abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66938840
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Verluste het volgende:
Waarom opeens die discussie over regulering van wapens?
Waarom zijn er mensen uberhaupt vóór wapenbezit hier als je ziet dat de landen, en de geschiedenis daarvan, waar wapens streng gereguleerd worden dmv goede wetten en stricte wetshandhaving de doden door vuurwapens zeer marginaal te noemen is? Beetje je kop in het zand steken imho.
[advocaat van de duivel modus]
Canada heeft een hogere wapendichtheid dan de VS. Daar worden echter veel minder moorden gepleegd. Laat staan met vuurwapens.
[/advocaat van de duivel modus]
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:08:12 #252
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66938898
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:45 schreef Montagui het volgende:
Ik denk niet aan pesten, maar dat het eerder hiermee te maken heeft:
[..]

De druk die daar heerst op de leerlingen is daar natuurlijk wel veel groter dan hier. Hier maakt het voor de omgeving vaak niet zoveel uit als je niet slaagt, andere keer beter, maar in Duitsland heerst er meer de nadruk op presteren, leren en werkzaam zijn.
Dasvidanja
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:08:49 #253
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66938929
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[advocaat van de duivel modus]
Canada heeft een hogere wapendichtheid dan de VS. Daar worden echter veel minder moorden gepleegd. Laat staan met vuurwapens.
[/advocaat van de duivel modus]
Canada heeft strengere wapenwetten, en zijn de wapens jachtvuurwapens ipv wapens die ontworpen zijn om mensen mee te doden.
Dasvidanja
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:10:18 #254
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66938998
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Helaas:
[..]

Oops
AFC AJAX
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:10:46 #255
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939019
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:05 schreef Verluste het volgende:

[..]

okay
Ik vind dat normale mensen door hun omgeving heel snel kunnen radicaliseren of bijna c.q. gek worden (dus in zo'n toestand komen) dat ze zoiets doen.
Ik vind dat te gemakkelijk. Mensen zijn geen honden. We moeten bewuste, intelligente wezens voorstellen, die hoewel zeker niet ongevoelig voor de invloed van de omgeving, in staat zouden moeten zijn zaken te relativeren en goed en fout te onderscheiden. Je blijft verantwoordelijk voor je eigen daden.

Die vlieger voor omgevingsfactoren gaat wat mij betreft alleen op in geval van direct noodweer, maar dat is een andere discussie.

Er wordt zo gemakkelijk de schuld gelegd bij anderen, dat doet naar mijn mening af aan de verantwoording die mensen dragen voor hun eigen handelen. Deze jongen haalde de trekker over, niemand anders deed het voor hem, en ook niemand hield een pistool tegen zíjn hoofd.
pi_66939064
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:08 schreef Verluste het volgende:

[..]

Canada heeft strengere wapenwetten, en zijn de wapens jachtvuurwapens ipv wapens die ontworpen zijn om mensen mee te doden.
En met een jachtgeweer kun je geen mensen doden? Daarbij zijn er in Canada ook heel veel handwapens beschikbaar en in omloop. Een voormalige collega van mij is Canadees. Zijn vader had/heeft een behoorlijk arsenaal aan wapens. Onder andere handwapens van .22 tot .357 magnums. Dat zijn allen legale wapens daar en nou niet echt bedoeld voor de jacht, lijkt mij.
pi_66939100
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:01 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het nadeel voor de criminelen in NL is dat de politieagenten getrained (zouden moeten) zijn in het schieten en dit goed (zouden moeten) kunnen
En het voordeel voor de burgers in NL is, dat we de politie kunnen controleren en corrigeren. met willekeurige andere burgers is dat veel moeilijker.

En ja 20% is niet zo goed met wapens, las ik pas nog. maar goed, bij welke andere beroepsgroep scoort 80% daarvan, een voldoende op een weinig gebruikte vaardigheid? Dit soort dingen lopen in NL echt wel los. Ik maak me meer zorgen over hun detecterende vaardigheden, en (ietwat zijdelings) het feit dat hun verhoren niet worden opgenomen op camera of audio.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:13:10 #258
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939110
quote:

[..]

De wetten zijn daar strenger ja (niet veel overigens, verschilt per staat), maar er zijn nauwelijks restricties op wapentypes, daarin zijn veel staten in de VS juist strenger met de zogenaamde 'assault weapon bans'.

Dat vind ik sowieso een arbitrair onderscheid, jachtwapens zijn vaak vele malen krachtiger dan de meeste dienstpistolen bijvoorbeeld.
pi_66939136
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik vind dat te gemakkelijk. Mensen zijn geen honden. We moeten bewuste, intelligente wezens voorstellen, die hoewel zeker niet ongevoelig voor de invloed van de omgeving, in staat zouden moeten zijn zaken te relativeren en goed en fout te onderscheiden. Je blijft verantwoordelijk voor je eigen daden.

Die vlieger voor omgevingsfactoren gaat wat mij betreft alleen op in geval van direct noodweer, maar dat is een andere discussie.

Er wordt zo gemakkelijk de schuld gelegd bij anderen, dat doet naar mijn mening af aan de verantwoording die mensen dragen voor hun eigen handelen. Deze jongen haalde de trekker over, niemand anders deed het voor hem, en ook niemand hield een pistool tegen zíjn hoofd.
Je gaat uit van de norm. Helaas is het zo dat mensen die dit soort daden plegen niet tot de norm behoren.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:13:49 #260
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66939137
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. De omgeving, bestaande uit al die miljoenen individuen met hun eigen verantwoordelijkheid moeten mijn inziens ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen voor de ander én hun omgeving.

Het zal wel heel belerend zijn maar: De maatschappij, dat ben jij.
Dasvidanja
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:14:38 #261
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939170
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je gaat uit van de norm. Helaas is het zo dat mensen die dit soort daden plegen niet tot de norm behoren.
Maar dan vind ik ze nog steeds hoofdzakelijk verantwoordelijk voor hun eigen daden.
pi_66939189
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:13 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

En het voordeel voor de burgers in NL is, dat we de politie kunnen controleren en corrigeren. met willekeurige andere burgers is dat veel moeilijker.

En ja 20% is niet zo goed met wapens, las ik pas nog. maar goed, bij welke andere beroepsgroep scoort 80% daarvan, een voldoende op een weinig gebruikte vaardigheid? Dit soort dingen lopen in NL echt wel los. Ik maak me meer zorgen over hun detecterende vaardigheden, en (ietwat zijdelings) het feit dat hun verhoren niet worden opgenomen op camera of audio.
vandaar de haakjes.
pi_66939258
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:14 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar dan vind ik ze nog steeds hoofdzakelijk verantwoordelijk voor hun eigen daden.
mee eens, maar zoals gezegd. Wanneer je de oorzaak kent, kun je er eventueel wat aan doen ter preventie in de toekomst.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:18:55 #264
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939310
Maar de politie brengt me ook weer op een ander discussie-punt, is het wijs om de overheid een monopolie op geweldsmiddelen te geven? Dan moet je wel heel erg veel vertrouwen in ze hebben, maar het zijn ook maar mensen.
pi_66939361
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:18 schreef Wheelgunner het volgende:
Maar de politie brengt me ook weer op een ander discussie-punt, is het wijs om de overheid een monopolie op geweldsmiddelen te geven? Dan moet je wel heel erg veel vertrouwen in ze hebben, maar het zijn ook maar mensen.
Ja, een volksgericht is meestal volledig arbitrair en richt zich op een mogelijke dader. Zonder bewijs.
pi_66939371
quote:
De druk die daar heerst op de leerlingen is daar natuurlijk wel veel groter dan hier. Hier maakt het voor de omgeving vaak niet zoveel uit als je niet slaagt, andere keer beter, maar in Duitsland heerst er meer de nadruk op presteren, leren en werkzaam zijn.
Och kom nou toch! Als je het over Japan of de VS had, maar Duitsland ??? Duitsland lijkt in heeeeel veeel gevallen heeeel erg op Nederland, en dit is er een van. Dat is iets waar veel landgenoten blijkbaar veel moeite mee hebben .... raar.
pi_66939520
N-TV geeft aan dat er inderdaad een scholier aan zijn verwondingen is bezweken, waarmee het dodental "officieel" op 17 komt. Inclusief dader.
pi_66939551
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vertaling? Mijn Duits is helaas iets te slecht voor deze tekst...
Hij zou zwaar gefrustreerd zijn. Mogelijk (mede) omdat hij gezakt zou zijn voor zijn eindexamen en zijn medescholieren wel 'verder' zijn gegaan met een vervolgopleiding.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:24:49 #269
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939552
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, een volksgericht is meestal volledig arbitrair en richt zich op een mogelijke dader. Zonder bewijs.
Ok, je geeft een voorkeur aan een officieel orgaan boven anarchie, dat snap ik. Maar om een overheid volledig te vertrouwen is toch wel een paar stappen verder. Zeker als je ze een geweldsmonopolie geeft.

Ik hoorde bijvoorbeeld eens een verhaal dat de Duitse bezetter hier destijds onmiddelijk bij de politie langsging om Nederlandse verlofhouders op te sporen en te ontdoen van hun wapens. Schaapjes die kunnen terugbijten zijn immers niet wenselijk voor een kwaadwillende overheid.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:25:21 #270
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66939581
quote:
Ik heb een stuk meer vertrouwen in de politie (met haar procedures, trainingen, opleidingen, controle, geweldsinstructies) dan in mijn buurman...
pi_66939586
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hij zou zwaar gefrustreerd zijn. Mogelijk (mede) omdat hij gezakt zou zijn voor zijn eindexamen en zijn medescholieren wel 'verder' zijn gegaan met een vervolgopleiding.
Dank.
pi_66939630
quote:
Natuurlijk ligt misbruik op de loer, maar:
1. in nederland is dat geen traditie
2. in principe hebben we als burger het uiteindelijke zeggenschap over het geweldsmonopolie

En ja, ik heb vertrouwen in de overheid. Kijk maar wat 30 jaar aangepraat wantrouwen in de overheid in de VS heeft aangericht. Ik vind dat echt grote onzin. De overheid dat is geen losgekoppeld ding in het land of zo, en de politie is niet 1 mannetje. de politie is een hele grote groep mensen, die heus niet allemaal machtsmisbruik gaan plegen.

Het is historisch wel voorgekomen, maar ik ken geen gevallen in NL zelf.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:26:26 #273
97934 ASroma
Flamboyant
pi_66939635
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:20 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

Och kom nou toch! Als je het over Japan of de VS had, maar Duitsland ??? Duitsland lijkt in heeeeel veeel gevallen heeeel erg op Nederland, en dit is er een van. Dat is iets waar veel landgenoten blijkbaar veel moeite mee hebben .... raar.
in duitsland heerst er wel degelijk een prestatiecultuur hoor.
pi_66939714
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik heb een stuk meer vertrouwen in de politie (met haar procedures, trainingen, opleidingen, controle, geweldsinstructies) dan in mijn buurman...
hear, hear. wielgun blijkbaar meer in zijn (af en toe verhuizende) buurman?
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:28:25 #275
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66939729
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
Als die overheid nou in- en in corrupt zou zijn zoals in Irak of Brazilië is het een heel ander verhaal.
Dasvidanja
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:29:05 #276
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939752
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:26 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt misbruik op de loer, maar:
1. in nederland is dat geen traditie
2. in principe hebben we als burger het uiteindelijke zeggenschap over het geweldsmonopolie

En ja, ik heb vertrouwen in de overheid. Kijk maar wat 30 jaar aangepraat wantrouwen in de overheid in de VS heeft aangericht. Ik vind dat echt grote onzin. De overheid dat is geen losgekoppeld ding in het land of zo, en de politie is niet 1 mannetje. de politie is een hele grote groep mensen, die heus niet allemaal machtsmisbruik gaan plegen.

Het is historisch wel voorgekomen, maar ik ken geen gevallen in NL zelf.
Je hebt gelijk natuurlijk, de Nederlandse overheid heeft zich behoorlijk geod gedragen de laatste eeuw. Het is ook meer een principieele discussie denk ik.
pi_66939769
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:24 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ok, je geeft een voorkeur aan een officieel orgaan boven anarchie, dat snap ik. Maar om een overheid volledig te vertrouwen is toch wel een paar stappen verder. Zeker als je ze een geweldsmonopolie geeft.

Ik hoorde bijvoorbeeld eens een verhaal dat de Duitse bezetter hier destijds onmiddelijk bij de politie langsging om Nederlandse verlofhouders op te sporen en te ontdoen van hun wapens. Schaapjes die kunnen terugbijten zijn immers niet wenselijk voor een kwaadwillende overheid.
De overheid mag dan wel een geweldsmonopolie hebben, maar in Nederland is het verplicht voor de militairen om hun orders aan hun geweten te toetsen. Met andere woorden; geen onschuldige kinderen doodschieten omdat je sergeant dat zegt. Het "Befehl ist Befehl"-syndroom voorkomen, zeg maar.

Het lijkt mij dat alle andere organisaties met een geweldsinstructie onderhevig zijn aan dezelfde verplichting.

Ook worden alle organisaties gecontroleerd door de rechters, politiek en de burgers. Een overheid heeft enkel macht door de goedkeuring van het volk.

Voor wat betreft de nazi's. Punt 1; Godwin's law
Punt 2: Ik weet niet wat de wapenwetten waren in Duitsland ten tijde van de Nazi's, maar als die gelijk zijn aan de huidige, gaat jouw hele argument niet op.
pi_66939835
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:26 schreef ASroma het volgende:

[..]

in duitsland heerst er wel degelijk een prestatiecultuur hoor.
Maar, en ik heb er gewerkt, niet van dien aard om dit soort gedrag grootschalig op te roepen. Natuurlijk kán het. Maar ned. met zijn 6jes cultuur kan voor sommigen ook al te veel zijn en irritatie opwekken, vooral als je bedenkt dat nederlanders van jongs af aan getraind worden om niet te veel te doen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:31:43 #279
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66939836
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Punt 2: Ik weet niet wat de wapenwetten waren in Duitsland ten tijde van de Nazi's, maar als die gelijk zijn aan de huidige, gaat jouw hele argument niet op.
Wapenbezit werd ook in Duitsland zelf aan banden gelegd in die tijd voor zover ik weet. Zeker onder de bekende groepen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:33:30 #280
97934 ASroma
Flamboyant
pi_66939917
nutteloze wapendiscussie hier, gaat niet gebeuren, hou maar op.
pi_66939929
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wapenbezit werd ook in Duitsland zelf aan banden gelegd in die tijd voor zover ik weet. Zeker onder de bekende groepen.
De Kristallnacht was vòòr dat Hitler de macht volledig had gegrepen. De schaapjes hadden toen, blijkbaar, dus nog hun tandjes.
pi_66939960
Oe... mannen in witte pakjes in de school... Eng...
pi_66939963
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De overheid mag dan wel een geweldsmonopolie hebben, maar in Nederland is het verplicht voor de militairen om hun orders aan hun geweten te toetsen. Met andere woorden; geen onschuldige kinderen doodschieten omdat je sergeant dat zegt. Het "Befehl ist Befehl"-syndroom voorkomen, zeg maar.

Het lijkt mij dat alle andere organisaties met een geweldsinstructie onderhevig zijn aan dezelfde verplichting.

Ook worden alle organisaties gecontroleerd door de rechters, politiek en de burgers. Een overheid heeft enkel macht door de goedkeuring van het volk.

Punt 2. LOL. zijn argument gaat ook niet op, maar ja we moeten hem daar elke 2 maanden weer van overtuigen ...
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:35:44 #284
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66939985
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De burger had toen nog geen weet over hoe immoreel/kwaadaardig de nazipartij was, of zou worden.
Dasvidanja
pi_66940003
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:34 schreef RvLaak het volgende:
Oe... mannen in witte pakjes in de school... Eng...
???

i Want my NTV!!!
pi_66940004
Het dodental is nu gestegen naar 18, volgens N-TV. Heb echter nog niet gehoord wie nummer 18 zou moeten zijn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:36:59 #287
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66940025
Volgend topic zal: WAPENBEZIT ONDER NAZI DUITSLAND heten
Dasvidanja
pi_66940034
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:35 schreef Verluste het volgende:

[..]

De burger had toen nog geen weet over hoe immoreel/kwaadaardig de nazipartij was, of zou worden.
zeker wel. De bruimhemden waren toen al lang bezig.

[edit]
Maar we zakken nu wel heel erg af van het onderwerp...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2009 16:37:53 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:39:28 #289
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66940091
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De Kristallnacht was vòòr dat Hitler de macht volledig had gegrepen. De schaapjes hadden toen, blijkbaar, dus nog hun tandjes.
Dat zal inderdaad wel, ik ben geen historicus. Ik heb ook niet de illusie dat die enkele tienduizenden gewapende Nederlanders in het hypothetische geval een beslissende vuist zouden kunnen maken tegen een kwaadwillende overheid.

Het gaat wel erg offtopic, maar veel van de wapens van het NL verzet kwamen bijvoorbeeld aanvankelijk ook van sportschutters die de Duitsers voor waren. En tijdens de Koude Oorlog had onze overheid operatie Gladio, waarbij enorme verborgen depots aan wapens werden aangelegd om een eventueel verzet uit te rusten mochten de Russen ons bezetten.

Zwitserland is ook nooit bezet geweest, en sommige beweren dat dat mede te danken is aan het feit dat iedere man boven de 18 daar een getraind wapenbezitter is.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:39:47 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66940103
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Proest en schater:

De Kristallnacht vond plaats in de nacht van 9 op 10 november 1938.

Hitler was al aan de macht sinds 30 januari 1933.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_66940152
Ook vreemd... De camera van N-TV stond net ff op een aantal overlevenden (scholieren). Die beginnen spontaan vrolijk te zwaaien
pi_66940159
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:32 schreef Klonk het volgende:
wat ik heel opvallend vind, de duitse televisie gaat rustig door met het leven van alledag, geen speciale dingen ofzo, gewoon de dagelijkse soaps...
Ja, inderdaad. Ik vind de berichtgeving ook vrij rustig, komt op mij niet over als een mediacircus.
pi_66940173
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Proest en schater:

De Kristallnacht vond plaats in de nacht van 9 op 10 november 1938.

Hitler was al aan de macht sinds 30 januari 1933.
vandaar het woordje "volledig".
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:42:19 #294
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66940178
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

zeker wel. De bruimhemden waren toen al lang bezig.

[edit]
Maar we zakken nu wel heel erg af van het onderwerp...
Zeker niet. De gemiddelde Duitser had er geen weet van.
Dasvidanja
pi_66940199
Wat het meest lachuh is, en superironisch in deze discussie: Het Mekka van het ontnemen van monopolies aan de overheid, Amerika, is HELEMAAL NIET voor het ontnemen van het geweldsmonopolie van het leger. Maar ja, zo'n hierarchische maatschappij is helemaal geschapen voor een structuur waar het leger de baas is. Geef mij maar nederland waar alle voetballers met hun trainer in discussie gaan (andere landen lachen ons hier over uit) dan dat slaafse gedoe.
pi_66940203
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ik vind de berichtgeving ook vrij rustig, komt op mij niet over als een mediacircus.
net een foto gezien op N-TV (van twitter af gehaald ), er staan zeker 10 fotografen voor het hek van het huis van de ouders van der Tim K.
pi_66940238
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:

Zwitserland is ook nooit bezet geweest, en sommige beweren dat dat mede te danken is aan het feit dat iedere man boven de 18 daar een getraind wapenbezitter is.
En volgens sommigen is dat te danken aan het feit dat bergebied veroveren erg lastig is en je het niet doet tenzij je er goede redenen voor hebt
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:44:24 #298
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66940245
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:42 schreef AxisForOll het volgende:
Wat het meest lachuh is, en superironisch in deze discussie: Het Mekka van het ontnemen van monopolies aan de overheid, Amerika, is HELEMAAL NIET voor het ontnemen van het geweldsmonopolie van het leger.
Met minimaal één wapen in de helft van alle huishoudens heeft het leger dus GEEN geweldsmonopolie in dat land.
pi_66940251
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Duitsers zijn al decennia lang de beste Europeanen. Echte media hysterie doen ze niet zo veel aan, of het moet Bild c.s. zijn.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:45:01 #300
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66940268
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

vandaar het woordje "volledig".
Hitler was 'volledig' aan de macht vanaf augustus 1934, na de dood van Hindenburg. De Gleichschaltung was al begonnen in 1933, een week of 2 na de machtsovername. Heus, Hitler was allang 'volledig' aan de macht tijdens de Kristallnacht, hoor.

Lees even, bijvoorbeeld, Kershaw's Hitler-biografie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')