abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67304288
Hier verder.

Vervolg van Marktconform belonen: EG wil iedereen even arm hebben. # 38

Ik opperde het idee al eerder. Niet schormen om graaiende CEO's achter slot en grendel op te bergen. De schade die ze met hun gegraai aanrichten is veel te groot. En van ene moreel appel willen ze niets weten. Ze graaien maar onverminderd voort...

Nou wie niet horen wil, moet maar voelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 22-03-2009 22:55:35 ]
pi_67306781
Geef eens een samenvatting van de eerste 38 delen.
pi_67308281
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:36 schreef knowall het volgende:
DS4: ik heb gelijk!
EchtGaaf: Nee ik heb gelijk!
DS4: Nee ik heb gelijk!
EchtGaaf: Neee, nee ik heb gelijk!

maal x 38.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_67308618
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:22 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

DS4: ik heb gelijk!
EchtGaaf: Nee ik heb gelijk!
DS4: Nee ik heb gelijk!
EchtGaaf: Neee, nee ik heb gelijk!

maal x 38.
Ik heb echter gelijker dan DS4
  maandag 23 maart 2009 @ 06:18:22 #5
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67313622
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar DS4, ga nu niet weer herhalen dat ik hiermee niet scoor. Zeg nou me: waarom er die jurist met ballen niet even opstaat om Grapperhaus de les te lezen?
De jurist DS4 doet toch een poging.
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 08:16:26 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67314148
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:36 schreef knowall het volgende:
EG: Ik wil alles eerlijk delen met iedereen die meer heeft dan mij. Vrijwillige afspraken moeten verboden worden!
DS4: Dat is niet eerlijk en ik verdien heel veel geld en koop dure auto's.

Ad infinitum.
Carpe Libertatem
pi_67315073
Zeg B_A... ik vind het niet zo netjes dat je nu net doet alsof ik loonslaaf ben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_67315143
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet schormen om graaiende CEO's achter slot en grendel op te bergen. De schade die ze met hun gegraai aanrichten is veel te groot.
Allereerst EG, dank voor de strafrechtelijke insteek.

Gaarne van jou naam en toenaam: wie, wat en waar.

Welke CEO dient volgens jou strafrechtelijk te worden vervolgd, tav welke feiten (exact graag, ik wil BEWIJZEN zien) en welk strafbaar feit herken jij daarin (b.v. "valsheid in geschrift").

Ik ben benieuwd of we een keer inhoudelijk kunnen gaan.
pi_67317215
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Allereerst EG, dank voor de strafrechtelijke insteek.

Gaarne van jou naam en toenaam: wie, wat en waar.

Welke CEO dient volgens jou strafrechtelijk te worden vervolgd, tav welke feiten (exact graag, ik wil BEWIJZEN zien) en welk strafbaar feit herken jij daarin (b.v. "valsheid in geschrift").

Ik ben benieuwd of we een keer inhoudelijk kunnen gaan.
Ben jij een jurist? Wil je eerst mensen aanklagen voordat de wetgeving er is? Want dat ik eerst namelijk: toereikende wetgeving!
pi_67317265
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

EG: Ik wil alles eerlijk delen met iedereen die meer heeft dan mij. Vrijwillige afspraken moeten verboden worden!
Zwart-wit. Ik zeg alleen de rem daarop.
quote:
DS4: Dat is niet eerlijk en ik verdien heel veel geld en koop dure auto's.

Ad infinitum.
DS4 is bang dat hij straks zijn hele dure auto niet meer kan rijden. En daarom is hij zo fel gekant tegen maatregelen tegen gegraai aan de top. Want het komt hem bar slecht uit.
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 10:57:32 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67317422
Een andere vraag. Stel jouw plannen gaan allemaal door en er komt een (100%) belasting op bonussen. Wat moet er met dat extra geld gebeuren?
Carpe Libertatem
  maandag 23 maart 2009 @ 11:02:03 #12
248392 _Parallax
Radicaal Relativisme
pi_67317559
Drugs vrij geven.
Uitersten zijn een menselijk verzinsel.
pi_67317696
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:
Een andere vraag. Stel jouw plannen gaan allemaal door en er komt een (100%) belasting op bonussen. Wat moet er met dat extra geld gebeuren?
Naar de schatkist. Kabinet laten bepalen wat ze ermee gaan doen.
pi_67318233
"The whole gospel of Karl Marx can be summed up in a single sentence: Hate the man who is better off than you are. Never under any circumstances admit that his success may be due to his own efforts, to the productive contribution he has made to the whole community. Always attribute his success to the exploitation, the cheating, the more or less open robbery of others. Never under any circumstances admit that your own failure may be owing to your own weakness, or that the failure of anyone else may be due to his own defects - his laziness, incompetence, improvidence, or stupidity."
(Henry Hazlitt)
pi_67318580
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Ben jij een jurist? Wil je eerst mensen aanklagen voordat de wetgeving er is? Want dat ik eerst namelijk: toereikende wetgeving!
Ik vind dit een goed signaal, maar wel in tegenspraak met wat je eerder schreef. We concluderen nu dus dat de CEO's geen misdrijven gepleegd hebben en we dus alleen op de toekomst gaan richten.

Prima.

Jouw feestje verder: vertel maar welke wetgeving je wil. Beetje concreet graag.
pi_67318632
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4 is bang dat hij straks zijn hele dure auto niet meer kan rijden. En daarom is hij zo fel gekant tegen maatregelen tegen gegraai aan de top. Want het komt hem bar slecht uit.
Pardon? Winst maken mag toch nog wel? Dat heb jij expliciet eerder verklaard. Of komt nu de aap uit de mouw en wil je iedereen die wat meer geld verdient dan jij goed vindt bestelen?
pi_67318671
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"The whole gospel of Karl Marx can be summed up in a single sentence: Hate the man who is better off than you are. Never under any circumstances admit that his success may be due to his own efforts, to the productive contribution he has made to the whole community. Always attribute his success to the exploitation, the cheating, the more or less open robbery of others. Never under any circumstances admit that your own failure may be owing to your own weakness, or that the failure of anyone else may be due to his own defects - his laziness, incompetence, improvidence, or stupidity."
(Henry Hazlitt)
Alsof je een samenvatting leest van de posts van EG...
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 11:36:41 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67318705
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Pardon? Winst maken mag toch nog wel? Dat heb jij expliciet eerder verklaard. Of komt nu de aap uit de mouw en wil je iedereen die wat meer geld verdient dan jij goed vindt bestelen?
Die aap was er al een topic of wat uit hoor.
Carpe Libertatem
pi_67318892
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dit een goed signaal, maar wel in tegenspraak met wat je eerder schreef. We concluderen nu dus dat de CEO's geen misdrijven gepleegd hebben en we dus alleen op de toekomst gaan richten.
Ik heb nooit gesteld dat je mensen een strafvonnis kan opleggen buiten de rechter om. Als de huidige wetgeving daarin niet voorziet, dan houd het op.

Ik herhaal wat ik heb gezeg: als een moreel appel niet werkt, dan moet je verder kijken. Als het gegraai aan de top daadwerkelijk tot grote schade lijdt, en daar ziet het wel naar uit, dan ben ik voorstander tot wetgeving op dit punt.

Nogmaals: kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:
Jouw feestje verder: vertel maar welke wetgeving je wil. Beetje concreet graag.
Wettelijke bandbreedte van bijv 1 op 50, afhankelijk grootte en aard van de organisatie. Die formule, weet je nog? Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij. . Bonusbelasting instellen. Bij overtreding: gevangenisstraf etc.

Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij.

Mogelijkheden te over. Maar ja, je weet het, dat is geen nieuws hoor. ik heb het je allemaal al eens verteld.
pi_67319415
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkeren__.html?p=8,1

Het zal mij benieuwen wat er allemaal daadwerkelijk van terechtkomt. Dat het niet alleen bij woorden blijft.....

Verder ben ik benieuwd wat het morele appel van J. Hommen (ING) waard blijkt om bonussen in te laten leveren.....
pi_67319615
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb nooit gesteld dat je mensen een strafvonnis kan opleggen buiten de rechter om. Als de huidige wetgeving daarin niet voorziet, dan houd het op.
Ik noteer: EG accepteert dat de CEO's niet misdadig bezig zijn geweest.
quote:
Ik herhaal wat ik heb gezeg: als een moreel appel niet werkt, dan moet je verder kijken. Als het gegraai aan de top daadwerkelijk tot grote schade lijdt, en daar ziet het wel naar uit, dan ben ik voorstander tot wetgeving op dit punt.
O ja, daar verwacht ik nog wel een goede onderbouwing onder, dat de beloningsstructuur daadwerkelijk tot grote schade leidt.
quote:
Wettelijke bandbreedte van bijv 1 op 50, afhankelijk grootte en aard van de organisatie. Die formule, weet je nog? Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij. . Bonusbelasting instellen. Bij overtreding: gevangenisstraf etc.

Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij.

Mogelijkheden te over. Maar ja, je weet het, dat is geen nieuws hoor. ik heb het je allemaal al eens verteld.
Dit is uit de losse pols, maar ik begrijp dus dat jij een strafrechtelijke sanctie wil op het geven van een inkomen van meer dan 50x WML?

Zou je dat wel even fatsoenlijk willen onderbouwen? Want zo maar iets strafbaar stellen is natuurlijk onzinnig. Nut en noodzaak.
pi_67319669
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zal mij benieuwen wat er allemaal daadwerkelijk van terechtkomt. Dat het niet alleen bij woorden blijft.....
Valt jou op dat Bos onder geen beding iets wil doen aan "bonussen" die volgen uit de CAO-afspraken?
  maandag 23 maart 2009 @ 12:42:38 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67320888
quote:
(Henry Hazlitt)
Dat is wel een bijzondere simplificatie van het gedachtengoed van Marx, alhoewel het wel opgaat voor een aantal van zijn - al dan niet hedendaagse - volgelingen.
pi_67323669
Het gezeur begint weer van voren af aan?
pi_67329273
@DS4: heb je Clairy Polak al gebeld?

Of doe je niks meer met mijn laatste posten in het vorige topic?

Of capituleer je nu al?

[ Bericht 43% gewijzigd door EchtGaaf op 23-03-2009 17:52:36 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 18:06:06 #26
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67331485
quote:
[quote]"The whole gospel of Karl Marx can be summed up in a single sentence: Hate the man who is better off than you are.
De wedloop tussen CEO's. Ik wil meer omdat die andere CEO ook zomaar meer krijgt anders is het niet eerlijk.
quote:
Never under any circumstances admit that his success may be due to his own efforts, to the productive contribution he has made to the whole community.
Vriendjespolitiek. Zij die echt talent hebben krijgen geen kans omdat ze hun achtergrond niet mee hebben.
quote:
Always attribute his success to the exploitation, the cheating, the more or less open robbery of others.
Worden derden bewust van de aanwezigheid van vriendjespolitiek, kies dan voor deze tactiek: zwartmaken.
quote:
Never under any circumstances admit that your own failure may be owing to your own weakness, or that the failure of anyone else may be due to his own defects - his laziness, incompetence, improvidence, or stupidity."
"The Old boys network" houden elkaar de hand boven het hoofd.
pi_67331966
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:56 schreef EchtGaaf het volgende:
@DS4: heb je Clairy Polak al gebeld?

Of doe je niks meer met mijn laatste posten in het vorige topic?

Of capituleer je nu al?
Jij kiest nu toch voor de strafrechtelijke insteek. Daar ga ik gaarne in mee. Ga je nu ook zelf er inhoudelijk op in, of heb je inmiddels door dat je in je onderbroek staat omdat je een juridische insteek koos in een discussie met een jurist?
pi_67335816
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kiest nu toch voor de strafrechtelijke insteek. Daar ga ik gaarne in mee. Ga je nu ook zelf er inhoudelijk op in, of heb je inmiddels door dat je in je onderbroek staat omdat je een juridische insteek koos in een discussie met een jurist?
Dat wil niet zeggen dat mijn laatste posten er ineens niet meer toe doen.

Ik stelde wat oa vast dat ik in de media geen andere jurist heb gezien of gehoord dat Grapperhaus onzin heeft gebrald , integendeel. Je hebt dus op zijn minst de schijn goed tegen!

Maar als jij nou zo zeker bent dat Grapperhaus onzin heeft verteld, waarom bel je Clairy Polak dan niet op om je verhaal te doen?
pi_67341506
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat wil niet zeggen dat mijn laatste posten er ineens niet meer toe doen.
Ik heb er even overheen gelezen en zeg niets anders dan dat jij weer "HET IS ECHT ZO!" riep.

O ja, over die Porsche dan nog even: fabrieksgarantie, dus geen probleem.
quote:
Ik stelde wat oa vast dat ik in de media geen andere jurist heb gezien of gehoord dat Grapperhaus onzin heeft gebrald , integendeel. Je hebt dus op zijn minst de schijn goed tegen!
Het heeft in de krant gestaan, dus is het zo... Mijn god EG, wat een onzin!
quote:
Maar als jij nou zo zeker bent dat Grapperhaus onzin heeft verteld, waarom bel je Clairy Polak dan niet op om je verhaal te doen?
Om dezelfde reden als alle andere juristen met een beetje verstand: ik heb wel wat beters te doen dan me in die discussie te mengen. Het gaat nl. niet om feiten, maar om beeldvorming.
pi_67341996
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb er even overheen gelezen en zeg niets anders dan dat jij weer "HET IS ECHT ZO!" riep.
Doe jij hier wat anders?
quote:
O ja, over die Porsche dan nog even: fabrieksgarantie, dus geen probleem.

Het heeft in de krant gestaan, dus is het zo... Mijn god EG, wat een onzin!
[..]

Om dezelfde reden als alle andere juristen met een beetje verstand: ik heb wel wat beters te doen dan me in die discussie te mengen. Het gaat nl. niet om feiten, maar om beeldvorming.
Ach kom toch op. Hoeveel deskundigen die vooraan willen staan met hun toeter om hun deskundigheid te etaleren in de media...... Zullen alleen medestanders als Willem Vermeend of Sweder van Wijberger niets te doen hebben dat zij zich wel lieten horen?

Geef maar toe dat jij in de studio het debat met hoogleraren als Grapperhaus of Keizer niet aan durft..... Want dan vegen zij de vloer met je aan.
pi_67342539
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:06 schreef Fajarowicz het volgende:
De wedloop tussen CEO's. Ik wil meer omdat die andere CEO ook zomaar meer krijgt anders is het niet eerlijk.

Vriendjespolitiek. Zij die echt talent hebben krijgen geen kans omdat ze hun achtergrond niet mee hebben.

Worden derden bewust van de aanwezigheid van vriendjespolitiek, kies dan voor deze tactiek: zwartmaken.

"The Old boys network" houden elkaar de hand boven het hoofd.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:42 schreef Reya het volgende:
...alhoewel het wel opgaat voor een aantal van zijn - al dan niet hedendaagse - volgelingen.
pi_67346578
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Doe jij hier wat anders?
Ja, ik onderbouw mijn mening.

[quote
Geef maar toe dat jij in de studio het debat met hoogleraren als Grapperhaus of Keizer niet aan durft..... Want dan vegen zij de vloer met je aan.
[/quote]

Nee. Het grootste punt is dat mijn partij dat mij kwalijk zal nemen. En terecht, want het is politiek erg dom. Het heeft geen zin om op dit moment nuance in het debat te brengen. Ook jij schoot Donner af terwijl hij gewoon volledig gelijk heeft.
pi_67350236
Over Amerikanen gesproken: de volkswoede over die totaal misplaatste bonussen gaat inmiddels al zover dat mensen de CEO's opzoeken en voor hun huizen luid gaan demonstreren.

Wat zal de volgende stap zijn? Eigenrichting?

Hoe dan ook: de morele verontwaardiging lijkt intussen zijn vruchten af te werpen. Bij AIG zouden managers al hun bonussen aan het terugstorten zijn.....(ik hoorde van 30 miljoen, nog steeds een druppel maar wie weet volgens er nog meer)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 24-03-2009 13:01:52 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:59:24 #34
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67350534
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Over Amerikanen gesproken: de volkswoede over die totaal misplaatste bonussen gaat inmiddels al zover dat mensen de CEO's opzoeken en voor hun huizen luid gaan demonstreren.

Wat zal de volgende stap zijn? Eigenrichting?
Jij ziet dat als iets positiefs?
quote:
Hoe dan ook: de morele verontwaardiging lijkt intussen zijn vruchten af te werpen. Bij AIG zouden managers al hun bonussen aan het terugstorten zijn.....(ik hoorde van 30 miljard, nog steeds een druppel maar wie weet volgens er nog meer)
Ik denk dat je er een factor 1000 naast zit. Zoals gewoonlijk.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 11:00:14 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67350564
Carpe Libertatem
pi_67350773
ha.ha.
pi_67354192
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:59 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Jij ziet dat als iets positiefs?
[..]

Ik denk dat je er een factor 1000 naast zit. Zoals gewoonlijk.

Ik vind het wel begrijpelijk. Sommige van die salarissen zijn moreel onverantwoord en niet uit te leggen. Dan krijg je maatschappelijke onrust. Vaak hebben we het ook nog eens over mensen die gewoon in dienst zijn bij een bedrijf. Bij een eigenaar vind ik het anders. Een eigenaar moet zelf weten hoeveel hij zich bedeeld.
pi_67354342
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:56 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik vind het wel begrijpelijk. Sommige van die salarissen zijn moreel onverantwoord en niet uit te leggen. Dan krijg je maatschappelijke onrust. Vaak hebben we het ook nog eens over mensen die gewoon in dienst zijn bij een bedrijf. Bij een eigenaar vind ik het anders. Een eigenaar moet zelf weten hoeveel hij zich bedeeld.
Helemaal eens. Volstrekt begrijpelijk, ja.

Het was 30 miljoen, maar dat had de lezer natuurlijk ook wel door. Dat even voor Boze_Xtreem.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:51:58 #39
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67356227
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Helemaal eens. Volstrekt begrijpelijk, ja.
Jij vindt eigen rechter spelen dus volstrekt begrijpelijk en gelegitimeerd?
quote:
Het was 30 miljoen, maar dat had de lezer natuurlijk ook wel door. Dat even voor Boze_Xtreem.
30 miljoen, op 160000 miljoen. Wow.
Thucydides
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:57:22 #40
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67356421
De kneuterigheid van Nederlandersals het gaat om geld.

EG, je roept dat alle topsalarissen openbaar moeten zijn, je roept dat het belachelijk is dat je buurman geen openheid wil geven, maar wanneer geef je nou zelf 'ns het goede voorbeeld?
Thucydides
pi_67359654
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:40:08 #42
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67359898
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:34 schreef DS4 het volgende:
De andere kant gaat zich ook eens roeren...

En gelijk hebben ze!
Nee, dat zijn graaiers, die moeten de cel in!
Thucydides
pi_67360347
Omg, en opnieuw een of ander belachelijk EchtGaaf-topic. Heb je niets beters te doen? Beter ga je je eens verdiepen in onderwerpen waar je zomaar wat over schreeuwt, zodat je je simplistische denkbeelden eens kunt herzien.

Maar vertel; welke 'schade' richt het aan?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:34:41 #44
48840 Xtreem
Minimalist in training
  dinsdag 24 maart 2009 @ 17:58:01 #45
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67364607
quote:
Een gelijke stijging is redelijk. Maar dan wel vanaf nul beginnen. Zo bezien is -90% een magere correctie.
pi_67364684
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:58 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Een gelijke stijging is redelijk. Maar dan wel vanaf nul beginnen. Zo bezien is -90% een magere correctie.
Ach het zijn 3x30%, grofweg de loonstijgingen van de afgelopen 3 jaar.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:01:44 #47
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67364696
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:58 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Een gelijke stijging is redelijk.
Dus de CEO van Deutsche Bank had ook ergens tussen 0 en +5% moeten uitkomen dit jaar. Helder.
Thucydides
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:06:07 #48
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67364802
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:01 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dus de CEO van Deutsche Bank had ook ergens tussen 0 en +5% moeten uitkomen dit jaar. Helder.
En op basis van het boekjaar 2005 is dat ook zo'n beetje het geval.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:07:03 #49
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67364830
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:06 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

En op basis van het boekjaar 2005 is dat ook zo'n beetje het geval.
Dus EG overdrijft schromelijk met z'n 'exorbitante stijgingen'?
Thucydides
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:11:54 #50
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67364961
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:07 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dus EG overdrijft schromelijk met z'n 'exorbitante stijgingen'?
Ik vind van niet.
pi_67365583
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:57 schreef Xtreem het volgende:
De kneuterigheid van Nederlandersals het gaat om geld.

EG, je roept dat alle topsalarissen openbaar moeten zijn, je roept dat het belachelijk is dat je buurman geen openheid wil geven, maar wanneer geef je nou zelf 'ns het goede voorbeeld?
Je vraagt een beetje naar de bekende weg. Want je kent exact mijn standpunt. En nee, die ga ik niet voor je herhalen.

Je reageert je een beetje erg af, vind je ook niet?
pi_67371284
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Want je kent exact mijn standpunt.
Precies. Jouw normen gelden voor anderen.
pi_67372358
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Jouw normen gelden voor anderen.
Wat een achterlijke reactie.
pi_67372599
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:

Tuurlijk.

Uit jouw eigen draadje:
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:43 schreef Lakitu het volgende:
Net zoiets als mensen die niet durven te vertellen hoeveel ze verdienen. Meest epische falers ever.
Jouw reactie:
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:45 schreef EchtGaaf het volgende:

Inderdaad daar stoor ik mij ook aan. ik vertelde regelmatig aan mijn eigen broers en zussen wat ik verdien. (...) Zooooooooooo achterlijk.
Maar zelf hier vertellen wat je verdient? No way.

Dubbele standaard.
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 21:50:01 #55
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67372640
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welnee. Jij wil je zelf niet houden aan regels die je aan anderen op wil leggen.

Een simpel voorbeeld is dat je wil dat alle topsalarissen openbaar moeten zijn, maar je pertinent weigert zelf te vertellen hoeveel je verdient.
Carpe Libertatem
pi_67372840
Je weet mijn argumentatie waarom ik mijn inkomen op Fok! niet vermeld. ik heb dat uitgelegd. Goedkoop populisme van je om daar nu op terug te komen.

Mijn punt van dat topic staat helder verwoord in OP. Ik zou als k mijn huis zou verkopen nooit lullig doen over de vraagprijs. Immers dat vergroot de kansen op een deal.

Ik kan je verzekeren dat in mijn eigen kring mensen weten wat ik verdien. Mijn ervaring was dat je NOOIT antwoord krijgt wat anderen verdienen ondanks ik daar open over was. En ik verwacht dat dit hier niet anders is.

Al was het maar dat je op een forum wel alles kan opvoeren. Is toch niet verifieerbaar.

En als je dat lullig vind, so be it. Jij bent als de dood dat jouw identiteit ontmaskert wordt.

Over hypocrisie gesproken. Zum kotzen!
pi_67372866
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welnee. Jij wil je zelf niet houden aan regels die je aan anderen op wil leggen.

Een simpel voorbeeld is dat je wil dat alle topsalarissen openbaar moeten zijn, maar je pertinent weigert zelf te vertellen hoeveel je verdient.
Kul. Je verdraait weer mijn inbreng. Ik herhaal dat ieders salaris wmb in een openbaar register mag komen. Dan weet je zeker dat het geen eenrichtingverkeer is.
pi_67372955
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:01:43 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67373120
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kul. Je verdraait weer mijn inbreng. Ik herhaal dat ieders salaris wmb in een openbaar register mag komen. Dan weet je zeker dat het geen eenrichtingverkeer is.
Goed. Zolang dat openbare register er niet is zullen we de topsalarissen en bonussen ook maar geheim houden dan?
Carpe Libertatem
pi_67373126
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee jij gaf het goede voorbeeld

Zoek toch een andere tiet waar je lekker an kan zuigen. Idem voor DS4.
pi_67373157
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Goed. Zolang dat openbare register er niet is zullen we de topsalarissen en bonussen ook maar geheim houden dan?
Kan je een linkje passen waar ik voor een selectief register had gepleit?

Ik wacht wel even.
pi_67373186
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn ervaring was dat je NOOIT antwoord krijgt wat anderen verdienen ondanks ik daar open over was. En ik verwacht dat dit hier niet anders is.
Ook toen ik aanbood om de cijfers over 2008 (ok, de voorlopige cijfers) hier neer te zetten als wederprestatie wilde je niet.

En laten we duidelijk zijn: het is niet de eerste keer dat jij je niet wenst te houden aan een norm die je anderen op wil leggen. Alles, maar dan ook alles draait bij jou om wat anderen moeten doen. En het verbaast mij werkelijk dat je dat zelf niet in ziet.
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:04:38 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67373251
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kan je een linkje passen waar ik voor een selectief register had gepleit?

Ik wacht wel even.
Jij zegt dat je juist niet selectief bent. Geen openbaar register is dus geen openbaarheid van topsalarissen.

Dus of je bent selectief en dan wil je die bonussen wel weten of je bent niet selectief en dan moeten die salarissen en bonussen per direct geheim worden totdat dat openbare register er is.

Kies maar.
Carpe Libertatem
pi_67373334
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook toen ik aanbood om de cijfers over 2008 (ok, de voorlopige cijfers) hier neer te zetten als wederprestatie wilde je niet.

En laten we duidelijk zijn: het is niet de eerste keer dat jij je niet wenst te houden aan een norm die je anderen op wil leggen. Alles, maar dan ook alles draait bij jou om wat anderen moeten doen. En het verbaast mij werkelijk dat je dat zelf niet in ziet.
Jij wilt dus toch uit de anonimiteit? Want ik wil dan wel de volledige ongecensureerde stukken, die ik kan controleren. Zo niet, is je aanbod gewoon waardeloos.

En nee, DS4 gaat dat vast niet doen.

Stop nou eens met dat gekul van je.
pi_67373416
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jij zegt dat je juist niet selectief bent. Geen openbaar register is dus geen openbaarheid van topsalarissen.

Dus of je bent selectief en dan wil je die bonussen wel weten of je bent niet selectief en dan moeten die salarissen en bonussen per direct geheim worden totdat dat openbare register er is.

Kies maar.
Ik wil een openbaar register met iedereen daarin of anders niets. Moet het duidelijker?
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:10:27 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67373504
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wil een openbaar register met iedereen daarin of anders niets. Moet het duidelijker?
Nee, het is volkomen duidelijk dat je nu, omdat dat register er niet is, walgt van de media die salarisgegevens van die top openbaar maakt.
Carpe Libertatem
pi_67373555
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Want ik wil dan wel de volledige ongecensureerde stukken, die ik kan controleren. Zo niet, is je aanbod gewoon waardeloos.
Dat is het gekke. Mensen die denken dat iedereen op internet alles bij elkaar liegen. Ik kan dat niet plaatsen, tenzij die persoon zelf niet zuiver op de graat is.

En nogmaals, er zijn meer voorbeelden van zaken waar jij een norm poneert en er zelf niet naar wil leven.

Nimmer zag ik van jou een voorstel waar je zelf nadeel van zou ondervinden. Ik kwam indertijd niet voor niets met EG-belang... En pas op, want ik heb zo een voorbeeld van iets waar ik voorstander van ben waar ik nadeel van ondervind. Dus wees niet zo dom om te roepen dat ik dat ook nooit zou doen. Niet iedereen stelt het eigenbelang voorop.
pi_67373643
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, het is volkomen duidelijk dat je nu, omdat dat register er niet is, walgt van de media die salarisgegevens van die top openbaar maakt.
En nee, woorden laat ik mij sowieso nooit in de mode leggen.

Maar wat een kulredenering toch weer. Om over de gevolgtrekking dan helemaal te zwijgen.

pi_67373657
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zet je er ook meteen even bij hoe vaak je neukt? Gewoon, zodat ik zeker weet dat jij ik niks tekort kom.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_67373693
Je zit weer eens klem EG...
pi_67373718
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is het gekke. Mensen die denken dat iedereen op internet alles bij elkaar liegen. Ik kan dat niet plaatsen, tenzij die persoon zelf niet zuiver op de graat is.

En nogmaals, er zijn meer voorbeelden van zaken waar jij een norm poneert en er zelf niet naar wil leven.

Nimmer zag ik van jou een voorstel waar je zelf nadeel van zou ondervinden. Ik kwam indertijd niet voor niets met EG-belang... En pas op, want ik heb zo een voorbeeld van iets waar ik voorstander van ben waar ik nadeel van ondervind. Dus wees niet zo dom om te roepen dat ik dat ook nooit zou doen. Niet iedereen stelt het eigenbelang voorop.
En diezelfde DS4 walgt van de media. Want je moet niet alles geloven hoor wat de media allemaal opbaggeren . Beeldvorming. Geen feiten.

Wouter Windvaan is hier nog niks bij.

Zie je wel dat je alle kanten opvliegt als een ongeleid projectiel
pi_67373821
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:

En diezelfde DS4 walgt van de media. Want je moet niet alles geloven hoor wat de media allemaal opbaggeren . Beeldvorming. Geen feiten.

Wouter Windvaan is hier nog niks bij.

Zie je wel dat je alle kanten opvliegt als een ongeleid projectiel
Een kat in het nauw... Je bent echt de weg kwijt EG. Hetgeen onder meer is af te lezen aan het overmatige gebruik van smilies.
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:17:02 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67373826
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
En nee, woorden laat ik mij sowieso nooit in de mode leggen.

Maar wat een kulredenering toch weer. Om over de gevolgtrekking dan helemaal te zwijgen.

Je verschuilt je achter eoa. op de richten register (volgens mij heet dat register gewoon belastingdienst, maargoed) waar alle salarissen van iedereen openbaar in moeten staan. Je wil je eigen salarissen niet bekend maken maar strooit om de zoveel posts met websites waar "topsalarissen" met bonus en al wel openbaar staan.

Hoe fucking hypocriet wil je het hebben?

Overigens ben ik er nog steeds niet over uit of je nou echt bent of gewoon een gimmick die het lang volhoudt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:17:50 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67373860
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:13 schreef Metatron het volgende:

[..]

Zet je er ook meteen even bij hoe vaak je neukt? Gewoon, zodat ik zeker weet dat jij ik niks tekort kom.
Inclusief pijpbonus graag.
Carpe Libertatem
pi_67373873
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:13 schreef Metatron het volgende:

[..]

Heeft alleen zin als op iedere slaapkamer een camera van overheid geinstallereerd word.

Die info zou alleen nuttig kunnen zijn als eea verifieerbaar is.
pi_67373938
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een kat in het nauw... Je bent echt de weg kwijt EG. Hetgeen onder meer is af te lezen aan het overmatige gebruik van smilies.
Nee, ik heb de grootste lol op dit moment. Maar ga er vooral niet inhoudelijk op in.

Draaikont.
pi_67374009
Overigens EG, ik wacht ook nog steeds op een goed onderbouwde strafrechtelijke insteek van jouw kant. Denk daar ook even over na.

Gaarne nu niet op in gaan als escape, alleen als je echt een fatsoenlijk onderbouwde post wil produceren zal ik dat niet zien als grijpen naar een reddingsboei.
pi_67374067
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Inclusief pijpbonus graag.
Met of zonder staatssteun?
pi_67374080
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, ik heb de grootste lol op dit moment.
Kun je nagaan hoe groot de lol is bij de mensen in dit draadje die niet zichzelf te kakken hebben gezet! Wij liggen echt over de grond te rollen...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:28:28 #80
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67374360
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe groot de lol is bij de mensen in dit draadje die niet zichzelf te kakken hebben gezet! Wij liggen echt over de grond te rollen...
Varkens mogen ook graag rollen.
pi_67374366
quote:

[..]

Nou gelukkig , is er dan toch een win-win-situatie. Ik weet alleen niet wie er het hardste lacht.....

Maar gelukkig jij staat niet voor lul hoor., neuh Over grenzeloos selectief vertrouwen van je in de media. Mensen die anonieme fokkers en andere fora 100% op alles geloven?? ( als er ergens erg gelogen wordt dan is het op anonieme fora wel.....is toch niet/amper verifieerbaar)

Nou sorry. Dat jij naïef was, wist ik wel. Maar zo naïef?

Eerlijk? Geloof jij dat iedereen hier 100% eerlijk dingen over zichzelf vertellen? Zeker als het om gevoelige onderwerpen als geld gaat?

Denk toch eens na!
pi_67374563
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met of zonder staatssteun?
Nou, als het aan jou ligt zou viagra niet alleen in het ziekenfonds zitten, maar zou iedereen het verplicht moeten innemen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat sommige mensen een heftigere erectie hebben dan anderen. Da's immers oneerlijk, dus daar moet de overheid ingrijpen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:33:27 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67374588
quote:

[..]

Het maakt mij eerder wat treurig.
pi_67374681
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef Fajarowicz het volgende:

Varkens mogen ook graag rollen.
Dan ga jij ook rollen. Mij best.
pi_67374709
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik hoop dat de inconsequentie opvatting van DS4 over de media jou tot treurnis stemt. Het opportunistisch gedraai en gezwalk.

Ik hoop dat raketten van de NAVO stabieler zijn .
pi_67374736
quote:

[..]

* Xa1pt schaart zich onder 'wij'.
pi_67374796
Trol kruipt ook weer uit zijn grot.
pi_67374816
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:

Mensen die anonieme fokkers en andere fora 100% op alles geloven??
Dat staat er dus niet. Er staat dat ik er niet vanuit ga en jij kennelijk wel. Het is immers zinloos om te liegen.
quote:
Eerlijk? Geloof jij dat iedereen hier 100% eerlijk dingen over zichzelf vertellen? Zeker als het om gevoelige onderwerpen als geld gaat?

Denk toch eens na!
Daar gaat het helemaal niet om. Natuurlijk kan het. Net zo goed als dat je jaarcijfers kan vervalsen. Ik ga er alleen niet vanuit omdat het zinloos is en als iemand er over liegt... wat kan mij dat nou schelen. Daar heb ik toch geen last van.

Ik ga van het goede van de mens uit, tot het tegendeel bewezen is. Jij draait dat kennelijk om.
pi_67374888
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Mag ik morgen die onderbouwde post van jou tegemoet zien? Want anders past het je niet om anderen te beschuldigen van zaken als trollen...
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 22:41:59 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67374991
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Terurig is wel een juiste kwalificatie van deze reeks en de stemming die het teweeg brengt.
Carpe Libertatem
pi_67375209
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat staat er dus niet. Er staat dat ik er niet vanuit ga en jij kennelijk wel. Het is immers zinloos om te liegen.
Er wordt heel wat afgelogen. Nog niet zo lang geleden werd ik bij een koop op 2 punten aantoonbaar bedonderd. En ja, het is zinloos. En ja, het gebeurt. Ik ben de naïviteit allang voorbij hoor.

Ik ga er dus van de mogelijk uit dat mensen soms niet de waarheid vertellen. Omdat ze dat doen omdat ze ook handelen uit soms niet duidelijke motieven. EGo kan een rol spelen, zeker op dit forum. En daarom moet je info altijd kunnen checken. Kan dat niet, dan is de info niks waard.

Of melk jij liever zakelijk in ene mandje?
quote:
Daar gaat het helemaal niet om. Natuurlijk kan het. Net zo goed als dat je jaarcijfers kan vervalsen. Ik ga er alleen niet vanuit omdat het zinloos is en als iemand er over liegt... wat kan mij dat nou schelen. Daar heb ik toch geen last van.

Ik ga van het goede van de mens uit, tot het tegendeel bewezen is. Jij draait dat kennelijk om.

Ik zou er toch geen vergif op innemen dat het het niet gebeurt. Ik ben de naïviteit lang voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 24-03-2009 22:53:25 ]
pi_67375297
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mag ik morgen die onderbouwde post van jou tegemoet zien? Want anders past het je niet om anderen te beschuldigen van zaken als trollen...
Heb jij ooit iets inhoudelijk van user in kwestie hier gezien? Behalve anderen af te zeiken? Dan ben je toch niets meer dan een trol?

Maar ja, als een trol sympathie voor je hebt, wees dan vooral blij.

Ik heb liever intelligentere users als fan.
pi_67375493
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Je staat inderdaad volledig in je recht om mij het predikaat 'trol' toe te dichten sinds je in al je kansloze topics me nauwelijks van repliek wist te bedienen.
pi_67375577
edit : mogelijk copyright.
pi_67375644
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb jij ooit iets inhoudelijk van user in kwestie hier gezien? Behalve anderen af te zeiken? Dan ben je toch niets meer dan een trol?
Hier wellicht wat minder. Maakt dat me een trol?
quote:
Probeer anders eens inhoudelijk te reageren in plaats van iedere mogelijkheid om van de discussie af te wijken, met beide handen aan te grijpen. Schroom vooral niet!
quote:
Ik heb liever intelligentere users als fan.
Die combinatie kan ik dan weer niet zo rijmen.
pi_67375948
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Er wordt heel wat afgelogen. Nog niet zo lang geleden werd ik bij een koop op 2 punten aantoonbaar bedonderd.
Bij een koop... Dat is nog iets anders. Dan zie ik een reden om te liegen als je rotzooi verkoopt. Niet netjes en ik zou het ook niet doen, maar objectief gezien is er dan wel een reden.
quote:
Ik ga er dus van de mogelijk uit dat mensen soms niet de waarheid vertellen. Omdat ze dat doen omdat ze ook handelen uit soms niet duidelijke motieven. EGo kan een rol spelen, zeker op dit forum. En daarom moet je info altijd kunnen checken. Kan dat niet, dan is de info niks waard.
Maar EG, met zo'n houding pak je jezelf uiteindelijk toch? Voor hetzelfde geld ben jij de CEO van Shell die hier zit te liegen dat hij tegen bonussen is. Dan zou ik niet meer op jouw mening kunnen reageren, want wie weet loop je de boel te bedonderen...
quote:
Of melk jij liever zakelijk in ene mandje?
Als jij deze vraag in het Chinees had gesteld was ik beter af geweest... HUH?
quote:
Ik zou er toch geen vergif op innemen dat het het niet gebeurd. Ik ben de naïviteit lang voorbij.
Jij hebt een negatieve grondhouding...
pi_67376054
quote:

[..]

Ooohh! Je bedoelt zoals jij alleen een salaris ziet, of een bonus. En even vergeet hoeveel uren iemand aan z'n werk kwijt is, de verantwoordelijkheid die hij draagt of zijn bijdrage aan het uiteindelijke financiele resultaat van een bedrijf?

Nee joh. Het is me meteen he-le-maal duidelijk.
Meh.
pi_67376121
quote:

Het is toch wel erg lachwekkend dat jij recentelijk je nog op trok aan het feit dat er meerderen het met jou eens zijn en je dan nu met zoiets komt.

Ik constateerde gewoon dat je een te grote broek aan trok.
pi_67386249
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij een koop... Dat is nog iets anders. Dan zie ik een reden om te liegen als je rotzooi verkoopt. Niet netjes en ik zou het ook niet doen, maar objectief gezien is er dan wel een reden.
[..]
Het ging om eerlijkheid. Dat er een reden is om te liegen, ja dat is logisch. Liegen heeft namelijk nogal veel met opportunisme te maken.
quote:
Maar EG, met zo'n houding pak je jezelf uiteindelijk toch? Voor hetzelfde geld ben jij de CEO van Shell die hier zit te liegen dat hij tegen bonussen is. Dan zou ik niet meer op jouw mening kunnen reageren, want wie weet loop je de boel te bedonderen...
[..]
Sluit jij uit dat hier mensen hier liegen over de hoogte van hun salaris? En dat op een rechts forum waarin je voor lul wordt versleten als deze aan de lage kant blijkt te zijn? Dan kan er toch een motivatie zijn om een loopje met de waarheid te nemen? Want uitkomen doet het toch niet, immers men is anoniem. Niet mijn stijl hoor, begrijp me goed. Ik ben ook liever eerlijk, maar velen zijn dat echt niet... Het kwaad is er nu eenmaal.

Ik kan jouw visie hierin niet zo goed begrijpen. Waarom je enerzijds zoveel vertrouwen hebt in anonieme poster op een forum als deze, waar de bronnen niet te checken zijn. je sluit beeldvorming bij users uit. Anderzijds verwijt je de media niet aan feiten maar slechts aan beeldvorming te doen?
quote:
Als jij deze vraag in het Chinees had gesteld was ik beter af geweest... HUH?
[..]
Ik kan geen Chinees, dus ik pak em niet....
quote:
Jij hebt een negatieve grondhouding...
Ik heb levenservaring. Door schade en schande wijzer geworden. Ik heb intussen genoeg ervaren hoe "betrouwbaar" mensen kunnen zijn.

Ik noem mij eerder een realist hierin. De naïviteit voorbij.
pi_67387252
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Sluit jij uit dat hier mensen hier liegen over de hoogte van hun salaris?
Het is misschien handig dat je leest wat ik post... Nee, dat sluit ik niet uit, maar ik ga er niet vanuit.
quote:
En dat op een rechts forum waarin je voor lul wordt versleten als deze aan de lage kant blijkt te zijn? Dan kan er toch een motivatie zijn om een loopje met de waarheid te nemen?
Dat snap ik dan weer niet. Dan vind men dat je een lul bent. En nu? Niemand die weet wie je bent. Nog afgezien van het feit dat het wel mee valt, velen hier hebben een laag inkomen, aangezien ze nog studeren.
quote:
Ik kan jouw visie hierin niet zo goed begrijpen. Waarom je enerzijds zoveel vertrouwen hebt in anonieme poster op een forum als deze, waar de bronnen niet te checken zijn. je sluit beeldvorming bij users uit. Anderzijds verwijt je de media niet aan feiten maar slechts aan beeldvorming te doen?
De media heeft een doel met berichtgeving. Variërend van "geld verdienen" tot "volksmennerij" en alles daar tussenin en nog veel meer ook.
quote:
Ik kan geen Chinees, dus ik pak em niet....
Ik begreep niet wat er stond...
quote:
Ik heb levenservaring. Door schade en schande wijzer geworden. Ik heb intussen genoeg ervaren hoe "betrouwbaar" mensen kunnen zijn.

Ik noem mij eerder een realist hierin. De naïviteit voorbij.
Ik noem jou een pessimist. Want dat ben je.

En ik heb ook levenservaring, dus de suggestie dat levenservaring je zo bitter moet maken is onzinnig.
pi_67387299
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is toch wel erg lachwekkend dat jij recentelijk je nog op trok aan het feit dat er meerderen het met jou eens zijn en je dan nu met zoiets komt.
Er zullen meerder mensen zij die jouw opvattingen hier delen. Een andere school deelt weer mijn opvattingen. Dat maakt deze of gene nog geen trol.

Maar ik had het specifiek over die nieuweling die amper iets inhoudelijk hier bijdraagt maar wel eenander afzeikt.

Ik heb gelukkig hier wel supporters die zelf ook met jou in debat gaan. Dit soort fans zou ik liever hebben.
quote:
Ik constateerde gewoon dat je een te grote broek aan trok.
Ach ik constateer hier dagelijks van alles.
pi_67387583
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:

Er zullen meerder mensen zij die jouw opvattingen hier delen. Een andere school deelt weer mijn opvattingen.
Nee, ze delen wellicht jouw negativisme over beloningen in relatie met staatssteun (onder het mom "dat is mijn geld!"), maar het aantal mensen die echt jouw mening onderschrijft is niet gestegen de afgelopen tijd.
quote:
Dat maakt deze of gene nog geen trol.
Maar dat stond er dan ook niet. Ik gaf slechts aan dat jij te weinig inhoudelijk bent om een ander aan te vallen op zijn inhoud.
quote:
Maar ik had het specifiek over die nieuweling die amper iets inhoudelijk hier bijdraagt maar wel eenander afzeikt.
Waar blijft de door mij gevraagde inhoud van jouw kant? Jij koos voor een "strafrechtelijke insteek". Nou, ik wacht daar nog steeds op. Eigenlijk had dat bij de OP al gemoeten.
quote:
Ik heb gelukkig hier wel supporters die zelf ook met jou in debat gaan. Dit soort fans zou ik liever hebben.
Er zijn er genoeg die inhoudelijk met jou de discussie aan willen, maar jij doet dat niet. Denk aan Xtreem die toch het e.e.a. heeft gepost waar een reactie van jouw kant logisch op zou zijn. Maar nee... niets...
quote:
Ach ik constateer hier dagelijks van alles.
Maar vast geen goed onderbouwde post van jouw hand in dit draadje...
pi_67387657
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is misschien handig dat je leest wat ik post... Nee, dat sluit ik niet uit, maar ik ga er niet vanuit.
[..]
In beginsel ga ik ook vanuit dat mensen de waarheid vertellen. In beginsel, want ik het helaas te vaak meegemaakt dat mensen, wegens allerlei motieven, een loopje nemen met de waarheid. En ik blijf zeggen: onderschat de rol rond het ego van iemand niet....Er zijn de gekste motieven om een leugentje te legitimeren. Heb ik het niets eens over de subcommunicatie die zelfs hier op een forum als deze plaatsvindt
quote:
Dat snap ik dan weer niet. Dan vind men dat je een lul bent. En nu? Niemand die weet wie je bent. Nog afgezien van het feit dat het wel mee valt, velen hier hebben een laag inkomen, aangezien ze nog studeren.
[..]
Moet je eens zien hoe lullig hier mensen reageren op mensen die om wat voor reden dan ook geen baan hebben. Om maar 1 voorbeeld te noemen.
quote:
De media heeft een doel met berichtgeving. Variërend van "geld verdienen" tot "volksmennerij" en alles daar tussenin en nog veel meer ook.
[..]
En jij denkt dat ze dit op eindeloze hoogte kunnen doen? Zodat het waarheidsgehalte zo ongeveer tot nul reduceert. Tuurlijk niet, want dat komt namelijk uit. Het nieuws namelijk meestal verifieerbaar. Een journalistiek programma als "De leugen regeert" speelt daar weer handig op in. Toch nog een stukje zelfreinigend vermogen in het journalistiek landschap.

Enne dit: een medium dat alleen onzin spuugt snijdt zich uiteindelijk ook in haar vingers. Nog meer dan een users die indianenverhalen ophangen die niet gecheckt kunnen worden.
quote:
Ik begreep niet wat er stond...
[..]
Wat gebeurt er als je een koe melkt en de melk in een mandje opvangt?
quote:
Ik noem jou een pessimist. Want dat ben je.
Ik ben geen optimist. Dat klopt.
quote:
En ik heb ook levenservaring, dus de suggestie dat levenservaring je zo bitter moet maken is onzinnig.
Hangt ook af wat voor levenservaring op je pad komt.
pi_67388244
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

In beginsel ga ik ook vanuit dat mensen de waarheid vertellen.
Ik constateer toch wat anders, maar wellicht is dat dan toch meer om jouw eigen salaris hier niet te hoeven te melden.
quote:
Moet je eens zien hoe lullig hier mensen reageren op mensen die om wat voor reden dan ook geen baan hebben. Om maar 1 voorbeeld te noemen.
Nogmaals: so what? Mensen flikkeren alles op het internet wat in hun hoofd op komt. Juist de extreme eerlijkheid is hier het probleem. In het sociale leven wil iemand nog wel laten om zoiets te zeggen, ook al vind hij het wel.
quote:
En jij denkt dat ze dit op eindeloze hoogte kunnen doen? Zodat het waarheidsgehalte zo ongeveer tot nul reduceert.
In de Elsevier schrijft ene Simon Roozendaal allerhande stukjes over waarom man made global warming een verzinsel is, terwijl de meeste media een 180gr. andere mening hebben.

Dat is op zich geen probleem omdat het niet 100% valsificeerbaar is. En dat geldt natuurlijk voor bijzonder veel zaken. Zo is de berichtgeving over ING zo ingekleed dat men denkt dat het om schandalige bedragen gaat, maar in de praktijk gaat het om CAO afspraken. Geen leugen, maar wel een loopje met de waarheid.

Nog afgezien van de gevallen waar gebleken is dat weldegelijk een keiharde leugen is verteld. Exota... b.v.
quote:
Wat gebeurt er als je een koe melkt en de melk in een mandje opvangt?
Dat interesseert mij niet, ik ben geen boer.
quote:
Ik ben geen optimist. Dat klopt.
Vind ik oprecht jammer voor je.
quote:
Hangt ook af wat voor levenservaring op je pad komt.
Ach, ik heb genoeg meegemaakt om het kopje te laten hangen. Het gaat erom hoe je er mee om wil gaan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:24:05 #105
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67388571
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, ik heb genoeg meegemaakt om het kopje te laten hangen. Het gaat erom hoe je er mee om wil gaan.
Wat dan weer in je grondhouding besloten ligt. Echter, waar komt de aard van je grondhouding vandaan?
pi_67388744
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:24 schreef Fajarowicz het volgende:

Wat dan weer in je grondhouding besloten ligt. Echter, waar komt de aard van je grondhouding vandaan?
Wat bedoel je te vragen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:35:49 #107
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67388924
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat bedoel je te vragen?
De wijze waarop iemand omgaat met ervaringen hangt samen met zijn grondhouding. Maar de aard van deze grondhouding zelf, waar komt die vandaan?
pi_67388980
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:35 schreef Fajarowicz het volgende:

Maar de aard van deze grondhouding zelf, waar komt die vandaan?
Dat lijkt mij een combinatie van genen, opvoeding en keuze.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:41:07 #109
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67389066
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

En ervaringen die buiten de opvoeding vallen.
pi_67389360
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:41 schreef Fajarowicz het volgende:

En ervaringen die buiten de opvoeding vallen.
Vast ook, maar blijft staan dat je ook jezelf kan trainen om om te gaan met teleurstelling en tegenslag.
pi_67389381
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik constateer toch wat anders, maar wellicht is dat dan toch meer om jouw eigen salaris hier niet te hoeven te melden.
[..]
Ik heb genoeg onderbouwd waarom ik het een echt wassen neus vind. Punt.
quote:
Nogmaals: so what? Mensen flikkeren alles op het internet wat in hun hoofd op komt. Juist de extreme eerlijkheid is hier het probleem. In het sociale leven wil iemand nog wel laten om zoiets te zeggen, ook al vind hij het wel.
[..]
Nou ik flikker niet alles zomaar op internet hoor. En al helemaal niet wat spontaan in mij op komt.
quote:
In de Elsevier schrijft ene Simon Roozendaal allerhande stukjes over waarom man made global warming een verzinsel is, terwijl de meeste media een 180gr. andere mening hebben.

Dat is op zich geen probleem omdat het niet 100% valsificeerbaar is. En dat geldt natuurlijk voor bijzonder veel zaken. Zo is de berichtgeving over ING zo ingekleed dat men denkt dat het om schandalige bedragen gaat, maar in de praktijk gaat het om CAO afspraken. Geen leugen, maar wel een loopje met de waarheid.

Nog afgezien van de gevallen waar gebleken is dat weldegelijk een keiharde leugen is verteld. Exota... b.v.
[..]
Weet ik. ik weet dat er keiharde leugens door de media de ether worden ingeslingerd. En daarom juich ik dat er programma's als 'De Leugen Regeert" enorm toe.

Media moeten elkaar vaker bestrijden. Het medialandschap moet dan ook evenwichtig zijn.
quote:
Dat interesseert mij niet, ik ben geen boer.
[..]
Beeldspraak schat. Ik denk dat je em niet snapt. Je denkt te diep na.
quote:
Vind ik oprecht jammer voor je.
[..]
Dat is het ook. Wel een leerpunt. Maar ervaringen laten diepe sporen na.
quote:
Dat is waar. Tot op zekere hoogte dan.
pi_67389444
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel goed! En dus slechts gedeeltelijk een keuze.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:53:19 #113
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67389480
Natuurlijk, geen zinnig mens zal beweren dat iemands leefsituatie compleet diens eigen keuze is.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:05:31 #114
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67389859
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vast ook, maar blijft staan dat je ook jezelf kan trainen om om te gaan met teleurstelling en tegenslag.
Trainen vraagt wel om een goede trainer.
pi_67390331
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb genoeg onderbouwd waarom ik het een echt wassen neus vind. Punt.
Dat mag jij denken, maar ik weet zeker dat het beeld dat je hebt achtergelaten bij velen net zo is als bij mij: je leeft niet naar de normen die je anderen wil opleggen.
quote:
Nou ik flikker niet alles zomaar op internet hoor. En al helemaal niet wat spontaan in mij op komt.
Dat wil ik je wel meegeven: jij hebt van nature fatsoen. Dat lees ik ook wel. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat iedereen dat doet.
quote:
Weet ik. ik weet dat er keiharde leugens door de media de ether worden ingeslingerd. En daarom juich ik dat er programma's als 'De Leugen Regeert" enorm toe.
Ik zal er eens een keer naar kijken.
quote:
Maar ervaringen laten diepe sporen na.
Daar is b.v. de psycholoog voor als je er niet zelf uit komt. Positivisme is belangrijk voor zowel emotionele stabiliteit als je fysieke gesteldheid.
quote:
Dat is waar. Tot op zekere hoogte dan.
Je moet er aan werken. En makkelijk is het niet. Integendeel. Maar geluk zit vooral in jezelf.
pi_67390352
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef EchtGaaf het volgende:

En dus slechts gedeeltelijk een keuze.
Ik heb nooit anders beweerd.
pi_67390379
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:05 schreef Fajarowicz het volgende:

Trainen vraagt wel om een goede trainer.
Klopt, maar die kun je dan opzoeken. Het begint met de wil om het te veranderen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:32:35 #118
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67390721
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt, maar die kun je dan opzoeken. Het begint met de wil om het te veranderen.
Je dient je er eerst bewust van te worden. Vervolgens dien je het nut er van in te zien om jezelf te veranderen. En tot slot moet je daar de financiële middelen voor hebben.
pi_67390880
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef Fajarowicz het volgende:

En tot slot moet je daar de financiële middelen voor hebben.
Als je het goed aanpakt wordt het door je verzekering vergoed.
pi_67399519
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nooit anders beweerd.
OK.
pi_67399667
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag jij denken, maar ik weet zeker dat het beeld dat je hebt achtergelaten bij velen net zo is als bij mij: je leeft niet naar de normen die je anderen wil opleggen.
[..]
Dat is niet mijn streven in ieder geval.
quote:
Dat wil ik je wel meegeven: jij hebt van nature fatsoen. Dat lees ik ook wel. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat iedereen dat doet.
[..]
tja, ik kan alleen voor mijzelf spreken.....
quote:
Ik zal er eens een keer naar kijken.
[..]
Kan best eens interessant zijn. Ik vind het een goed initiatief in de journalistieke wereld. Het werkt immers zuiverend.
quote:
Daar is b.v. de psycholoog voor als je er niet zelf uit komt. Positivisme is belangrijk voor zowel emotionele stabiliteit als je fysieke gesteldheid.
[..]
Zeer zeker. Niet aan toe te voegen. Maar het zijn geen wonder dokters. Net als bij medici.
quote:
Je moet er aan werken. En makkelijk is het niet. Integendeel. Maar geluk zit vooral in jezelf.
Helemaal eens op dit punt.
pi_67399729
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:53 schreef Reya het volgende:
Natuurlijk, geen zinnig mens zal beweren dat iemands leefsituatie compleet diens eigen keuze is.
Ik zou de Emil Ratelbandjes de kost anders niet kunnen geven.........Zit wel iets goeds in, maar die slaan weer volledig door...
pi_67442251
Nu weer gedonder bij DNB over vertrekbonussen. . Het is werkelijk volstrekt van de knotse dat niet minder dan twee directieleden met een kanjer van een oprotpremie wegkomen. Eentje met zes ton, de andere 8 ton.

Zie hoe verrot de mentaliteit is. Het systeem is verrot. Kasverrot.
pi_67442409
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Nu weer gedonder bij DNB. Het is werkelijk volstrekt van de knotse dat niet minder dan twee directieleden een kanjer van een oprotpremie wegkomen. Eentje met zes ton, de andere 8 ton.

Zie hoe verrot de mentaliteit is. Het systeem is verrot. Kasverrot.
Die premies waren al JAREN geleden afgesproken. Daarnaast zijn het geen 'prestatiebonussen', maar een toeslag aan het einde van het dienstverband die in de arbeidscontracten zijn vastgelegd. Loop toch eens niet zo te jankzakken.
Meh.
pi_67443800
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Eentje met zes ton, de andere 8 ton.
De norm voor excessief was een paar maanden geleden bij jou nog 7 cijferig... De devaluatie die ik voorspelde komt uit.
pi_67443891
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

De norm voor excessief was een paar maanden geleden bij jou nog 7 cijferig... De devaluatie die ik voorspelde komt uit.
Oja? Waar heb je dat nieuws vandaan? Dat heb ik echt nooit gezegd.

Maar ik vind het echt bar worden DS4. En de DNB moet toezicht gaan houden op beloningen?

Alles lijkt verrot te zijn....
pi_67443959
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:28 schreef Metatron het volgende:

[..]

Die premies waren al JAREN geleden afgesproken. Daarnaast zijn het geen 'prestatiebonussen', maar een toeslag aan het einde van het dienstverband die in de arbeidscontracten zijn vastgelegd. Loop toch eens niet zo te jankzakken.
Het is van de gekke dat er zulke megabedragen in contracten kunnen worden opgenomen. Zelfs in tijden dat het nog goed ging.

Dus ik vind dat echt geen excuus.

Gelukkig wil Groenlinks de bedragen terugvorderen.
pi_67443969
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar ik vind het echt bar worden DS4. En de DNB moet toezicht gaan houden op beloningen?

8 ton. Daar koop je niet eens een echt mooi huis voor. Overdrijf dus niet zo.
pi_67444024
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

8 ton. Daar koop je niet eens een echt mooi huis voor. Overdrijf dus niet zo.
Is dat het criterium voor veel geld?

Ik vraag me soms af of dat jij nog wel gevoel hebt van hoeveelheden van geld
pi_67444042
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is van de gekke dat er zulke megabedragen in contracte kunnne wordne opgenomen. Zelfs in tijden dat het nog goed ging.

Dus ik vind dat echt geen excuus.

En dan? Dan heeft vervolgens de staat een proces wegens contractbreuk aan z'n broek, en schiet niemand (behalve een paar advocaten) er ene reet mee op. Ook de overheid kan niet 'zomaar even' met terugwerkende kracht contracten aanpassen, alleen maar omdat dat publicitair gezien leuk uitkomt. Zou mooi worden zeg.
Meh.
pi_67444121
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Onmogelijk. Maar dat is wel vaker bij GL: realisme hoort niet bij die partij.
pi_67444227
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:15 schreef EchtGaaf het volgende:

Is dat het criterium voor veel geld?
Nee.
quote:
Ik vraag me soms af of dat jij nog wel gevoel hebt van hoeveelheden van geld
Ik vraag mij ook af of jij gevoel hebt van hoeveelheden van geld. Ik denk iig wel dat ik een beter besef heb van dit soort bedragen...
pi_67444544
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.
[..]
Wat is dan wel de maatstaf?
quote:
Ik vraag mij ook af of jij gevoel hebt van hoeveelheden van geld. Ik denk iig wel dat ik een beter besef heb van dit soort bedragen...
Ik denk dat ik met minder geld veel meer kan dan jij.

Die 8 ton is een megabedrag.
pi_67444814
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is dan wel de maatstaf?
Waar werknemer en werknemer het over eens zijn.
quote:
Ik denk dat ik met minder geld veel meer kan dan jij.
Dat mag jij denken. Beetje onzinnig is het wel natuurlijk. Ik heb meer geld en dus geef ik ook meer uit. Dat is iets anders dan dat ik niet de tering naar de nering kan zetten.
quote:
Nee.
pi_67445314
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waar werknemer en werknemer het over eens zijn.
[..]
Wel erg voorspelbaar antwoord van je, of niet?

En Bos is zeer verontwaardigd. Of ga je nu zeggen dat het allemaal gespeeld is?
quote:
Dat mag jij denken.
Beetje onzinnig is het wel natuurlijk. Ik heb meer geld en dus geef ik ook meer uit. Dat is iets anders dan dat ik niet de tering naar de nering kan zetten.
[..]
Hoe meer geld er binnen komt, des te meer er wordt verspilt. Mensen die niet veel krijgen ( maar wel verdienen ) kunnen meestal veel beter met geld omgaan omdat ze ieder dubbeltje moeten omdraaien.

Ik heb voor die groep aanzienlijk meer respect dan voor mensen die op de voorste rang van de arbeidsmarkt mogen zitten (want dat is het) en disproportioneel verdienen. Het komt met schoppen binnen en gaat vaak met nog grotere schoppen er uit.
quote:
Nee.
Ik denk dat je anders piept als dat bedrag als negatieve bedrijfsresultaat manifesteert
pi_67453139
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Klets niet zo. Van een 'megabedrag' kun je gaan rentenieren. Met 8 ton kom je niet eens in de buurt.
Meh.
pi_67453147
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb voor die groep aanzienlijk meer respect dan voor mensen die op de voorste rang van de arbeidsmarkt mogen zitten (want dat is het) en disproportioneel verdienen. Het komt met schoppen binnen en gaat vaak met nog grotere schoppen er uit.
En die ene persoon die veel geld uitgeeft zorgt er voor dat er een X aantal personen met een modaal salaris aan het werk blijven. Maar dat vergeet je voor het gemak zeker even?
Meh.
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2009 @ 08:08:55 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67453362
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:42 schreef Metatron het volgende:

[..]

En die ene persoon die veel geld uitgeeft zorgt er voor dat er een X aantal personen met een modaal salaris aan het werk blijven. Maar dat vergeet je voor het gemak zeker even?
In EchtGaaf's wereld zijn er geen managers en CEO's. Enkel wel hardwerkende mensen die het echte werk doen.
Carpe Libertatem
pi_67453481
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In EchtGaaf's wereld zijn er geen managers en CEO's. Enkel wel hardwerkende mensen die het echte werk doen.
Ze zijn er wel volgens hem, maar ze verdienen te veel. Nu kan ik me tot op zekere hoogte wel in dat standpunt vinden, maar EG slaat m.i. volslagen door. Ik zie de verspilling niet zozeer aan de hoge top, maar in een aantal managementlagen tussen de 'werkvloer' (om het zo maar even te noemen) en die top. Ik zie bij heel veel bedrijven, en voornamelijk bij overheidsinstellingen overmatig grote 'management'-lagen waarbij ik me echt serieus afvraag wat de toegevoegde waarde is.

In een CxO met een hoog salaris en/of bonus zie ik niet zo'n probleem. Dat zijn doorgaans wel mensen die een grote verantwoordelijkheid dragen, en hard werken.
Meh.
pi_67456487
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:42 schreef Metatron het volgende:

[..]

Die "drie" die een megabedrag verdienen krijgen ?
pi_67456519
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waar pleit ik voor gene managers en CEO's? Er zijn wel veel te veel managers en organisaties mogen gerust veel platter. En de salarissen fors omlaag. Veel lagen in de organisatie leidt tot disproportioneel beloningsgedrag.
pi_67456670
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:19 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ze zijn er wel volgens hem, maar ze verdienen te veel. Nu kan ik me tot op zekere hoogte wel in dat standpunt vinden, maar EG slaat m.i. volslagen door. Ik zie de verspilling niet zozeer aan de hoge top, maar in een aantal managementlagen tussen de 'werkvloer' (om het zo maar even te noemen) en die top. Ik zie bij heel veel bedrijven, en voornamelijk bij overheidsinstellingen overmatig grote 'management'-lagen waarbij ik me echt serieus afvraag wat de toegevoegde waarde is.
klopt. De verhouding tussen het aantal managers en uitvoerenden is bij veel bedrijven compleet uit het lood geslagen. Niet voor niets vind ik het bedrijfsleven een ordinaire poppenkast. Dit land wordt bijna letterlijk doodgemanaged. Fortuyn had destijds hierover hetzelfde standpunt.
quote:
In een CxO met een hoog salaris en/of bonus zie ik niet zo'n probleem. Dat zijn doorgaans wel mensen die een grote verantwoordelijkheid dragen, en hard werken.
Mag ook betaald worden. Maar iedere relatie met prestatie en beloning is gewoon zoek.
pi_67466393
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Wel erg voorspelbaar antwoord van je, of niet?
2 is ook een voorspelbaar antwoord op de vraag hoeveel 1 + 1 is.
quote:
En Bos is zeer verontwaardigd. Of ga je nu zeggen dat het allemaal gespeeld is?
Vandaag had Kees de Kort er een mening over. Ik verwijs je gaarne naar de site van BNR.
quote:
Hoe meer geld er binnen komt, des te meer er wordt verspilt.
Als absoluut gegeven is dit natuurlijk onjuist. Je hebt wel te maken met het afnemend grensnut.
quote:
Mensen die niet veel krijgen ( maar wel verdienen ) kunnen meestal veel beter met geld omgaan omdat ze ieder dubbeltje moeten omdraaien.

Zoals een goede politica gisteren tegen mij zei: X (andere politica) meent dat alles wat zwak en zielig is veel geld hoort te krijgen en dat een ondernemer die hard werkt een draai om de oren moet hebben en gestraft omdat hij veel verdient.

Jij denkt kennelijk in dezelfde lijn. Ik heb meer respect voor iemand die het maximale uit zichzelf haalt en van de vruchten geniet dan iemand die geen ambitie heeft en toevallig ook zuinig leeft.
quote:
Ik denk dat je anders piept als dat bedrag als negatieve bedrijfsresultaat manifesteert
Nee.
pi_67466485
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:

Fortuyn had destijds hierover hetzelfde standpunt.

Nog afgezien van het feit dat hij het dan over de publieke sector had: wat is je punt? Voor iedere mening, hoe zot ook, kun je een medestander vinden.
pi_67491211
De morele druk om bonussen in te leveren lijkt hier en daar al wat vruchten af te werpen. Gisteren dwong Zalm zijn managers af te zien van zg retentiebonussen, met het dreigement dat ze anders mogen vertrekken.

Eindelijk iemand met realiteitszin. Een rententiebonus in laten leveren op dreiging van gedwongen vertrek. Die durft tenminste.
pi_67491359
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat hij het dan over de publieke sector had: wat is je punt? Voor iedere mening, hoe zot ook, kun je een medestander vinden.
Om met dat laatste beginnen, een dooddoener. Een groot deel van het Nederlandse publiek was wel voor zijn standpunt te winnen. En dat waren echt niet zomaar wat verdwaalde idioten

Het klopt dat hij doelde op de publieke sector. Ik zie dat zelf als een begin. Want als overheid moet je immers eerst zelf het goede voor beeld geven!

Hij had volstrekt gelijk met zijn opvatting dat het land wordt doodgemanaged. In het bedrijfsleven is dat echt niet anders.

In het bedrijfsleven regeren de macho's. Het is enen grote machocultuur. waar met je de grootste bek en ratterigheid het verste komt. En dat voedt de hele management cultuur en de vorming van veel te veel lagen in een bedrijf.

Niet voor niets kwam joep Schrijvers met het boek "hoe wordt ik een rat"...
pi_67491780
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

2 is ook een voorspelbaar antwoord op de vraag hoeveel 1 + 1 is.
[..]
Dat maakt je antwoord niet minder voorspel....erg voorspelbaar.
quote:
Vandaag had Kees de Kort er een mening over. Ik verwijs je gaarne naar de site van BNR.
[..]
Linkje misschien? Ik kan dat hele artikel niet vinden op de site

Maak ik krijg inmiddels wel genoeg van de salonsocialisten..... Eerst Kok die als politicus de topsalarissen veroordeelde om vervolgens als commissaris de exorbitante stijgingen (60%) van de topsalarissen bij ING ging verdedigen en zichzelf ook niet vergat.... !

En toen zagen we van de week Lodewijk de Waal. Had als FNV voorzitter desijds zijn broek vol van top beloningen en was pleitbezorger van de zg kleptocratentaks. En dan zo fel hij bij de FNV was hoe lauw hij nu reageerde op de belachelijke beloningen van Flynn Over windvanen gesproken. !

Over opportunisme gesproken....

Ik vrees dat het Bos niet anders is als hij commissaris bij een bedrijf wordt. Bah. Zijn er nog mensen met principes, vraag ik mij stellig af.
quote:
Als absoluut gegeven is dit natuurlijk onjuist. Je hebt wel te maken met het afnemend grensnut.
[..]
Tja, eea moet je ook relatief bezien. Dat laatste wat je zeg is een duidelijk herkenbaar fenomeen.
quote:
Zoals een goede politica gisteren tegen mij zei: X (andere politica) meent dat alles wat zwak en zielig is veel geld hoort te krijgen en dat een ondernemer die hard werkt een draai om de oren moet hebben en gestraft omdat hij veel verdient.
Dat overdrijft mr X. Punt is dat niemand tegen kan zijn tegen beloning naar prestatie. Het punt is dat aan de top het verband volstrekt zoek is geraakt. Niet gaan baggeren, DS4.
quote:
Jij denkt kennelijk in dezelfde lijn. Ik heb meer respect voor iemand die het maximale uit zichzelf haalt en van de vruchten geniet dan iemand die geen ambitie heeft en toevallig ook zuinig leeft.
[..]
Echt onzin. Dat weet je best dat ik niet van die school ben. Als er een gewoon een recht evenredig verband is tussen prestatie en beloningen door de lagen heen, had ik geen probleem. En juich hard werken en dito verdienen gewoon toe.
quote:
Nee.
pi_67494518
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Eindelijk iemand met realiteitszin.
Was jij niet tegen zijn aanstelling?
pi_67494547
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Het klopt dat hij doelde op de publieke sector. Ik zie dat zelf als een begin. Want als overheid moet je immers eerst zelf het goede voor beeld geven!

Hij had volstrekt gelijk met zijn opvatting dat het land wordt doodgemanaged. In het bedrijfsleven is dat echt niet anders.
Ik constateer vooral dat jij aan zijn woorden een betekenis geeft die hij er zeer waarschijnlijk niet aan had gegeven.
pi_67494797
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat maakt je antwoord niet minder voorspel....erg voorspelbaar.
Liever het juiste antwoord dan onvoorspelbaar fout.
quote:
Linkje misschien? Ik kan dat hele artikel niet vinden op de site
Columnisten: kees de kort.
quote:
Maak ik krijg inmiddels wel genoeg van de salonsocialisten..... Eerst Kok die als politicus de topsalarissen veroordeelde om vervolgens als commissaris de exorbitante stijgingen (60%) van de topsalarissen bij ING ging verdedigen en zichzelf ook niet vergat.... !

En toen zagen we van de week Lodewijk de Waal. Had als FNV voorzitter desijds zijn broek vol van top beloningen en was pleitbezorger van de zg kleptocratentaks. En dan zo fel hij bij de FNV was hoe lauw hij nu reageerde op de belachelijke beloningen van Flynn Over windvanen gesproken. !

Over opportunisme gesproken....

Ik vrees dat het Bos niet anders is als hij commissaris bij een bedrijf wordt. Bah. Zijn er nog mensen met principes, vraag ik mij stellig af.
Het komt niet in je op dat je als commissaris het juiste moet doen ipv stemmen winnen van het volk?
quote:
Het punt is dat aan de top het verband volstrekt zoek is geraakt. Niet gaan baggeren, DS4.
Je toont het niet aan, dus jij bent aan het baggeren.
quote:
Als er een gewoon een recht evenredig verband is tussen prestatie en beloningen door de lagen heen, had ik geen probleem.
Je toont het tegendeel niet aan.
pi_67503710
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Was jij niet tegen zijn aanstelling?
Tegen is een groot woord. Salariëring is belachelijk.

Hij zou eigenlijk eerst het goede voorbeeld moeten geven: de helft van zijn salaris inleveren.
pi_67507266
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Tegen is een groot woord. Salariëring is belachelijk.

Hij zou eigenlijk eerst het goede voorbeeld moeten geven: de helft van zijn salaris inleveren.
Hij kreeg hetzelfde geld al bij DSB voor minder uren, dus je leeft weer in fantasieland...
pi_67507806
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij kreeg hetzelfde geld al bij DSB voor minder uren, dus je leeft weer in fantasieland...
Drie keer zoveel als Balkenende. Ik weet wel zeker dat die laatste meer uren maakt.
pi_67507872
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik constateer vooral dat jij aan zijn woorden een betekenis geeft die hij er zeer waarschijnlijk niet aan had gegeven.
Hij constateerde dat bij de overheid sprake is van overdreven veel management. Bij veel bedrijven is dat echt niet anders.

Ik weet niet wat hij precies dacht, we kunnen het hem helaas niet meer vragen...
pi_67508432
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Liever het juiste antwoord dan onvoorspelbaar fout.
[..]
Jij gaat over de juiste antwoorden?
quote:
Columnisten: kees de kort.
[..]
Gehoord. Kees gaat kort door de bocht. Wat moet ik er meer van zeggen?
quote:
Het komt niet in je op dat je als commissaris het juiste moet doen ipv stemmen winnen van het volk?
[..]
Geeft aan hoe weinig mensen nog principes hebben. Eea opportunisme. Niet kijken naar een breder belang. Poppenkast.
pi_67512664
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Drie keer zoveel als Balkenende. Ik weet wel zeker dat die laatste meer uren maakt.
Had jij niet al toegegeven dat het om output gaat en niet om input waar je nu weer naar draait?
pi_67512672
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Hij constateerde dat bij de overheid sprake is van overdreven veel management. Bij veel bedrijven is dat echt niet anders.
Dat toon je niet aan. Nog afgezien van het feit dat ik van mening ben dat er ook een wezenlijk verschil zit in overheid vs bedrijven als het hier om gaat (en ook als het om andere zaken gaat, maar dat is even niet van belang).
quote:
Ik weet niet wat hij precies dacht, we kunnen het hem helaas niet meer vragen...
Dus jouw argument is iig onderuit.
pi_67512694
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij gaat over de juiste antwoorden?
Ik ben degene van de realiteit en jij degene van fantasieland. Ieder zijn rol.
quote:
Gehoord. Kees gaat kort door de bocht. Wat moet ik er meer van zeggen?
Je zou er eens inhoudelijk weerwoord op kunnen formuleren. Maar goed, daar ben je kennelijk niet toe in staat. Niet zo gek ook, want dat Kees de Kort meer verstand van zaken heeft dan jij zal niemand willen betwisten... zelfs jij niet (mag ik hopen).
quote:
Geeft aan hoe weinig mensen nog principes hebben. Eea opportunisme. Niet kijken naar een breder belang. Poppenkast.
Commissarissen zijn er om er voor te zorgen dat het belang van het bedrijf waar ze aangesteld zijn wordt gediend. Gefingeerde (en zelfs terechte, maar dat toon jij niet aan) belangen van derden mogen ze niet eens meewegen.
pi_67516485
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Had jij niet al toegegeven dat het om output gaat en niet om input waar je nu weer naar draait?
Ik draai niet.

Jij denkt dat de output van Zalm drie keer de output van Balkenende is?
pi_67516568
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat toon je niet aan. Nog afgezien van het feit dat ik van mening ben dat er ook een wezenlijk verschil zit in overheid vs bedrijven als het hier om gaat (en ook als het om andere zaken gaat, maar dat is even niet van belang).
[..]
Er zijn wel grote parallellen hoor. Misschien nog wel meer overeenkomsten dan verschillen. Want waarom wilt de overheid steeds marktgerichter te werk gaan?
quote:
Dus jouw argument is iig onderuit.
Waarom (dus) ?

Zie argumentatie hierboven.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 29-03-2009 13:39:00 ]
pi_67516714
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben degene van de realiteit en jij degene van fantasieland. Ieder zijn rol.
Hoe weet jij dat jouw wereld [ geen fantasialand is? En wat is de realiteit?
quote:
Je zou er eens inhoudelijk weerwoord op kunnen formuleren. Maar goed, daar ben je kennelijk niet toe in staat. Niet zo gek ook, want dat Kees de Kort meer verstand van zaken heeft dan jij zal niemand willen betwisten... zelfs jij niet (mag ik hopen).
[..]
Meneer de Kort formuleert zijn mening. Niet voor niets heeft die uitzending de status van een column. En ide bestaan bij de gratie van een mening. Net goed dat jij en ik meningen ventileren. De ene meer welgezind dan de ander. That's life.
quote:
Commissarissen zijn er om er voor te zorgen dat het belang van het bedrijf waar ze aangesteld zijn wordt gediend. Gefingeerde (en zelfs terechte, maar dat toon jij niet aan) belangen van derden mogen ze niet eens meewegen.
Dat is in dit geval ietwat te algemeen, DS4. De rol van Lodewijk de Waal hoort een bredere te zijn dan de belangen van ING alleen. Je weet toch wel dat Bos als onderdeel van de kapitaalinjectie De Waal als commissaris had aangesteld? En dus namens de overheid zitting neemt in de RvC?
pi_67516732
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:29 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik draai niet.

Jij denkt dat de output van Zalm drie keer de output van Balkenende is?
Drie keer meer waard kennelijk.

Het zijn verder geen grootheden die je naast elkaar kan zetten zoals 1 appel, 3 appels en 1 peer, 3 peren.
pi_67516779
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Er zijn wel grote parallellen hoor. Misschien nog wel meer overeenkomsten dan verschillen.
Toon het maar aan.
quote:
Waarom (dus) ?
Omdat jij zijn opmerking over overheden verdraait naar ondernemingen. Nou kan het theoretisch zo zijn dat hij die mening ook had over ondernemingen, maar dat weten we niet (zo constateerde jij). Dus is jouw opmerking dat hij daarover dacht gelijk jij daarover denkt onjuist.
pi_67516788
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Drie keer meer waard kennelijk.
Aha, dus gaat het niet ( alleen ) om output? Maar waarde die het wordt toegekend? Je shopt een beetje selectief met die output? weet je nog dat je zoiets zei van iemand die wilt betalen voor drollen bakken?
quote:
Het zijn verder geen grootheden die je naast elkaar kan zetten zoals 1 appel, 3 appels en 1 peer, 3 peren.....
..... 1 drol en 3 drollen.

Dus hoe belangrijk is output dan werkelijk?
pi_67516872
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe weet jij dat jouw wereld [ geen fantasialand is? En wat is de realiteit?
De realiteit is dat Zalm niet voor de helft van zijn toenmalige salaris aan de slag was gegaan en DUS het niet reëel is om te zeggen dat hij voor de helft daarvan aangetrokken had moeten worden of nu te eisen dat hij thans zijn salaris halveert.

Dat is fantasieland, EG...
quote:
Meneer de Kort formuleert zijn mening. Niet voor niets heeft die uitzending de status van een column. En ide bestaan bij de gratie van een mening. Net goed dat jij en ik meningen ventileren. De ene meer welgezind dan de ander. That's life.
Ja, als een hoogleraar een mening ventileert die in jouw straatje past kan ik argumenten daar tegenin brengen, maar is die mening heilig en als een deskundige een mening ventileert die volledig in gaat tegen wat jij hier beweert is het maar een mening die geen enkele waarde heeft en waar jij ook geen tegenargument voor hoeft te bedenken, want jij hebt immer ook een mening.

Vind je dit zelf sterk EG?
quote:
Dat is in dit geval ietwat te algemeen, DS4. De rol van Lodewijk de Waal hoort een bredere te zijn dan de belangen van ING alleen. Je weet toch wel dat Bos als onderdeel van de kapitaalinjectie De Waal als commissaris had aangesteld? En dus namens de overheid zitting neemt in de RvC?
De belangen van de aandeelhouders tellen ook mee, maar laten die nu in dezelfde lijn zitten, te weten: er moeten goede mensen op de juiste plekken zitten en daar hoort nu eenmaal een bepaald bedrag bij.

Donner heeft dat al uitgelegd, EG. Ik verwees daar al naar.
pi_67516930
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toon het maar aan.
[..]
Deed ik dat niet met verschijnsel van transitie qua functioneren van overheden naar steeds marktgerichtere organisaties?

De overheden gaan steeds marktgerichter te werk: de burger als klant!

Verder de uitbestedingen van overheidstaken aan de markt. Inschrijvingen. Prijsmechanisme invoeren etc.

Je ziet overduidelijk dat overheidsorganisaties steeds meer op private organisaties gaan lijken.
quote:
Omdat jij zijn opmerking over overheden verdraait naar ondernemingen.
Klopt. Ik extrapoleer. En niet zonder motivatie, zoals je kon lezen.
quote:
Nou kan het theoretisch zo zijn dat hij die mening ook had over ondernemingen, maar dat weten we niet (zo constateerde jij). Dus is jouw opmerking dat hij daarover dacht gelijk jij daarover denkt onjuist.
Ik kan het Fortuyn niet meer vragen. Want ik zou hem graag ontmoet hebben, om hem daar over te vragen.
pi_67517135
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:41 schreef EchtGaaf het volgende:

Aha, dus gaat het niet ( alleen ) om output? Maar waarde die het wordt toegekend? Je shopt een beetje selectief met die output?
Wat ben je aan het draaien, EG. De waarde staat tegenover de output en die zaken hebben met elkaar te maken en is niet een kwestie van natte vinger. Het is ook geen exacte wetenschap, maar dat is een ander verhaal.

Waarde wordt nu eenmaal bepaald door koper en verkoper. En dat heeft in meerderheid een rationele basis. Ook al wil jij daar niet aan.
quote:
Dus hoe belangrijk is output dan werkelijk?
Betaal jij evenveel voor een brood als voor een CD speler?
pi_67517183
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Deed ik dat niet met verschijnsel van transitie qua functioneren van overheden naar steeds marktgerichtere organisaties?
Nee.
quote:
De overheden gaan steeds marktgerichter te werk: de burger als klant!

Verder de uitbestedingen van overheidstaken aan de markt. Inschrijvingen. Prijsmechanisme invoeren etc.

Je ziet overduidelijk dat overheidsorganisaties steeds meer op private organisaties gaan lijken.
Jij hebt oren, een kat heeft oren. Lijkt een kat op jou?
quote:
Klopt. Ik extrapoleer. En niet zonder motivatie, zoals je kon lezen.
Zonder enige steekhoudende motivatie. En je faalde dus. Je toonde niet aan.
quote:
Ik kan het Fortuyn niet meer vragen. Want ik zou hem graag ontmoet hebben, om hem daar over te vragen.
Maar feitelijk is het onderuit gehaald. Je toonde niets aan.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 14:11:47 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67517478
quote:
Op zondag 29 maart 2009 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
overheidstaken
Er bestaan geen overheidstaken, enkel taken die door de overheid gemonpoliseerd zijn en waarbij concurrentie verboden is.
Carpe Libertatem
pi_67517779
quote:
Op zondag 29 maart 2009 14:11 schreef Boze_Appel het volgende:

Er bestaan geen overheidstaken, enkel taken die door de overheid gemonpoliseerd zijn en waarbij concurrentie verboden is.
Ik wil met je meegaan dat het een mening is dat iets een overheidstaak is, maar ook wat jij hier nu poneert is een mening.
pi_67521464
Liever een Bentley dan een Porsche.
pi_67530146
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Bentley
Overdaad, EG, overdaad...
  zondag 29 maart 2009 @ 21:58:09 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67530636
Kom op DS4, zo'n Bentley Arnage of Continental is toch pure porno?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 21:58:44 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67530653
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
Niets mis met porno.
Carpe Libertatem
pi_67530714
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Overdaad, EG, overdaad...
Valt wel mee hoor. De tweedehandsprijzen voor Porsche en Bentley van zo'n 8..... 9 jaar oude komen misschien wel aardig in de buurt

Maar een Bentley is wel veel duurder qua rijden denk ik

Je moet een megatopper zijn om zo'n wagen te kunnen rijden. Zoals Nina Brink bijvoorbeeld.
pi_67530735
quote:
Het is niet mijn auto. Ik ben van de sportauto's. Als ik vier deuren zou willen zou ik eerder een RS6 kiezen. Maar over 20 jaar kan het goed zijn dat ik er anders over denk.
pi_67530766
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet mijn auto. Ik ben van de sportauto's. Als ik vier deuren zou willen zou ik eerder een RS6 kiezen. Maar over 20 jaar kan het goed zijn dat ik er anders over denk.
Een sportauto ben je zomaar zat. Geef maar mij een comfortbak.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:02:40 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67530789
quote:
Maar over 20 jaar kan het goed zijn dat ik er anders over denk.

En wat maakt zo'n RS6 speciaal?

Dan neem ik liever 'the real one', een M5

De rest, zo'n RS6 of een Mercedes E AMG is toch maar namaak.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67530790
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar een Bentley is wel veel duurder qua rijden denk ik
Dat weet ik niet. Er zit tegenwoordig veel VAG techniek in...

Maar het gaat ook niet om het geld. Dat jij nu weer die denkwijze kiest.
pi_67530807
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Een sportauto ben je zomaar zat. Geef maar mij een comfortbak.
Ik ben het niet zat. Mag ik?
pi_67530815
quote:
Ik denk dat voor DS4 ietwat te hoog gegrepen is. Nou ja, Porsche rijden is ook niet misselijk, trouwens.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:04:56 #182
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67530838

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67530846
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben het niet zat. Mag ik?
Zeker. Als jij dat fijn vind, prima. Je moet hem tenslotte zelf betalen. Verder vind ik wel dat je vrouw ook haar zegje mocht doen.
pi_67530867
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtwagens. Ik kan er wat van dromen.
pi_67530875
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:02 schreef Klopkoek het volgende:

En wat maakt zo'n RS6 speciaal?

Dan neem ik liever 'the real one', een M5

De rest, zo'n RS6 of een Mercedes E AMG is toch maar namaak.
RS6 heeft 4wd, wat ik een pre vind en de motor doet niet onder voor die in de M5. Daarnaast vind ik de BMW 5 serie erg lelijk en de RS6 wel mooi (ik zou ook de avant nemen als ik zoveel ruimte nodig had). Wat jij daar van denkt interesseert mij niet. Ik koop mijn auto's voor mijzelf.
pi_67530905
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik denk dat voor DS4 ietwat te hoog gegrepen is.
Tuurlijk... Dat is het. Iedereen die een Bentley kan betalen neemt een Bentley.
pi_67530934
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Verder vind ik wel dat je vrouw ook haar zegje mocht doen.
Dat mag ze. Ze vindt alleen die lel van een spoiler achterop niet zo mooi. Maar zoals zij zegt: jij moet er in rijden.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 22:08:39 #188
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67530946
Wel grappig dat in een topic over perverse bonussen het wel vaak over dure auto's gaat en hoe graag (ook de verbieders) die graag zouden willen hebben.
Carpe Libertatem
pi_67530960
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Er zit tegenwoordig veel VAG techniek in...
Ik doelde niet specifiek onderhoud, maar een zes liter motor icm zo'n 2500kg schoon aan de haak..... geeft al gauw een draaikolk in de tank. En wat te denken van de wegenbelasting?

En de chauffeur heb je ook niet gratis.
quote:
Maar het gaat ook niet om het geld. Dat jij nu weer die denkwijze kiest.
Excuus Maar ja, het moet wel betaald worden. En al helemaal als je zo'n ding in het bezit hebt.
pi_67530962
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:

Prachtwagens. Ik kan er wat van dromen.
Zonder mensen die X keer Balkenende verdienen kon je er niet van dromen.

Dus wees de CEO dankbaar voor jouw dromen!
pi_67530982
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef Boze_Appel het volgende:
Wel grappig dat in een topic over perverse bonussen het wel vaak over dure auto's gaat en hoe graag (ook de verbieders) die graag zouden willen hebben.
Waarom kop je hem niet meteen erin?
  zondag 29 maart 2009 @ 22:11:31 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531012
Slecht plaatje maar deze vind ik ook prachtig:

XJ mark II
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 29 maart 2009 @ 22:11:51 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531027
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

RS6 heeft 4wd, wat ik een pre vind en de motor doet niet onder voor die in de M5. Daarnaast vind ik de BMW 5 serie erg lelijk en de RS6 wel mooi (ik zou ook de avant nemen als ik zoveel ruimte nodig had). Wat jij daar van denkt interesseert mij niet. Ik koop mijn auto's voor mijzelf.
Ik zocht geen ruzie ofzo
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531046
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:

maar een zes liter motor icm zo'n 2500kg schoon aan de haak..... geeft al gauw een draaikolk in de tank.
3.6 liter twinturbo met 530pk niet? Zal wel zuiniger zijn, maar echt: de benzine is maar een klein deel van de totale kosten bij deze auto's.
quote:
En wat te denken van de wegenbelasting?
Helemaal een schijntje.
quote:
En de chauffeur heb je ook niet gratis.
Ik ben geen 80 en heb mijn rijbewijs nog (ook al hangt die aan een zijden draadje).
quote:
Excuus Maar ja, het moet wel betaald worden. En al helemaal als je zo'n ding in het bezit hebt.
Tering naar nering. Maar ik vind dat de verantwoordelijkheid van de koper.
pi_67531055
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan je er van dromen. Dat ze nooit uitkomen, is vers twee.
quote:
Helemaal niet. Dromen zijn toch bedrog?
pi_67531066
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht plaatje maar deze vind ik ook prachtig:
[ afbeelding ]

XJ mark II
Jaguar. Vind ik mooier dan een Bentley eigenlijk...
pi_67531075
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:11 schreef Klopkoek het volgende:

Ik zocht geen ruzie ofzo
Ik ook niet.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:13:28 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531076
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Lekker retentiebonussen binnenharken

Las een verhaal in de krant. Er schijnt een vent bij ABN te zijn die een welkomstbonus, retentiebonus en een vertrekbonus had gekregen. En een gouden handdruk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531108
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag ze. Ze vindt alleen die lel van een spoiler achterop niet zo mooi. Maar zoals zij zegt: jij moet er in rijden.
OK. Maaruh, mag zij er nooit in rijden dan? Of wilt ze dat zelf niet?
  zondag 29 maart 2009 @ 22:14:52 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531112
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jaguar. Vind ik mooier dan een Bentley eigenlijk...
Die modernistische rommel met Japanse discoinslag uitgezonderd...

In die moderne dingen is het echt net een disco
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531141
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Tuurlijk kan je er van dromen. Dat ze nooit uitkomen, is vers twee.
[..]

Helemaal niet. Dromen zijn toch bedrog?
Denk eens na: als niemand ze kan betalen worden ze niet ontworpen en kun je er niet van dromen...
pi_67531156
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ook niet.
We houden het ook liever gezellig. Hoe verschillend onze meningen ook zijn.

En al helemaal als er geen pestpokke op TV is.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:17:09 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531188
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Denk eens na: als niemand ze kan betalen worden ze niet ontworpen en kun je er niet van dromen...
Als niemand ze kan betalen gaat de prijs naar beneden en wordt de overbodige poespas eruit gesloopt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531199
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker retentiebonussen binnenharken

Las een verhaal in de krant. Er schijnt een vent bij ABN te zijn die een welkomstbonus, retentiebonus en een vertrekbonus had gekregen. En een gouden handdruk.
Dat is een kwartet
pi_67531214
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:13 schreef Klopkoek het volgende:

Er schijnt een vent bij ABN te zijn die een welkomstbonus, retentiebonus en een vertrekbonus had gekregen. En een gouden handdruk.
Doet ie goed dan!
pi_67531245
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:

OK. Maaruh, mag zij er nooit in rijden dan? Of wilt ze dat zelf niet?
Van mij mag ze, maar ze vindt haar auto fijner. Sterker nog, ze vindt de nieuwe veel te snel. Op binnenwegen heeft ze eigenlijk nog gelijk ook!
  zondag 29 maart 2009 @ 22:19:31 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531266
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doet ie goed dan!
Ja.

Graaien, graaien, graaien, hebben, hebben, hebben, meer, meer, meer.

En dan 6 keer per jaar vakantie naar Dubai en alles laten doen door een Fillipijnse werksterslaaf.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531271
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

Als niemand ze kan betalen gaat de prijs naar beneden en wordt de overbodige poespas eruit gesloopt.
Dan is het geen Bentley meer...
pi_67531290
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:19 schreef Klopkoek het volgende:

Graaien, graaien, graaien, hebben, hebben, hebben, meer, meer, meer.

Klinkt goed!
pi_67531296
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is zo. Ik heb er ook niet op tegen mensen die als ondernemer zo'n ding kunnen betalen. Mits er een verband bestaat tussen prestaties en beloningen.

En ja, daar gaat topic over: dat het verband tussen die twee volstrekt zoek is. Ik doel dan m,n. op managers die zelfs geen ondernemer zijn maar gewoon een dienstverband hebben.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:20:52 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531315
quote:
Bentleys motor in de Arnage komt uit de jaren '50. En ze rekenen er 2009 prijzen voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531334
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klinkt goed!
KlopKoek had het niet beter verwoorden.
pi_67531373
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb er ook niet op tegen mensen die als ondernemer zo'n ding kunnen betalen. Mits er een verband bestaat tussen prestaties en beloningen.
Wil je dat nu ook al bij ondernemers gaan toepassen?
quote:
En ja, daar gaat topic over: dat het verband tussen die twee volstrekt zoek is.
Toon je dat nog even aan?
pi_67531385
@DS4: de verhoudingen over het geheel zijn totaal zoek door het poppenkastsyndroom.
pi_67531423
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:23 schreef EchtGaaf het volgende:
@DS4: de verhoudingen over het geheel zijn totaal zoek
Ik vroeg aantonen, niet herhalen.
pi_67531440
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat maakt een Bentley tot een Bentley dan?

En oja, downsizing vind allang plaats. Mercedes begon er begin jaren 80 ook mee met de 190. De huidige C is al jarenlang een topper.
pi_67531441
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

Bentleys motor in de Arnage komt uit de jaren '50. En ze rekenen er 2009 prijzen voor.
Ja, de medewerkers verdienen ook meer dan in de jaren 50...
  zondag 29 maart 2009 @ 22:25:43 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531461
quote:

En het optrekje van de CEO

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531468
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat maakt een Bentley tot een Bentley dan?
Luxe hoort bij een Bentley.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 22:26:11 #220
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67531480
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
En dan 6 keer per jaar vakantie naar Dubai
Veels te nep, bovendien gaat het daar ook niet zo lekker meer. Dan liever 6x Hawaii met cocusnotencocktails.
Carpe Libertatem
pi_67531494
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef Klopkoek het volgende:

Dat is populisme, niet iets aantonen.
pi_67531496
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wil je dat nu ook al bij ondernemers gaan toepassen?
[..]
Laten we eerst gaan puinruimen bij die shitmanagers.
quote:
Ik ben toch geen overslaande grammofoonplaat?

Je wilt het gewoon niet horen.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:27:14 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531513
Iets zegt me dat Boze Appel niet arm is
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531531
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedere keer als iemand met een reden komt, dan plak je weer dezelfde sticker op. Dat is geen debat voeren .
pi_67531535
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

Laten we eerst gaan puinruimen bij die shitmanagers.
Dus je wil ook winst gaan afpakken straks. Fijn dat je je communistische inslag weer laat zien.
quote:
Ik ben toch geen overslaande grammofoonplaat?

Je wilt het gewoon niet horen.
Ik kan het niet aantonen, dus vraag mij dat niet!
Precies!
pi_67531563
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Iedere keer als iemand met een reden komt.
Sorry, mijn computer is stuk. Ik zag nl. twee plaatjes ipv een reden.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:28:59 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531576
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, een stormloop op een bank en de CEO die er met tientallen miljoenen vandoor gaat is 'populisme'
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531588
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Luxe hoort bij een Bentley.
Is iedere auto geen luxe dan? (maar geen overdaad )
pi_67531605
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, een stormloop op een bank en de CEO die er met tientallen miljoenen vandoor gaat is 'populisme'

Ach, DS4 vindt Bos nu ook een populist.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:31:44 #230
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67531654
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:27 schreef Klopkoek het volgende:
Iets zegt me dat Boze Appel niet arm is
Hij woont in Alphen. Geen redelijk mens doet dat uit weelde.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:32:00 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531662
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach, DS4 vindt Bos nu ook een populist.
Zalm nu zeker ook?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531681
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus je wil ook winst gaan afpakken straks. Fijn dat je je communistische inslag weer laat zien.
[..]
Als je de graaicultuur in bonus-infuusland wilt aanpakken, dan ben je een communist?
quote:
Precies!
Tekstverkrachting is altijd een zwaktebod. Staat max. 12 jaar op.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:33:54 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531721
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je de graaicultuur in bonus-infuusland wilt aanpakken, dan ben je een communist?
[..]

Tekstverkrachting is altijd een zwaktebod. Staat max. 12 jaar op.
DS4 is als de dood voor een tweede Franse Revolutie. Daar borrelt het nu.

De aristocratie moet eraan, en daar hoort DS4 ook toe.

Als ik hem was zou ik uit voorzorg een brief naar de Hoge Raad van Adel schrijven
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531737
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Met een beetje oostenwind, waait ie al gauw richting Wassenaar.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 22:35:09 #235
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67531768
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:31 schreef Reya het volgende:
Met twee huizen zelfs. Dubbel armoede.
Carpe Libertatem
pi_67531793
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

DS4 is als de dood voor een tweede Franse Revolutie. Daar borrelt het nu.

De aristocratie moet eraan.
hmmmm., eye opener. Ik merk inderdaad dat onze tegenstanders uit angst soms heftig gaan reageren.

Ik denk dat DS4 inderdaad angstig is, dat zijn salaris ooit wordt aangepakt.
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 22:36:59 #237
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67531815
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hmmmm., eye opener. Ik merk inderdaad dat onze tegenstanders uit angst soms heftig gaan reageren.

Rovers zijn wel mensen om te vrezen.
Carpe Libertatem
  zondag 29 maart 2009 @ 22:38:05 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531838
quote:

[..]

Die Fransen slaan dan wel dure auto's van directeuren in maar ze laten het er niet bij zitten. Daar hebben ze tenminste nog een kritische grondhouding. Schijt aan het gezag hebben ze.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531844
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sorry, mijn computer is stuk. Ik zag nl. twee plaatjes ipv een reden.

Tja, als jij via je computer mij teksten penetreert ........
  zondag 29 maart 2009 @ 22:38:42 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531846
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Rovers zijn wel mensen om te vrezen.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67531892
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die Fransen slaan dan wel dure auto's van directeuren in maar ze laten het er niet bij zitten. Daar hebben ze tenminste nog een kritische grondhouding. Schijt aan het gezag hebben ze.
Ik zal zelf nooit tot geweld oproepen. Maar met het gemak waarmee Nederlanders alles heel snel slikken doet mij soms naar de Franse cultuur verlangen.

Er moet heel wat gebeuren om het Museumplein of het Maliveld vol te krijgen ...
  zondag 29 maart 2009 @ 22:42:41 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67531948
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal zelf nooit tot geweld oproepen. Maar met het gemak waarmee Nederlanders alles heel snel slikken doet mij soms naar de Franse cultuur verlangen.

Er moet heel wat gebeuren om het Museumplein of het Maliveld vol te krijgen ...
Ja precies. En de meeste Nederlanders staan achter de keiharde bezuinigingsplannen van het CDA en VVD, hoe kan dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67532071
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja precies. En de meeste Nederlanders staan achter de keiharde bezuinigingsplannen van het CDA en VVD, hoe kan dat?
Gebrek aan solidariteit. Naïviteit omdat ze denken dat de shit hun deur altijd voorbij zal gaan. Om SP te stemmen als ze zelf eens aan de beurt zijn en tegenspoed op hun pad komt.....

Kortom : kortzichtigheid.
pi_67532112
En verregaande individualisatie ...
  zondag 29 maart 2009 @ 22:49:13 #245
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67532166
Fransen maken goede kaas, wijn en parisiennes. Laten ze het daar vooral bij houden.
  zondag 29 maart 2009 @ 22:50:11 #246
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67532192
Drie meningen om de discussie te voeden.
quote:
Is het kapitalisme slecht voor ons morele besef?

Door: Martin Legros

De antwoorden van drie grote denkers.

‘Natuurlijk!’
Michael Walzer. Emeritus hoogleraar aan het Institute for Advanced Study van Princeton en gespecialiseerd in ethiek en internationale relaties. Hij schreef onder meer Spheres of Justice.

‘De concurrentie op de markt spoort mensen aan morele regels te overtreden en daarvoor goede redenen te bedenken. Daardoor wordt het moreel besef aangetast en kunnen mensen ongegeneerd immorele dingen doen.’
‘De markt is te vergelijken met het democratische politieke systeem. De strijd om de macht spoort kandidaten aan te liegen tijdens publieke bijeenkomsten, onhoudbare beloftes te doen, zwart geld aan te nemen et cetera. Hoewel vrije verkiezingen én de vrije markt ons aan de ene kant aansporen leren risico’s te nemen en gezamenlijk te overleggen en te handelen, sporen ze ons aan de andere kant ook aan om elkaar in de gaten te houden, anderen te wantrouwen en onze vrienden te bedriegen.
‘Opmerkelijk genoeg gaan we niet op dezelfde manier om met de gevaren van de markt als met die van de politiek. Terwijl we er in de politiek dankzij grondwetten in zijn geslaagd ons te ontworstelen aan de grillen van tirannen en de arrogantie van aristocraten, hebben we het economische domein aan zijn lot overgelaten. Daarom is het ergste kwaad tegenwoordig niet afkomstig uit het politieke, maar uit het economische domein. Daarin wordt gedrag niet gereguleerd en bestaat vrijwel geen verantwoordelijkheid.’
‘De grootste verdienste van de constitutionele democratie is dat die de voor de deelnemers de grote gevaren van de politiek heeft bezworen: de macht verliezen betekent niet langer het leven verliezen of verbannen worden. De staat had hetzelfde moeten doen in de economie: wetten voor de markt vastleggen die grenzen stellen aan wat we er kunnen verliezen. Maar in de Verenigde Staten bestaan zulke wetten nauwelijks. Daardoor betekent leven in de Verenigde Staten vooral dat je je bezighoudt met het voortbestaan van het gezin, gezondheidszorg voor de kinderen, een degelijke opleiding en de waardigheid van ouderen. Zulke risico’s laten niet veel ruimte over voor ethiek.’
‘We hebben geen “economische grondwet”. De tegenkrachten van de vakbonden zijn ernstig verzwakt, en er is nauwelijks regulering van banken, van investeringen en van pensioenfondsen. De arrogantie van de economische elite, die zich vrij waant te doen wat ze wil, is verbijsterend. De macht van de economie, zoals Lord Acton schreef, is de meest verderfelijke. De economische macht verovert gestaag de publieke ruimte. Daar bedreigt de invloed van geld, dat is verkregen zonder beperkingen in een markt zonder regels, uiteindelijk de politieke moraal zelf!’

‘Integendeel!’
Jagdish Bhagwati. Indiaas-Amerikaans hoogleraar economie aan Columbia University en bijzonder adviseur mondialisering bij de Verenigde Naties. Auteur van vele boeken en artikelen waarin hij wijst op het belang van mondialisering voor de derde wereld, bijvoorbeeld in In Defense of Globalization (2005).

‘Sommigen zien het kapitalisme als een immoreel en verderfelijk systeem waarin geen plaats zou zijn voor altruïsme. De globalisering van de economie zou volgens hen leiden tot een onmenselijke samenleving. Volgens mij is het tegenovergestelde het geval. Ik kom uit India. Gedurende tientallen jaren heeft India economisch stilgestaan door een haast fundamentalistische weigering om de markt te accepteren. Het resultaat is bekend: grootschalige armoede. Toen hebben we hervormingen ondernomen door het land open te stellen voor de markt en de mondialisering. Dat heeft India uit de armoede heeft gehaald. In mijn ogen betekent dit een onweerlegbare morele vooruitgang voor de gemeenschap.’
‘Dan blijft over dat we denken dat de markt een slechte invloed heeft op het individu. Dat zou er egoïstisch, winstbelust en verdorven van worden. Dat idee is het gevolg van een verkeerd, marxistisch begrip van de relatie tussen waarden en economie. De gedachte is dan namelijk dat onze handelingen en waarden het gevolg zijn van ons werk. Terwijl mensen die waarden al lang hebben voor ze op de arbeids- en handelsmarkt komen. Waar komen deze waarden vandaan? Uit de familie, de gemeenschap waarin we leven en de boeken die we lezen.’
‘Dat verklaart hoe de Japanners een kapitalistische economie volgens Amerikaans model kunnen hebben, en tegelijkertijd aparte morele waarden. De markt verandert onze waarden niet. Integendeel, waarden bepalen hoe we gebruikmaken van de door de markt voortgebrachte rijkdommen. Denk aan het beeld dat Simon Schama in Overvloed en onbehagen geeft van de Nederlandse geschiedenis. Daarin toont hij aan dat de calvinisten die rijk werden in de internationale handel geen verlangen hadden naar geld, en zelfs altruïstisch handelden. Hij spreekt heel terecht van “de gêne van de rijken”. Datzelfde onbehagen zie je terug bij aanhangers van de jainistische religie in Gujarat, de Indiase staat waar Mahatma Ghandi vandaan komt.’

‘Ongetwijfeld…’
John Gray. Politiek filosoof, hoogleraar aan de London School of Economics. Auteur van onder meer Vals ochtendlicht. De keerzijde van de globalisering. Een fervent criticus van de neoliberale ideologie.

‘De Nederlandse filosoof Bernard Mandeville stelde al: als de markt rijkdom voortbrengt, dan tast die markt zeker ook traditionele waarden aan zoals eer en altruïsme.’ ‘Economische doelmatigheid gaat hand in hand met de opkomst van een samenleving van opportunistische individuen. De liberale denker Adam Smith zag dat al aankomen. Hij stelde voor een nationale garde in te stellen die de sociale samenhang zou beschermen tegen de allesvernietigende invloed van de markt. Ik ben het dan ook absoluut niet eens met het idee dat de markt niets met moraal te maken heeft. Elk economisch systeem bevordert een bepaalde manier van gedrag en impliceert een ander idee van een goed leven.’
‘Karaktereigenschappen die door de markt worden gewaardeerd, zijn bijvoorbeeld de drang om te ondernemen, de wil om te speculeren en te gokken, en de kunst om nieuwe kansen te benutten of te creëren. Daarentegen is daarin minder plek voor morele kwaliteiten als voorzichtigheid, bescheidenheid en het vermogen om zich door modellen uit het verleden te laten inspireren. Deze waarden kunnen in de markt rampzalig zijn. De markt vereist een grote mobiliteit en een constante bereidheid zich terug te trekken uit relaties die niet langer winstgevend zijn. Deze subversieve houding heeft zich langzaam verspreid over de hele samenleving. Het is vervolgens aan de politiek om te bepalen wat wel of niet als handelswaar kan worden beschouwd. Zo komen verschillende soorten compromissen tot stand, afhankelijk van onze ideeën over het goede leven. Maar één ding staat vast: een moderne markteconomie kan niet functioneren zonder een dosis morele verdorvenheid.’

Dit artikel verscheen oorspronkelijk in het Franse blad Philosophie Magazine (nummer 26, februari 2009). De vertaling is van Dennis Schutijser. Het artikel is tot stand gekomen met medewerking van de Amerikaanse Templeton Foundation, die zich richt op het bevorderen van wetenschappelijk en filosofisch onderzoek. Vanwege de kredietcrisis hadden zij de volgende vraag voorgelegd aan drie grote denkers uit verschillende werelddelen: bevordert de markt, die toch is gefundeerd op concurrentie en winstbejag, altijd hebzucht, egoïsme en opportunisme?
pi_67537228
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet draaien, EG. Je wilde net de winst van de ondernemer aan pakken als je klaar bent met de bonussen.

Ergo: je wil iedereen met veel geld kaal plukken. En zo komt het weer over dat jij alleen maar p jaloezie drijft...
pi_67537243
quote:

Ik heb geen salaris. En verder word ik in alle landen met open armen ontvangen. Money talks!
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 08:23:44 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67537367
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:07 schreef DS4 het volgende:
Ik heb geen salaris. En verder word ik in alle landen met open armen ontvangen. Money talks!
Ik neem aan dat je jezelf uit je eigen bv. uitbetaald. Dat is dan toch gewoon salaris, ookal is het al van jezelf of grabbel je direct uit je bv.? Dat is belastingtechnisch niet zo praktisch.
Carpe Libertatem
pi_67547122
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:23 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik neem aan dat je jezelf uit je eigen bv. uitbetaald.
Ja maar dat is niet de bulk en het is wezenlijk anders dan echt salaris.
  maandag 30 maart 2009 @ 14:46:43 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67547129

Frankrijk

(tekst van het liedje is wat minder positief, dat weet ik wel)
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 maart 2009 @ 19:45:28 #252
182269 sneakypete
On the edge
pi_67555753
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:46 schreef Klopkoek het volgende:

Frankrijk

(tekst van het liedje is wat minder positief, dat weet ik wel)

Nederland
pi_67561867
Ik hoop dat het gedonder rond bonussen nu voorbij is, nu Bos een herenakkoord heeft afgesloten met bankiers over matiging van hun beloningen met daarin oa:

*Geen bonussen meer als instelling aan het overheidsinfuus hangt
*Stijging van beloningen aan de top procentueel niet hoger dan die van de rest in de organisatie

Het enige wat ik mis is de sanctie: TBS als de heren er zich niet aan houden .
pi_67561924
quote:
Op maandag 30 maart 2009 14:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet de bulk en het is wezenlijk anders dan echt salaris.
Wat is het dan wel?
pi_67561958
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb geen salaris.
Maar je doet toch wel een beroep op die ruif?
quote:
En verder word ik in alle landen met open armen ontvangen. Money talks!

Vertel
pi_67562115
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet draaien, EG. Je wilde net de winst van de ondernemer aan pakken als je klaar bent met de bonussen.

Ergo: je wil iedereen met veel geld kaal plukken. En zo komt het weer over dat jij alleen maar p jaloezie drijft...
Nu is Bos zeker ook een communist? Nu moeten die bankiers slechts genoegen nemen met procentuele stijgingen die nog maar een fractie zijn wat ze ooit waren. Eindelijk een harmonisatie mbt de loonontwikkelingen.

Ik ben benieuwd wat er werkelijk van terecht komt. Want ik mis nl de sanctie die erop staat voor het geval dat.....
pi_67562170
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En het optrekje van de CEO

[ afbeelding ]
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:45:05 #258
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562389
quote:
En verder word ik in alle landen met open armen ontvangen. Money talks!
Walgelijk. Het egocentrisme slaat naar je bol
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 22:46:45 #259
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67562453
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Het enige wat ik mis is de sanctie: TBS als de heren er zich niet aan houden .

Ik weet eigenlijk nog steeds niet of je het meent, maar anders moet je je echt na laten kijken.
Carpe Libertatem
  maandag 30 maart 2009 @ 22:51:08 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67562618
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk nog steeds niet of je het meent, maar anders moet je je echt na laten kijken.
Voor jouw één van mijn favo liedjes:

Boodschap: we bepalen met zijn allen wie we als gek beschouwen. Dat is een labeltje dat je krijgt opgeplakt. En wie plakt dat labeltje waarschijnlijk op? De meerderheid en de machtigen. En wie zijn de machtigen? Juist....

Daarom beschouwen we bankdirecteuren niet als gek, terwijl we dat wel zouden moeten doen. Opsluiten en TBS geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67562687
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik vond het ook wel een beetje eng.
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2009 @ 22:56:55 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67562846
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:51 schreef Klopkoek het volgende:
Daarom beschouwen we bankdirecteuren niet als gek, terwijl we dat wel zouden moeten doen. Opsluiten en TBS geven.
Als je mensen gaat opsluiten omdat ze vrijwillige afspraken maken en dat enkel alleen omdat een aantal van de bevolking het niet bevalt, dan ga je over naar geweld om vrijwilligheid te voorkomen.

Niet een keuze die ik zou willen of kunnen rechtpraten en wat mij betreft een vernietiging van elk sociaal of moreel fatsoen.
Carpe Libertatem
pi_67564735
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is het dan wel?
Winst.
pi_67564757
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Maar je doet toch wel een beroep op die ruif?
Ik doe er geen beroep op, het IS mijn ruif.
quote:

Vertel
Als je geld hebt kun je je overal vestigen. Dus als ik hier niet meer welkom ben: dag!
pi_67564774
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Nu is Bos zeker ook een communist?
Die doet hele andere voorstellen dan jij.
pi_67564794
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:45 schreef Klopkoek het volgende:

Als iemand jou wil beroven blijf jij rustig wachten totdat jouw geld is gestolen?
pi_67564799
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

Rijp voor TBS zelfs...
pi_67564819
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:

een vernietiging van elk sociaal of moreel fatsoen.
Exact. Juist Klopkoek en EG zijn de maatschappij-ontwrichtende subjecten in dit verhaal!
pi_67571930
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die doet hele andere voorstellen dan jij.
EG pleit voor gelijke beloningstijgingen
Bos pleit voor gelijke beloningstijgingen

DS4 concludeert .... EG is communist en Bos.....
pi_67572015
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Exact. Juist Klopkoek en EG zijn de maatschappij-ontwrichtende subjecten in dit verhaal!
En weer verdraai je oorzaak en gevolg. Niet wij veroorzaken de volkswoede, dat zijn die bankiers en andere grootverdieners die ordinair graaien.

Dat het onderwerp bonussen vandaag de dag zo groot in het nieuws komt, komt door ons....

Ik weet niet wie hier nu knettergek geworden is.
pi_67572419
http://www.nrc.nl/economi(...)n_aan_vertrekpremies

Een opengetrokken beerput is er nog niks bij.

En dat nog in het jaar 2008 dat de bank naar de eeuwige jachtvelden werd gezonden door de `heren`. En worden daar nog vorstelijk voor beloond. Wie dat nog kan uitleggen kan beter maar opgenomen worden, want dan zit er echt een grote steek bij je los.

[ Bericht 11% gewijzigd door EchtGaaf op 31-03-2009 11:31:06 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:25:31 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67572420

Oplossing. Kosteneffecicient bovendien. Je zet er een paar achter elkaar, haalt de trekker over en probleem opgelost

Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:26:30 #274
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67572456
Owja, het haalt ook de Italiaanse economie uit het slop.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67572486
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En weer verdraai je oorzaak en gevolg. Niet wij veroorzaken de volkswoede, dat zijn die bankiers en andere grootverdieners die ordinair graaien.

Dat het onderwerp bonussen vandaag de dag zo groot in het nieuws komt, komt door ons....
Ja. Want hoe een private onderneming z'n medewerkers beloont is iets tussen de medewerkers en de onderneming. 'Het publiek' heeft daar m.i. geen zak mee te maken.
Meh.
pi_67572515
DS4 heeft Italiaans bloed.
pi_67572561
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:27 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ja. Want hoe een private onderneming z'n medewerkers beloont is iets tussen de medewerkers en de onderneming. 'Het publiek' heeft daar m.i. geen zak mee te maken.
Je bestrijdt het belang van een goed functionerende maatschappij, waarbij de verhoudingne ook nog een beetje kloppen

Liever grote volkwoede die zich steeds meer manifesteert ?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:32:29 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67572675

Film van 10 jaar geleden.

1 van de beste eindes ooit, al die wolkenkrabbers die ontploffen en dan die achtergrondmuziek
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:34:13 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67572754
quote:
In de DDR zeiden ze dit:
"Hoe de Stasi zijn onderdanen straft is een zaak tussen de overtreder, de staat (aandeelhouder) en de Stasi. Wat het publiek daarvan denkt is niet relevant"
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67572831
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je bestrijdt het belang van een goed functionerende maatschappij, waarbij de verhoudingne ook nog een beetje kloppen

Liever grote volkwoede die zich steeds meer manifesteert ?
Als de topsalarissen niet bekend zijn, valt er ook weinig over te zaniken. Als een private onderneming het in het belang van het bedrijf acht om iemand miljoenen te betalen om een bepaalde functie te vervullen, wie ben jij dan om te gaan stampvoeten dat dat niet mag? Kennelijk verwacht het bedrijf dan dat de betreffende persoon z'n geld op zal brengen, en dat is uiteindelijk wat telt.
Meh.
pi_67572891
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In de DDR zeiden ze dit:
"Hoe de Stasi zijn onderdanen straft is een zaak tussen de overtreder, de staat (aandeelhouder) en de Stasi. Wat het publiek daarvan denkt is niet relevant"
Je maakt je weer eens onsterfelijk belachelijk, met misbruik van een geweldsmnopolie door de staat te vergelijken met (in jouw ogen) overdreven salariering.

Als je het niet erg vindt, dan ga ik weer even wat nuttigs doen. Op dit niveau 'discussieren' heeft echt geen zin.
Meh.
pi_67572940
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Als de topsalarissen niet bekend zijn, valt er ook weinig over te zaniken. Als een private onderneming het in het belang van het bedrijf acht om iemand miljoenen te betalen om een bepaalde functie te vervullen, wie ben jij dan om te gaan stampvoeten dat dat niet mag? Kennelijk verwacht het bedrijf dan dat de betreffende persoon z'n geld op zal brengen, en dat is uiteindelijk wat telt.
Het wordt al wat minder zwart wit wanneer zo iemand met een miljoenen salaris tientallen mensen die gewoon modaal verdienen (en dus veel meer van dat geld afhankelijk zijn) eruit knikkert om zijn eigen targets te halen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:45:21 #283
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67573154
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:38 schreef Metatron het volgende:

[..]

Je maakt je weer eens onsterfelijk belachelijk, met misbruik van een geweldsmnopolie door de staat te vergelijken met (in jouw ogen) overdreven salariering.

Als je het niet erg vindt, dan ga ik weer even wat nuttigs doen. Op dit niveau 'discussieren' heeft echt geen zin.
Iemands ego is hier weer te groot

Het hele punt is gewoon dat de hele bonuscultuur mensen raakt die geen invloed hebben op het proces.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2009 @ 13:57:36 #284
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67577460
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
Het hele punt is gewoon dat de hele bonuscultuur mensen raakt die geen invloed hebben op het proces.
Iedereen en zeker de consument heeft invloed op het proces.
Carpe Libertatem
pi_67582347
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:

de volkswoede wordt veroorzaakt door ophitsers zoals jij en klopkoek.
quote:
nee, maar jullie zijn wel part of the problem.
pi_67582473
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:45 schreef Klopkoek het volgende:

objectief niet en mocht jij daar een andere versie van willen verdedigen: toon het aan.
pi_67583930
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

de volkswoede wordt veroorzaakt door ophitsers zoals jij en klopkoek.
[..]

nee, maar jullie zijn wel part of the problem.
Zonder excessen geen opwinding laat staan een volkswoede. Niet de eerste keer dat je oorzaak en gevolg goedkoop omdraait.

En blijkbaar zie je het verschil niet tussen ophitserij en het aan de kaak stellen van een dieper maatschappelijk probleem.

En tja, de huidige volkswoede ook hier in NL komt natuurlijk door Klopkoek en mij ! Al die politici en zelf Bos die onze topics lezen
pi_67586644
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:

Zonder excessen geen opwinding laat staan een volkswoede.
De vergelijking zal je wel niet bevallen, maar toch: er was in Duitsland ook ooit volkswoede gericht tegen de Joden. Hetgeen onder meer de Kristallnach opleverde.

Wil jij serieus betogen dat dat wel de schuld van de Joden geweest MOET zijn? Of accepteer je met dit voorbeeld dat volkswoede ook door volksmenners kan worden veroorzaakt?
quote:
Niet de eerste keer dat je oorzaak en gevolg goedkoop omdraait.
Uh-huh...
quote:
En blijkbaar zie je het verschil niet tussen ophitserij en het aan de kaak stellen van een dieper maatschappelijk probleem.
Ik vraag je al heel lang om dat maatschappelijke probleem aan te tonen. Dat doe je niet. Je roept alleen maar dat het volk woedend is (je toont ook niet aan dat de meerderheid dat is, hetgeen ik ook betwist) en verbindt daar een conclusie aan die helemaal daar niet door wordt gedragen.
quote:
En tja, de huidige volkswoede ook hier in NL komt natuurlijk door Klopkoek en mij \
Nee, jullie zijn onderdeel van het probleem. Kennelijk is dat concept wat lastig voor je....
pi_67587063
quote:
Hoe lang bestaat dat probleem al? Of wordt er nu ineens een probleem gecreëerd?
  † In Memoriam † dinsdag 31 maart 2009 @ 19:05:46 #290
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67587239
quote:
Zonder excessen geen opwinding laat staan een volkswoede. Niet de eerste keer dat je oorzaak en gevolg goedkoop omdraait.
Zonder bonussen dure producten. Besef nou eens dat de consument voor een groot deel de schuldige is door steeds meer en meer te willen voor minder. Als iedereen gewoon was gaan sparen ipv. net die paar % meer te willen dan was er geen topbonus uit te delen want dan was het geld er simpelweg niet geweest.
Carpe Libertatem
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:36:16 #291
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67588328
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe lang bestaat dat probleem al? Of wordt er nu ineens een probleem gecreëerd?
Bonus afhankelijke motivatie is inderdaad een gecreëerd probleem.
pi_67596050
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 18:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vergelijking zal je wel niet bevallen, maar toch: er was in Duitsland ook ooit volkswoede gericht tegen de Joden. Hetgeen onder meer de Kristallnach opleverde.

Wil jij serieus betogen dat dat wel de schuld van de Joden geweest MOET zijn? Of accepteer je met dit voorbeeld dat volkswoede ook door volksmenners kan worden veroorzaakt?
[..]
Ah, de Hitlerkaart weer. (hadden we die nog niet gehad dan *kuch*). De situaties van topmanagers vergelijken met de situatie van de Joden destijds......Het onderdrukte volk van de topmanagers, je zou er nog medelijden mee moeten krijgen.

En met die vergelijking toon je wederom aan dat je knettergek bent geworden. Te ziekelijk om er boos over te worden. En helaas voor je , ik wordt er niet eens boos om. Helaas. Meelijwekkend als je een discussie niet kan winnen zonder die smerigheid ieder keer weer in stelling te moeten brengen.

En over de smaak van de vergelijking kan je het altijd natuurlijk over hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 31-03-2009 22:57:11 ]
pi_67596445
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Ah, de Hitlerkaart weer. (hadden we die nog niet gehad dan *kuch*). De situaties van topmanagers vergelijken met de situatie van de Joden destijds......Het onderdrukte volk van de topmanagers, je zou er nog medelijden mee moetne krijgen.

En met die vergelijking toon je wederom aan dat je knettergek bent geworden. Te ziekelijk om er boos over te worden. En je kan het zielig genoeg niet eens laten..... Meelijwekkend als je een discussie niet kan winnen zonder die smerigheid ieder keer weer in stelling te moeten brengen.

Je gaat voor het gemak er aan voorbij dat jij stelde dat "Zonder excessen geen opwinding laat staan een volkswoede" en het voorbeeld toont overduidelijk aan dat jij fout zit.

Daarnaast roepen jij en klopkoek op tot geweld tegen de topmanagers en dat is exact wat de Joden overkwam tijdens de Kristallnach.

Misschien dat jij het niet wil zien, maar het is heel eng zo ver als jij en klopkoek inmiddels gaan.

Ergo, je verweer is lachwekkend slecht!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:03:51 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67596625
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je gaat voor het gemak er aan voorbij dat jij stelde dat "Zonder excessen geen opwinding laat staan een volkswoede" en het voorbeeld toont overduidelijk aan dat jij fout zit.

Daarnaast roepen jij en klopkoek op tot geweld tegen de topmanagers en dat is exact wat de Joden overkwam tijdens de Kristallnach.

Misschien dat jij het niet wil zien, maar het is heel eng zo ver als jij en klopkoek inmiddels gaan.

Hallo, die topmanagers frauderen, helpen het land naar de klote, verrijken zich over de ruggen van anderen en zijn gewoonweg arrogant.

Daar mag best eens wat tegen gedaan worden. Laat het gesundenes volksempfinden zegevieren.

(als je met nazi-vergelijkingen komt aanzetten kop ik hem erin ook!)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67596817
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gewoon dit:

1 excessieve stijgingen van beloningen aan de top en dat al helemaal in relatie tot hun geleverde (vaak negatieve) prestaties
2 Droegen sterk bij aan het ontstaan van de huidige crisis.
3 belastingbetaler betaalt zich krom om banken te redden.
4 belastingbetaler begrijp niets dat desondanks de bankiers zichzelf blijven verrijken
5 volk is boos.----> woede.

In deze volgorde. Of zie jij de omgekeerde volgorde?
quote:
Riep ik op tot geweld tegen topmanagers? Waar?
quote:
Ik vind het eng dat jij de grootgraaierij, zoals die plaatsvindt met alle schade van dien, maar goed blijft praten.
quote:
De Hitlerkaart trekken, dat is sterk
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:11:46 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67596947
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67597020
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gewoon dit:

1 excessieve stijgingen van beloningen aan de top en dat al helemaal in relatie tot hun geleverde (vaak negatieve) prestaties
4 belastingbetaler begrijp niets dat desondanks de bankiers zichzelf blijven verrijken

'Droegen sterk bij aan het ontstaan van de huidige crisis?' Verklaar je nader.
pi_67597025
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Klopkoek het volgende:

Hallo, die topmanagers frauderen,
Toon aan.
quote:
helpen het land naar de klote,
Toon aan.
quote:
verrijken zich over de ruggen van anderen
Verbrand je boeken van Marx, daar staat onzin in....
quote:
en zijn gewoonweg arrogant.
Niet relevant, maar je toont ook dit niet aan.
quote:
Daar mag best eens wat tegen gedaan worden. Laat het gesundenes volksempfinden zegevieren.

(als je met nazi-vergelijkingen komt aanzetten kop ik hem erin ook!)
Als jij en EG je als Nazi's gedragen, dan krijg je de vergelijking ook naar je hoofd!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:16:47 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67597145
DS4, kun jij dan het tegendeel aantonen? dan zet je ons schaakmat
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67597178
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:

Gewoon dit:

Ik zie dat je niets aan toont. En ook de woede tov Joden was zogezegd vanwege de verrijkingen in die groep.
quote:
Riep ik op tot geweld tegen topmanagers? Waar?
Vrijheidsberoving is geweld.
quote:
Ik vind het eng dat jij de grootgraaierij, zoals die plaatsvindt met alle schade van dien, maar goed blijft praten.
WELKE SCHADE? Voor de 100-ste keer vraag ik het je...
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:18:20 #301
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67597202
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

'Droegen sterk bij aan het ontstaan van de huidige crisis?' Verklaar je nader.
De boskaboutertjes hebben het gedaan?

Ownee, de overheid natuurlijk; die hebben met pistolen op de hoofden van Moberg, Van der Veer, Tilmant, Groenink en Verwilst hen tot idiote acties bewogen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')