abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67071143
Amber heeft ook het ijzerenspijlenbed van de Ikea. Ze was volgens mij net geen 2 toen ze overging van ledikant naar meegroeibedje. Ze was over de rand van haar ledikant gedoken voor de lol... en toen von dik het tijd voor een ander bed.
Ik heb het bedje overgekocht van een vriendin, anders had Amber misschien wel een normaal bed gehad.

Ze heeft meteen de 1e nacht goed geslapen in haar nieuwe bed. We hebben haar ook laten "helpen"met het inelkaar zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67071635
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:21 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat een leuke bedjes heb ik al gezien

Linde is 2 als de baby komt en nu twijfel ik dus of we er nog een ledikantje bij gaan kopen of dat ze naar een groter bed gaat zodat de baby haar bedje overneemt. Is 2 niet erg vroeg voor een groot bed?
stiemie, het kan denk ik wel hoor, met 2 jaar, maar als je 't liever nog iets langer uit zou willen stellen zou een tussenoplossing kunnen zijn dat je voor de baby voor de eerste maanden een leuke wieg aanschaft? zo hebben wij dat ook gedaan (maar piet was dan ook pas 17 maanden toen anna geboren werd, dus voor hem vond ik 't echt wat te vroeg).
  zondag 15 maart 2009 @ 17:31:32 #78
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67075602
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:13 schreef huuphuup het volgende:

-edit-
Wij willen trouwens het allereerste bedje uit de OP kopen. Voor zover ik begrepen heb van de Ikea-website kan de zijkant daarvan ook eruit, klopt dat? In dat geval denk ik dat wij wel een goeie 2 jaar vooruit kunnen met dat bedje. Daarna zou het ook een meegroei- of peuterbedje worden want een groot bed past niet in de kamer
Met de nieuwe bedje kan dat wel. PV en ik hadden gewoon een oude versie. Je krijgt er (volgens de verkoopster) een extra balk bij die je er dan ipv de zijkant inzet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 15 maart 2009 @ 17:38:10 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_67075781
Jeps, werkt als een tierelier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 15 maart 2009 @ 19:54:01 #80
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67079907
Ah dan gaan we toch maar voor een nieuw bedje voor Linde. De baby zal de eerste tijd wel op onze kamer slapen (Linde gaat een kamer met de baby delen). Maar het lijkt me onhandig om de baby dan overdag in het ledikantje te laten slapen en Linde 's nacht. Dan blijf je die bodem omhoog en omlaag doen. Beetje onbegonnen werk.

Linde heeft nu trouwens een metalen bedje en dan lijkt het me leuk om straks over te stappen op dat witte metalen meegroeibedje van ikea
  zondag 15 maart 2009 @ 20:00:17 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_67080121
Ik zit erover te denken dat als Jen uiteindelijk op haar eigen kamer gaat slapen dat we dan een meegroeibedje neerzetten. Voorlopig slaapt ze nu het grootste deel van de nacht in haar bedje, dus ik wil straks dat haar bedje wat verder van mij af staat en daarna is de stap naar haar kamertje. Ik gok rond een jaar of 2, is dat heel vroeg om in een meegroeibedje te slapen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 maart 2009 @ 09:52:50 #82
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67093758
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit erover te denken dat als Jen uiteindelijk op haar eigen kamer gaat slapen dat we dan een meegroeibedje neerzetten. Voorlopig slaapt ze nu het grootste deel van de nacht in haar bedje, dus ik wil straks dat haar bedje wat verder van mij af staat en daarna is de stap naar haar kamertje. Ik gok rond een jaar of 2, is dat heel vroeg om in een meegroeibedje te slapen?
De 9 posts hier direct boven de jouwe gaan over EXACT dezelfde vraag..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:12:31 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67094275
Hoera, we hebben de eerste nacht in het nieuwe bed overleefd
Gisteravond nog heerlijk boekjes zitten lezen op zijn bed, heel fijn, en met het naar bed brengen bleef hij liggen. Het heeft nog wel lang geduurd voordat hij in slaap viel, maar dat vind ik niet gek. Vannacht echter was hij tussen 3 en 5 wakker, moeilijk te troosten en klom hij er steeds uit zodra we in zijn kamer kwamen.
Maar..... al met al zijn we best tevreden over de eerste nacht. Hij is voor zover we weten niet gevallen (zijn oude matras lag naast zijn bed) en wennen aan een nieuw bed, met allerlei nieuwe vrijheden, is nou eenmaal lastig voor zo'n kleintje.
Oh ja, en dat zwarte spijlenbed van IKEA is MOOI!!!!
.... met gevoel voor drama....
pi_67094700
quote:
Op maandag 16 maart 2009 09:52 schreef E.T. het volgende:

[..]

De 9 posts hier direct boven de jouwe gaan over EXACT dezelfde vraag..
Ja en de een vindt van wel en de ander van niet.
ik zie het dan wel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_67097991
Wij hebben voor Mikael toen meteen een 1 persoonsbed gekocht. Ik vond het in de winter wel "jammer". Hij had er echt moeite mee om dat bed warm te houden. Nu het weer mooier weer word is het prima te doen. Hij ligt nu in een hoogslaper wegens ruimte gebrek in huis
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_67098138
Ik denk dat wij voor een peuterbedje gaan op Chris zijn 2e verjaardag.

Zijn kamertje nu is niet zo groot, daar past geen groot bed in. Ik heb nog een goed 2mx1m bed staan. Maar dat gaat dus niet qua lengte en qua breedte hou je dan weinig looppad over. En omdat we niet weten hoelang we hier nog wonen weet ik niet of ik die rommel van het kamertje wisselen (studeerkamer<>babykamer) wel waard vind.

Een peuterbedje zou wel passen. En dan een mooie tussenoplossing.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:33:21 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_67099887
Nou moe, ik hoor net dat Devin vanmiddag in zijn ledikantje is gaan slapen. Nadat hij voor de 30e keer uit zijn bed kwam kruipen was manlief het zat.
  maandag 16 maart 2009 @ 13:34:49 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_67099935
Berts neefje heeft een peuterbed gekregen toen zijn zusje in zijn ledikant moest en heeft vervolgens tijdenlang in een campingbedje geslapen. Geen idee of hij nou eindelijk weer in zijn bed slaapt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67100825
Onze dochter liep met 10 maanden en was een heuse berggeit, Die hing nog voor ze een jaar was een aantal keren net over het randje van het ledikant en haar hebben we met 1 jaar al in een peuterbed gelegd. De keuze van een peuterbed is destijds door mijn ouders gemaakt want die hebben het voor haar verjaardag gekocht en geschilderd toendertijd. Inmiddels is de jongste 15 maanden oud en sinds een week slaapt hij in het peuterbed. Hij is nu met zijn klimfase begonnen en ik vind het een fijner idee dat ze dichterbij de grond zijn in zo een laag bed. Ik heb het matras van het ledikant voor het peuterbed op de grond gelegd zodat als hij uit bed valt hij zachtjes neer komt. We hebben een hekje in de deurpost zodat hij niet op onderzoek uit kan gaan en we hebben de deuren van zijn schuifkast aan elkaar vast gemaakt met haakjes. Dus ook de kast kan niet worden leeg getrokken of in worden geklommen. Onze dochter is met 4 jaar naar een 1 persoons bed gegaan, een half hoogslaper. En haar peuterbed staat nu op de jongste zijn kamer.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:30:58 #90
62233 Jelief
ikke lief!
pi_67105324
Emma is met ruim twee en een half naar een peuterbed gegaan. Ze had op van haar uit gezien nog wel langer in het ledikant kunnen slapen, ze paste er nog goed inen klom er niet uit. Ik kon haar echter niet zo goed meer tillen vanwege de zwangerschap en we wilden ruim voor dekomst vande baby Emma een nieuw bed geven zodat het om haar ging en niet vanwege de baby (dat was dus deels wel zo).
We hebben gekozen voor een peuterbed omdat nr 2 onderweg was en we dat bed dus voor twee kinderen gaan gebruiken. Ik wil wel proberen om Ruben langer in het ledikant te laten slapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 16:32:45 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_67105374
quote:
Op maandag 16 maart 2009 12:20 schreef MeNicole het volgende:
Wij hebben voor Mikael toen meteen een 1 persoonsbed gekocht. Ik vond het in de winter wel "jammer". Hij had er echt moeite mee om dat bed warm te houden. Nu het weer mooier weer word is het prima te doen. Hij ligt nu in een hoogslaper wegens ruimte gebrek in huis
Kussen op het voeteneind doen, of kort opmaken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_67105428
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:32 schreef moussy het volgende:

[..]

Kussen op het voeteneind doen, of kort opmaken.
Ja dat kort opmaken hadden we toen ook. Maar hij schoof steeds nar boven dus dan lag ie helemaal zonder dekens. Daarna hebben we iets zwaars aan het voeteneind gelegd. Dat ging wel stuk beter!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:46:21 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71275642
Even een harde schop...

Waar kan je goede, betaalbare junior bedden kopen?

zijn de maten van de ikea junior bedden van de "standaard" maat, of moet je dan ook een ikea matras erbij kopen?

of zijn jullie niet tevreden over ikea bedden?

wrs gaan we voor een junior bed en ik wil me even oriënteren
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 08:52:00 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_71275726
Ik ben op dit moment heel tevreden over de IKEA bedden. Bij de IKEA in Utrecht heb je de binnenveringsmatras nu overigens sterk afgeprijsd liggen, dat was voor ons de reden om nu over te schakelen (zeker gezien de fratsen van afgelopen week). Ik heb het bedje wel alvast ook gekocht omdat we tzt over wilden gaan op zo'n bedje, maar ben al superblij met het matras

De peuterbedjes die niet meegroei zijn (want die heb je ook natuurlijk) zijn 160 bij 70 qua matrasmaat en dat is in mijn ogen een prima maat, maar geen idee of dat standaard is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:55:34 #95
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_71276877
Mevrouw sliep sinds een tijd in een meegroei bed want ze stak steeds alle lichaamsdelen in haar slaap door de spijlen van het ledikant en dan was ze 4/5 keer op een nacht wakker. Geen succes dus.
Meegroei bed ging goed, totdat het langer licht was buiten. Mevrouw hield het dan tot 10/11 uur vol om eruit te gaan en te gaan spelen.
Was ook geen succes.

Toen hebben we besloten om een campingbedje aan te schaffen waar haar oude ledikant matrasje inpast. En dit gaat super. Ze noemt het haar princessen bedje en ze slaapt er fantastisch in. Ook mede doordat ze klein is voor haar leeftijd ligt ze daar prima in.
Als het weer vroeger donker is krijgt ze haar 'grote kindjes' bed weer terug. Hopelijk blijft ze dan wel liggen!
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_71279509
Hier nog lang niet van belang, maar hoelang doe je eigenlijk met zo'n junior bed?
En wat is het verschil met een meegroeibed?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:30:46 #97
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_71279644
Weet niet wat een junior bed is...

Maar een meegroei bed heb je verschillende standen, voor verschillende lengtes.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_71283024
Ah kijk, handige kik.

Wij moeten ook op zoek naar een nieuw bed. Pepijn klimt uit zijn ledikant en haalt nu met ledikant en al rare toeren uit. Dus maar op zoek naar een junior bed.

Aangezien Pepijn zeer klein is en waarschijnlijk makkelijk tot minimaal een jaar of 8 in een juniorbed (meestal 1.50m bij 70cm) zoeken we een stoer bed. Geen schaapjes, poesjes of hondjes zoals op het ikea bed.
Meegroei wil ik om de bovenstaande langzame groei reden ook niet, vind zo'n matras in delen ook niet echt een fantastische oplossing.

We hebben nu deze op het oog. Van Flexa. Zelf hebben we deze in de hoge uitvoering in 140x200

Dit is de peuterversie 150x70 en half hoog.

Bed kan je zowel laag als half hoog opbouwen, mogelijkheid tot spelen eronder of bergruimte. En wellicht dat het hebben van een iets hoger bed ook het eruit klimmen/komen minder maakt?
Voor uit bed vallen ben ik niet bang, Pepijn klimt ook in en uit ons bed, wat dus nog een slag hoger is.
En eventueel zetten we hem in het begin als lage versie zonder de onderste pootdelen neer.

vrijdag 24 juli 2009 @ 13:22:59 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71283611
O die is leuk Piglet!

Wij hebben hier een enerverende nacht voor de boeg. Beide jongens gaan over op een groter bed.
Cas klimt toch uit zijn ledikant tegenwoordig, dus het maakt niks meer uit.
Nu maar afwachten of Léon er vannacht niet uitvalt.
Dat was tijdens de vakantie nl. wel het geval.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_71283928
Piglet, dat is ook een leuk bedje!

Hier nu ook gekozen voor een peuterbed. Dat past namelijk nog op deze kamer. En meer dan slapen doet hij niet op zijn kamer. Dus voor ons de ideale oplossing voor nu.

Standaard maten zijn (dacht ik) 150*70. Dus ikea is 10 cm langer. Dat is met beddegoed ook niet zo handig

We hadden die Ikea-bedjes bekeken, maar niet onze smaak.
En die meegroeibedden leek me niet handig met al die losse stukken matras. Dan moet je later alsnog een normaal groot matras kopen, lijkt me?
Op internet leuke bedden gezien, maar van 250euro+. Dat ging ons ook wel hard.
Dus zijn we hier nu bezig om zelf een juniorbedje te knutselen.

Dus we zijn nu zelf onderstaand bedje aan het bouwen. Simpel geen gedoe..

Eigenlijk hoeft alleen de laatste laag verf nog te drogen. En dan is het bedje klaar

Wordt ook wel tijd.. Meneer heeft deze week al 3 keer met zijn knie tussen de spijlen klem gezeten
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:39:02 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71284290
Leuk dit topic weer eens te zien.

Dat bed voor Pepijn ziet er goed uit. Nu maar hopen dat hij niet ineens hard gaat groeien, zoals hier gebeurde.

Een tijdje terug hebben we het witte spijlen bedje van Ikea gekocht. Bewust meegroei, omdat de overgang dan niet zo groot is en er toch een soort van hekje voor zit. De overgang ging meteen perfect, ze is nog steeds blij met het grotemeisjes bed. Het viel me alleen gisteren wel op dat ze weer bijna tegen de knuffels aanligt als ze met haar voeten helemaal beneden ligt. Binnenkort dus maar verlengen.
Het matras in delen vond ik geen bezwaar, want tegen de tijd dat ze op het hele matras gaat liggen, zijn we een paar jaar verder en dan moeten we toch een nieuw matras kopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:01:16 #102
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285214
P_iglet, ik heb vanochtend in het groeiboek gekeken, en jongens op de +1 lijn (lees: Eli) zijn met een jaar of 7 150cm lang. dus pepijn doet er dan nog een stuk langer over.

dit betekent dat we dit bed dan bijna 5 jaar gaan gebruiken. en ik wil wel een stevig bed hebben, want ik verdenk het kind er wel van om veel te willen springen op bed. lijkt hij me wel het type voor.

en ik was idd al bang dat ikea afwijkende maten had... daar heb ik dus geen zin in...

DF, hoe heb je gezocht? googlen op junior bed?
pi_71285276
Uhm een ledikantje is 1.20m maar daar wordt Eli toch onderhand ook te groot voor. Je ligt niet in een bed totdat je zelf in de lengte langer bent. Minimaal 20-30cm speling lijkt me wel zo prettig.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:54 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285384
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:02 schreef p_iglet het volgende:
Uhm een ledikantje is 1.20m maar daar wordt Eli toch onderhand ook te groot voor. Je ligt niet in een bed totdat je zelf in de lengte langer bent. Minimaal 20-30cm speling lijkt me wel zo prettig.
Hij past nog prima in zn ledikantje maar hij heeft idd bijna geen 30 cm ruimte meer als hij languit ligt.
ik denk dat hij nog wel een paar maanden in zijn ledikant zou kunnen blijven, maar ja, dan komt nummer 2 en dat is ook een grote schok...
tis meer dat we zijn kamer doorgeven aan de baby en dan een nwe kamer voor eli kopen.
pi_71285387
En met een jaar of 7, 1.5m lang op de + 1 lijn????
Dan moet ik mijn groeigrafiekjes nog eens wat beter bestuderen geloof ik.
pi_71285545
http://www.groeistichting.nl/site/index.php?id=36#c34

1.5m op de +1 lijn bij een jaar of 10 dus.
Wil je 30cm speling, dus 1.20 lengte dan zit je rond de 6 jaar bij jongens die op de +1 lijn groeien.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:10:51 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71285646
pi_71286189
Kim slaapt nu ongeveer een jaar in het meegroeibed van Ikea. Op mp gekocht. Matras bij Ikea gekocht. Bevalt goed. Bij mijn ouders slaapt ze op mijn oude 1 persoonsbed. Nooit problemen mee gehad. Laatste tijd zegt ze wel dat haar bed te klein is.

Je kunt er ook lekker maf op slapen.
pi_71286233
Davinia, ik heb wat gegooglet of peuterbed of juniorbed. Is hetzelfde, maar men bied het onder verschillende namen aan. Dus is gewoon een middagje surfen. (en in ons geval niks geschikts vinden)

En dat bedje wat we nu maken heb ik gevonden op http://www.klusidee.nl/Forum/about45149.html
pi_71286275
Nou kim, als je zo gaat liggen is een bed niet snel te klein.. gewoon vouwen, dan past het wel
pi_71286507
Ja, dat dachten wij ook toen we haar zo aantroffen.
Zit me nu alvast af te vragen wat voor 1 persoonsbed het tzt gaat worden. Ik heb de oude van mijn zusje op zolder staan. Wel veel gebruikssporen. Is geloof ik van metaal. Misschien dat je dan kunt verven/spuiten. De zijkanten hebben een stuk stof, misschien kan daar een leuk stofje overheen.
Of een nieuwe bij Ikea bijvoorbeeld. Djeez had een mooie gezien bij Babyplanet maar die was wel 500,- Zonder lattenbodem etc . En je moet natuurlijk ook een nieuw matras hebben dan.
Nou heb ik geen idee wat een gemiddeld 1 persoonsbed kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Ingrid_ op 24-07-2009 14:40:40 ]
pi_71286632
Wat ik het nadeel vind van dat Flexa bed van pepijn is dat wij er geen bijpassende kast bij konden vinden.
Zo zagen we heel veel leuke bedden. zonder kast, of leuke kasten zonder bed....

Uiteindelijk krijgt Meike de kamer Charlotte van Trendhopper

Dit bed, met een 2deurskast en een grote mand om spulletjes in op te bergen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_71286764
Maar Pepijn krijgt nu alleen een nieuw bed, geen hele nieuwe kamer

Hij krijgt pas een nieuwe kamer en dus overige nieuwe meubels als we gaan verhuizen en dat zal over ruim 2 jaar zijn. Tot die tijd gebruikt hij zijn "baby"meubels verder maar. Ik blijf niet bezig.
Overigens heeft Flexa ook kledingkasten.
pi_71286784
Die is mooi zeg! Is dat een 1 persoons?
pi_71286962
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die is mooi zeg! Is dat een 1 persoons?
jep, een 1persoonsbed, matrasmaat 90x200

En de babymeubels moeten hier een deurtje verder. anders hadden wij er ook niet zoveel haast mee gehad.
Meike kan nog wel even in het ledikantje blijven (baby heeft een wieg), maar de kast en de commode moeten wel naar de babykamer.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:50:56 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71287150
Mooi Karin! Lief kamertje, wanneer wordt ie geleverd?
pi_71287247
Begin augustus komt ie!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:36:24 #118
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71288749
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent hebben we gelijk in een groot bed gelegd toen hij een aantal keer uit zijn ledikant donderde (nachtmerries had ik er van!). Zonder rekje trouwens. We hebben een iets dunnere matras genomen dus als ie rolt moet hij over een randje heen rollen en dat kan niet
Nu dit topic gekicked is toch na bovenstaande: het kan wel
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:51:56 #119
3011 E.T.
pi_71292856
Wij gaan het vanavond voor het eerst meemaken...
Saskia in het bovenbed van het stapelbed en Tijn in het onderste bed.. Tot gister sliep hij in het campingbedje, maar Nienke d'r bedstee wordt wat krap en wij willen de slaapkamer ook wel weer eens voor onszelf

Ik ben benieuwd..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 18:00:59 #120
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71293122
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:51 schreef E.T. het volgende:
Wij gaan het vanavond voor het eerst meemaken...
Saskia in het bovenbed van het stapelbed en Tijn in het onderste bed.. Tot gister sliep hij in het campingbedje, maar Nienke d'r bedstee wordt wat krap en wij willen de slaapkamer ook wel weer eens voor onszelf

Ik ben benieuwd..
Wij dus ook, wat grappig.
Succes dan!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:39:19 #121
3011 E.T.
pi_71295773
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 18:00 schreef dutchie het volgende:

[..]

Wij dus ook, wat grappig.
Succes dan!
Jij ook!

So far, so good..
Nienke was zo moe, dat ze volgens mij overal wel kan slapen.. Dat scheelt al de helft, want ze wil nog wel eens langdurig en hard huilen..
Tijn vind vooralsnog het raam erg intressant (hij kan daar zelf bij.. ) maar heeft wel door dat het nu menens is en hij geen geintjes uit moet halen..
Saskia ook moe genoeg (langer opblijven in de vakantie, maar wel gewoon om 7 uur wakker blijft natuurlijk niet goed gaan )

Alleen hoor ik nu onweer aankomen en daar is Tijn bang voor .. das dus ff een flinke stoorzender
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:15:08 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71308150
Hoe is het gegaan met Tijn met het onweer?
Hier hebben ze allebei goed geslapen.
Alleen Léon heeft juist vannacht in zijn bed geplast, precies naast het zeiltje (peuterbed-formaat, ben ze nog niet groter tegen gekomen) en ook zijn dekbed (dons) nat.
Toch iets te spannend vermoed ik.
Maar wat moet ik nou met het matras en dat dekbed? Uitgerekend vandaag is de stomerij voor een week gesloten. (lang leve het wonen in een deurp)
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:32:12 #123
3011 E.T.
pi_71308202
dekbed in je wasmachine proppen en daarna in de droger met tennisballen en flink schudden vanmiddag om alle donsveertjes weer luchtig te krijgen..
Voor het matras zou ik het zo ook niet zo snel weten

Hier is alles verbazingwekkend goed gegaan.. Tijn bleef netjes in z'n bed liggen, wel af en toe even toespreken dat ie moest ophouden met zingen en moest slapen. Vanmorgen toen ik Nienke pakte (die was wakker en de rest moest nog even blijven liggen ) lag op met opgetrokken knieen en z'n hoofd onder het gordijn door; hij heeft dus even naar buiten liggen kijken vannacht
Saskia op het bovenbed ook prima gegaan, Nienke in het ledikant ook; die had eindelijk weer eens de ruimte en heb 'r niet gehoord de hele nacht.
En ook papa en mama hebben een stuk rustiger geslapen zonder bij elke keer omdraaien te luisteren of het geritsel van het dekbed Nienke niet wakker heeft gemaakt
pi_71308214
tijdelijk een slaapzak gebruiken oid, dutchie? en dan het dekbed misschien toch maar naar een stomerij in 't volgende dorp brengen. is 't trouwens echt doorweekt of alleen een beetje vochtig? goed laten luchten kan soms ook wel voldoende zijn is mijn ervaring.

wij gebruiken voor de matras van die moltons met een plastic laagje eronder, bijv. van HEMA of IKEA. dus die zijn wel groot genoeg om een hele 1-persoons matras te beschermen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:21:02 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71308440
Bix, die ben ik bij de Hema nog niet tegen gekomen. Welke afdeling liggen ze dan?
Ik heb er nl. gister nog speciaal naar gezocht, moet ik nog maar eens beter gaan kijken blijkt wel weer.

Die Tijn.
E.T. heb je daar ervaring mee met donzen dekbed in de wasmachine? Zou het zo jammer vinden als deze er geruineerd uit zou komen.
Dekbed was wel echt nat.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:39:59 #126
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71308624
Devin ligt nu al ruim 4 maanden in zijn IKEA - bed, die zwarte spijlenversie. Probleem is dat hij er meestal nog steeds 300x per avond uitkomt
We hebben van alles geprobeerd en blijven stug doorhopen dat het uiteindelijk vanzelf over zal gaan. Nou wonen we gelijkvloers, zodra hij zijn slaapkamerdeur openmaakt staat hij direct in de woonkamer. Vaak trekt hij dan een spirntje om met deken/knuffels en al bij ons op de bank te springen, maar vaak gooit hij ook zijn deken voor zijn deur al op de grond om daarop te gaan liggen:"Dede hier slapen". Hij houdt van gezelligheid, wij ook, maar soms zijn we tot 'n uur of 22:30 met hem in de weer en dat is voor een 2-jarige uiteraard geen doen.
De laatste tijd komt hij 's nachts ook vaak meerdere malen even buurten bij ons op de slaapkamer

Iemand nog gouden tips?
We weten in ieder geval 1 ding zeker: zijn broertje gaan we zolang als mogelijk en verantwoord is proberen in zijn ledikantje te houden
pi_71310581
Hier ook een peuterbedje sinds ruim anderhalve maand en eigenlijk ging dat heel goed tot het zo warm was. En sindsdien is het elke avond spelen, uit bed en boekjes lezen op bed.
We hebben 2 avonden voor elkaar gekregen dat ze rond 8 uur sliep en nu is het weer feest...
Fake it till you make it...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:11:43 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_71310917
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:21 schreef dutchie het volgende:
Bix, die ben ik bij de Hema nog niet tegen gekomen. Welke afdeling liggen ze dan?
Ik heb er nl. gister nog speciaal naar gezocht, moet ik nog maar eens beter gaan kijken blijkt wel weer.

Dutchie, ik heb deze van de HEMA

http://www.hema.nl/nl-nl/(...)px?productid=5153120
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:58:05 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_71311869
Ik nu ook, dank je Bix.
pi_71318561
Zo wij hebben vandaag het Flexa half-hoge peuterbed ook echt besteld.
levertijd is helaas 4-5 weken.
Maar Pepijn werd meteen helemaal enthousiast. "Pepijn ook hoge bed. Net als mama. "
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:56:32 #131
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71321523
Leuk bed zeg voor Pepijn!

Wij hebben besloten Linde nog maar even in haar ledikantje te houden. Eruit klimmen lukt haar voorlopig zeker niet want het is een erg hoog metalen bedje. Moet zeggen dat ik het erg fijn vind dat ze ondanks soms "uit! uit!" schreeuwen gewoon niet uit bed kan op nogal onchristelijke tijdstippen

De baby heeft voor 's nachts straks een wiegje op onze kamer en overdag laat ik haar denk ik ook in de bugaboo slapen. Dan hoef ik maar rekening te houden met de slaaptijden van 1 kind in plaats van met 2
pi_71322964
Pepijn . Nog even geduld en dan heb jij je eigen hoge bed, stoer hoor!!!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:05:40 #133
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_71323427
even een werk gerelateerde TVP neerplempen.

Ik werk in een kinderbeddenwinkel
pi_71326133
Het bed is af, en de kleine man ligt nu in zijn half-grote bedje te slapen

zaterdag 25 juli 2009 @ 23:14:35 #135
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71328049
Oh Deepfreeze wat een leuk bedje. Knap dat jullie dat zelf gemaakt hebben zeg
pi_71328337
goed gelukt zeg, DeepFreeze!
(maar ik vind dat er nog wel zo'n giraf achter hoort, zoals op 't voorbeeldplaatje ).

[ Bericht 54% gewijzigd door bixister op 26-07-2009 07:57:38 ]
pi_71328366
tha flash, heb je nog een leuk boomhutbed in de aanbieding toevallig?
pi_71328660
Kersjes, steeds weer naar zijn eigen bed brengen. Beetje a la The Nanny, maar de 1e keer zeggen dat het tijd is om te slapen, onderstoppen, kusje en weggaan. De 2e keer alleen zeggen dat het bedtijd is en de keren erna niks meer zeggen... en blijven volhouden. Het duurt ff maar op een gegeven moment gaa thet werken
We hebben het met Amber ook gehad. Die bleef uit bed komen, maar ineens was het over.

Mooi bedje Deepfreeze!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71329389
Mooi geworden Deepfreeze!
pi_71331024
Mooi bed deepfreeze!

Vicky, hoe lang duurde het voor het terug naar bed werkte? We zijn nu iets van anderhalve week bezig, maar afgezien van een tijdelijke verbetering (toeval?) lijkt er weinig vooruitgang in te zitten...
  zondag 26 juli 2009 @ 02:02:11 #141
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71332072
Wij hebben een antiek franse twijfelaar gekocht vooral omdat we het mooi vonden en tja ze kan er mee voort tot ze pubert en een vriendje krijgt je kan er prima met 2-en in slapen en dat heb ik wel eens met haar gedaan als ze 's nachts wakker werd en ontroostbaar was (ze was toen ziek btw).
Het matras hebben we op maat laten maken via mijn werk.
Isa is 1x uit bed geklommen, we hebben geen randen e.d. om het bed heen gebouwd gewoon de lakens goed instoppen onder het matras en slaapzak aan. Dan kan ze eigenlijk nergens naar toe, ze blijft trouwens altijd in bed tot ik of M. haar komt halen.
Mama van Isa en Ties
  zondag 26 juli 2009 @ 06:49:10 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71333045
Vicky, dat doen we al, hadden vrij snel door dat dat inderdaad het beste werkt. Maar het joch is gewoon zo volhoudend en koppig! Heeft 'ie overigens helemaaaaaal niet van mij hoor
We hadden gewoon echt gehoopt dat het inmiddels soepeler zou gaan. Over een paar weken is de baby er al en komt Devin's wereld (dus) sowieso op z'n kop te staan. Goed en bijtijds kunnen (in)slapen is dan natuurlijk extra belangrijk, zowel voor hem als zijn broertje...
Nou ja, we zien wel. Deze (langdurige) fase zal ook ooit wel voorbijgaan, *zucht* ....

Sorry Nijna, dit was vast niet wat je wilde horen
Maar Mirte is vast een heel ander kindje dan Devin, die heeft binnen no time door wat de bedoeling is!

Agossie, kijk die Chris nou in zijn grote-jongens-bed
pi_71333104
Deepfreeze, leuk bedje zo
pi_71333570
Kers, ik vrees een beetje dat we hier ook zo'n volhoudend en koppig (eigewijs...?) exemplaar hebben (en ook dat zijn niet mijn genen natuurlijk *uche*).
Ik las gister ook al op een site dat het een kwestie is van volhouden en weken en dat je soms denkt dat je er echt geen ruk mee opschiet en dat je dan toch moet volhouden.
En ik was er zo klaar mee gisteren...
En hier ook het idee dat als ze nou het slapen maar vast door zou hebben... want straks komt de baby en dat is vast ook al spannend genoeg allemaal...
We proberen het toch maar vol te houden.
Overigens was het gisteravond ineens wel zo dat ze weer begon te huilen toen we haar (zonder iets te zeggen) terug in bed legden. En misschien is dat dan toch het besef (hopelijk) dat het toch echt niet meer gezellig gaat worden als het bedtijd is geweest... (stiekum hoopt...)
pi_71333581
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:55 schreef Nijna het volgende:
Mooi bed deepfreeze!

Vicky, hoe lang duurde het voor het terug naar bed werkte? We zijn nu iets van anderhalve week bezig, maar afgezien van een tijdelijke verbetering (toeval?) lijkt er weinig vooruitgang in te zitten...
volgns mij een week of 2/3... iig best wel lang.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71333601
Hmmmz, zouden we op de helft zijn dan... (ik durf er niet te hard op te hopen...)
  zondag 26 juli 2009 @ 12:20:13 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71335722
DF, wat lief zo! Het lijkt helemaal niet gigantisch daar was ik een beetje bang voor. dat hij er dan in zou verzuipen, zeg maar. Chris en Eli zijn toch hetzelfde formaat, dus dan heb ik een idee

Kersjes, wat de rest zegt, niks zeggen en terugleggen. mss voor de deur bivakkeren met een boekje, dat zodra hij de deur opendoet je kan ingrijpen.

het zit in de lucht, want eli is ook alweer ruim een week aan het spoken, mss zelfs al 2 wk...
mar hij leert nu met 2 woorden spreken en zuigt alle tekst op die hij hoort, dus ergens verbaast het me niet, maar vermoeiend is het wel!
ik denk dat we vannacht hem gewoon zijn gang laten gaan. enkel ingrijpen als hij het licht aandoet. kijken wat er dan gebeurt.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:29:25 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71335904
Wat een leuk bedje is het geworden Deepfreeze!

Die peuters zijn echt verschillend. Hier komt ze echt niet zelf uit bed, terwijl ze dat zelfs springend kan. Blijft netjes liggen.
*OUD heilige*
  zondag 26 juli 2009 @ 14:22:11 #149
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71338690
ET, fijn dat het goed ging vannacht!
dutchie, mss gaat het vannacht wel goed!

we hebben trouwens een traphekje voor zijn deur. eli kan wel zijn bed uit, maar niet uit de kamer. wel zo handig
  zondag 26 juli 2009 @ 14:57:22 #150
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_71339442
Bix, er hangen nog wel 3 schilderijtjes hoger aan de muur.. Maar het is een structuurmuur. Dus geen ruimte voor muurschilderingen (anders had ik het serieus overwogen)

Kersje, het in iederdaad niet zo idioot groot. Het valt mij ook erg mee.
Zonet weer lekker gaan slapen, maar dat kwam omdat het al 2 uur voorbij normale slaapjestijd was

(het orgineel heeft trouwens inhammen aan beide kanten, maar wij vonden het zo mooier)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')