Nee, topic CEO heeft weer veel meer macht.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:08 schreef Xtreem het volgende:
Hier verder.
CEO's kermen dit al jaren. Maar dat gebeurt gewoon niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:04 schreef DS4 het volgende:
De ingrepen van EG hebben zonder meer het gevolg dat Nederland als vestigingsland niet meer interessant is.
Veel te zwart-wit. Ik beaam dat er een beloningsprikkel moet zijn. Maar er is een grens.quote:Bovendien is het een glijdende schaal. Er is altijd wel iemand die meer verdient dan gemiddeld en excessief is alles wat de grote groep niet aan staat… met als gevolg dat talent en kunde het land zal verlaten en iedereen even arm wordt.
Net zo zalig dat van president Obama van de VS die desnoods naar de rechter stapt om de bonussen bij AIG terug te draaien. Niets doen zou pas laf zijn.quote:Hier verder over het onzalige plan van EG.
Toon aan?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CEO's kermen dit al jaren. Maar dat gebeurt gewoon niet.
Symboolpolitiek.quote:[..]
Veel te zwart-wit. Ik beaam dat er een beloningsprikkel moet zijn. Maar er is een grens.
[..]
Net zo zalig dat van president Obama van de VS die desnoods naar de rechter stapt om de bonussen bij AIG terug te draaien. Niets doen zou pas laf zijn.
Ja, dat is het erge. Dat de laffe politiek dat geld niet als de wiedeweerga gaat terughalen. Desnoods maar via de rechter.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:26 schreef qonmann het volgende:
De belastingbetalers betalen de ten onrechte uitgekeerde bonussen uiteindelijk (ook die uit het verleden)
graaiers
quote:Marktconform belonen: EG wil iedereen even arm hebben EEN IN ZIJN OGEN EERLIJK LOON KRIJGT.
Noem jij eens drie bedrijven, nou vooruit 2 bedrijven...........Nou ja dan maar eentje op waarvan de topman heeft gezegd dat hij zijn bedrijf heeft verkast vanwege de topsalarissen.quote:
Nee.quote:Symboolpolitiek.
Het is je ontgaan dat er legio bedrijven hun activiteiten verplaatsen? Nou vooruit, laat ik Philips als eerste noemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Noem jij eens drie bedrijven, nou vooruit 2 bedrijven...........Nou ja dan maar eentje op waarvan de topman heeft gezegd dat hij zijn bedrijf heeft verkast vanwege de topsalarissen.
Eentje en ik ben tevreden![]()
[..]
Ja.quote:Nee.
Ik vroeg je om bedrijven te noemen WAARBIJ DE CEO DUIDELIJK HAD GEMAAKT DAT BEDRIJF IS VERPLAATS VANWEGE DRUK ALS HET GAAT OM DE TOPBELONINGEN.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:25 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat er legio bedrijven hun activiteiten verplaatsen? Nou vooruit, laat ik Philips als eerste noemen.
Verder, een vestigingsklimaat gaat om meer dan bedrijven hier houden, het gaat ook om bedrijven hier heen halen...
[..]
Ja.
Bron NOS TTquote:109 Teletekst di 17 mrt
Geen bonussen voor Fortis-subtop
` Fortis Bank pakt de bonussen in de
top van het bedrijf verder aan.Na de
raad van bestuur krijgen ook de dertig
personen die daar direct onder vallen
geen bonus meer.
Fortis Bank is de eerste door de
Nederlandse overheid gesteunde bank die
de extra beloningen voor een bredere
toplaag schrapt.Aanleiding voor de
maatregel is de maatschappelijke ophef
over de bonusregelingen bij banken die
overheidssteun krijgen.
De subtop van Fortis Bank Nederland zou
volgens ingewijden een bonus krijgen
tot honderd procent van het basis-
jaarsalaris van e.130.000 tot 220.000.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Je capslock zit vast geloof ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vroeg je om bedrijven te noemen WAARBIJ DE CEO DUIDELIJK HAD GEMAAKT DAT BEDRIJF IS VERPLAATS VANWEGE DRUK ALS HET GAAT OM DE TOPBELONINGEN.
Eentje, en ik ben tevreden
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Bron NOS TT
Je zou het toch bijna niet kunnen geloven. Dat ze iets gaan aantrekken van de maatschappelijke ophef.
Ik ben benieuwd. Hoop doet immers leven. Dan is de discussie toch nog ergens goed voor geweest.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Politiek aan de leiding en politiek wordt bedreven...
Die capslock blijkt hard nodig, want je draait om de hete brei heen. Ik vroeg je om aan te tonen dat CEO's louter vanwege beloningsmogelijkheden uit dit land zijn verkast.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je capslock zit vast geloof ik.
Het gaat om het vestigingsklimaat als geheel, en dit geneuzel helpt niet bepaald.
Om de dooie dood niet..quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Barack leidt de aandacht dus af van het eigenlijke probleem...
Ik heb in eerdere topics al bewezen dat banken die in staatshanden zijn slechter presteren, meer dubieuze leningen hebben etc etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goedkoop argument en zelden zo'n dooddoener van ons DS4 gezien.
Die caps is hoogst irritant en een zwaktebod.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die capslock blijkt hard nodig, want je draait om de hete brei heen. Ik vroeg je om aan te tonen dat CEO's louter vanwege beloningsmogelijkheden uit dit land zijn verkast.
Ik stel dus vast: dat kan je niet.
Het gaat om het vestigingsklimaat, wat jij steeds verengt tot 'vertrekken vanwege belongingsmogelijkheden', wat gewoon onjuist is.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:04 schreef DS4 het volgende:
De ingrepen van EG hebben zonder meer het gevolg dat Nederland als vestigingsland niet meer interessant is.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:56 schreef Boze_Appel het volgende:
TT-correctie: EG wil iedereen even arm hebben, zolang hij er maar op vooruit gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |