abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:19:15 #101
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67386369
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt de "boxershort" uitgereikt?

niet, maar ondergoed mag je zelf bepalen.
Logisch ook..
maar ik draag halve tijd van t jaar toch die lange defensie onderbroeken, zitten lekker warm

Messtins zuigen, rammelen alleen maar en je moet ze nog schoonmaken ook.

En op je andere post..
op de KMS zijn er nu oefeningen van 2 weken.
Redelijk lang

gemiddelde voetwerken zijn 2 nachten / 3 dagen, sommige wat langer
VOPS = 1 week
eindoefening = 1 week

en op de IVO opleiding is de eindoefening 2 weken.
etc.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_67387181
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:10 schreef Pumatje het volgende:
arbo.. in principe een goed initiatief.
maar dat doorslaan...

kijk, bij materieel vind ik het prima. bijvoorbeeld kisten, waarop staat.. tillen met 2 man.
van die eigenwijze figuren die sterk willen zijn en het in hun 1tje gaan verplaatsen.. lukt vast een paar jaar.
Maar na hun diensttijd lopen ze met een verneukte rug.

zulke dingen, prima.
maar dat gejank over gladde tegeltjes, en verkeerde stopcontacten komt ook mijn neus uit.

en baukebOuke.. er zitten oefeningen van 2 weken tussen nu hoor.
Die van 2 weken waren dr al langer, alleen dan met weekendbreak. Dus vrijdag naar huis, maandag weer verder met de oefening.

Volgende week weer op oefening, 3 dagen
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:48:47 #103
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_67393277
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:18 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Liever messtins dan die ranzige opvoermaaltijden van Paresto
Voor het Paresto era werd het eten gewoon opgevoerd door de BEVO, en gemaakt in de legerkeukens door leger/burger koks. Dus gewoon vers eten. Ok, de kwaliteit was niet altijd uitstekend zoals je dat kan verwachten in een restaurant mer 4 Michelin sterren, maar goed, het eten was gewoon goed en voldoende.
En als je in het veld zit dan eet je gewoon wat er opgevoerd word. De maag lust het wel.
In Bosnië waar de koks van de BEVO ook gewoon in de mobiele veldkeuken stonden, echt respect gehad voor die gasten, van niets maken ze iets lekkers.

Paresto is gelukkig van na mijn tijd, ken dat voer dus ook niet.

En de blikken uit het gevechtsrantsoen, gewoon een lik sambal door die bonen met varkensvlees en aardappels doen en het smaakt prima
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:59:37 #104
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67410144
pleur er ook altijd sambal op.. overal op eigelijk bij opvoer.

en wees blij dat je paresto niet komt.
ik kan niet er niet eten

of ik vergas mijn hele slaapkamer
serieus..
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:50:48 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_67412614
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor het Paresto era werd het eten gewoon opgevoerd door de BEVO, en gemaakt in de legerkeukens door leger/burger koks. Dus gewoon vers eten. Ok, de kwaliteit was niet altijd uitstekend zoals je dat kan verwachten in een restaurant mer 4 Michelin sterren, maar goed, het eten was gewoon goed en voldoende.
En als je in het veld zit dan eet je gewoon wat er opgevoerd word. De maag lust het wel.
In Bosnië waar de koks van de BEVO ook gewoon in de mobiele veldkeuken stonden, echt respect gehad voor die gasten, van niets maken ze iets lekkers.

En de blikken uit het gevechtsrantsoen, gewoon een lik sambal door die bonen met varkensvlees en aardappels doen en het smaakt prima
De goede oude veldkeuken

Ik was altijd blij als dat apparaat meeging, dan kregen we iig wat anders te bikken dan die Struik blikken. En dan in de rij staan bij de gamellen of het eten werd opgevoerd bij je tank in tankgamellen, dan wist je iig zeker dat het eten koud was.
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:07:03 #106
110987 ErwinRommel
pi_67431634
heh voor de leek die niet weet wat gamellen zijn:

En Messtins:

En daarna lekker alles wassen in een zgn 3 vaten systeem

donderdag 26 maart 2009 @ 15:13:53 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67431864
die worden nog steeds wel allemaal gebruikt hoor

3 vaten systeem enkel niet
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:19:22 #108
110987 ErwinRommel
pi_67432039
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:13 schreef Pumatje het volgende:
die worden nog steeds wel allemaal gebruikt hoor

3 vaten systeem enkel niet
Dat 3 vaten systeem was een onding. Maar denk er met weemoed aan terug om dat ding eindelijk eens brandende te krijgen. Soms ging dat gepaard met een explosie met vlam en een rookwolk uit die hoge pijp

Die krengen hadden we zelfs in Bosnie nog.
Vaak was het water in het eerste vat gewoon koud en zat vol met etensresten.
Wat gebruikt men nu ipv dat 3 vaten systeem? Iemand?

Hmmmm ik wist niet dat gamellen nog gebruikt worden? Waarvoor dan eigenlijk sinds alles nu van paretso komt?
Weet nog wel dat wij daar vaak idd zoals Ach-Ja beschreef je in de rij stond om het eten in je messtins geflikkerd te krijgen. Of dat er koffie en/of thee werd in meegenomen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:57:44 #109
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_67443439
Ouwe poep...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_67443656
Even tussendoor: Een ietwat metro doch praktische vraag wat betreft de lengte van je haar.

De situatie is als volgt. Ik heb op het moment vrij kort haar (3mm~) maar wilde dit al een tijdje weer langer laten groeien. Uit laksheid heb ik het verzuimd mijn haar te laten groeien en voor het eerst in tijden weer eens naar de kapper te gaan. Nu wil het toeval dat mijn tondeuse het vorige week begeven heeft, en ik dus min of meer voor een keuze sta. Een ander feit dat ik de jury graag wil presenteren is dat ik in de augustuslichting van de KMA zit (MWO BBW GNK) en nu heb ik mij laten vertellen dat je aan de start van de opleiding toestemming aan Defensie moet verlenen om je haar kort te laten knippen.

Mijn vraag is dus: Heeft het op dit moment zin om mijn haar te laten staan of kan ik beter een nieuwe tondeuse kopen omdat het er in aug/sep toch weer af moet?

Bvd.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 03:16:54 #111
168777 Rave_NL
pi_67452237
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:04 schreef PauperPanda het volgende:
en nu heb ik mij laten vertellen dat je aan de start van de opleiding toestemming aan Defensie moet verlenen om je haar kort te laten knippen.
Pleunen

Edit: laat maar

[ Bericht 21% gewijzigd door Rave_NL op 27-03-2009 14:23:32 (Natuurlijk mogen ook vrouwen naar het KMA :'() ]
  vrijdag 27 maart 2009 @ 09:08:12 #112
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67454266
quote:

Mijn vraag is dus: Heeft het op dit moment zin om mijn haar te laten staan of kan ik beter een nieuwe tondeuse kopen omdat het er in aug/sep toch weer af moet?

Ik heb geen flauw idee of de KMA afwijkende regels heeft voor de haardracht van vrouwen. Aan de ene kant denk ik van niet (gelijkstelling), aan de andere kant stel ik me voor dat ze ook niet echt zitten te wachten op vrouwen met kaalgeschoren hoofden. Waarom bel je niet gewoon naar de KMA om het te vragen?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_67457613
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

niet, maar ondergoed mag je zelf bepalen.
Logisch ook..
maar ik draag halve tijd van t jaar toch die lange defensie onderbroeken, zitten lekker warm

Messtins zuigen, rammelen alleen maar en je moet ze nog schoonmaken ook.

En op je andere post..
op de KMS zijn er nu oefeningen van 2 weken.
Redelijk lang

gemiddelde voetwerken zijn 2 nachten / 3 dagen, sommige wat langer
VOPS = 1 week
eindoefening = 1 week

en op de IVO opleiding is de eindoefening 2 weken.
etc.
Je kunt bij t KPU ook kaki boxershorts bestellen(of dat kon iig)
Gisteren mn DT jas in de ruiling gegooid, ik heb express ff gewacht tot 2009. Nu is t gratis
  vrijdag 27 maart 2009 @ 14:24:56 #114
168777 Rave_NL
pi_67462613
Ik zag laatst lui met thermoboxers lopen
  vrijdag 27 maart 2009 @ 16:28:16 #115
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67466628
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, als je hier in de haven bv. een weekendwacht hebt krijg je een of andere ranzige magnetronvoer bak gelukkig dat er in de buurt een goede Chinees zit.
pi_67467287
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat 3 vaten systeem was een onding. Maar denk er met weemoed aan terug om dat ding eindelijk eens brandende te krijgen. Soms ging dat gepaard met een explosie met vlam en een rookwolk uit die hoge pijp

Die krengen hadden we zelfs in Bosnie nog.
Vaak was het water in het eerste vat gewoon koud en zat vol met etensresten.
Wat gebruikt men nu ipv dat 3 vaten systeem? Iemand?

Hmmmm ik wist niet dat gamellen nog gebruikt worden? Waarvoor dan eigenlijk sinds alles nu van paretso komt?
Weet nog wel dat wij daar vaak idd zoals Ach-Ja beschreef je in de rij stond om het eten in je messtins geflikkerd te krijgen. Of dat er koffie en/of thee werd in meegenomen.
Ik zit in de TFO en bij elke bivak krijgt het kader van een burgermedewerker een paar chamellen met normale prak. En op schietdagen krijgen we altijd bij de lunch een extraatje erin.

Maar deze week eindoefening TFO gehaald , dus ook klaar met organiek bepakte tassen
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2009 @ 16:54:25 #117
145146 Andyy
pi_67467610
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:18 schreef Andyy het volgende:
heb je als luitenant inbreng over de opleiding van de mannen ? (
heb nu al redelijk ervaring met Krav Maga, en hoop een instructeurs opleiding te doen over een paar jaar als ik er kans voor krijg.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 17:49:05 #118
110987 ErwinRommel
pi_67469275
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:54 schreef Andyy het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja. Je kan je dan binnen de wettelijke kaders gewoon uitleven
Al zijn die nu een stuk minder dan in het verleden het geval was
  vrijdag 27 maart 2009 @ 18:30:38 #119
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67470280
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:54 schreef Andyy het volgende:

[..]
NEE!
Als luitenant heb je hele grote invloed op de opleiding ansich, maar les geven op het gebied van sport, systemen en militaire basisvaardigheden enz. is echt not-done. Blijf uit het domein van de onder-officier! (Instructeur, Vakman, Leider)
Enige wat je wel mag geven als officier is een keer militair recht, maar verder dan dat, niet doen. Als je goede onderofficieren hebt, dan zullen ze daar zeker wat van gaan vinden.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:39:09 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67474972
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 18:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

NEE!
Als luitenant heb je hele grote invloed op de opleiding ansich, maar les geven op het gebied van sport, systemen en militaire basisvaardigheden enz. is echt not-done. Blijf uit het domein van de onder-officier! (Instructeur, Vakman, Leider)
Enige wat je wel mag geven als officier is een keer militair recht, maar verder dan dat, niet doen. Als je goede onderofficieren hebt, dan zullen ze daar zeker wat van gaan vinden.

pi_67562009
Heb je de vraag al eerder gezet, maar in de verkeerde subforum...

Goeiedag,

Ben 1e automonteur in opleiding. Hoef alleen praktijk nog te doen en dan ben ik 1e automonteur.

Nu is het zo dat ik in de 2 jaar dat ik nu bij een dealer werk, niet echt een toekomst meer zie. Ik vind het werk saai worden. Krijg niet echt de vrijheid die ik wil. Krijg alleen de klussen waar ik snel in ben en zo is het ook met de andere monteurs.

Vooral nu met de crisis is de sfeer beduidend minder + dat mijn toekomst niet 100% zeker meer is.

Nu ben ik al een aantal weken aan het informeren om te werken bij de landmacht, maar het lijkt me heel erg leuk, maar twijfel ook of er geen haken en ogen aan zitten. Dingen die vervelend zijn oid.

Zijn er mensen die een soortgelijke overstap hebben gemaakt, en hier hun bevindingen willen delen?

Ik ben wel van plan om in de techniek te blijven, dus niet iets heel anders oid.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:41:03 #122
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67562232
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:35 schreef coVadu het volgende:
Heb je de vraag al eerder gezet, maar in de verkeerde subforum...

Goeiedag,

Ben 1e automonteur in opleiding. Hoef alleen praktijk nog te doen en dan ben ik 1e automonteur.

Nu is het zo dat ik in de 2 jaar dat ik nu bij een dealer werk, niet echt een toekomst meer zie. Ik vind het werk saai worden. Krijg niet echt de vrijheid die ik wil. Krijg alleen de klussen waar ik snel in ben en zo is het ook met de andere monteurs.

Vooral nu met de crisis is de sfeer beduidend minder + dat mijn toekomst niet 100% zeker meer is.

Nu ben ik al een aantal weken aan het informeren om te werken bij de landmacht, maar het lijkt me heel erg leuk, maar twijfel ook of er geen haken en ogen aan zitten. Dingen die vervelend zijn oid.

Zijn er mensen die een soortgelijke overstap hebben gemaakt, en hier hun bevindingen willen delen?

Ik ben wel van plan om in de techniek te blijven, dus niet iets heel anders oid.
Hmmm nu moet ik denken of er een user hier is die bij de TD zit. (Technische Dienst) Als het gaat om reparaties werk je echt aan heel veel voertuigen, natuurlijk het één en ander afhankelijk waar je zit, maar denk aan:
Jeeps, Vrachtwagens (4ton, 10ton, trekker-aanhanger combinaties enz.) Tanks, Artilleriegeschut, pantservoertuigen (rups, wielen) en ga zo maar door. Het werk is zeer divers. Bij de technische dienst kan je zowel als burger aan de slag en als militair, bij het laatste komt nog meer kijken, want je wordt natuurlijk volledig opgeleid als militair. Je moet dus sporten, oefenen, trainen, uitzendingen, oefeningen enz. Tis maar net wat je wilt. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg goed.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 21:16:58 #123
168777 Rave_NL
pi_67592033
Oeh, en ze kleden je ook nog eens van top tot teen aan
En blauwe hap op woensdag FTW!!!~~1!!
pi_67619060
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:41 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Hmmm nu moet ik denken of er een user hier is die bij de TD zit. (Technische Dienst) Als het gaat om reparaties werk je echt aan heel veel voertuigen, natuurlijk het één en ander afhankelijk waar je zit, maar denk aan:
Jeeps, Vrachtwagens (4ton, 10ton, trekker-aanhanger combinaties enz.) Tanks, Artilleriegeschut, pantservoertuigen (rups, wielen) en ga zo maar door. Het werk is zeer divers. Bij de technische dienst kan je zowel als burger aan de slag en als militair, bij het laatste komt nog meer kijken, want je wordt natuurlijk volledig opgeleid als militair. Je moet dus sporten, oefenen, trainen, uitzendingen, oefeningen enz. Tis maar net wat je wilt. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel erg goed.
Ik zit er ook aan te denken om EBAT te gaan doen ... Dus de bedrijfsauto's in ... dus die vrachtwagens ed komen goed uit.

En als je ik goed begrijp is een burger gewoon iemand die door defensie wordt ingehuurd om daar te sleutelen oid .. en voor de rest niets met defensie te maken heeft?

Klinkt allemaal wel goed eigenlijk. Heb jij zelf ervaring bij de TD?

Of misschien zijn er andere waar ik evt mee zou kunnen babbelen over hoe het daar gaat enz.. via msn of weet ik wat.

Nog een kort vraagje dan.

Je hebt wel eens oefeningen in het buitenland he, krijg je daarvoor ook extra betaald? en is relatief vaak dat je op oefening gaat?
pi_68025259
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 1 augustus al naar curacao moet en dat is precies de periode dat ik een vakantie had geboekt.
Ik had een tijd geleden gebeld en ze zeiden toen dat dat mijn vakantieperiode was, dus lijkt het me dat ik alle kosten op de verzekering kan gooien. Maar geldt dit ook dat de kosten van mijn vrienden vergoed wordt?
pi_68025419
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 23:18 schreef cw2cu het volgende:
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik 1 augustus al naar curacao moet en dat is precies de periode dat ik een vakantie had geboekt.
Ik had een tijd geleden gebeld en ze zeiden toen dat dat mijn vakantieperiode was, dus lijkt het me dat ik alle kosten op de verzekering kan gooien. Maar geldt dit ook dat de kosten van mijn vrienden vergoed wordt?
volgens mij kun je de kosten die niet door de anuleeringsverzekering worden gedekt terug vragen bij defensie, het deel van je vrienden kun je niet terug vragen dit was anders geweest als je reisgenoten eerst of tweede graats waren.
  woensdag 15 april 2009 @ 09:59:47 #127
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68031698
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 16:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, als je hier in de haven bv. een weekendwacht hebt krijg je een of andere ranzige magnetronvoer bak gelukkig dat er in de buurt een goede Chinees zit.
Die boot is goed hé!
quote:
Even tussendoor: Een ietwat metro doch praktische vraag wat betreft de lengte van je haar.

De situatie is als volgt. Ik heb op het moment vrij kort haar (3mm~) maar wilde dit al een tijdje weer langer laten groeien. Uit laksheid heb ik het verzuimd mijn haar te laten groeien en voor het eerst in tijden weer eens naar de kapper te gaan. Nu wil het toeval dat mijn tondeuse het vorige week begeven heeft, en ik dus min of meer voor een keuze sta. Een ander feit dat ik de jury graag wil presenteren is dat ik in de augustuslichting van de KMA zit (MWO BBW GNK) en nu heb ik mij laten vertellen dat je aan de start van de opleiding toestemming aan Defensie moet verlenen om je haar kort te laten knippen.

Bvd.
Je bent een vrouw met 3mm haar?
pi_68037029
en sinds wanneer is er bij defensie weer verplicht kort haar?
  woensdag 15 april 2009 @ 17:29:15 #129
110987 ErwinRommel
pi_68045304
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:56 schreef Bouke-p het volgende:
en sinds wanneer is er bij defensie weer verplicht kort haar?
Is nt verplicht, maar het is een soort van "ongeschreven regel" dat men dat wel heeft. De meesten hebben hun haar dus ook kort. Althans bij de Infanterie eenheden.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:01:37 #130
168777 Rave_NL
pi_68046171
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Is nt verplicht, maar het is een soort van "ongeschreven regel" dat men dat wel heeft. De meesten hebben hun haar dus ook kort. Althans bij de Infanterie eenheden.
En volkomen terecht...
  woensdag 15 april 2009 @ 18:24:38 #131
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68046774
ik heb een klein vraagje...
ik sta op het punt een Berghaus cyclops 2 vulcan backpack te kopen en las dat ze deze in het leger ook veel gebruiken.
mijn vraag is wat vinden jullie van deze backpacks?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 15 april 2009 @ 18:36:05 #132
168777 Rave_NL
pi_68047095
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb een klein vraagje...
ik sta op het punt een Berghaus cyclops 2 vulcan backpack te kopen en las dat ze deze in het leger ook veel gebruiken.
mijn vraag is wat vinden jullie van deze backpacks?
Gewoon voor backpacken neem ik aan?
Want ik heb hem idd en ik vind hem ideaal. Degelijk materiaal, stevig en goede inhoud. Lijkt mij ideaal om in te gaan backpacken.

Maar volgens mij is ie inmiddels alweer afgekeurd door de baas..
(weet het niet 100% zeker)
  woensdag 15 april 2009 @ 18:39:13 #133
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68047164
ja om te gaan backpacken idd
stay frosty
  donderdag 23 april 2009 @ 16:54:45 #134
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68308941
nog meer mensen ervaring mee?
stay frosty
pi_68315720
Niet persoonlijk, wij lopen met een lowa alpine. Maat van me heeft cios gedaan en die heeft een berghaus en niks dan lof over dat ding
Bah !
pi_68316452
Ik wil bij de Luchtmobiele brigade alleen heb ik nog een aantal vragen.
Ooit hoorde ik dat als je tekent voor dienst dat je voor 5 jaar tekent, maar op de website (werkenbijdelandmacht.nl) kan ik daar niks over vinden behalve in geval van Officier. Hoe zit dit nou?

Ik ben in het bezit van 2 havo diploma's en enkele vwo-certificaten, wat is voor mij mogelijk binnen luchtmobiel? Zo als ik het nu zie ga ik waarschijnlijk 2 a 3 jaar dienst in en daarna wil ik het weer proberen in het HBO.
Maar aan de ene kant twijfel ik of ik wel dienst in moet gaan. Het is niet mijn oorlog, ik wil geen slaaf zijn van de grote wapenhandel. Ik zoek gewoon avontuur
ps. ik ben mannelijk, 20j, goede conditie
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:04:03 #137
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68316763
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:54 schreef 1517 het volgende:
Ooit hoorde ik dat als je tekent voor dienst dat je voor 5 jaar tekent, maar op de website (werkenbijdelandmacht.nl) kan ik daar niks over vinden behalve in geval van Officier. Hoe zit dit nou?

Ik ben in het bezit van 2 havo diploma's en enkele vwo-certificaten, wat is voor mij mogelijk binnen luchtmobiel? Zo als ik het nu zie ga ik waarschijnlijk 2 a 3 jaar dienst in en daarna wil ik het weer proberen in het HBO.
Maar aan de ene kant twijfel ik of ik wel dienst in moet gaan. Het is niet mijn oorlog, ik wil geen slaaf zijn van de grote wapenhandel. Ik zoek gewoon avontuur
Blijf dan ver weg van defensie en ga wat anders verzinnen. Help je jezelf niet mee en al helemaal niet hare majesteit door toch je land te gaan dienen.
pi_68317286
quote:

Wens te beginnen bij LMB; uitstekend!
Beginnen als officier vanuit spijkerbroek en dan naar LMB; niet doen!
Verder sluit ik me aan bij het commentaar van mijn voorganger hierboven.
  donderdag 23 april 2009 @ 21:38:53 #139
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68318232
quote:

Voor soldatenfuncties kun je geloof k 2,5 jaar tekenen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 23 april 2009 @ 21:45:04 #140
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68318514
quote:

Denk je dat je na een paar jaar dienst (met minstens één uitzending) zonder problemen weer gewoon tussen studentjes kunt zitten die nog nooit iets engers hebben meegemaakt dan een onweersbui?
quote:
Ik denk dat dat niet de goede motivatie is. In ieder geval niet tijdens je sollicitatiegesprek.
quote:
Misschien moet je dat dan toch even in je info zetten, er staat nu een plaatje van eeen meisje voor je naam
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_68320837
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:04 schreef Bob-B het volgende:
Blijf dan ver weg van defensie en ga wat anders verzinnen. Help je jezelf niet mee en al helemaal niet hare majesteit door toch je land te gaan dienen.
Wat een onzin. . Wil je zeggen dat als je het niet eens bent met de gevestigde orde niet in het leger thuis hoort? Ik ga voor de ervaring, het avontuur, echte dingen doen, leven en een beetje geld.
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:17 schreef Dvons het volgende:
Wens te beginnen bij LMB; uitstekend!
Beginnen als officier vanuit spijkerbroek en dan naar LMB; niet doen!
Verder sluit ik me aan bij het commentaar van mijn voorganger hierboven.
Nee, ik wil gewoon lekker de modder in. Niet eerst in de schoolbanken en dan pas tussen jongens die wel lekker smerig zijn geworden.
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:45 schreef RonaldV het volgende:
Denk je dat je na een paar jaar dienst (met minstens één uitzending) zonder problemen weer gewoon tussen studentjes kunt zitten die nog nooit iets engers hebben meegemaakt dan een onweersbui?
Dat weet ik niet. Op het moment studeer ik niet omdat ik naar de hogere hotelschool wil maar niet de juist papieren heb. Ik ben de opties een beetje aan het afwegen en dienst heeft al lang mijn interesse. Ben al vaak bij Schaarsbergen geweest vrienden ophalen/brengen. Volgens mij heb ik wel een aardig beeld van het hele gebeuren.
quote:
Misschien moet je dat dan toch even in je info zetten, er staat nu een plaatje van eeen meisje voor je naam
Weet ik
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:45:40 #142
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68321112
van spijkerbroek naar Officier is wel mogelijk.
meeste officieren zijn vanuit spijkerbroek

onderofficieren daarintegen verkrijgen vaak nogal wat meer draagvlak als ze vanuit paraat komen.
ondervind ik nu al. Maar ach.. je niet laten gekmaken.

maar je argument, niet mijn oorlog blabla.. sorry
ga dan bij de brandweer
  donderdag 23 april 2009 @ 22:48:18 #143
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68321225
Ik begrijp je reden om eerst militair te worden, en daarna weer naar school te gaan. Het is ongeveer wat ik ook heb gedaan, alleen deed ik er bijna 12 jaar over om weg te komen bij Hare Majesteit.
Maar daarna kwam ik dus wel tussen de studenten/pas afgestudeerden, en ik kan je vertellen dat dat niet het makkelijkste is. Je doet bij defensie een heleboel ervaringen op, en studenten kunnen zich daar vaak niet aan spiegelen. Onbegrip zul je heel veel tegenkomen. Als je denkt daar goed tegen te kunnen wens ik je alle succes. Maar ik zou je willen aanraden om toch vooral je HBO studie bovenaan je lijstje van keuzes te zetten, want ik ben bang dat de kans erg groot is dat je je HBO niet zult afmaken als je eenmaal uit dienst bent.
- Privacy Matters
pi_68323691
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:45 schreef Pumatje het volgende:
van spijkerbroek naar Officier is wel mogelijk.
meeste officieren zijn vanuit spijkerbroek

onderofficieren daarintegen verkrijgen vaak nogal wat meer draagvlak als ze vanuit paraat komen.
ondervind ik nu al. Maar ach.. je niet laten gekmaken.

maar je argument, niet mijn oorlog blabla.. sorry
ga dan bij de brandweer
Het is niet echt een argument meer een opmerking. brandweer is ook gaaf alleen erg weinig vacatures. ik zie het voor korte tijd 3 a 5 jaar en niet voor 40 jaar, maar je weet nooit. Heb jaren op school gezeten wil nu wel eens wat anders doen.

[ Bericht 37% gewijzigd door 1517 op 24-04-2009 01:06:51 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 12:34:51 #145
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68651730
Als je avontuur zoekt zou ik lekker survival begeleider worden in de Ardennen ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 4 mei 2009 @ 14:18:28 #146
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68654858
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:58 schreef 1517 het volgende:

[..]

Het is niet echt een argument meer een opmerking. brandweer is ook gaaf alleen erg weinig vacatures. ik zie het voor korte tijd 3 a 5 jaar en niet voor 40 jaar, maar je weet nooit. Heb jaren op school gezeten wil nu wel eens wat anders doen.

ik heb met ongeveer hetzelfde motief dienst genomen.
Ik studeerde al meer dan 7 jaar, wil wat anders.

misschien blijf ik voor de rest van mijn leven hangen, misschien niet..
Het is in ieder geval het beste wat me ooit is overkomen

je leert vooral een boel over jezelf, en wordt af en toe echt met de neus op de feiten gedrukt en zo kun je er heel goed iets mee gaan doen.
pi_68669322
Net naar de doden herdenking gekeken maar mij viel op dat de bevelhebbers van de strijdkrachten geen degens droegen. Is hier een speciale reden voor?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:35:39 #148
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_68678253
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Net naar de doden herdenking gekeken maar mij viel op dat de bevelhebbers van de strijdkrachten geen degens droegen. Is hier een speciale reden voor?
Die dragen ze nooit bij de herdenking.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 mei 2009 @ 00:58:15 #149
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68678795
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Degens zijn alleen voor ceremoniële figuren binnen de KL, ik noem een commandant van de vaandelwacht om maar iets te noemen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:05:39 #150
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_68678936
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef AchJa het volgende:

De goede oude veldkeuken

Ik was altijd blij als dat apparaat meeging, dan kregen we iig wat anders te bikken dan die Struik blikken. En dan in de rij staan bij de gamellen of het eten werd opgevoerd bij je tank in tankgamellen, dan wist je iig zeker dat het eten koud was.
De mensen van de veldkeuken waren en zijn mijn helden.

Je moet voor de lol eens een paresto toko binnenlopen en vragen welke kok mee het veld in wil om op een veldkeuken te koken. Ze willen dan alllemaal mee.

Hebben ze eindelijk weer eens de kans om de vaste keuken te verlaten en in het veld te laten zien wat ze kunnen. Voor 300 man koken op één veldkeuken en dan met een heerlijke blauwe hap op de proppen komen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')