Wij ookquote:
whehe.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wij ook, mag ook wel voor onze x jaar trouwdag
Ik heb het meegenomen uit japanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
whehe.
Weet jij trouwens of Weuro omeletpannetjes verkoopt?
Ik had het daarvoor in zo'n pannenkoekenpannetje van de tefal. Ook klein genoeg. De vierkante is wel wat handiger, maar die kon ik nergens vinden. En dan loop je in Tokio en denk je: ja, die moet ik hebbenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb een te grote koekenpanhet lukt altijd wel met wat moeite, maar een omeletpannetje zou wel echt
zijn..
ik ga morgen wel even kijken en anders koop ik gewoon een klein koekenpannetje
Meestal doen we dat ookquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. die omelet vind ik zo lekker![]()
echt, ik zou hem gewoon zo op kunnen eten, helemaal
![]()
Dat klopt, de Xenos koopt ook af en toe in. Al heb ik nu wel even genoeg met 50 vellen... Maar vaak haalden we daar ook wat nori (3~4 pakjes).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Kitty, als je eens in een stad of dorp bent waar geen toko zit, zit er misschien nog wel een Xenos. Die hebben af en toe ook wel eens Nori liggen (de zeewier velletjes). Maar het ziet er goed uit hoor!!
Jan Linders. De supermarkt. Nou ja, bij ons in het dorp o.a.. Vast ook wel ergens in Nijmegenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
Linders? Waar zit die?
gerookte met kruidenkaasjum..
vanavond eens een boodschappenlijstje maken.. en morgen niet teveel etenwij maken (en eten) altijd echt te veel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
Ja hoor. Komkommer gaat sowieso goed. En vergeet avocado en mango niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Plane_mad het volgende:
Goedemiddag allemaal!
Ik heb net 2 bakjes met kant en klaar sushi gekocht bij de AH (dont kill me, please?) om te testen of ik er tegen kan, ik ben namelijk allergisch voor gebakken vis maar nu blijkt dus ook voor rauwe vis.. (ik hou zo van vis
), nu was mijn vraag, kan je ook sushi maken met paprika, komkommer, rundvlees ed? Want ik vind sushi zelf wel erg leuk, maarja.. alleen die vis he..
PS. Het ziet er echt fantastisch lekker uit wat jullie maken![]()
![]()
Ik denk dat dat ook niet gaat helaas, maar mango en avocado kan ik zeker wel proberen!quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:22 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja hoor. Komkommer gaat sowieso goed. En vergeet avocado en mango niet.
Gerookte vis, gaat dat wel goed? Anders is gerookte zalm ook nog een optie.
Je kunt ook een Japanse omelet maken en die erin doen.
4 eieren en 1 eierdooier klutsen en door een zeefje in een kom laten lopen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:32 schreef Plane_mad het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook niet gaat helaas, maar mango en avocado kan ik zeker wel proberen!
Omelet klinkt wel erg goed! Ik begin al te water tanden bij het idee...
Klinkt echt heerlijk, ik ga het opslaan en van de week uitproberen thanksquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
4 eieren en 1 eierdooier klutsen en door een zeefje in een kom laten lopen.
Dit mengen met 1 theelepel sojasaus, 2,5 eetlepel suiker en een snuf zout.
In een kleine koekenpan of speciale omeletpan een dun laagje gooien en bakken op matig vuur. Als het enigszins solide is dubbel vouwen in 2 of 3 stappen. vervolgens weer wat in de pan gooien en ook onder het al gebakken en dubbelgeslagen deel laten lopen (even optillen met spatel). En weer dit herhalen. Dan krijg je een mooie dikke omelet. Je kunt ook natuurlijk meerdere dunne omeletjes maken.erg lekker
er zit sowieso een toko op de zeedijk, en op de nieuwmarktquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:57 schreef Daph_ het volgende:
teeveepee voor wanneer ik zelf voor de eerste keer sushi ga maken
Iemand nog tips voor een Toko in Amsterdam? Liefst in Amsterdam-Noord, maar een andere is ook goed. Ik weet maar één toko en die zit vlakbij de Overtoom, iets dichterbij kan geen kwaad
Dan kan je er ook lekkere dikke plakken erop leggen. Dan ga ik dat maar doen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:
In het eimengsel kan ook mirin ja. Dat maakt het ook zoeter. Ik stop het eigenlijk nooit in een rol, maar snij het in rechte plakken en bind ze met nroi om de nigiri sushi.
Omelet als nori gebruiken is wat lastig, belangrijkst is dat het dun is. Maar dan weer niet te dun, want dan breekt het weer. Ook niet teveel vet gebruiken, anders is de sushi imho niet lekker.
Ik zal het weer eens opzoeken, want het is een tijd geleden
Zuur? Ow! Ik dacht juist heel zoetquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:
Umeboshi is ongelooflijk zuur. "Zuurpruim" moet de juiste omschrijving zijn
Ik zou het niet in de sushi doen, maar Japanners gebruiken het meestal als bijgerecht, die zijn er gek op.
Ik had gelijk! Het chinees/japans restaurant heeft een sushi restaurant in het centrum! Daar kwam het dus vandaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:39 schreef mmascha het volgende:
Als ik bij een Japans(/Chinees)restaurant sushi haal en er komt een man met zijn jas aan naar mij toegelopen en geeft mij de sushi dan is dat niet zo'n goed teken he?!
Mengseltje in de magnetron om op te lossen! Wat een goeie! Ik roer altijd een kwartier en dan is de suiker nog niet opgelost.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:28 schreef Pheno het volgende:
Na de 20 minuten voorbij zijn dan 15 minuten nagaren. Dus gas uit. Heb je mooi even tijd om de sushidressing te maken. Ik gebruik 3 eetlepels rijstazijn, 1 eetlepel mirin. Een theelepeltje suiker (mirin maakt het al zoet, dus hoeft niet echt veel) en een snufje zout. Dat even in de magnetron opwarmen zodat de suiker tijdens het roeren echt kan oplossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |