Mee eens!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef Semisane het volgende:
@RM-rf
Je hebt op zich een punt, goed beargumenteerd verhaal trouwens.dat symptoom bestrijding goed uit kan pakken, maar het plan van Wilders is geen symptoom bestrijding, maar ordinair stemmen kopen, daar hij geld wilt brengen naar diegene die het opzich niet nodig hebben.
Beide feiten kloppen, alleen de relatie tussen die twee niet. Een grote oorzaak van stijgende koopkracht ligt juist niet in de FMCG (supermakt assortiment), maar de 'durables'. De prijzen zijn afgelopen jaar in de supermarkten juist harder gestegen, gemiddeld zo'n 6%. Die uitgaven worden dus vooral veroorzaakt door hogere prijzen, niet zozeer door een stijging in volume. Diezelfde truc haalt de horeca al jaren uit om de omzet op peil te houden.quote:Dat de consument met uitgaven wacht heeft niks te maken met dalende koopkracht, in tegendeel, die is dit jaar gestegen. Wat ook te zien is bij de uitgaven voor dagelijkse goederen (boodschappen), want die stijgen juist.
Dat is de gedachte waarom deflatie kosten wat kost voorkomen moet worden, maar de vraag is: is het terecht? Prijzen van durables zoals PC's etc dalen toch altijd al door technologische ontwikkelingen? Ligt de oorzaak niet meer bij de onzekerheid die mensen hebben over hun inkomsten, het behoud van hun baan etc? Lijkt mij een logischere oorzaak.quote:Dat de "grote" uitgaven teruglopen heeft te maken dat de consument wacht op eventueel dalende prijzen, die met een economische recessie mogelijk zijn.
dat klopt ... Wilders plan vind ik ook totaal onverantwoord en net zo onzinnig als de Paars-II-kiezers-likkerij met zalm-snippen e.d...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef Semisane het volgende:
... maar het plan van Wilders is geen symptoom bestrijding, maar ordinair stemmen kopen, daar hij geld wilt brengen naar diegene die het opzich niet nodig hebben.
Dat zei ik eerder toch veel simpeler al, wat niet wegneemt dat dat boek wrs interessant is....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat klopt ... Wilders plan vind ik ook totaal onverantwoord en net zo onzinnig als de Paars-II-kiezers-likkerij met zalm-snippen e.d...
er zit geen enkele motivatie in de euro's ook daadwerkelijk te besteden aan anders niet gedane uitgaven, en dus kan het effect juist geringer zijn, terwijl het het tekort van de overheid verscherpt en dus ook de draagkracht daarvan verminderd, wat ook eerder negatief kan uitwerken.
Wilders plan is imho totaal onverantwoord.... ik ben an sich wel voor bepaalde maatregelen ter ondersteuning van de binnenlandse consumptie, maar zeker niet wat Wilders voorstelt.... dat is idd imho ook onverantwoord.
Ryan3, let it goquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder toch veel simpeler al, wat niet wegneemt dat dat boek wrs interessant is....
Wilders iwl dit opbrengen door:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Sam_Spade het volgende:
Een dergelijke besteding is alleen maar mogelijk omdat de moskeeen ons zoveel geld besparen.
¤ 400 is een heel concrete "oplossing" voor veel mensen, dus reken maar dat er mensen zijn die daar voor zwichten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen??
Ben benieuwd hoeveel mensen op de PVV gaan stemmen als ze een bonus van ¤ 400,= kunnen verwachten
2011 als alles goed gaat tenminste.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef Leandra het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen op de PVV gaan stemmen als ze een bonus van ¤ 400,= kunnen verwachten
Met andere woorden: een hele dikke vinger naar de hele NAVO van Nederland omdat wij 400¤ pp zakgeld willen uitdelen. Echt classicquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wilders iwl dit opbrengen door:
[i]1. De missie in Afghanistan afblazen (winst 5,2 miljard euro).
Tegen die tijd hebben ze het plan voor het bestrijden van de crisis wel klaar denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
2011 als alles goed gaat tenminste.
Het is niet zo dat Nederland tot nog toe haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen. De dikke vinger naar de NAVO komt van andere landen die weinig of geen bijdrage hebben geleverd, zeker in vergelijking met de Nederlandse bijdrage.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:17 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Met andere woorden: een hele dikke vinger naar de hele NAVO van Nederland omdat wij 400¤ pp zakgeld willen uitdelen. Echt classic
Volgens mij gaat het nog wel even duren. Het moeten waarschijnlijk plannen zijn waarmee het kabinet aan het eind van hun regeerperiode nog wat kunnen cashen met het oog op de verkiezingen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:20 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben ze het plan voor het bestrijden van de crisis wel klaar denk ik.
Ik denk dat je onderschat hoe zwaar er diplomatiek wordt getild aan het eenzijdig cancellen van gemaakte afspraken op dit soort gebieden. De VS doet dat al langer maar die kunnen het helaas maken; wij niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:24 schreef damian5700 het volgende:
Het is niet zo dat Nederland tot nog toe haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen. De dikke vinger naar de NAVO komt van andere landen die weinig of geen bijdrage hebben geleverd, zeker in vergelijking met de Nederlandse bijdrage.
Begin 2008 toch? Ik zou het eerder uitstel van de problemen noemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:26 schreef jogy het volgende:
Goed plan. Heeft de VS ook gedaan en dat heeft briljant gewerkt.
Ik onderschat dit niet, maar ik wijs er alleen op dat Nederland meer heeft gedaan dan alleen de gemaakte afspraken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:31 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoe zwaar er diplomatiek wordt getild aan het eenzijdig cancellen van gemaakte afspraken op dit soort gebieden. De VS doet dat al langer maar die kunnen het helaas maken; wij niet.
5,2 miljard? Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wilders iwl dit opbrengen door:
[i]1. De missie in Afghanistan afblazen (winst 5,2 miljard euro).
Aha, op die fiets, Dat kan idd, maar dat zou nog steeds aangeven dat zolang er geen krimp in volume is, de consument idd daarop niet bezuinigd, lijkt me.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:03 schreef Malebolgia het volgende:
ben dan wel niet RM-rf, maar toch
[..]
Mee eens!
[..]
Beide feiten kloppen, alleen de relatie tussen die twee niet. Een grote oorzaak van stijgende koopkracht ligt juist niet in de FMCG (supermakt assortiment), maar de 'durables'. De prijzen zijn afgelopen jaar in de supermarkten juist harder gestegen, gemiddeld zo'n 6%. Die uitgaven worden dus vooral veroorzaakt door hogere prijzen, niet zozeer door een stijging in volume. Diezelfde truc haalt de horeca al jaren uit om de omzet op peil te houden.
Tja ik vraag het me af. Er kan idd wel wat onzekerheid over de toekomst bij zitten, maar qua inkomsten zijn het gros van de werknemer er dit jaar volgens mij wel op vooruit gegaan.quote:Dat is de gedachte waarom deflatie kosten wat kost voorkomen moet worden, maar de vraag is: is het terecht? Prijzen van durables zoals PC's etc dalen toch altijd al door technologische ontwikkelingen? Ligt de oorzaak niet meer bij de onzekerheid die mensen hebben over hun inkomsten, het behoud van hun baan etc? Lijkt mij een logischere oorzaak.
Helemaal waar; daarom draait Ahold nog steeds prima. Mensen verruilen restaurant ook vaker voor luxe thuis koken, ook goed voor supermarkten. En de speciaalzaken leveren ook in ten koste van de supermarkten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:53 schreef Semisane het volgende:
[..]
Aha, op die fiets, Dat kan idd, maar dat zou nog steeds aangeven dat zolang er geen krimp in volume is, de consument idd daarop niet bezuinigd, lijkt me.
Ja is lastig hoor, omdat mensen om ver uiteenlopende redenen minder uitgeven. Maar goed, als de werkende mensen er bijv. 2% op vooruit gaan en meer uitgeven, maar er zijn straks 4% minder werkende mensen, dan zit je gemiddeld nog steeds op minder uitgaven.quote:Tja ik vraag het me af. Er kan idd wel wat onzekerheid over de toekomst bij zitten, maar qua inkomsten zijn het gros van de werknemer er dit jaar volgens mij wel op vooruit gegaan.
Prijzen van durables zakken idd altijd wel, maar tijdens recessies zie je wel vaker verkoopstunten, sales en dergelijke, dat zie je nu ook in de automarkt, waar nu veel reclame wordt gemaakt met allerlei stunts.
Nou ja wellicht kijk ik ook wel te veel naar mijn eigen omgeving, daar waar ik geen teruggang in ordinair shoppen heb gedetecteerd.
Nee, vooral nog meer de burger uit gaan knijpen, dat gaat vast helpen om de economie weer op gang te krijgen. Tjongejonge.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:24 schreef Dzy het volgende:
Want dit is een goed doordacht plan wat totaal niet bedoeld is om zoveel mogelijk tokkies die niet verder denken dan hun neus lang is over te halen? Iedereen met meer dan drie hersencellen weet dat dit nergens op gebaseerd is en dat dit helemaal niks gaat uitmaken voor onze economie.
Eh ja. Een verdubbeling van je begrotingstekort tijdens een recessie is hoe ook alweer géén anti-cyclisch begrotingsbeleid?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kutkabinet heeft zeker nooit van anticylisch beleid gehoord. Bezuinigen als het goed gaat en juist uitgeven als het slecht gaat.
Balkenende en consorten![]()
Geert
Omdat dat begrotingstekort niet is ontstaan door maatregelen van dit kabinetquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:53 schreef Malebolgia het volgende:
[..]
Eh ja. Een verdubbeling van je begrotingstekort tijdens een recessie is hoe ook alweer géén anti-cyclisch begrotingsbeleid?
En ik ben zeker geen fan van het kabinet, maar ze hebben met Bos wel een cum laude afgestudeerde econoom met een Shell-carriere in huis, die wel iets verder is gekomen dan de Keynes die jij op de middelbare school kreeg uit de boeken van Arnold Heertje.
Nou dat zou je zo kunnen stellen. Maar het begrotingstekort IS nog niet zo groot, maar dat wordt het wel in 2010 tenzij ze hard ingrijpen. Bewust besluiten om niet hard in te grijpen in de vorm van bezuinigingen en dus het tekort op laten lopen is dus eigenlijk ook een maatregel, maar dan een passieve.quote:[b]Op vrijdag 20 maart 2009 14:52
Omdat dat begrotingstekort niet is ontstaan door maatregelen van dit kabinet?
niet slaan als ik het fout heb
Wat denk je dat dit gaat opleveren, behalve een heleboel stemmen voor Geert?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, vooral nog meer de burger uit gaan knijpen, dat gaat vast helpen om de economie weer op gang te krijgen. Tjongejonge.
Natuurlijk is dit een eenmalige kleine impuls en geen langetermijn oplossing, ook is het een enorm populistische maatregel maar hij is in elk geval al stukken beter dan wat het huidige kabinet voor wil gaan stellen om overal maar op te bezuinigen.
Echt he. Gaat het goed met de economie -> bezuinigen (na het zuur komt het zoet!) , gaat het slecht met de economie -> bezuinigen.
Kutkabinet heeft zeker nooit van anticylisch beleid gehoord. Bezuinigen als het goed gaat en juist uitgeven als het slecht gaat.
Balkenende en consorten![]()
Geert
Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.
Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan? Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.![]()
Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.
De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Nee, want een dom plan is en blijft een dom plan, van wie deze ook komt....heb jij dit topic niet doorgelezen ofzo, daarin leggen meerdere users uit waarom dit plan niet al te best is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.
Het probleem is dat het een dom plan is.quote:Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan?
Waarom? Die paar miljard is er namelijk ook helemaal niet.quote:Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.![]()
Kritiek hebben dat de regering lang doet over een plan om de economie te steunen is wellicht terecht en als Wilders het daar bij had gehouden, dan zou de kritiek op hem ook niet zo groot zijn, maar Wilders hangt er zelf zo'n dom plan aan vast....tja...dan kan je kritiek verwachten hè.quote:Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.
De JSF is bedoelt als vervanging en niet als uitbereiding van Defentie en prima als je de JSF een paar jaar uitstelt, het is zelfs iets wat de Amerikaanse rekenkamer suggereerd, maar nogmaals, het is onrealistisch te denken dat je dat geld dan 1 op 1 aan iets anders kan besteden, zo werkt dat niet.quote:De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Sorrie, ik was mijn sarcasme tags vergetenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Begin 2008 toch? Ik zou het eerder uitstel van de problemen noemen.
Zoveel verschilt het niet van de 'stimuluspackages' die overal ter wereld worden uitgedeeld door overheden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:32 schreef -Techno- het volgende:
Dit is echt zo'n plan dat een 8 jarige bedenkt
Beetje inflatie mee genomenquote:
Ik vond die 500 miljoen voor Afghanistan eigenlijk nog wel meevallen. Maar die JSF mag natuurlijk wel geschrapt worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:17 schreef XL het volgende:
Lomp plan natuurlijk, maar het maakt wel pijnlijk inzichtelijk hoeveel iedere Nederlander betaalt aan de missie in Afganistan en de JSF.
volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:18 schreef boyv het volgende:
[..]
Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.
Daar lijkt het idd een beetje op.quote:
Straffen betekent regulatie of de mogelijkheid voor een bedrijf om tegen 'betaling' wel iets verkeerds te doen. Prima, maar subsidiëren en belonen wekt motivatie op en stimuleert bedrijven juist om de goede kant op te gaan. Iets wat tot nu toe nog mist in het streven naar een duurzame samenleving.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.
Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:49 schreef IHVK het volgende:
Mensen die hun stem verkopen voor 400 euro aan een eng figuur.
Dat is nog eens een andere actie dan die van het pimp-abo voor GS...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef Leandra het volgende:
We hebben daarvan -en de recent vergelijkbare actie in de US- toch wel kunnen leren dat een gift als deze absoluut niet helpt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Dit is wederom een goede oplossing van Wilders.
JSF eruit, en je hebt het geld...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?
Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?quote:
Uiteindelijk is het idd toch ook ons geld..zoals je al schreef...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?
En is het dan verstandig om grote uitgaven, zoals de JSF -waar Nederland ook aan zou verdienen, en werk uit zou krijgen- te stoppen? Wat moeten die Nederlanders dan die aan de JSF zouden gaan werken, andere baan zoeken?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het idd toch ook ons geld..zoals je al schreef...
Als alle linkse hobbies worden afgeschaft blijft er een godsvermogen over waar dat van betaald kan worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?
Ja idd, maarja dit slaat aan bij het volk he. Half tokkie Nederland gaat nu op Wilders stemmen (als ze dat al niet deden) omdat ze 400 euro krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:15 schreef Holy_Goat het volgende:
whehehehe
weetje wat dat kost!lekker genuanceerd plan echt ook.
mongool
Ja, dit soort gevallen dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als alle linkse hobbies worden afgeschaft blijft er een godsvermogen over waar dat van betaald kan worden.
Idd: Grote uitgaven. Waarvan we nog maar moeten zien hoeveel we er aan gaan verdienen..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En is het dan verstandig om grote uitgaven, zoals de JSF -waar Nederland ook aan zou verdienen, en werk uit zou krijgen- te stoppen? Wat moeten die Nederlanders dan die aan de JSF zouden gaan werken, andere baan zoeken?
Daar zit ook uiteraard die 5 miljard ontwikkelingshulp bij en dan heb ik het nog niet eens over al die andere linkse hobbies.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Yildiz het volgende:
Daarbij is het natuurlijk wel frappant dat Wilders de ene week zegt 'bezuinigen op linkse hobby's', waarna vervolgens iedereen dat interpreteert als ontwikkelingshulp, om vervolgens te zien dat Wilders eigenlijk de oorlog in Afghanistan en de JSF bedoelde.
[..]
Ja, dit soort gevallen dus.
Zoals de JSF en de oorlog in Afghanistan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daar zit ook uiteraard die 5 miljard ontwikkelingshulp bij en dan heb ik het nog niet eens over al die andere linkse hobbies.
Als het aan mij ligt wil ik zo min mogelijk op het leger bezuinigen, want het is belangrijk dat onze militairen combat-ervaring opdoen zodat ze nieuwe rekruten serieus, goed en geloofwaardig kunnen onderwijzen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zoals de JSF en de oorlog in Afghanistan?
Je wilt nu, ineens, zomaar even vanwege 'de grote uitgaven' dat het leger uit Afghanistan vertrekt? Zo tegen de gemaakte afspraken in?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd: Grote uitgaven. Waarvan we nog maar moeten zien hoeveel we er aan gaan verdienen..
Maar als het aan Wilders ligt wordt op linkse hobbies en de JSF en de oorlog bezuinigd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wil ik zo min mogelijk op het leger bezuinigen, want het is belangrijk dat onze militairen combat-ervaring opdoen zodat ze nieuwe rekruten serieus kunnen onderwijzen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je wilt nu, ineens, zomaar even vanwege 'de grote uitgaven' dat het leger uit Afghanistan vertrekt?
Nee, dat is lekker voor de internationale samenwerking. Hoeveel zou die schade kosten?
Dan moet er ergens anders maar een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar als het aan Wilders ligt wordt op linkse hobbies en de JSF en de oorlog bezuinigd.
Bezuinigen op Defensie -Defensie nog zwakker maken- was toch juist links?
Ho even.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet er ergens anders maar nog een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.
Wilders wil niet bezuinigen op onze Jongens, alleen op bepaalde punten. Wees maar niet bang, want hij is heus geen Relus "waterpistool" ter Beek.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ho even.
Wilders wil juist bezuinigen op deze oorlog. En op Defensie. Maar jij wil dat er niet bezuinigd wordt op deze oorlog? En niet op Defensie?Ben je het niet eens met Wilders?
Herhaling van de vraag:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders wil niet bezuinigen op onze Jongens, alleen op bepaalde punten. Het is heus geen Relus "waterpistool" ter Beek.
Ik ben het wel eens met Wilders, want Wilders staat gewoon voor een sterk en robuust leger.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Herhaling van de vraag:
Wilders wil:
bezuinigen op de JSF.
bezuinigen op de oorlog in Afghanistan. (al dan niet op bepaalde punten)
Jij wil:
Niet bezuinigen op Defensie.
Kan ik daarmee concluderen dat je het niet eens bent met Wilders?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet er ergens anders maar een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.
Maar hoe kan Wilders voor een sterk en een robuust leger staan als hij tegelijkertijd wil dat ze geen nieuw materieel -de JSF- krijgen en minder tot geen budget voor de oorlog in Afghanistan krijgen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met Wilders, want Wilders staat gewoon voor een sterk en robuust leger.
Schokkendquote:[..]
En wat dan nog; ik ben het op bepaalde punten mbt de islam ook niet eens met Wilders. [..]
Je kan dat speelgoed allemaal wel hebben, maar als je geen atoomwapens hebt, heb je er niet zo veel (lees: niks) aan.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar hoe kan Wilders voor een sterk en een robuust leger staan als hij tegelijkertijd wil dat ze geen nieuw materieel -de JSF- krijgen en minder tot geen budget voor de oorlog in Afghanistan krijgen?
[..]
Nouquote:Schokkend.
Dat was mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je kan dat speelgoed allemaal wel hebben, maar als je geen atoomwapens hebt, heb je er niet zo veel (lees: niks) aan.
Ja, zeker.quote:[..]
Nou
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:27 schreef gelly het volgende:
Waarom niet gewoon 10.000 euro ? Schaffen we gewoon het onderwijs af, dat leidt kennelijk toch nergens toe als ik de PVV en haar aanhangers zo zie.
Bij jou is het echt alles of niets zeg, of wie niet voor ons is, is tegen ons.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Herhaling van de vraag:
Wilders wil:
bezuinigen op de JSF.
bezuinigen op de oorlog in Afghanistan. (al dan niet op bepaalde punten)
Jij wil:
Niet bezuinigen op Defensie.
Kan ik daarmee concluderen dat je het niet eens bent met Wilders?
Die dwazen die problemen veroorzaken in de wereld, leven nog in de middeleeuwen, dus of je ze met een oud apparaat naar een andere wereld helpt of met een nieuw apparaat, maakt geen zak uit.quote:
Ik wil gewoon duidelijkheid over de mening van JohnDope. Je kunt niet voor een sterke Defensie zijn en willen bezuinigen op missies en materieel. Lijkt me.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bij jou is het echt alles of niets zeg, of wie niet voor ons is, is tegen ons.
Als het van de overheid komt wel ja.quote:Al zou Wilders een gouden drol bij jou deponeren zou je dat nog afwijzen alleen al omdat het van Wilders afkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |