abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67304288
Hier verder.

Vervolg van Marktconform belonen: EG wil iedereen even arm hebben. # 38

Ik opperde het idee al eerder. Niet schormen om graaiende CEO's achter slot en grendel op te bergen. De schade die ze met hun gegraai aanrichten is veel te groot. En van ene moreel appel willen ze niets weten. Ze graaien maar onverminderd voort...

Nou wie niet horen wil, moet maar voelen.

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 22-03-2009 22:55:35 ]
pi_67306781
Geef eens een samenvatting van de eerste 38 delen.
pi_67308281
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:36 schreef knowall het volgende:
DS4: ik heb gelijk!
EchtGaaf: Nee ik heb gelijk!
DS4: Nee ik heb gelijk!
EchtGaaf: Neee, nee ik heb gelijk!

maal x 38.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_67308618
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:22 schreef massachusetts_avenue het volgende:

[..]

DS4: ik heb gelijk!
EchtGaaf: Nee ik heb gelijk!
DS4: Nee ik heb gelijk!
EchtGaaf: Neee, nee ik heb gelijk!

maal x 38.
Ik heb echter gelijker dan DS4
  maandag 23 maart 2009 @ 06:18:22 #5
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67313622
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar DS4, ga nu niet weer herhalen dat ik hiermee niet scoor. Zeg nou me: waarom er die jurist met ballen niet even opstaat om Grapperhaus de les te lezen?
De jurist DS4 doet toch een poging.
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 08:16:26 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67314148
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:36 schreef knowall het volgende:
EG: Ik wil alles eerlijk delen met iedereen die meer heeft dan mij. Vrijwillige afspraken moeten verboden worden!
DS4: Dat is niet eerlijk en ik verdien heel veel geld en koop dure auto's.

Ad infinitum.
Carpe Libertatem
pi_67315073
Zeg B_A... ik vind het niet zo netjes dat je nu net doet alsof ik loonslaaf ben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_67315143
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Niet schormen om graaiende CEO's achter slot en grendel op te bergen. De schade die ze met hun gegraai aanrichten is veel te groot.
Allereerst EG, dank voor de strafrechtelijke insteek.

Gaarne van jou naam en toenaam: wie, wat en waar.

Welke CEO dient volgens jou strafrechtelijk te worden vervolgd, tav welke feiten (exact graag, ik wil BEWIJZEN zien) en welk strafbaar feit herken jij daarin (b.v. "valsheid in geschrift").

Ik ben benieuwd of we een keer inhoudelijk kunnen gaan.
pi_67317215
quote:
Op maandag 23 maart 2009 09:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Allereerst EG, dank voor de strafrechtelijke insteek.

Gaarne van jou naam en toenaam: wie, wat en waar.

Welke CEO dient volgens jou strafrechtelijk te worden vervolgd, tav welke feiten (exact graag, ik wil BEWIJZEN zien) en welk strafbaar feit herken jij daarin (b.v. "valsheid in geschrift").

Ik ben benieuwd of we een keer inhoudelijk kunnen gaan.
Ben jij een jurist? Wil je eerst mensen aanklagen voordat de wetgeving er is? Want dat ik eerst namelijk: toereikende wetgeving!
pi_67317265
quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

EG: Ik wil alles eerlijk delen met iedereen die meer heeft dan mij. Vrijwillige afspraken moeten verboden worden!
Zwart-wit. Ik zeg alleen de rem daarop.
quote:
DS4: Dat is niet eerlijk en ik verdien heel veel geld en koop dure auto's.

Ad infinitum.
DS4 is bang dat hij straks zijn hele dure auto niet meer kan rijden. En daarom is hij zo fel gekant tegen maatregelen tegen gegraai aan de top. Want het komt hem bar slecht uit.
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 10:57:32 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67317422
Een andere vraag. Stel jouw plannen gaan allemaal door en er komt een (100%) belasting op bonussen. Wat moet er met dat extra geld gebeuren?
Carpe Libertatem
  maandag 23 maart 2009 @ 11:02:03 #12
248392 _Parallax
Radicaal Relativisme
pi_67317559
Drugs vrij geven.
Uitersten zijn een menselijk verzinsel.
pi_67317696
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:
Een andere vraag. Stel jouw plannen gaan allemaal door en er komt een (100%) belasting op bonussen. Wat moet er met dat extra geld gebeuren?
Naar de schatkist. Kabinet laten bepalen wat ze ermee gaan doen.
pi_67318233
"The whole gospel of Karl Marx can be summed up in a single sentence: Hate the man who is better off than you are. Never under any circumstances admit that his success may be due to his own efforts, to the productive contribution he has made to the whole community. Always attribute his success to the exploitation, the cheating, the more or less open robbery of others. Never under any circumstances admit that your own failure may be owing to your own weakness, or that the failure of anyone else may be due to his own defects - his laziness, incompetence, improvidence, or stupidity."
(Henry Hazlitt)
pi_67318580
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Ben jij een jurist? Wil je eerst mensen aanklagen voordat de wetgeving er is? Want dat ik eerst namelijk: toereikende wetgeving!
Ik vind dit een goed signaal, maar wel in tegenspraak met wat je eerder schreef. We concluderen nu dus dat de CEO's geen misdrijven gepleegd hebben en we dus alleen op de toekomst gaan richten.

Prima.

Jouw feestje verder: vertel maar welke wetgeving je wil. Beetje concreet graag.
pi_67318632
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4 is bang dat hij straks zijn hele dure auto niet meer kan rijden. En daarom is hij zo fel gekant tegen maatregelen tegen gegraai aan de top. Want het komt hem bar slecht uit.
Pardon? Winst maken mag toch nog wel? Dat heb jij expliciet eerder verklaard. Of komt nu de aap uit de mouw en wil je iedereen die wat meer geld verdient dan jij goed vindt bestelen?
pi_67318671
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"The whole gospel of Karl Marx can be summed up in a single sentence: Hate the man who is better off than you are. Never under any circumstances admit that his success may be due to his own efforts, to the productive contribution he has made to the whole community. Always attribute his success to the exploitation, the cheating, the more or less open robbery of others. Never under any circumstances admit that your own failure may be owing to your own weakness, or that the failure of anyone else may be due to his own defects - his laziness, incompetence, improvidence, or stupidity."
(Henry Hazlitt)
Alsof je een samenvatting leest van de posts van EG...
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 11:36:41 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67318705
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Pardon? Winst maken mag toch nog wel? Dat heb jij expliciet eerder verklaard. Of komt nu de aap uit de mouw en wil je iedereen die wat meer geld verdient dan jij goed vindt bestelen?
Die aap was er al een topic of wat uit hoor.
Carpe Libertatem
pi_67318892
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dit een goed signaal, maar wel in tegenspraak met wat je eerder schreef. We concluderen nu dus dat de CEO's geen misdrijven gepleegd hebben en we dus alleen op de toekomst gaan richten.
Ik heb nooit gesteld dat je mensen een strafvonnis kan opleggen buiten de rechter om. Als de huidige wetgeving daarin niet voorziet, dan houd het op.

Ik herhaal wat ik heb gezeg: als een moreel appel niet werkt, dan moet je verder kijken. Als het gegraai aan de top daadwerkelijk tot grote schade lijdt, en daar ziet het wel naar uit, dan ben ik voorstander tot wetgeving op dit punt.

Nogmaals: kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
quote:
Jouw feestje verder: vertel maar welke wetgeving je wil. Beetje concreet graag.
Wettelijke bandbreedte van bijv 1 op 50, afhankelijk grootte en aard van de organisatie. Die formule, weet je nog? Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij. . Bonusbelasting instellen. Bij overtreding: gevangenisstraf etc.

Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij.

Mogelijkheden te over. Maar ja, je weet het, dat is geen nieuws hoor. ik heb het je allemaal al eens verteld.
pi_67319415
http://www.telegraaf.nl/b(...)okkeren__.html?p=8,1

Het zal mij benieuwen wat er allemaal daadwerkelijk van terechtkomt. Dat het niet alleen bij woorden blijft.....

Verder ben ik benieuwd wat het morele appel van J. Hommen (ING) waard blijkt om bonussen in te laten leveren.....
pi_67319615
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik heb nooit gesteld dat je mensen een strafvonnis kan opleggen buiten de rechter om. Als de huidige wetgeving daarin niet voorziet, dan houd het op.
Ik noteer: EG accepteert dat de CEO's niet misdadig bezig zijn geweest.
quote:
Ik herhaal wat ik heb gezeg: als een moreel appel niet werkt, dan moet je verder kijken. Als het gegraai aan de top daadwerkelijk tot grote schade lijdt, en daar ziet het wel naar uit, dan ben ik voorstander tot wetgeving op dit punt.
O ja, daar verwacht ik nog wel een goede onderbouwing onder, dat de beloningsstructuur daadwerkelijk tot grote schade leidt.
quote:
Wettelijke bandbreedte van bijv 1 op 50, afhankelijk grootte en aard van de organisatie. Die formule, weet je nog? Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij. . Bonusbelasting instellen. Bij overtreding: gevangenisstraf etc.

Zo lastig is dat allemaal niet volgens mij.

Mogelijkheden te over. Maar ja, je weet het, dat is geen nieuws hoor. ik heb het je allemaal al eens verteld.
Dit is uit de losse pols, maar ik begrijp dus dat jij een strafrechtelijke sanctie wil op het geven van een inkomen van meer dan 50x WML?

Zou je dat wel even fatsoenlijk willen onderbouwen? Want zo maar iets strafbaar stellen is natuurlijk onzinnig. Nut en noodzaak.
pi_67319669
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:57 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zal mij benieuwen wat er allemaal daadwerkelijk van terechtkomt. Dat het niet alleen bij woorden blijft.....
Valt jou op dat Bos onder geen beding iets wil doen aan "bonussen" die volgen uit de CAO-afspraken?
  maandag 23 maart 2009 @ 12:42:38 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67320888
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
(Henry Hazlitt)
Dat is wel een bijzondere simplificatie van het gedachtengoed van Marx, alhoewel het wel opgaat voor een aantal van zijn - al dan niet hedendaagse - volgelingen.
pi_67323669
Het gezeur begint weer van voren af aan?
pi_67329273
@DS4: heb je Clairy Polak al gebeld?

Of doe je niks meer met mijn laatste posten in het vorige topic?

Of capituleer je nu al?

[ Bericht 43% gewijzigd door EchtGaaf op 23-03-2009 17:52:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')