abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:22:57 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_31953008
Het verbaasde me dat hier geen topic over was (of ik kon het gewoon niet vinden), maar de Eerste Divisie ploegen zijn (volgens mij na jaren onderhandelen) akkoord gegaan met een promotie/degradatieregeling tussen de Eerste Divisie en wat daaronder zit. Persoonlijk vind ik het erg tof, want eik vind ik dat wel gewoon horen, maar hoe denken andere fokkers erover? Hun favo ploeg kan bijvoorbeeld opeens ergens bij de amateurs belanden, en dat lijkt me ook financiëel nauwelijks vol te houden.
quote:
CED omarmt degradatieregeling

De clubs uit de Gouden Gids Divisie
hebben ingestemd met een voorstel voor
een promotie-degradatieregeling tussen
de eerste divisie en de amateurs.

Volgens de twintig clubs,verenigd in de
CED,kan de nieuwe competitieopzet vanaf
het seizoen 2007/2008 ingaan.Gedurende
de komende maanden zullen de KNVB,het
CED en het amateurvoetbal de plannen
uitwerken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_31953134
Eindelijk, ik erger me al heeeeel erg lang aan clubs als bijv eindhoven die vaak de halve competitie lang onderaan bungelen zonder dat dat ook maar enige gevolgen heeft
" - Carter Williams is taking more hits than a Paris Hilton website! - "
pi_31953431
Ik neem aan dat de amateurverenigingen dan ook de promotieregeling moeten ondertekenen want die zitten daar lang niet allemaal op te wachten.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31953477
Nou Almere, het was leuk dat jaartje prof.
Zie ondertitel
pi_31953504
Ik vind het idee erachter wel gaaf.
Verwacht alleen dat de uitvoerbaarheid een stuk lastiger gaat worden, gezien alle veiligheidseisen die aan het betaalde voetbal worden gesteld.
"..and in my brain it's going wrong.."
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:47:09 #6
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31953586
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
Ik neem aan dat de amateurverenigingen dan ook de promotieregeling moeten ondertekenen want die zitten daar lang niet allemaal op te wachten.
Ik denk niet dat ze het niet erg vinden als er niet direct investeringen moeten komen om bv een stadion te bouwen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31953617
Wat mij verbaast is dat de Eerste Divisie-clubs hiermee akkoord zijn gegaan! Sportief is het een verbetering, maar de toekomst van sommige profclubs komt hiermee serieus op het spel te staan. Denk aan clubs die amper geld hebben en onderin de Eerste Divisie bengelen, zoals Fortuna Sittard en Go Ahead Eagles... - Zouden die onverhoopt degraderen, dan zie je ze nooit meer terug in het betaald voetbal.

Opmerking van Lik.me.reet is niet al te slim. Omniworld speelt dit jaar profvoetbal, volgend seizoen en in het seizoen 2007/2008. Dat zijn dus sowieso al drie jaren.
pi_31953659
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het niet erg vinden als er niet direct investeringen moeten komen om bv een stadion te bouwen.
Dat zijn wel heel veel 'niet'en. Dus je denkt dat ze het wel erg vinden als er wel investeringen moeten komen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:52:44 #9
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31953725
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:50 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat zijn wel heel veel 'niet'en. Dus je denkt dat ze het wel erg vinden als er wel investeringen moeten komen?
Ze zullen het niet erg vinden dat er investeringen moeten komen, maar het moet wel betaalbaar blijven
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:56:47 #10
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31953820
Ik ben zeker een voorstander
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_31954315
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
Ja, dat is het grootste struikelblok. Iedereen zou dan maar dat gaat niet lukken. Het publiek ziet liever mooie derby's dan wedstrijden ver weg bij BV Veendam ofzo.

Tevens denk niet dat dit in Nederland werkt. Het gat met de ondersten in de GGD en de top van de amateurs is te groot. (vooral het verschil in trainingsuren)
That's all folks!
pi_31966337
geweldig..
Gewoon een "second division" met alle amateurclubs die aan de eisen voldoen. Zullen er toch minstens 10 zijn.. En t.z.t komen er wel wat Nederlandse geldbaronnen langs die een pak geld in een of ander lokaal clubje steken zodat die ook mee kan doen in de 2e divisie.
pi_31966398
nou ja...zijn we eindelijk af van Eindhoven
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:26:52 #14
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31967368
Gaat nooit lukken. Een BVO zal helemaal naar de kloten gaan als het degradeert en een amateurclub moet ineens een stadion gaan bouwen, daar zitten ook regels aan vast.

Idee is leuk, maar dit kan helaas hier helaas niet zo als bijv in Engeland. Vraag me ook af hoeveel amateurclubs hierop zitten te wachten.
pi_31967601
goed nieuws, zijn we eindelijk van die kansloze clubs af die elk jaar kansloos 16 of lager eindigen, denk dat het wel goedkomt met de amateurs die promoveren, tuurlijk zijn er investeringen nodig etc. maar een promotie trekt natuurlijk ook nieuwe sponsors en meer publiek.
AFC Ajax
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:40:07 #16
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31967691
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:36 schreef Tvduijn het volgende:
goed nieuws, zijn we eindelijk van die kansloze clubs af die elk jaar kansloos 16 of lager eindigen, denk dat het wel goedkomt met de amateurs die promoveren, tuurlijk zijn er investeringen nodig etc. maar een promotie trekt natuurlijk ook nieuwe sponsors en meer publiek.
Ow? En waarom hebben die clubs die onderaan in de eerste divisie bungelen het dan zo moeilijk? Die hebben ook geen grote sponsoren en enorm veel publiek.
Ik geef dan alleen clubs een kans die uit een stad komen waar nog geen BVO is en dat zijn er niet zoveel.
pi_31967830
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:40 schreef Noca het volgende:

[..]

Ow? En waarom hebben die clubs die onderaan in de eerste divisie bungelen het dan zo moeilijk? Die hebben ook geen grote sponsoren en enorm veel publiek.
Juist daarom kunnen amateurclubs best overleven in de eerste divisie.

Ik heb het hier pas nog met m'n broer over gehad. Ik vind het een top idee. Kijk naar de Amstel Cup. Daar zie je vaak genoeg een amateurclub winnen van een club uit de eerste divisie.
pi_31969763
Ik denk dat er weinig amateurclubs op zitten te wachten. Zeker niet de besten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:00:52 #19
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31970375
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:44 schreef Nashje het volgende:

[..]

Juist daarom kunnen amateurclubs best overleven in de eerste divisie.
Lijkt me niet echt een gezond vooruitzicht om op die manier te moeten overleven
Dan kunnen de meeste goede amateurclubs het best amateur blijven hoor.

Ben wel benieuwd wat de amateurclubs er eigenlijk van vinden, net als MM denk ik dat ze er niet al te veel voor voelen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 03:59:17 #20
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_31982820
Mixed feelings.

Mijn gevoel zegt

Mijn verstand zegt

Argumenten hiervoor zijn al gegeven door mensen boven mij.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_31982983
wrom hebbn de ggd-clups dr mee ingestemd. wat voor nut heb t voor hun
pi_31986177
Misschien gokken ze erop dat de amateurs het toch niet willen en dan hebben zij in ieder geval hun goede wil getoond.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31987131
Ja precies, dat is het denk ik wel.
That's all folks!
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:36:47 #24
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31987458
Zou heel goed kunnen methodmich. Ze zouden in zekere zin toch ook dom zijn om zichzelf het risico te laten lopen uit de eerste divisie gewipt te worden.
pi_31988380
Waarom zouden amateurclubs er niet veel voor voelen eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')