abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:39:41 #251
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66968528
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Volledig irrelevante vergelijking. Maar hopelijk besef je dat zelf ook wel.
Helemaal niet. Het product blijft hetzelfde. Een overtreding is een overtreding. Gevaarzetting is gevaarzetting. Waarom moet de ene persoon daarvoor meer betalen dan een ander?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Donald Duck held donderdag 12 maart 2009 @ 13:43:26 #252
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66968671
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:39 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Helemaal niet. Het product blijft hetzelfde. Een overtreding is een overtreding. Gevaarzetting is gevaarzetting. Waarom moet de ene persoon daarvoor meer betalen dan een ander?
Een product is een product en heeft een vaste waarde. Een boete dient een corrigerende werking te hebben en dat werkt alleen als iedereen het relatief gezien even hard voelt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:50:07 #253
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66968925
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Een product is een product en heeft een vaste waarde. Een boete dient een corrigerende werking te hebben en dat werkt alleen als iedereen het relatief gezien even hard voelt.
Een boete is gelieerd aan de gevaarzetting. Met 100 km/h door een woonwijk scheuren kost gewoon een bepaald bedrag omdat er een bepaald risico aan vast zit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Donald Duck held donderdag 12 maart 2009 @ 13:55:20 #254
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66969074
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een boete is gelieerd aan de gevaarzetting. Met 100 km/h door een woonwijk scheuren kost gewoon een bepaald bedrag omdat er een bepaald risico aan vast zit.
Het bedrag is naast de koppeling aan mate van gevaar ook bedoeld als straf voor de overtreder. En zo'n straf zou iedereen even hard moeten voelen. Aanpassing aan het inkomen dus, dan voelt iedereen relatief gezien dezelfde straf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:04:01 #255
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_66969403
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het bedrag is naast de koppeling aan mate van gevaar ook bedoeld als straf voor de overtreder. En zo'n straf zou iedereen even hard moeten voelen. Aanpassing aan het inkomen dus, dan voelt iedereen relatief gezien dezelfde straf.
Alleen financieel? Of ook met levensverwachting? Gezondheid en ervaring bij een werkstraf mee laten wegen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:14:30 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66969810
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:55 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het bedrag is naast de koppeling aan mate van gevaar ook bedoeld als straf voor de overtreder. En zo'n straf zou iedereen even hard moeten voelen. Aanpassing aan het inkomen dus, dan voelt iedereen relatief gezien dezelfde straf.
Maar hoe ver wil je dat door trekken? Alleen een inkomen zegt namelijk niks. Genoeg mensen die geld zat hebben maar op papier niets verdienen. Of denk eens aan vermogen.

En hoe ver wil je gaan met gevangenisstraffen? Een kind heeft nog langer te leven dus moet zwaarder gestraft worden dan een 60-jarige? Je begeeft je op een hellend vlak.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66969890
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:50 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een boete is gelieerd aan de gevaarzetting. Met 100 km/h door een woonwijk scheuren kost gewoon een bepaald bedrag omdat er een bepaald risico aan vast zit.
Als je met 100 door een woonwijk scheurt ben je je rijbewijs kwijt

En over het algemeen is het uitgangspunt van een straf het afschrikwekkende effect, de straf is zo hoog dat je je wel even bedenkt voor je de 'misdaad' begaat, het is dan ook een veel gelezen argument in discussies aangaande de hoogte van de straffen, die zijn zo laag dat er geen afschrikwekkend effect van uitgaat derhalve moeten zij omhoog .. of het zinvol is is weer een ander verhaal, het gaat nu om het uitgangspunt ..

En tja, dat je met een hoog salaris zo'n boete eerder op de koop toe neemt als je haast hebt en ergens op tijd moet zijn spreekt voor zich, als de boete 'maar' ¤ 300 is neem je dat risico met alle gevolgen van dien, als het om 12 dagen loon gaat denk je er (hopelijk) een tweede keer over na
pleased to meet you
pi_66969950
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar hoe ver wil je dat door trekken? Alleen een inkomen zegt namelijk niks. Genoeg mensen die geld zat hebben maar op papier niets verdienen. Of denk eens aan vermogen.

En hoe ver wil je gaan met gevangenisstraffen? Een kind heeft nog langer te leven dus moet zwaarder gestraft worden dan een 60-jarige? Je begeeft je op een hellend vlak.
het gaat alleen om geldboetes hoor .. ipv vaste bedragen een vast percentage .. in dit geval 12 dagen loon
pleased to meet you
pi_66969990
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:17 schreef moussie het volgende:

[..]

En tja, dat je met een hoog salaris zo'n boete eerder op de koop toe neemt als je haast hebt en ergens op tijd moet zijn spreekt voor zich, als de boete 'maar' ¤ 300 is neem je dat risico met alle gevolgen van dien, als het om 12 dagen loon gaat denk je er (hopelijk) een tweede keer over na
Alsof dat het geval is...

Als het een gewone flitsboete is een neefje laten toegeven dat hij met de wagen reed, dat neefje heeft wss een normaal inkomen dus een normale boete. Geef die dan 1000¤ oid, en je bent er ook vanaf. Als je boetes wil hebben die voor iedereen even hard aankomen werk je met een puntenrijbewijs. Punten op = rijbewijs kwijt; punten nodig is een cursus volgen. Dat komt voor iedereen even beu over.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:21:08 #260
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66970015
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je met 100 door een woonwijk scheurt ben je je rijbewijs kwijt

En over het algemeen is het uitgangspunt van een straf het afschrikwekkende effect, de straf is zo hoog dat je je wel even bedenkt voor je de 'misdaad' begaat, het is dan ook een veel gelezen argument in discussies aangaande de hoogte van de straffen, die zijn zo laag dat er geen afschrikwekkend effect van uitgaat derhalve moeten zij omhoog .. of het zinvol is is weer een ander verhaal, het gaat nu om het uitgangspunt ..

En tja, dat je met een hoog salaris zo'n boete eerder op de koop toe neemt als je haast hebt en ergens op tijd moet zijn spreekt voor zich, als de boete 'maar' ¤ 300 is neem je dat risico met alle gevolgen van dien, als het om 12 dagen loon gaat denk je er (hopelijk) een tweede keer over na
Of je huurt een student of een dakloze in met een papieren inkomen van hooguit een paar honderd euro per maand, die je vervolgens met 200+ over de A2 laat jakkeren.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Donald Duck held donderdag 12 maart 2009 @ 14:22:22 #261
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66970054
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:14 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar hoe ver wil je dat door trekken? Alleen een inkomen zegt namelijk niks. Genoeg mensen die geld zat hebben maar op papier niets verdienen. Of denk eens aan vermogen.

En hoe ver wil je gaan met gevangenisstraffen? Een kind heeft nog langer te leven dus moet zwaarder gestraft worden dan een 60-jarige? Je begeeft je op een hellend vlak.
Niks doortrekken naar andere zaken, het gewoon bij verkeersboetes houden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:23:01 #262
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66970081
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Alsof dat het geval is...

Als het een gewone flitsboete is een neefje laten toegeven dat hij met de wagen reed, dat neefje heeft wss een normaal inkomen dus een normale boete. Geef die dan 1000¤ oid, en je bent er ook vanaf. Als je boetes wil hebben die voor iedereen even hard aankomen werk je met een puntenrijbewijs. Punten op = rijbewijs kwijt; punten nodig is een cursus volgen. Dat komt voor iedereen even beu over.
Dat dus. Het Duitse systeem. Flink te hard - maand ontzegging. Erg flink te hard - twee maanden ontzegging. Racesnelheid - drie maanden ontzegging. Per overtreding scoor je ook nog eens punten die cumuleren. Dan heb je iedereen even hard.

Enige voordeel voor de vermogende bestuurder is dat die een chauffeur kan inhuren gedurende z'n ontzegging. Maar dat is dan ook een privilege waar hij/zij voor gewerkt heeft.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 maart 2009 @ 14:23:48 #263
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66970105
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 14:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Niks doortrekken naar andere zaken, het gewoon bij verkeersboetes houden.
Je bent je ervan bewust dat geldboetes zijn om te zetten in een aantal dagen hechtenis?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66978703
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hoe is dit opeens geen afgunst meer

En waarom dan niet gelijk invoeren in het hele strafsysteem, werkenden harder straffen dan werkelozen omdat het voor werkenden vervelender is om een tijdje uit de samenleving te zijn of juist andersom werkelozen langer laten zitten om ze het zelfde gevoel te geven?
Leg jij maar eens uit hoe dit wel afgunst is.

En:
Omdat 3 dagen zitten 3 dagen zitten is ongeacht inkomen. Voor een geldboete gaat die vlieger niet op.
Welvarend volkeren merken er zo gewoon aanzienlijk minder van en de grens voor hun om toch even nog op dat pedaal te trappen is vele malen dunner. En terecht, want als een bekeuring voor mij ook wisselgeld was zou ik hetzelfde doen.
pi_66979597
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Leg jij maar eens uit hoe dit wel afgunst is.

En:
Omdat 3 dagen zitten 3 dagen zitten is ongeacht inkomen. Voor een geldboete gaat die vlieger niet op.
Welvarend volkeren merken er zo gewoon aanzienlijk minder van en de grens voor hun om toch even nog op dat pedaal te trappen is vele malen dunner. En terecht, want als een bekeuring voor mij ook wisselgeld was zou ik hetzelfde doen.
langs de andere kant kan je ook stellen dat (indien 's nachts op een moment dat het niet druk is) die "volkeren" zoals jij ze noemt over auto's beschikken die wél gerust wat sneller kunnen rijden. Als je vb met een BMW 730 rijdt, dan kan je probleemloos op de snelweg 170 aanhouden, en zal je remweg waarschijnlijk toch maar even lang zijn of als iemand met zijn 15 jaar oud golfje 120 rijdt & dan vol in de remmen gaat (komt nog bij dat die eerste aan 170 nog beter aan de baan zal plakken dan dat oude golfje aan 120). Naar gevaar voor de rest is die tweede ook minder erg bezig... Ik had daar vroeger een site van over de pure remafstand (dus niet reactietijd) van auto's, en daarbij kon je met een recente 3 serie van BMW vb op de helft van de afstand stil staan of iemand die vb met een hyundai sonata op de baan was... helaas ben ik die site kwijt. was iets duits

beste vind ik gewoon puntenrijbewijs; dan pak je iedereen even hard. Boetes inkomensafhankelijk maken is zever, dan laat je gewoon telkens je een overtreding maakt die overschrijven op een neefje / nichtje dat nog maar juist begint te rijden, en dan heb je amper kosten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66979848
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Leg jij maar eens uit hoe dit wel afgunst is.

En:
Omdat 3 dagen zitten 3 dagen zitten is ongeacht inkomen. Voor een geldboete gaat die vlieger niet op.
Welvarend volkeren merken er zo gewoon aanzienlijk minder van en de grens voor hun om toch even nog op dat pedaal te trappen is vele malen dunner. En terecht, want als een bekeuring voor mij ook wisselgeld was zou ik hetzelfde doen.
Jij bent er heilig van overtuigd dat mensen die het zich kunnen veroorloven massaal de snelheidsregels aan hun laars lappen?

Ik durf zelfs te stellen dat een gemiddelde verkeersdeelnemer eerder de regels aan zijn laars lapt dan de gemiddelde rijkaard.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:41:04 #267
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66980865
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat? Je zit me nu woorden in de mond te leggen. Ik zeg dat een boete een straf moet zijn, en die staf is verhoudingsgewijs voor welvarender lichter is dan die voor jan modaal in dit land.
Hierzo
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 17:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Jaloezie? Het is gewoon waarheid. Hoger inkomen = bekeuring geen effect = ongestraft harder rijden dan toegestaan.
In Nederland kan je dus in feite te hard rijden "kopen", daar in Finland hebben ze het wel begrepen. Deze gozer denkt nu nog wel een keer voordat hij weer ff lekker meent door te moeten planken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:42:57 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66980926
Heb nog steeds niet aangetoond gezien dat er een probleem zou zijn dat goedverdieners lachen om boetes en zich er een drek om scheren.
Kortom, het probleem waar dit een oplossing voor zou zijn bestaat helemaal niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_66981090
Inderdaad.
Daarnaast zal je altijd overtreders hebben. Op stelen staat toch ook geen straf van 20 jaar cel op, omdat de huidige straf (volgens jullie redenering) blijkbaar niet hoog genoeg is en mensen er daardoor niet door worden afgeschrikt? In de VS worden de hoogste straffen uitgedeeld, maar alsnog is er daar toch sprake van drukkere gevangenissen en meer criminaliteit.
pi_66981181
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:46 schreef OldJeller het volgende:
maar alsnog is er daar toch sprake van drukkere gevangenissen en meer criminaliteit.
in BE wordt je dan ook amper opgesloten (weet niet hoe het in NL is). Alles waarvoor je minder dan 3 jaar binnen moet wordt je direct vrij gelaten, om de overbevolking op te lossen . 2 jaar effectief is in BE minder dan 1 jaar en 1 jaar voorwaardelijk; met dat eerste mag je zo weer naar huis, met het tweede heb je nog een voorwaardelijk jaar open staan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66981305
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

in BE wordt je dan ook amper opgesloten (weet niet hoe het in NL is). Alles waarvoor je minder dan 3 jaar binnen moet wordt je direct vrij gelaten, om de overbevolking op te lossen
Punt blijft echter dat men niet handelt zoals hier wordt geopperd. "Die mensen lachen om boetes en lappen daarom de regels aan hun laars."
Allemaal speculatie, en er wordt geprobeerd een beeld neer te zetten dat dagelijks hordes auto's met 180 km/h voorbij komen, een hele rit boetes daarvoor krijgen, maar zich daar niet druk over kunnen maken. Van realiteit is weinig te spreken, wel van te veel beïnvloeding door stemmingmakende, sensatieprogramma's als "wegmisbruikers".
pi_66981762
voor verkeersboete's kan ik dat begrijpen hoor.

Ik betaal mijn parkeertickets vb ook enkel op plaatsen met hoge pakkans, waar de pakkans klein is zet ik de auto gewoon verkeerd (parkeerbedrijf mag in gent niet bekeuren als je auto verkeerd staat ). Snelheidsovertredingen doe ik ook gewoon omdat het boetebedrag in BE niet zo heel hoog ligt, gecombineerd met een vrij lage pakkans. Als die echter een pak hoger zouden liggen, dan ga ik dat ook niet doen.

Volgens mij is dat ook moeilijk met gewone criminaliteit, aangezien veel mensen een snelheidsovertreding perfect begrijpelijk vinden & ook frequent begaan, terwijl de diefstal van vb een pakje kauwgum hen al te ver gaat. In het eerste geval zijn het zaken die je gewoon aanvaardbaar vindt & waar je een risicoanalyse uitvoert (kans gepakt te worden vs boetebedrag), terwijl je het tweede niet aanvaardbaar vindt & ook niet doet. De crimineel zijn definitie van aanvaardbaar ligt iets anders, en kijkt daarom minder naar de strafmaat die erop staat.

De hardrijders zijn echter grotendeels mensen uit de eerste categorie die voor grotere boete's wél gaan afschrikken. Vroeger kon je in BE echt niet aan 130 op het linkervak blijven rijden, dan moest je continu opzij om mensen aan 160 of meer te laten passeren. Nu kan je vaak rustig 130-140 links rijden, zonder dat er nog veel mensen je voorbij willen... Dat komt volgens mij omdat de eerste 20/u die je te snel rijdt eigenlijk nooit bekeurd worden (of anders met een kleine boete), terwijl je daarna direct grotere boete's + rijverbod krijgt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66981763
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Punt blijft echter dat men niet handelt zoals hier wordt geopperd. "Die mensen lachen om boetes en lappen daarom de regels aan hun laars."
Idd, het is gewoon een aanname. Ook heb ik al een link gepost (pagina 4) naar een artikel waarin duidelijk staat dat de hogere boetes in Finland geen effect hebben om het aantal boetes en verkeersdoden.

Allemaal heel mooi die vergelijkingen over dagen hechtenis, verlies van inkomen etc. Maar de hele discussie is in feite niet nodig aangezien er geen probleem is en als dat er wel was, het niet opgelost zou worden door het nieuwe systeem.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66981979
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:04 schreef Athmozz het volgende:
Volgens mij is dat ook moeilijk met gewone criminaliteit, aangezien veel mensen een snelheidsovertreding perfect begrijpelijk vinden & ook frequent begaan, terwijl de diefstal van vb een pakje kauwgum hen al te ver gaat. In het eerste geval zijn het zaken die je gewoon aanvaardbaar vindt & waar je een risicoanalyse uitvoert (kans gepakt te worden vs boetebedrag), terwijl je het tweede niet aanvaardbaar vindt & ook niet doet. De crimineel zijn definitie van aanvaardbaar ligt iets anders, en kijkt daarom minder naar de strafmaat die erop staat.
Maar er zit ook wel een fundamenteel verschil tussen diefstal en te hard rijden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66982113
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:05 schreef Athmozz het volgende:

[..]

langs de andere kant kan je ook stellen dat (indien 's nachts op een moment dat het niet druk is) die "volkeren" zoals jij ze noemt over auto's beschikken die wél gerust wat sneller kunnen rijden. Als je vb met een BMW 730 rijdt, dan kan je probleemloos op de snelweg 170 aanhouden, en zal je remweg waarschijnlijk toch maar even lang zijn of als iemand met zijn 15 jaar oud golfje 120 rijdt & dan vol in de remmen gaat (komt nog bij dat die eerste aan 170 nog beter aan de baan zal plakken dan dat oude golfje aan 120). Naar gevaar voor de rest is die tweede ook minder erg bezig... Ik had daar vroeger een site van over de pure remafstand (dus niet reactietijd) van auto's, en daarbij kon je met een recente 3 serie van BMW vb op de helft van de afstand stil staan of iemand die vb met een hyundai sonata op de baan was... helaas ben ik die site kwijt. was iets duits

beste vind ik gewoon puntenrijbewijs; dan pak je iedereen even hard. Boetes inkomensafhankelijk maken is zever, dan laat je gewoon telkens je een overtreding maakt die overschrijven op een neefje / nichtje dat nog maar juist begint te rijden, en dan heb je amper kosten.
Auto's die sneller kunnen rijden zonder uit elkaar te vallen ja, maar wie garandeert mij dat die knakker überhaupt de rijvaardigheid heeft om op zo'n snelheid te kunnen scheuren?
Gevaar is meer dan alleen wat een auto volgens de brochure technisch kan hoor, dat ding word bestuurd door een bron van falen namelijk de mens.
Dat zo'n auto het kan is heel leuk maar voel ik mij nou niet echt veiliger op.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij bent er heilig van overtuigd dat mensen die het zich kunnen veroorloven massaal de snelheidsregels aan hun laars lappen?

Ik durf zelfs te stellen dat een gemiddelde verkeersdeelnemer eerder de regels aan zijn laars lapt dan de gemiddelde rijkaard.
Nog zo 1, ik suggereer dat het makkelijker is voor ze, niet dat ze het vaker doen.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hierzo
[..]
Hoe moet ik dat lezen om tot de door jou getrokken conclusie te komen?
Ik lees namelijk alleen dat ze makkelijker de mogelijkheid hebben tot, in plaats van dat dat ik zeg dat ze het ook daadwerkelijk doen.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Punt blijft echter dat men niet handelt zoals hier wordt geopperd. "Die mensen lachen om boetes en lappen daarom de regels aan hun laars."
Allemaal speculatie, en er wordt geprobeerd een beeld neer te zetten dat dagelijks hordes auto's met 180 km/h voorbij komen, een hele rit boetes daarvoor krijgen, maar zich daar niet druk over kunnen maken. Van realiteit is weinig te spreken, wel van te veel beïnvloeding door stemmingmakende, sensatieprogramma's als "wegmisbruikers".
Nee, dat is een aanname die maar gewoon even gedaan word (althans bij mijn zinnen).
Ik zeg duidelijk dat het voor het makkelijker is en dat een bekeuring voor hen niet hetzelfde effect heeft als Jan Modaal. En daar kan je moeilijk om heen.

En stemmingmakende programmatuur...Tjah.
Als er iemand met een petje op in een golf aangehouden word roept heel Nederland ook: Typisch terwijl niemand echt kan staven dat deze groep daadwerkelijk gevaarlijk is op de weg.
pi_66988583
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

En stemmingmakende programmatuur...Tjah.
Als er iemand met een petje op in een golf aangehouden word roept heel Nederland ook: Typisch terwijl niemand echt kan staven dat deze groep daadwerkelijk gevaarlijk is op de weg.
Behalve dan de statistieken van de verzekeringsmaatschappijen waaruit blijkt dat jongeren tot 24 jaar in vlotte auto's de meeste ongelukken veroorzaken.
Of denk je dat het toeval is dat hun verzekeringspremie hoger is dan voor andere groepen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_66989433
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:12 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Behalve dan de statistieken van de verzekeringsmaatschappijen waaruit blijkt dat jongeren tot 24 jaar in vlotte auto's de meeste ongelukken veroorzaken.
Of denk je dat het toeval is dat hun verzekeringspremie hoger is dan voor andere groepen?
Ik heb het over een gast met een pet in een golf niet over een jongeren onder de 24 specifiek.
pi_66989561
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb het over een gast met een pet in een golf niet over een jongeren onder de 24 specifiek.
Ik weet niet hoeveel jij bij de weg bent, maar de meeste 'gasten met pet' die ik tegenkom, voldoen aan de eisen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_66990338
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel jij bij de weg bent, maar de meeste 'gasten met pet' die ik tegenkom, voldoen aan de eisen.
Dat is opvallend. Ik heb namelijk de neiging om niet te stoppen bij zebrapaden en gewoon door te lopen. (ik heb er immers gewoon voorrang als voetganger)
Bovenmodale auto's in de vorm van BMW's Audi's en Merc's behoren geregeld tot het publiek dat flink in de ankers moet voor me.
pi_66991078
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef OldJeller het volgende:
Punt blijft echter dat men niet handelt zoals hier wordt geopperd. "Die mensen lachen om boetes en lappen daarom de regels aan hun laars."
Allemaal speculatie, en er wordt geprobeerd een beeld neer te zetten dat dagelijks hordes auto's met 180 km/h voorbij komen, een hele rit boetes daarvoor krijgen, maar zich daar niet druk over kunnen maken. Van realiteit is weinig te spreken, wel van te veel beïnvloeding door stemmingmakende, sensatieprogramma's als "wegmisbruikers".
Moet je even een paar paginas terug lezen. Daar heb ik al lang aangegeven dat de huidige boetes voor mij reden zijn om de snelheidslimiet te negeren; als ik te hard rijd bespaar ik daarmee tijd. Die tijd is meer waard dan de boetes die ik krijg vanwege te hard rijden. Dus is er een economische reden om te hard te rijden. Die kan alleen maar opgelost worden door de boete af te laten hangen van het geld wat ik verdien door de tijd die ik bespaar. Ofwel: Hoger uurloon = hogere boete.

In de huidige maatschappij, waar geld de enige bepaldende factor is, is geld ook het enige middel om te handhaven. Maar dan wel op een manier dat het ook echt uit maakt. Als ik 5000 euro netto per maand op mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
pi_66994707
Waarom zou iemand die 40 uur in de week werkt meer moeten betalen dan iemand die 10 uur per week werkt (bij dezelfde toko). Als je precies hetzelfde doet.
pi_66995343
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Croga het volgende:
mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
Om echt wat sneller te zijn dan is 30 euro voor te snel fietsen?
***** Kraak.....
pi_66995726
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Croga het volgende:

[..]

Moet je even een paar paginas terug lezen. Daar heb ik al lang aangegeven dat de huidige boetes voor mij reden zijn om de snelheidslimiet te negeren; als ik te hard rijd bespaar ik daarmee tijd. Die tijd is meer waard dan de boetes die ik krijg vanwege te hard rijden. Dus is er een economische reden om te hard te rijden. Die kan alleen maar opgelost worden door de boete af te laten hangen van het geld wat ik verdien door de tijd die ik bespaar. Ofwel: Hoger uurloon = hogere boete.

In de huidige maatschappij, waar geld de enige bepaldende factor is, is geld ook het enige middel om te handhaven. Maar dan wel op een manier dat het ook echt uit maakt. Als ik 5000 euro netto per maand op mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
Het gaat voornamelijk om boetes die in de honderden euro's lopen, lijkt mij. Voor 150+ km/h rijden, krijg je een wat hogere boete dan een paar tientjes. En dan moet je wel behoorlijk wat verdienen, wil je je schouders ophalen voor diverse boetes per maand van een paar honderd euro. Dus nee, dat hoeft niet percentueel te gebeuren.

Daarnaast is het waarschijnlijk wenselijk dat mensen 125 / 130 km/h rijden op sommige niet al te drukke stukken, vanwege verkeersdoorstroming, ipv krampachtig allen max. 120 km/h te rijden.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:23:18 #284
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66996463
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog steeds niet aangetoond gezien dat er een probleem zou zijn dat goedverdieners lachen om boetes en zich er een drek om scheren.
Kortom, het probleem waar dit een oplossing voor zou zijn bestaat helemaal niet
Nogmaals, dit is niet iets puur bedoeld voor goedverdieners. Dit is gewoon héél simpel bedoelt als straf, voor iedereen. Ga je 25 km per uur te snel? Kost je een derde van je maandloon. Ongeacht wat je verdient.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_66996510
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou iemand die 40 uur in de week werkt meer moeten betalen dan iemand die 10 uur per week werkt (bij dezelfde toko). Als je precies hetzelfde doet.
Dat hoef hij in de basis ook niet.. De eerste 20km betaald iedereen hetzelfde..
Of jij meer moet betalen heb je dus zelf in de hand.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:20:06 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66998249
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het jaloezie is, meer het gevoel dat mensen die teveel geld hebben juist vaker te hard rijden, want ze missen die honderd euro toch niet. Terwijl je wél de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Precies ! Ze mogen het hier ook invoeren van mij
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:31:20 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66998593
Als je wat aan verkeersveiligheid wilt doen moet je eerder een puntenrijbewijs invoeren dan hogere boetes. De lap kwijt doet nog het meeste pijn.
Voorbeeld, meer als x KM te hard, krijg je behalve een boete ook een punt, heb je 20 punten ben je je rijbewijs kwijt. Door rood licht rijden? 10 punten. Punten blijven 10 jaar staan en als een punt 10 jaar oud is vervalt dat punt.
Dit systeem laat zich ook prima invoeren in het strafrecht, bovenop de boete en de straf een crimipunt. Heb je meer dan 40 crimipunten levenslang zonder dat je nog vrijkomt, veroordeeld voor inbraak? 10 crimipunten, winkeldiefstal 2 crimipunten. Vandalisme? 1 crimipunt. Vechtpartij? 3 crimipunten,
Wedden dat de ASO`s dezer maatschappij die altijd draaideuren opeens heel goed kunnen rekenen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:33:39 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66998661
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het jaloezie is, meer het gevoel dat mensen die teveel geld hebben juist vaker te hard rijden, want ze missen die honderd euro toch niet. Terwijl je wél de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
En waar haal je die wijsheid vandaan? Maak maar eens hard dat het een probleem is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67004007
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland? Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Waarom moeten automobilisten als criminelen worden neergezet?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:20:26 #290
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67004274
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef bloodymary het volgende:
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland?

De meeste mensen die zo'n maniak aan zien komen zijn wel zo verstandig om uit de weg te gaan
quote:
Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Waarom moeten automobilisten als criminelen worden neergezet?
Iemand die meer dan 20 km te hard rijdt is IMO een soort crimineel. Dat heb je maar te laten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:30:41 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67004648
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:

Iemand die meer dan 20 km te hard rijdt is IMO een soort crimineel. Dat heb je maar te laten.
Maar waarom dan de koppeling naar inkomen? Zonder dat er ook maar aangetoond is er een verband is tussen de twee? Als je wat aan herhaalverkeerszondaars wilt doen, kan je beter een puntenrijbewijs invoeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67004761
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:


Iemand die meer dan 20 km te hard rijdt is IMO een soort crimineel. Dat heb je maar te laten.
Nou bedankt... Ik rijd regelmatig meer dan 20 kilometer te hard, maar ben echt geen crimineel hoor. En wel vreemd dat je dan in Nederland op de snelweg een crimineel bent, terwijl het in Duitsland, Italie of Frankrijk gewoon is toegestaan.

Oh, wat kots ik toch op Nederland met die types die het allemaal maar crimineel vinden als je te hard rijdt of als je toch rookt ondanks het rookverbod. Bah, wat wordt dit een kutland.

En ja, ik heb zelf ook twee mensen die heel dicht bij mij staan verloren aan verkeersongelukken, onafhankelijk van elkaar. In beide gevallen had het niets met hard rijden te maken, maar met onoplettendheid van andere bestuurders. Van van die sufkutten.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:43:36 #293
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67005065
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:34 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nou bedankt... Ik rijd regelmatig meer dan 20 kilometer te hard, maar ben echt geen crimineel hoor. En wel vreemd dat je dan in Nederland op de snelweg een crimineel bent, terwijl het in Duitsland, Italie of Frankrijk gewoon is toegestaan.

Oh, wat kots ik toch op Nederland met die types die het allemaal maar crimineel vinden als je te hard rijdt of als je toch rookt ondanks het rookverbod. Bah, wat wordt dit een kutland.

En ja, ik heb zelf ook twee mensen die heel dicht bij mij staan verloren aan verkeersongelukken, onafhankelijk van elkaar. In beide gevallen had het niets met hard rijden te maken, maar met onoplettendheid van andere bestuurders. Van van die sufkutten.
Precies en tegen zo'n sufkut kun je pardoes aanknallen met je veel te hard rijden. Ga dat maar eens ontwijken met een veel te hoge snelheid......

Te hard rijden is nergens voor nodig, het is verboden, en als je dat verbod willens en wetens overtreed ben je crimineel bezig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_67005321
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies en tegen zo'n sufkut kun je pardoes aanknallen met je veel te hard rijden. Ga dat maar eens ontwijken met een veel te hoge snelheid......
Hier ga ik niet meer op in, ik word hier erg boos en verdrietig van....
pi_67006876
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef bloodymary het volgende:
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland? Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Waarom moeten automobilisten als criminelen worden neergezet?
Erg gestraft?
Het moet gelijkmatig bestraft worden oftewel, mevrouw bijstand moet dezelfde schade ondervinden als Bill Gates.
En dat het wel meevalt is kennelijk geen excuus, doden door meeroken valt ook wel mee, kijk es wat er daar gebeurt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:42:15 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67006954
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Erg gestraft?
Het moet gelijkmatig bestraft worden oftewel, mevrouw bijstand moet dezelfde schade ondervinden als Bill Gates.
En dat het wel meevalt is kennelijk geen excuus, doden door meeroken valt ook wel mee, kijk es wat er daar gebeurt.
Dat er mensen doodgaan door roken is erg hard gemaakt, dat het ongezond is in rokerige ruimtes te werken is zeer aannemelijk, maar ik heb nog geen enkel verband gezien tussen hard rijden, hoog inkomen en het lak hebben aan boetes naarmate men meer verdient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67006984
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:52 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hier ga ik niet meer op in, ik word hier erg boos en verdrietig van....
Maar hij heeft wel gelijk, gingen ze te hard of niet?
pi_67007042
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat er mensen doodgaan door roken is erg hard gemaakt, dat het ongezond is in rokerige ruimtes te werken is zeer aannemelijk, maar ik heb nog geen enkel verband gezien tussen hard rijden, hoog inkomen en het lak hebben aan boetes naarmate men meer verdient.
Daar moet je het verband ook niet zoeken.
Het zit hem puur in het feit dat een sanctie (in mijn ogen iig) hetzelfde moet doen voor iedereen, dat niet haalbaar zonder bekeuringen af te laten hangen van inkomen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:48:38 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67007151
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:44 schreef McKillem het volgende:

[
Het zit hem puur in het feit dat een sanctie (in mijn ogen iig) hetzelfde moet doen voor iedereen, dat niet haalbaar zonder bekeuringen af te laten hangen van inkomen.
Waar haal je dat uit?
Je hebt het over een probleem dat niet bestaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67007163
Dat werkt niet in Nederland. De vele tokkies zijn hardrijders en de rekening wordt doorgeschoven naar jou !
nothing will change without a rebel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')