abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68447724
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:25 schreef Isegrim het volgende:
Hmnou, diepvriesvis in de sushi, br... En ja, ik weet, bijna alle vis is bevroren geweest, maar de wijze van bevriezen en de tijdsduur betekent veel voor de kwaliteit. Die vis ziet er ontdooid ook niet smakelijk uit wmb.
Ik vind de namaak krab erger. Dat is iets voor kinderen. Ik heb nog nooit Sushi zelf gemaakt, ik ga er wel aan beginnen. Ik heb een japans kookboek in bestelling staan en ga deze week nog kijken voor wat spullen.

Het is wel duur om zelf te maken volgens mij. Goede vis is duur, en je eet toch behoorlijk wat (ik in ieder geval). Gelukkig vind ik de goedkoopste , met weinig vis .(maki?) ook de lekkerste.
pi_68448370
Surimi? Prima spul in de sushi hoor. Niet met alleen surimi, maar met bv avacado of zo.
Maki zijn de normale sushi die gerold is. Of je daar vis in doet of een knakworst (echt, the horror, maar iemand heeft het bedacht) maakt idd niet uit.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_68448440
Surimi ben ik ook geen fan van.
pi_68448450
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:25 schreef Isegrim het volgende:
Hmnou, diepvriesvis in de sushi, br... En ja, ik weet, bijna alle vis is bevroren geweest, maar de wijze van bevriezen en de tijdsduur betekent veel voor de kwaliteit. Die vis ziet er ontdooid ook niet smakelijk uit wmb.
eensch.. ik zou 't zelf niet eten zo...
Ja doei.
pi_68455364
Ik vroeg me eigenijk het volgende af: kun je zelfgemaakte sushi invriezen? Ik maak namelijk vaak een eigen lunchpakketje en zou daar graag ens sushi in meenemen ... maar om dat nou 's morgens te gaan maken gaat me net te ver

Iemand die het weet?
pi_68455897
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik vroeg me eigenijk het volgende af: kun je zelfgemaakte sushi invriezen? Ik maak namelijk vaak een eigen lunchpakketje en zou daar graag ens sushi in meenemen ... maar om dat nou 's morgens te gaan maken gaat me net te ver

Iemand die het weet?
In theorie wel, alleen zal je wel qua smaak in moeten leveren.
pi_68460341
Invriezen van sushirijst? Nah, ik zou het echt gewoon niet doen.
  Moderator dinsdag 28 april 2009 @ 14:53:25 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_68461004
Zou een dagje in de koelkast de truck niet doen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68461453
Ook dat is al erg niet lekker imho, maar dat ben ik.
Er is een reden dat je het zo laat mogelijk maakt eigenlijk, sushirijst na een dag (ook koelkast) droogt snel uit en is niet lekker.

Het zal vast kunnen, in Japan staan ze ook in de koeling van een supermarkt, maar dan is het stevig ingepakt. En wordt het allemaal uit de schappen gehaald na die dag
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:56:36 #60
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_68477781
Ik rol de sushi nog wel eens in huishoudfolie. Niet aan stukjes snijden maar de hele rol omwikkelen. En dan in de koelkast. Dan is het de volgende dag nog redelijk te eten. Doet denken aan de sushi van de vorige dag, dat helpt vast
Vers is nl het allerlekkerste! Vooral als de rijst nog lauwwarm is. Jumjum.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_68486996
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef mmascha het volgende:
Ik rol de sushi nog wel eens in huishoudfolie. Niet aan stukjes snijden maar de hele rol omwikkelen. En dan in de koelkast. Dan is het de volgende dag nog redelijk te eten. Doet denken aan de sushi van de vorige dag, dat helpt vast
Wordt de nori dan niet te slap?
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 08:54:36 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_68487207
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef mmascha het volgende:
Het principe is toch een beetje hetzelfde als de Sushi van Tiny Tokyo en zo?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 29 april 2009 @ 13:43:39 #63
81237 releaze
best of both worlds
pi_68496679
Aargh, sushi is god. Alleen de gedachte al doet m'n mond wateren.

Ik wilde eigenlijk vandaag sushi maken, maar vanwege koninginnenacht toch niet zo'n goed idee. Dus misschien morgen na de vrijmarkt wel, en anders die dag erop.. Verdorie, we zullen sushi eten deze week!

We hebben hier altijd wel sushibenodigdheden staan, op de verse spullen na. Ik hou veel van surimi, ook zalmsalade gebruik ik veel in m'n sushi. Avocado, zalm.... we zijn beide niet zo gek op tonijn. Ik probeer tegenwoordig ook tamago te maken, dat geklungel met zo'n vierkant pannetje is heerlijk. Kreng kostte wel 20 euro, maar ja, eindeloos plezier ermee denk ik dan. Ik hou van sushi maken, wil m'n recepten door mijn leven heen ook nog echt leren verfijnen!

Bij een of ander duur kookwinkeltje hier in de buurt heb ik ook een siliconensushi-mat gekocht voor maar liefst 10 euro! (argh!) Maar het gaat gemakkelijk de vaatwasser in, zonder ranzige resten. ik zit er aan te denken nog maar een aan te schaffen en die bamboematjes ritueel te verbranden.

Alas, een plaatje van de vorige keer....
Ik maak bijna alleen maar maki. Nigiri vind ik ook lekker, maak jammer van de rijst en de vis dus die maak ik bijna nooit.

pi_68496995
heb wel eens wat sushi over en dat zet ik dan in de koelkast voor de volgende dag, maar da's echt niet meer zo lekker als versgemaakt
Ja doei.
  donderdag 30 april 2009 @ 16:29:53 #65
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_68532668
Over het inrollen van sushi met huishoudfolie en dan in de koelkast:
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:41 schreef n0a het volgende:

[..]

Wordt de nori dan niet te slap?
Ik vind dat nori altijd wel snel niet meer krokant is. Misschien maak ik de rijst dan toch te nat?
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het principe is toch een beetje hetzelfde als de Sushi van Tiny Tokyo en zo?
Kweenie. Ik heb wel eens besteld maar dan krijg je zo'n bakje als die bij de AH staan.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  Moderator zaterdag 2 mei 2009 @ 16:18:59 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_68592319
quote:
Op donderdag 30 april 2009 16:29 schreef mmascha het volgende:
Kweenie. Ik heb wel eens besteld maar dan krijg je zo'n bakje als die bij de AH staan.
klopt. ik haal wel eens een bakje op het station als ik mn trein mis. moet zeggen dat ik het nog best te eten vind

overigens was ik vandaag bij m'n lokale toko, en daar heb ik eens gevraagd of ze nigiri-vormpjes en onigiri-vormpjes hadden. ze keken me aan of ze water zagen branden
ik ga zelf maar iets bedenken daarvoor
pi_68594041
Nigiri vormpjes heb ik hier in het topic gezien: ze worden geleverd bij 1 of ander starterspakket. Maar het is niet zo lastig hoor
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 mei 2009 @ 19:19:28 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68597417
Maken nu sushi
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:57:56 #69
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_68601573
Hmmm.. dit moet ik ook maar eens gaan proberen Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n starters kit
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 14:10:53 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_68617727
Oké, vandaag kreeg ik ineens de geest en moest ik het ook proberen. Helaas geen verse vis in huis, magoed. Je moet ergens beginnen, en die starterskit keek me al zo lang aan! Vol goede moed ben ik van start gegaan:

Rijst gemaakt

En wasabi

En komkommer

Zalm (uit de vriezer, shame on me)

Nori en rijst op het matje

Drie rolletjes resultaat

De inhoud: tonijnsalada (links), eisalada met komkommer (midden), zalm en wasabi (rechts)

Gesneden

De zalmrolletjes

Een deel in de bento-box. Die mogen morgen mee naar het werk

De eisalade-komkommers

De eisalade en tonijnrolletjes zijn lekker, maar ik ga het de volgende keer wel anders doen. Met echte tonijn in ieder geval. En ik wil de volgende keer ook verse vis. Maar goed, ik had nu niks anders. Daarnaast heb ik gemerkt dat ik nog niet erg handig ben in het oprollen, hihihi. Maar dat komt vast.

Conclusie, sushi maken is leuk! Ik moet nog veel oefenen, maar ik heb mezelf erg vermaakt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 mei 2009 @ 15:08:14 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68619643
Oh ik heb ook foto's gemaakt van gisteren, vanavond eens plaatsen
pi_68621664
Ziet er goed uit guppyfriend!
Dnek dat het rollen/stevigheid wat moeilijk is met salade erdoor (nattige rijst).
Verse vis is zeker een aanrader (ben dan zelf altijd wel financieël uitgekleed maja).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 3 mei 2009 @ 15:56:13 #73
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_68621956
Ziet er toch goed en heel lekker uit voor de eerste keer guppyfriend

Eerder in het topic zei iemand dat niet alle vissoorten in Nederland te verkrijgen te zijn. Maar geldt dat hetzelfde bij een Japans restautant hier in NL?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:07:33 #74
122997 zquing
Drama Junk
pi_68622464
Er is prima bevroren zalm te krijgen, alleen niet in de supermarkt. Zelf koop ik meestal bevroren zalm bij de japanse winkel in amstelveen.
"Those unforgettable days, for them I live"
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:08:42 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_68622528
Dank jullie wel

Ik vond het vooral erg leuk om te doen! En inderdaad, de rol zonder salade was het makkelijkst om te rollen èn te snijden. Dus goede leer voor de volgende keer. Maar ik ga ook dan gewoon weer creatief aan de slag om toch ook nog vega-sushi rol te maken voor vriendlief. Die vindt sushi ook zo leuk eruit zien, maar vindt vis niet zo lekker. Dus verzin ik gewoon vega-sushi's

Anyway, ik vond het zo leuk dat ik binnenkort weer sushi rijst ga halen en het nog een keer ga doen. En ik heb in de stad nu ook een Nigiri starterspakket gezien. Ga ik ook halen Want ik vind nigiri ook lekker!

Wat ik gebruikt heb is ingevroren zalm van de AH. Lekker, maar ik wil het de volgende keer eens met verse vis proberen, gezien ik dit al zo leuk vond om te doen!
pi_68623731
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar ik ga ook dan gewoon weer creatief aan de slag om toch ook nog vega-sushi rol te maken voor vriendlief. Die vindt sushi ook zo leuk eruit zien, maar vindt vis niet zo lekker. Dus verzin ik gewoon vega-sushi's
Japanse omelet wordt veel gebruikt in sushi
  zondag 3 mei 2009 @ 17:51:11 #77
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_68627133
Leuke en lekkere foto's Guppyfriend!
Eiersalade met komkommer klinkt heerlijk!
Voor veag-sushi is mango erg lekker! Dat zoete bij de rijst! Jumjum!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_68632712
Ik doe eigenlijk alleen aan het begin van de rol wat rijst en vulling, hoort het dus over de hele breedte?
Sweet and innocent...
pi_68633138
De verdeling rijst/geen rijst hoort exact volgens de gulden snede te gaan, anders is het geen echte sushi.
pi_68637089
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:51 schreef mmascha het volgende:
Leuke en lekkere foto's Guppyfriend!
Eiersalade met komkommer klinkt heerlijk!
Voor veag-sushi is mango erg lekker! Dat zoete bij de rijst! Jumjum!
Mango doe ik altijd met wat mint: heaven.
Avacado met surimi, maar het is dan even zoeken naar een niet te zachte avacado, bij de AH of andere supermarkten hier zijn ze vaak net te rijp. Inknijpbaar tot moesrijp zeg maar

Volgend weekend ga ik er ook weer eens aan, eens kijken of ik nog wat anders qua vulling kan vinden Ik heb al eens japans omelet (maar dan niet opgerold) als plaatsvervangende nori gebruikt, ook erg grappig. We keep on fusing
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:14:55 #81
180137 liessa
*geschift*
pi_68677708
Ik heb het pasgeleden ook voor het eerst gedaan: sushi maken! Ik heb nigiri sushi gemaakt, met gerookte zalm. Ik had ook geen verse, en het resultaat was verrassend lekker! Ik vreesde voor te veel contrast tussen de sushi-rijst en de rooksmaak van de zalm, maar dat viel erg mee.

Ik ga volgende week of zo weer een batch maken, maar dan maki sushi. Ik denk dat ik tonijn en surimi neem, dat lust mijn wederhelft ten minste ook...
liessaslunch.blogspot.com
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:54:45 #82
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68839253
ik heb toen hiero iets gelezen over een heel lekker sausje...

iets met sesam enne de verhoudingen waren heel simpel 1-4-1 ofzo...

kan het niet meer vinden
  zaterdag 9 mei 2009 @ 21:24:56 #83
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68853605
Ik ga morgen weer eens sushi maken Een vriendin van mij (die er ook dol op is) komt morgen lunchen en het was al erg lang geleden dat ik ze gemaakt heb. Als ik het niet vergeet zal ik ook wat foto's maken
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 mei 2009 @ 10:36:28 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68897249
De beloofde foto's nog

Jamjam!
  maandag 11 mei 2009 @ 13:03:51 #85
233312 Bijsluiter
Kut nick he? :(
pi_68901824
ik ben van plan binnekort met een date naar een sushi-bar in amsterdam te gaan.. Aangezien ik een arme student ben hoeft het niet de beste sushi van Nederland te zijn, maar iemand suggesties voor een barretje waar je lekker kan zitte, goede sushi is en de prijzen betaalbaar?
  maandag 11 mei 2009 @ 13:05:55 #86
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_68901885
Tvp.

Ik ga een deze dagen ook de sprong wagen en proberen zelf sushi te maken, dit wel met een vriendin die het al een paar keer heeft gedaan dus een ramp zal het niet worden.
pi_68921122
Sushi

1 keer zelf gemaakt en dat was een ramp. Of beter gezegd, het was niet zo lekker als ik had gehoopt Maar binnenkort wil ik het nog een keer proberen.
I'll throw my apples if you get too close to me.
pi_68924936
quote:
[b]Op zaterdag 25 april 2009 20:27 Poging tot rollen
[ afbeelding ]
Echt zonde van de norivellen, hier had je slechts de helft van nodig! Je hoeft alleen maar bovenin 1 reepje over te houden waar je géén rijst erop hoeft te leggen. En nog een tip: doe iets minder rijst in je rol, smaakt naar mijn mening toch wat beter anders zit je alleen maar rijst te happen :p
pi_68925123
En waarom gebruik je een kartelmes om je sushi te snijden? Een gladmes geeft toch een veel nettere resultaat?
pi_68928128
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:50 schreef Rapaille het volgende:
En waarom gebruik je een kartelmes om je sushi te snijden? Een gladmes geeft toch een veel nettere resultaat?
Eensch.
We hebben gisteren weer eens sushi gemaakt en voo rhet eerst mijn nieuw mes uit Japan geprobeerd (staat ergens hierboven afgebeeld). Godskolere, wat een verschil! Daarvoor had ik een ***mes dat uit zo'n messenblok kwam. Dit mes is echt een wereld van verschil.

*terug gaat naar Kyoto for more....
  dinsdag 12 mei 2009 @ 07:38:01 #91
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_68928262
tvp
Anyway you want it, that's the way you need it.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 mei 2009 @ 07:47:11 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68928332
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:50 schreef Rapaille het volgende:
ach het gaat als massa naar binnen en aangezien we beide sporters zijn en een tikkie lomp maakt het ons niet heel erg veel uit
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:14:40 #93
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_68928574
Zondag inderdaad sushi gemaakt en het was heerlijk! (en gezellig )
We hebben sushi's gemaakt met zalm en surimi en als groenten hadden we avocado, paprika, komkommer en wortel. Wat aan groenten over was hebben we er lekker bij op geknabbelt. Als sausjes heb ik altijd de less salt sojasaus van Kikoman en de zoete ketjap van Kikoman
We hebben ook de zeewiersalade van de Albert Heijn geprobeerd, ik vond hem eigenlijk niet zo. In combinatie met de sushi was ie wel lekker, maar om zo te eten vond ik persoonlijk dus niet zo. En dit keer niet vergeten wat foto's van het resultaat te maken

Wij hadden deze keer trouwens ook een gekarteld mes gebruikt maar dat ging prima, zolang je het mes maar regelmatig ontdoet van alle restjes rijst enzo
pi_69224792
Gisteren voor het eerst zelf sushi gemaakt. Helaas was het pakket wat ik hiervoor ooit gekregen had allang over tijd, dus heb maar nieuwe rijst en norivellen gekocht. Wasabipasta en azijn had ik vorige week al goedkoop bij de xenos op de kop getikt.

Het rollen van de sushi ging eigenlijk best goed. Als vulling had ik verse zalm en verse tonijn, met advocado en komkommer. Ik gebruikte echter het hele norivel, dus de sushi was best dik. Volgende keer ook 1 of 2 vellen een beetje afknippen zodat het wat "hapbaarder" is. Wat mij ook opviel is de lange tijd die nodig is om de rijst te maken. Vooral het feit dat het nog moet afkoelen (waar ik geen rekening mee had gehouden, heel stom) maakt dat je hier toch een uur voor moet uittrekken.

Verder had ik nog de volgende vragen. Ik heb nu sushirijst en norivellen bij de jumbo gekocht. Norivellen waren 4 euro voor 10 vellen, de sushi rijst 2,30 voor 500 gram. Waar kan ik dit goedkoper krijgen? Ook heb ik nog een aantal norivellen over. Heb dit in plastic folie verpakt en weer in de kast gelegd, blijft dit lang houdbaar?

Daarnaast moest volgens de verpakking de rijst eerst 20 minuten geweekt worden, dan 10 minuten gekookt en dan pas de azijn + suiker toevoegen. Kan ik die niet eerder toevoegen?

Al met al was het een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar!
Life is too short not to have fun
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:52:36 #95
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69225033
De norivellen hoef je niet af te snijden hoor, je kunt er ook gewoon minder rijst opdoen Ik doe er vaak een dun laagje rijst op en dan vul ik daarmee 3/4e van het vel zeg maar.

Bij de toko kan dat veel goedkoper. Ik betaal 5 euro voor een pak van 50 vellen. En die verpakking is ook nog eens goed hersluitbaar De rijst is iets van 2 euro per kg. Dus de volgende keer gewoon even langs de toko bij jou in de buurt.

En het afkoelen doe ik vaak maar een kwartiertje. Ik rol ze nog warm omdat wanneer de rijst geheel afgekoeld is ik het juist moeilijker vind om het uit de pan te krijgen.

Afhankelijk van de rijst moet je weken, ik heb rijst die alleen gewassen moet worden en daarna nog 20 min moet koken. En voor zover ik weet is de azijn e.d. eerder toevoegen niet praktisch, door dat mengseltje aan het eind erbij te doen kleeft het extra goed
pi_69225115
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:45 schreef vaagsel het volgende:
Gisteren voor het eerst zelf sushi gemaakt. Helaas was het pakket wat ik hiervoor ooit gekregen had allang over tijd, dus heb maar nieuwe rijst en norivellen gekocht. Wasabipasta en azijn had ik vorige week al goedkoop bij de xenos op de kop getikt.

Het rollen van de sushi ging eigenlijk best goed. Als vulling had ik verse zalm en verse tonijn, met advocado en komkommer. Ik gebruikte echter het hele norivel, dus de sushi was best dik. Volgende keer ook 1 of 2 vellen een beetje afknippen zodat het wat "hapbaarder" is. Wat mij ook opviel is de lange tijd die nodig is om de rijst te maken. Vooral het feit dat het nog moet afkoelen (waar ik geen rekening mee had gehouden, heel stom) maakt dat je hier toch een uur voor moet uittrekken.

Verder had ik nog de volgende vragen. Ik heb nu sushirijst en norivellen bij de jumbo gekocht. Norivellen waren 4 euro voor 10 vellen, de sushi rijst 2,30 voor 500 gram. Waar kan ik dit goedkoper krijgen? Ook heb ik nog een aantal norivellen over. Heb dit in plastic folie verpakt en weer in de kast gelegd, blijft dit lang houdbaar?

Daarnaast moest volgens de verpakking de rijst eerst 20 minuten geweekt worden, dan 10 minuten gekookt en dan pas de azijn + suiker toevoegen. Kan ik die niet eerder toevoegen?

Al met al was het een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar!
Je kunt ook maar over ongeveer de helft van het borivel rijst doen, dan heb je een dubbel randje bij het rollen, maar dat ziet toch niemand.

Norivellen halen wij bij bv de Xenos, als die weer eens een grote voorraad hebben. Meestal een stuk of 5~10 stuks (x10 in verpakking), dus dan kunnen we weer even vooruit.
Rijst zul je niet heel veel goedkoper vinden denk ik. Een toko is net zo "duur" daarmee.
Wat ik doe met de rijst: eerst goed spoelen, daarna weer drogen. Dan in een pan met water+dashi en 1 minuut op hoog vermogen (inductie). Daarna 19 minuten op laag vermogen. Na die 20 minuten laat ik het nog een 10~15 minuten garen. Dan kan het azijnmengsel er pas bij. Eerder zou ik niet doen.

De rijst is bij mij nooit nat en kleeft als vliegenpapier, dus prima
pi_69225336
Akkoord, als ik weer langs een toko kom zal ik uitkijken naar norivellen. Had het idee dat je suiker + azijn eerder moest toevoegen maar blijkt dus niet zo te zijn. Zal het dus ook niet doen .

Verder vond ik het echt leuk om te maken, het smaakte heerlijk en je oogst er ook nog eens bewondering mee als het lukt . Volgende keer zal ik foto's posten!
Life is too short not to have fun
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:03:11 #98
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69225381
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef vaagsel het volgende:
Akkoord, als ik weer langs een toko kom zal ik uitkijken naar norivellen. Had het idee dat je suiker + azijn eerder moest toevoegen maar blijkt dus niet zo te zijn. Zal het dus ook niet doen .

Verder vond ik het echt leuk om te maken, het smaakte heerlijk en je oogst er ook nog eens bewondering mee als het lukt . Volgende keer zal ik foto's posten!
Kijk dan meteen even naar rijst, dat kan namelijk wel degelijk goedkoper

En leuk, ben benieuwd naar je foto's!
pi_69225566
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:03 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Kijk dan meteen even naar rijst, dat kan namelijk wel degelijk goedkoper

En leuk, ben benieuwd naar je foto's!
Ik zal eens met de rijst experimenteren, ik heb ooit goedkopere rijst gehad die ik maar niet goed kreeg....
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:17:42 #100
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69225839
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zal eens met de rijst experimenteren, ik heb ooit goedkopere rijst gehad die ik maar niet goed kreeg....
Mijn toko verkoopt 2 of 3 verschillende soorten, variërend van 1.95 tot iets van 3.95 per kg. Ik neem altijd de goedkoopste (is een geel/groene verpakking) en die doet het prima De iets duurdere heb ik ook wel eens gehad, maar merkte weinig verschil ten opzichte van de goedkopere zeg maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')