abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69225934
Nou ja, ik had problemen met het niet te vochtig krijgen van de korrel. Nigiris die uit elkaar vallen en zo Qua rollen viel het wel mee

Morgen ga ik zelf weer wat doen, ik denk nigiris een japans omelet, garnalen en wat rollen met mango/mint en die gerookte zalm met kruidenkaas.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:25:36 #102
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69226141
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:20 schreef Pheno het volgende:
Nou ja, ik had problemen met het niet te vochtig krijgen van de korrel. Nigiris die uit elkaar vallen en zo Qua rollen viel het wel mee

Morgen ga ik zelf weer wat doen, ik denk nigiris een japans omelet, garnalen en wat rollen met mango/mint en die gerookte zalm met kruidenkaas.
mjum! Klinkt erg goed allemaal!
Ik wilde ook weer gaan rollen, al is het nog niet zo lang geleden... Denk dat het of vrijdag of van het weekend wordt
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69226197
Laatste keer was twee weekenden geleden. Er is geen "te vaak sushi".
Ik probeer wel af te wisselen, maar soms wil je gewoon lekker simpel en niet duur (dus verse visloos). Genoeg dingen die er ook op/in kunnen.
pi_69226331
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:27 schreef Pheno het volgende:
Er is geen "te vaak sushi".

Toch wel..
Life is too short not to have fun
pi_69226578
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:32 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Toch wel..
Dan moet je geen kwik rollen
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:51:30 #106
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69226911
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:32 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Toch wel..
pi_69537709
Wij gaan morgen voor 't eerst sushi maken, ik heb de basis dingen in huis gehaald. Alleen de vis moet morgenochtend nog ff gekocht worden.

Wat ik mij net bedenk; wat zijn de verhoudingen rijst/water om te koken? Hoelang kook ik de rijst?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:26:35 #108
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69538381
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:07 schreef _aurum_ het volgende:
Wij gaan morgen voor 't eerst sushi maken, ik heb de basis dingen in huis gehaald. Alleen de vis moet morgenochtend nog ff gekocht worden.

Wat ik mij net bedenk; wat zijn de verhoudingen rijst/water om te koken? Hoelang kook ik de rijst?
Staat er niets op de verpakking? Mijn rijst die ik gebruik heeft de verhouding 1/3 rijst 2/3 water en kookt ongeveer 20 minuten. Maar ik meet het water nooit af (maar gewoon een schatting) en zet nooit een kookwekker, let gewoon goed op wanneer ie droog gekookt is
pi_69547219
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:07 schreef _aurum_ het volgende:

De rijst moet net onder water liggen, even zorgen dat het water kookt en dan heel zacht doorkoken, zo'n 20 minuten. Vooral zacht, anders mag je je pan gaan bewerken met een schuurspons Ik laat het daarna nog 10~15 minuten nagaren.
pi_69548407
ook sushi gaat voor volgende week op 't whiteboard zaterdag denk ik, want dan is er markt en kunnen we daar 's vis halen
Ja doei.
pi_69550358
De vorige keer (de eerste keer dus) dat ik het maakte vond ik de rijst nog wat te warm. Is het normaal dat sushi op kamertemperatuur wordt gegeten, of leg je de gerolde sushi eerst nog even in de koelkast?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 12:31:30 #112
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_69550384
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:30 schreef vaagsel het volgende:
De vorige keer (de eerste keer dus) dat ik het maakte vond ik de rijst nog wat te warm. Is het normaal dat sushi op kamertemperatuur wordt gegeten, of leg je de gerolde sushi eerst nog even in de koelkast?
ik laat sushi na het rollen even in de koelkast liggen, dan is het ook makkelijker en netter te snijden, ne lekkerder natuurlijk, sushi moet niet nog half warm zijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_69555002
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:30 schreef vaagsel het volgende:
Het moet op kamertemp worden gegeten, dus goed afgekoeld. Half warm is dat nog niet Meestal wapper je voor je gaat rollen het koel, al ben ik lui en laat het gewoonweg afkoelen en gooi de rijst af en toe om. En eigenlijk niet in de koelkast doen, ik vind het zelf niet lekker worden. Dat het niet goed zou snijden op kamertemperatuur merk ik niet, maar ik heb dan ook echt een l33t gosu ZOMG mes gekocht in Japan, dat ding kunnen ze gebruiken aan een operatietafel in een ziekenhuis

Maar ik ga nu maar eens BBQ'en, nu bedenk ik me pas dat ik ook yakatori had kunnen doen
pi_69555156
koelkast doe ik nooit, vind ik 't ook niet lekkerder op worden laat de rijst gewoon lang genoeg afkoelen tot kamertemp en zorg dan ook altijd dat we sushi eten als we de hele dag de tijd hebben voor dat soort dingen, dus niet meteen na het koken van de rijst het liefst willen rollen omdat je honger hebt en de hele dag hebt gewerkt ofzo
Ja doei.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:59:24 #115
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_69559580
Ik vind halfwarme sushi het allerlekkerst
Ook: *ongeduldig*
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:40:52 #116
122997 zquing
Drama Junk
pi_69570693
is de vis van de supermarkt een beetje te doen? Was gisteren vergeten vis te halen.......... en wil morgen sushi maken.....
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_69570988
Uh, nee. De zalm gaat nog wel (vind ik dan), maar de rest....
Weet iemand een goede viszaak in omgeving nijmegen trouwens?
pi_69572032
zalm is te doen als je spontaan besluit sushi temaken maar de rest..

Pheno: Gamba is wel goed, al is het filiaal in Arnhem beter, vind ik.

ga tevens even op de markt proberen, vrijdag of zaterdag
Ja doei.
pi_69579531
het is gelukt!! Samen met manvriend rollen gedraaid. Die rijst plakt wel als een malle

En natuurlijk krijg je jeuk aan je neus als je beide met je handen in de rijst zit

Zeker voor herhaling vatbaar
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_69581140
als je aan het rollen gaat een bakje met water en 4 eetlepels Su (azijn) naast je zetten dan kleeft 't niet zo
Ja doei.
pi_70047475
gisteren voor het eerst sushi gemaakt, is niet eens zo lastig als ik dacht. alleen was het uit een kant en klaar set vd AH, in het vervolg wil ik gewoon zelf losse ingredienten kopen. wat voor rijst kan ik het beste halen? voor de vis zal ik eens bij de hanos gaan kijken, en de azijn kan ik denk ik wel bij de aziatische supermarkt halen. maar de rijst dus he...
pi_70047507
Tjah als je dan toch bij de Aziatische supermarkt bent kan je net zo goed wat rijst meenemen. Ik heb het laatst ook bij de toko gekocht, maar nog niet gebruikt.
pi_70047549
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:23 schreef vaagsel het volgende:
Tjah als je dan toch bij de Aziatische supermarkt bent kan je net zo goed wat rijst meenemen. Ik heb het laatst ook bij de toko gekocht, maar nog niet gebruikt.
heet dat dan gewoon sushi rijst?
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 06:40:01 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_70049477
bij mijn Xenos hadden ze laatst ook sushi rijst misschien dat je daar ook eens moet kijken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:07:36 #125
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70049539
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

heet dat dan gewoon sushi rijst?
Het staat vaak wel op de verpakking dat het daar voor geschikt is. Vaak ligt het bij alle rijstsoorten en dan in de "Japanse hoek"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')