Ik vind de namaak krab erger. Dat is iets voor kinderen. Ik heb nog nooit Sushi zelf gemaakt, ik ga er wel aan beginnen. Ik heb een japans kookboek in bestelling staanquote:Op zondag 26 april 2009 10:25 schreef Isegrim het volgende:
Hmnou, diepvriesvis in de sushi, br... En ja, ik weet, bijna alle vis is bevroren geweest, maar de wijze van bevriezen en de tijdsduur betekent veel voor de kwaliteit. Die vis ziet er ontdooid ook niet smakelijk uit wmb.
eensch.. ik zou 't zelf niet eten zo...quote:Op zondag 26 april 2009 10:25 schreef Isegrim het volgende:
Hmnou, diepvriesvis in de sushi, br... En ja, ik weet, bijna alle vis is bevroren geweest, maar de wijze van bevriezen en de tijdsduur betekent veel voor de kwaliteit. Die vis ziet er ontdooid ook niet smakelijk uit wmb.
In theorie wel, alleen zal je wel qua smaak in moeten leveren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik vroeg me eigenijk het volgende af: kun je zelfgemaakte sushi invriezen? Ik maak namelijk vaak een eigen lunchpakketje en zou daar graag ens sushi in meenemen ... maar om dat nou 's morgens te gaan maken gaat me net te ver![]()
Iemand die het weet?
Wordt de nori dan niet te slap?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef mmascha het volgende:
Ik rol de sushi nog wel eens in huishoudfolie. Niet aan stukjes snijden maar de hele rol omwikkelen. En dan in de koelkast. Dan is het de volgende dag nog redelijk te eten. Doet denken aan de sushi van de vorige dag, dat helpt vast![]()
Vers is nl het allerlekkerste! Vooral als de rijst nog lauwwarm is. Jumjum.
Het principe is toch een beetje hetzelfde als de Sushi van Tiny Tokyo en zo?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:56 schreef mmascha het volgende:
Ik rol de sushi nog wel eens in huishoudfolie. Niet aan stukjes snijden maar de hele rol omwikkelen. En dan in de koelkast. Dan is het de volgende dag nog redelijk te eten. Doet denken aan de sushi van de vorige dag, dat helpt vast![]()
Vers is nl het allerlekkerste! Vooral als de rijst nog lauwwarm is. Jumjum.
Ik vind dat nori altijd wel snel niet meer krokant is. Misschien maak ik de rijst dan toch te nat?quote:
Kweenie. Ik heb wel eens besteld maar dan krijg je zo'n bakje als die bij de AH staan.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het principe is toch een beetje hetzelfde als de Sushi van Tiny Tokyo en zo?
klopt. ik haal wel eens een bakje op het station als ik mn trein mis. moet zeggen dat ik het nog best te eten vindquote:Op donderdag 30 april 2009 16:29 schreef mmascha het volgende:
Kweenie. Ik heb wel eens besteld maar dan krijg je zo'n bakje als die bij de AH staan.
Japanse omelet wordt veel gebruikt in sushiquote:Op zondag 3 mei 2009 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar ik ga ook dan gewoon weer creatief aan de slag om toch ook nog vega-sushi rol te maken voor vriendlief. Die vindt sushi ook zo leuk eruit zien, maar vindt vis niet zo lekker. Dus verzin ik gewoon vega-sushi's![]()
Mango doe ik altijd met wat mint: heaven.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:51 schreef mmascha het volgende:
Leuke en lekkere foto's Guppyfriend!
Eiersalade met komkommer klinkt heerlijk!
Voor veag-sushi is mango erg lekker! Dat zoete bij de rijst! Jumjum!
Echt zonde van de norivellen, hier had je slechts de helft van nodig! Je hoeft alleen maar bovenin 1 reepje over te houden waar je géén rijst erop hoeft te leggen. En nog een tip: doe iets minder rijst in je rol, smaakt naar mijn mening toch wat beter anders zit je alleen maar rijst te happen :pquote:
Eensch.quote:Op maandag 11 mei 2009 23:50 schreef Rapaille het volgende:
En waarom gebruik je een kartelmes om je sushi te snijden? Een gladmes geeft toch een veel nettere resultaat?
ach het gaat als massa naar binnen en aangezien we beide sporters zijn en een tikkie lomp maakt het ons niet heel erg veel uitquote:Op maandag 11 mei 2009 23:50 schreef Rapaille het volgende:
En waarom gebruik je een kartelmes om je sushi te snijden? Een gladmes geeft toch een veel nettere resultaat?
Je kunt ook maar over ongeveer de helft van het borivel rijst doen, dan heb je een dubbel randje bij het rollen, maar dat ziet toch niemand.quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:45 schreef vaagsel het volgende:
Gisteren voor het eerst zelf sushi gemaakt. Helaas was het pakket wat ik hiervoor ooit gekregen had allang over tijd, dus heb maar nieuwe rijst en norivellen gekocht. Wasabipasta en azijn had ik vorige week al goedkoop bij de xenos op de kop getikt.
Het rollen van de sushi ging eigenlijk best goed. Als vulling had ik verse zalm en verse tonijn, met advocado en komkommer. Ik gebruikte echter het hele norivel, dus de sushi was best dik. Volgende keer ook 1 of 2 vellen een beetje afknippen zodat het wat "hapbaarder" is. Wat mij ook opviel is de lange tijd die nodig is om de rijst te maken. Vooral het feit dat het nog moet afkoelen (waar ik geen rekening mee had gehouden, heel stom) maakt dat je hier toch een uur voor moet uittrekken.
Verder had ik nog de volgende vragen. Ik heb nu sushirijst en norivellen bij de jumbo gekocht. Norivellen waren 4 euro voor 10 vellen, de sushi rijst 2,30 voor 500 gram. Waar kan ik dit goedkoper krijgen? Ook heb ik nog een aantal norivellen over. Heb dit in plastic folie verpakt en weer in de kast gelegd, blijft dit lang houdbaar?
Daarnaast moest volgens de verpakking de rijst eerst 20 minuten geweekt worden, dan 10 minuten gekookt en dan pas de azijn + suiker toevoegen. Kan ik die niet eerder toevoegen?
Al met al was het een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar!
Kijk dan meteen even naar rijst, dat kan namelijk wel degelijk goedkoperquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:01 schreef vaagsel het volgende:
Akkoord, als ik weer langs een toko kom zal ik uitkijken naar norivellen. Had het idee dat je suiker + azijn eerder moest toevoegen maar blijkt dus niet zo te zijn. Zal het dus ook niet doen.
Verder vond ik het echt leuk om te maken, het smaakte heerlijk en je oogst er ook nog eens bewondering mee als het lukt. Volgende keer zal ik foto's posten!
Ik zal eens met de rijst experimenteren, ik heb ooit goedkopere rijst gehad die ik maar niet goed kreeg....quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:03 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Kijk dan meteen even naar rijst, dat kan namelijk wel degelijk goedkoper
En leuk, ben benieuwd naar je foto's!
Mijn toko verkoopt 2 of 3 verschillende soorten, variërend van 1.95 tot iets van 3.95 per kg. Ik neem altijd de goedkoopste (is een geel/groene verpakking) en die doet het primaquote:Op woensdag 20 mei 2009 14:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zal eens met de rijst experimenteren, ik heb ooit goedkopere rijst gehad die ik maar niet goed kreeg....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |