Ja, en dan wordt er gestemt,, en wie bepaald dan wat er wel en niet doorgaat??quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hieruit kunnen we opmaken dat je er geen zak van begrijpt. De wetgevende macht in onze parlementaire democratie is in handen van de Staten-Generaal, en die bestaat uit de Eerste en Tweede Kamer. De regering, bestaande uit coalitiepartijen PvdA, CDA en CU is de uitvoerende macht.
Er zijn wel mooiere landen, en Denemarken vind ik verder niet echt conservatief. Sowieso heb ik mijn leven hier, dat wil ik niet zomaar allemaal opgeven.quote:
Dat snap ik ook wel, alleen je mist het punt: normaal maakt het kabinet plannen voor beleid en wordt zij gecontroleerd door de volledige Tweede Kamer. Nu is er een akkoord gesloten door kabinet en coalitiepartijen, waardoor oppositiepartijen buitenspel gezet zijn. Dat is niet democratisch. De wetgevende macht is in handen van de Staten-Generaal, maar die mocht niet meedoen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 06:52 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ja, en dan wordt er gestemt,, en wie bepaald dan wat er wel en niet doorgaat??
juist
de MEERDERHEID (en dus niet een achterlijk schreeuwend inhoudsloos rasistisch ventje)
Geert Wilders met Hitler vergelijken: de cons en de pro's.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wat een kortzichtig gelul, zeg. Hij heeft van alles op met democratie, en daarom was hij boos dat de coalitiepartijen weinig tot geen ruimte overlieten voor verandering van het crisisakkoord. Hij vond dat de Kamer er daarom voor Piet Snot bij zat, en ging weg. Ook Rutte, Verdonk, Van der Vlies en Halsema hebben zich laten ontvallen dat het ondemocratisch is wat de coalitiepartijen hebben gedaan, alleen zij liepen niet weg. Dan kun je zeggen: ondemocratisch. Vind ik wel meevallen. Het is pas ondemocratisch dat de volksvertegenwoordiging buitenspel gezet wordt. Dat is pas in strijd met een democratie, zoals gister ook politicoloog Jos de Beus zei bij Nova.
Blijkbaar beschik jij verder over zoveel parate kennis over '33-'45 dat je zomaar Wilders en Hitler kunt vergelijken. Knap van je, maar de vergelijking gaat volledig mank. Misschien kun je proberen enige nuance te betrachten voor je je mengt in een publieke discussie.
Democratie is niet alleen 'dat de meerderheid beslist'. In onze parlementaire democratie is de wetgevende macht in handen van de Staten-Generaal, en het belangrijkste onderdeel hiervan, de Tweede Kamer, is vandaag buitenspel gezet. Als je echt zo veel op hebt met democratie moet je je daar kwaad om maken. Al is het voor jou waarschijnlijk aantrekkelijker om je aan je eigen domheid te laven.
Ik ben geen liefhebber van dit kabinet, maar ik zie liever een kabinet die er probeert uit te komen met sociale partners, dan een kabinet (zoals Balkenende 1/2) dat schijt heeft aan de bevolking waardoor er protest na protest komt en er helemaal geen draagvlak is voor veranderingen, daarbij vind ik draagvlak zoeken helemaal niet ondemocratisch en is dualisme in de kamer altijd al een waardeloze kreet geweest(want als puntje bij paaltje komt stemt toch iedereen voor het partijstandpunt, tenzij je wiegel of van tijn heet).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:40 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, alleen je mist het punt: normaal maakt het kabinet plannen voor beleid en wordt zij gecontroleerd door de volledige Tweede Kamer. Nu is er een akkoord gesloten door kabinet en coalitiepartijen, waardoor oppositiepartijen buitenspel gezet zijn. Dat is niet democratisch. De wetgevende macht is in handen van de Staten-Generaal, maar die mocht niet meedoen.
Dat is wel wat er gebeurde. De volksvertegenwoordiging werd later geïnformeerd dan de sociale partners en die zijn ook maar gedeeltelijk representatief voor de Nederlandse burger.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben geen liefhebber van dit kabinet, maar ik zie liever een kabinet die er probeert uit te komen met sociale partners, dan een kabinet (zoals Balkenende 1/2) dat schijt heeft aan de bevolking waardoor er protest na protest komt en er helemaal geen draagvlak is voor veranderingen, daarbij vind ik draagvlak zoeken helemaal niet ondemocratisch en is dualisme in de kamer altijd al een waardeloze kreet geweest(want als puntje bij paaltje komt stemt toch iedereen voor het partijstandpunt, tenzij je wiegel of van tijn heet).
Bureaucratie is niet per definitie een nadeel, net als schoppen tegen de oude politiek.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef kriele het volgende:
Wilders benoemd de multiculturele problematiek. De manier waarop hij dat doet deugd dan weer niet.
Hij wil de bureaucratie aanpakken
Hij durft wel lekker te schoppen tegen de oude politiek.
Hij spreekt de taal van het volk.
Het probleem met de AOW blijft dat deze per leeftijd bepaald word en niet op hoeveelheid diestjaren, als jij op je 20ste met zwaar fisiek werk begint kan ik mij voorstellen dat jij dat werk niet tot je 65 volhoudt laatstaan dat je je als je lichaam rond je 55ste versleten is en je je laat laat omscholen(voor zover dat nog kan) en alsnog zal worden aangenomen in elk willekeurig bedrijf in tegenstelling tot de werkende die rond zn 27 van de universiteit af komt en daarna de zakenwereld/politiek oid in gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is wel wat er gebeurde. De volksvertegenwoordiging werd later geïnformeerd dan de sociale partners en die zijn ook maar gedeeltelijk representatief voor de Nederlandse burger.
Daarbij komt ook nog dat de jongeren binnen de FNV, anders dan de FNV-top en de oudere werknemers helemaal niet onwelwillend ten opzichte van de aanpassing van de WAO-leeftijd staan, maar de rigide opstelling van Jongerius zorgt er wel voor dat een half jaar onzekerheid is over dit deelonderwerp.
Welk protest? Ik hoor vooral meningsverschillen. Zover ik weet heeft er geen groep mensen geprotesteerd op het malieveld.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben geen liefhebber van dit kabinet, maar ik zie liever een kabinet die er probeert uit te komen met sociale partners, dan een kabinet (zoals Balkenende 1/2) dat schijt heeft aan de bevolking waardoor er protest na protest komt en er helemaal geen draagvlak is voor veranderingen, daarbij vind ik draagvlak zoeken helemaal niet ondemocratisch en is dualisme in de kamer altijd al een waardeloze kreet geweest(want als puntje bij paaltje komt stemt toch iedereen voor het partijstandpunt, tenzij je wiegel of van tijn heet).
Het probleem is dat de aanpassing van de WAO niets maar dan ook niets oplevert ten behoeve van de crisisaanpak en feitelijk ook een verschrikkelijke keuze is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het probleem met de AOW blijft dat deze per leeftijd bepaald word en niet op hoeveelheid diestjaren, als jij op je 20ste met zwaar fisiek werk begint kan ik mij voorstellen dat jij dat werk niet tot je 65 volhoudt laatstaan dat je je als je lichaam rond je 55ste versleten is en je je laat laat omscholen(voor zover dat nog kan) en alsnog zal worden aangenomen in elk willekeurig bedrijf in tegenstelling tot de werkende die rond zn 27 van de universiteit af komt en daarna de zakenwereld/politiek oid in gaat.
Ik moet het ook niet echt hebben van de vakbewegingen enzo, en qua leden representateren ze idd niet de gehele bevolking maar op het moment dat ze onrust willen maken zijn ze goed genoeg georganiseerd om een grote hoeveelheid niet-leden ook weten over te halen om mee te demonstreren, zie die demonstratie tegen de bezuinigingen van balkenende 2, of die scholieren protesten(niet door de FNV maar het LAKS georganiseerd) van iets meer dan een jaar geleden.
Hij heeft in dit geval juist geen enkel geluid laten horen, en door op te stappen heeft hij laten blijken schijt te hebben aan de democratie. Die gaat er juist vanuit dat je een tegen geluid laat horen en een stevig debat niet uit de weg gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:33 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het goed aan Geert dat hij een ander geluid laat horen,
Tsja, maar dat is iets wat je niet de politiek kan verwijten. Dan moeten die jongeren zich maar beter laten horen binnen de FNV en niet zoals ik vandaag een oproep op de radio hoorde hun lidmaatschap van de FNV opzeggen (dat is exact weer wat wilders doet, als het hem niet zint, opstappen)quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Daarbij komt ook nog dat de jongeren binnen de FNV, anders dan de FNV-top en de oudere werknemers helemaal niet onwelwillend ten opzichte van de aanpassing van de WAO-leeftijd staan, maar de rigide opstelling van Jongerius zorgt er wel voor dat een half jaar onzekerheid is over dit deelonderwerp.
Als er 1 iemand is die de democratie te kakken heeft gezet is het Van Geel (CDA). Debatten horen bij een democratie, schijndebatten niet. Blijkbaar zit het je nogal hoog dat hij weg is gelopen, je probeert hem steeds als racist neer te zettenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hij heeft in dit geval juist geen enkel geluid laten horen, en door op te stappen heeft hij laten blijken schijt te hebben aan de democratie. Die gaat er juist vanuit dat je een tegen geluid laat horen en een stevig debat niet uit de weg gaat.
Maar ik ben bang dat het domme wilders stem volk er wel weer anders over zal denken en niet doorhebben hoe ze in de zeik genomen worden door wilders.
Als er 1 is die gisteren de democratie te kakken gezet heeft, is het wilders wel en zijn partij voor de vrijheid van de blanke nederlander.
Waarom ? Alsof het in Nederland zo slecht isquote:Op woensdag 25 maart 2009 07:14 schreef bendk het volgende:
Dat houdt in, dat je niet kunt maar moet gaan praten over een omslag in de politiek, ook in Nederland !
Waarom ? Van Geel geeft aan dat er voor de voorstellen een kamermeerderheid is, (= toch democratisch), en geeft alleen maar aan dat er weinig speelruimte meer is. (Dat had WIlders vanaf het begin af aan kunnen weten).quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als er 1 iemand is die de democratie te kakken heeft gezet is het Van Geel (CDA). Debatten horen bij een democratie, schijndebatten niet. Blijkbaar zit het je nogal hoog dat hij weg is gelopen, je probeert hem steeds als racist neer te zetten
Op het moment dat een regering een plan maakt hebben ze sowieso een meerderheid die voorstemt(namelijk de regeringspartijen) en gaat dat fabeltje dat dualisme heet in geen enkel debat op, het doel van zo'n debat is juist dat de oppositie plannen indient die een deel van de regering over kan halen om mee te nemen in de besluiten om de pijn voor hun achterban te verzachten, als een van de fractieleiders van een partij vind dat er weinig speelruimte is(Van Geel zit tenslotte niet in de regering) dan heb je de kans als leider van een van de fracties in de oppositie (Wilders in dit geval) de mogelijkheid om hem( en andere leden van de regeringsfracties) over te halen om de pijn voor jouw kiezers te verzachten. Op het moment dat je dat na laat en boos de kamer uitloopt, ben je niet bezig met politiek, maar eerder met retoriek.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Als er 1 iemand is die de democratie te kakken heeft gezet is het Van Geel (CDA). Debatten horen bij een democratie, schijndebatten niet. Blijkbaar zit het je nogal hoog dat hij weg is gelopen, je probeert hem steeds als racist neer te zetten
Ik geef hem groot gelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hun PR. Geert Wilders zie je nooit in De Wereld Draait Door of Pauw en Witteman. Dit is slim, want hij weet van te voren dat hij zichzelf al vast lult. Geert Wilders komt altijd in Nova, dat hij zo ergens op de markt in Venlo of over het Binnenhof loopt en een journalist hem terloops een vraag stelt. Dan kan hij snel weer doorrennen wanneer die journalist toch wel erg lastige vragen stelt.
Andere kamerleden van de PVV (Graus, Brinkman, Agema) hoor je altijd in dat soort programma's als DWDD en P&W praten over hondjes, bejaarden of die ver-van-ons-bed-show op de Antillen. Maar nóóit over het Grote Kwaad: de islam. Want de lulkoek die Wilders daar over verspreidt is nog veel warriger en onrealistischer.
Wilders heeft het zo weten te spelen dat hij nooit verantwoording hoeft af te leggen, maar toch Nederland in zijn greep heeft. Simpelweg omdat hij niet naar de media gaat die hem het te moeilijk maken.
Precies!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:21 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Er is geen linkse kliek. Het zit in je hoofd.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik geef hem groot gelijk.
Bij DWDD zit er vrijwel altijd een co-host die van toeten noch blazen weet en d.m.v. het stellen van vragen op basis van geruchten de gast in kwestie probeert te provoceren.
Zelden heb ik de linkse kliek zo aan het werk gezien, ze drukken hun tegenstander in de hoek door hem niet op eigen grond aan te spreken maar door hem of haar juist in de studio te halen (af te zonderen).
Het is niet de taak van in dit geval Van Geel om het crisisakkoord te verdedigen, maar om het kritisch te bevragen. Daarvoor zit hij in de volksvertegenwoordiging, niet om voor Balkenende en Bos de kastanjes uit het vuur te halen. Op het moment dat Van Geel dit wel gaat doen, is er inderdaad geen dualisme. Sterker: het is een flagrante schoffering van de trias politica, waar onze parlementaire democratie op gebaseerd is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Op het moment dat een regering een plan maakt hebben ze sowieso een meerderheid die voorstemt(namelijk de regeringspartijen) en gaat dat fabeltje dat dualisme heet in geen enkel debat op, het doel van zo'n debat is juist dat de oppositie plannen indient die een deel van de regering over kan halen om mee te nemen in de besluiten om de pijn voor hun achterban te verzachten, als een van de fractieleiders van een partij vind dat er weinig speelruimte is(Van Geel zit tenslotte niet in de regering) dan heb je de kans als leider van een van de fracties in de oppositie (Wilders in dit geval) de mogelijkheid om hem( en andere leden van de regeringsfracties) over te halen om de pijn voor jouw kiezers te verzachten. Op het moment dat je dat na laat en boos de kamer uitloopt, ben je niet bezig met politiek, maar eerder met retoriek.
Klopt, het is het grote tribunaal van linkse moraliteit en paternalisme. Het blijft ook de VARA natuurlijk. Voor iemand als Wilders is hier geen eer te behalen. Als mensen zeggen dat hij bang is omdat hij niet bij DWDD komt, dan zien die mensen Mathijs van Nieuwkerk dus blijkbaar als de scherprechter van het publieke debat. Het moet niet gekker worden.quote:Zelden heb ik de linkse kliek zo aan het werk gezien, ze drukken hun tegenstander in de hoek door hem niet op eigen grond aan te spreken maar door hem of haar juist in de studio te halen (af te zonderen). (...) Het lijkt wel alsof iedereen die een ander geluid dan het gewenste linkse geluid produceert op het matje moet worden geroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |