quote:CED omarmt degradatieregeling
De clubs uit de Gouden Gids Divisie
hebben ingestemd met een voorstel voor
een promotie-degradatieregeling tussen
de eerste divisie en de amateurs.
Volgens de twintig clubs,verenigd in de
CED,kan de nieuwe competitieopzet vanaf
het seizoen 2007/2008 ingaan.Gedurende
de komende maanden zullen de KNVB,het
CED en het amateurvoetbal de plannen
uitwerken.
Ik denk niet dat ze het niet erg vinden als er niet direct investeringen moeten komen om bv een stadion te bouwen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
Ik neem aan dat de amateurverenigingen dan ook de promotieregeling moeten ondertekenen want die zitten daar lang niet allemaal op te wachten.
Dat zijn wel heel veel 'niet'en. Dus je denkt dat ze het wel erg vinden als er wel investeringen moeten komen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het niet erg vinden als er niet direct investeringen moeten komen om bv een stadion te bouwen.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:50 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat zijn wel heel veel 'niet'en. Dus je denkt dat ze het wel erg vinden als er wel investeringen moeten komen?
Ja, dat is het grootste struikelblok. Iedereen zou dan maar dat gaat niet lukken. Het publiek ziet liever mooie derby's dan wedstrijden ver weg bij BV Veendam ofzo.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Suijk het volgende:
Ik neem aan dat de amateurverenigingen dan ook de promotieregeling moeten ondertekenen want die zitten daar lang niet allemaal op te wachten.
Ow? En waarom hebben die clubs die onderaan in de eerste divisie bungelen het dan zo moeilijk? Die hebben ook geen grote sponsoren en enorm veel publiek.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:36 schreef Tvduijn het volgende:
goed nieuws, zijn we eindelijk van die kansloze clubs af die elk jaar kansloos 16 of lager eindigen, denk dat het wel goedkomt met de amateurs die promoveren, tuurlijk zijn er investeringen nodig etc. maar een promotie trekt natuurlijk ook nieuwe sponsors en meer publiek.
Juist daarom kunnen amateurclubs best overleven in de eerste divisie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:40 schreef Noca het volgende:
[..]
Ow? En waarom hebben die clubs die onderaan in de eerste divisie bungelen het dan zo moeilijk? Die hebben ook geen grote sponsoren en enorm veel publiek.
Lijkt me niet echt een gezond vooruitzicht om op die manier te moeten overlevenquote:Op vrijdag 4 november 2005 18:44 schreef Nashje het volgende:
[..]
Juist daarom kunnen amateurclubs best overleven in de eerste divisie.
Dat heet sport!quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:38 schreef Cruoninga het volgende:
Emmen doet nu mee om promotie naar de Eredivisie. Als die regeling vorig jaar al van kracht was geweest hadden ze dus momenteel meegedaan om promotie naar de Eerste Divisie...
En dan wippen ze een jaar later weer terug. Je doet net alsof (goed) voetbal van veel geld afhangt, dat er overigens best is bij de amateurtop. Nou ga maar eens bij andere sporten kijken, er kan ook veel met gering budget. Het ligt meer aan ambitie bezitten (ipv gokken)quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:36 schreef Noca het volgende:
Zou heel goed kunnen methodmich. Ze zouden in zekere zin toch ook dom zijn om zichzelf het risico te laten lopen uit de eerste divisie gewipt te worden.
Zo erg had ik dat ook niet gevonden hoor. Emmen hoort qua uitstraling meer om promotie naar de Eerste dan naar de Eredivisie te spelenquote:
Emmen is okay.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:42 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zo erg had ik dat ook niet gevonden hoor. Emmen hoort qua uitstraling meer om promotie naar de Eerste dan naar de Eredivisie te spelenMaar wat met Emmen kan...
Waar zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:41 schreef okee6 het volgende:
[..]
En dan wippen ze een jaar later weer terug. Je doet net alsof (goed) voetbal van veel geld afhangt, dat er overigens best is bij de amateurtop. Nou ga maar eens bij andere sporten kijken, er kan ook veel met gering budget. Het ligt meer aan ambitie bezitten (ipv gokken)
Ik verwacht dat de "oude" verenigingen met de betere uitgangspositie ambitieuzer zullen (kunnen) zijn. Lees terug.quote:
Waarom is dat lastig? Juist, NU lijkt dat lastig. Vooruit kijken, niet naar vandaag. Je kan je mogelijk niet voorstellen dat iemand daar wat van kan maken. Ik denk zelf dat het op diverse manieren goed zou kunnen zijn voor de bedrijfstak. En opstarten kost geld, ja dat is zeker waar. Ik reken er echter op dat die investering zich zal uitbetalen. Bijvoorbeeld ook door weer meer talent uit de GG te kunnen halen, in plaats van er neer te zetten om te kijken of het wat wordt. Beter spel en doorstroming maken het al interessanter daaronder.quote:Ik zeg alleen dat het moeilijk voor een club onderaan de eerste divisie is om financieel gezond te blijven. Dat is iets heel anders.
Gewoon even een nieuw masterplan uit de kast trekkenquote:Op zondag 6 november 2005 02:25 schreef Noca het volgende:
Ik ben ook wel voor het plan hoor. Denk alleen dat er teveel haken en ogen aanzitten.
De meeste amateurclubs moeten flink investeren voordat ze aan de eisen voldoen van de KNVB net als Vaduz ook al zegt.
Het principe juich ik toe, ik denk alleen niet dat het haalbaar is.
Dat kan dus niet, aangezien de 20 teams die er nu zijn echt wel het maximum is om het competitieschema nog af te kunnen werkenquote:Op zondag 6 november 2005 01:35 schreef Gollemrulez het volgende:
als amateurclubs betaald voetbal willen spelen, kunnen ze gewoon de omniworld weg volgen. Probleem opgelost.
Dat lijkt mij wel heel erg stug aangezien sommige clubs hun voortbestaan er mee op het spel zetten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:52 schreef methodmich het volgende:
Misschien gokken ze erop dat de amateurs het toch niet willen en dan hebben zij in ieder geval hun goede wil getoond.
Ik las in de krant dat er vier clubs tegen waren geweest. Ik denk niet dat dat de clubs zijn die elk jaar om het kampioenschap meespelen, maar wel de clubs die elk jaar onderin hangen. Eindhoven bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 november 2005 16:14 schreef methodmich het volgende:
Ik zou wel eens willen zien hoeveel clubs ook daadwerkelijk willen. Namen liefst, geen aantal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |