Wat denk je dat dit gaat opleveren, behalve een heleboel stemmen voor Geert?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee, vooral nog meer de burger uit gaan knijpen, dat gaat vast helpen om de economie weer op gang te krijgen. Tjongejonge.
Natuurlijk is dit een eenmalige kleine impuls en geen langetermijn oplossing, ook is het een enorm populistische maatregel maar hij is in elk geval al stukken beter dan wat het huidige kabinet voor wil gaan stellen om overal maar op te bezuinigen.
Echt he. Gaat het goed met de economie -> bezuinigen (na het zuur komt het zoet!) , gaat het slecht met de economie -> bezuinigen.
Kutkabinet heeft zeker nooit van anticylisch beleid gehoord. Bezuinigen als het goed gaat en juist uitgeven als het slecht gaat.
Balkenende en consorten![]()
Geert
Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.
Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan? Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.![]()
Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.
De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Nee, want een dom plan is en blijft een dom plan, van wie deze ook komt....heb jij dit topic niet doorgelezen ofzo, daarin leggen meerdere users uit waarom dit plan niet al te best is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef Supersoep het volgende:
Wat frapant weer. Volgens mij waren de reacties toch anders geweest als bijvoorbeeld Pechtold met dit idee naar voren was gekomen.
Het probleem is dat het een dom plan is.quote:Het is niet zo dat Wilders de kosten hiervoor uit een hoed trekt, hij geeft toch redelijk duidelijk aan hoe hij dat gaat financieren, wat is het probleem dan?
Waarom? Die paar miljard is er namelijk ook helemaal niet.quote:Leg anders ook even uit hoe jullie zelf die paar miljard zouden besteden.![]()
Kritiek hebben dat de regering lang doet over een plan om de economie te steunen is wellicht terecht en als Wilders het daar bij had gehouden, dan zou de kritiek op hem ook niet zo groot zijn, maar Wilders hangt er zelf zo'n dom plan aan vast....tja...dan kan je kritiek verwachten hè.quote:Het enige alternatief van de huidige regering, of laten we zeggen het enige commentaar dat we gehoord hebben kwam van Rouvoet, die het zeker een stuk beter aanpakte door te zeggen dat het ''auw'' gaat doen.
De JSF is bedoelt als vervanging en niet als uitbereiding van Defentie en prima als je de JSF een paar jaar uitstelt, het is zelfs iets wat de Amerikaanse rekenkamer suggereerd, maar nogmaals, het is onrealistisch te denken dat je dat geld dan 1 op 1 aan iets anders kan besteden, zo werkt dat niet.quote:De JSF uitstellen is al een prima plan. Ik ben er helemaal voor om te investeren in Defensie, maar een stuk of 90 JSF's maken geen bal uit ,want zelfs dan stellen we militair gezien nog geen ruk voor.
Sorrie, ik was mijn sarcasme tags vergetenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:32 schreef Montov het volgende:
[..]
Begin 2008 toch? Ik zou het eerder uitstel van de problemen noemen.
Zoveel verschilt het niet van de 'stimuluspackages' die overal ter wereld worden uitgedeeld door overheden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:32 schreef -Techno- het volgende:
Dit is echt zo'n plan dat een 8 jarige bedenkt
Beetje inflatie mee genomenquote:
Ik vond die 500 miljoen voor Afghanistan eigenlijk nog wel meevallen. Maar die JSF mag natuurlijk wel geschrapt worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:17 schreef XL het volgende:
Lomp plan natuurlijk, maar het maakt wel pijnlijk inzichtelijk hoeveel iedere Nederlander betaalt aan de missie in Afganistan en de JSF.
volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:18 schreef boyv het volgende:
[..]
Subsidies en beloningen voor duurzame ontwikkeling en innovatie. Wordt eens tijd dat bedrijven beloond worden als ze iets goeds doen voor onze aardbol.
Daar lijkt het idd een beetje op.quote:
Straffen betekent regulatie of de mogelijkheid voor een bedrijf om tegen 'betaling' wel iets verkeerds te doen. Prima, maar subsidiëren en belonen wekt motivatie op en stimuleert bedrijven juist om de goede kant op te gaan. Iets wat tot nu toe nog mist in het streven naar een duurzame samenleving.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
volgens mij moet je bedrijven bestraffen die iets niet goed doen voor de aardbol.. Nu is het zo dat je als burger sowiezo wordt bestraft ongeacht wat je doet voor de aardbol.
Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:49 schreef IHVK het volgende:
Mensen die hun stem verkopen voor 400 euro aan een eng figuur.
Dat is nog eens een andere actie dan die van het pimp-abo voor GS...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:12 schreef Leandra het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen??
Ben benieuwd hoeveel mensen op de PVV gaan stemmen als ze een bonus van ¤ 400,= kunnen verwachten
We hebben daarvan -en de recent vergelijkbare actie in de US- toch wel kunnen leren dat een gift als deze absoluut niet helpt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan is Zalm nog een engere figuur volgens jouw redenatie want die kocht stemmen voor 100 gulden.
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Dit is wederom een goede oplossing van Wilders.
JSF eruit, en je hebt het geld...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wie betaald die 400 euro dan? Reptilians? God? De duvel?
Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?quote:
Uiteindelijk is het idd toch ook ons geld..zoals je al schreef...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is dat die welbekende 'linkse hobby' waar Wilders het onlangs over had?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |