quote:
Op maandag 23 maart 2009 08:24 schreef MamaNik het volgende:[..]
De lijst met "verboden dingen" wordt steeds gekker, nog even en je mag
alleen nog maar water!
Alcohol en roken oke en rauwe dingen, maar laatst las ik ergens geen drop ivm bloeddruk nou daaag af en toe gaan er toch echt wat dropjes naar binnen, ondanks dat ik aan de medicijnen ben voor bloeddruk. Het moet wel leuk blijven hoor.
Nou, daar zijn ook al bezwaren tegen hoor
quote:
Eén op de vier merken van niet-bruisend water is niet geschikt voor dagelijkse consumptie vanwege het hoge fluor-, sulfaat- en/of natriumgehalte. Aangezien voor baby's en zwangere vrouwen nog strengere normen gelden, vallen er voor hen nog meer uit de boot.
quote:
Test-Aankoop wijst er hierbij op dat dankzij de strenge normen het leidingwater geen enkel risico vormt voor de gezondheid. Zwangere vrouwen wordt voor alle veiligheid wel flessenwater aangeraden, zij het niet om het even welke fles.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:10 schreef RockabeIIa het volgende:Appelsientje, wat een mooie duidelijke echo! Van harte!
Moet me toch effe iets van het hart. Ik trek dat gezeik over de lijstjes met producten die worden afgeraden niet zo goed. En het wassen van de groente en het fruit en de verpakte gerookte waren. Laat het dan en vreet het dan maar lekker op als je het niet kunt laten, maar moet het dan hier als verkeerd voorbeeld gesteld worden?
De kans is klein maar toch, je zult maar een kind krijgen met toxoplasmose.
Beetje vijgen na Pasen mijn reacties hier, maar ik lees echt zelden bij…(alleen internettoegang op m’n werk)
Ik dacht dat we hier in België hyper konden doen rond lijstjes van wat je wel en niet mocht eten… jemig, als ik dan hier alle reacties lees…
Hier wordt er trouwens aan het begin van de zwangerschap gekeken naar de bloedwaarden, met als belangrijkste aandachtspunten: immuun voor toxoplasmose, genoeg antistoffen voor rubella (rode hond) en immuniteit voor het cm-virus. Met die drie indicatoren kan je al heel eind weg, en een bloedafname kost nu niet zo veel geld en moeite.
Aan alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!
Aan alle vrouwen met een goede echo: fijn hè, zo genieten van het kijken naar dat kleine leven in je buik.
En nu kruip ik maar weer in m’n schulp… nog steeds niet goed het besef hebbende dat ik over een goed maand mama van 2 zal zijn…(maar toch stiekem genietend van het getrappel en de nestdrang en alles weer klaar zetten)