Maar dan heb je het over enkel de overgangsjaren. Daar heb ik het – uiteraard – niet over, daar moet uiteraard wat op gevonden worden. Maar als er duidelijkheid is, moet en zullen clubs rekeningen houden met eventuele degradatie, zoals iedere andere club.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:33 schreef Sybesma het volgende:
[..]
En dan noem je iemand anders dom? Ik zal het je uit leggen. FC Zwolle heeft 20 spelers onder contract staan met contractperiodes van 3 jaar. Binnen 1 jaar degradeert FC Zwolle naar de Topklasse. Financieel zullen ze moeten inleveren. Minder sponsorgelden enz. Maar contracten zijn contracten.
Er gaan geluiden op om voor dit soort clubs een financieel vangnet te maken in de topklasse zodat ze de contracten kunnen blijven betalen. Gevolg, de gedegradeerde club is in het voordeel t.o.v. de rest. Zoiets noemen ze competitievervalsing.
Maar ja, als Zwolle niet geholpen kan worden kunnen ze hun spelers niet meer betalen en gaan ze failliet. Zoals dat met elk bedrijf gebeurt die zijn medewerkers niet meer betaalt.
En veel amateurclubs willen over deze situatie dus eerst duidelijkheid voordat ze eventueel instemmen met een topklasse.
Val toch dood.quote:Ik heb inderdaad het idee dat je maar wat roept zonder je ergens in te verdiepen, precies het niveau Wilders / Verdonk
Dan is er toch ook geen probleem?quote:Nee, tegen ASWH komen er ook rond de 1500. Tegen AGOVV voor de landelijke beker waren er 3500. Die komen ook als er een wedstrijd tegen Quick Boys, Rijnsburg ofzo gespeeld wordt. Daar zijn de eerste divisieclubs dus niet voor nodig.
Daar kan best wat op gevonden worden. Die vaste speeldagen zijn afhankelijk van tv-contracten. Met een dode eerste divisie valt er voor de clubs weinig te willen, als er leven in zit zou het best kunnen dat clubs zelf dagen kunnen aanwijzen.quote:Het ging juist over het promoveren vanuit de Topklasse naar de eerste divisie. En dan heb je geen vaste dag meer.
Die geluiden zijn helemaal niet zo eenduidig. En als clubs tegen zijn is dat puur omdat het nu lekker veilig is en het laks maakt. Voor het algehele belang MOET er gewoon een topklasse komen. Dat die hoofdklassers niet willen promoveren geeft dat alleen maar aan. Hoe ziek is een organisatie als ze geen ambities heeft hogerop te komen. Iedereen heeft dat, van een zondag 6e klasser tot de Oberliga-teams in Zuid-Ostetie. Maar nee, de zaterdaghoofdklassers in Nederland willen niet hogerop.quote:Jij komt met een mening, ik geef de mening die ik hoor bij de zaterdagtopclubs. En dan ben ik te dom. Als je daar zelf eens ging luisteren zou je tot de conclusie kunnen komen dat die mening inderdaad in het zaterdagvoetbal leeft.
Maar daar willen de amateurs duidelijke regels over horen voordat ze instemmen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:32 schreef pfaf het volgende:
Maar dan heb je het over enkel de overgangsjaren. Daar heb ik het – uiteraard – niet over, daar moet uiteraard wat op gevonden worden. Maar als er duidelijkheid is, moet en zullen clubs rekeningen houden met eventuele degradatie, zoals iedere andere club.
quote:Val toch dood.
Dan is eerste divisie geen meerwaarde, zaterdagtopklasse wel.quote:Dan is er toch ook geen probleem?![]()
Er kan vast veel maar zolang dat niet duidelijk is ....quote:Daar kan best wat op gevonden worden. Die vaste speeldagen zijn afhankelijk van tv-contracten. Met een dode eerste divisie valt er voor de clubs weinig te willen, als er leven in zit zou het best kunnen dat clubs zelf dagen kunnen aanwijzen.
Veilig, leuk en spannend (tenminste bij het zaterdagvoetbal). En daar zijn ze zuinig op. Ik geef ze groot gelijk. Eerst alles helder en duidelijk voordat je met een nieuw plan instemt.quote:Die geluiden zijn helemaal niet zo eenduidig. En als clubs tegen zijn is dat puur omdat het nu lekker veilig is en het laks maakt.
Vind jij dat er een topklasse moet komen.quote:Voor het algehele belang MOET er gewoon een topklasse komen.
En dat kan de bond ze ook nooit verplichten. De leden van de amateurbond bepalen dat gelukkig zelf.quote:Dat die hoofdklassers niet willen promoveren geeft dat alleen maar aan. Hoe ziek is een organisatie als ze geen ambities heeft hogerop te komen. Iedereen heeft dat, van een zondag 6e klasser tot de Oberliga-teams in Zuid-Ostetie. Maar nee, de zaterdaghoofdklassers in Nederland willen niet hogerop.![]()
Geen drogreden, ze geven altijd al aan dat ze niet op zondag gaan spelen. Dat moet namenlijk goedgekeurd worden door de ledenvergadering. Veel succes in de Bible Beltquote:Op woensdag 18 maart 2009 15:21 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Ze zijn als de dood dat ze een keer op die duivelse zondag moeten spelen, die zaterdaghoofdklassers.![]()
Daarom komen ze ook steeds weer met drogredenen aanzetten.
Daarom heeft dit plan zeker kans van slagen. Niet op zondag en geen verplichte promotie.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:46 schreef Maja het volgende:
In welk geval zouden ze dan op zondag moeten spelen? Volgens mij is daar helemaal geen sprake van...
Uiteindelijk zullen er straks heus wel enkele zaterdag- of zondag Topklassen-kampioenen willen promoveren. En daar gaat het om.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:50 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Daarom heeft dit plan zeker kans van slagen. Niet op zondag en geen verplichte promotie.
Maar de gewenste doorstroming vanuit het zaterdagvoetbal naar de eerste divisie zie ik er niet van komen.
Maar daar zit nog een stap tussen hè? En in de Topklasses komen ook clubs als Eindhoven en Dordrecht terecht, het is niet zo dat de top van de Hoofdklasses zo maar even in de Eerste Divisie komt te spelen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:50 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Daarom heeft dit plan zeker kans van slagen. Niet op zondag en geen verplichte promotie.
Maar de gewenste doorstroming vanuit het zaterdagvoetbal naar de eerste divisie zie ik er niet van komen.
Precies, laat ze eens enkele jaren wennen. En helemaal als ze zien hoe andere clubs die de promotie wel willen ondergaan het doen, zullen alle clubs zo om zijn. Daar ben ik heilig van overtuigd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:56 schreef Maja het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen er straks heus wel enkele zaterdag- of zondag Topklassen-kampioenen willen promoveren. En daar gaat het om.
Kort maar krachtig. Waarom vind je het een goede zaak?quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
In de ogen van de KNVB dan, want de Jupiler League is ook helemaal niet zo verkeerd bezig.
Merkwaardig dat ze geen Eerste Divisie-clubs meenemen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4236 voor wie er nu in een zaterdagtopklasse zouden komen.
Het draait qua toeschouwers en leuke wedstrijden toch gewoon goed? Dat er een paar clubs zonder centen zitten, dat is niet goed, maar is het gevolg van het beleid van de KNVB.quote:
Dat is het gevolg van een ongezonde doorstroming bedoel je? Eens.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Het draait qua toeschouwers en leuke wedstrijden toch gewoon goed? Dat er een paar clubs zonder centen zitten, dat is niet goed, maar is het gevolg van het beleid van de KNVB.
Nee hoor, die doorstroming hoeft voor mij helemaal niet. Meer het gevolg van het feit dat de KNVB niet hard heeft durven ingrijpen op bepaalde momenten.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van een ongezonde doorstroming bedoel je? Eens.
Dat kunnen ze niet, want er is geen doorstroming....quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee hoor, die doorstroming hoeft voor mij helemaal niet. Meer het gevolg van het feit dat de KNVB niet hard heeft durven ingrijpen op bepaalde momenten.
En dan moet je dus durven ingrijpen, maar de KNVB heeft natuurlijk altijd eerst een grote mond en doet dan vervolgens weinig. Maar goed, we zullen zien wat het deze keer gaat worden.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet, want er is geen doorstroming....
quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Merkwaardig dat ze geen Eerste Divisie-clubs meenemen.
quote:Als de laatste plek niet ingenomen gaat worden door een degradant uit de Jupiler League, spelen Quick Boys, Spakenburg en Go-Ahead K. dan om de zestiende plaats. Met de opmerking dat de plaats van Go-Ahead K. in theorie ingenomen wordt door Flevo Boys. De Emmeloorders hebben een punt minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld.
Clubs met een negatief saldo uit de competitie halen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet, want er is geen doorstroming....
ik zie behoorlijk wat voorstanders, kun je een leuke topklasse meemaken, en als die topklasse er eenmaal is zul je zien dat de rest eigenlijk ook wel de ambitie heeft zo hoog mogelijk te komen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 16:56 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zie verder http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4237 voor een overzicht van voor- en tegenstanders in de zaterdaghoofdklasse, her en der al met toelichting.
En http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=4236 voor wie er nu in een zaterdagtopklasse zouden komen.
Nee doorstroming, zoals in de rest van de wereld.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Clubs met een negatief saldo uit de competitie halen.
Maar dan kunnen ze nooit meer terug.quote:Op woensdag 18 maart 2009 17:23 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Clubs met een negatief saldo uit de competitie halen.
En dat is prima. Dat zijn namenlijk bedrijven. Als de timmerman geen geld meer heeft is het ook over.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |