abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67050515
Onze dame moet over een tijdje in een groter bedje gaan slapen. Nu ligt ze in een ledikantje.

Het volgende bed moet natuurlijk groter zijn. Een peuterbed kan.

Neemt niet zoveel plaats in, en voor je kind kan het fijn zijn niet meteen in een heel groot bed te liggen. Een plank voor de veiligheid zit er meestal wel bij.
Nadeel is dat je over een tijd weer een nieuw bed, nieuwe matras e.d. moet kopen.

Een meegroeibed is ook een mogelijkheid

of

of

Je hebt maar 1 keer een bed nodig, een matras moet je wel extra kopen, of je vindt het goed dat je kind op meerdere stukken matras ligt. Al moet je over een tijd sowieso een nieuwe matras kopen, dus misschien telt dat niet als nadeel.

Een eenpersoonbed kan ook

Je bent meteen klaar met alles, als er 's nachts iets is, kun je gezellig bij je kind gaan liggen en hoeft over een paar jaar niet weer op zoek. Maar het is wel groot ineens, van een ledikantje naar een groot bed. Dit bed past overigens wel goed bij de rest van de meubels.

Hierbij (life time) heb je ook een soort van kistje van precies in het bed past, waardoor het eerst korter is en niet meteen zo'n groot bed. Je kunt er ook een hoogslaper van maken. Dit is dan wel weer een stuk duurder, dat moet echt lang gebruikt worden.

Voor wat voor soort bed hebben jullie gekozen en waarom? Hoe bevalt het? Wat vindt je kind ervan? Zou je weer voor hetzelfde soort bed gaan als je nog eens kon kiezen?

Zelf vind ik zo'n bed met metalen versiersels erg mooi, dat met wat kussens net een bankje is. En dan een felroze dekbedovertrek en een roze hemeltje. J. is daar minder enthousiast over. Maar eerst moeten we maar eens kijken wat voor soort bed het wordt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_67050677
Wij hebben dat witte metalen meegroeibed. Als je het uitschuift kan je eerst een van de stukken van de matras bijv aan het voeteneind leggen, daar zal ze geen last van hebben. Tegen de tijd dat hij naar de grootste stand moet, mag er so wie so wel eens een nieuwe matras op, denk ik. Of vinden we dat bed tegen die tijd niet leuk meer, dat kan ook.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_67050858
Ik vind meegroeibedden helemaal niet mooi. Hier komt dus een peuterbed eerst en daarna normaal bed of gelijk een normaal bed. Zit hier nog wat over te twijfelen. Zo'n plankje aan de zijkant kan ik zelf ook wel op een normaal bed monteren namelijk en dan ben je in 1 keer klaar.

Maar het duurt hier nog 1 jaartje voordat ik de beslissing moet nemen. Dus als iemand wat zinnigs over mijn idee kan roepen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:12:50 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_67051015
Amber had eerst een peuterbedje, maar dat was omdat mijn moeder er nog eentje had staan. Anders hadden we wrs. wel meteen een eenpersoonbed gekocht. Die heeft ze nu dan ook, want Iris slaapt nu in het peuterbedje.

Maar goed. Ik zou denk ik meteen een persoonsbed kopen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:18:49 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_67051185
ik had gelijk een normaal bed gekocht. Mijn kinderen hadden daar nooit problemen mee. Anders blijf je aan het kopen
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:19:39 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67051206
Sasha krijgt een 'junior-bed'. Volgens mij is dat peuter-grootte, maar dat is omdat ik dat bed per se wilde hebben.
Maar dan nog denk ik niet dat wij gelijk naar een groot bed over gegaan zouden zijn, die overstap vind ik wel echt heel groot ineens. Dan dus een peuter of een meegroei.
pi_67051566
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:19 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha krijgt een 'junior-bed'. Volgens mij is dat peuter-grootte, maar dat is omdat ik dat bed per se wilde hebben.
Maar dan nog denk ik niet dat wij gelijk naar een groot bed over gegaan zouden zijn, die overstap vind ik wel echt heel groot ineens. Dan dus een peuter of een meegroei.
Past dat bed bij jouw babykamer Sofie van van Bopita? Zo ja, van heb je linkje naar dat bed of bijv. foto?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67051642
Heeft een kind er ook 'last' van als het in een groter bed ligt? Of is het meer voor ouders die het verschil groot vinden?

Hoe oud zijn jouw kinderen overgegaan Arno Klaassen?

Wat vind je niet mooi aan een meegroeibed Kahlen? Zoiets als dat witte van ikea vind ik nog wel leuk. Het bed dat ze ook hebben met de opgeklapte hoofd- en voetuiteindes vind ik dan weer minder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_67051715
Wij hebben voor Morris een peuterbed gekocht omdat een eenpersoonsbed niet echt in zijn kamertje op de woonboot paste. En nu in het nieuwe huis heeft hij een eenpersoonsbed gekregen en slaapt Lis in het peuterbed.

Allebei de bedden zijn vooral gekocht omdat we ze mooi vonden. Matras en lattenbodem ed kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Die van Morris komen van IKEA.
Het bed zelf kan je samenstellen met Keeklampdelen. Wij waren te lui en hebben een exemplaar gekocht dat hier in Amsterdam kant en klaar in de winkel stond

Het peuterbedje met lattenbodem en matras kwamen van Loods 5.
Het leek me een fijn bedje omdat er van die opstaande randjes aan de zijkant zitten, net als bij dat IKEAbedje dat jij op het oog hebt. Daar had ik ook voor gekozen als we niet al een peuterbedje hadden. Ik vind dat zo'n lief bedje

Ik was op zoek naar een foto van het peuterbedje en kwam deze tegen Ik weet niet of dat nou goede reclame is!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:35:18 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67051750
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:29 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Past dat bed bij jouw babykamer Sofie van van Bopita? Zo ja, van heb je linkje naar dat bed of bijv. foto?
Nee, het is een uniek zelfgemaakt Pluk van de Petteflet bedje.
Sofie schuift door naar de nieuwe baby.
pi_67051852
Hier zijn ze snel in een groot bed gegaan, Timo omdat ie het onprettig vond en niet sliep in een ledikant. Hij was net een anderhalfjaar toen hij in een groot bed ging slapen. Merijn was ook anderhalf, zijn broertje kwam en hij is in mijn 'oude' bed beland met uitval beveiliging.

Beide heren zijn never hun bed uitgekomen (dat is mazzel hoor) en hebben tot nu toe (klopt af op hout) prima geslapen in een groot bed. Voordeel vind ik ook van een een persoonsbed, dat je als je kids gaan logeren, ze gewend zijn aan een groot bed. Ik maakte het wel kort op : kussen laag in het bed en dekbed ruim onder het matras. Beide heren hebben nu nieuwe bedden (en matrassen) gericht op hun groei : zonder voetbord/hoofdbord en merijns bed is 220 cm lang (hij dreigt 2m + te worden)

Oja, Timo is een keer uit bed gelazerd, bij oma... hij zat in boeda houding voor het bed te slapen !! Hij weet er zelf niets van. Vallen was altijd mijn grote angst.
pi_67051910
Morris is anderhalf jaar geleden tijdens de vakantie uit zijn eenpersoonsbed gevallen en heeft toen zijn sleutelbeen gebroken
pi_67051966
zo vroeg al naar een groot bed...

Pepijn ligt voorlopig echt nog wel in zijn ledikantje, die gaat never nooit niet in zijn bed blijven liggen anders.

Daarna komt er overigens een peuterbed voor zolang we in dit huis wonen. Bij een gewoon 1 persoonbed blijft er wel heel weinig kamer over.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:43:50 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67052049
Een leuk alternatief: een Mongoolse bedbank ( 200 x 90 cm) met veiligheidsrek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67052131
Dat is al jong. Hier zal ze een jaar of 3 zijn voor ze over gaat. Op zich is er wel genoeg plek voor een 1persoosnbed, het is een redelijk grote kamer, al zullen we dan wel met meubels moeten gaan schuiven. Op den duur gaat de commode ws weg en dan past het makkelijk. We rekken het het liefst zo lang mogelijk, ik denk echt dat ze uit bed gaat klimmen als ze dat kan en dan het hele huis door gaat lopen.
*OUD heilige*
pi_67052145
Whaaaa, die wil ik, waar koop je die macka???
*OUD heilige*
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:47:10 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_67052167
Ive is vorig jaar zomer overgegaan naar een meegroei bed. Een 1-persoonsbed vond ik nog wel erg groot voor hem. We keken eigenlijk naar een peuterbed, maar via via kon ik goedkoop dit bed overnemen.

En dat bevalt prima. Hij kan zelf in en uit, maar dat gaat ook goed. Die extra plank aan de zijkant is wel erg handig.
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 21:51:03 #18
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_67052297
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:46 schreef YPPY het volgende:
Whaaaa, die wil ik, waar koop je die macka???
hier dus. Veiligheidsrek moet je zelf voor zorgen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_67052321
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:46 schreef YPPY het volgende:
Dat is al jong. Hier zal ze een jaar of 3 zijn voor ze over gaat. Op zich is er wel genoeg plek voor een 1persoosnbed, het is een redelijk grote kamer, al zullen we dan wel met meubels moeten gaan schuiven. Op den duur gaat de commode ws weg en dan past het makkelijk. We rekken het het liefst zo lang mogelijk, ik denk echt dat ze uit bed gaat klimmen als ze dat kan en dan het hele huis door gaat lopen.

Ik dacht dat Lis dat ook zou doen. Maar die blijft net als Morris heel braaf in bed liggen roepen en /of schreeuwen om mama of papa
pi_67052324
Het mag niet van J.
*OUD heilige*
pi_67052336
Hey die slaaphouding ken ik !!

Ja, jong maar Timo sliep voor geen CM in een ledikant. Bij mijn ouders is hij dus uit het ledikant geklommen en zelf in een groot bed gaan liggen. (stond op dezelfde kamer) Toen sliep ie !! Hij sliep door en dat had ie nog nooit gedaan ! Dus toen accuut ledikant eruit en bed erin. De oplossing voor zijn slaapprobleem..

Timo in zijn oude bed...
pi_67052359
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:51 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik dacht dat Lis dat ook zou doen. Maar die blijft net als Morris heel braaf in bed liggen roepen en /of schreeuwen om mama of papa
Serieus? Gaan ze niet stiekem in de kasten klimmen, alle laatjes van de badkamerkast openmaken of bovenop een kat liggen? Gewoon in bed blijven?
*OUD heilige*
pi_67052396
Jayden is een paar maanden voor zijn vierde over gegaan op zo'n mammut bed van de ikea We wilden gewoon eigenlijk een 1 persoonsbed omdat het ledikantje me eigenlijk in de weg begon te staan, het nisje in zijn kamer was maar 190 dus een 1 persoonsbed past net niet, het mammut konden we er precies klem inzetten. Jayden heb het nooit super tof gevonden, veel te groot lag altijd opgerold in een hoekje omringd door knuffels die voor de meeste opvulling in het bed zorgde. (Alicia deed dat ook wel, maar niet zo fanatiek) Sinds Afgelopen kerst (dus zeg een goed half jaar - drie kwart jaar nadat hij het mammut bed kreeg) hebben we hem er alweer uitgegooid, hij ligt nu weer op het (versmalde) ledikant matrasje in een carstentje . En hij slaapt giga goed, hij voelt zich veel fijner in dit kleine hokkie en aangezien hij nog lang niet richting die 120 gaat zal hij ook nog best lang er mee kunnen doen en gaan doen denk ik.

Alicia heeft destijds in een peuterbed geslapen, mede door ruimte gebrek toendertijd gekocht, maar vanaf dat we hier wonen in een halfhoogslaper. Als ik in r'dam de ruimte had gehad had ik bij haar ook direct een een persoonsbed gekocht. (zeker omdat ik toen nog niet de ervaring had dat je als ouder er misschien wel aan toe bent maar dat het kind er misschieb nog niet aan toe is(zoals bij jayden nu het geval is))
pi_67052427
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:52 schreef YPPY het volgende:

[..]

Serieus? Gaan ze niet stiekem in de kasten klimmen, alle laatjes van de badkamerkast openmaken of bovenop een kat liggen? Gewoon in bed blijven?
Serieus waar
  zaterdag 14 maart 2009 @ 21:55:53 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_67052475
quote:

[..]

Ive blijft ook braaf liggen! Wonder boven wonder. Hij roept ons alleen maar. Of gaat keihard huilen. Maar niet uit bed.
pi_67052501
quote:

[..]

Hier ook ..nu ze lezen treffen we ze negen van de 10 keer lezend aan in bed.. Daarvoor gingen ze spelen in hun kamer of bed maar niet hun kamer uit. Alleen in het weekend mogen ze zelf naar beneden, maar meestal ben ik dan al wakker.
Hier zie je merijn in zijn oude bed, een half hoogslaper. Die uitvalbeveiliging heeft prima gewerkt !

[ Bericht 4% gewijzigd door Stout op 14-03-2009 22:03:03 ]
pi_67052725
quote:

[..]

Beiden blijven niet in hun bed liggen, vanaf dat ze eruit konden deden ze dat ook, Alicia ging dan lief en zoet spelen op haar kamer, Jayden nam het ervan en ging op onderzoek uit, met een spoor van chaos achterlatend. Zijn kamer ging dan ook op de haak, waardoor de chaos beperkt bleef op zijn kamer (kasten leegtrekken, alle kleren door de kamer heen ('dat is een spoor mama'), speelgoed kisten op zijn kop, bed uit elkaar slopen ('ik wilde een tent bouwen'), voor het raam gaan staan (en de overbuurvrouw laten schrikken) plassen in de kast, deur barricaderen etc etc etc) Zijn kamer hoeft tegenwoordig niet meer op de haak, hij weet dat ie op zijn kamer moet blijven, de chaos maakt ie nog steeds.
pi_67052736
Kyllian slaapt nu nog in zijn ledikant....

Maar nieuwe bed (200x90) staat hier al klaar en gaat hij na de verhuizing (over 2,5 maand) in slapen:
pi_67052802
Wow wat een plaatje van een bed !
pi_67052830
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:02 schreef Meimeltje het volgende:
Kyllian slaapt nu nog in zijn ledikant....
Maar nieuwe bed (200x90) staat hier al klaar en gaat hij na de verhuizing (over 2,5 maand) in slapen:
[ afbeelding ]
Die wil mijn man ook, maar ik niet... Mijn god, ik moet er niet aan denken... zoonlief moet dat bed gewoon nooit tegenkomen, dan weet hij er niks van en kan hij mijn man niet stiekem ompraten om die te kopen.
pi_67052941
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:04 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Die wil mijn man ook, maar ik niet... Mijn god, ik moet er niet aan denken... zoonlief moet dat bed gewoon nooit tegenkomen, dan weet hij er niks van en kan hij mijn man niet stiekem ompraten om die te kopen.
Hihi ik vond autobedden vroeger afschuwelijk Alles voor jongens trouwens, vreselijk die jongensthema's, doe mij maar de meidendingen....maar ik ben geloof ik nu wel helemaal in to de jongensdingen gekomen
pi_67053038
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:08 schreef Meimeltje het volgende:
Hihi ik vond autobedden vroeger afschuwelijk Alles voor jongens trouwens, vreselijk die jongensthema's, doe mij maar de meidendingen....maar ik ben geloof ik nu wel helemaal in to de jongensdingen gekomen
Maar goed dat mijn man dit niet leest, straks gaat hij nog denken dat er nog hoop is op een autobed en dat moet niet

Laatst had hij al op marktplaats zitten zoeken
pi_67053117
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:10 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Maar goed dat mijn man dit niet leest, straks gaat hij nog denken dat er nog hoop is op een autobed en dat moet niet

Laatst had hij al op marktplaats zitten zoeken
er staan er nu maar 70 op
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:13:16 #34
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67053172
hahaa dat bed van kyllian

ik vond het eerst onzin, een peuterbed. waarom niet gewoon gelijk een groot bed enzo, gelijk groot matras geen dubbele kosten blabla.
maar ik vond t wel heel raar om m meteen in een groot bed te doen zo'n klein hummelke.
dus toch maar besloten om een peuterbedje te kopen, wel een echt jongensbed (vind ik zelf )

en de prijzen bij ikea zijn zo laag dat ik daar wel een extra bed voor wil kopen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:14:52 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67053238
Het witte metalen meegroeibedje van Ikea

Saskia was ruim 2,5 toen ze dit bedje kreeg en is altijd netjes blijven liggen Ze is begonnen op de kleinste stand en nu staat op ie op de grootste stand en ligt er een matras van mijn oude bed in (dat bed had ik gekocht toen ik alleen ging wonen, 4 maanden later ging ik bij Swets wonen. Matras is dus nog hartstikke nieuw )
Over een jaar of twee als Nienke het ledikantje uit kan, krijgt Saskia wel een nieuw bed denk ik

Tijn laten we zo lang mogelijk in het ledikant liggen.. Hij is al een gevaar voor zichzelf en z'n omgeving als ie in mijn blikveld is.. laat staan als ie zelf uit bed kan komen Maar dan gaat ie denk ik ook wel naar een meegroeibed, ik vind dat wel een ideale oplossing
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:18:31 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_67053378
Als Ruben niet al te snel groeit doe ik hem het liefst eerst in een juniorbed of 180 bed ofzo. Dat 2.10 bed komt wel als hij naar de middelbare school gaat

[ Bericht 2% gewijzigd door Troel op 14-03-2009 22:36:57 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:33:29 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67053980
Onze heren zijn allemaal vanuit het ledikant in een eenpersoonsbed gegaan. We hebben een enorm groot ledikant, en daar lagen ze tot ruim 3 in. (en daar konden ze niet uitklimmen, rondmetalen bed. )
Géén enkel probleem met eruit gaan, ze blijven allemaal zoet liggen en roepen dan. Ik vind het echt zonde van mijn geld, zo'n meegroeibed. En de jongens vonden het maar wat stoer, een groot bed!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 22:37:27 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_67054101
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 21:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, het is een uniek zelfgemaakt Pluk van de Petteflet bedje.
Sofie schuift door naar de nieuwe baby.
Die vanMP? Wilde pas de foto's nog eens kijken maar kon ze helaas niet vinden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 14 maart 2009 @ 23:22:44 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67055502
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Die vanMP? Wilde pas de foto's nog eens kijken maar kon ze helaas niet vinden
Ja die!
Ik kan je de foto's evt. wel mailen als je nog eens wil kijken? Wat is je adres?
  zondag 15 maart 2009 @ 00:11:04 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67057080
Wij hebben meteen gekozen voor eenpersoonsbedden. Nooit een probleem mee gehad eigenlijk. Ze zijn er nooit uitgevallen of iets dergelijks. Ik wilde eerst zo'n peuterbed kopen, maar vond het op het laatst eigenlijk zonde van het geld.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_67057126
Als Pepijn zo hard blijft groeien als hij nu doet dan past ie op zijn 18de nog in een peuterbed
  zondag 15 maart 2009 @ 00:15:13 #42
37150 livelink
pi_67057221
Ach ja, Job past ook nog 3x in zijn grote bed. Maar het deert hem niet geloof ik
Overigens had ik het voor het goedkope niet hoeven doen. Job en Katja hebben het gepresteerd om het bed van Katja volledig te vernielen. Samen er op springen, dat was te veel voor ons goedkope IKEA-bed. Katja heeft dus nu inmiddels haar tweede eenpersoonsbed , ik had achteraf gezien net zo goed een peuterbed kunnen kopen.
  zondag 15 maart 2009 @ 00:21:16 #43
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_67057375
Melvin is vlak voor z'n 3e verjaardag naar een 1-persoonsbed gegaan. Ik vond zo'n peuterbed wel erg leuk, maar vond het zonde om na een paar jaar weer een nieuw bed te moeten kopen. En ik kan af en toe even lekker bij hem kruipen. Hij bleef in het begin ook netjes in z'n bed liggen tot ik op z'n kamer kwam. Tegenwoordig komt hij mij wakker maken!

M'n ex heeft wel een peuterbed gekocht, maar die hoorde ik laatst zeggen dat hij erover zit te denken om nu toch een 1-persoonsbed aan te schaffen. Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ik vermoed dat Melvin te groot voor het peuterbed begint te worden. Daar heeft hij dan maar 2 jaar plezier van gehad.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_67057597
Wij hebben hetzelfde meegroeibedje als ET voor Myrthe. Juliette ligt nog gewoon in een ledikantje. Misschien krijgt ze later myrthe's bed en myrthe een (half)hoogslaper, dat weet ik nog niet.
Was dat bedje nu trouwens niet 20 euro goedkoper bij ikea voor familyleden? Volgens mij hebben we daar post over gehad.
  zondag 15 maart 2009 @ 00:44:25 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67057910
Als ik dit zo zie, zou ik voor eli voor een peuterbed gaan met zo'n balk ernaast.
en dat er kinderen zijn die na hun 2e verjaardag nog in een lediaknt slapen. dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat men dan wel overging. weer wat geleerd

nu heb ik een vergelijkbare vraag. eli heeft een slaapknuffel, die hij alleen in bed mag. in het ledikant is het simpel, maar hoe gaat dat dan werken als hij zelf in en uit bed mag, en dan dus knuffel zelf kan meeslepen... hebben mensen hier een vergeljikbare situatie gehad? zo ja, hoe gingen jullie er dan mee om?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_67058340
Damian slaapt sinds iets voor zijn 2e jaar in een peuterbedje. Wij vonden een peuterbedje handiger qua formaat.

Davinia, de knuffels van Damian zijn eigenlijk alleen voor in bed maar soms sleept hij ze toch mee. Vaak mag dat even omdat hij het ook leuk vindt om met ze te spelen en voor ze te zorgen (drinken en boterhammen geven..) Maar dan zeg ik na een tijdje wel dat het genoeg is en dat de knuffels weer naar bed moeten. Tot nu toe maakt Damian daar geen probleem van, zolang we er een leuk spelletje van maken.
pi_67061102
Mahre is ook van ledikant naar peuterbed gegaan, omdat we het een leuk bed vonden, en ik eigenlijk een 1 persoonsbed te groot vond ineens. Ze komt er 's nachts niet uit dan huilt ze als ze ons nodig heeft en 's ochtends als ze wakker is komt ze er wel zelf uit en kruipt bij ons.

Davina, wij zeggen altijd dat beer en speen overdag slapen omdat ze 's nachts wakker zijn! na het aankleden gooit mahre ze zelf weer in bed. meestal gaat dat wel goed. beren mogen ook wel mee naar beneden overdag maar speen niet. als ze eens boven speelt dan leg ik speen hoog neer.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:21:10 #48
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67062204
oh, trouwens, max ligt ook heel vaak in een 2persoonsbed in zn eentje.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67062337
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:02 schreef knorretje het volgende:
Zijn kamer ging dan ook op de haak, waardoor de chaos beperkt bleef op zijn kamer (kasten leegtrekken, alle kleren door de kamer heen ('dat is een spoor mama'), speelgoed kisten op zijn kop, bed uit elkaar slopen ('ik wilde een tent bouwen'), voor het raam gaan staan (en de overbuurvrouw laten schrikken) plassen in de kast, deur barricaderen etc etc etc) Zijn kamer hoeft tegenwoordig niet meer op de haak, hij weet dat ie op zijn kamer moet blijven, de chaos maakt ie nog steeds.
Ik ben blij dat dit hier niet zo gaat, wat erg om zoiets mee te maken. Het doet me denken aan die programma's met zo'n Nanny die bij heel lastige kinderen langs gaat. Ik hoop echt dat mijn zoon dit niet gaat doen.
pi_67062434
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja die!
Ik kan je de foto's evt. wel mailen als je nog eens wil kijken? Wat is je adres?
Be, hoe bevalt je Pluk bedje ? Staat ie al bij Sacha op de kamer?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:47:06 #51
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_67062485
Hier kunnen we het ledikant ombouwen tot een peuterbed.
De oudste is rond 2,5 jaar van ledikant naar peuterbed gegaan. Rond zijn derde verjaardag naar een echt eenpersoonsbed.
De middelste en de jongste slapen beiden nog in een ledikant, maar de middelste zijn ledikant bouwen we binnenkort om tot een peuterbedje.

Hier ook kinderen die braaf in hun bed blijven liggen en net zo lang roepen en gillen tot we komen

Knuffels blijven hier braaf in hun bed als ze opstaan. Nooit problemen mee gehad
pi_67062729
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:04 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Mijn oudste heeft ook een autobed, maar wel van hout

De kunststof versies vind ik meestal ook niet zo.
Hij heeft eerst in een meegroeibed gelegen, waar nu de jongste in ligt.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 15 maart 2009 @ 11:21:38 #53
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67063058
Wilyan ging van het ledikant meteen over naar het Ikea Vikare meegroeibed. Hij was iets van anderhalf jaar oud toen hij probeerde om over de rand van het ledikant te koppeltjeduiken. Het leek ons niet zo verstandig om ons kind te laten experimenteren om head-first uit bed te duiken.
In het Vikarebed bleef hij gewoon liggen. Momenteel heeft hij één kant naar beneden geklapt.

Hanne heeft een tijdje in een verbouwd ledikant geslapen.
Ik heb gewoon de zijkant er (gedeeltelijk) uitgehaald en dat voldeed verder prima.

Nu heeft ze sinds afgelopen zomer een peuterbed. (70x160cm)
We keken eigenlijk voor een meegroeibed maar kwamen deze tegen voor 12,50
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 15 maart 2009 @ 11:27:05 #54
3011 E.T.
pi_67063160
Toen Nienke een ledikant nodig had hebben we bij Ikea een ledikant erbij gekocht en Tijn hier in laten slapen. Daar kan ook de zijkant eruit. Het ledikant dat bij kast en commode 'hoort' en nu bij Nienke staat heeft de optie om 3 spijlen er uit te halen, dat hebben we bij Saskia een tijdje gedaan.

Bij Tijn zal dus ook eerst de zijkant er uit gaan en dan kijken we wel weer verder.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67063280
Ik heb net die Mogoolse bedbank laten zien. Hij is ook helemaal enthousiast. Misschien over 1,5 jaar..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_67063288
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:21 schreef Noli. het volgende:
Het leek ons niet zo verstandig om ons kind te laten experimenteren om head-first uit bed te duiken.
Volgens mijn ouders ben ik diverse keren zo uit het bed gekomen, maar dat was nog gewoon het 1e babybed (ik liep al met 8 maanden, was er heel snel bij).

Mijn ouders hebben toen uit de zijkant een paar latjes gehaald zodat ik daar doorheen kon kruipen , vonden ze wat veiliger dan mijn geklim en head first naar beneden duiken

Ik begrijp dus wel dat je de zijkant eruit gehaald hebt!
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2009 @ 11:33:56 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_67063324
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:34 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik ben blij dat dit hier niet zo gaat, wat erg om zoiets mee te maken. Het doet me denken aan die programma's met zo'n Nanny die bij heel lastige kinderen langs gaat. Ik hoop echt dat mijn zoon dit niet gaat doen.
Lekker kort door de bocht!

Hier een meegroeibedje voor beide, en voor Cas met een extra rekje er voor, omdat hij graag door zn hele bed heen ging.

Vanwege dit soort aktie's:

hield ik mijn hart vast, maar juist hij bleef in zn bed net zo lang gillen tot iemand hem er uit kwam halen.

Ze hebben trouwens nooit op de uitgeschoven lengte geslapen, dus eigenlijk had ik net zo goed een gewoon peuterbedje kunnen kopen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 15 maart 2009 @ 11:39:56 #58
37150 livelink
pi_67063474
Geweldige foto's Moussy

Gek is dat, mijn zoon is een echte hooligan, maar op zijn slaapkamer slaapt hij gewoon en haalt geen streken uit. Het zegt allemaal helemaal niks, wat dat betreft.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:49:06 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67063753
Wij hebben gekozen voor een peuterbed en dan als ze wat ouder is krijgt ze een hoogslaper die haar opa gaat maken voor haar.

Wel gewoon een goedkope van Leenbakker aangezien het toch maar voor een kortere periode is.

dat rekje is er ondertussen af overigens, maar in het begin viel ze nog wel eens uit bed dus vandaar.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 15 maart 2009 @ 12:05:23 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67064194
quote:

[..]

Bij Demi ( die nu bijna 4 jaar is) zit er ook een haakje op de deur, dit omdat het zonder haakje voor gevaarlijke situaties heeft gezorgd.
zo wilde ze een flesje maken voor Nika ( haar babyzusje)en heeft ze water in de fles in de magnetron gezet en zo op 20min. heel het flesje zag zwart, gelukkig kwamen we er al achter voor de 20 min. voorbij waren.
Ze bedoelde het goed maar het is wel gevaarlijk.

Verders is ze helemaal geen moeilijk kind, en alles wat ze doet doet ze met goede bedoelingen, alleen dat kan ook gevaarlijk zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 15 maart 2009 @ 12:51:08 #61
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67065550
Voorlopig is Ken ook nog in zn ledikantje, maar ik ben verliefd geworden op dat keerbaar Kurabed van ikea. Ook omdat dat nog iets heeft van een ledikant, die opstaande balken bijvoorbeeld. Daar kunnen we knuffels en doeken aan hangen. Maargoed, hij past nog in z'n ledikant zegt lief. Dus waarom al een nieuw bedje?
>>> Oh! Mijn rug, zeg! Binnenkort kan ik het niet meer opbrengen, hoor.....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 15 maart 2009 @ 13:00:02 #62
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67065867
Dat autobed van beefcake, wat leuk! Maar dat mag vast ook niet.

In de nieuwe variant van het ledikant dat wij hebben, kan de zijkant eruit. Bij onze nog niet, we hebben het nog nagevraagd, maar je hebt dan echt een ander stuk nodig. Wel erg jammer, was makkelijk geweest om te oefenen.

De vorige bewoners hadden wel een haakje op de deur zitten, maar dat hebben we eraf gehaald. Op zich is de 1e verdieping wel veilig. Alleen zie ik d'r wel 's nachts de deur open maken en de poezen gaan lokken zodat die bij d'r in bed gaan liggen, dat is dan weer wat minder.

Wat eng als Demi zoiets gaat doen, ook al bedoeld ze het lief.
*OUD heilige*
  zondag 15 maart 2009 @ 13:04:03 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67066017
O Yppy, jij stelt precies de vragen die in mijn achterhoofd zaten! Goed topic!

Ik zou eigenlijk zeggen dat je meteen naar een groot bed kunt. Dat deden wijzelf immers vroeger ook! (tenminste, ik).
Maar zo'n peuterbedje is wel cute natuurlijk! Ik vraag me ook ernstig af of Simon in de categorie Jayden gaat vallen, of in de categorie Morris

Wel weet ik dat het geen autobed wordt...!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 15 maart 2009 @ 13:06:41 #64
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_67066135
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:00 schreef YPPY het volgende:
Dat autobed van beefcake, wat leuk! Maar dat mag vast ook niet.

In de nieuwe variant van het ledikant dat wij hebben, kan de zijkant eruit. Bij onze nog niet, we hebben het nog nagevraagd, maar je hebt dan echt een ander stuk nodig. Wel erg jammer, was makkelijk geweest om te oefenen.

De vorige bewoners hadden wel een haakje op de deur zitten, maar dat hebben we eraf gehaald. Op zich is de 1e verdieping wel veilig. Alleen zie ik d'r wel 's nachts de deur open maken en de poezen gaan lokken zodat die bij d'r in bed gaan liggen, dat is dan weer wat minder.

Wat eng als Demi zoiets gaat doen, ook al bedoeld ze het lief.
Dan hebben wij hetzelfde bed Dat bed uit de OP hé? Wij hebben hetzelfde euvel, wij nog zoeken naar dat plankje! Maar ik kon me ook al niet herinneren dat we een plankje over hadden...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 15 maart 2009 @ 13:07:39 #65
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67066174
Bij "Move the bus!!!!!!!!" hebben ze een keer een boekenbed gemaakt, is dat niet leuk voor Simon? En dan schilder je er allemaal Diddls op.
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 13:08:36 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67066219
Christan ging naar het bekende Vikarebedje. We kochten er twee voor de prijs van één, omdat er eentje een kapotte poot had. qltel en ik woonden toen nog apart en we vonden het een prettig idee voor Christan dat hij bij ons allebei eenzelfde bedje had. Opa is handig en had de kapotte poot zo gerepareerd In één van die bedjes slaapt Kai van M@x nu

Nadat mijn vader overleden was, heeft Christan zijn bed gekregen (kind groeit veel te hard). 't Is een mooi blank eiken seniorenbed Hij kan er dus tot zijn 80e mee doen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 maart 2009 @ 13:09:23 #67
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67066247
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dan hebben wij hetzelfde bed Dat bed uit de OP hé? Wij hebben hetzelfde euvel, wij nog zoeken naar dat plankje! Maar ik kon me ook al niet herinneren dat we een plankje over hadden...
Dat bed idd. In 'onze' tijd was het helemaal anders. Toen bestond zoiets moderns nog niet. En de verkoopster wist van niks. Ook niet over de afwijkende maten van de ikea bedjes. Stond ons heel schaapachtig aan te kijken. Het plankje is niet los te koop, dat leek me anders ook wel handig, die optie valt dus af.
*OUD heilige*
pi_67066340
quote:
Op zondag 15 maart 2009 11:33 schreef moussy het volgende:
Lekker kort door de bocht!
  zondag 15 maart 2009 @ 13:16:26 #69
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67066485
Brent hebben we gelijk in een groot bed gelegd toen hij een aantal keer uit zijn ledikant donderde (nachtmerries had ik er van!). Zonder rekje trouwens. We hebben een iets dunnere matras genomen dus als ie rolt moet hij over een randje heen rollen en dat kan niet
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_67067674
quote:

[..]

dat hoop ik dan ook maar voor je, want als dit al door je als 'lastige kinderen' wordt omschreven....
  zondag 15 maart 2009 @ 13:54:38 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67067814
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:42 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Be, hoe bevalt je Pluk bedje ? Staat ie al bij Sacha op de kamer?
Het bedje is prachtig maar nog lang niet in gebruik hoor. Sasha is daar echt nog te klein voor. Hij staat er dus wel, maar zonder matras, dat stonk namelijk behoorlijk naar de rook dus dat ligt op zolder.

Overigens waren wij van plan om Sasha heel lang in zijn ledikantje-zonder-zijkant te laten slapen. Mijn nichtje ging met 2 naar over naar een peuterbed omdat dat bij haar niet kon, maar wmb had Sasha dat volgehouden tot het echt niet meer paste. Maar ja... ik kon het pluk-spul echt niet laten gaan...
  zondag 15 maart 2009 @ 14:21:26 #72
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67068951
Oh wat een leuke bedjes heb ik al gezien

Linde is 2 als de baby komt en nu twijfel ik dus of we er nog een ledikantje bij gaan kopen of dat ze naar een groter bed gaat zodat de baby haar bedje overneemt. Is 2 niet erg vroeg voor een groot bed?
  zondag 15 maart 2009 @ 15:05:52 #73
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67070681
Wat toevallig, wij hebben net gisteren een nieuw bed voor Devin (wordt in juni 2) gekocht bij IKEA
Het is een meegroeibed geworden, die met de spijlen zoals eerder al voorbij gekomen, maar dan in het zwart. Hij heeft er nog niet in geslapen (moet nog in elkaar worden gezet) maar nadat hij een paar dagen geleden ineens doodleuk uit zijn ledikant bleek te zijn geklommen moesten we uiteraard actie ondernemen. Voor zover ik weet is hij bij zijn ontsnappingspoging niet gevallen, maar voor hetzelfde geld had hij ik weet niet wat kunnen breken natuurlijk
We hebben eerst geprobeerd de zijkant van zijn ledikant eruit te halen zoals Noli, maar daar werd het bed zo gammel van. Manlief is nu bezig het nieuwe bed in elkaar te zetten maar we laten zijn ledikant ook nog even intact (zijkant zit er weer op trouwens). Voor het geval hij ECHT niet kan wennen, eruit blijft stuiteren (ik ga een matras ernaast neerleggen) of zijn hele kamer gaat afbreken
.... met gevoel voor drama....
  zondag 15 maart 2009 @ 15:07:43 #74
190853 RockabeIIa
pi_67070746
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:21 schreef Stiemie het volgende:

Linde is 2 als de baby komt en nu twijfel ik dus of we er nog een ledikantje bij gaan kopen of dat ze naar een groter bed gaat zodat de baby haar bedje overneemt. Is 2 niet erg vroeg voor een groot bed?
Ik vind echt van niet.
(en je kunt er zo heerlijk bij gaan liggen )
pi_67070943
quote:

Valt toch wel mee? Je kunt natuurlijk altijd kiezen voor een meegroeibedje als je de overstap te groot vindt maar een normaal bed kan ook, je kunt het altijd kort opmaken zoals stout had gedaan.
Of je laat Linde zelf een nieuw bed uitzoeken

-edit-
Wij willen trouwens het allereerste bedje uit de OP kopen. Voor zover ik begrepen heb van de Ikea-website kan de zijkant daarvan ook eruit, klopt dat? In dat geval denk ik dat wij wel een goeie 2 jaar vooruit kunnen met dat bedje. Daarna zou het ook een meegroei- of peuterbedje worden want een groot bed past niet in de kamer

[ Bericht 19% gewijzigd door huuphuup op 15-03-2009 15:22:32 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_67071143
Amber heeft ook het ijzerenspijlenbed van de Ikea. Ze was volgens mij net geen 2 toen ze overging van ledikant naar meegroeibedje. Ze was over de rand van haar ledikant gedoken voor de lol... en toen von dik het tijd voor een ander bed.
Ik heb het bedje overgekocht van een vriendin, anders had Amber misschien wel een normaal bed gehad.

Ze heeft meteen de 1e nacht goed geslapen in haar nieuwe bed. We hebben haar ook laten "helpen"met het inelkaar zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67071635
quote:

stiemie, het kan denk ik wel hoor, met 2 jaar, maar als je 't liever nog iets langer uit zou willen stellen zou een tussenoplossing kunnen zijn dat je voor de baby voor de eerste maanden een leuke wieg aanschaft? zo hebben wij dat ook gedaan (maar piet was dan ook pas 17 maanden toen anna geboren werd, dus voor hem vond ik 't echt wat te vroeg).
  zondag 15 maart 2009 @ 17:31:32 #78
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67075602
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:13 schreef huuphuup het volgende:

-edit-
Wij willen trouwens het allereerste bedje uit de OP kopen. Voor zover ik begrepen heb van de Ikea-website kan de zijkant daarvan ook eruit, klopt dat? In dat geval denk ik dat wij wel een goeie 2 jaar vooruit kunnen met dat bedje. Daarna zou het ook een meegroei- of peuterbedje worden want een groot bed past niet in de kamer
Met de nieuwe bedje kan dat wel. PV en ik hadden gewoon een oude versie. Je krijgt er (volgens de verkoopster) een extra balk bij die je er dan ipv de zijkant inzet.
*OUD heilige*
  zondag 15 maart 2009 @ 17:38:10 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_67075781
Jeps, werkt als een tierelier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 15 maart 2009 @ 19:54:01 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67079907
Ah dan gaan we toch maar voor een nieuw bedje voor Linde. De baby zal de eerste tijd wel op onze kamer slapen (Linde gaat een kamer met de baby delen). Maar het lijkt me onhandig om de baby dan overdag in het ledikantje te laten slapen en Linde 's nacht. Dan blijf je die bodem omhoog en omlaag doen. Beetje onbegonnen werk.

Linde heeft nu trouwens een metalen bedje en dan lijkt het me leuk om straks over te stappen op dat witte metalen meegroeibedje van ikea
  zondag 15 maart 2009 @ 20:00:17 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67080121
Ik zit erover te denken dat als Jen uiteindelijk op haar eigen kamer gaat slapen dat we dan een meegroeibedje neerzetten. Voorlopig slaapt ze nu het grootste deel van de nacht in haar bedje, dus ik wil straks dat haar bedje wat verder van mij af staat en daarna is de stap naar haar kamertje. Ik gok rond een jaar of 2, is dat heel vroeg om in een meegroeibedje te slapen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:52:50 #82
3011 E.T.
pi_67093758
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit erover te denken dat als Jen uiteindelijk op haar eigen kamer gaat slapen dat we dan een meegroeibedje neerzetten. Voorlopig slaapt ze nu het grootste deel van de nacht in haar bedje, dus ik wil straks dat haar bedje wat verder van mij af staat en daarna is de stap naar haar kamertje. Ik gok rond een jaar of 2, is dat heel vroeg om in een meegroeibedje te slapen?
De 9 posts hier direct boven de jouwe gaan over EXACT dezelfde vraag..
  maandag 16 maart 2009 @ 10:12:31 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67094275
Hoera, we hebben de eerste nacht in het nieuwe bed overleefd
Gisteravond nog heerlijk boekjes zitten lezen op zijn bed, heel fijn, en met het naar bed brengen bleef hij liggen. Het heeft nog wel lang geduurd voordat hij in slaap viel, maar dat vind ik niet gek. Vannacht echter was hij tussen 3 en 5 wakker, moeilijk te troosten en klom hij er steeds uit zodra we in zijn kamer kwamen.
Maar..... al met al zijn we best tevreden over de eerste nacht. Hij is voor zover we weten niet gevallen (zijn oude matras lag naast zijn bed) en wennen aan een nieuw bed, met allerlei nieuwe vrijheden, is nou eenmaal lastig voor zo'n kleintje.
Oh ja, en dat zwarte spijlenbed van IKEA is MOOI!!!!
pi_67094700
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:52 schreef E.T. het volgende:

[..]

De 9 posts hier direct boven de jouwe gaan over EXACT dezelfde vraag..
Ja en de een vindt van wel en de ander van niet.
ik zie het dan wel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_67097991
Wij hebben voor Mikael toen meteen een 1 persoonsbed gekocht. Ik vond het in de winter wel "jammer". Hij had er echt moeite mee om dat bed warm te houden. Nu het weer mooier weer word is het prima te doen. Hij ligt nu in een hoogslaper wegens ruimte gebrek in huis
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67098138
Ik denk dat wij voor een peuterbedje gaan op Chris zijn 2e verjaardag.

Zijn kamertje nu is niet zo groot, daar past geen groot bed in. Ik heb nog een goed 2mx1m bed staan. Maar dat gaat dus niet qua lengte en qua breedte hou je dan weinig looppad over. En omdat we niet weten hoelang we hier nog wonen weet ik niet of ik die rommel van het kamertje wisselen (studeerkamer<>babykamer) wel waard vind.

Een peuterbedje zou wel passen. En dan een mooie tussenoplossing.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:33:21 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67099887
Nou moe, ik hoor net dat Devin vanmiddag in zijn ledikantje is gaan slapen. Nadat hij voor de 30e keer uit zijn bed kwam kruipen was manlief het zat.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:34:49 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_67099935
Berts neefje heeft een peuterbed gekregen toen zijn zusje in zijn ledikant moest en heeft vervolgens tijdenlang in een campingbedje geslapen. Geen idee of hij nou eindelijk weer in zijn bed slaapt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67100825
Onze dochter liep met 10 maanden en was een heuse berggeit, Die hing nog voor ze een jaar was een aantal keren net over het randje van het ledikant en haar hebben we met 1 jaar al in een peuterbed gelegd. De keuze van een peuterbed is destijds door mijn ouders gemaakt want die hebben het voor haar verjaardag gekocht en geschilderd toendertijd. Inmiddels is de jongste 15 maanden oud en sinds een week slaapt hij in het peuterbed. Hij is nu met zijn klimfase begonnen en ik vind het een fijner idee dat ze dichterbij de grond zijn in zo een laag bed. Ik heb het matras van het ledikant voor het peuterbed op de grond gelegd zodat als hij uit bed valt hij zachtjes neer komt. We hebben een hekje in de deurpost zodat hij niet op onderzoek uit kan gaan en we hebben de deuren van zijn schuifkast aan elkaar vast gemaakt met haakjes. Dus ook de kast kan niet worden leeg getrokken of in worden geklommen. Onze dochter is met 4 jaar naar een 1 persoons bed gegaan, een half hoogslaper. En haar peuterbed staat nu op de jongste zijn kamer.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:30:58 #90
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67105324
Emma is met ruim twee en een half naar een peuterbed gegaan. Ze had op van haar uit gezien nog wel langer in het ledikant kunnen slapen, ze paste er nog goed inen klom er niet uit. Ik kon haar echter niet zo goed meer tillen vanwege de zwangerschap en we wilden ruim voor dekomst vande baby Emma een nieuw bed geven zodat het om haar ging en niet vanwege de baby (dat was dus deels wel zo).
We hebben gekozen voor een peuterbed omdat nr 2 onderweg was en we dat bed dus voor twee kinderen gaan gebruiken. Ik wil wel proberen om Ruben langer in het ledikant te laten slapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 16:32:45 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_67105374
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:20 schreef MeNicole het volgende:
Wij hebben voor Mikael toen meteen een 1 persoonsbed gekocht. Ik vond het in de winter wel "jammer". Hij had er echt moeite mee om dat bed warm te houden. Nu het weer mooier weer word is het prima te doen. Hij ligt nu in een hoogslaper wegens ruimte gebrek in huis
Kussen op het voeteneind doen, of kort opmaken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_67105428
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:32 schreef moussy het volgende:

[..]

Kussen op het voeteneind doen, of kort opmaken.
Ja dat kort opmaken hadden we toen ook. Maar hij schoof steeds nar boven dus dan lag ie helemaal zonder dekens. Daarna hebben we iets zwaars aan het voeteneind gelegd. Dat ging wel stuk beter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:46:21 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71275642
Even een harde schop...

Waar kan je goede, betaalbare junior bedden kopen?

zijn de maten van de ikea junior bedden van de "standaard" maat, of moet je dan ook een ikea matras erbij kopen?

of zijn jullie niet tevreden over ikea bedden?

wrs gaan we voor een junior bed en ik wil me even oriënteren
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:52:00 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_71275726
Ik ben op dit moment heel tevreden over de IKEA bedden. Bij de IKEA in Utrecht heb je de binnenveringsmatras nu overigens sterk afgeprijsd liggen, dat was voor ons de reden om nu over te schakelen (zeker gezien de fratsen van afgelopen week). Ik heb het bedje wel alvast ook gekocht omdat we tzt over wilden gaan op zo'n bedje, maar ben al superblij met het matras

De peuterbedjes die niet meegroei zijn (want die heb je ook natuurlijk) zijn 160 bij 70 qua matrasmaat en dat is in mijn ogen een prima maat, maar geen idee of dat standaard is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:55:34 #95
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_71276877
Mevrouw sliep sinds een tijd in een meegroei bed want ze stak steeds alle lichaamsdelen in haar slaap door de spijlen van het ledikant en dan was ze 4/5 keer op een nacht wakker. Geen succes dus.
Meegroei bed ging goed, totdat het langer licht was buiten. Mevrouw hield het dan tot 10/11 uur vol om eruit te gaan en te gaan spelen.
Was ook geen succes.

Toen hebben we besloten om een campingbedje aan te schaffen waar haar oude ledikant matrasje inpast. En dit gaat super. Ze noemt het haar princessen bedje en ze slaapt er fantastisch in. Ook mede doordat ze klein is voor haar leeftijd ligt ze daar prima in.
Als het weer vroeger donker is krijgt ze haar 'grote kindjes' bed weer terug. Hopelijk blijft ze dan wel liggen!
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_71279509
Hier nog lang niet van belang, maar hoelang doe je eigenlijk met zo'n junior bed?
En wat is het verschil met een meegroeibed?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:46 #97
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_71279644
Weet niet wat een junior bed is...

Maar een meegroei bed heb je verschillende standen, voor verschillende lengtes.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_71283024
Ah kijk, handige kik.

Wij moeten ook op zoek naar een nieuw bed. Pepijn klimt uit zijn ledikant en haalt nu met ledikant en al rare toeren uit. Dus maar op zoek naar een junior bed.

Aangezien Pepijn zeer klein is en waarschijnlijk makkelijk tot minimaal een jaar of 8 in een juniorbed (meestal 1.50m bij 70cm) zoeken we een stoer bed. Geen schaapjes, poesjes of hondjes zoals op het ikea bed.
Meegroei wil ik om de bovenstaande langzame groei reden ook niet, vind zo'n matras in delen ook niet echt een fantastische oplossing.

We hebben nu deze op het oog. Van Flexa. Zelf hebben we deze in de hoge uitvoering in 140x200

Dit is de peuterversie 150x70 en half hoog.

Bed kan je zowel laag als half hoog opbouwen, mogelijkheid tot spelen eronder of bergruimte. En wellicht dat het hebben van een iets hoger bed ook het eruit klimmen/komen minder maakt?
Voor uit bed vallen ben ik niet bang, Pepijn klimt ook in en uit ons bed, wat dus nog een slag hoger is.
En eventueel zetten we hem in het begin als lage versie zonder de onderste pootdelen neer.

vrijdag 24 juli 2009 @ 13:22:59 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71283611
O die is leuk Piglet!

Wij hebben hier een enerverende nacht voor de boeg. Beide jongens gaan over op een groter bed.
Cas klimt toch uit zijn ledikant tegenwoordig, dus het maakt niks meer uit.
Nu maar afwachten of Léon er vannacht niet uitvalt.
Dat was tijdens de vakantie nl. wel het geval.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_71283928
Piglet, dat is ook een leuk bedje!

Hier nu ook gekozen voor een peuterbed. Dat past namelijk nog op deze kamer. En meer dan slapen doet hij niet op zijn kamer. Dus voor ons de ideale oplossing voor nu.

Standaard maten zijn (dacht ik) 150*70. Dus ikea is 10 cm langer. Dat is met beddegoed ook niet zo handig

We hadden die Ikea-bedjes bekeken, maar niet onze smaak.
En die meegroeibedden leek me niet handig met al die losse stukken matras. Dan moet je later alsnog een normaal groot matras kopen, lijkt me?
Op internet leuke bedden gezien, maar van 250euro+. Dat ging ons ook wel hard.
Dus zijn we hier nu bezig om zelf een juniorbedje te knutselen.

Dus we zijn nu zelf onderstaand bedje aan het bouwen. Simpel geen gedoe..

Eigenlijk hoeft alleen de laatste laag verf nog te drogen. En dan is het bedje klaar

Wordt ook wel tijd.. Meneer heeft deze week al 3 keer met zijn knie tussen de spijlen klem gezeten
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:39:02 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71284290
Leuk dit topic weer eens te zien.

Dat bed voor Pepijn ziet er goed uit. Nu maar hopen dat hij niet ineens hard gaat groeien, zoals hier gebeurde.

Een tijdje terug hebben we het witte spijlen bedje van Ikea gekocht. Bewust meegroei, omdat de overgang dan niet zo groot is en er toch een soort van hekje voor zit. De overgang ging meteen perfect, ze is nog steeds blij met het grotemeisjes bed. Het viel me alleen gisteren wel op dat ze weer bijna tegen de knuffels aanligt als ze met haar voeten helemaal beneden ligt. Binnenkort dus maar verlengen.
Het matras in delen vond ik geen bezwaar, want tegen de tijd dat ze op het hele matras gaat liggen, zijn we een paar jaar verder en dan moeten we toch een nieuw matras kopen.
*OUD heilige*
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:01:16 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285214
P_iglet, ik heb vanochtend in het groeiboek gekeken, en jongens op de +1 lijn (lees: Eli) zijn met een jaar of 7 150cm lang. dus pepijn doet er dan nog een stuk langer over.

dit betekent dat we dit bed dan bijna 5 jaar gaan gebruiken. en ik wil wel een stevig bed hebben, want ik verdenk het kind er wel van om veel te willen springen op bed. lijkt hij me wel het type voor.

en ik was idd al bang dat ikea afwijkende maten had... daar heb ik dus geen zin in...

DF, hoe heb je gezocht? googlen op junior bed?
pi_71285276
Uhm een ledikantje is 1.20m maar daar wordt Eli toch onderhand ook te groot voor. Je ligt niet in een bed totdat je zelf in de lengte langer bent. Minimaal 20-30cm speling lijkt me wel zo prettig.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:54 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285384
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:02 schreef p_iglet het volgende:
Uhm een ledikantje is 1.20m maar daar wordt Eli toch onderhand ook te groot voor. Je ligt niet in een bed totdat je zelf in de lengte langer bent. Minimaal 20-30cm speling lijkt me wel zo prettig.
Hij past nog prima in zn ledikantje maar hij heeft idd bijna geen 30 cm ruimte meer als hij languit ligt.
ik denk dat hij nog wel een paar maanden in zijn ledikant zou kunnen blijven, maar ja, dan komt nummer 2 en dat is ook een grote schok...
tis meer dat we zijn kamer doorgeven aan de baby en dan een nwe kamer voor eli kopen.
pi_71285387
En met een jaar of 7, 1.5m lang op de + 1 lijn????
Dan moet ik mijn groeigrafiekjes nog eens wat beter bestuderen geloof ik.
pi_71285545
http://www.groeistichting.nl/site/index.php?id=36#c34

1.5m op de +1 lijn bij een jaar of 10 dus.
Wil je 30cm speling, dus 1.20 lengte dan zit je rond de 6 jaar bij jongens die op de +1 lijn groeien.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:10:51 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285646
pi_71286189
Kim slaapt nu ongeveer een jaar in het meegroeibed van Ikea. Op mp gekocht. Matras bij Ikea gekocht. Bevalt goed. Bij mijn ouders slaapt ze op mijn oude 1 persoonsbed. Nooit problemen mee gehad. Laatste tijd zegt ze wel dat haar bed te klein is.

Je kunt er ook lekker maf op slapen.
pi_71286233
Davinia, ik heb wat gegooglet of peuterbed of juniorbed. Is hetzelfde, maar men bied het onder verschillende namen aan. Dus is gewoon een middagje surfen. (en in ons geval niks geschikts vinden)

En dat bedje wat we nu maken heb ik gevonden op http://www.klusidee.nl/Forum/about45149.html
pi_71286275
Nou kim, als je zo gaat liggen is een bed niet snel te klein.. gewoon vouwen, dan past het wel
pi_71286507
Ja, dat dachten wij ook toen we haar zo aantroffen.
Zit me nu alvast af te vragen wat voor 1 persoonsbed het tzt gaat worden. Ik heb de oude van mijn zusje op zolder staan. Wel veel gebruikssporen. Is geloof ik van metaal. Misschien dat je dan kunt verven/spuiten. De zijkanten hebben een stuk stof, misschien kan daar een leuk stofje overheen.
Of een nieuwe bij Ikea bijvoorbeeld. Djeez had een mooie gezien bij Babyplanet maar die was wel 500,- Zonder lattenbodem etc . En je moet natuurlijk ook een nieuw matras hebben dan.
Nou heb ik geen idee wat een gemiddeld 1 persoonsbed kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-07-2009 14:40:40 ]
pi_71286632
Wat ik het nadeel vind van dat Flexa bed van pepijn is dat wij er geen bijpassende kast bij konden vinden.
Zo zagen we heel veel leuke bedden. zonder kast, of leuke kasten zonder bed....

Uiteindelijk krijgt Meike de kamer Charlotte van Trendhopper

Dit bed, met een 2deurskast en een grote mand om spulletjes in op te bergen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71286764
Maar Pepijn krijgt nu alleen een nieuw bed, geen hele nieuwe kamer

Hij krijgt pas een nieuwe kamer en dus overige nieuwe meubels als we gaan verhuizen en dat zal over ruim 2 jaar zijn. Tot die tijd gebruikt hij zijn "baby"meubels verder maar. Ik blijf niet bezig.
Overigens heeft Flexa ook kledingkasten.
pi_71286784
Die is mooi zeg! Is dat een 1 persoons?
pi_71286962
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die is mooi zeg! Is dat een 1 persoons?
jep, een 1persoonsbed, matrasmaat 90x200

En de babymeubels moeten hier een deurtje verder. anders hadden wij er ook niet zoveel haast mee gehad.
Meike kan nog wel even in het ledikantje blijven (baby heeft een wieg), maar de kast en de commode moeten wel naar de babykamer.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:50:56 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71287150
Mooi Karin! Lief kamertje, wanneer wordt ie geleverd?
pi_71287247
Begin augustus komt ie!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:36:24 #118
190853 RockabeIIa
pi_71288749
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent hebben we gelijk in een groot bed gelegd toen hij een aantal keer uit zijn ledikant donderde (nachtmerries had ik er van!). Zonder rekje trouwens. We hebben een iets dunnere matras genomen dus als ie rolt moet hij over een randje heen rollen en dat kan niet
Nu dit topic gekicked is toch na bovenstaande: het kan wel
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:51:56 #119
3011 E.T.
pi_71292856
Wij gaan het vanavond voor het eerst meemaken...
Saskia in het bovenbed van het stapelbed en Tijn in het onderste bed.. Tot gister sliep hij in het campingbedje, maar Nienke d'r bedstee wordt wat krap en wij willen de slaapkamer ook wel weer eens voor onszelf

Ik ben benieuwd..
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:00:59 #120
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71293122
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:51 schreef E.T. het volgende:
Wij gaan het vanavond voor het eerst meemaken...
Saskia in het bovenbed van het stapelbed en Tijn in het onderste bed.. Tot gister sliep hij in het campingbedje, maar Nienke d'r bedstee wordt wat krap en wij willen de slaapkamer ook wel weer eens voor onszelf

Ik ben benieuwd..
Wij dus ook, wat grappig.
Succes dan!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:39:19 #121
3011 E.T.
pi_71295773
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:00 schreef dutchie het volgende:

[..]

Wij dus ook, wat grappig.
Succes dan!
Jij ook!

So far, so good..
Nienke was zo moe, dat ze volgens mij overal wel kan slapen.. Dat scheelt al de helft, want ze wil nog wel eens langdurig en hard huilen..
Tijn vind vooralsnog het raam erg intressant (hij kan daar zelf bij.. ) maar heeft wel door dat het nu menens is en hij geen geintjes uit moet halen..
Saskia ook moe genoeg (langer opblijven in de vakantie, maar wel gewoon om 7 uur wakker blijft natuurlijk niet goed gaan )

Alleen hoor ik nu onweer aankomen en daar is Tijn bang voor .. das dus ff een flinke stoorzender
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:15:08 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71308150
Hoe is het gegaan met Tijn met het onweer?
Hier hebben ze allebei goed geslapen.
Alleen Léon heeft juist vannacht in zijn bed geplast, precies naast het zeiltje (peuterbed-formaat, ben ze nog niet groter tegen gekomen) en ook zijn dekbed (dons) nat.
Toch iets te spannend vermoed ik.
Maar wat moet ik nou met het matras en dat dekbed? Uitgerekend vandaag is de stomerij voor een week gesloten. (lang leve het wonen in een deurp)
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:32:12 #123
3011 E.T.
pi_71308202
dekbed in je wasmachine proppen en daarna in de droger met tennisballen en flink schudden vanmiddag om alle donsveertjes weer luchtig te krijgen..
Voor het matras zou ik het zo ook niet zo snel weten

Hier is alles verbazingwekkend goed gegaan.. Tijn bleef netjes in z'n bed liggen, wel af en toe even toespreken dat ie moest ophouden met zingen en moest slapen. Vanmorgen toen ik Nienke pakte (die was wakker en de rest moest nog even blijven liggen ) lag op met opgetrokken knieen en z'n hoofd onder het gordijn door; hij heeft dus even naar buiten liggen kijken vannacht
Saskia op het bovenbed ook prima gegaan, Nienke in het ledikant ook; die had eindelijk weer eens de ruimte en heb 'r niet gehoord de hele nacht.
En ook papa en mama hebben een stuk rustiger geslapen zonder bij elke keer omdraaien te luisteren of het geritsel van het dekbed Nienke niet wakker heeft gemaakt
pi_71308214
tijdelijk een slaapzak gebruiken oid, dutchie? en dan het dekbed misschien toch maar naar een stomerij in 't volgende dorp brengen. is 't trouwens echt doorweekt of alleen een beetje vochtig? goed laten luchten kan soms ook wel voldoende zijn is mijn ervaring.

wij gebruiken voor de matras van die moltons met een plastic laagje eronder, bijv. van HEMA of IKEA. dus die zijn wel groot genoeg om een hele 1-persoons matras te beschermen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:21:02 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71308440
Bix, die ben ik bij de Hema nog niet tegen gekomen. Welke afdeling liggen ze dan?
Ik heb er nl. gister nog speciaal naar gezocht, moet ik nog maar eens beter gaan kijken blijkt wel weer.

Die Tijn.
E.T. heb je daar ervaring mee met donzen dekbed in de wasmachine? Zou het zo jammer vinden als deze er geruineerd uit zou komen.
Dekbed was wel echt nat.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:39:59 #126
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71308624
Devin ligt nu al ruim 4 maanden in zijn IKEA - bed, die zwarte spijlenversie. Probleem is dat hij er meestal nog steeds 300x per avond uitkomt
We hebben van alles geprobeerd en blijven stug doorhopen dat het uiteindelijk vanzelf over zal gaan. Nou wonen we gelijkvloers, zodra hij zijn slaapkamerdeur openmaakt staat hij direct in de woonkamer. Vaak trekt hij dan een spirntje om met deken/knuffels en al bij ons op de bank te springen, maar vaak gooit hij ook zijn deken voor zijn deur al op de grond om daarop te gaan liggen:"Dede hier slapen". Hij houdt van gezelligheid, wij ook, maar soms zijn we tot 'n uur of 22:30 met hem in de weer en dat is voor een 2-jarige uiteraard geen doen.
De laatste tijd komt hij 's nachts ook vaak meerdere malen even buurten bij ons op de slaapkamer

Iemand nog gouden tips?
We weten in ieder geval 1 ding zeker: zijn broertje gaan we zolang als mogelijk en verantwoord is proberen in zijn ledikantje te houden
pi_71310581
Hier ook een peuterbedje sinds ruim anderhalve maand en eigenlijk ging dat heel goed tot het zo warm was. En sindsdien is het elke avond spelen, uit bed en boekjes lezen op bed.
We hebben 2 avonden voor elkaar gekregen dat ze rond 8 uur sliep en nu is het weer feest...
Fake it till you make it...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:11:43 #128
37150 livelink
pi_71310917
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef dutchie het volgende:
Bix, die ben ik bij de Hema nog niet tegen gekomen. Welke afdeling liggen ze dan?
Ik heb er nl. gister nog speciaal naar gezocht, moet ik nog maar eens beter gaan kijken blijkt wel weer.

Dutchie, ik heb deze van de HEMA

http://www.hema.nl/nl-nl/(...)px?productid=5153120
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:58:05 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71311869
Ik nu ook, dank je Bix.
pi_71318561
Zo wij hebben vandaag het Flexa half-hoge peuterbed ook echt besteld.
levertijd is helaas 4-5 weken.
Maar Pepijn werd meteen helemaal enthousiast. "Pepijn ook hoge bed. Net als mama. "
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:56:32 #131
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71321523
Leuk bed zeg voor Pepijn!

Wij hebben besloten Linde nog maar even in haar ledikantje te houden. Eruit klimmen lukt haar voorlopig zeker niet want het is een erg hoog metalen bedje. Moet zeggen dat ik het erg fijn vind dat ze ondanks soms "uit! uit!" schreeuwen gewoon niet uit bed kan op nogal onchristelijke tijdstippen

De baby heeft voor 's nachts straks een wiegje op onze kamer en overdag laat ik haar denk ik ook in de bugaboo slapen. Dan hoef ik maar rekening te houden met de slaaptijden van 1 kind in plaats van met 2
pi_71322964
Pepijn . Nog even geduld en dan heb jij je eigen hoge bed, stoer hoor!!!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:05:40 #133
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_71323427
even een werk gerelateerde TVP neerplempen.

Ik werk in een kinderbeddenwinkel
pi_71326133
Het bed is af, en de kleine man ligt nu in zijn half-grote bedje te slapen

zaterdag 25 juli 2009 @ 23:14:35 #135
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71328049
Oh Deepfreeze wat een leuk bedje. Knap dat jullie dat zelf gemaakt hebben zeg
pi_71328337
goed gelukt zeg, DeepFreeze!
(maar ik vind dat er nog wel zo'n giraf achter hoort, zoals op 't voorbeeldplaatje ).

[ Bericht 54% gewijzigd door bixister op 26-07-2009 07:57:38 ]
pi_71328366
tha flash, heb je nog een leuk boomhutbed in de aanbieding toevallig?
pi_71328660
Kersjes, steeds weer naar zijn eigen bed brengen. Beetje a la The Nanny, maar de 1e keer zeggen dat het tijd is om te slapen, onderstoppen, kusje en weggaan. De 2e keer alleen zeggen dat het bedtijd is en de keren erna niks meer zeggen... en blijven volhouden. Het duurt ff maar op een gegeven moment gaa thet werken
We hebben het met Amber ook gehad. Die bleef uit bed komen, maar ineens was het over.

Mooi bedje Deepfreeze!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71329389
Mooi geworden Deepfreeze!
pi_71331024
Mooi bed deepfreeze!

Vicky, hoe lang duurde het voor het terug naar bed werkte? We zijn nu iets van anderhalve week bezig, maar afgezien van een tijdelijke verbetering (toeval?) lijkt er weinig vooruitgang in te zitten...
  zondag 26 juli 2009 @ 02:02:11 #141
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71332072
Wij hebben een antiek franse twijfelaar gekocht vooral omdat we het mooi vonden en tja ze kan er mee voort tot ze pubert en een vriendje krijgt je kan er prima met 2-en in slapen en dat heb ik wel eens met haar gedaan als ze 's nachts wakker werd en ontroostbaar was (ze was toen ziek btw).
Het matras hebben we op maat laten maken via mijn werk.
Isa is 1x uit bed geklommen, we hebben geen randen e.d. om het bed heen gebouwd gewoon de lakens goed instoppen onder het matras en slaapzak aan. Dan kan ze eigenlijk nergens naar toe, ze blijft trouwens altijd in bed tot ik of M. haar komt halen.
Mama van Isa en Ties
  zondag 26 juli 2009 @ 06:49:10 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71333045
Vicky, dat doen we al, hadden vrij snel door dat dat inderdaad het beste werkt. Maar het joch is gewoon zo volhoudend en koppig! Heeft 'ie overigens helemaaaaaal niet van mij hoor
We hadden gewoon echt gehoopt dat het inmiddels soepeler zou gaan. Over een paar weken is de baby er al en komt Devin's wereld (dus) sowieso op z'n kop te staan. Goed en bijtijds kunnen (in)slapen is dan natuurlijk extra belangrijk, zowel voor hem als zijn broertje...
Nou ja, we zien wel. Deze (langdurige) fase zal ook ooit wel voorbijgaan, *zucht* ....

Sorry Nijna, dit was vast niet wat je wilde horen
Maar Mirte is vast een heel ander kindje dan Devin, die heeft binnen no time door wat de bedoeling is!

Agossie, kijk die Chris nou in zijn grote-jongens-bed
pi_71333104
Deepfreeze, leuk bedje zo
pi_71333570
Kers, ik vrees een beetje dat we hier ook zo'n volhoudend en koppig (eigewijs...?) exemplaar hebben (en ook dat zijn niet mijn genen natuurlijk *uche*).
Ik las gister ook al op een site dat het een kwestie is van volhouden en weken en dat je soms denkt dat je er echt geen ruk mee opschiet en dat je dan toch moet volhouden.
En ik was er zo klaar mee gisteren...
En hier ook het idee dat als ze nou het slapen maar vast door zou hebben... want straks komt de baby en dat is vast ook al spannend genoeg allemaal...
We proberen het toch maar vol te houden.
Overigens was het gisteravond ineens wel zo dat ze weer begon te huilen toen we haar (zonder iets te zeggen) terug in bed legden. En misschien is dat dan toch het besef (hopelijk) dat het toch echt niet meer gezellig gaat worden als het bedtijd is geweest... (stiekum hoopt...)
pi_71333581
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:55 schreef Nijna het volgende:
Mooi bed deepfreeze!

Vicky, hoe lang duurde het voor het terug naar bed werkte? We zijn nu iets van anderhalve week bezig, maar afgezien van een tijdelijke verbetering (toeval?) lijkt er weinig vooruitgang in te zitten...
volgns mij een week of 2/3... iig best wel lang.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71333601
Hmmmz, zouden we op de helft zijn dan... (ik durf er niet te hard op te hopen...)
  zondag 26 juli 2009 @ 12:20:13 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71335722
DF, wat lief zo! Het lijkt helemaal niet gigantisch daar was ik een beetje bang voor. dat hij er dan in zou verzuipen, zeg maar. Chris en Eli zijn toch hetzelfde formaat, dus dan heb ik een idee

Kersjes, wat de rest zegt, niks zeggen en terugleggen. mss voor de deur bivakkeren met een boekje, dat zodra hij de deur opendoet je kan ingrijpen.

het zit in de lucht, want eli is ook alweer ruim een week aan het spoken, mss zelfs al 2 wk...
mar hij leert nu met 2 woorden spreken en zuigt alle tekst op die hij hoort, dus ergens verbaast het me niet, maar vermoeiend is het wel!
ik denk dat we vannacht hem gewoon zijn gang laten gaan. enkel ingrijpen als hij het licht aandoet. kijken wat er dan gebeurt.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:29:25 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71335904
Wat een leuk bedje is het geworden Deepfreeze!

Die peuters zijn echt verschillend. Hier komt ze echt niet zelf uit bed, terwijl ze dat zelfs springend kan. Blijft netjes liggen.
*OUD heilige*
  zondag 26 juli 2009 @ 14:22:11 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71338690
ET, fijn dat het goed ging vannacht!
dutchie, mss gaat het vannacht wel goed!

we hebben trouwens een traphekje voor zijn deur. eli kan wel zijn bed uit, maar niet uit de kamer. wel zo handig
  zondag 26 juli 2009 @ 14:57:22 #150
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_71339442
Bix, er hangen nog wel 3 schilderijtjes hoger aan de muur.. Maar het is een structuurmuur. Dus geen ruimte voor muurschilderingen (anders had ik het serieus overwogen)

Kersje, het in iederdaad niet zo idioot groot. Het valt mij ook erg mee.
Zonet weer lekker gaan slapen, maar dat kwam omdat het al 2 uur voorbij normale slaapjestijd was

(het orgineel heeft trouwens inhammen aan beide kanten, maar wij vonden het zo mooier)
pi_71341260
Kims bedje is omgebouwd tot 1 persoons formaat. Ze zei telkens dat het te klein was. Met 1p dekbed met natuurlijk prinsesjes erop. Ze is er heel blij mee. Ik hoop maar dat het lekker slaapt, met een 3 delig matras.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:56:12 #152
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_71364197
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:24 schreef bixister het volgende:
tha flash, heb je nog een leuk boomhutbed in de aanbieding toevallig?
Alleen deze momenteel :

Gautier TamTam
  maandag 27 juli 2009 @ 14:00:21 #153
37150 livelink
pi_71364329
Dat is wel een heel leuk bed , helaas ontbreekt het ons aan ruimte en geld hiervoor. Ik ga er tenminste vanuit dat het een kostbaar geheel is.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:09:59 #154
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_71364682
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef livelink het volgende:
Dat is wel een heel leuk bed , helaas ontbreekt het ons aan ruimte en geld hiervoor. Ik ga er tenminste vanuit dat het een kostbaar geheel is.
Bed is niet echt gratis nee
  maandag 27 juli 2009 @ 15:29:07 #155
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71367235
Als je die bedden verkoopt, heb je dan misschien handige tips voor ons? Wat vind jij handig of niet handig van bedden? Hoor je weleens wat terug van klanten?
*OUD heilige*
  maandag 27 juli 2009 @ 15:39:07 #156
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_71367505
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:29 schreef YPPY het volgende:
Als je die bedden verkoopt, heb je dan misschien handige tips voor ons? Wat vind jij handig of niet handig van bedden? Hoor je weleens wat terug van klanten?
hmmm, handige tips, waterdichte molton ??

Ik hoor veel terug van klanten, de ervaring leert dat elk kind anders is en anders reageert op situaties.

Als je specifieke dingen ergens over wilt weten kan je dat altijd aan me vragen, het is heel moeilijk om een heel opstel van 3 kantjes over kinderbedden te schrijven
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:26:55 #157
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_74026566
terugvindpeuterbed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')