quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 10:52 schreef Drugshond het volgende:Maar waar is het innovatief vermogen van de modjes om topics te ontwikkelen. Of ze doen het alleen voor het kleurtje (old boys network - uche). Of de werkfocus is verkloot maar raak voor een knaak, en blijf maar achterover leunen.
Je hebt duidelijk een ander beeld van wat een moderator doet dan ik, dus ik geef maar even een beschrijving van mijn visie. Belangrijk is dat het forum vrij blijft van ad-hominems, dubbele topics en verder spam verwijderen en dat de OP's waar nodig bijgewerkt worden (in de Wiki's). Dagelijks lees ik alle topics door en ik bekijk of er zaken in staan die aan deze punten voldoen, vooral faciliterende werkzaamheden dus.
Wat dat betreft zit er een wereld van verschil tussen NWS en POL enerzijds en AEX anderzijds. NWS wil in het geval van heet nieuws nog wel eens een heksenketel zijn en daar hoort dan natuurlijk ook een dito moderatiebeleid bij. POL zit vol met mondige users die nogal eens van mening verschillen, inherent aan politiek, logisch dat daar dan ook veel meer dynamiek in de moderatie en de feedback zit, users roepen moderators in POL echt ter verantwoording. AEX is een forum waar veel minder fundamentele meningsverschillen zijn, logisch want er is veel meer feitelijke informatie beschikbaar. Ook komen er in AEX vooral users die een economisch/financiėle achtergrond hebben en dat resulteert in topics en reacties van een goed niveau waar verder weinig op aan te merken valt. Qua verzorging van faciliterende werkzaamheden is AEX dus gewoon een rustig forum, en dat is juist een compliment voor de users dacht ik zo.
quote:
Financieel nieuws is er zat.....maar iets in jullie mindset verneukt het.
In mijn ogen is er weinig fundamenteel economisch nieuws de laatste tijd, het past allemaal in het logische plaatje dat al in december ontstond. De kredietcrisis komt voort uit grootschalige mal-investments, en het deflatiespook is een schrikbeeld van overheden en centrale banken dus door sterke vergroting van de geldhoeveelheid proberen zij dat te voorkomen. Als het rente-instrument op is, is QE het logische vervolg. Ook de oplopende lange termijn rente is ruim van te voren aan te zien komen. Enzovoort.
Pas als de zaken weer in een stroomversnelling komen (die er naar mijn verwachting zeker gaat komen) zoals in de herfst van 2008 zal er echt weer meer belangrijk nieuws zijn. Verder is bedrijfseconomisch nieuws is vaak weinig interessant voor mensen die niet in aandelen of andere effecten zitten, dus het is ook niet gek dat daar vooral in De Beursvloer over wordt gesproken. Verder weet ik dat er tientallen blogs zijn waarop veel macro-economisch nieuws wordt behandeld (jij hebt daar regelmatig informatie vandaan gehaald voor jouw posts), ik ben er echter niet happig op om die informatie voor nieuwe topics te gebruiken omdat het karakter vaak nogal speculatief is, het is erg lastig om feiten en mening te onderscheiden.
Overigens, ook in NWS en POL (en ook op GoT waar ik regelmatig kom) zijn het voornamelijk de users zelf die voor de inbreng van nieuws en informatie zorgen. Ten eerste omdat er natuurlijk twee mods zijn die ook nog andere werkzaamheden te doen hebben, en ten tweede omdat interesses nu eenmaal verschillen. Ik vind niet dat er er voor een moderator een taak is weggelegd om als duo het forum aan de gang te houden in de zin van dat er een soort marketingstrategie wordt bedreven, het blijft een vrijwillige klus die je naast alle andere dagelijkse werkzaamheden doet.
Maar goed ik sta natuurlijk open voor kritiek, hoe zie jij 'innovatief vermogen' geėffectueerd worden in de dagelijkse praktijk? Niet dat ik jouw vraag mij bij het handje te nemen, maar ik neem aan dat je wel iets van beeld daar over hebt gezien je kritieken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bolkesteijn op 22-05-2009 15:45:45 ]