abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:45:00 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67159892
Mijn repliek uit het vorige topic tegen Tong's ‘argumenten’:
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Triest als je één keer laatste wordt je plots bij de amateurs moet voetballen.
Ze zijn niet wijs bij de KNVB

Dat is bij elke competitie ter Wereld zo slimpie!!
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij ?

Door verrassende uitsagen in de beker ?

Het verschil is dat de één zijn baan kwijt raakt en de ander geen tijd heeft om te gaan trainen bij een profclub omdat ie een baan heeft.

Leuk als Veendam degradeert Zien we ze nooit meer terug.

Vul voor Veendam iedere andere club in.

Wat een onzin kraam je uit. Waarom kan Veendam niet terug promoveren? Als ze dat niet kunnen verdienen ze het ook niet.
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 22:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die rijke amateurclubs zijn rijk door hun derby's.

Spakenburg trekt geen 5000 toeschouwers als ze tegen AGOVV spelen.

Och gut, 1 wedstrijdje per jaar tegen IJsselmeervogels. Daar tegenover staan 11 andere mooie wedstrijden tegen betere teams met meer supporters.
En waarom verdwijnt de Spakenburgse derby volgens jou zo stellig? Kunnen ze niet beide op hetzelfde niveau acteren? Gebeurt nu toch ook?

Vorige topics:
De topklasse #2: Degradatie uit Eerste Divisie zit er aan te komen.
Degradatie uit Eerste Divisie zit er aan te komen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:50:16 #2
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_67159976
Het is voor Vitesse te hopen dat Nilsson blijft.
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
  woensdag 18 maart 2009 @ 08:50:55 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67159985
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:50 schreef Prik0 het volgende:
Het is voor Vitesse te hopen dat Nilsson blijft.
Verkeerde topic.
pi_67160124
Typfout in TT .

Ik mag toch hopen dat dit idee niet doorgaat, heb helemaal geen trek om Ajax tegen ploegen als Standard te zien spelen, laat het maar lekker zoals het nu is.
pi_67160298
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

Verkeerde topic.
Komt denk ik door je TT
pi_67160915
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 08:45 schreef pfaf het volgende:
Dat is bij elke competitie ter Wereld zo slimpie!!

Wat een onzin kraam je uit. Waarom kan Veendam niet terug promoveren? Als ze dat niet kunnen verdienen ze het ook niet.
Een heel goed argument: Het verschil is dat de één zijn baan kwijt raakt en de ander geen tijd heeft om te gaan trainen bij een profclub omdat ie een baan heeft.

Je bent prof en traint elke dag. Dan degradeer je en moet je het weer doen met drie avonden in de week en zul je er weer bij moeten gaan werken.
quote:
Och gut, 1 wedstrijdje per jaar tegen IJsselmeervogels. Daar tegenover staan 11 andere mooie wedstrijden tegen betere teams met meer supporters.
11 mooiere? Telstar, Haarlem, Eindhoven, AGOVV, Omniworld, TOP Oss, Veendam, Emmen....

Poe dat zet zoden aan de dijk!
quote:
En waarom verdwijnt de Spakenburgse derby volgens jou zo stellig? Kunnen ze niet beide op hetzelfde niveau acteren? Gebeurt nu toch ook?
Met alleen een zaterdag-topklasse kunnen ze nog wel bij elkaar komen (al zal Spakenburg dat met de huidige stand niet redden) Eerste divisie zie ik niet gebeuren omdat die clubs daar niet naar toe willen promoveren.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:57:07 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67161432
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:36 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Een heel goed argument: Het verschil is dat de één zijn baan kwijt raakt en de ander geen tijd heeft om te gaan trainen bij een profclub omdat ie een baan heeft.

Je bent prof en traint elke dag. Dan degradeer je en moet je het weer doen met drie avonden in de week en zul je er weer bij moeten gaan werken.

Als je goed genoeg bent zul je heus wel bij een andere club terecht kunnen... En anders ben je inderdaad gewoon een speler die niet goed genoeg is voor een volledig professioneel bestaan. Zoals er nu ook al vele voetballers in de Jupiler League zijn die er naast moeten werken.
  woensdag 18 maart 2009 @ 09:58:20 #8
497 Maja
Ja denk!?!
pi_67161465
quote:

[..]

Heel veel Eerste Divisie profs zijn al semi-prof momenteel. Een bij veel hoofdklasse clubs spelen voetballers die minder dan 40 uur per week er naast werken.

Dus is dus mooi in evenwicht
pi_67161578
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]
Als je goed genoeg bent zul je heus wel bij een andere club terecht kunnen... En anders ben je inderdaad gewoon een speler die niet goed genoeg is voor een volledig professioneel bestaan. Zoals er nu ook al vele voetballers in de Jupiler League zijn die er naast moeten werken.
Dus straks alleen nog maar 1 jarige contracten in de eerste divisie? Je zult als club immers maar degraderen? Dan kun je dat nooit meer betalen.

Ben benieuwd in elk geval wat de uitkomst straks gaat worden...
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:05:15 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67161648
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dus straks alleen nog maar 1 jarige contracten in de eerste divisie? Je zult als club immers maar degraderen? Dan kun je dat nooit meer betalen.

Ben benieuwd in elk geval wat de uitkomst straks gaat worden...
Wellicht een clausule over veranderend salaris of beeindiging van het contract wanneer de club degradeert...

Het lijkt mij de Jupiler League in ieder geval veel goed doen wanneer er een beetje doorstroming plaatsvindt, wanneer er ook verliezers zijn. De begrotingen van de onderste clubs zijn trouwens dermate laag dat het heus niet onmogelijk wordt om terug te keren...
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:11:07 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67161811
quote:

[..]

Als je uit de Eerste Divisie degradeert kom je in de semi-prof Topklasse hè? En als je in de bodem van de Eerste Divsie speelt verdien je toch al geen vetpot. Een baan erbij is dan al geen sinecure.
quote:
11 mooiere? Telstar, Haarlem, Eindhoven, AGOVV, Omniworld, TOP Oss, Veendam, Emmen....

Poe dat zet zoden aan de dijk!
Ben jij al net zo dom als Tong?
Waarom is een wedstrijd tegen Emmen voor 3000 toeschouwers minder leuk dan voor 300 toeschouwers tegen Geinoord?
quote:
Met alleen een zaterdag-topklasse kunnen ze nog wel bij elkaar komen (al zal Spakenburg dat met de huidige stand niet redden) Eerste divisie zie ik niet gebeuren omdat die clubs daar niet naar toe willen promoveren.
Wedden van wel? Als de topklasse er eenmaal is, wil binnen een paar jaar iedere club hogerop.
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:21 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67161846
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Denk je dat er tegenwoordig geen degradatieclausules in contracten staan? Ja alleen in de Eerste Divsie niet, verder heeft iedere competitie ter Wereld dat. Men, wat zijn sommigen hier naïef en achterhaald.
pi_67161856
IJsselmeervogels heeft een budget van 1,2 miljoen. Dat is profvoetbal. Dat heeft niets met amateurvoetbal te maken. Er staan daar als ik goed geïnformeerd ben inmiddels vrijwel altijd 11 jongens van buiten in de basis. Degradatie hoort er gewoon bij. Zie Leeds United al speelden daar natuurlijk ook andere oorzaken, maar zo hoort het te gaan. In de hoofdklasse wordt met een package deal (geld club + baan bij sponsor) meer gepakt dan in de eerste divisie. Daarom wil die Barto niet weg naar een profclub, die jongen kan de wereld aan clubs uitkiezen. Echt amateurvoetbal bestaat niet meer. Behalve op Urk. Daar krijg je niets. Geen wedstrijdpremie, geen weekendje weg nada niets. Door drie keer per week te gaan trainen, in Spanje op trainingskamp te gaan, fors te gaan betalen, auto's van de club (bij BQ 28 hebben 5 spelers een Audi van de club en dat is geen A2) forse wedstrijdpremies van 250 of meer lokken clubs dit toch zelf uit?
pi_67162026
Tong80 Amateurvoetbal bestaat niet meer. Schrap die term a.u.b. want met amateurvoetbal heeft het niets meer te maken. Ik vind dat ook jammer. Maar zo is het wel. Geld bepaalt je positie inmiddels.
pi_67162829
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:11 schreef pfaf het volgende:
Als je uit de Eerste Divisie degradeert kom je in de semi-prof Topklasse hè? En als je in de bodem van de Eerste Divsie speelt verdien je toch al geen vetpot. Een baan erbij is dan al geen sinecure.
In de bodem van de eerste divisie kun je ook incidenteel belanden. Blessures e.d. zit je mooi met je meerjarige contracten. E rmoet dus op een bepaalde manier een overgangsregeling komen ofzo. En dan heb je weer competitievervalsing.
quote:
Ben jij al net zo dom als Tong?
Ik vind het dommer om iemand dom te noemen. Misschien moet je ingaan op een post van een ander i.p.v. met termen als dom te slingeren. Maar jij vindt Vogelaar vast ook 'Knettergek'.
quote:
Waarom is een wedstrijd tegen Emmen voor 3000 toeschouwers minder leuk dan voor 300 toeschouwers tegen Geinoord?
Geen vaste speeldag meer, zondagvoetbal, veiligheidszaken enz.
O Ja, IJsselmeervogels - Geinoord > 1500 bezoekers dus zo slecht is dat niet.
quote:
Wedden van wel? Als de topklasse er eenmaal is, wil binnen een paar jaar iedere club hogerop.
Een zaterdagtopklasse zal voor 90% van de zaterdagclubs inderdaad prachtig zijn. Maar dat is wat anders dan promoveren naar de eerste divisie. Ik zie de clubs uit de Bible Belt eerder een eigen competitie oprichten dan verplicht spelen op zondag. De ledenvergadering is bij deze clubs namenlijk de baas. En die zullen de komende 50 jaar nooit toestemming geven om competitie op zondag te gaan spelen.

En ik snap best dat jij het anders ziet maar leg je oor eens te luister bij de grote zaterdagclubs zou ik zeggen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:12:36 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67163696
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:44 schreef Sybesma het volgende:

[..]

In de bodem van de eerste divisie kun je ook incidenteel belanden. Blessures e.d. zit je mooi met je meerjarige contracten. E rmoet dus op een bepaalde manier een overgangsregeling komen ofzo. En dan heb je weer competitievervalsing.
Ik snap hier geen enkele regel van.
quote:
Ik vind het dommer om iemand dom te noemen.
Dat kan.
quote:
Misschien moet je ingaan op een post van een ander i.p.v. met termen als dom te slingeren. Maar jij vindt Vogelaar vast ook 'Knettergek'.
Je maakt het me niet makkelijker in ieder geval!
quote:
Geen vaste speeldag meer, zondagvoetbal, veiligheidszaken enz.
O Ja, IJsselmeervogels - Geinoord > 1500 bezoekers dus zo slecht is dat niet.
Je geeft de ene voorzet na de andere, maar ik zal je deducerende vermogen niet verder belachelijk maken.
Ik had het ten eerste over uitwedstrijden van IJsselmeervogels. Ten tweede bevestigt jouw stelling nu juist mijne: IJsselmeervogels trekt al 1500 toeschouwers als ze een clubje als Geinoord op bezoek krijgen. Jij denk dat dat niet meer wordt als ASWH, AGOVV, Emmen op bezoek komen?

En geen vaste speeldag meer? Er komt een zaterdagtopklasse, waar denk je dat dat zaterdag op slaat?
quote:
Een zaterdagtopklasse zal voor 90% van de zaterdagclubs inderdaad prachtig zijn. Maar dat is wat anders dan promoveren naar de eerste divisie. Ik zie de clubs uit de Bible Belt eerder een eigen competitie oprichten dan verplicht spelen op zondag. De ledenvergadering is bij deze clubs namenlijk de baas. En die zullen de komende 50 jaar nooit toestemming geven om competitie op zondag te gaan spelen.
[q]
En ik snap best dat jij het anders ziet maar leg je oor eens te luister bij de grote zaterdagclubs zou ik zeggen.
Waarvoor?
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:23:40 #17
497 Maja
Ja denk!?!
pi_67164066
Ik kan me wèl voorstellen dat zaterdagclubs niet op de vrijdag als vaste speeldag van de Eerste Divisie zitten te wachten.
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:29:50 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67164311
Als de afgeslankte, sterkere, interessante (want degradatie-mogelijkheid) Eerste Divisie meer aandacht gaat krijgen, is het niet ondenkbaar om de clubs wat meer ruimte qua speeldagen te geven inderdaad.
Aan de andere kant denk ik dat het aantal toeschouwers best flink kan stijgen bij verplaatsing naar vrijdagavond. De helft van de potentiële toeschouwers moet immers zelf voetballen op zaterdagmiddag...
  woensdag 18 maart 2009 @ 11:32:59 #19
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67164448
voor het nederlands voetbal zal het in ieder geval een natuurlijkere samenstelling geven en ook een niveau injectie. Nu zijn er clubs die jaren en jaren achterheen maar wat rond dwarrelen, nu wordt het ineens tijd dat ze echt beleid gaan voeren.

topklasse liever vandaag dan morgen
pi_67164570
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:12 schreef GeorgKacher het volgende:
IJsselmeervogels heeft een budget van 1,2 miljoen. Dat is profvoetbal. Dat heeft niets met amateurvoetbal te maken. Er staan daar als ik goed geïnformeerd ben inmiddels vrijwel altijd 11 jongens van buiten in de basis. Degradatie hoort er gewoon bij. Zie Leeds United al speelden daar natuurlijk ook andere oorzaken, maar zo hoort het te gaan. In de hoofdklasse wordt met een package deal (geld club + baan bij sponsor) meer gepakt dan in de eerste divisie. Daarom wil die Barto niet weg naar een profclub, die jongen kan de wereld aan clubs uitkiezen. Echt amateurvoetbal bestaat niet meer. Behalve op Urk. Daar krijg je niets. Geen wedstrijdpremie, geen weekendje weg nada niets. Door drie keer per week te gaan trainen, in Spanje op trainingskamp te gaan, fors te gaan betalen, auto's van de club (bij BQ 28 hebben 5 spelers een Audi van de club en dat is geen A2) forse wedstrijdpremies van 250 of meer lokken clubs dit toch zelf uit?
Bij BQ 28 rijden er 5 spelers in een Renault Clio. Dat is iets anders dan een Audi.
En bij Urk krijgen ze wel een weekendje weg. Afhankelijk van de prestaties. De ene keer moeten ze meer bijbetalen dan de andere keer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2009 @ 11:58:05 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67165402
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:32 schreef ASroma het volgende:
voor het nederlands voetbal zal het in ieder geval een natuurlijkere samenstelling geven en ook een niveau injectie. Nu zijn er clubs die jaren en jaren achterheen maar wat rond dwarrelen, nu wordt het ineens tijd dat ze echt beleid gaan voeren.

topklasse liever vandaag dan morgen
Eens , het liefst nog de zaterdag en zondag topklasse dat zou helemaal mooi zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_67166685
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 11:12 schreef pfaf het volgende:
[..]Ik snap hier geen enkele regel van.
En dan noem je iemand anders dom? Ik zal het je uit leggen. FC Zwolle heeft 20 spelers onder contract staan met contractperiodes van 3 jaar. Binnen 1 jaar degradeert FC Zwolle naar de Topklasse. Financieel zullen ze moeten inleveren. Minder sponsorgelden enz. Maar contracten zijn contracten.

Er gaan geluiden op om voor dit soort clubs een financieel vangnet te maken in de topklasse zodat ze de contracten kunnen blijven betalen. Gevolg, de gedegradeerde club is in het voordeel t.o.v. de rest. Zoiets noemen ze competitievervalsing.

Maar ja, als Zwolle niet geholpen kan worden kunnen ze hun spelers niet meer betalen en gaan ze failliet. Zoals dat met elk bedrijf gebeurt die zijn medewerkers niet meer betaalt.

En veel amateurclubs willen over deze situatie dus eerst duidelijkheid voordat ze eventueel instemmen met een topklasse.
quote:
Je maakt het me niet makkelijker in ieder geval!
Je geeft de ene voorzet na de andere, maar ik zal je deducerende vermogen niet verder belachelijk maken.
Ik heb inderdaad het idee dat je maar wat roept zonder je ergens in te verdiepen, precies het niveau Wilders / Verdonk
quote:
Ik had het ten eerste over uitwedstrijden van IJsselmeervogels. Ten tweede bevestigt jouw stelling nu juist mijne: IJsselmeervogels trekt al 1500 toeschouwers als ze een clubje als Geinoord op bezoek krijgen. Jij denk dat dat niet meer wordt als ASWH, AGOVV, Emmen op bezoek komen?
Nee, tegen ASWH komen er ook rond de 1500. Tegen AGOVV voor de landelijke beker waren er 3500. Die komen ook als er een wedstrijd tegen Quick Boys, Rijnsburg ofzo gespeeld wordt. Daar zijn de eerste divisieclubs dus niet voor nodig.
quote:
En geen vaste speeldag meer? Er komt een zaterdagtopklasse, waar denk je dat dat zaterdag op slaat?
Het ging juist over het promoveren vanuit de Topklasse naar de eerste divisie. En dan heb je geen vaste dag meer.
quote:
Waarvoor?
Jij komt met een mening, ik geef de mening die ik hoor bij de zaterdagtopclubs. En dan ben ik te dom. Als je daar zelf eens ging luisteren zou je tot de conclusie kunnen komen dat die mening inderdaad in het zaterdagvoetbal leeft.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 maart 2009 @ 12:54:32 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67167317
goed dat het er komt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_67168065
quote:
Bezwaren tegen plan voor invoering van topklasse nemen af

De meeste hoofdklassers in Midden-Nederland staan niet afwijzend tegenover het voorstel van de KNVB om een topklasse op zaterdag en een topklasse op zondag in te voeren.
En vrijwel zonder uitzondering willen ze allemaal graag in de topklasse uitkomen. Het verzet tegen de invoering van de topklasse lijkt gebroken. De KNVB heeft de meeste bezwaren van de hoofdklassers tegen de komst van de topklasse weggenomen. Het ziet er naar uit dat het plan voor de 'optimalisering van de voetbalpiramide', na vele jaren van aanpassingen en verzet, straks op de ledenvergadering van 6 juni een hamerstuk is.

Het is de bedoeling dat de topklasse over een jaar, in het seizoen 2010/2011 wordt ingevoerd. Dat betekent dat hoofdklassers zich komend jaar al kwalificeren voor de topklasse. Zowel de nieuwe klasse op zaterdag als op zondag telt zestien teams. Onder de topklasse blijven zes hoofdklassen (drie op zaterdag en drie op zondag) van veertien verenigingen bestaan. De winnaar van de amateurfinale - de twee kampioenen van de topklasse strijden om het algeheel kampioenschap - heeft het recht te promoveren naar de eerste divisie. Woordvoerders van de meeste hoofdklassers tonen zich content met het voorstel. IJsselmeervogels constateert dat twee knelpunten uit eerdere plannen zijn weggenomen. Woordvoerder Jelmer Geerds: ,,Voetballen op zondag is voor de club onacceptabel. Verder was er sprake dat er door de vereniging fors geïnvesteerd diende te worden in de accommodatie. Die twee punten zijn van tafel, sindsdien is IJsselmeervogels voorstander.''

,,De club streeft een zo hoog mogelijk niveau na. Promoveren naar de eerste divisie is voor ons geen blinde ambitie.'' En over de topklasse: ,,Wij hebben er veel zin in. Het zou wel mooi zijn als de derby tegen Spakenburg behouden blijft. Dat is een evenement op zich.''

Hoofdklasser Spakenburg verzet zich evenmin tegen de topklasse, maar wacht met een definitief standpunt op de concrete invulling van de competitie. Volgens voorzitter Marc Schoonebeek liggen er nog enkele technische en organisatorische knelpunten. Promoveren naar het betaald voetbal hoeft Spakenburg niet. ,,Eenvoudigweg omdat wij een zaterdagvereniging zijn en statutair gezien geen competitiewedstrijden op een zondag spelen.''

Sparta Nijkerk-voorzitter Wim Koopman stelt vast dat de KNVB wel heeft geluisterd, maar is er volgens hem nog veel onduidelijk. ,,Welke reglementen gaan gelden voor topklasse? Hoe zit het met de eisen voor het licht, accommodatie, beveiliging, spelercontracten, en ga zo maar door.''

De voorzitter ziet het als een groot voordeel dat er daadwerkelijk een topcompetitie voor zaterdagclubs komt, maar dat neemt volgens de Nijkerker de aanzienlijke nadelen niet weg, zoals bijvoorbeeld minder derby's, minder inkomsten en langere reistijden.

Hans Kraay sr, voorzitter van de Stichting Topvoetbal Elinkwijk windt zich op over het feit dat in de nieuwe plannen geen gemengde topklasse (een topklasse met zaterdag- en zondagclubs) is opgenomen. ,,Ik dacht dat kerk en voetbal al lang waren gescheiden. Kennelijk is dat niet zo, maar wat een onzin. Voor mij is het heel simpel; een zaterdagvereniging speelt altijd op zaterdag, de zondagclub zal zich aan moeten passen. Waarom moeten er weer twee aparte klassen worden ingevoerd? Ik snap dat niet.''

Kraay begrijpt ook niet dat er voor twee topklassen is gekozen in plaats van vier. ,,Dat was geografisch met west, zuid, oost en noord veel handiger geweest.''

DOVO en GVVV uit Veenendaal zijn wel tevreden over het voorstel, dat de komende weken in het land wordt besproken. De Veenendaalse hoofdklasser DOVO was aanvankelijk niet voor de nieuwe voetballaag tussen het betaalde voetbal en de hoofdklasse, maar als die topklasse eenmaal een feit is wil de club meedoen. Geinoord uit Nieuwegein was tegen de invoering van de topklasse en blijft dat, zegt voorzitter Rob de Vries. Geinoord meent dat een topklasse een verarming betekent voor de klassen daar onder, de hoofdklassen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:23:11 #25
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67168200
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:33 schreef Sybesma het volgende:

[..]

En dan noem je iemand anders dom? Ik zal het je uit leggen. FC Zwolle heeft 20 spelers onder contract staan met contractperiodes van 3 jaar. Binnen 1 jaar degradeert FC Zwolle naar de Topklasse. Financieel zullen ze moeten inleveren. Minder sponsorgelden enz. Maar contracten zijn contracten.

Er gaan geluiden op om voor dit soort clubs een financieel vangnet te maken in de topklasse zodat ze de contracten kunnen blijven betalen. Gevolg, de gedegradeerde club is in het voordeel t.o.v. de rest. Zoiets noemen ze competitievervalsing.

Maar ja, als Zwolle niet geholpen kan worden kunnen ze hun spelers niet meer betalen en gaan ze failliet. Zoals dat met elk bedrijf gebeurt die zijn medewerkers niet meer betaalt.

Dat zijn overgangsproblemen. Zodra clubs weten dat de mogelijkheid erin zit dat ze kunnen degraderen, zullen ze daar in hun contracten rekening mee moeten houden. In de praktijk zal dat vaak gebeuren met degradatie-clausules.

Als Zwolle spelers voor de komende 3 jaar onder contract heeft, en de Topklasse komt er over 2 jaar, zou je voor dat ene jaar een overgangsregeling kunnen maken. Maar dit zijn praktische problemen die overkomelijk zijn...
pi_67168394
Denk dat het heel misschien inkomstentechnisch gezien wel beter zou kunnen zijn voor de amateurs, door meer commerciele exposure.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:32:45 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67168521
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:33 schreef Sybesma het volgende:

[..]

En veel amateurclubs willen over deze situatie dus eerst duidelijkheid voordat ze eventueel instemmen met een topklasse.
Maar dan heb je het over enkel de overgangsjaren. Daar heb ik het – uiteraard – niet over, daar moet uiteraard wat op gevonden worden. Maar als er duidelijkheid is, moet en zullen clubs rekeningen houden met eventuele degradatie, zoals iedere andere club.
quote:
Ik heb inderdaad het idee dat je maar wat roept zonder je ergens in te verdiepen, precies het niveau Wilders / Verdonk
Val toch dood.
quote:
Nee, tegen ASWH komen er ook rond de 1500. Tegen AGOVV voor de landelijke beker waren er 3500. Die komen ook als er een wedstrijd tegen Quick Boys, Rijnsburg ofzo gespeeld wordt. Daar zijn de eerste divisieclubs dus niet voor nodig.
Dan is er toch ook geen probleem?
quote:
Het ging juist over het promoveren vanuit de Topklasse naar de eerste divisie. En dan heb je geen vaste dag meer.
Daar kan best wat op gevonden worden. Die vaste speeldagen zijn afhankelijk van tv-contracten. Met een dode eerste divisie valt er voor de clubs weinig te willen, als er leven in zit zou het best kunnen dat clubs zelf dagen kunnen aanwijzen.
quote:
Jij komt met een mening, ik geef de mening die ik hoor bij de zaterdagtopclubs. En dan ben ik te dom. Als je daar zelf eens ging luisteren zou je tot de conclusie kunnen komen dat die mening inderdaad in het zaterdagvoetbal leeft.
Die geluiden zijn helemaal niet zo eenduidig. En als clubs tegen zijn is dat puur omdat het nu lekker veilig is en het laks maakt. Voor het algehele belang MOET er gewoon een topklasse komen. Dat die hoofdklassers niet willen promoveren geeft dat alleen maar aan. Hoe ziek is een organisatie als ze geen ambities heeft hogerop te komen. Iedereen heeft dat, van een zondag 6e klasser tot de Oberliga-teams in Zuid-Ostetie. Maar nee, de zaterdaghoofdklassers in Nederland willen niet hogerop.
pi_67169093
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:32 schreef pfaf het volgende:
Maar dan heb je het over enkel de overgangsjaren. Daar heb ik het – uiteraard – niet over, daar moet uiteraard wat op gevonden worden. Maar als er duidelijkheid is, moet en zullen clubs rekeningen houden met eventuele degradatie, zoals iedere andere club.
Maar daar willen de amateurs duidelijke regels over horen voordat ze instemmen.
quote:
Val toch dood.
quote:
Dan is er toch ook geen probleem?
Dan is eerste divisie geen meerwaarde, zaterdagtopklasse wel.
quote:
Daar kan best wat op gevonden worden. Die vaste speeldagen zijn afhankelijk van tv-contracten. Met een dode eerste divisie valt er voor de clubs weinig te willen, als er leven in zit zou het best kunnen dat clubs zelf dagen kunnen aanwijzen.
Er kan vast veel maar zolang dat niet duidelijk is ....
quote:
Die geluiden zijn helemaal niet zo eenduidig. En als clubs tegen zijn is dat puur omdat het nu lekker veilig is en het laks maakt.
Veilig, leuk en spannend (tenminste bij het zaterdagvoetbal). En daar zijn ze zuinig op. Ik geef ze groot gelijk. Eerst alles helder en duidelijk voordat je met een nieuw plan instemt.
quote:
Voor het algehele belang MOET er gewoon een topklasse komen.
Vind jij dat er een topklasse moet komen.

De profs kunnen zelf ook best een divisie onder de eerste divisie beginnen als het echt moet.

Tweede divisie > Tweede elftallen van de eredivisie clubs
Derde divisie > Tweede elftallen van de eerstedivisie clubs

In elk geval de tweede elftallen van de eredivisieclubs zijn vele malen beter dan de amateurs. Beter voor het niveau en je hebt doorstroming.
quote:
Dat die hoofdklassers niet willen promoveren geeft dat alleen maar aan. Hoe ziek is een organisatie als ze geen ambities heeft hogerop te komen. Iedereen heeft dat, van een zondag 6e klasser tot de Oberliga-teams in Zuid-Ostetie. Maar nee, de zaterdaghoofdklassers in Nederland willen niet hogerop.
En dat kan de bond ze ook nooit verplichten. De leden van de amateurbond bepalen dat gelukkig zelf.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:21:02 #29
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67172002
Ze zijn als de dood dat ze een keer op die duivelse zondag moeten spelen, die zaterdaghoofdklassers.
Daarom komen ze ook steeds weer met drogredenen aanzetten.
pi_67172741
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:21 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Ze zijn als de dood dat ze een keer op die duivelse zondag moeten spelen, die zaterdaghoofdklassers.
Daarom komen ze ook steeds weer met drogredenen aanzetten.
Geen drogreden, ze geven altijd al aan dat ze niet op zondag gaan spelen. Dat moet namenlijk goedgekeurd worden door de ledenvergadering. Veel succes in de Bible Belt
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:46:31 #31
497 Maja
Ja denk!?!
pi_67172888
In welk geval zouden ze dan op zondag moeten spelen? Volgens mij is daar helemaal geen sprake van...
pi_67173035
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:46 schreef Maja het volgende:
In welk geval zouden ze dan op zondag moeten spelen? Volgens mij is daar helemaal geen sprake van...
Daarom heeft dit plan zeker kans van slagen. Niet op zondag en geen verplichte promotie.

Maar de gewenste doorstroming vanuit het zaterdagvoetbal naar de eerste divisie zie ik er niet van komen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:56:22 #33
497 Maja
Ja denk!?!
pi_67173246
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:50 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Daarom heeft dit plan zeker kans van slagen. Niet op zondag en geen verplichte promotie.

Maar de gewenste doorstroming vanuit het zaterdagvoetbal naar de eerste divisie zie ik er niet van komen.
Uiteindelijk zullen er straks heus wel enkele zaterdag- of zondag Topklassen-kampioenen willen promoveren. En daar gaat het om.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:57:01 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67173274
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:50 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Maar daar zit nog een stap tussen hè? En in de Topklasses komen ook clubs als Eindhoven en Dordrecht terecht, het is niet zo dat de top van de Hoofdklasses zo maar even in de Eerste Divisie komt te spelen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:57:58 #35
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67173298
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:56 schreef Maja het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen er straks heus wel enkele zaterdag- of zondag Topklassen-kampioenen willen promoveren. En daar gaat het om.
Precies, laat ze eens enkele jaren wennen. En helemaal als ze zien hoe andere clubs die de promotie wel willen ondergaan het doen, zullen alle clubs zo om zijn. Daar ben ik heilig van overtuigd.
pi_67175271
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:54 schreef rubbereend het volgende:
goed dat het er komt
Kort maar krachtig. Waarom vind je het een goede zaak?

Ik ben er nog steeds geen voorstander van, simpelweg omdat de (zaterdag)hoofdklasse lekker draait en nu dus moet veranderen om een minder functionerend iets te redden. In de ogen van de KNVB dan, want de Jupiler League is ook helemaal niet zo verkeerd bezig.

Verder is het nog altijd afwachten, want de vergadering amateurvoetbal moet het plan nog altijd eerst maar goedkeuren en dat gebeurde vorige keer ook niet. Al scheelt het dat er nu wel overleg is geweest met hoofdklassers.

Zie verder http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4237 voor een overzicht van voor- en tegenstanders in de zaterdaghoofdklasse, her en der al met toelichting.

En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4236 voor wie er nu in een zaterdagtopklasse zouden komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:59:04 #37
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67175333
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

In de ogen van de KNVB dan, want de Jupiler League is ook helemaal niet zo verkeerd bezig.
mm! Wat zeg je nu?
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:00:15 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67175376
quote:

[..]
En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4236 voor wie er nu in een zaterdagtopklasse zouden komen.
Merkwaardig dat ze geen Eerste Divisie-clubs meenemen.
pi_67175546
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:59 schreef pfaf het volgende:

[..]

mm! Wat zeg je nu?
Het draait qua toeschouwers en leuke wedstrijden toch gewoon goed? Dat er een paar clubs zonder centen zitten, dat is niet goed, maar is het gevolg van het beleid van de KNVB.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:08:02 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67175580
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:05 schreef methodmich het volgende:

[..]

Het draait qua toeschouwers en leuke wedstrijden toch gewoon goed? Dat er een paar clubs zonder centen zitten, dat is niet goed, maar is het gevolg van het beleid van de KNVB.
Dat is het gevolg van een ongezonde doorstroming bedoel je? Eens.
pi_67175647
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:08 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van een ongezonde doorstroming bedoel je? Eens.
Nee hoor, die doorstroming hoeft voor mij helemaal niet. Meer het gevolg van het feit dat de KNVB niet hard heeft durven ingrijpen op bepaalde momenten.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:13:43 #42
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67175736
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:10 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nee hoor, die doorstroming hoeft voor mij helemaal niet. Meer het gevolg van het feit dat de KNVB niet hard heeft durven ingrijpen op bepaalde momenten.
Dat kunnen ze niet, want er is geen doorstroming....
pi_67175860
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

En dan moet je dus durven ingrijpen, maar de KNVB heeft natuurlijk altijd eerst een grote mond en doet dan vervolgens weinig. Maar goed, we zullen zien wat het deze keer gaat worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_67175903
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Merkwaardig dat ze geen Eerste Divisie-clubs meenemen.
quote:
Als de laatste plek niet ingenomen gaat worden door een degradant uit de Jupiler League, spelen Quick Boys, Spakenburg en Go-Ahead K. dan om de zestiende plaats. Met de opmerking dat de plaats van Go-Ahead K. in theorie ingenomen wordt door Flevo Boys. De Emmeloorders hebben een punt minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld.
pi_67175933
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:13 schreef pfaf het volgende:

[..]

Clubs met een negatief saldo uit de competitie halen.
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:47:23 #46
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67176501
quote:

[..]

Zie verder http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4237 voor een overzicht van voor- en tegenstanders in de zaterdaghoofdklasse, her en der al met toelichting.

ik zie behoorlijk wat voorstanders, kun je een leuke topklasse meemaken, en als die topklasse er eenmaal is zul je zien dat de rest eigenlijk ook wel de ambitie heeft zo hoog mogelijk te komen.

ah dit loopt wel los, komt goed met de topklasse
  woensdag 18 maart 2009 @ 18:04:32 #47
137346 Keramiekplaatser
Blauw gevleugelte
pi_67176930
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Nee doorstroming, zoals in de rest van de wereld.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:39:57 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67180565
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Maar dan kunnen ze nooit meer terug.
  woensdag 18 maart 2009 @ 19:41:17 #49
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67180614
Overigens laat Excelsior '31 vandaag in de VI weten een nieuwe tribune bij te bouwen met het oog op de Topklasse. Volgens mij kalft het verzet tegen de topklasse ook bij de zaterdaghoofdklassers ( in zwarte-kousen Rijssen nota bene) af.
pi_67182100
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 19:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar dan kunnen ze nooit meer terug.
En dat is prima. Dat zijn namenlijk bedrijven. Als de timmerman geen geld meer heeft is het ook over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')