abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:13:27 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67421448
Plaats hier rellen/demonstraties/acties of anderzijdse drama veroorzaakt door de kredietcrisis .
quote:
Franse werknemers laten baas vrij

Franse werknemers laten baas vrij

Werknemers van een Franse fabriek die hun werkgever meer dan een etmaal hadden gegijzeld, hebben hun baas vanochtend vroeg laten gaan. Volgens een vakbondsman heeft het bedrijf 3M meer geld ter beschikking gesteld voor ontslagvergoedingen.

De werknemers waren boos over plannen om bijna de helft van het personeel te ontslaan. Met de gijzeling hoopten ze af te dwingen dat minder mensen hun baan zouden verliezen.

De directeur van 3M werd opgesloten in het kantoor van de fabriek in Pithiviers, nabij Orléans. Het Amerikaanse conglomeraat 3M is vooral bekend door de Post-it-plakbriefjes die het produceert. In de fabriek moeten mensen weg omdat het bedrijf minder orders krijgt door de economische crisis.

Eerder deze maand sloot personeel van Sony hun baas in het zuidwesten van Frankrijk ook al op. De politie wil liever niet ingrijpen, om geweld te voorkomen.

De sociale spanningen in Frankrijk lopen hoog op. Door de economische crisis zijn inmiddels meer dan twee miljoen mensen werkloos. Naar verwachtingen zullen honderdduizenden mensen hun baan het komend jaar verliezen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67421666
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67422822
History repeats again and again.

Dit is onderdeel van de samenleving zo gaat het maanden jaren decennia eeuwen blabla.

Het is geen ramp, en over een jaar of 50 kijken we terug op vernieuwende ontwikkelingen in het begin van de 21ste eeuw.
moge er gedronken worden
pi_67430559
In Frankrijk zijn ze niet laf tenminste.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:40:38 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67430590
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:39 schreef Klopkoek het volgende:
In Frankrijk zijn ze niet laf tenminste.
In NL is het een beetje verdeeld.. Denk dat havenarbeiders wel durven, maar hier in brabant slikt iedereen alles.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67430779
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In NL is het een beetje verdeeld.. Denk dat havenarbeiders wel durven, maar hier in brabant slikt iedereen alles.
Frankrijk is niet eens zo hard geraakt door de crisis. Moet je na gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:49:09 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67430918
Jammer dat ze hem niet een kopje kleiner hebben gemaakt. Van zijn bonus kunnen waarschijnlijk 100 mensen aan het werk worden gehouden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:22:52 #8
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_67432138
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:49 schreef Lemmeb het volgende:
Jammer dat ze hem niet een kopje kleiner hebben gemaakt. Van zijn bonus kunnen waarschijnlijk 100 mensen aan het werk worden gehouden.
Ja laten we alle mensen die een hoog loon hebben vermoorden en alle topmensen vervangen met vmbo'ers die wel voor een modaal inkomen willen werken!
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:24:57 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67432224
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:22 schreef afdak het volgende:

[..]

Ja laten we alle mensen die een hoog loon hebben vermoorden en alle topmensen vervangen met vmbo'ers die wel voor een modaal inkomen willen werken!
Goed idee!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:26:57 #10
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67432292
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:22 schreef afdak het volgende:

[..]

Het zou wel een mooi precedent scheppen!

"Topmensen" zijn lang de toppers niet die we ooit dachten dat ze waren. Het zijn graaiers die uiteindelijk niet meer weten dan jij of ik en die inderdaad vervangbaar zijn door de eerste de beste brutale VMBO'er.

Ze vinden vooral zichzelf erg geweldig. Tijd dat daar een einde aan komt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67434305
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het zou wel een mooi precedent scheppen!

"Topmensen" zijn lang de toppers niet die we ooit dachten dat ze waren. Het zijn graaiers die uiteindelijk niet meer weten dan jij of ik en die inderdaad vervangbaar zijn door de eerste de beste brutale VMBO'er.

Ze vinden vooral zichzelf erg geweldig. Tijd dat daar een einde aan komt.
Feit blijft dat je in het verleden gewoon met de MULO binnen een bedrijf kon opklimmen tot directeur, mensen deden dan wel opleidingen ernaast. Je hoefde echt niet universiteit te hebben om naar de top te gaan, zoals tegenwoordig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 26 maart 2009 @ 16:28:58 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67434537
Tja hoog tijd dat er weer wat 'boerenverstand' aan de top komt .
Een gedicht over Maanvis
pi_67440625
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 16:28 schreef Maanvis het volgende:
Tja hoog tijd dat er weer wat 'boerenverstand' aan de top komt .
Precies, de beste leerschool voor hands-on ervaring is het leven zelf.

Er zijn natuurlijk beroepen waar je heel veel voor moet leren en een academische achtergrond een absolute must is. Ik vrees dat de schaalvergroting in het onderwijs het niveau niet ten goede is gekomen. Volgens mij zijn met name de middelbare en hoger beroepsopleidingen zwaar in niveau gezakt. Althans wat ik zo heb gezien van oudere en jongere collega's, door te vergelijken ben ik van mening dat het niveau de verkeerde kant op is gegaan. Gelukkig kan je als je bereid bent jezelf te ontwikkelen nog een hoop goed maken in je carriere, mits je een goede mentor hebt natuurlijk.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 13:34:14 #14
236264 crew  capricia
pi_67492117

Met de financiele onrust, de recessie over de hele wereld, verwacht ik dat er onrust en rellen uit gaan breken.
Mensen die het niet pikken dat zij de rekening voor de bail-outs betalen.
Mensen die massaal werkloos worden. Mensen die boos op hun regering zijn.

Hier wil ik graag een topic over starten. Zodat al dit soort berichten, filmpjes e.d. hier terecht komen.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:42:56 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_67492284
wat een vette foto, die onderste
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:46:02 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67492345
Ik denk niet dat lekker rellen het gewenste positive effect heeft op de economie dat we nodig hebben. In Frankrijk is het ook een standaard reactie om te gaan staken als het minder gaat. Dan gaat het van kwaad naar erger.
The End Times are wild
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:58:44 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67492617

En dan kijken naar de reporter rond 1:20. . Het gaat nog een stuk vervelender worden overigens .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 14:08:06 #18
236264 crew  capricia
pi_67492818
BNW of werkelijkheid?
Dit artikel sluit aan bij het filmpje van Jogy...zelfde persoon Celente.

bron
quote:
Politie Arizona traint voor Economisch Onrust
Mike Sunnucks, schrijver voor de Phoenix Journal rapporteert dat de staat Arizona en de lokale politie “verklaren dat zij brede plannen hebben om sociale onrust, inclusief het probleem als gevolg van de economische crisis te behandelen.

Veiligheid en politieagentschappen weigeren om details vrij te geven, maar zeggen “dat zij bestaande en nieuwe noodsituatie acties voor burgerlijke onrust zullen aanwenden die zich om welke reden dan ook voordoen.”

De Politie in Phoenix vertelde de krant dat zij een Tactische Reactie Eenheid hebben die “voortdurend traint en bij verschillende gelegenheden met potentiële burgerlijke onrust worden ingezet,“ volgens woordvoerder Andy Hill van de Politie in Phoenix. Woordvoerder Mark Clark van de Politie in Scottsdale zei dat zijn afdeling soortgelijke plannen heeft om “burgerlijke onrust“ aan te pakken.

De Phoenix Journal meld dat Clark Hill en andere lokale politieambtenaren hebben gezegd dat de regio veel planning en noodsituatie management training hebben gedaan voor de Super Bowl in Februari in Glendale. De training voor de Super Bowl omvat personeel en middelen van de Ministerie van Homeland Security en het Noordelijke Bevel die de ambtenaren in Arizona coördineren.

Infowars en Prison Planet hebben gerapporteerd, dat het Noordelijke Bevel specifiek belast is met het ten uitvoer brengen van Martial Law onder Continuïteit van Overheid.

De militaire Commission Akte uit 2006 heeft de beperkingen die in de Comitatus akte staan beschreven en militairen verbied om burger beleid te steunen vernietigd, de laatstgenoemde akte beperkt militairen om samen te werken met lokale wetshandhaving.

Naast de Militaire Commission Akte uit 2006, bestaat een Richtlijn van de Defensie ministerie uit 1994 (DODD 3025) die militaire bevelhebbers toestaan om in te grijpen in binnenlandse noodsituaties.

Een recent rapport door de VS Army War College bespreekt de mogelijkheid om Pentagon middelen en troepen te gebruiken in het geval van burgerlijke onrust door de economische crisis, “zoals protesten tegen ondernemingen en overheden of bestorming van banken,“ volgens de Phoenix Business Journaal

Op 16 December, detailleerden Steve Watson en Paul Watson het rapport van de VS Army War College, getiteld: “Known Unknowns: Unconventional Strategic Shocks in Defense Strategy Development.“

“Wijdverspreide burgerlijke geweld binnen de Verenigde Staten zal de defensie onderneming dwingen om prioriteiten in slechte omstandigheden te heroriënteren om de fundamentele binnenlandse orde en de menselijke veiligheid te verdedigen,“ schrijft [ret.] Lt. Col. Nathan Freir voor de VS Army War College.

“Het weloverwogen gebruik van massavernietigingswapens of andere catastrofale capaciteiten, onvoorziene economische ineenstorting, verlies van goed werkende politieke en wettelijke orde, vastberaden binnenlandse weerstand of opstand, dringende volksgezondheid noodsituaties, en catastrofale natuurlijke en menselijke rampen zijn allen wegen om een vernietigende binnenlandse schok teweeg te brengen.“

Met andere woorden, elk georganiseerde politieke reactie tegen de geplande economische crisis door de bankiers zal als “weerstand of opstand“ worden beschouwd en door het leger en gemilitariseerde lokale wetshandhaving worden behandeld, getraind om mensen te doden of te verwonden.

Op 16 December, waarschuwde Directeur Dominique Strauss-Kahn van de Internationale Monetaire Fonds (IMF) voor economische rellen en wijdverspreide burgerlijke onrust als de financiële crisis niet wordt opgelost.

Vorige maand voorspelde Gerald Celente, directeur van het Trends Onderzoeksinstituut, beroemt om zijn nauwkeurigheid in het voorspellen van de toekomstige wereld en economische gebeurtenissen, een depressie met een omvang groter dan de Grote Depressie uit de jaren '30. Ook voorspelde hij belasting opstanden, rellen en misschien een revolutie tegen de overheid.

Op 15 December gaf Celente een update van zijn voorspelling en verklaarde “dat Amerika soortgelijke rellen zal zien als die momenteel gaande zijn in Griekenland als oorzaak van een hyper-inflatoire depressie. Dit zal leiden tot onvermijdelijk gebruik van troepen en huurlingen om de crisis te bezweren en Amerikanen in detentiekampen vast te zetten.”

Het feit dat een collectieve krant zoals Phoenix Business Journal ons nu vertelt dat de politie wordt getraind met behulp van Northcom en het ministerie van Homeland Security om burgerlijke onrust te behandelen als gevolg van economische onrust, zou een wake-up call moeten zijn voor alle burgers en vooral voor Amerikanen dat de overheid van plan is om Martial Law in te stellen.

Er is geen twijfel mogelijk dat in de komende weken, de collectieve media veelvuldig zal ingaan op de mogelijkheid van burgerlijke onrust en geweld met betrekking tot de geplande economische crisis, ontworpen om een globale munt en een globale wereldoverheid tot stand te brengen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67492910
over sociale onrust, hier in londen is het deze week rotzooi door de G20. Er is vandaag zelfs een mars/optocht door de stad met die protestors enzo, ga zo eem' kijken wat dat nu eens voorstelt
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67492931
Is geen Werk enso weetjeh. Dus de enigste oplossing wat we kunnen doen, is de GHETTO IN .
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 14:14:47 #21
236264 crew  capricia
pi_67492952
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
over sociale onrust, hier in londen is het deze week rotzooi door de G20. Er is vandaag zelfs een mars/optocht door de stad met die protestors enzo, ga zo eem' kijken wat dat nu eens voorstelt
Maak je foto's???
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:16:49 #22
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67492996
I don't work, because I don't have to
I don't have to work, 'cause there's no work to do
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:19:43 #23
141482 Q.
JurassiQ
pi_67493059
Het worden interessante tijden, laten we het daar op houden. .
For great justice!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:21:51 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67493116
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 14:19 schreef Q. het volgende:
Het worden interessante tijden, laten we het daar op houden. .
Mwah... zodra ik het idee heb dat de boel echt desintegreert dan heb ik een plan.

Wordt zeer interessant, maar niet bijster plezant. Denk ik.
Intelligent, but fucked up.
pi_67493171
*stockpiling weapons, food & fuel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')