quote:Op maandag 23 maart 2009 12:21 schreef lunastar het volgende:
ik was even naampjes aan het zoeken... zie ik dat Luna en Jade ook nog niet in het lijstje staan...
weet iemand wat mooi bij Luna en Jade past.. even wat ideetjes op doen...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:36 schreef _Bar_ het volgende:
Sterre komt als meisjes naam als 1ste bij me op.
en van jongens namen houd ik me even af want het was hier al een"drama om de juiste vinden.
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:40 schreef Vicky het volgende:
bij mij ook, of Mila
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef bixister het volgende:
lunastar, ik zou juist niet een naam kiezen die weer een hemellichaam of (half)edelsteen vertegenwoordigt, dat ligt er dan wat te dik bovenop, mijns inziens. mila vind ik er inderdaad wel leuk bij, of lynn, lis, lisa.
hmmm ik ga nog even denken...
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:50 schreef Ynske het volgende:
Nora komt hier als eerste bovendrijven
quote:Op maandag 23 maart 2009 12:53 schreef bixister het volgende:
ok, nog een aanvullend rijtje voor bij luna & jade:
anna, eva, roos/rosa, maria, madelief, vera, pien, nora, suzy, carlijn, jet, lies/liesbeth.
Heb je niets beters te doenquote:Op maandag 23 maart 2009 13:23 schreef Cryothic het volgende:
Waar zijn Sander (Sander Edwin)en Koen (Koen Juriaan) nou?
(kids van lovelylady en * Cryothic)
quote:Op maandag 23 maart 2009 13:45 schreef lunastar het volgende:
heb je linkje bekeken klusmeister... die site heeft wel foutje gemaakt
ze schrijven Belgische en Vlaanderse jongens en meisjes babynamen toegevoegd
en hier wordt toch niet vlaanderse gezegt maar vlaamse
Ja, mijn voorkeur ligt toch wel bij de Hebreeuwse namen. En dan het liefst weer 1 originele en dan mag de rest wel weer afgeleid zijn (zoals nu Matthias en Jesse afgeleid zijn).quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:18 schreef YPPY het volgende:
Neeeee, dat moet een vergissing zijn, of de dwergkonijntjes van de kinderboerderij ofzo.
Nou precies mijn gedachte! En pas daarna dacht ik eraan dat onze hond ook Pluk heetquote:Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef Lishe het volgende:
Ik dacht aan pluk van de petteflet en Krullevaar.
Jee. 't is vast niet echt...
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:18 schreef YPPY het volgende:
Neeeee, dat moet een vergissing zijn, of de dwergkonijntjes van de kinderboerderij ofzo.
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:28 schreef bixister het volgende:
fenne?ik vind 't net een nieuwe pastasoort.
R-namen als roepnaam/eerste naam vallen hoe dan ook al af, manlief heeft ook al een Rquote:Op maandag 23 maart 2009 20:56 schreef oh-oh het volgende:
Ruben en Roni / Rona
Ruben en Rachel
Ruben en Esther
Ruben en Rafaël
Ruben en Chaïm
Ruben en David
Ruben en Miriam
Ruben en Channa.
Oh en ik ken een Ruben en Saul dat vind ik zo een mooie combi!
heel herkenbaar!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:31 schreef lunastar het volgende:
Troel ik heb ook zo'n struikelblok thuisventje vind meestal de namen die ik mooi vind maar niks
De grap is thuis al gemaakt dat een tweede jongen Ruben ofJeroen moet worden en een meisje Sara, aangezien ons buurjongetje Tijl heetquote:
Dus als ze er 3 hebben hebben ze hun Tijl Uil en Spiegel genoemdquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
De grap is thuis al gemaakt dat een tweede jongen Ruben ofJeroen moet worden en een meisje Sara, aangezien ons buurjongetje Tijl heet
Ik ben bang dat mijn opa dan verwacht dat er nog 10 jongetjes en een meisje bijkomenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:15 schreef anneja het volgende:
Ruben en Simeon?
Gaaf dat je weer zwanger bent trouwens, had ik gemist
Da's een handige link! Haal hem maar snel weer weg, dan kan ik hem voor mezelf houdenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:00 schreef Grijs het volgende:
Simon kan ook, vind ik leuker dan Simeon. Judith is natuurlijk ook een erg mooie naam.
Verder: Maria, Eva, Anna, Sara, Lea, David, Simon, Lucas, Ehud etc.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:27 schreef p_iglet het volgende:
Vlinder ik denk dat een heleboel mensen aan eva en david niet eens het "bijbelse" afzien.
Doet me denken aan de 2 dames die ik een keer in de supermarkt hoorde kletsen, het ging over een kennis van hen die haar dochter een engelse naam op zijn nederlands gespeld gegeven had. Iets van keelie ofzo.
Waarop 1 van die dames zei, ik houd niet van engelse namen, en ook niet van bijbelse namen. Mijn kinderen hebben alle 2 gewoon een nederlandse naam. Naomi en Job
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
De ouders heten overigens geen Aagje en meneer Pen
Maar dan misschien Vaar van achteren?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik heb nog even gekeken, maar het stond er echt, Krulle en Pluk. De ouders heten overigens geen Aagje en meneer Pen
Met Jiska als jongen? Ik ken de naam alleen als Friese meisjesnaam en vind 'm als meisjesnaam ook veel leuker..quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:16 schreef Phaidra het volgende:
In de Bijbelse categorie: Ik ken een gezin met de kinderen Naomi, Jiska en Ruben, én 1 met een Judith, Rebecca en Joram. Die laatste vind ik leuk bij Ruben!
Brrrr nee Charyssa iddquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Kwam laatst de naam Charyssa tegen op een ooievaar in een tuin. Niet mijn smaak. En laatst ook een Jitze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
Stelde ik Samuel voor, zegt ie "Nee, dat vind ik een naam voor een donker jochie met krulletjes."
Komt ie vervolgens met - jawel - Duane.
Ik hou echt heel veel van 'm hoor, maar mijn god, hoe gaan we ooit een compromis bereiken?Tips, iemand?
![]()
Ja, maar daar kwam ook weinig uit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:29 schreef bixister het volgende:
innepin, hebben jullie al apart van elkaar wat namenlijsten doorgewerkt en daar dan allebei een selectie uit gemaakt? zo kun je misschien wat rustiger naar overlap zoeken, zonder dat je meteen elkaars suggesties direct afschiet.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Brrrr nee Charyssa iddIk ken trouwens een Tjitse, dat vond ik nog veel grappiger dan Jitze
mijn lief en ik zijn gewoon een hele tijd lang 's avonds in bed het alfabet afgegaan en bij elke letter zoveel mogelijk namen opnoemen die je te binnen schieten. Uiteindelijk zaten daar voor ons wel dé namen bij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
Stelde ik Samuel voor, zegt ie "Nee, dat vind ik een naam voor een donker jochie met krulletjes."
Ik hou echt heel veel van 'm hoor, maar mijn god, hoe gaan we ooit een compromis bereiken?Tips, iemand?
Leverde trouwens af en toe wel stomme situaties op ook met die random namen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
mijn lief en ik zijn gewoon een hele tijd lang 's avonds in bed het alfabet afgegaan en bij elke letter zoveel mogelijk namen opnoemen die je te binnen schieten. Uiteindelijk zaten daar voor ons wel dé namen bij.
Leverde trouwens af en toe wel stomme situaties op ook met die random namen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C-dorf
![]()
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:55 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn lief kwam met de namen Bianca en Debbie. Wij zijn er uiteindelijk ook uitgekomen.
Ik heb gewoon mijn zin doorgedreven
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Brrrr nee Charyssa iddIk ken trouwens een Tjitse, dat vond ik nog veel grappiger dan Jitze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga ruzie maken thuisHeb het al eerder gezegd hier, maar vriendje en ik hebben zó'n andere smaak in namen....
![]()
![]()
Leuk voor ze! Niet echt mijn smaak!quote:Jacqueline Govaert en haar partner Ivo Maissan zijn gisteren om 5.50 uur de trotse ouders geworden van zoon Billie Miel Massain. Dit maakte de zangeres van Krezip vanmorgen bekend tijdens de show van Giel Beelen op 3FM. Het jochie werd enkele weken te vroeg geboren. De zangeres maakte het nieuws dat zij zwanger was op 29 oktober vorig jaar wereldkundig.
Jacqueline: "Het was wel even een hele bevalling zoals dat heet, maar het ging wel lekker snel. Vijf uur en dat is voor een eerste best rap. Maar wel lekker want het is best pijnlijk, dus lekker dat het zo snel ging." Volgens haar is Billie 'uiteraard' de mooiste baby ter wereld. Moeder, kind en papa maken het goed.
Jeps.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind het echt een ongelooflijk leuke naam maar ik ben dan ook bevooroordeeld, mijn hond heet Billy.
Heet de zoon van Tanja Jes niet ook zo?
Oh ja dat van die ie viel mij ook wel al op, nou je het zegt, mss is dat idd de vrouwelijke versie?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:30 schreef Macka66 het volgende:
Ik vind Billie wel een erg vrouwelijke schrijfwijze, en Billy meer mannelijk.
en ik hou van Billie Holiday, Dr. Who en de Ikea
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |