Dat zie je goed... Dus ik zie ook geen problemen met deze regels. Volgend jaar presteren, dan ben je erbij. Anders, jammer maar helaas.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:31 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Als de Hoofdklasse A beter is, dan plaatsen de nummers 5 en 6 zich toch redelijk makkelijk via de kwalificatiewedstrijden voor die Topklasse en heb je alsnog meer Hoofdklasse A teams erin, of zie ik dit fout?

gewoon laatste 3 jaar, waarvan komend seizoen dubbel telt ofzo?quote:Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef methodmich het volgende:
Kan wel, dat 5 en 6 zich ook plaatsen, maar dan zit je nog met pakweg 7, 8 en 9 die beter zijn dan de nummer 4 uit C.
Maar goed, je moet iets verzinnen. De laatste vijf jaar als basis nemen is weer niet eerlijk voor relatief nieuwe en goed presterende teams.

Voor ons is het prima zo inderdaadquote:Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef methodmich het volgende:
Maar goed, je moet iets verzinnen. De laatste vijf jaar als basis nemen is weer niet eerlijk voor relatief nieuwe en goed presterende teams.

Probeer dat even aan de KNVB uit te leggen, Volendam probeert al jaren weg te komen van die vrijdagavond.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 19:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een valide argument. De clubs zouden op zaterdagmiddag moeten kunnen spelen als ze dat willen. Ik zie niet ook in waarom dat niet zou kunnen. Ja, vanwege de tv, maar de televisierechten van de JL zijn toch niet veel waard.

Ok, rond krijgen ze het misschien wel, ik heb geen inzage in de financiën van die top amateurclubs. Maar zitten zij er wel op te wachten?quote:Op zondag 7 juni 2009 22:28 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Met een bus naar Groningen met een begroting van een miljoen? Dat moet toch lukken hoor. Anders snel een andere penningmeester nemen

Nou, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:30 schreef GeorgKacher het volgende:
De vraag wordt: welke eisen ga je stellen. Dat is volgens diverse voorzitters die ik gesproken heb niet duidelijk.

Maar zo'n topklasse club promoveert wel na 1 seizoen naar de eerste divisie. Hoe zit het dan?quote:Op zondag 7 juni 2009 22:32 schreef GeorgKacher het volgende:
De KNVB gaat geen accomodatie eisen stellen aan de topklasseclubs.
In de winter is het om 4 uur ook al aardig schemerig. En als er een goeie bui langs komt is het ook redelijk donkerquote:Ook is er geen lichtinstallatie nodig. Doordeweekse wedstrijden worden ingepland wanneer het zomertijd is.
Om hoeveel clubs zou het eigenlijk gaan dan?quote:Veel potentiële topklasseclubs willen een latere overschrijvingstermijn dan 31 mei.
De KNVB gaat daar nog intern en met de clubs over praten. De eerste competitiewedstrijd in de topklasse is op 22 augustus 2010 en de laatste op 15 mei 2011.

Als je in A niet bij de eerste 6 kunt komen heb je niets te zoeken in de topklasse.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef methodmich het volgende:
Kan wel, dat 5 en 6 zich ook plaatsen, maar dan zit je nog met pakweg 7, 8 en 9 die beter zijn dan de nummer 4 uit C.

uiteindelijk komt iedereen waar hij/zij hoort... en dat zou dan na een paar jaar best 1 t/m 9 van de Hoofdklasse A van volgend jaar zijn en misschien maar de eerste 2 of 3 uit C. Maar het is net als een seizoen, je krijgt gewoon wat je verdient.quote:Op maandag 8 juni 2009 00:36 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Als je in A niet bij de eerste 6 kunt komen heb je niets te zoeken in de topklasse.
Presteren dus. :-)

Precies...quote:Op maandag 8 juni 2009 00:54 schreef uitje4life het volgende:
[..]
uiteindelijk komt iedereen waar hij/zij hoort... en dat zou dan na een paar jaar best 1 t/m 9 van de Hoofdklasse A van volgend jaar zijn en misschien maar de eerste 2 of 3 uit C. Maar het is net als een seizoen, je krijgt gewoon wat je verdient.

quote:Op maandag 8 juni 2009 12:06 schreef Sybesma het volgende:
[..]
[offtopic]Je moet je sig nog even aanpassen... Het derde kampioenschap is alweer even binnen dacht ik.[/offtopic]

http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4480quote:Op maandag 8 juni 2009 15:43 schreef pekel het volgende:
Heeft iemand een linkje naar een document of bericht waarin de gevolgen voor het gehele amateurvoetbal staan (betreffende promotie-/degradatieregeling)?

Zondag 1F en zondag 2K en 2L staan hier niet bij..quote:Op maandag 8 juni 2009 16:04 schreef HPayne het volgende:
[..]
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4480

Het gaat ook over zaterdagvoetbal. Hier staat wel wat over de zondagafdeling http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/728quote:Op maandag 8 juni 2009 16:08 schreef pekel het volgende:
[..]
Zondag 1F en zondag 2K en 2L staan hier niet bij..

Nou ja, ik vraag me echt wel af welke rijke ondernemer met een goedlopend bedrijf als eerste de stap zet om het waar te maken. Nu kan het nog relatief eenvoudig en goedkoop, ik denk dat je met een bedrag tussen de 7,5 en 10 miljoen in totaal over de komende 3 jaar in de Jupiler League kan zitten met een goede organisatie; hoeveel exposure kan je gratis krijgen als eerste amateurteam gepromoveerd naar het betaalde voetbal? Die investeringen zijn er direct uit.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:17 schreef Dynastic het volgende:
Zien jullie het al voor je:
2012
En Katwijk promoveert naar de Eredivisie.

Godverdomme, dus ik word gewoon genaaid elke zondagmorgen. Als een fool over dat veld rennen terwijl ik er 120 euro per jaar voor neertel, waar ik gewoon geld aan zou moeten verdienenquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:18 schreef GeorgKacher het volgende:
Tong80 Amateurvoetbal bestaat niet meer. Schrap die term a.u.b. want met amateurvoetbal heeft het niets meer te maken. Ik vind dat ook jammer. Maar zo is het wel. Geld bepaalt je positie inmiddels.

Is helemaal niks mis mee, met als enige uitzondering dat kaarten doortellen in de nacompetitie. Dat is het enige dat ze moeten afschaffen, verder is de kaartenregeling zoals die er nu is helemaal niet slecht.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:46 schreef F1Bas het volgende:
Laat ze die belachelijke kaarten regel bij de amateurs ook eens gauw overhoop gooien, je wordt er niet goed van.

Verder een opvallend verhaal uit Leidsch Dagblad:quote:Promotie- en degradatieregeling
08-06-2009 - Nu de topklasse een feit is en de lagere klassen worden uitgebreid, is het interessant te kijken naar de promotie- en degradatieregeling van volgend seizoen. Er is dan sprake van een versterkte promotie en een verzwakte degradatie.
Vanuit de hoofdklasse en de eerste klasse promoveren de nummers één tot en met vier rechtstreeks. Vanuit de tweede klasse gaan de nummers één tot en met drie direct naar de eerste klasse.
In alle klassen zal één club in plaats van twee degraderen. Wel blijft er per klasse een herkanser (de p/d-plaats). Die speelt nacompetitie met de periodekampioenen van een lagere klasse.
Hieronder de regeling per klasse:
Hoofdklasse A, B en C
- De nummers één tot en met vier promoveren naar de topklasse
-De nummers vijf en zes van elke klasse spelen in een uit- en een thuiswedstrijd om een plaats in de topklasse. Het schema is: 5A-6B, 6A-5C, 6C-5B
-De nummers dertien spelen met de vijf klassenperiodekampioenen van de eerste klasse in een poule van vier een halve competie. De winnaars van de poules spelen een beslissingswedstrijd om één plaats in de hoofdklasse. (Poule A: HA-1A-1B-1C en Poule B: HB-HC-1D-1E).
-De nummers veertien degraderen naar de eerste klasse.
In cijfers vertaald:
huidige situatie 42 clubs
naar topklasse - 15 clubs
naar eerste klasse - 3 clubs
nacompetitie - 2 clubs
uit eerste klasse + 20 clubs
nieuwe situatie 42 clubs
Eerste klasse A, B, C, D en E
-De nummers één tot en met vier promoveren naar de hoofdklasse.
-De vijf klassenperiodekampioenen van de eerste klasse spelen met de nummers dertien van de hoofdklasse in een poule van vier een halve competitie. De winnaars van de poules spelen een beslissingswedstrijd om één plaats in de hoofdklasse (Poule A: HA-1A-1B-1C en Poule B: HB-HC-1D-1E).
-De vijf nummers elf spelen een nacompetitie tegen de periodekampioenen van de tweede klasse om zeven plaatsen in de eerste klasse. Dat zijn twee extra plaatsen ten opzichte van vorige seizoenen.
-De nummers twaalf degraderen naar de tweede klasse.
In cijfers vertaald:
huidige situatie 60 clubs
naar hoofdklasse - 20 clubs
uit hoofdklasse + 3 clubs
nacompetitie + 2 clubs
naar tweede klasse - 5 clubs
uit tweede klasse + 30 clubs
nieuwe situatie 70 clubs
Tweede klasse A, B, C, D, E, F, G, H, I, J
-De nummers één tot en met drie promoveren naar de eerste klasse.
-De periodekampioenen van de tweede klasse spelen een nacompetitie met de vijf nummers elf van de eerste klasse.
-De tien nummers elf van de tweede klasse spelen een nacompetitie tegen de periodekampioenen van de derde klasse om vijf plaatsen in de tweede klasse per district. Dat zijn drie extra plaatsen per district ten opzichte van vorige seizoenen.
-De nummers twaalf degraderen naar de derde klasse.
In cijfers vertaald:
huidige situatie 120 clubs
naar eerste klasse - 30 clubs
naar derde klasse - 10 clubs
uit eerste klasse + 5 clubs
nacompetitie + 15 clubs
uit derde klasse + 40 clubs
nieuwe situatie 140 clubs
Derde klasse
-De kampioenen en de nummers twee van 3A, 3B, 3C en 3D per district promoveren naar de tweede klasse. In totaal 40 clubs.
-In de nacompetitie zijn nog eens vijftien plaatsen in de tweede klasse te verdienen.
-De verdere regeling verschilt per district, mede omdat niet overal het aantal derde klassen wordt uitgebreid naar veertien clubs.
En hier een kaartje waarin de zaterdagtopklasse staat zoals die zou zijn op basis van vorig seizoen, waarbij de maker zelf de resultaten van de play-offs gunstig heeft bepaald voor Quick Boys, Ter Leede en Spakenburg:quote:Hoofdklassers tegen topklasse
Gepubliceerd op 06 juni 2009, 11:56
Laatst bijgewerkt op 06 juni 2009, 11:58
Zeist -
Een meerderheid van de 84 clubs uit de hoofdklasse is tegen de invoering van een topklasse in het amateurvoetbal. Dat bleek vanmorgen bij de algemene vergadering van de KNVB, waar over een nieuwe competitie-opzet werd beslist. Een riante meerderheid van de afgevaardigden steunde overigens de komst van de topklasse.
Van de zestig bondsgedelegeerden die de afzonderlijke KNVB-districten (en daarmee de clubs) zaterdag in Zeist vertegenwoordigden, stemden er 52 op de vergadering in met de voorstellen. Dat leidt ertoe dat met ingang van het seizoen 2010-2011 twee topklassen zijn, een voor het zaterdag- en een voor het zondagvoetbal. Er komt een promotie-degradatieregeling met het betaalde voetbal. De huidige zes hoofdklassen blijven bestaan.
Opmerkelijk is dat juist de clubs die om een plek in de nieuwe hoogste competitie moeten gaan spelen, in meerderheid tegen de veranderingen zijn. Hun voornaamste bezwaren komen overeen met die van het enige district (West II) dat zich tegen de plannen had gekeerd: De reiskosten nemen toe, het aantal derby's neemt af, waardoor toeschouwersaantallen teruglopen, waardoor de clubs en competities ook minder aantrekkelijk zijn voor sponsors.
Het sportieve belang - breng de beste teams bij elkaar in een nieuwe toplaag - woog voor de meeste bondsgedelegeerden zwaarder.

quote:IJsselmeervogels en Spakenburg hebben op dit moment niet de ambitie om via de nieuw te vormen Topklasse door te stromen naar de Jupiler League. Dat zeggen beide voorzitters, respectievelijk Arian van de Vuurst en Marc Schoonebeek, in De Stentor.
Van de Vuurst (IJsselmeervogels) is zeer blij met het definitieve 'ja' tegen de Topklasse: "Top natuurlijk. Daar is ontzettend veel werk voor gedaan en dat is nu beloond. We zijn er ontzettend blij mee. Wat de toekomst brengt weet je nooit, maar zoals het nu is willen we niet promoveren naar de Jupiler League. We zijn liever een topamateurclub dan een grijze eerstedivisionist."
Zijn collega Marc Schoonbeek (Spakenburg) belooft dat onder zijn voorzitterschap Spakenburg zeker niet de gang naar de Eerste Divisie zal maken: "Of we bij een kampioenschap zullen promoveren naar de Jupiler League? Zeg nooit nooit, maar zolang ik voorzitter ben, zal dat niet gebeuren." Wel is hij blij met de Topklasse: "Wij zijn er heel blij mee. Dit wilden we graag. Er ontstaat toch een verdichting van de kwaliteit. De kwaliteit van de competitie neemt toe."

Denk dat als ze een beetje leuke aankopen doen, ze best leuk kunnen meedraaien in de Jupiler.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:13 schreef F1Bas het volgende:
[..]
![]()
En ja, we moeten eerst maar eens zien te winnen....

Poeh ja, die zondag afdelingen werken weer anders natuurlijk. Beetje passen en meten dan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:41 schreef pekel het volgende:
Methodmich: Ik mis nog steeds de 1ste klasse F zondag en de 2de klassen K en L zondag..
enquote:ASWH, Kozakken Boys en Papendrecht azen op plekje in topklasse
De kogel is sinds afgelopen zaterdag dan toch door de kerk. Met ingang van het voetbalseizoen 2010-2011 wordt de topklasse ingevoerd. Na jaren van discussies en afgekeurde plannen stemde de algemene vergadering amateurvoetbal in Zeist in met de vorming van twee topklassen, een voor het zaterdag- en een voor het zondagvoetbal, bestaande uit elk zestien clubs.
ANDRÉ VALK
REGIO
Een reactie van de regioclubs ASWH, Heerjansdam, Kozakken Boys (alle zaterdag) en Papendrecht (zondag), die de afgelopen voetbaljaargang op het hoogste niveau actief waren:
Wim Helmink, bestuurslid technische zaken van ASWH uit Hendrik-Ido-Ambacht: ,,Wij springen nu echt geen gat in de lucht, hoor. We hadden vrede met de drie regionale hoofdklassen. Maar als het dan toch niet tegen te houden is, is het een uitdaging om erbij te zijn. Het is nu accepteren en anticiperen. Of je dat laatste goed hebt gedaan, weet je pas achteraf. Afgelopen seizoen werden we vierde en zou het dus zijn gelukt. Juist deze zomer gaan er veel ervaren spelers weg en hebben we een flinke verjonging doorgevoerd. Dat komt misschien op een ongelukkig moment. Aan de andere kant zijn van de basis alleen Ferry van Lare en Arjan Human vertrokken. Vooral de bank zal veel verschillen, die is erg jong. Maar er komt nog minimaal een spits bij, daar zijn we redelijk ver mee. Al moet ik zeggen dat ik de situatie bij de bvo’s verkeerd heb ingeschat. Ik dacht dat er veel spelers vrij zouden komen uit het betaalde voetbal, maar dat valt tegen. Veel jongens hopen alsnog als amateur een contract te verdienen bij een club uit de Jupiler League, in plaats van voor een vergoeding bij de amateurs te gaan voetballen. Natuurlijk heb je in de topklasse minder derby’s, maar daar staan wel geweldige wedstrijden tegen Spakenburg, IJsselmeervogels en de bollenclubs tegenover. En als je de topklasse niet haalt, is de hoofdklasse met bijvoorbeeld Heerjansdam, RVVH en dergelijke ook hartstikke leuk. Daar kun je bouwen aan een nieuw team. Maar de insteek voor ASWH is toch de topklasse.’’
Janus van Peenen, voorzitter van Heerjansdam: ,,Ik heb respect voor de afgevaardigden van West II. Dat zijn voetbalmensen die bij hun standpunt zijn gebleven. De rest is drie jaar onder druk gezet om de topklasse erdoor te duwen. Ik vind het een grof schandaal, de KNVB onwaardig. Nog niet zo lang geleden was iedereen in Oost, Noord en Zuid I massaal tegen. Wat is er sindsdien veranderd? Inderdaad, niets. Maar geloof me, die topklasse heft zichzelf binnen een aantal jaar weer op. Om dat verhaal dat de kwaliteit omhoog gaat, moet ik lachen. Er komen in de topklasse geen andere spelers dan nu in de hoofdklasse. Ik zie nog eerder spelers afhaken, omdat ze niet om twaalf uur ’s avonds thuis willen komen. De jeugd is veranderd. Hier komt veel ellende van, let op mijn woorden. Ik zal de mensen van Harkemase Boys dinsdag (vanavond, red.) eens vragen hoe de reis is geweest. Die club speelt bij ons tegen Barendrecht om de landelijke beker. Dit willen jullie toch? Ik ben benieuwd naar het antwoord. En qua publiek gaat een topklassewedstrijd als ASWH - Excelsior’31 het ook afleggen tegen al die derby’s in de hoofdklasse. Misschien wordt het tijd om een eigen bond op te richten. Dan kunnen we weer zelf bepalen wat we willen.’’
Cor van Randwijk, bestuurslid technische zaken van Kozakken Boys uit Werkendam: ,,Wij waren zeker niet uitgekeken op de bestaande hoofdklasse en dus ook niet specifiek vóór een topklasse. Maar we willen wel graag op het hoogste niveau actief zijn. Dus nu de topklasse er komt, gaan we mee. Die ambitie heeft Kozakken Boys. De doelstelling wordt dus een plaats bij de eerste vier en anders moeten we als vijfde of zesde eindigen. In ons achterhoofd hebben we er ook rekening mee gehouden, want onze selectie is er sterker op geworden. Nee, we gaan nu niet kijken of we in een andere hoofdklasse geplaatst kunnen worden. Wij willen in ‘B’ blijven. Spakenburg en IJsselmeervogels zijn net zo prettig als de bollenclubs uit de hoofdklasse A. Ik denk wel dat het een heel spannende competitie gaat worden. Het is ook een eenmalige kans en de kortste route om de topklasse te halen. Een zesde plaats kan al genoeg zijn, het jaar erop moet je kampioen worden. Ik vind ook dat je snel moet proberen aan te haken. Het verschil tussen de top- en hoofdklasse zal heel groot worden. De hoofdklasse gaat met het verdwijnen van de top en de komst van vier of vijf eersteklassers vervlakken. Dat betekent dat je bijna anderhalve klasse moet promoveren. Als je langer in de hoofdklasse blijft hangen, moet je flinke stappen maken om nog het niveau van een topklasser te kunnen bereiken.’’
Bram Blom, voorzitter van Papendrecht: ,,In deze constructie staan wij er zeker positief tegenover. Het vorige plan, waarop we zestig procent van de wedstrijden op zaterdag moesten spelen, zagen wij niet zitten. We zullen de lat, zeker gezien de voorbije competitie, niet meteen te hoog leggen. Maar ik hoop dat we in de winterstop kunnen zeggen dat we toch voor de topklasse gaan. Daarbij moeten wij afwachten hoe de spelers zich ontwikkelen en of er een echte groep komt te staan. En je hebt uiteraard geluk nodig, bijvoorbeeld op het gebied van blessures. Papendrecht bestaat straks negentig jaar en dat willen we een sprankelend tintje meegeven op sportief gebied. In hoofdklasse, beker en AD Cup is er al veel om voor te voetballen. Daar komt nu met de topklasse nog een mooie uitdaging bij. Ik denk ook dat het een stimulans is voor de mensen om te komen kijken naar duels op het hoogste niveau. Het verhaal van de derby’s speelt voor ons nauwelijks. Breda is voor ons op dit moment het dichtst bij.’’
quote:FC Dordrecht weet wat het te doen staat
DORDRECHT - FC Dordrecht kan komend seizoen degraderen naar de amateurs.
,,We weten wat ons te doen staat: niet als laatste of voorlaatste eindigen,’’ is het nuchtere commentaar van FC Dordrecht-voorzitter Ad Heijsman. In principe dalen twee clubs uit de Jupiler League af naar de topklasse, maar dat hangt wel af van wat er met Fortuna Sittard gebeurt. Heijsman: ,,Als die club niet terugkomt en de Jupiler League uit negentien clubs gaat bestaan, zal er slechts één degradant zijn.’’
De onderhandelingen tussen de Coöperatie Eerste Divisie (CED) en de KNVB over alle voorwaarden zijn op dit moment nog in volle gang. ,,Op welke manier je degradeert en wat onze rechten zijn moet allemaal nog worden uitgekristalliseerd,’’ stelt Ad Heijsman. ,,Voor de bvo’s bestaan er tal van onzekerheden. Wij kunnen geen promotieplicht eisen, maar er moet overleg zijn met de amateursectie over een goede promotie-/degradatieregeling. Anders is het sportieve effect weg. Maar er moet ook duidelijkheid komen of er bij degradatie sprake is van een zachte landing. Anders gezegd, of je als bvo dan een premie meekrijgt. En wat mag je wel en niet bij de amateurs. Denk aan het aantal contractspelers. En aan de regels zoals we die nu kennen met vergoedingen wanneer een jeugdspeler bij ons wordt weggehaald. En zo vallen er nog voldoende zaken te regelen.’’

Want? Wie komt er dan als tweede 16e bij? Niet Fortuna toch?quote:In principe dalen twee clubs uit de Jupiler League af naar de topklasse, maar dat hangt wel af van wat er met Fortuna Sittard gebeurt. Heijsman: ,,Als die club niet terugkomt en de Jupiler League uit negentien clubs gaat bestaan, zal er slechts één degradant zijn.’’

Eerder dit jaar werd gemeld dat ze dan 1 topklasse starten met 15 ploegen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:35 schreef BVO het volgende:
[..]
Want? Wie komt er dan als tweede 16e bij? Niet Fortuna toch?

Als je wint valt alles mee hequote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:30 schreef F1Bas het volgende:
De afstanden maak ik mij niet druk over hoor, 2 seizoenen geleden ook 3x!!! naar fucking Zeeland geweest. En uiteindelijk valt dat allemaal ook nog wel mee.

Nee, dan komt er een extra plaats vrij voor de nummers 5 en 6 uit de hoofdklasse:quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:56 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Eerder dit jaar werd gemeld dat ze dan 1 topklasse starten met 15 ploegen.
quote:De nummers vijf en zes per hoofdklasse spelen kruisfinales (met heen- en terugwedstrijd) met de nummers vijf en zes van de andere hoofdklassen. De drie winnaars krijgen een startbewijs in de topklasse. De laatste plek is voor de degradant uit de eerste divisie. Is er geen degradant, dan komt er via de kruisfinales een extra plek vrij.

Uit het interview met Van Oostveen op de KNVB site.quote:En het promoveren vanuit en degraderen naar het amateurvoetbal? Hoe gaat dat nu eruit zien?
,,Met de invoering van de Topklasse in het amateurvoetbal is besloten dat één club het recht heeft te promoveren. Dit recht is voorbehouden aan de winnaar van de finale om het algeheel amateurkampioenschap die gespeeld wordt door de winnaars van de twee topklassen. Als deze winnaar echter geen gebruik maakt van dit recht, mag de verliezend finalist als enige promoveren. De sectie betaald voetbal van de KNVB is bovendien voorstander van een promotieplicht. Dit ligt echter nog ter discussie.
,,Daarnaast staat vast dat er na het seizoen 2009/'10 één of twee clubs uit de Jupiler League degraderen. Uitgangspunt is dat de Jupiler League met een even aantal clubs overblijft. Als er op dat moment met negentien clubs wordt gespeeld, degradeert er dus maar één club. Naar welke Topklasse wordt gedegradeerd, bepaalt het bestuur amateurvoetbal. De clubs mogen hiervoor wel een voorkeur aangeven.”

Anders was er ook nooit voor de topklasse gestemd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:05 schreef borisz het volgende:
Dat het recht maar snel een plicht wordt.

Voor A zeg ik RBB, Lisse, ASWH en Barendrecht, QB en Capelle de play-offs.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:46 schreef methodmich het volgende:
Het grote speculeren kan gaan beginnen aan de hand van de nieuwe indelingen. Wie zijn per afdeling de kandidaten?
Indelingen hoofdklasse 2009/10

Dat zegt niks, ook daarmee kan je kampioen wordenquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:16 schreef methodmich het volgende:
Lisse? Die hebben de complete selectie verbouwd. Maar goed, je weet nooit, ze halen wel vaker onbekende spelers die het goed doen. Maar dan zie ik toch eerder Katwijk als kandidaat.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |