (of nadeel, hoe je het maar bekijkt) is dat Sjakie niet eind juli, maar half juli geboren gaat worden. In verband met risico op een veel te zware baby, leiden ze bij diabetes gravidarum in met 38 weken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67369108
MC Laura, balen zeg.
  Jubileum moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 20:20:03 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67369113
Sterkte McLaura, het dieet is eventjes wennen maar het is gelukkig maar tijdelijk. Ik droomde van moorkoppen op het laatst en andere dingen die ik normaal niet eens lust maar wat mij op de been hield was het tijdelijke karakter van de suiker.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67369430
Ben jij ook eerder ingeleid Lois?
  Jubileum moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 20:33:48 #170
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67369620
Dat was wel het plan, zeker toen er ook nog zwangerschapsvergiftiging bij kwam. Ze hebben me, met heel veel strenge controles, willen rekken tot 38 weken maar door de suiker had ik overmatig vruchtwater. (kan voorkomen he, hoeft dus niet te gebeuren). Met 37.5 braken mijn vliezen spontaan, echt een zondvloed, en later die dag kwam de bevalling vanzelf op gang.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67369682
Ok.... ik moet 10 april naar de gyn, maar de interniste zei al dat ik sowieso met 38 weken ingeleid moet worden. Ik ben erg benieuwd.....
pi_67369941
Dat is klote McLaura. Blijf je nu ook continu onder controle van een gyn?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_67370535
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:41 schreef sproet-je het volgende:
Dat is klote McLaura. Blijf je nu ook continu onder controle van een gyn?
Jah, maar dat was ik toch al.... Ik ben zwanger geworden door IVF en wilde graag bij de gyn blijven en dat was goed.
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 20:58:17 #174
5428 crew  miss_sly
pi_67370609
Wat balen McLaura Hopen dat het dieet goed werkt en je niet bij hoeft te spuiten.
pi_67370891

Het eigenwijsje van opzij...

flugeltje... nou ik denk dat het wel eerder zou kunnen als we niet zo aan een bepaalde dag vast zouden zitten... maar pffff. Ik ga morgen toch nog even bellen of het niet toch eerder kan...

Tessie, ik vind 6 weken nog wel heel lang ja. Ik heb er zelf een beetje moeite mee om puur voor het geslacht te gaan zeg maar... Vind ik ergens wat zonde van het geld. Bij Mirte zijn we met 25 weken voor de pretecho geweest en dat waren mooie plaatjes. Dus wilde eigenlijk weer rond die termijn. Had me dan ook zo'n beetje ingesteld op een week of 4 wachten, maar 6 lijkt dan wel weer heel ver weg.

McLaura, dat lijkt me wel een omschakeling. Zo streng op je eten letten, succes!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:12:35 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67371157
Het is wel een mooi eigenwijsje zo!
pi_67371663
Nijna mooie echo!!
En kun je niet bij een ander echobureau iets eerder anders?

Ik kon eigenlijk op vrij korte termijn toen, had niet verwacht dat mensen zo lang zouden moeten wachten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67372218
Het ligt er ook aan dat we erg gebonden zijn aan 1 dag... . Ik ga t eerst nog een keer daar proberen morgen. We zijn vorige keer ook daar geweest en dat heeft mooie plaatjes opgeleverd. Never change a winning team he .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:43:28 #179
190853 RockabeIIa
pi_67372368
Heb je desondanks dat je niet weet of het een J/M is toch wel genoten, Nijn? Ja toch?

Ik mag over een week weer naar de echo Als ie net zo flink behangen is als B. dan kunnen ze vast wel zien wat het wordt
pi_67372989
Ja hoor Rock . Een lekker actief kindje , alles was mooi te zien hoor .
pi_67374243
wat een mooie echo Nijna!
McLaura, balen dat je nu zwangerschaps suiker hebt.

[ Bericht 61% gewijzigd door mijsje op 25-03-2009 16:26:22 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 02:09:38 #182
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67380769
Alle nieuwe zwangeren welkom!!

McLaura wat vervelend zw.suiker maar goed dat het op tijd gevonden is, nu kan je er iig iets mee doen.
Al lijkt het me wel lastig om niet te snoepen.

Nijna wat een mooi eigenwijsje

Hier het probleem dat ik niet kan slapen op normale tijden, schijnt moedertje natuur zo te regelen omdat je dan straks wakker bent als je je bed uit moet maar ik vind het verdraaid lastig.
Ga dalijk nog maar eens een poging doen.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 25 maart 2009 @ 07:45:14 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67381619
McLaura wat balen van de zwangerschapssuiker Hopelijk is het dieet voldoende, hoe vervelend ook, en is spuiten straks niet nodig.

Nijna wat een mooie echo
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_67381666
Mooi echo Nijna!!
Balen van het suiker McLaura!

Ik kwam er gister achter dat ik volgens mij 1 controle niet gehad heb. Heb het schema van de vk eens bekeken en ik heb de 28w controle niet gehad. Bern met 24w voor het laatst gweest en moet maandag weer (31w)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67381848
Tex ga jij eens even bevallen. We willen nou wel die kleine meid zien hoor!
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:20:06 #186
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67381890
Ja ik ook wel, maar ja, wat doe je eraan hè...
©Dumbo
pi_67381932
Nog helemaal geen actie Tex?

Wij krijgen om een uur of 11 de kraamconsulente op bezoek... Vind het zo snel al. En het kraampakket is ook al binnen...
Vanmiddag mogen we voor poging 2 van de pretecho, das dan wel weer leuk
pi_67381992
Tex-beeb... kom eens buiten spelen...!
Van die regen en wind merk je niks hoor als je geboren wordt. Iedereen is zo nieuwsgierig naar jou

Tessie, vanwaar poging 2? Veel plezier in elk geval!
  woensdag 25 maart 2009 @ 08:35:29 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_67382115
Nee nog helemaal niks. Het is ook wel een beetje een anticlimax om over de datum heen te gaan hoor. Terwijl ik toch echt geprobeerd heb er rekening mee te houden dat het 42 weken kan worden. Maar onbewust trek ik me daar niks van aan blijkbaar Ik heb nu af en toe als ik bijv gedouched heb en me afdroog dat ik verbaasd ben om die dikke buik te zien. Alsof ik ergens helemaal geen baby meer verwacht, zo van, de datum is geweest, kans gemist, volgende keer beter

Nou ja het kan nooit lang meer duren nu
©Dumbo
pi_67382233
Tessie dat is best vroeg inderdaad! Als ze bij ons over 3 weken zouden komen dan is het kamertje nog geen eens klaar, sterker nog dan zijn we er nog niet eens aan begonnen! We hebben met mijn moeder en vader & vrouw afgesproken dat we dat 2 mei gaan doen. Kunnen zij mooi verven kan ik orders uitdelen haha

McLaura, wat balen zeg dat je suiker hebt! Ik moet vrijdag naar het ziekenhuis voor controle.

Tex ik kan me je gevoel goed voorstellen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen rekening mee houd dat de baby later komt, het moet gewoon rond de 14e juli komen!
pi_67382418
Lol Tex!

Poging 2 voor de echo is omdat ie vorige keer heel diep lag, en dat in combi met mijn vetjes maakte dat we in 3D vrij weinig konden zien. Dus toen was die mevrouw zo aardig om aan te bieden dat we na 2 weken nog een keertje gratis terug mochten komen. We hadden de vorige keer ook maar 1 3D foto meegekregen, die overigens wel super schattig was Dus ben benieuwd of het vandaag beter lukt.

Ik las trouwens net het foldertje van de kraamzorg (dat móest stond in de brief ) en daar stond in dat ze in maand 5 langskomen voor dit gesprek, dus eigenlijk is ze al een maand te laat blijkbaar... Geen idee wat ze nu precies komt doen, neem toch aan dat ze niet verwacht dat we nu al alles klaar hebben ofzo... Maar ik zie het wel. In de 8ste maand gaat ze ook nog een x bellen stond er. Beetje vage procedure, maar het zal wel goed zijn.
pi_67382545
Heeft er iemand DE TIP tegen de misselijkheid voor mij...

Het wordt met de dag erger. En ik moet nog ff.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:09:54 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67382636
De hele dag kleine beetjes eten, iets eten voor je op staat, lauwe cola, vanillevla.
Dat zijn volgens mij wel een beetje de standaard dingetjes.
De experts weten vast meer.
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:13:28 #194
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67382707
Ik kan je helaas niet helpen ymme, buiten de eerste week om heb ik eigenlijk nergens meer last van gehad. Af en toe een vlaagje, maar dat is sinds een week ook over. De vlagen bij mij waren trouwens meteen weg als ik iets at, dus die tip van BE kan ik zeker ondersteunen
pi_67382991
Dan ga ik het eten verdelen over de dag.
Gisteren en de dagen ervoor, gewoon 3 keer per dag gegeten.
pi_67383461
Nijna, mooi koppie heeft jullie eigenwijsje hoor!

Balen MCLaura.....

Texelonia, dat lijkt me ook niks.....overtijd lopen. Dus de ananas heeft niet geholpen....jammer hoor.

Ymme, da's wel rot dat je nu al misselijk bent....sterkte!

En ik vind het zo mooi dat Poppejans zich hier mag aansluiten! Hoera!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_67383479
Pretecho kan niet eerder op de dagen dat lief ook meekan . Geduld oefenen dan maar...
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:05 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_67383510
ymme, wat ook wel eens kan helpen is gewoon je aandacht compleet op iets anders gaan richten. Dus gewoon lekker aan de gang gaan en niet aan misselijkheid denken...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67383540
Balen Nijna...

Hoe zit het eigenlijk met vlees en vis.
De verloskundige zei gisteren dat ik uit moest kijken met verpakte vis.
Ik mag dus (of wij allemaal hier ) geen rauwe vis? En hoe zit het dan met een lekkere haring met ui?
En ik heb in de diepvries altijd zalm liggen, dat mag ik toch wel gewoon bakken en eten? Mits het echt gaar is, maar dat is nu met alles zo toch?
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:47:26 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_67383581
www.babyopkomst.nl
www.voedingscentrum.nl

Daar kun je alles vinden over voeding voor, tijdens en na een zwangerschap (En die laatste is je twee dagen geleden ook al gegeven!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')