abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66937316
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef msnk het volgende:

[..]

Je zou als ouder die optie toch niet moeten uitsluiten lijkt mij?
Nou, ik denk dat het in de praktijk toch wel wat anders gaat. Ik denk niet dat ouders van hun kind denken dat hij/zij een potentieel moordenaar is. Vaak vindt de vader het maar al te leuk om zijn zoon uit te leggen hoe zo'n pistool nou eigenlijk werkt e.d.
pi_66937333
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet. Sterker nog: ik vind pesten helemaal geen oorzaak. Ik zeg alleen wat vaak als motief word gevonden om duidelijk te maken dat die onschuldigen door de daders juist niet als onschuldig worden gezien mocht het motief 'pesten' zijn.
Pesten kan net zo goed een oorzaak zijn als een psychose. Pesten kan je namelijk psychologisch helemaal slopen. Het ligt aan de persoon zelf en aan de omgeving hoe die er doorheen komt. Een hele simpele oplossing kan zijn door van school te veranderen.

Mensen die rücksichtlos worden neergeschoten zijn denk ik per definitie onschuldig, tenzij anders bewezen.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nee dat sloeg op de 'onschuldigen die worden neergeschoten' i.p.v 'de pesters' wat genoemd werd in een post.
a, duidelijk. Dank.
pi_66937360
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 15:21 schreef Wheelgunner het volgende:
Dus wie is het schuld?

• De ouders
  • De pestkopen
  • Emo's
  • Het wapen
  • Games
  • Film en televisie
  • De school
  • De schutter
  • Vul maar aan...
  • ja maak het maar belachelijk. slaat nergens op. de grootste schuldige is die jongen, gevolgd door het feit dat hij uberhaupt aan die wapens had kunnen komen. De staat heeft hier veel gedaan, maar blijkens dit, niet genoeg en de ouders zijn ZEKER heel nalatig. Echt schuldig is die jongen natuurlijk.

Als je dit in het belachelijke probeert te trekken, door media erbij te halen, toont dat alleen maar aan dat elk slap argument wilt gebruiken om wapenbezit zo te houden of uit te breiden.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 maart 2009 @ 15:31:04 #204
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_66937379
    quote:
    Blutbad an einer Realschule in Winnenden 20 Kilometer nordöstlich von Stuttgart. Ein Amokläufer hat bei einer wilden Schießerei mindestens 15 Menschen ermordet und ist dann geflüchtet, ehe er von der Polizei gestellt und erschossen wurde.

Morgens gegen 9.30 Uhr betrat der Ex-Schüler Tim Kretschmer (17) die Albertville-Realschule im Schulzentrum mit über 1700 Schülern. Er hatte vor zwei Jahren dort seinen Abschluss gemacht. Doch diesmal trug er einen schwarzen KSK-Kampfanzug. Wortlos ging er gezielt in zwei Klassenräume und eröffnet dort das Feuer. Im Kugelhagel brachen insgesamt neun Schüler und Schülerinnen sowie drei Lehrerinnen tot zusammen. Viele wurden von Querschlägern verletzt.

In die 10d lief er gleich dreimal. Beim dritten Mal schaute er die Schüler an und zischte: „Seid immer noch nicht alle tot?“ Eine Referendarin warf sich schützend vor eine Schülerin. Tim erschoss sie eiskalt.

Auf seiner Flucht ermordete der Ex-Schüler noch drei Passanten, ehe er gestellt und erschossen wurde.
    Aldus Bild de Duitse Telegraaf
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_66937400
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:30 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

ja maak het maar belachelijk. slaat nergens op. de grootste schuldige is die jongen, gevolgd door het feit dat hij uberhaupt aan die wapens had kunnen komen. De staat heeft hier veel gedaan, maar blijkens dit, niet genoeg en de ouders zijn ZEKER heel nalatig. Echt schuldig is die jongen natuurlijk.

Als je dit in het belachelijke probeert te trekken, door media erbij te halen, toont dat alleen maar aan dat elk slap argument wilt gebruiken om wapenbezit zo te houden of uit te breiden.
    Dat hij aan vuurwapens kon komen, is irrelevant voor zijn schuld. Zie Dendermonde.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:32:11 #206
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_66937417
    wat ik heel opvallend vind, de duitse televisie gaat rustig door met het leven van alledag, geen speciale dingen ofzo, gewoon de dagelijkse soaps...
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 15:32:14 #207
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_66937419
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:29 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Pesten kan net zo goed een oorzaak zijn als een psychose. Pesten kan je namelijk psychologisch helemaal slopen. Het ligt aan de persoon zelf en aan de omgeving hoe die er doorheen komt. Een hele simpele oplossing kan zijn door van school te veranderen.

Mensen die rücksichtlos worden neergeschoten zijn denk ik per definitie onschuldig, tenzij anders bewezen.
    [..]

a, duidelijk. Dank.
    Ik weet ook wel dat pesten je helemaal kan slopen, maar ergens gaat er dan toch iets niet goed me dunkt dat je dan ook echt iedereen gaat neerschieten. Een psychose vind ik iets anders, dat kan wel een oorzaak zijn. Ik denk dat pesten niet een oorzaak is, maar wel dat het iets kan triggeren. Blijf er ook bij dat er geen simpele oplossing voor is, en dat 'van school veranderen' dus ook weinig zin heeft.
    [*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
    [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 maart 2009 @ 15:33:40 #208
    13151 crew  Rewimo
    pi_66937477
    't Is maar de vraag of de ouders schuld hebben. Zij kunnen best netjes met hun wapens om zijn gegaan, alles volgens de regels, slot en grendel enz. Maar ongetwijfeld wist de jongen precies waar alles lag.
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 15:34:25 #209
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_66937504
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:33 schreef Rewimo het volgende:
    't Is maar de vraag of de ouders schuld hebben. Zij kunnen best netjes met hun wapens om zijn gegaan, alles volgens de regels, slot en grendel enz. Maar ongetwijfeld wist de jongen precies waar alles lag.
    Dat is idd ook zo, maar ik denk dat we nog even moeten wachten voordat we daar antwoorden op hebben.
    [*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
    pi_66937553
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat pesten je helemaal kan slopen, maar ergens gaat er dan toch iets niet goed me dunkt dat je dan ook echt iedereen gaat neerschieten. Een psychose vind ik iets anders, dat kan wel een oorzaak zijn. Ik denk dat pesten niet een oorzaak is, maar wel dat het iets kan triggeren. Blijf er ook bij dat er geen simpele oplossing voor is, en dat 'van school veranderen' dus ook weinig zin heeft.
    Zoals ik al aangaf, ligt het vooral aan de persoon hoe die er mee omgaat en doorheen komt.

Hoezo zou pesten geen oorzaak kunnen zijn?
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:35:44 #211
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937558
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:30 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

ja maak het maar belachelijk.
    We hoeven niet allemaal de azijnpisser te spelen.
    quote:
    slaat nergens op. de grootste schuldige is die jongen
    Eens (serieus)
    quote:
    , gevolgd door het feit dat hij uberhaupt aan die wapens had kunnen komen. De staat heeft hier veel gedaan, maar blijkens dit, niet genoeg en de ouders zijn ZEKER heel nalatig. Echt schuldig is die jongen natuurlijk.

En als jij dit incident wil gebruiken om wapenbezit aan te pakken, toont dat slechts aan dat je je bezig houdt met populistische incidentepolitiek en gelooft in schijnveiligheid.

Maarja, de politici staan natuurlijk te springen om iets dat de aandacht zal afleiden van de economie, dus ik vrees dat je je zin zal krijgen. In ieder geval in Duitsland.
    pi_66937587
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:19 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je loopt nu al vooruit op de feiten, er is nog niks naar buiten gekomen over die jongen en of hij een pispaaltje was of een popiejopie.

En worden gepest of te veel gewelddige games spelen kan nooit als enige oorzaak worden gezien voor dit soort gedrag. Dan zou de halve wereld zich debiel gedragen.
    Volgens mij is het GROTE (16 mensenlevens) verschil dat DEZE debiel de beschikking had over een heel arsenaal aan wapens. Als ze er zijn, worden ze gebruikt, dat krijgen die pro-wapen gekken (en dit geval rechtvaardigt het gebruik van dat woord ZEKER) maar niet in hun kop.

Niet eens zo theoretisch geval:
    Als meer wapens tot meer veiligheid leiden, laten we dan iedereen gaan bewapenen!
    We doen dat niet als maatschappij omdat dat veel gevaarlijker is dan GEEN wapens. Wapens gaan per ongeluk af, met vaak kinderen als slachtoffer.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:36:59 #213
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937601
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Onderzoeken daarover spreken elkaar nogal tegen, dus dat lijkt me een iets te snelle conclusie...

http://en.wikipedia.org/wiki/More_Guns,_Less_Crime
    Die heb ik ooit gebruikt voor een essay
    pi_66937623
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 14:13 schreef DJ_Ryow het volgende:
    weer een geval waarbij de dader makkelijk aan vuurwapens kon komen. de regels omtrent het verstrekken van vergunningen en het bewaren van de wapens in huis moet toch allemaal wat strikter.
    Eerlijk gezegd vind ik dat het particuliere bezit van vuurwapens een beetje overbodig is. Als mensen zonodig willen schieten als sport, dan kunnen ze dat tegenwoordig met hun wii doen.

Hierbij ga ik er ook van uit dat veel van de illegale vuurwapens, waarmee, volgens sommigen in dit topic, in Europa vooral die misdaden worden gepleegd, 'hun leven' beginnen als legaal vuurwapen. Strict beleid tav legaal vuurwapenbezit, heeft ook gevolgen voor de hoeveelheid aanwezige illegale vuurwapens imo. Dat neemt dan af, volgens mij.
    I´m back.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 maart 2009 @ 15:38:23 #215
    13151 crew  Rewimo
    pi_66937656
    Der Spiegel bericht wat uitgebreider. De vader is sportschutter, een van zijn wapens ontbreekt, zo bleek bij een huiszoeking:
    quote:
    Tim K. - der Junge ohne Eigenschaften
    Er tötete Schüler, Lehrer, Passanten: Ein 17-Jähriger hat in der schwäbischen Provinz 15 Menschen ermordet - dann starb er selbst, durch die Kugel eines Polizisten. Tim K. wird als unauffällig, aber frustriert beschrieben. Was trieb ihn zu der Wahnsinnstat?

Der Alptraum im schwäbischen Winnenden begann gegen 9.30 Uhr, Minuten später ging der Notruf bei der Polizei ein: Ein junger Mann, bekleidet mit einem Bundeswehrtarnanzug, war in die Albertville-Realschule eingedrungen, schoss wild um sich. Tötete neun Schüler, alle zwischen 14 und 15 Jahren, drei Lehrerinnen - warum, das weiß zur Stunde niemand. Der Schütze soll ein ehemaliger Schüler gewesen sein, Tim K.

Als die Einsatzkräfte am Tatort eintreffen, bietet sich ihnen ein "Bild des Grauens", beschreibt es Kultusminister Helmut Rau später. Verzweifelte Menschen versuchen, das Unbegreifliche zu begreifen. Hubschrauber kreisen, knapp tausend Beamte sind im Einsatz. Im Minutentakt fahren Krankenwagen an der Schule vor. Zu diesem Zeitpunkt hat der Schütze den Tatort bereits verlassen.

"Die Stadt gleicht einer Festung"

Über Stunden versucht die Polizei, den Mann zu finden, Schüler und Passanten in Sicherheit zu bringen. Die Menschen in der Region werden gewarnt: Autofahrer sollen keine Anhalter mitnehmen, der Schütze sei wohl in die Winnender Innenstadt geflohen. Die Realschule, die Hunderte Schüler besuchen, wird evakuiert, das Gebiet weiträumig abgesperrt.

"Die ganze Stadt gleicht einer Festung", berichtet ein Augenzeuge. "Es herrscht blankes Entsetzen." Auch auf dem angrenzenden Gelände einer psychiatrischen Klinik fallen Schüsse. "Ich habe sechs bis sieben Schüsse gehört. Ich darf meine Station nicht mehr verlassen", sagte eine Sprecherin der Klinik.

Nach Angaben der Polizei ging K. schweigend durch die Gänge der Schule, betrat Klassenzimmer. Feuerte. Die Waffe nahm er aus dem legalen Waffenarsenal seiner Eltern. Dann flüchtete er, erschoss einen Menschen vor der nahegelegenen Klinik, brachte ein Auto in seine Gewalt, die Besitzer ließ er gehen.

Die Flucht endete schließlich in Wendlingen am Neckar, rund 40 Kilometer entfernt. Vor einem Postverteilzentrum tötete K. zwei Passanten, verletzte zwei Beamte. Dann starb er selbst - durch Kugeln der Polizei. Die grausige Bilanz seines Amoklaufs: 16 Tote.

Tim war "schwer frustriert"

Wie wurde K. zu dem Menschen, der eine schwäbische Kleinstadt, eine Region, die Republik in Schockstarre versetzt?

Nach Angaben von Kultusminister Rau handelte es sich um einen nach außen "völlig unauffälligen" Jungen. Der Jugendliche sei "nie in irgendeiner Form" auffällig geworden, betonte Rau, habe seinen Schulabschluss gemacht. Offensichtlich habe er eine "doppelte Identität" gehabt.

Ein Klassenkamerad berichtete SPIEGEL ONLINE dagegen, Tim K., ein Einzelkind, sei "schwer frustriert" gewesen. Er habe im vergangenen Jahr seinen Realschulabschluss nicht bestanden. Viele seiner Mitschüler wechselten auf weiterführende Schulen oder begannen eine Ausbildung. Was wurde aus K.?

An den Umgang mit Waffen war er offenbar gewöhnt, zumindest der Vater sei Sportschütze, sagte ein Bekannter K.s SPIEGEL ONLINE. Tims Vater besitzt nach Polizeiangaben 16 Schusswaffen. Bei einer Durchsuchung des Hauses wurde festgestellt: Eine fehlte.

Angehörige von Schülern, die das Blutbad erlebten, waren auch Stunden nach der Tat völlig aufgelöst: "Die Kinder wissen nicht, ob ihre Mitschüler noch leben oder verletzt wurden", sagte eine Mutter SPIEGEL ONLINE, die ein traumatisiertes Mädchen tröstete.

Landespolizeipräsident Erwin Hetger beschreibt das Geschehen so: "Es war ein Amoklauf in Reinkultur. Er ist mit einer Waffe in die Schule rein und hat dann das Blutbad angerichtet. So etwas habe ich noch nie erlebt." Landesinnenminister Heribert Rech (CDU) sagte: "Das Ausmaß des Geschehens ist nicht fassbar."
    pi_66937660
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Hij was ten eerste gewoon op zelfmoord uit lijkt mij. Alleen wilde hij er nog een paar anderen meenemen. Dat diegenen die hij doodde misschien niet de pesters waren maakt hem niet uit. Vaak ziet de gepestte de hele school als zijn/haar vijand inclusief leraren. De pesters die eventueel overleven zullen een schuldgevoel krijgen.

Dit alles is natuurlijk speculatie.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:38:46 #217
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937670
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:36 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

Volgens mij is het GROTE (16 mensenlevens) verschil dat DEZE debiel de beschikking had over een heel arsenaal aan wapens. Als ze er zijn, worden ze gebruikt, dat krijgen die pro-wapen gekken (en dit geval rechtvaardigt het gebruik van dat woord ZEKER) maar niet in hun kop.

Niet eens zo theoretisch geval:
    Als meer wapens tot meer veiligheid leiden, laten we dan iedereen gaan bewapenen!
    We doen dat niet als maatschappij omdat dat veel gevaarlijker is dan GEEN wapens. Wapens gaan per ongeluk af, met vaak kinderen als slachtoffer.
    Maar wees eerlijk, GEEN wapens is evenmin realistisch. Wapenbezit compleet verboden maken klinkt leuk, maar kenmerkend aan criminelen is dat ze zich niet aan de wet houden, illegaal wapenbezit zal dus onverminderd een probleem blijven.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:40:12 #218
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937729
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat het particuliere bezit van vuurwapens een beetje overbodig is. Als mensen zonodig willen schieten als sport, dan kunnen ze dat tegenwoordig met hun wii doen.

Hierbij ga ik er ook van uit dat veel van de illegale vuurwapens, waarmee, volgens sommigen in dit topic, in Europa vooral die misdaden worden gepleegd, 'hun leven' beginnen als legaal vuurwapen. Strict beleid tav legaal vuurwapenbezit, heeft ook gevolgen voor de hoeveelheid aanwezige illegale vuurwapens imo. Dat neemt dan af, volgens mij.
    Maar dan zou je bij de bron moeten beginnen, bij de producenten dus. En dat kun je vergeten want de economische belangen zijn te groot. Plus dat je dan ook de productie in de illegaliteit drukt omdat de markt voor (illegale) wapens niet zal verdwijnen.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 15:40:58 #219
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_66937765
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf, ligt het vooral aan de persoon hoe die er mee omgaat en doorheen komt.

Hoezo zou pesten geen oorzaak kunnen zijn?
    Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen.
    Voordat je zegmaar een school gaat inrennen met geweren, bommen etc. moet er toch echt iets niet meer 100% zijn, wat het dan ook is. Het is niet zelden dat er vaak uitkomt dat er ook idd iets niet helemaal goed was bij de dader(s): zwaar depressief, psychopaat, etc.
    Ik zie pesten niet als een directe oorzaak.

Ik krijg alleen zo bezoek, dus ik kan niet meer reageren even.
    pi_66937791
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:38 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Hij was ten eerste gewoon op zelfmoord uit lijkt mij. Alleen wilde hij er nog een paar anderen meenemen. Dat diegenen die hij doodde misschien niet de pesters waren maakt hem niet uit. Vaak ziet de gepestte de hele school als zijn/haar vijand inclusief leraren. De pesters die eventueel overleven zullen een schuldgevoel krijgen.

Zelfmoord lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk aangezien hij eerst 40km is gevlucht. Vervolgens heeft hij een vuurgevecht gehad met de politie, waarbij hij 2 agenten verwond en 2 omstanders gedood heeft.

Ik weet niet veel van dit soort zaken, maar dit klinkt nou niet echt als iemand die dood wil.
      FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 11 maart 2009 @ 15:41:42 #221
    149527 crew  ChipsZak.
    That's hot.
    pi_66937804
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:38 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Maar hij heeft zichzelf niet van het leven beroofd.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:42:37 #222
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_66937846
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:36 schreef AxisForOll het volgende:

[..]
    dat DEZE debiel.

Een debiel zou ik de dader niet noemen. Volgens mij was ie net zo normaal als jij en ik, het is de omgeving die zo allesbepalend is voor de daders in schoolshootings.
    Dasvidanja
    pi_66937855
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen.
    Voordat je zegmaar een school gaat inrennen met geweren, bommen etc. moet er toch echt iets niet meer 100% zijn, wat het dan ook is. Het is niet zelden dat er vaak uitkomt dat er ook idd iets niet helemaal goed was bij de dader(s): zwaar depressief, psychopaat, etc.
    Ik zie pesten niet als een directe oorzaak.

Pesten als zijnde niet een directe oorzaak is iets waar ik het volledig mee eens kan zijn. Pesten kan je psychisch slopen en doordat je gesloopt bent kun je rare dingen gaan doen. Tis meer een "stappenplan", zeg maar.

Ik zit ziek thuis, dus kan wel reageren
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:44:00 #224
    232678 John.Milton
    Vanity is my favorite sin
    pi_66937885
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar dan zou je bij de bron moeten beginnen, bij de producenten dus. En dat kun je vergeten want de economische belangen zijn te groot. Plus dat je dan ook de productie in de illegaliteit drukt omdat de markt voor (illegale) wapens niet zal verdwijnen.
    Door alle wapens te verbieden wordt de illegale markt gewoon groter en die is zoals altijd oncontroleerbaar.
    Zijn ze tegenwoordig al ook zover dat de munitie beter te herleiden valt?
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:44:21 #225
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937902
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:42 schreef Verluste het volgende:

[..]

Een debiel zou ik de dader niet noemen. Volgens mij was ie net zo normaal als jij en ik, het is de omgeving die zo allesbepalend is voor de daders in schoolshootings.
    En dat vind ik dus zo'n typisch linkse reactie, de schuld op alles schuiven behalve de dader... Hij is niet zoals jij en ik, hij is een zieke moordenaar.
    pi_66937956
    Ik denk niet aan pesten, maar dat het eerder hiermee te maken heeft:
    quote:
    Ein Klassenkamerad berichtete SPIEGEL ONLINE dagegen, Tim K., ein Einzelkind, sei "schwer frustriert" gewesen. Er habe im vergangenen Jahr seinen Realschulabschluss nicht bestanden. Viele seiner Mitschüler wechselten auf weiterführende Schulen oder begannen eine Ausbildung. Was wurde aus K.?
    “To destroy a people you must first sever their roots.”
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:45:48 #227
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_66937963
    its not so difficult, just blame this guy....

problem solved
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:46:09 #228
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66937976
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Door alle wapens te verbieden wordt de illegale markt gewoon groter en die is zoals altijd oncontroleerbaar.
    Zijn ze tegenwoordig al ook zover dat de munitie beter te herleiden valt?
    Niet echt schat ik, illegaal ingekochte munitie kan overal vandaan komen. De productie daarvan is ook zo eenvoudig dat het gemakkelijk illegaal kan gebeuren.
    pi_66937981
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En dat vind ik dus zo'n typisch linkse reactie, de schuld op alles schuiven behalve de dader... Hij is niet zoals jij en ik, hij is een zieke moordenaar.
    Een oorzaak zoeken voor een actie, houdt niet meteen in dat iemand minder schuldig zou zijn.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:47:13 #230
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66938011
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:41 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar hij heeft zichzelf niet van het leven beroofd.
    Mwoa, 'suicide by cop' is het wel te noemen als hij inderdaad het gevecht met de politie aanging.
    pi_66938023
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zelfmoord lijkt me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk aangezien hij eerst 40km is gevlucht. Vervolgens heeft hij een vuurgevecht gehad met de politie, waarbij hij 2 agenten verwond en 2 omstanders gedood heeft.

Ik weet niet veel van dit soort zaken, maar dit klinkt nou niet echt als iemand die dood wil.
    Dat kan. Maar bij de meeste van dit soort schietpartijen pleegt de dader vaak zelfmoord of gaat bewust een schietpartij met de speciale politie aan wat eigenlijk ook gelijkstaat aan zelfmoord. Hij had immers ook met de handen omhoog naar buiten kunnen lopen. Iemand die dit soort dingen gaat doen moet rekening houden met de dood, dat kan bijna niet anders. Of hij moet zichzelf zo'n rambo gevonden hebben dat hij dacht dat hij wel even met een auto zou kunnen vluchten naar een ander land ofzo.
    pi_66938024
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:45 schreef Montagui het volgende:
    Ik denk niet aan pesten, maar dat het eerder hiermee te maken heeft:
    [..]

Vertaling? Mijn Duits is helaas iets te slecht voor deze tekst...
    pi_66938038
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:35 schreef Wheelgunner het volgende:

En als jij dit incident wil gebruiken om wapenbezit aan te pakken, toont dat slechts aan dat je je bezig houdt met populistische incidentepolitiek en gelooft in schijnveiligheid.

Maarja, de politici staan natuurlijk te springen om iets dat de aandacht zal afleiden van de economie, dus ik vrees dat je je zin zal krijgen. In ieder geval in Duitsland.
    schijnveiligheid? doe effe normaal. stel je eens voor:
    afgesloten ruimte 1, met 100 heel lichtgeraakte mensen en allemaal bewapend.
    afgesloten ruimte 2, met 100 heel lichtgeraakte mensen allemaal niet bewapend.

Denk effe logisch na en zeg dan waar binnen een tijds periode de meeste doden zullen vallen.

De eerste ruimte is Amerika, en de tweede kan je zien als Europa.

Het zou kunnen dat als iedereen bewapend is dat er dan minder doden vallen, maar ik denk het niet. Het voordeel verschuift dan simpelweg naar diegenen die dan het handigst zijn met wapens. In nederland hebben we heel weinig wapenbezit.

De harde cijfers tonen mijn gelijk aan.

En als criminelen weten dat hun slachtoffers NIET bewapend zijn, is de kans dat ze minder snel naar HUN wapen grijpen kleiner omdat ze zich dan minder bedreigd voelen. sociopaths e.d. zullen sowieso wel proberen te moorden, onafhankelijk van de bewapening van hun slachtoffers.

meer wapens = meer doden.
    pi_66938084
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef Spitstand het volgende:

[..]

Dat kan. Maar bij de meeste van dit soort schietpartijen pleegt de dader vaak zelfmoord of gaat bewust een schietpartij met de speciale politie aan wat eigenlijk ook gelijkstaat aan zelfmoord. Hij had immers ook met de handen omhoog naar buiten kunnen lopen. Iemand die dit soort dingen gaat doen moet rekening houden met de dood, dat kan bijna niet anders. Of hij moet zichzelf zo'n rambo gevonden hebben dat hij dacht dat hij wel even met een auto zou kunnen vluchten naar een ander land ofzo.
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mwoa, 'suicide by cop' is het wel te noemen als hij inderdaad het gevecht met de politie aanging.
    Mensen die gedood willen worden door de politie, gaan meestal niet heel veel moeite doen om weg te komen van de politie.

Mensen gijzelen en hun auto jatten valt bij mij onder de categorie "moeite doen".

BTW: het nieuws op N-TV is redelijk genormaliseerd momenteel.
    pi_66938226
    ik vraag me af wat voor wapen hij gebruikte dan.
    met een pistool zoveel schade aanrichten... hij moet toch herladen en een berg magazijnen mee nemen om een redelijk vuurgevecht met de politie te houden...

anderzijds snap ik het ook nooit van de dader. vaak hoor je dat ze erg gepest zijn, een beetje in zichzelf getrokken.
    op de een of andere manier dus waren zo voor hun daad erg gevoelig en zelf ook leed gehad.
    ze weten dus zelf hoe het is...hoe kunnen ze dan onschuldige mensen vermoorden en dus heel veel mensen extreem veel verdriet doen zoals ze dat zelf ook voelen.

volgensmij zijn het eerder hele egocentrische etters die hun zin niet altijd krijgen...
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:53:40 #236
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_66938250
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:23 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Nee dat sloeg op de 'onschuldigen die worden neergeschoten' i.p.v 'de pesters' wat genoemd werd in een post.
    Ja mijn post, waar ik ook op gereageerd heb. Lees 's
    AFC AJAX
    pi_66938319
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:49 schreef RvLaak het volgende:

Mensen die gedood willen worden door de politie, gaan meestal niet heel veel moeite doen om weg te komen van de politie.

Mensen gijzelen en hun auto jatten valt bij mij onder de categorie "moeite doen".

BTW: het nieuws op N-TV is redelijk genormaliseerd momenteel.
    LOL, so true. hij was niet echt suicidaal lijkt mij op basis hiervan ...
    gewoon niet zo handig in het wegkomen, zoals je van een 17 jarige kan verwachten.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:55:52 #238
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66938352
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:48 schreef AxisForOll het volgende:

[..]

schijnveiligheid? doe effe normaal. stel je eens voor:
    afgesloten ruimte 1, met 100 heel lichtgeraakte mensen en allemaal bewapend.
    afgesloten ruimte 2, met 100 heel lichtgeraakte mensen allemaal niet bewapend.

Denk effe logisch na en zeg dan waar binnen een tijds periode de meeste doden zullen vallen.

De eerste ruimte is Amerika, en de tweede kan je zien als Europa.

Het zou kunnen dat als iedereen bewapend is dat er dan minder doden vallen, maar ik denk het niet. Het voordeel verschuift dan simpelweg naar diegenen die dan het handigst zijn met wapens. In nederland hebben we heel weinig wapenbezit.

De harde cijfers tonen mijn gelijk aan.
    Was het maar zo eenvoudig, dan werd de discussie niet nog steeds gevoerd. Ik ben het wel met je eens dat vrijer wapenbezit in Nederland zeer waarschijnlijk tot meer doden zal leiden. In het beste geval tot meer dode criminelen, maar het risico kunnen we beter vermijden door wapenbezit beperkt te houden.

Maar volledig verbieden gaat me dus een stap te ver.
    quote:
    En als criminelen weten dat hun slachtoffers NIET bewapend zijn, is de kans dat ze minder snel naar HUN wapen grijpen kleiner omdat ze zich dan minder bedreigd voelen. sociopaths e.d. zullen sowieso wel proberen te moorden, onafhankelijk van de bewapening van hun slachtoffers.

meer wapens = meer doden.
    Maar dat is dan wel een groot voordeel voor de criminelen. Het zeer strenge beleid in Nederland mbt wapenbezit, zelfs betreffendie niet dodelijke verdedigingsmiddelen, is denk ik een van de redenen waarom kleine criminaliteit hier relatief zoveel voorkomt.

Ik lees liever in de krant dat iemand een tasjesdief een nekschot heeft gegeven, dan dat de schoft ontkwam en 2 uur later weer iemand slachtoffer maakte.

Betekent dat dat ik denk dat de praktijk baat zou hebben bij vrijer wapenbezit? Nee, de treurige realiteit is immers dat de meeste mensen te dom zijn voor verantwoordelijkheid, laat staan de verantwoordelijkheid die komt kijken bij legaal en verstandig wapenbezit.
      woensdag 11 maart 2009 @ 15:57:50 #239
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66938426
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:53 schreef Pwoekie het volgende:
    met een pistool zoveel schade aanrichten... hij moet toch herladen en een berg magazijnen mee nemen om een redelijk vuurgevecht met de politie te houden...

Cho gebruikte ook maar flutwapentjes op zich.
    pi_66938448
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:53 schreef Pwoekie het volgende:

anderzijds snap ik het ook nooit van de dader. vaak hoor je dat ze erg gepest zijn, een beetje in zichzelf getrokken.
    op de een of andere manier dus waren zo voor hun daad erg gevoelig en zelf ook leed gehad.
    ze weten dus zelf hoe het is...hoe kunnen ze dan onschuldige mensen vermoorden en dus heel veel mensen extreem veel verdriet doen zoals ze dat zelf ook voelen.

volgensmij zijn het eerder hele egocentrische etters die hun zin niet altijd krijgen...
    nou ja, als je vaak gepest worden dan lijkt wraak nemen geen rare emotie. De METHODE is dan weer iets anders.

Maar neem het stereotype geval van de geek die gepest wordt door de populairste jongen/meisje. in dat geval, zoals in columbine is hun woede tegen die populaire mensen gericht en niet tegen andere zielige types zonder vrienden.
    pi_66938475
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja mijn post, waar ik ook op gereageerd heb. Lees 's
    Helaas:
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

woensdag 11 maart 2009 @ 16:00:53 #242
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_66938558
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Politiek heeft hier niks mee te maken
    Dasvidanja
    pi_66938572
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:55 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar dat is dan wel een groot voordeel voor de criminelen. Het zeer strenge beleid in Nederland mbt wapenbezit, zelfs betreffendie niet dodelijke verdedigingsmiddelen, is denk ik een van de redenen waarom kleine criminaliteit hier relatief zoveel voorkomt.
    Het nadeel voor de criminelen in NL is dat de politieagenten getrained (zouden moeten) zijn in het schieten en dit goed (zouden moeten) kunnen
      woensdag 11 maart 2009 @ 16:02:13 #244
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66938618
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 16:00 schreef Verluste het volgende:

[..]

Politiek heeft hier niks mee te maken
    Dat was ook een por naar iemand vanwege een eerdere discussie, niet te serieus nemen. Behalve dat ik de dader dus zeker niet een 'normaal iemand als jij en ik' vind.
      woensdag 11 maart 2009 @ 16:02:37 #245
    105393 IkWilbert
    -Tukker 4 life-
    pi_66938632
    17 doden volgens de telegraaf... het worden er steeds meer.
    * I intend to live forever, so far so good! *
      woensdag 11 maart 2009 @ 16:04:12 #246
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_66938707
    Waarom opeens die discussie over regulering van wapens?
    Waarom zijn er mensen uberhaupt vóór wapenbezit hier als je ziet dat de landen, en de geschiedenis daarvan, waar wapens streng gereguleerd worden dmv goede wetten en stricte wetshandhaving de doden door vuurwapens zeer marginaal te noemen is? Beetje je kop in het zand steken imho.
    Dasvidanja
    pi_66938717
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 16:02 schreef IkWilbert het volgende:
    17 doden volgens de telegraaf... het worden er steeds meer.
    De ticker van N-TV heeft het nu over 10 scholieren, 3 leraressen en 3 omstanders. Met de dader erbij is dat 17.

Wss is een gewonde scholier overleden.
      woensdag 11 maart 2009 @ 16:05:27 #248
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_66938776
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 16:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat was ook een por naar iemand vanwege een eerdere discussie, niet te serieus nemen. Behalve dat ik de dader dus zeker niet een 'normaal iemand als jij en ik' vind.
    okay
    Ik vind dat normale mensen door hun omgeving heel snel kunnen radicaliseren of bijna c.q. gek worden (dus in zo'n toestand komen) dat ze zoiets doen.
    Dasvidanja
    pi_66938785
    Of we hebben allemaal wapens of allemaal niet. Europa benadert heel goed het ene ideaal, amerika zit te veel in het midden, slechts 1/3 heeft wapens.
    Maar toch betwijfel ik of 100% bewapende burgers zo veilig zou zijn. Volgens mij benaderde het Wilde Westen dat soort maatschappij het beste, en of dat nou zo'n beleefde, veilige samenleving was .... nee.

Treurige realiteit? Nee, het is een fact of life dat mensen geen superwezens zijn die alles goed doen, wapenbezit is daar geen uitzondering op.
      woensdag 11 maart 2009 @ 16:05:36 #250
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_66938788
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef Verluste het volgende:
    Waarom opeens die discussie over regulering van wapens?
    Waarom zijn er mensen uberhaupt vóór wapenbezit hier als je ziet dat de landen, en de geschiedenis daarvan, waar wapens streng gereguleerd worden dmv goede wetten en stricte wetshandhaving de doden door vuurwapens zeer marginaal te noemen is? Beetje je kop in het zand steken imho.
    Ohja, Jamaica bijvoorbeeld.

Eerst een beetje inlezen voor je zoiets roept.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')