Kijk dat de fractievoorzitters bij het overleg zaten beviel mij ook al niet, daar ben ik helemaal met je eens. Dualisme werkt niet, en zal ook niet werken aangezien het in geval van een meerderheids regering altijd zal betekenen dat dat je niet van die meerderheid op aan kan waardoor je een vertegenwoordiging krijgt die niet gebaseerd is op een meerderheid van de bevolking, maar er eentje krijgt die gebaseerd is op de grootste ego's binnen de partijen. Partijdiscipline staat haaks op dualisme en is nodig zodat niet zoals bij de VVD lijsttrekkersverkiezingen krijgt waar bij het liberale deel voor de ene kiest en het conservatieve deel voor de andere waardoor een groot deel van de conservatieve hoek opeens niet meer uitmaakt van je ledenbestand en je er een zetel of 10 op achteruit gaat..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het is niet de taak van in dit geval Van Geel om het crisisakkoord te verdedigen, maar om het kritisch te bevragen. Daarvoor zit hij in de volksvertegenwoordiging, niet om voor Balkenende en Bos de kastanjes uit het vuur te halen. Op het moment dat Van Geel dit wel gaat doen, is er inderdaad geen dualisme. Sterker: het is een flagrante schoffering van de trias politica, waar onze parlementaire democratie op gebaseerd is.
quote:Ik vraag me af waar 'de kiezer' het meest bij gebaat is. De kiezers van bijvoorbeeld VVD die hebben inderdaad Rutte gezien die toch nog even voor hun belangen opkwamen, en die van PVV niet. Ik vraag me alleen af: had een VVD-stemmer ook niet liever gezien dat zijn politiek leider een statement had gemaakt door weg te lopen (immers: woorden halen niks uit). Nu blijft toch het gevoel toch hangen dat al die partijen zich hebben laten ringeloren. Ik vond het debat zelf schijnpolitiek, meer nog dan het weglopen van Wilders.
Was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:45 schreef Verluste het volgende:
[..]
Er is geen linkse kliek. Het zit in je hoofd.
Het zijn inderdaad twee fenomenen die op behoorlijk gespannen voet met elkaar staan, maar je kunt in ieder geval streven naar een gezonde verhouding tussen de twee. Ja, bepaalde partijen vormen de coalitie, en die coalitie moet een meerderheid hebben in de Tweede Kamer omdat het land anders onbestuurbaar wordt. Dat betekent niet dat je als fractieleider van de grootste partij, met stuitende arrogantie, het nieuwe regeerakkoord moet gaan staan verdedigen, daarbij ook nog mededelend dat er nauwelijks speelruimte is. Dan slaat de balans tussen de twee fenomenen toch door naar pure partijpolitiek, waar m.i. een naar luchtje aan zit.quote:Dualisme werkt niet, en zal ook niet werken aangezien het in geval van een meerderheids regering altijd zal betekenen dat dat je niet van die meerderheid op aan kan waardoor je een vertegenwoordiging krijgt die niet gebaseerd is op een meerderheid van de bevolking, maar er eentje krijgt die gebaseerd is op de grootste ego's binnen de partijen. Partijdiscipline staat haaks op dualisme
De mogelijkheid om zijn afkeer van het akkoord te debiteren heeft Wilders zichzelf inderdaad ontnomen, maar het is niet zo dat bij zijn weglopen zijn kiezers per definitie niet gebaat zijn. De PVV is een protestpartij, zowel inhoudelijk (al is hij behoorlijk gericht op 1 issue) als procedureel. Door weg te lopen heeft hij gezegd: "ik doe niet meer mee, want ik kan wel gaan staan oreren maar er verandert toch niks". Ik denk dat velen zich wel kunnen vinden in die vorm van protest. Zeker is namelijk wel: zolang je het accepteert, verandert er niks.quote:De kiezer is gebaat bij politici die voor zijn belangen opkomt en er tenminste voor zorgt dat als er in zijn ogen vreselijke maatregelen genomen worden afgezien van dat hij zijn afschuw/kritiek laat blijken in ieder geval een poging waagt om beleid te corrigeren(hoe zinloos het ook is), niet bij een partij die zich gedraagd als een 4 jarige kleuter die zn zin niet krijgt en boos wegloopt.
Het probleem is dat dit kabinet uit noodzaak geboren is en dat het vanaf het begin af aan al stroef loopt, persoonlijk zie ik ook liever een ander kabinet, maar op dit moment lijkt dit mij beter dan dat het kabinet valt en dat er een rompkabinet komt en over een maand of 3 verkiezingen(als er dan al geen zomerreces is waardoor het nog 2 maanden extra duurt, en je daarna nog een tot 2 maanden kan wachten totdat er een nieuw kabinet is) in dat opzicht begrijp ik dat de hele kamer(op Wilders na dan) op safe wil spelen en de coalitie partijen voorop.Dat kun je partijpolitiek nomen(en dat is het ws ook) maar het is altijd nog beter dan de alternatieven.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad twee fenomenen die op behoorlijk gespannen voet met elkaar staan, maar je kunt in ieder geval streven naar een gezonde verhouding tussen de twee. Ja, bepaalde partijen vormen de coalitie, en die coalitie moet een meerderheid hebben in de Tweede Kamer omdat het land anders onbestuurbaar wordt. Dat betekent niet dat je als fractieleider van de grootste partij, met stuitende arrogantie, het nieuwe regeerakkoord moet gaan staan verdedigen, daarbij ook nog mededelend dat er nauwelijks speelruimte is. Dan slaat de balans tussen de twee fenomenen toch door naar pure partijpolitiek, waar m.i. een naar luchtje aan zit.
Er valt gewoon weinig niet te accepteren, als deze coalitie op dit moment zou vallen zal het niet onrealistisch zijn dat we ook een soort van belgische situatie kunnen krijgen. In dat opzicht kan je beter constructief bijdragen aan het debat, dan dat je boos wegloopt.quote:De mogellijkheid om zijn afkeer van het akkoord te debiteren heeft Wilders zichzelf inderdaad ontnomen, maar het is niet zo dat bij zijn weglopen zijn kiezers per definitie niet gebaat zijn. De PVV is een protestpartij, zowel inhoudelijk (al is hij behoorlijk gericht op 1 issue) als procedureel. Door weg te lopen heeft hij gezegd: "ik doe niet meer mee, want ik kan wel gaan staan oreren maar er verandert toch niks". Ik denk dat velen zich wel kunnen vinden in die vorm van protest. Zeker is namelijk wel: zolang je het accepteert, verandert er niks.
Van de 24% komt een groot aantal ook gelijk weer terug hoor. Ik heb de eerste 6 jaar van mijn carrier ook in het buitenland gezeten. Cijfers zijn leuk maar kunnen een verkeerde indruk achterlaten. Ik ben in het buitenland gaan werken voor de ervaring en altijd de intentie gehad om terug te komen. Zo ken ik er nog velen anderen die precies hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:32 schreef bendk het volgende:
Ik denk zelfs als Wilders aan de macht komt en hij maakt waar wat hij zegt, dat Nederlandse emigranten weer terugkomen.
Vergis je niet, sinds 2000 gaan er jaarlijks er 110.000 nederlanders het land uit. En dat zijn wel mensen met pit en lef en goed opgeleid. (24% van de pas academisch afgestudeerden gaan vrijwel direct het land uit)
Niet juist, natuurlijk komen er wat terug, maar juist de academische groep nietquote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Van de 24% komt een groot aantal ook gelijk weer terug hoor. Ik heb de eerste 6 jaar van mijn carrier ook in het buitenland gezeten. Cijfers zijn leuk maar kunnen een verkeerde indruk achterlaten. Ik ben in het buitenland gaan werken voor de ervaring en altijd de intentie gehad om terug te komen. Zo ken ik er nog velen anderen die precies hetzelfde doen.
Die hoogopgeleiden hebben genoeg hersenen om te weten dat Wilders niet kan waarmaken wat hij zegt, zonder compromissen te sluiten en gedeeltes uit zn programma te schrappen waarvan gedeelte van zn huidige achterban juist PVV voor stemt maar simpelweg niet haalbaar is aangezien hij zich daardoor verdragen moet opzeggen en Nederland daardoor wat buitenlandse en economische politiek betreft compleet isoleert. De PVV en Wilders kan op dit moment echt beter bezig gaan met het schaven aan hun partijprogramma waardoor Wilders bijvoorbeeld weer Engeland of bepaalde arabische landen in mag, zo dat hij met de verkiezingen van 2014 een eventuele gesprekspartner kan zijn voor een evt coalitie, ik zie de PVV er bij de volgende verkiezingen nl echt niet in zitten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:32 schreef bendk het volgende:
Ik denk zelfs als Wilders aan de macht komt en hij maakt waar wat hij zegt, dat Nederlandse emigranten weer terugkomen.
Vergis je niet, sinds 2000 gaan er jaarlijks er 110.000 nederlanders het land uit. En dat zijn wel mensen met pit en lef en goed opgeleid. (24% van de pas academisch afgestudeerden gaan vrijwel direct het land uit)
Dat klopt. Maarja, Fortuyn moest dood van links, en nu zitten we met Wilders opgescheept. Dus we doen het er maar mee!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 03:07 schreef Omnifacer het volgende:
Ik zit eens naar dat legendarische debat te kijken na de gemeenteraadsverkiezingen van 2002, maar ondanks dat ik Wilders af en toe best een slimme politicus vind kan hij toch absoluut niet tippen aan de eruditie van Fortuyn. Ik besef me eigenlijk nu pas hoe groot het verschil tussen die twee is.
Ach, weet je , Wilders schudt de boel dan wel weer een beetje wakker......Het raakt het functioneren van een democratisch bestel....zijn optreden afgelopen donderdag tijdens het debat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Maarja, Fortuyn moest dood van links, en nu zitten we met Wilders opgescheept. Dus we doen het er maar mee!
tuurlijk jongequote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Maarja, Fortuyn moest dood van links, en nu zitten we met Wilders opgescheept. Dus we doen het er maar mee!
Waarop baseer jij je gegevens? Ik behoor ook tot die groep en kan er zo 10+ meer noemen die exact hetzelfde hebben gedaan. Gaan werken in het buitenland voor x aantal jaren en dan terugkomen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:12 schreef bendk het volgende:
[..]
Niet juist, natuurlijk komen er wat terug, maar juist de academische groep niet
Half jaar geleden dat gelezen, kan het niet meer vinden daar ik de bron niet meer weet, lees nogal veel...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waarop baseer jij je gegevens? Ik behoor ook tot die groep en kan er zo 10+ meer noemen die exact hetzelfde hebben gedaan. Gaan werken in het buitenland voor x aantal jaren en dan terugkomen.
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:44 schreef Verluste het volgende:
[..]
tuurlijk jonge![]()
Hou je stigmatisering voor je.
Je weet dat ontkenning iets te maken heeft met rouwverwerking ?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 19:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ontken Geert Wilders. Die man bestaat gewoon niet. Het is gewoon een complot van GeenStijl of zo om ons dom te houden.
Heb je een onderbouwing voor die cijfers? Want volgens mij heb je vooral een grote duimquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:12 schreef bendk het volgende:
[..]
Niet juist, natuurlijk komen er wat terug, maar juist de academische groep niet
hehequote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:21 schreef bendk het volgende:
[..]
Je weet dat ontkenning iets te maken heeft met rouwverwerking ?
Ik vroeg mij af waarom jouw 10+ mensen zijn geemigreerd en weer teruggekomen? Hoeveel tijd zat daar tussen?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waarop baseer jij je gegevens? Ik behoor ook tot die groep en kan er zo 10+ meer noemen die exact hetzelfde hebben gedaan. Gaan werken in het buitenland voor x aantal jaren en dan terugkomen.
Hey Ben, dk was toch altijd de overtreffende trap van Nederland op het gebied van 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg', en wie een mm boven het maaiveld uitsteekt, verliest zijn kop?quote:Op zondag 29 maart 2009 04:58 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik vroeg mij af waarom jouw 10+ mensen zijn geemigreerd en weer teruggekomen? Hoeveel tijd zat daar tussen?
Normaal in welke zin, sociaal,commercieel, politiek, rationeel, emotioneel en meer ?quote:Op zondag 29 maart 2009 05:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hey Ben, dk was toch altijd de overtreffende trap van Nederland op het gebied van 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg', en wie een mm boven het maaiveld uitsteekt, verliest zijn kop?
Is dat veranderd oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |