abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73520287
Geef je adres maar, ik help wel mee om het op te maken

Tip:
Ik heb bv 50 vellen nori voor 3 euro nog wat, hersluitbare zak. Tokos zijn echt de moeite waard om eens door heen te lopen, supermarkten willen namelijk grof verdienen met die producten.

En je hebt nog meer keus ook nog
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73520426
Ooch bedankt zeg! hier in het dorp zit geen toko, daarvoor moet ik naar de stad, is beetje ver weg met de fiets en 2 kids.

maarre kom maar hoor, heb genoeg, anders moet ik alles alleen op eten hihihi (vind ik niet erg hoor)

Groetjes Kitty
pi_73520641
morgen weer
Ja doei.
pi_73521050
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
morgen weer
Wij ook , mag ook wel voor onze x jaar trouwdag
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:58:49 #260
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_73521099
Tip advocado incombinatie met tonijn(uitblik) + mayo als vulling. ook erg goed.
pi_73521200
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wij ook , mag ook wel voor onze x jaar trouwdag
whehe.

Weet jij trouwens of Weuro omeletpannetjes verkoopt?
Ja doei.
pi_73521253
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

whehe.

Weet jij trouwens of Weuro omeletpannetjes verkoopt?
Ik heb het meegenomen uit japan Een vierkante voor inductie
Geen idee, ik ehb ze zo 1 2 3 niet zien liggen. Daarvoor deed ik het in een ronde, ook wel te doen, al blijft een tamago lastig.
pi_73521397
ik heb een te grote koekenpan het lukt altijd wel met wat moeite, maar een omeletpannetje zou wel echt zijn..

ik ga morgen wel even kijken en anders koop ik gewoon een klein koekenpannetje
Ja doei.
pi_73521687
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb een te grote koekenpan het lukt altijd wel met wat moeite, maar een omeletpannetje zou wel echt zijn..

ik ga morgen wel even kijken en anders koop ik gewoon een klein koekenpannetje
Ik had het daarvoor in zo'n pannenkoekenpannetje van de tefal. Ook klein genoeg. De vierkante is wel wat handiger, maar die kon ik nergens vinden. En dan loop je in Tokio en denk je: ja, die moet ik hebben Hup de tas in
pi_73521842
hm.. die omelet vind ik zo lekker echt, ik zou hem gewoon zo op kunnen eten, helemaal
Ja doei.
pi_73521895
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. die omelet vind ik zo lekker echt, ik zou hem gewoon zo op kunnen eten, helemaal
Meestal doen we dat ook 4 op een nigiri sushi en de rest gesneden op een schaaltje
Misschien morgen ook maar weer eens maken. Of zoals ik een paar topics geleden al gedaan had: sushi in een "omelet" ipv nori.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:27:12 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_73521933
Kitty, als je eens in een stad of dorp bent waar geen toko zit, zit er misschien nog wel een Xenos. Die hebben af en toe ook wel eens Nori liggen (de zeewier velletjes). Maar het ziet er goed uit hoor!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73521947
omdat hij zo groot is in de koekenpan kan ik het altijd mooi afsnijden en de rest 'moet dan maar gewoon zo opgegeten worden'

We gaan morgen naar Gamba in de stad om vis te halen. Wat haal jij meestal? Ik wil eens wat anders doen dan alleen zalm en tonijn.

Overigens had ik vorige keer tonijnsalade gemaakt, met wat mayo en ui, was ook erg lekker vond ik zelf. Maar ik wil nog wel eens wat andere combinaties gebruiken. We houden het iig morgen even bij alleen maki
Ja doei.
pi_73522031
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Kitty, als je eens in een stad of dorp bent waar geen toko zit, zit er misschien nog wel een Xenos. Die hebben af en toe ook wel eens Nori liggen (de zeewier velletjes). Maar het ziet er goed uit hoor!!
Dat klopt, de Xenos koopt ook af en toe in. Al heb ik nu wel even genoeg met 50 vellen... Maar vaak haalden we daar ook wat nori (3~4 pakjes).

@moblo: tonijn is toch wle favoriet. Zalm soms, maar gerookte zalm met kruidenkaas is ook al zo Ik zit zelf nu te denken aan 1 palinkje, voor een paar nigiri. Te lekker.
Surimi mij de Linders is een beetje lekkerder, daar zit al wat mirin bij, dus dat is zoeter.
pi_73522077
Linders? Waar zit die?

gerookte met kruidenkaas jum..

vanavond eens een boodschappenlijstje maken.. en morgen niet teveel eten wij maken (en eten) altijd echt te veel
Ja doei.
pi_73523046
De Xenos zit ook in die zelfde stad, we gaan daar wel zowat wekelijks onze boodschappen doen en komen in de buurt van de xenos of toko, dus geef het een blik waard om even wat Nori te halen.
Ik woon in het dorpje Beek en Donk waar dus niks te verkrijgen is, of alleen veelste duur.
Ik heb mijn vader wat sushi's gegeven, die gaat ze vanaaf proberen

Groetjes Kitty
pi_73523087
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
Linders? Waar zit die?

gerookte met kruidenkaas jum..

vanavond eens een boodschappenlijstje maken.. en morgen niet teveel eten wij maken (en eten) altijd echt te veel
Jan Linders. De supermarkt. Nou ja, bij ons in het dorp o.a.. Vast ook wel ergens in Nijmegen
pi_73548924
Zow, net tonijn op de markt gehaald. Als dat bevalt dan is dat iig een stukkie goedkoper. Zag er iig wel redelijk mooi uit

we hebben 200 gram tonijn, gerookte zalm, pakje surimi, bosui voor de bite, omelet en tonijnsalade gaat wel goedkomen
Ja doei.
pi_73550755
Tonijn, paling, surimi (met mirin dus), gerookte zalm met kruidenkaas. Ook hier gaat het wel goed komen. De rijst is net schoongemaakt, ik laat die nu even drogen. En dan het pannetje in met daishi
pi_73550852
Mr.Mo is nu toch nog extra ei aan het halen we hadden niet genoeg...

net tonijnsalade gemaakt (lekker simpel, met tonijn uit blik, rode ui, peper en een klein beetje mayo en wasabi
Ja doei.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:38:03 #276
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73553627
Klinkt goed allebei. Eet smakelijk alvast!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73553712
Oh, en de garnalen zijn klaar
Pics komen denk ik later wel. Als het niet eerder op is
pi_73556901

*burp*
Ja doei.
pi_73559194

Burp 2
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:39:35 #280
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73569278
Dat ziet er goed uit allebei!

Pheno: hoe krijg je garnalen zo netjes plat?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73569362
Moker!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:14:00 #282
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_73573903
Goedemiddag allemaal!

Ik heb net 2 bakjes met kant en klaar sushi gekocht bij de AH (dont kill me, please? ) om te testen of ik er tegen kan, ik ben namelijk allergisch voor gebakken vis maar nu blijkt dus ook voor rauwe vis.. (ik hou zo van vis ), nu was mijn vraag, kan je ook sushi maken met paprika, komkommer, rundvlees ed? Want ik vind sushi zelf wel erg leuk, maarja.. alleen die vis he..

PS. Het ziet er echt fantastisch lekker uit wat jullie maken
pi_73574169
Ja, dat kan prima. Genoeg vega recepten te vinden.
pi_73574212
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Plane_mad het volgende:
Goedemiddag allemaal!

Ik heb net 2 bakjes met kant en klaar sushi gekocht bij de AH (dont kill me, please? ) om te testen of ik er tegen kan, ik ben namelijk allergisch voor gebakken vis maar nu blijkt dus ook voor rauwe vis.. (ik hou zo van vis ), nu was mijn vraag, kan je ook sushi maken met paprika, komkommer, rundvlees ed? Want ik vind sushi zelf wel erg leuk, maarja.. alleen die vis he..

PS. Het ziet er echt fantastisch lekker uit wat jullie maken
Ja hoor. Komkommer gaat sowieso goed. En vergeet avocado en mango niet.

Gerookte vis, gaat dat wel goed? Anders is gerookte zalm ook nog een optie.

Je kunt ook een Japanse omelet maken en die erin doen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:32:19 #285
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_73574511
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:22 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ja hoor. Komkommer gaat sowieso goed. En vergeet avocado en mango niet.

Gerookte vis, gaat dat wel goed? Anders is gerookte zalm ook nog een optie.

Je kunt ook een Japanse omelet maken en die erin doen.
Ik denk dat dat ook niet gaat helaas, maar mango en avocado kan ik zeker wel proberen!
Omelet klinkt wel erg goed! Ik begin al te water tanden bij het idee...

Pheno, thanks! Ik zal straks een zoek actie op touw zetten en kijken of ik van de week wat kan maken
pi_73574596
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:32 schreef Plane_mad het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook niet gaat helaas, maar mango en avocado kan ik zeker wel proberen!
Omelet klinkt wel erg goed! Ik begin al te water tanden bij het idee...
4 eieren en 1 eierdooier klutsen en door een zeefje in een kom laten lopen.
Dit mengen met 1 theelepel sojasaus, 2,5 eetlepel suiker en een snuf zout.

In een kleine koekenpan of speciale omeletpan een dun laagje gooien en bakken op matig vuur. Als het enigszins solide is dubbel vouwen in 2 of 3 stappen. vervolgens weer wat in de pan gooien en ook onder het al gebakken en dubbelgeslagen deel laten lopen (even optillen met spatel). En weer dit herhalen. Dan krijg je een mooie dikke omelet. Je kunt ook natuurlijk meerdere dunne omeletjes maken.

erg lekker
Ja doei.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:43:31 #287
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_73574861
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

4 eieren en 1 eierdooier klutsen en door een zeefje in een kom laten lopen.
Dit mengen met 1 theelepel sojasaus, 2,5 eetlepel suiker en een snuf zout.

In een kleine koekenpan of speciale omeletpan een dun laagje gooien en bakken op matig vuur. Als het enigszins solide is dubbel vouwen in 2 of 3 stappen. vervolgens weer wat in de pan gooien en ook onder het al gebakken en dubbelgeslagen deel laten lopen (even optillen met spatel). En weer dit herhalen. Dan krijg je een mooie dikke omelet. Je kunt ook natuurlijk meerdere dunne omeletjes maken.

erg lekker
Klinkt echt heerlijk, ik ga het opslaan en van de week uitproberen thanks
pi_73582575
teeveepee voor wanneer ik zelf voor de eerste keer sushi ga maken

Iemand nog tips voor een Toko in Amsterdam? Liefst in Amsterdam-Noord, maar een andere is ook goed. Ik weet maar één toko en die zit vlakbij de Overtoom, iets dichterbij kan geen kwaad
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:06:33 #289
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73582870
Ik ga volgend weekend maar weer eens wat maken. Of erwtensoep, daar twijfel ik nog een beetje tussen.
Ik heb dat ei al eens geprobeerd maar was niet erg enthousiast. (Ik dacht ook dat er minrin in het mengel ging maar ik zal het recept van hierboven eens proberen.) Wat is dan een lekkere combinatie? Of stoppen jullie alleen omelet in een rol? En wat doe je er in als je omelet ipv nori gebruikt?

Ik heb wel eens van paling Unagi gemaakt. In de oven en af en toe een lepeltje saus er overheen. Was heerlijk! Maar er blijft zo weinig paling over. Dat vind ik dan weer zonde.

Owja, ik heb al een tijdje umeboshi in huis. Maar ik weet niet goed waarmee ik dat kan combineren.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:29:56 #290
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_73583764
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:57 schreef Daph_ het volgende:
teeveepee voor wanneer ik zelf voor de eerste keer sushi ga maken

Iemand nog tips voor een Toko in Amsterdam? Liefst in Amsterdam-Noord, maar een andere is ook goed. Ik weet maar één toko en die zit vlakbij de Overtoom, iets dichterbij kan geen kwaad
er zit sowieso een toko op de zeedijk, en op de nieuwmarkt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_73584528
In het eimengsel kan ook mirin ja. Dat maakt het ook zoeter. Ik stop het eigenlijk nooit in een rol, maar snij het in rechte plakken en bind ze met nroi om de nigiri sushi.

Omelet als nori gebruiken is wat lastig, belangrijkst is dat het dun is. Maar dan weer niet te dun, want dan breekt het weer. Ook niet teveel vet gebruiken, anders is de sushi imho niet lekker.
Ik zal het weer eens opzoeken, want het is een tijd geleden

Umeboshi is ongelooflijk zuur. "Zuurpruim" moet de juiste omschrijving zijn
Ik zou het niet in de sushi doen, maar Japanners gebruiken het meestal als bijgerecht, die zijn er gek op.
  zondag 11 oktober 2009 @ 20:27:17 #292
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73586148
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:
In het eimengsel kan ook mirin ja. Dat maakt het ook zoeter. Ik stop het eigenlijk nooit in een rol, maar snij het in rechte plakken en bind ze met nroi om de nigiri sushi.

Omelet als nori gebruiken is wat lastig, belangrijkst is dat het dun is. Maar dan weer niet te dun, want dan breekt het weer. Ook niet teveel vet gebruiken, anders is de sushi imho niet lekker.
Ik zal het weer eens opzoeken, want het is een tijd geleden
Dan kan je er ook lekkere dikke plakken erop leggen. Dan ga ik dat maar doen.
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:
Umeboshi is ongelooflijk zuur. "Zuurpruim" moet de juiste omschrijving zijn
Ik zou het niet in de sushi doen, maar Japanners gebruiken het meestal als bijgerecht, die zijn er gek op.
Zuur? Ow! Ik dacht juist heel zoet
Eens even denken wat ik daarmee ga doen dan.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73586332
Zuur, en zoutig. Zo gooien het overal bij, ontbijt was altijd even slikken
Het heeft te maken met het feit dat Japan weinig tot geen groente of fruit telen. Dat moeten ze dus importeren en lang houdbaar maken Sushi komt oorspronkelijk ook van het houdbaar maken van vis etc
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:56:36 #294
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73617283
Ik heb vanmiddag een proef-omelet gebakken. Ik wilde toch gebakken ei op brood. Beetje suiker en soja erdoor. Ik vond het nog niet bijzonder(anders dan een gewone omelet dan).
Ik heb het in een flensjespan gebakken. Beetje boter in de pan. Toen ie bijna droog was aan de bovenkant netjes opgerold. Dat ging nog best goed eigenlijk. Maar hij blijft niet aan elkaar plakken. Het wordt geen massief pakket. Daar moet ik nog even op oefenen. Toch eerder oprollen denk ik.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73619544
zonnebloemolie gebruiken, héél weinig.

hij mag best wat nattig zijn aan de bovenkant nog.. genoeg dat hij plakt, maar niet zodat hij druipt zeg maar.. hij moet net niet meer druipen als je hem omdraait
Ja doei.
pi_73650922
Klinkt me dat even erg lekker
pi_73660830
Hey allemaal, Ik lees al een tijdje hier mee en toch besloten een accountje te maken.

Ik heb nu al best vaak zelf sushi gemaakt, maar ik ben maar niet tevreden over de rijst, deze is veel te plakkerig dat je er eigenlijk weinig mee kunt. Je kunt het rollen en soms nigiri mee maken, maar inside out rolls lukt echt voor geen meter en die vind ik juist zo mooi! De rijst is dus niet echt te kneden/vormen

Ik gebruik een rijstkoker voor de sushirijst, en soms is de onderkant wat aangekoekt en dat haal ik er dan uit.
Heeft iemand misschien een recept met de juiste verhoudingen voor mij? Hoe ik de rijst precies moet wassen en dergelijke.

alvast heel erg bedankt.. jullie sushi ziet er heel lekker uit en ik krijg er altijd honger van!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:15:27 #298
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73660991
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:39 schreef mmascha het volgende:
Als ik bij een Japans(/Chinees)restaurant sushi haal en er komt een man met zijn jas aan naar mij toegelopen en geeft mij de sushi dan is dat niet zo'n goed teken he?!
Ik had gelijk! Het chinees/japans restaurant heeft een sushi restaurant in het centrum! Daar kwam het dus vandaan.

Ik zocht naar een ander restaurant met sushi in de buurt. Ik ging even prijzen vergelijken: prijzen en samenstelling van setjes zijn exact gelijk! Zelfs de plaatjes zijn hetzelfde!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73661503
De rijst in een rijstkoker ben ik zelf niet zo fan van, maar dat komt omdat ik ruzie heb met dat ding (het aankoeken komt me bekend voor zeg maar, niet alleen bij sushirijst ).

Voor 10 rollen of een mix van nigiri/rollen pak ik 500 gram rijst,.

Schoonmaken: rijst in een vergiet/zeef wassen, daar heb ik een zeef voor, dat is wat makkelijker dan de IKEA vergiet die we hebben en waar die korrels in blijven hangen
Gewoon in een bak met water dompelen en maar laten stromen en af en toe overgieten van zeef naar bak en andersom Daarna even drogen.

Koken: ik kook eerst 500ml water met wat dashipoeder in een pannetje. Als het water kookt doe ik de rijst er in. Als het goed is ligt alle rijst net onder het water. Deksel erop en een minuut even aan de kook brengen. Niet laten overkoken, merk je dat het kookt, gas/inductie/whatever terug.
Daarna 19 minuten rustig pruttelen. Om een indicatie te geven, Van de 9 standen gebruik ik 7~9 voor het 1 minuut koken, 1~2 voor de 19 minuten. Deksel nooit oplichten.

Na de 20 minuten voorbij zijn dan 15 minuten nagaren. Dus gas uit. Heb je mooi even tijd om de sushidressing te maken. Ik gebruik 3 eetlepels rijstazijn, 1 eetlepel mirin. Een theelepeltje suiker (mirin maakt het al zoet, dus hoeft niet echt veel) en een snufje zout. Dat even in de magnetron opwarmen zodat de suiker tijdens het roeren echt kan oplossen.

Als de rijst klaar is, dan overgooien in een ruime kom. De dressing erbij gooien en goed mengen. Dan mag het gaan afkoelen, dat kan met wat wapperen, maar ik ben lui en laat het een half uurtje staan. En natuurlijk soms even omscheppen.

Een wat lange bereidingsmanier dan de rijstkoker, maar zo heb ik het me laten leren door een sushiworkshop en wat zelf experimenteren met de dressing En het gaat eigenlijk altijd goed.
En door de dashi ruikt het zo lekker
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:23:57 #300
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73672321
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:28 schreef Pheno het volgende:
Na de 20 minuten voorbij zijn dan 15 minuten nagaren. Dus gas uit. Heb je mooi even tijd om de sushidressing te maken. Ik gebruik 3 eetlepels rijstazijn, 1 eetlepel mirin. Een theelepeltje suiker (mirin maakt het al zoet, dus hoeft niet echt veel) en een snufje zout. Dat even in de magnetron opwarmen zodat de suiker tijdens het roeren echt kan oplossen.
Mengseltje in de magnetron om op te lossen! Wat een goeie! Ik roer altijd een kwartier en dan is de suiker nog niet opgelost.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73672800
Zal ik deze dan maar sluiten? Dan maak ik wel een nieuwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')