abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67235154
ben dan wel niet RM-rf, maar toch
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef Semisane het volgende:
@RM-rf

Je hebt op zich een punt, goed beargumenteerd verhaal trouwens. dat symptoom bestrijding goed uit kan pakken, maar het plan van Wilders is geen symptoom bestrijding, maar ordinair stemmen kopen, daar hij geld wilt brengen naar diegene die het opzich niet nodig hebben.
Mee eens!
quote:
Dat de consument met uitgaven wacht heeft niks te maken met dalende koopkracht, in tegendeel, die is dit jaar gestegen. Wat ook te zien is bij de uitgaven voor dagelijkse goederen (boodschappen), want die stijgen juist.
Beide feiten kloppen, alleen de relatie tussen die twee niet. Een grote oorzaak van stijgende koopkracht ligt juist niet in de FMCG (supermakt assortiment), maar de 'durables'. De prijzen zijn afgelopen jaar in de supermarkten juist harder gestegen, gemiddeld zo'n 6%. Die uitgaven worden dus vooral veroorzaakt door hogere prijzen, niet zozeer door een stijging in volume. Diezelfde truc haalt de horeca al jaren uit om de omzet op peil te houden.
quote:
Dat de "grote" uitgaven teruglopen heeft te maken dat de consument wacht op eventueel dalende prijzen, die met een economische recessie mogelijk zijn.
Dat is de gedachte waarom deflatie kosten wat kost voorkomen moet worden, maar de vraag is: is het terecht? Prijzen van durables zoals PC's etc dalen toch altijd al door technologische ontwikkelingen? Ligt de oorzaak niet meer bij de onzekerheid die mensen hebben over hun inkomsten, het behoud van hun baan etc? Lijkt mij een logischere oorzaak.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:04:33 #152
33189 RM-rf
1/998001
pi_67235203
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef Semisane het volgende:

... maar het plan van Wilders is geen symptoom bestrijding, maar ordinair stemmen kopen, daar hij geld wilt brengen naar diegene die het opzich niet nodig hebben.
dat klopt ... Wilders plan vind ik ook totaal onverantwoord en net zo onzinnig als de Paars-II-kiezers-likkerij met zalm-snippen e.d...
er zit geen enkele motivatie in de euro's ook daadwerkelijk te besteden aan anders niet gedane uitgaven, en dus kan het effect juist geringer zijn, terwijl het het tekort van de overheid verscherpt en dus ook de draagkracht daarvan verminderd, wat ook eerder negatief kan uitwerken.

Wilders plan is imho totaal onverantwoord.... ik ben an sich wel voor bepaalde maatregelen ter ondersteuning van de binnenlandse consumptie, maar zeker niet wat Wilders voorstelt.... dat is idd imho ook onverantwoord.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_67235238
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat klopt ... Wilders plan vind ik ook totaal onverantwoord en net zo onzinnig als de Paars-II-kiezers-likkerij met zalm-snippen e.d...
er zit geen enkele motivatie in de euro's ook daadwerkelijk te besteden aan anders niet gedane uitgaven, en dus kan het effect juist geringer zijn, terwijl het het tekort van de overheid verscherpt en dus ook de draagkracht daarvan verminderd, wat ook eerder negatief kan uitwerken.

Wilders plan is imho totaal onverantwoord.... ik ben an sich wel voor bepaalde maatregelen ter ondersteuning van de binnenlandse consumptie, maar zeker niet wat Wilders voorstelt.... dat is idd imho ook onverantwoord.
Dat zei ik eerder toch veel simpeler al, wat niet wegneemt dat dat boek wrs interessant is....
I´m back.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:24 #154
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_67235289
Een dergelijke besteding is alleen maar mogelijk omdat de moskeeen ons zoveel geld besparen.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_67235388
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zei ik eerder toch veel simpeler al, wat niet wegneemt dat dat boek wrs interessant is....
Ryan3, let it go Koop gewoon zelf het boek als het je interessant genoeg lijkt, dan kunnen we er over discussieren als jij het uit hebt
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_67235489
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:07 schreef Sam_Spade het volgende:
Een dergelijke besteding is alleen maar mogelijk omdat de moskeeen ons zoveel geld besparen.
Wilders iwl dit opbrengen door:
1. De missie in Afghanistan afblazen (winst 5,2 miljard euro).
2. De schuldsanering van de Nederlandse Antillen te stoppen (1,7 miljard euro).
3. De JSF niet aan te schaffen (3 miljard euro).

Met plan 1 en 3, de grote bulk van het geld, zal Wilders de handen op elkaar krijgen van GroenLinks en SP. Dus hoezo rechts, laat staan extreem rechts?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:12:48 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_67235505
Wanneer zijn de verkiezingen??
Ben benieuwd hoeveel mensen op de PVV gaan stemmen als ze een bonus van ¤ 400,= kunnen verwachten
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:15:28 #158
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_67235590
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef Leandra het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen op de PVV gaan stemmen als ze een bonus van ¤ 400,= kunnen verwachten
¤ 400 is een heel concrete "oplossing" voor veel mensen, dus reken maar dat er mensen zijn die daar voor zwichten.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:15:30 #159
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67235594
quote:
2011 als alles goed gaat tenminste.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67235656
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef buachaille het volgende:

[..]

[i]1. De missie in Afghanistan afblazen (winst 5,2 miljard euro).
Met andere woorden: een hele dikke vinger naar de hele NAVO van Nederland omdat wij 400¤ pp zakgeld willen uitdelen. Echt classic
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:20:33 #161
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_67235788
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

2011 als alles goed gaat tenminste.
Tegen die tijd hebben ze het plan voor het bestrijden van de crisis wel klaar denk ik.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:24:59 #162
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67235937
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:17 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Met andere woorden: een hele dikke vinger naar de hele NAVO van Nederland omdat wij 400¤ pp zakgeld willen uitdelen. Echt classic
Het is niet zo dat Nederland tot nog toe haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen. De dikke vinger naar de NAVO komt van andere landen die weinig of geen bijdrage hebben geleverd, zeker in vergelijking met de Nederlandse bijdrage.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:27:49 #163
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67236018
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:20 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Tegen die tijd hebben ze het plan voor het bestrijden van de crisis wel klaar denk ik.
Volgens mij gaat het nog wel even duren. Het moeten waarschijnlijk plannen zijn waarmee het kabinet aan het eind van hun regeerperiode nog wat kunnen cashen met het oog op de verkiezingen.
Partijpolitiek staat een snelle oplossing in de weg, denk ik.
pi_67236111
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:24 schreef damian5700 het volgende:
Het is niet zo dat Nederland tot nog toe haar verantwoordelijkheid heeft ontlopen. De dikke vinger naar de NAVO komt van andere landen die weinig of geen bijdrage hebben geleverd, zeker in vergelijking met de Nederlandse bijdrage.
Ik denk dat je onderschat hoe zwaar er diplomatiek wordt getild aan het eenzijdig cancellen van gemaakte afspraken op dit soort gebieden. De VS doet dat al langer maar die kunnen het helaas maken; wij niet.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:32:56 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67236165
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:26 schreef jogy het volgende:
Goed plan. Heeft de VS ook gedaan en dat heeft briljant gewerkt.
Begin 2008 toch? Ik zou het eerder uitstel van de problemen noemen.

Overigens zijn binnenlandse bestedingen in Amerika veel belangrijker voor de economie dan in Nederland. Wij, als klein landje, moeten het van onze export hebben.

Wat imho nodig is zijn bestedingen die werkgelegenheid oplevert, zoals in de infrastructuur. 400 euro is leuk, maar het kan baanverlies niet compenseren. JSF zou eigenlijk een goed voorbeeld zijn van werkgelegenheid, maar dat is niet zo populair.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:34:24 #166
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67236210
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:31 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe zwaar er diplomatiek wordt getild aan het eenzijdig cancellen van gemaakte afspraken op dit soort gebieden. De VS doet dat al langer maar die kunnen het helaas maken; wij niet.
Ik onderschat dit niet, maar ik wijs er alleen op dat Nederland meer heeft gedaan dan alleen de gemaakte afspraken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:36:36 #167
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_67236262
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef buachaille het volgende:

[..]

[i]1. De missie in Afghanistan afblazen (winst 5,2 miljard euro).
5,2 miljard? Waar haal je dat vandaan?
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:53:56 #168
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67236780
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:03 schreef Malebolgia het volgende:
ben dan wel niet RM-rf, maar toch
[..]

Mee eens!
[..]

Beide feiten kloppen, alleen de relatie tussen die twee niet. Een grote oorzaak van stijgende koopkracht ligt juist niet in de FMCG (supermakt assortiment), maar de 'durables'. De prijzen zijn afgelopen jaar in de supermarkten juist harder gestegen, gemiddeld zo'n 6%. Die uitgaven worden dus vooral veroorzaakt door hogere prijzen, niet zozeer door een stijging in volume. Diezelfde truc haalt de horeca al jaren uit om de omzet op peil te houden.
Aha, op die fiets, Dat kan idd, maar dat zou nog steeds aangeven dat zolang er geen krimp in volume is, de consument idd daarop niet bezuinigd, lijkt me.
[..]
quote:
Dat is de gedachte waarom deflatie kosten wat kost voorkomen moet worden, maar de vraag is: is het terecht? Prijzen van durables zoals PC's etc dalen toch altijd al door technologische ontwikkelingen? Ligt de oorzaak niet meer bij de onzekerheid die mensen hebben over hun inkomsten, het behoud van hun baan etc? Lijkt mij een logischere oorzaak.
Tja ik vraag het me af. Er kan idd wel wat onzekerheid over de toekomst bij zitten, maar qua inkomsten zijn het gros van de werknemer er dit jaar volgens mij wel op vooruit gegaan.

Prijzen van durables zakken idd altijd wel, maar tijdens recessies zie je wel vaker verkoopstunten, sales en dergelijke, dat zie je nu ook in de automarkt, waar nu veel reclame wordt gemaakt met allerlei stunts.

Nou ja wellicht kijk ik ook wel te veel naar mijn eigen omgeving, daar waar ik geen teruggang in ordinair shoppen heb gedetecteerd.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_67236946
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Aha, op die fiets, Dat kan idd, maar dat zou nog steeds aangeven dat zolang er geen krimp in volume is, de consument idd daarop niet bezuinigd, lijkt me.
Helemaal waar; daarom draait Ahold nog steeds prima. Mensen verruilen restaurant ook vaker voor luxe thuis koken, ook goed voor supermarkten. En de speciaalzaken leveren ook in ten koste van de supermarkten.
quote:
Tja ik vraag het me af. Er kan idd wel wat onzekerheid over de toekomst bij zitten, maar qua inkomsten zijn het gros van de werknemer er dit jaar volgens mij wel op vooruit gegaan.
Prijzen van durables zakken idd altijd wel, maar tijdens recessies zie je wel vaker verkoopstunten, sales en dergelijke, dat zie je nu ook in de automarkt, waar nu veel reclame wordt gemaakt met allerlei stunts.
Nou ja wellicht kijk ik ook wel te veel naar mijn eigen omgeving, daar waar ik geen teruggang in ordinair shoppen heb gedetecteerd.
Ja is lastig hoor, omdat mensen om ver uiteenlopende redenen minder uitgeven. Maar goed, als de werkende mensen er bijv. 2% op vooruit gaan en meer uitgeven, maar er zijn straks 4% minder werkende mensen, dan zit je gemiddeld nog steeds op minder uitgaven.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:45:39 #170
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67237874
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:24 schreef Dzy het volgende:
Want dit is een goed doordacht plan wat totaal niet bedoeld is om zoveel mogelijk tokkies die niet verder denken dan hun neus lang is over te halen? Iedereen met meer dan drie hersencellen weet dat dit nergens op gebaseerd is en dat dit helemaal niks gaat uitmaken voor onze economie.
Nee, vooral nog meer de burger uit gaan knijpen, dat gaat vast helpen om de economie weer op gang te krijgen. Tjongejonge.
Natuurlijk is dit een eenmalige kleine impuls en geen langetermijn oplossing, ook is het een enorm populistische maatregel maar hij is in elk geval al stukken beter dan wat het huidige kabinet voor wil gaan stellen om overal maar op te bezuinigen.

Echt he. Gaat het goed met de economie -> bezuinigen (na het zuur komt het zoet!) , gaat het slecht met de economie -> bezuinigen.

Kutkabinet heeft zeker nooit van anticylisch beleid gehoord. Bezuinigen als het goed gaat en juist uitgeven als het slecht gaat.

Balkenende en consorten

Geert
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67238037
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kutkabinet heeft zeker nooit van anticylisch beleid gehoord. Bezuinigen als het goed gaat en juist uitgeven als het slecht gaat.
Balkenende en consorten
Geert
Eh ja. Een verdubbeling van je begrotingstekort tijdens een recessie is hoe ook alweer géén anti-cyclisch begrotingsbeleid?
En ik ben zeker geen fan van het kabinet, maar ze hebben met Bos wel een cum laude afgestudeerde econoom met een Shell-carriere in huis, die wel iets verder is gekomen dan de Keynes die jij op de middelbare school kreeg uit de boeken van Arnold Heertje.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:52:01 #172
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67239903
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:53 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Eh ja. Een verdubbeling van je begrotingstekort tijdens een recessie is hoe ook alweer géén anti-cyclisch begrotingsbeleid?
En ik ben zeker geen fan van het kabinet, maar ze hebben met Bos wel een cum laude afgestudeerde econoom met een Shell-carriere in huis, die wel iets verder is gekomen dan de Keynes die jij op de middelbare school kreeg uit de boeken van Arnold Heertje.
Omdat dat begrotingstekort niet is ontstaan door maatregelen van dit kabinet ?

niet slaan als ik het fout heb
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67240002
quote:
[b]Op vrijdag 20 maart 2009 14:52
Omdat dat begrotingstekort niet is ontstaan door maatregelen van dit kabinet ?
niet slaan als ik het fout heb
Nou dat zou je zo kunnen stellen. Maar het begrotingstekort IS nog niet zo groot, maar dat wordt het wel in 2010 tenzij ze hard ingrijpen. Bewust besluiten om niet hard in te grijpen in de vorm van bezuinigingen en dus het tekort op laten lopen is dus eigenlijk ook een maatregel, maar dan een passieve.
pi_67241564
Echt zo'n Wilders-idee

hoe bedenkt ie het

Misschien kunnen we het geld dat wordt binnengehaald aan verkeersboetes ook wel uitdelen onder de bevolking!
pi_67242271
Knettergek !
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_67242456
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.

Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan? Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.

Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.

De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Ron Paul 2012
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:09:52 #177
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_67242513
Tof, stemmen "kopen" .
-
pi_67242722
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, vooral nog meer de burger uit gaan knijpen, dat gaat vast helpen om de economie weer op gang te krijgen. Tjongejonge.
Natuurlijk is dit een eenmalige kleine impuls en geen langetermijn oplossing, ook is het een enorm populistische maatregel maar hij is in elk geval al stukken beter dan wat het huidige kabinet voor wil gaan stellen om overal maar op te bezuinigen.

Echt he. Gaat het goed met de economie -> bezuinigen (na het zuur komt het zoet!) , gaat het slecht met de economie -> bezuinigen.

Balkenende en consorten

Geert
Wat denk je dat dit gaat opleveren, behalve een heleboel stemmen voor Geert?

Hij koopt zichzelf zo letterlijk omhoog bij de domme bevolking in Nederland.
pi_67242759
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.

Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan? Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.

Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.

De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:23:06 #180
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_67242905
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Nee, want een dom plan is en blijft een dom plan, van wie deze ook komt....heb jij dit topic niet doorgelezen ofzo, daarin leggen meerdere users uit waarom dit plan niet al te best is.
quote:
Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan?
Het probleem is dat het een dom plan is.
quote:
Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.
Waarom? Die paar miljard is er namelijk ook helemaal niet. Die maakt tie vrij door andere projecten te stoppen, maar zo makkelijk gaat dat niet. Laat staan dat dat geld dan 1 op 1 te besteden is aan iets anders.
quote:
Kritiek hebben dat de regering lang doet over een plan om de economie te steunen is wellicht terecht en als Wilders het daar bij had gehouden, dan zou de kritiek op hem ook niet zo groot zijn, maar Wilders hangt er zelf zo'n dom plan aan vast....tja...dan kan je kritiek verwachten hè.
quote:
De JSF is bedoelt als vervanging en niet als uitbereiding van Defentie en prima als je de JSF een paar jaar uitstelt, het is zelfs iets wat de Amerikaanse rekenkamer suggereerd, maar nogmaals, het is onrealistisch te denken dat je dat geld dan 1 op 1 aan iets anders kan besteden, zo werkt dat niet.

Denk aan verlies aan opdrachten, die in het verschiet lag voor Nederlandse bedrijven, het afkopen van eventuele deals die al zijn gemaakt, kosten die je moet maken om het project stop te zetten etc.

Schuiven met geld klinkt leuk, maar zo werkt dat gewoon weg niet. helaas
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:32:53 #181
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_67243175
Dit is echt zo'n plan dat een 8 jarige bedenkt
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:35:17 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67243235
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Begin 2008 toch? Ik zou het eerder uitstel van de problemen noemen.
Sorrie, ik was mijn sarcasme tags vergeten .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_67243414
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:32 schreef -Techno- het volgende:
Dit is echt zo'n plan dat een 8 jarige bedenkt
Zoveel verschilt het niet van de 'stimuluspackages' die overal ter wereld worden uitgedeeld door overheden.
pi_67244628
Sigaar uit eigen doos, ik vind het een belediging voor de burger zo'n voorstel. Ik heb liever dat ze de belastingen verlagen en het overheidsapparaat inkrimpen, dat zou pas een kado zijn voor de burger.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:54:36 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_67249136
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:48 schreef Saphire het volgende:
tientje van lieftink x 40?
Beetje inflatie mee genomen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_67251269
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:17 schreef XL het volgende:
Lomp plan natuurlijk, maar het maakt wel pijnlijk inzichtelijk hoeveel iedere Nederlander betaalt aan de missie in Afganistan en de JSF.
Ik vond die 500 miljoen voor Afghanistan eigenlijk nog wel meevallen. Maar die JSF mag natuurlijk wel geschrapt worden.
Maar on topic maar weer: wat een gezever.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:08:53 #188
132605 kawotski
Il Dottore
pi_67254618
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.
volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_67256413
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Tof, stemmen "kopen" .
Daar lijkt het idd een beetje op.
Daarbij klinkt het ook allemaal iets te mooi.

Al zal het vast en zeker goed zijn voor de economie aangezien sommige mensen het bedrag meteen zullen gaan uitgeven
pi_67264437
Dit is wederom een goede oplossing van Wilders.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67267457
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.
Straffen betekent regulatie of de mogelijkheid voor een bedrijf om tegen 'betaling' wel iets verkeerds te doen. Prima, maar subsidiëren en belonen wekt motivatie op en stimuleert bedrijven juist om de goede kant op te gaan. Iets wat tot nu toe nog mist in het streven naar een duurzame samenleving.

maar ontopic
pi_67267507
18+ is gewoon volwassen? Kan het wel gebruiken
pi_67267536
Mensen die hun stem verkopen voor 400 euro aan een eng figuur.
pi_67268493
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:49 schreef IHVK het volgende:
Mensen die hun stem verkopen voor 400 euro aan een eng figuur.
Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 14:40:16 #195
236264 crew  capricia
pi_67268719
quote:
Dat is nog eens een andere actie dan die van het pimp-abo voor GS...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:56:18 #196
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269004
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.
We hebben daarvan -en de recent vergelijkbare actie in de US- toch wel kunnen leren dat een gift als deze absoluut niet helpt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:56:49 #197
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269018
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Dit is wederom een goede oplossing van Wilders.
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 15:00:10 #198
236264 crew  capricia
pi_67269076
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

JSF eruit, en je hebt het geld...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:06:12 #199
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269203
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:00 schreef capricia het volgende:

[..]

JSF eruit, en je hebt het geld...
Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 15:07:33 #200
236264 crew  capricia
pi_67269232
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?
Uiteindelijk is het idd toch ook ons geld..zoals je al schreef...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:09:11 #201
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269253
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het idd toch ook ons geld..zoals je al schreef...
En is het dan verstandig om grote uitgaven, zoals de JSF -waar Nederland ook aan zou verdienen, en werk uit zou krijgen- te stoppen? Wat moeten die Nederlanders dan die aan de JSF zouden gaan werken, andere baan zoeken?
pi_67269264
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als alle linkse hobbies worden afgeschaft blijft er een godsvermogen over waar dat van betaald kan worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67269266
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:15 schreef Holy_Goat het volgende:
whehehehe

weetje wat dat kost! lekker genuanceerd plan echt ook.
mongool
Ja idd, maarja dit slaat aan bij het volk he. Half tokkie Nederland gaat nu op Wilders stemmen (als ze dat al niet deden) omdat ze 400 euro krijgen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:10:16 #204
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269274
Daarbij is het natuurlijk wel frappant dat Wilders de ene week zegt 'bezuinigen op linkse hobby's', waarna vervolgens iedereen dat interpreteert als ontwikkelingshulp, om vervolgens te zien dat Wilders eigenlijk de oorlog in Afghanistan en de JSF bedoelde.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als alle linkse hobbies worden afgeschaft blijft er een godsvermogen over waar dat van betaald kan worden.
Ja, dit soort gevallen dus.
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 15:11:31 #205
236264 crew  capricia
pi_67269298
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En is het dan verstandig om grote uitgaven, zoals de JSF -waar Nederland ook aan zou verdienen, en werk uit zou krijgen- te stoppen? Wat moeten die Nederlanders dan die aan de JSF zouden gaan werken, andere baan zoeken?
Idd: Grote uitgaven. Waarvan we nog maar moeten zien hoeveel we er aan gaan verdienen..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67269300
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Yildiz het volgende:
Daarbij is het natuurlijk wel frappant dat Wilders de ene week zegt 'bezuinigen op linkse hobby's', waarna vervolgens iedereen dat interpreteert als ontwikkelingshulp, om vervolgens te zien dat Wilders eigenlijk de oorlog in Afghanistan en de JSF bedoelde.
[..]

Ja, dit soort gevallen dus.
Daar zit ook uiteraard die 5 miljard ontwikkelingshulp bij en dan heb ik het nog niet eens over al die andere linkse hobbies.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:13:12 #207
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269328
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daar zit ook uiteraard die 5 miljard ontwikkelingshulp bij en dan heb ik het nog niet eens over al die andere linkse hobbies.
Zoals de JSF en de oorlog in Afghanistan?
pi_67269340
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zoals de JSF en de oorlog in Afghanistan?
Als het aan mij ligt wil ik zo min mogelijk op het leger bezuinigen, want het is belangrijk dat onze militairen combat-ervaring opdoen zodat ze nieuwe rekruten serieus, goed en geloofwaardig kunnen onderwijzen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:14:11 #209
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269347
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd: Grote uitgaven. Waarvan we nog maar moeten zien hoeveel we er aan gaan verdienen..
Je wilt nu, ineens, zomaar even vanwege 'de grote uitgaven' dat het leger uit Afghanistan vertrekt? Zo tegen de gemaakte afspraken in?

Nee, dat is lekker voor de internationale samenwerking. Hoeveel zou die schade kosten?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:15:03 #210
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269369
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt wil ik zo min mogelijk op het leger bezuinigen, want het is belangrijk dat onze militairen combat-ervaring opdoen zodat ze nieuwe rekruten serieus kunnen onderwijzen.
Maar als het aan Wilders ligt wordt op linkse hobbies en de JSF en de oorlog bezuinigd.

Bezuinigen op Defensie -Defensie nog zwakker maken- was toch juist links?
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 15:15:28 #211
236264 crew  capricia
pi_67269379
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je wilt nu, ineens, zomaar even vanwege 'de grote uitgaven' dat het leger uit Afghanistan vertrekt?

Nee, dat is lekker voor de internationale samenwerking. Hoeveel zou die schade kosten?

Ik heb het niet over Afg. gehad...alleen over de JSF.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67269385
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar als het aan Wilders ligt wordt op linkse hobbies en de JSF en de oorlog bezuinigd.

Bezuinigen op Defensie -Defensie nog zwakker maken- was toch juist links?
Dan moet er ergens anders maar een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.

Bezuinigen op defensie is gewoon de allerlaatste bezuiniging die gemaakt wordt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:16:54 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269413
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet er ergens anders maar nog een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.
Ho even.

Wilders wil juist bezuinigen op deze oorlog. En op Defensie. Maar jij wil dat er niet bezuinigd wordt op deze oorlog? En niet op Defensie?

Ben je het niet eens met Wilders?
pi_67269421
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ho even.

Wilders wil juist bezuinigen op deze oorlog. En op Defensie. Maar jij wil dat er niet bezuinigd wordt op deze oorlog? En niet op Defensie?

Ben je het niet eens met Wilders?
Wilders wil niet bezuinigen op onze Jongens, alleen op bepaalde punten. Wees maar niet bang, want hij is heus geen Relus "waterpistool" ter Beek.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:19:44 #215
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269461
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders wil niet bezuinigen op onze Jongens, alleen op bepaalde punten. Het is heus geen Relus "waterpistool" ter Beek.
Herhaling van de vraag:
Wilders wil:
bezuinigen op de JSF.
bezuinigen op de oorlog in Afghanistan. (al dan niet op bepaalde punten)
Jij wil:
Niet bezuinigen op Defensie.

Kan ik daarmee concluderen dat je het niet eens bent met Wilders?
pi_67269477
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Herhaling van de vraag:
Wilders wil:
bezuinigen op de JSF.
Jij wil:

Ik ben het wel eens met Wilders, want Wilders staat gewoon voor een sterk en robuust leger.

En wat dan nog; ik ben het op bepaalde punten mbt de islam ook niet eens met Wilders.
pi_67269479
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet er ergens anders maar een oorlog gestart worden, want die ervaringen zijn gewoon belangrijk voor onze natie en bijbehorende vrijheid.
.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:21:53 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269502
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens met Wilders, want Wilders staat gewoon voor een sterk en robuust leger.
Maar hoe kan Wilders voor een sterk en een robuust leger staan als hij tegelijkertijd wil dat ze geen nieuw materieel -de JSF- krijgen en minder tot geen budget voor de oorlog in Afghanistan krijgen?
quote:
[..]
En wat dan nog; ik ben het op bepaalde punten mbt de islam ook niet eens met Wilders. [..]
Schokkend .
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:22:15 #219
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67269511
Goed idee als het ook geldt voor Nederlanders die in het buitenland wonen.

Met dat geld zit ik jaren goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67269537
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar hoe kan Wilders voor een sterk en een robuust leger staan als hij tegelijkertijd wil dat ze geen nieuw materieel -de JSF- krijgen en minder tot geen budget voor de oorlog in Afghanistan krijgen?
[..]
Je kan dat speelgoed allemaal wel hebben, maar als je geen atoomwapens hebt, heb je er niet zo veel (lees: niks) aan.
quote:
Schokkend .
Nou
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:24:34 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269551
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je kan dat speelgoed allemaal wel hebben, maar als je geen atoomwapens hebt, heb je er niet zo veel (lees: niks) aan.
Dat was mijn vraag niet.
quote:
[..]

Nou
Ja, zeker.
pi_67269559
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:27 schreef gelly het volgende:
Waarom niet gewoon 10.000 euro ? Schaffen we gewoon het onderwijs af, dat leidt kennelijk toch nergens toe als ik de PVV en haar aanhangers zo zie.
pi_67269564
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Herhaling van de vraag:
Wilders wil:
bezuinigen op de JSF.
Jij wil:

Bij jou is het echt alles of niets zeg, of wie niet voor ons is, is tegen ons.

Al zou Wilders een gouden drol bij jou deponeren zou je dat nog afwijzen alleen al omdat het van Wilders afkomt.
pi_67269576
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:24 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet.
[..]
Die dwazen die problemen veroorzaken in de wereld, leven nog in de middeleeuwen, dus of je ze met een oud apparaat naar een andere wereld helpt of met een nieuw apparaat, maakt geen zak uit.
Ik snap heel goed dat jij en velen met jou, echt hi-tech hollywood acties op de televisie willen zien, maar met die ouwe troep bereik je hetzelfde resultaat.

En naties die eventueel wel gevaarlijk zijn, die kunnen we toch niet plat gooien met een JSF zonder atoombom.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:30:50 #225
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269642
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Bij jou is het echt alles of niets zeg, of wie niet voor ons is, is tegen ons.
Ik wil gewoon duidelijkheid over de mening van JohnDope. Je kunt niet voor een sterke Defensie zijn en willen bezuinigen op missies en materieel. Lijkt me.
quote:
Al zou Wilders een gouden drol bij jou deponeren zou je dat nog afwijzen alleen al omdat het van Wilders afkomt.
Als het van de overheid komt wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')