quote:Op maandag 23 maart 2009 12:21 schreef lunastar het volgende:
ik was even naampjes aan het zoeken... zie ik dat Luna en Jade ook nog niet in het lijstje staan...
weet iemand wat mooi bij Luna en Jade past.. even wat ideetjes op doen...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:36 schreef _Bar_ het volgende:
Sterre komt als meisjes naam als 1ste bij me op.
en van jongens namen houd ik me even af want het was hier al een"drama om de juiste vinden.
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:40 schreef Vicky het volgende:
bij mij ook, of Mila
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef bixister het volgende:
lunastar, ik zou juist niet een naam kiezen die weer een hemellichaam of (half)edelsteen vertegenwoordigt, dat ligt er dan wat te dik bovenop, mijns inziens. mila vind ik er inderdaad wel leuk bij, of lynn, lis, lisa.
hmmm ik ga nog even denken...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef Ynske het volgende:
Nora komt hier als eerste bovendrijven
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:53 schreef bixister het volgende:
ok, nog een aanvullend rijtje voor bij luna & jade:
anna, eva, roos/rosa, maria, madelief, vera, pien, nora, suzy, carlijn, jet, lies/liesbeth.
Heb je niets beters te doenquote:Op maandag 23 maart 2009 13:23 schreef Cryothic het volgende:
Waar zijn Sander (Sander Edwin)en Koen (Koen Juriaan) nou?
(kids van lovelylady en * Cryothic)
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:45 schreef lunastar het volgende:
heb je linkje bekeken klusmeister... die site heeft wel foutje gemaakt
ze schrijven Belgische en Vlaanderse jongens en meisjes babynamen toegevoegd
en hier wordt toch niet vlaanderse gezegt maar vlaamse
Ja, mijn voorkeur ligt toch wel bij de Hebreeuwse namen. En dan het liefst weer 1 originele en dan mag de rest wel weer afgeleid zijn (zoals nu Matthias en Jesse afgeleid zijn).quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:18 schreef YPPY het volgende:
Neeeee, dat moet een vergissing zijn, of de dwergkonijntjes van de kinderboerderij ofzo.
Nou precies mijn gedachte! En pas daarna dacht ik eraan dat onze hond ook Pluk heetquote:Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef Lishe het volgende:
Ik dacht aan pluk van de petteflet en Krullevaar.
Jee. 't is vast niet echt...
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:18 schreef YPPY het volgende:
Neeeee, dat moet een vergissing zijn, of de dwergkonijntjes van de kinderboerderij ofzo.
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:28 schreef bixister het volgende:
fenne?ik vind 't net een nieuwe pastasoort.
R-namen als roepnaam/eerste naam vallen hoe dan ook al af, manlief heeft ook al een Rquote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef oh-oh het volgende:
Ruben en Roni / Rona
Ruben en Rachel
Ruben en Esther
Ruben en Rafaël
Ruben en Chaïm
Ruben en David
Ruben en Miriam
Ruben en Channa.
Oh en ik ken een Ruben en Saul dat vind ik zo een mooie combi!
heel herkenbaar!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:31 schreef lunastar het volgende:
Troel ik heb ook zo'n struikelblok thuisventje vind meestal de namen die ik mooi vind maar niks
De grap is thuis al gemaakt dat een tweede jongen Ruben ofJeroen moet worden en een meisje Sara, aangezien ons buurjongetje Tijl heetquote:
Dus als ze er 3 hebben hebben ze hun Tijl Uil en Spiegel genoemdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
De grap is thuis al gemaakt dat een tweede jongen Ruben ofJeroen moet worden en een meisje Sara, aangezien ons buurjongetje Tijl heet
Ik ben bang dat mijn opa dan verwacht dat er nog 10 jongetjes en een meisje bijkomenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:15 schreef anneja het volgende:
Ruben en Simeon?
Gaaf dat je weer zwanger bent trouwens, had ik gemist
Da's een handige link! Haal hem maar snel weer weg, dan kan ik hem voor mezelf houdenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:00 schreef Grijs het volgende:
Simon kan ook, vind ik leuker dan Simeon. Judith is natuurlijk ook een erg mooie naam.
Verder: Maria, Eva, Anna, Sara, Lea, David, Simon, Lucas, Ehud etc.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:27 schreef p_iglet het volgende:
Vlinder ik denk dat een heleboel mensen aan eva en david niet eens het "bijbelse" afzien.
Doet me denken aan de 2 dames die ik een keer in de supermarkt hoorde kletsen, het ging over een kennis van hen die haar dochter een engelse naam op zijn nederlands gespeld gegeven had. Iets van keelie ofzo.
Waarop 1 van die dames zei, ik houd niet van engelse namen, en ook niet van bijbelse namen. Mijn kinderen hebben alle 2 gewoon een nederlandse naam. Naomi en Job
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
De ouders heten overigens geen Aagje en meneer Pen
Maar dan misschien Vaar van achteren?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb nog even gekeken, maar het stond er echt, Krulle en Pluk. De ouders heten overigens geen Aagje en meneer Pen
Met Jiska als jongen? Ik ken de naam alleen als Friese meisjesnaam en vind 'm als meisjesnaam ook veel leuker..quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:16 schreef Phaidra het volgende:
In de Bijbelse categorie: Ik ken een gezin met de kinderen Naomi, Jiska en Ruben, én 1 met een Judith, Rebecca en Joram. Die laatste vind ik leuk bij Ruben!
Brrrr nee Charyssa iddquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Kwam laatst de naam Charyssa tegen op een ooievaar in een tuin. Niet mijn smaak. En laatst ook een Jitze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
Stelde ik Samuel voor, zegt ie "Nee, dat vind ik een naam voor een donker jochie met krulletjes."
Komt ie vervolgens met - jawel - Duane.
Ik hou echt heel veel van 'm hoor, maar mijn god, hoe gaan we ooit een compromis bereiken?Tips, iemand?
![]()
Ja, maar daar kwam ook weinig uit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:29 schreef bixister het volgende:
innepin, hebben jullie al apart van elkaar wat namenlijsten doorgewerkt en daar dan allebei een selectie uit gemaakt? zo kun je misschien wat rustiger naar overlap zoeken, zonder dat je meteen elkaars suggesties direct afschiet.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Brrrr nee Charyssa iddIk ken trouwens een Tjitse, dat vond ik nog veel grappiger dan Jitze
mijn lief en ik zijn gewoon een hele tijd lang 's avonds in bed het alfabet afgegaan en bij elke letter zoveel mogelijk namen opnoemen die je te binnen schieten. Uiteindelijk zaten daar voor ons wel dé namen bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
Stelde ik Samuel voor, zegt ie "Nee, dat vind ik een naam voor een donker jochie met krulletjes."
Ik hou echt heel veel van 'm hoor, maar mijn god, hoe gaan we ooit een compromis bereiken?Tips, iemand?
Leverde trouwens af en toe wel stomme situaties op ook met die random namen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mijn lief en ik zijn gewoon een hele tijd lang 's avonds in bed het alfabet afgegaan en bij elke letter zoveel mogelijk namen opnoemen die je te binnen schieten. Uiteindelijk zaten daar voor ons wel dé namen bij.
Leverde trouwens af en toe wel stomme situaties op ook met die random namen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C-dorf
![]()
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn lief kwam met de namen Bianca en Debbie. Wij zijn er uiteindelijk ook uitgekomen.
Ik heb gewoon mijn zin doorgedreven
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Brrrr nee Charyssa iddIk ken trouwens een Tjitse, dat vond ik nog veel grappiger dan Jitze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
![]()
![]()
Leuk voor ze! Niet echt mijn smaak!quote:Jacqueline Govaert en haar partner Ivo Maissan zijn gisteren om 5.50 uur de trotse ouders geworden van zoon Billie Miel Massain. Dit maakte de zangeres van Krezip vanmorgen bekend tijdens de show van Giel Beelen op 3FM. Het jochie werd enkele weken te vroeg geboren. De zangeres maakte het nieuws dat zij zwanger was op 29 oktober vorig jaar wereldkundig.
Jacqueline: "Het was wel even een hele bevalling zoals dat heet, maar het ging wel lekker snel. Vijf uur en dat is voor een eerste best rap. Maar wel lekker want het is best pijnlijk, dus lekker dat het zo snel ging." Volgens haar is Billie 'uiteraard' de mooiste baby ter wereld. Moeder, kind en papa maken het goed.
Jeps.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt een ongelooflijk leuke naam maar ik ben dan ook bevooroordeeld, mijn hond heet Billy.
Heet de zoon van Tanja Jes niet ook zo?
Oh ja dat van die ie viel mij ook wel al op, nou je het zegt, mss is dat idd de vrouwelijke versie?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:30 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind Billie wel een erg vrouwelijke schrijfwijze, en Billy meer mannelijk.
en ik hou van Billie Holiday, Dr. Who en de Ikea
Dat zei mijn moeder ook al, wie zijn dat toch? Ben ik nou zo jong of jullie nou zo oud?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:33 schreef huuphuup het volgende:
Porgy & Bess!![]()
Ja niet echt mijn ding. Maar heel erg vreselijk vind ik het ook niet. Het lijkt me zo'n naam (net als Billy) waar je na een tijdje vanzelf wel aan went en het dan niet meer stom vindt ofzo.
fossiel representenz!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat zei mijn moeder ook al, wie zijn dat toch? Ben ik nou zo jong of jullie nou zo oud?
Vergeet zn zusje niet...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:39 schreef bixister het volgende:
gelukkig maar dat ze 'n meisje gekregen hebben, ik vind porgy erger. (al is porgy franssen wel een leuke!)
dat gaat me dan wel weer een beetje ver haha, heeft een hoog suske & wiske gehalte zoquote:De Nederlandse tweeling Porgy (acteur/regisseur) en Bess (harpiste/zangeres) Franssen zijn naar deze opera vernoemd.
Tja, mijn zoon is naar een Formule 1 coureur vernoemdquote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Heeft meer met algemene ontwikkeling te maken, Estrys !
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Billie is hier iig wel een optie. Ik vind het zowel voor een jongen als meisje een heel leuke naam (naast Brent)
Ik vind de naam Ivan wel leuk bij Sasha passenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde vanmiddag van een kindje Job. Leuke naam!![]()
Tot er foto'tjes langs kwamen en bleek dat hij Jop heet...
"Jasmijne", OMG, hoe pompeus en wannabe origineel. En "Olieve"quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:43 schreef Anneloortje het volgende:
Isa-Isabelle Annelore, Wendel, Fenneke, Nashouma, Vlinder, Olieve, Olivia, Jasmijne,
Ravian, Mees, Melle, Abe
Dat is wat er nu in me opkomt. Ben niet eens zwanger haha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:55 schreef snoopy het volgende:
Ik hoorde nog iets over mensen die hun dochter als tweede naam Lanesra hadden gegeven.over gezocht gesprokenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tja, mijn zoon is naar een Formule 1 coureur vernoemd![]()
![]()
Porgy doet me denken aan die foute film
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
De naam die we nu hebben heeft ook zo'n soort dingetje eraan geassocieerd zitten voor sommige mensen, maar ach... ddat waait wel over.
Geduld... nog maar een week of 20...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:55 schreef juttertje het volgende:
[..]
Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig!
Joran? Mink? Vladimir?
oooooh ze heeft het vast goed geradenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Geduld... nog maar een week of 20...![]()
Ik dacht heel eventjes dat het t begin van een brief was ofzoquote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:58 schreef cattie het volgende:
Goede reden om geen Billy te kiezen!![]()
Bij Mercedes heb ik geen aso associatie. Ik vind het een Zuid Amerikaanse naam.
Verder in de krant:
Juno voor een meisje, apart, wel leuk.
Gianluca voor een jongen, niet mijn smaak.
Andrew Rafael, roepnaam Rafa. Die roepnaam...![]()
Lieve Tootje Iris, de combinatie Lieve en Tootje is niet echt geqweldig imo. Ik hoop dat Tootje een vernoeming is.
Ehm nee...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:01 schreef snoopy het volgende:
[..]
oooooh ze heeft het vast goed geraden
Die heet toch gewoon Joran? Ik vind dat op zich helemaal geen stomme naam maar op dit moment zou ik hem ook niet aan mn kind geven enzo inderdaadquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ehm nee...
Joran is me net ff te veel Yoram vd Sloot
Mink is prachtig, maar past niet bij ons.
En Vladimir vind ik niks en valt onder 'te gezocht'.
Helaasch... raad maar verder!
Oh kan ook wel. Ik heb geen idee hoe hij precies heet eerlijk gezegd maar ik vind het wel zo'n naar ventje dat ik die naam echt even niet kan hebben zeg maar.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Die heet toch gewoon Joran? Ik vind dat op zich helemaal geen stomme naam maar op dit moment zou ik hem ook niet aan mn kind geven enzo inderdaad
Ow en ik ben niet eens jouw vriend zijn baas, dr zijn echt heeeeeel veel honden die Billy heten.Meer honden dan kids denk ik in NL ...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Nou, Billy wordt em niet. De hond van mijn vriend zijn baas heet zo
Hier ook!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:11 schreef tessie het volgende:
Mijn man ligt hier helemaal in een deuk om het Usnavy verhaal
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:30 schreef lily het volgende:
Wat maakt dat nou uit.
Onze kater van 11 heet Jari.
Een goede vriendin heeft haar zoontje, die vorig jaar geboren is, toch ook gewoon Jari genoemd.
Dit verhaal ken ik ook! Vraag me nu hardop af of dit een broodje aap verhaal is of echt gebeurd.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:09 schreef snoopy het volgende:
Zo hoorde ik van de week een verhaal over een kindje dat Usnavy werd genoemd. Toen de kinderarts aan de ouders vroeg hoe ze aan die naam waren gekomen vertelden ze dat ze op vakantie waren geweest naar Miami. Daar hadden ze een hele stoere boot in de haven zien liggen en daar stond Usnavy op, dat vonden ze wel mooi![]()
Schijnt eerlijk waar echt gebeurd te zijn.
mijn dode cavia heette Milo, t is nu mn dochters tweede naamquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ow en ik ben niet eens jouw vriend zijn baas, dr zijn echt heeeeeel veel honden die Billy heten.Meer honden dan kids denk ik in NL ...
quote:Op zondag 29 maart 2009 15:26 schreef Poezebeest het volgende:
En ik maar denken dat het uit een redelijk "betrouwbare" bron kwam...
Een amsterdamse en die heeft het weer van een kinderarts uit Almerequote:Op zondag 29 maart 2009 17:20 schreef Poezebeest het volgende:
Zou wel heel erg toevallig zijn! Ik heb in ieder geval een Brabantse bron, jij?
Al had ik geen puistjes, ik zou toch geen Stippelpop willen hetenquote:Op maandag 30 maart 2009 14:50 schreef Sorbootje het volgende:
Hoorde van mijn moeder een verhaal over een 'aparte' naam. Had ze rechtstreeks van een vriendin die verloskundige is.
Naam van een meisje: Stippelpop Engeltje
![]()
Stel je voor; je bent puber en je krijgt puistjes.... en je heet stippelpop
quote:Op zondag 29 maart 2009 20:56 schreef snoopy het volgende:
[..]
Een amsterdamse en die heeft het weer van een kinderarts uit Almere
Wilyan's tweede naamquote:
quote:Pronouncing Portuguese and Brazilian names
The common "street" pronunciation for Brazilian names may be different to the "formal" pronunciation.
Ayrton | Ah-EER-tone (EE sounds like "i" from "in")
t werd uitgesproken als ai-jur-tonquote:Op maandag 30 maart 2009 22:03 schreef Noli. het volgende:
[..]
Wilyan's tweede naam
(hoe werd het uitgesproken? er zijn meerdere versies. Aj(r)ton, A-jer-ton, Ehr-ton)
(in het Portugees klinkt het een beetje als A-jer-ton)
[..]
Bij voorkeur NIET.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
t werd uitgesproken als ai-jur-ton
hoe spreken jullie t uit?
zoals t op tv gebruikt werd, leek t me iig niet echt gemakkelijk uit te spreken
ja klopt wel volgens mij inderdaad. Iets Indiaas ofzo. Maar ik ben bang dat meneer Oliver echt bloemblaadje bedoelt en niet de Indiase versiequote:Op vrijdag 3 april 2009 19:50 schreef Brighteyes het volgende:
Och hemel!Wat een namen toch allemaal weer...
Ik dacht trouwens wel dat Petal iets 'asian' is en dus mss in de uk wel aardig ingeburgerd ofzo?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:26 schreef Babygirl het volgende:
Net ergens gelezen... DJERALDO SHERVIANO
Hoe kómen ze er op?!?
Een oud-collega van mij uit het voormalig Joegoslavie heette Danica (met als uitspraak daanietsa). Ik vind het een prima naam hoor!quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:51 schreef innepin het volgende:
Ik hoorde gisteren van een meisje dat waarschijnlijk een heel interessant gespelde naam heeft, maar die spreek je in elk geval uit als "Dannietja". Dan niet, ja![]()
He, die naam was al van mij hoorquote:
Zelfde krant!quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:05 schreef soulflower het volgende:
In de krant vanochtend:
Ot (jongen)
Diek (jongen)
Fellen (meisje)
Jan (jongen.)
Ik vind Perineum zo'n leuke naam voor een jongen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:37 schreef innepin het volgende:
[..]
Fallus, jaaa dát is het echt helemaal! Zó ga ik mijn zoon noemen
Dat hoef je hier niet twee keer te vragen hoor, we zijn allemaal erg nieuwsgierige mensenquote:Op maandag 6 april 2009 15:56 schreef Linda2205 het volgende:
Zal ik hier de baby-namen verklappen die we bedacht hebben? Ik wil het zo graag vertellen
Ze willen niet weten wat het geslacht is, dus wel handig om van beide wat te hebbenquote:Op maandag 6 april 2009 15:56 schreef oh-oh het volgende:
Ot, Abel, Kees, Jeroen , Pieter, Thijs, Maarten, Jip, Mees.
Ook meisjesnamen?
Karlijn, Anne./Anna, Lotte, Jolien, Inge, Loes, Sanne, Merel, Lena.quote:Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Ze willen niet weten wat het geslacht is, dus wel handig om van beide wat te hebben
Voor ons ook niet, maar met de vernoeming erbij vind ik het wel bijzonder. En jongensnamen waren zo'n groot probleem bij ons, dat we erg blij waren dat we iets hadden, haha! Carlijne vonden we zo leuk, dat stond al voor de zwangerschap vast.quote:Op maandag 6 april 2009 19:25 schreef livelink het volgende:
Vooral Carlijne vind ik een hele leuke naam. Martijn springt er voor mij niet uit, maar is wel gewoon een leuke naam.
Gerrit, Joop, Henny, Karel, Leenquote:Op maandag 6 april 2009 15:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn zusje wil graag voor de ongeboren spruit een oer hollandse naam. De paar namen die ik heb aangedragen waren afgekeurd en de andere oer hollandse namen die ik kon kreeg ik op te horen "is een Friese naam, is ook buitenlands". Overigens was mijn zwager wel helemaal lyrisch over de naam Lisa die mijn dochter aan kwam dragen. Dus wie weet er een oer hollandse naam die niet afkomstig is uit Friesland (en de Jantjes, Cornelissen, Wimpes, Johannes etc zijn er al te veel van de in familie).
Whahahahaha!quote:Op donderdag 9 april 2009 15:24 schreef Lishe het volgende:
Ja BE, mijn nieuwe naam voor onze Bruce was ook Shaneake, ik vond dat ik best kon doen of het dan maar een meisje was.
quote:Op donderdag 9 april 2009 15:49 schreef Lishe het volgende:
Ik moest 's mijn naam aan een fransman uitleggen. "One Bruce Lee, two Bruce Lies."
Voor een jongen niet zo, voor een meisje trouwens ook niet...quote:Op donderdag 16 april 2009 22:14 schreef samsuus het volgende:
Wat vinden jullie van de namen Tessa en Babette?
Ik ken de moeder van Kite Vlieger.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Tessa vind ik wel een mooie naam, Babette niet echt.
Vandaag kreeg ik de Baby Kadoos met daarin het blad Kinderen (die van december vorig jaar).
Daarin stond een jongetje, Kite (Cornelis) Vlieger. Moest wel lachen, maar zou m'n kind niet zo noemen als m'n achternaam Vlieger was.
Is een jongensnaam die al generaties voorkomt bij ons in de familie. (grens Drente/Groningen)quote:Op woensdag 15 april 2009 10:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vond het een nogal aparte naam, maar in Arnhem is hij in week 14 twee keer gegeven: Jenne (v)
Ondanks dat ik het eigenlijk beide hondennamen vind vind ik het zo als combi voor een tweeling wel echt leuk!quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Een collega van ons heeft een tweeling gekregen: Boris en BrunoVind het wel stoere namen
Grappig, ik heb 2 achterneefjes (zijn dus broertjes) die zo hetenquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Een collega van ons heeft een tweeling gekregen: Boris en BrunoVind het wel stoere namen
Ik vind het beide hondennamenquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Rewimo het volgende:
jaar of 5/6 denk ikquote:
Andere collega heeft inderdaad net een zoontje Roan gekregenquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:13 schreef oh-oh het volgende:Laten we hopen dat dat nu dan Lisa is en desnoods Roan ( dat vind ik een leuke naam, zo heet een zoon van Bob Marley ook
) en niet Luigiaaaaano en Jamal
Hihi mijn dochter heet Maud, idd door Idols. Alleen heb ik de naam 4 jaar moeten bewaren voor ik een dochter kreeg. En nu is er niemand meer die nog denkt dat ik de naam door idols heb.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk namen die op dit moment veel gegeven worden? Iemand een idee?
Zoals toen bijvoorbeeld Dewi en Maud in idols zaten, toen vlogen de Dewi's en Mauds uit de grond!
. Die is hier al eens voorbijgekomen iddquote:Op donderdag 16 april 2009 22:33 schreef Zweefvliegje het volgende:
Tessa vind ik wel een mooie naam, Babette niet echt.
Vandaag kreeg ik de Baby Kadoos met daarin het blad Kinderen (die van december vorig jaar).
Daarin stond een jongetje, Kite (Cornelis) Vlieger. Moest wel lachen, maar zou m'n kind niet zo noemen als m'n achternaam Vlieger was.
Vind het heel leuk!quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Als ik met mijn ex een kind had gekregen had ie Benjamin Christophe gehetenquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
Benjamin is een tijd lang mijn favoriet geweest als 2e naam voor deze baby.
quote:Op woensdag 22 april 2009 16:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
. Die is hier al eens voorbijgekomen idd. Ik vind trouwens Babette wél mooi en Tessa niet (hondenaam).
Dat is dus een van de redenen dat ik twijfel: past het wel bij een volwassen vrouw? (andere reden is dat het net als Maud wel erg hard klinkt)quote:Op woensdag 22 april 2009 21:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Babs, Babe of Babette vind ik voor een volwassene maar niks. Ook niet voor kinderen overigens, maar dan kom je nog weg met "lief" of "schattig"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |