De reden dat ik het in TRU heb gepost is omdat dit naar mijn idee een dermate groot onderwerp is, dat het antwoord niet zo voor de hand liggend zal zijn. De mensen in dit forum durven naar mijn idee te denken, dus ik heb goede hoop antwoord te kunnen vormen.
Er is iets geroepen over accijnsheffingen. In dit geval is mijn vraag, waarom is alcohol niet verboden en de rest wel? Heeft alcohol iets te bieden wat de andere drugs niet kunnen bieden? Een regering kan toch over elke soort drugs belasting gaan heffen? Als je iets verbied, ben je er bang voor is mijn insteek.
Het is een vreemd verhaal dat een middel wat meer schade en doden op zijn geweten heeft dan welke ander middel dan ook op deze manier behandeld word. Dit antwoord is mij onduidelijk en om hierachter te komen heb ik in een vorige post al wat kenmerken van de middelen beschreven. Wat doet het met de mens? Hoe gaat de mens zich gedragen? Wat voor schade wordt er precies aan het lichaam gedaan?
Omdat ik denk dat mensen veel meer kunnen dan ze nu laten zien, vraag ik me af of alcohol hierop van invloed is, dit omdat het door de meerderheid van de bevolking al honderden en misschien duizenden jaren lang op een regelmatige basis gebruikt word. Om het een feit is dat alcohol je hersenen verdooft en bepaalde hersenfuncties minder laat werken tot weken/maanden na gebruik van het middel vraag ik me af of dit niet een middel is dat ons in toom houdt of ons uit balans brengt. Als hersenen minder werken, kun je ook minder nadenken en zul je dus ook minder goed kunnen concentreren, je zintuigen kunnen gebruiken en dus je omgeving in kunnen schatten.
P.s. Culturele aspecten lijken mij een lastige insteek, des te meer omdat cultuur niet iets te maken heeft met zaken verbieden, en wij in een wereld leven waar respect voor alle culturen zou moeten zijn. Multiculti toch?
P.s.2 Na wat speurwerk heb ik wat leuke informatie gevonden. Het verteld hoe de oude griekse geleerde Plato dacht over Alcohol.
http://mens-en-samenlevin(...)ht-over-alcohol.html Dit verteld mij dat er in die tijd wel degelijk serieus gekeken werd naar alcohol en dat in Sparta er een taboe op alcohol bestond. Is het ontstaan van een mensenleven dan tegenwoordig minder belangrijk geworden? Als andere drugs dit soort effecten hebben, kan ik er inkomen dat dit verboden word. Het is dan ook zeer onverantwoord om alcohol niet te verbieden,
[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 25-03-2009 01:29:22 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.