abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67220426
quote:
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Maatschappelijke veranderingen vind je daarnaast bijna altijd verbeteringen. Je hecht niet aan veel nationale tradities, en vindt dat ieder mens zo veel mogelijk individuele vrijheden moet hebben. Euthanasie, abortus, drugs, het zijn keuzes die iedereen voor zichzelf moet kunnen maken. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.
quote:
Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:

Partij Programma
D66 Lees het beginselprogramma van D66
PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA
GrL Lees het beginselprogramma van GroenLinks
Niet erg verbaasd, hooguit over de volgorde.
Ik ben trouwens wél voor een 24-uurs-economie, maar daar ging eigenlijk maar 1 vraag over. Over religie idd belachelijk veel vragen. Een geestelijke die de regering adviseerd heb je volgens mij niet eens in aarsconservatieve landen als de VS en Italië. Beetje middeleeuws en derhalve weinig relevant.

Vragen over overheid en economie vond ik wel lastig te beantwoorden. Hangt van de situatie af. Juist een situatie waarin de overheid de markt wil sturen vind ik vaak onwenselijk omdat de verantwoordelijkheid dan wordt afgeschoven.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_67221418
quote:
Resultaat

Je bent voor een grote invloed van de overheid op de economie. Anders worden de rijken rijker en de armen armer. Met graaiers aan de top en armoede bij de werknemers. Je vindt dat sommige (groepen) mensen steun van de overheid nodig hebben om iets van hun leven te kunnen maken, én dat de overheid gelijke kansen voor iedereen moet garanderen. Je bent daarnaast kritisch over een aantal zaken die inmiddels tamelijk normaal zijn in Nederland. Denk aan euthanasie of abortus, of drugs. Je hebt moeite met de toegenomen individuele vrijheden en misschien ook met de instroom van migranten. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot vind je dat de politiek zich prima kan laten inspireren door religie. Dat heeft immers eeuwenlang goed gewerkt. Religieuze normen en waarden vind je van groot belang bij het besturen van een land.

Wil je weten welke partijen bij je passen, klik dan hier.

Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij één of meer van de volgende partijen:
Partij Programma
CDA Lees het beginselprogramma van het CDA
SP Lees het beginselprogramma van de SP

Nog een keer ingevuld. Blijk toch consequent te zijn geweest
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:12:24 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67227380
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:52 schreef Schadenfreude het volgende:

Een geestelijke die de regering adviseerd heb je volgens mij niet eens in aarsconservatieve landen als de VS en Italië.
Laatst was er een documentaire over de Amerikaanse film keuring. Daar zitten o.a. 2 geestelijken in. Dan zit er misschien niet direct een geestelijke (adviseur) zichtbaar in de regering, maar als de kerk in iedere commissie een vinger heeft, word je land weldegelijk religieus bestuurd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67228008
Deze enquete is er ook nog

http://www.kieskompas-educatief.nl/
pi_67228455
Aww man bij dat kieskompas komt het CDA uit... ik begin aan mezelf te twijfelen
Ik support gevallen topclubs!
pi_67228458
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 03:44 schreef Fetai het volgende:
Aww man bij dat kieskompas komt het CDA uit... ik begin aan mezelf te twijfelen
Waat! Je moet ergens een fout gemaakt hebben. Kijk hem nog maar eens na voor de zekerheid.
pi_67228491
Haha het is toch typisch, de ene stemwijzer zegt: D66, PvdA of VVD en deze zegt CDA. Vraag me dan toch echt een beetje af of het wel zin heeft om die dingen in te vullen.
Ik support gevallen topclubs!
pi_67229523
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[ afbeelding ]

ja die had ik al geplaatst

ik snap het niet: op het plaatje sta je toch overduidelijk het dichtste bij de VVD? niet bij 1NL?
pi_67229812
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
ja die had ik al geplaatst

ik snap het niet: op het plaatje sta je toch overduidelijk het dichtste bij de VVD? niet bij 1NL?
Ook weer van die vage stellingen.

"De hypotheekrenteaftrek voor de hoogste inkomens moet worden beperkt"

Wat antwoord je hier bijvoorbeeld op als je vindt dat de hypotheekrenteaftrek helemaal afgeschaft moet worden
pi_67231787
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 04:03 schreef Fetai het volgende:
Haha het is toch typisch, de ene stemwijzer zegt: D66, PvdA of VVD en deze zegt CDA. Vraag me dan toch echt een beetje af of het wel zin heeft om die dingen in te vullen.
Bij mij zeggen ze allemaal consequent D66, en op de tweede plaats GroenLinks of PvdA.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:32:20 #221
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_67232115
quote:
Resultaat
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot zie jij met al die verschillende religies maar één oplossing: religie mag geen enkele invloed hebben op de politiek. Je vindt dat geloof bij uitstek een privézaak is.

Partij Programma
PvdA Lees het beginselprogramma van de PvdA
D66 Lees het beginselprogramma van D66
Ik ben echt zoooo niet links he, snap niets van deze uitkomst
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:38:41 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67232334
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:32 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Blijkbaar wel.
pi_67232992
quote:

[ afbeelding ]

Ook een goeie.

Ik kom dan uit tussen CDA-SGP en CU.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:05:17 #224
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_67233130
quote:

[ afbeelding ]

Daar kom ik uit op CDA, ligt toch weer heel anders dan PvdA, D66 en GrL...

Ik dacht zelf altijd dat ik een beetje tussen de D66 en VVD inhing, maar er is geen enkele partij die echt goed bij mijn ideeen past.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:06:18 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67233166
Als ik tegengesteld antwoord van wat ik vind word mij verteld dat ik me bij de SGP thuis voel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 11:10:36 #226
9859 crew  Karina
Woman
pi_67233317
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:32 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik had precies dezelfde, snap er ook niets van, ik stemde altijd VVD.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67233347
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:10 schreef Karina het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen of je wel weet waar je op stemt.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:13:20 #228
45206 Pietverdriet
pi_67233406
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:10 schreef Karina het volgende:

[..]

toont wel aan dat deze testen met een korreltje zout moeten worden genomen, een groot deel van de vragen gaat ook over godsdienst bijvoorbeeld, een indicatie dat het de makers van de site belangrijk is dat daar over geklikt wordt.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:14:10 #229
45206 Pietverdriet
pi_67233436
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen of je wel weet waar je op stemt.
Niet dat je je moet afvragen wat de waarde is van zo een webpagina test en de bedoeling die de makers daarvan hebben?
pi_67233456
De grote partijen in Nederland verschillen ook niet echt veel van elkaar (allemaal sociaal-liberaal) dus het is niet vreemd als je een 'willekeurige' partij in je uitslag krijgt. Helemaal niet als de stellingen in de test ook nog eens allemaal binnen het kader van het sociaal-liberalisme vallen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:16:49 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67233527
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

toont wel aan dat deze testen met een korreltje zout moeten worden genomen, een groot deel van de vragen gaat ook over godsdienst bijvoorbeeld, een indicatie dat het de makers van de site belangrijk is dat daar over geklikt wordt.
Nou ja, religie is toch ook gewoon een belangrijk thema bij de huidige politieke partijen? De grootste partij in de laatste peilingen heeft van de strijd tegen Islam z'n belangrijkste punt gemaakt, en de nummer twee in de peilingen heeft een Christelijke achtergrond.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:20:57 #232
45206 Pietverdriet
pi_67233660
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nou ja, religie is toch ook gewoon een belangrijk thema bij de huidige politieke partijen? De grootste partij in de laatste peilingen heeft van de strijd tegen Islam z'n belangrijkste punt gemaakt, en de nummer twee in de peilingen heeft een Christelijke achtergrond.
Het punt dat poog duidelijk te maken is dat die sites met testjes en enquetes er niet voor jou zijn maar voor de makers ervan die daar wat mee willen.
recent een bedrijf in Hilversum in opspraak geraakt die honderden van dat soort sites had, en zo profielen van mensen maakte.
pi_67233671
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet dat je je moet afvragen wat de waarde is van zo een webpagina test en de bedoeling die de makers daarvan hebben?
En daarom is het zinvol om meerdere van dit soort testjes te doen en de resultaten vergelijken. Uiteindelijk weet iemand best wat zijn/haar voorkeur is.

Het is hooguit een middel tot bevestiging van iets wat je eigenlijk al weet.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:23:07 #234
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67233714
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt dat poog duidelijk te maken is dat die sites met testjes en enquetes er niet voor jou zijn maar voor de makers ervan die daar wat mee willen.
recent een bedrijf in Hilversum in opspraak geraakt die honderden van dat soort sites had, en zo profielen van mensen maakte.
Die zullen er vast zijn, maar er zijn er ook van universiteiten die een oprechte en zuivere poging doen om zo nauwkeurig mogelijk iemands politieke voorkeuren om te zetten naar een specifieke partij.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:24:50 #235
45206 Pietverdriet
pi_67233774
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En daarom is het zinvol om meerdere van dit soort testjes te doen en de resultaten vergelijken. Uiteindelijk weet iemand best wat zijn/haar voorkeur is.

Het is hooguit een middel tot bevestiging van iets wat je eigenlijk al weet.
Dat bedrijf in Hilversum had honderden sites die niet op elkaar leken en waarvan niet duidelijk was dat ze van dezelfde organisatie waren.
pi_67233835
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat bedrijf in Hilversum had honderden sites die niet op elkaar leken en waarvan niet duidelijk was dat ze van dezelfde organisatie waren.
Tsja. Het is natuurlijk altijd goed om kritisch te blijven.

Rest dan toch de stomwijzer.
pi_67233909
Als ik deze :

http://www.stomwijzer.nl/

Dan kom ik uit op D66
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:33:59 #238
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67234099
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Als ik deze :

http://www.stomwijzer.nl/

Dan kom ik uit op D66

Prachtig ding!

D'66 ook. Weer.
pi_67234319
De D66 escape.

Dat kopje van Pechtold!
pi_67236192
Resultaat
Je wilt dat de overheid iets te zeggen heeft over de economie, maar dat moet niet te ver gaan. Mensen hebben wat dat betreft ook een eigen verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk ben je niet ontevreden over de Nederlandse situatie, maar vind je dat de marktwerking hier en daar is doorgeschoten. Je bent daarnaast een voorstander van individuele vrijheden, maar daar zijn wel grenzen aan. Je ziet in de maatschappij wel dingen die je niet zo bevallen, maar vindt een verbod vaak te ver gaan. Maatschappelijke veranderingen juich je meestal toe, maar je kijkt altijd wel kritisch naar de gevolgen. Je bent verder op zoek naar een tussenweg in het moderne leven, tussen geld kunnen verdienen aan de ene kant, en aandacht voor milieu, kunst, en andere mensen aan de andere kant. Misschien ben je blij dat je op zondag nog even snel een boodschap kan doen, maar een totale 24-uurs-economie hoeft voor jou niet. Tot slot ben je in principe tegen invloed van religie op de politiek, maar waarschijnlijk stoor je je wel eens aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed uitspreken. Uit religie komen immers wel belangrijke normen en waarden voort.

Op basis van deze overtuigingen is de kans groot dat je je thuis voelt bij:
PvdA (Lees het beginselprogramma van de PvdA)

PvdA?? Dacht het niet, GL zoals altijd. Maar het klopt idd dat ik meer links ben dan groen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')