abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66988583
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:13 schreef McKillem het volgende:

[..]

En stemmingmakende programmatuur...Tjah.
Als er iemand met een petje op in een golf aangehouden word roept heel Nederland ook: Typisch terwijl niemand echt kan staven dat deze groep daadwerkelijk gevaarlijk is op de weg.
Behalve dan de statistieken van de verzekeringsmaatschappijen waaruit blijkt dat jongeren tot 24 jaar in vlotte auto's de meeste ongelukken veroorzaken.
Of denk je dat het toeval is dat hun verzekeringspremie hoger is dan voor andere groepen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_66989433
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:12 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Behalve dan de statistieken van de verzekeringsmaatschappijen waaruit blijkt dat jongeren tot 24 jaar in vlotte auto's de meeste ongelukken veroorzaken.
Of denk je dat het toeval is dat hun verzekeringspremie hoger is dan voor andere groepen?
Ik heb het over een gast met een pet in een golf niet over een jongeren onder de 24 specifiek.
pi_66989561
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb het over een gast met een pet in een golf niet over een jongeren onder de 24 specifiek.
Ik weet niet hoeveel jij bij de weg bent, maar de meeste 'gasten met pet' die ik tegenkom, voldoen aan de eisen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_66990338
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel jij bij de weg bent, maar de meeste 'gasten met pet' die ik tegenkom, voldoen aan de eisen.
Dat is opvallend. Ik heb namelijk de neiging om niet te stoppen bij zebrapaden en gewoon door te lopen. (ik heb er immers gewoon voorrang als voetganger)
Bovenmodale auto's in de vorm van BMW's Audi's en Merc's behoren geregeld tot het publiek dat flink in de ankers moet voor me.
pi_66991078
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:52 schreef OldJeller het volgende:
Punt blijft echter dat men niet handelt zoals hier wordt geopperd. "Die mensen lachen om boetes en lappen daarom de regels aan hun laars."
Allemaal speculatie, en er wordt geprobeerd een beeld neer te zetten dat dagelijks hordes auto's met 180 km/h voorbij komen, een hele rit boetes daarvoor krijgen, maar zich daar niet druk over kunnen maken. Van realiteit is weinig te spreken, wel van te veel beïnvloeding door stemmingmakende, sensatieprogramma's als "wegmisbruikers".
Moet je even een paar paginas terug lezen. Daar heb ik al lang aangegeven dat de huidige boetes voor mij reden zijn om de snelheidslimiet te negeren; als ik te hard rijd bespaar ik daarmee tijd. Die tijd is meer waard dan de boetes die ik krijg vanwege te hard rijden. Dus is er een economische reden om te hard te rijden. Die kan alleen maar opgelost worden door de boete af te laten hangen van het geld wat ik verdien door de tijd die ik bespaar. Ofwel: Hoger uurloon = hogere boete.

In de huidige maatschappij, waar geld de enige bepaldende factor is, is geld ook het enige middel om te handhaven. Maar dan wel op een manier dat het ook echt uit maakt. Als ik 5000 euro netto per maand op mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
pi_66994707
Waarom zou iemand die 40 uur in de week werkt meer moeten betalen dan iemand die 10 uur per week werkt (bij dezelfde toko). Als je precies hetzelfde doet.
pi_66995343
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Croga het volgende:
mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
Om echt wat sneller te zijn dan is 30 euro voor te snel fietsen?
***** Kraak.....
pi_66995726
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Croga het volgende:

[..]

Moet je even een paar paginas terug lezen. Daar heb ik al lang aangegeven dat de huidige boetes voor mij reden zijn om de snelheidslimiet te negeren; als ik te hard rijd bespaar ik daarmee tijd. Die tijd is meer waard dan de boetes die ik krijg vanwege te hard rijden. Dus is er een economische reden om te hard te rijden. Die kan alleen maar opgelost worden door de boete af te laten hangen van het geld wat ik verdien door de tijd die ik bespaar. Ofwel: Hoger uurloon = hogere boete.

In de huidige maatschappij, waar geld de enige bepaldende factor is, is geld ook het enige middel om te handhaven. Maar dan wel op een manier dat het ook echt uit maakt. Als ik 5000 euro netto per maand op mijn bankrekening zie verschijnen dan zal die boete van 30 euro mij écht aan m'n aars oxideren.
Het gaat voornamelijk om boetes die in de honderden euro's lopen, lijkt mij. Voor 150+ km/h rijden, krijg je een wat hogere boete dan een paar tientjes. En dan moet je wel behoorlijk wat verdienen, wil je je schouders ophalen voor diverse boetes per maand van een paar honderd euro. Dus nee, dat hoeft niet percentueel te gebeuren.

Daarnaast is het waarschijnlijk wenselijk dat mensen 125 / 130 km/h rijden op sommige niet al te drukke stukken, vanwege verkeersdoorstroming, ipv krampachtig allen max. 120 km/h te rijden.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 06:23:18 #284
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66996463
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog steeds niet aangetoond gezien dat er een probleem zou zijn dat goedverdieners lachen om boetes en zich er een drek om scheren.
Kortom, het probleem waar dit een oplossing voor zou zijn bestaat helemaal niet
Nogmaals, dit is niet iets puur bedoeld voor goedverdieners. Dit is gewoon héél simpel bedoelt als straf, voor iedereen. Ga je 25 km per uur te snel? Kost je een derde van je maandloon. Ongeacht wat je verdient.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_66996510
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou iemand die 40 uur in de week werkt meer moeten betalen dan iemand die 10 uur per week werkt (bij dezelfde toko). Als je precies hetzelfde doet.
Dat hoef hij in de basis ook niet.. De eerste 20km betaald iedereen hetzelfde..
Of jij meer moet betalen heb je dus zelf in de hand.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:20:06 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66998249
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het jaloezie is, meer het gevoel dat mensen die teveel geld hebben juist vaker te hard rijden, want ze missen die honderd euro toch niet. Terwijl je wél de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
Precies ! Ze mogen het hier ook invoeren van mij
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:31:20 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66998593
Als je wat aan verkeersveiligheid wilt doen moet je eerder een puntenrijbewijs invoeren dan hogere boetes. De lap kwijt doet nog het meeste pijn.
Voorbeeld, meer als x KM te hard, krijg je behalve een boete ook een punt, heb je 20 punten ben je je rijbewijs kwijt. Door rood licht rijden? 10 punten. Punten blijven 10 jaar staan en als een punt 10 jaar oud is vervalt dat punt.
Dit systeem laat zich ook prima invoeren in het strafrecht, bovenop de boete en de straf een crimipunt. Heb je meer dan 40 crimipunten levenslang zonder dat je nog vrijkomt, veroordeeld voor inbraak? 10 crimipunten, winkeldiefstal 2 crimipunten. Vandalisme? 1 crimipunt. Vechtpartij? 3 crimipunten,
Wedden dat de ASO`s dezer maatschappij die altijd draaideuren opeens heel goed kunnen rekenen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:33:39 #288
45206 Pietverdriet
pi_66998661
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:28 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het jaloezie is, meer het gevoel dat mensen die teveel geld hebben juist vaker te hard rijden, want ze missen die honderd euro toch niet. Terwijl je wél de verkeersveiligheid in gevaar brengt.
En waar haal je die wijsheid vandaan? Maak maar eens hard dat het een probleem is.
pi_67004007
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland? Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Waarom moeten automobilisten als criminelen worden neergezet?
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:20:26 #290
78780 deedeetee
pi_67004274
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef bloodymary het volgende:
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland?

De meeste mensen die zo'n maniak aan zien komen zijn wel zo verstandig om uit de weg te gaan
quote:
Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Iemand die meer dan 20 km te hard rijdt is IMO een soort crimineel. Dat heb je maar te laten.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:30:41 #291
45206 Pietverdriet
pi_67004648
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:

Iemand die meer dan 20 km te hard rijdt is IMO een soort crimineel. Dat heb je maar te laten.
Maar waarom dan de koppeling naar inkomen? Zonder dat er ook maar aangetoond is er een verband is tussen de twee? Als je wat aan herhaalverkeerszondaars wilt doen, kan je beter een puntenrijbewijs invoeren.
pi_67004761
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:20 schreef deedeetee het volgende:

Nou bedankt... Ik rijd regelmatig meer dan 20 kilometer te hard, maar ben echt geen crimineel hoor. En wel vreemd dat je dan in Nederland op de snelweg een crimineel bent, terwijl het in Duitsland, Italie of Frankrijk gewoon is toegestaan.

Oh, wat kots ik toch op Nederland met die types die het allemaal maar crimineel vinden als je te hard rijdt of als je toch rookt ondanks het rookverbod. Bah, wat wordt dit een kutland.

En ja, ik heb zelf ook twee mensen die heel dicht bij mij staan verloren aan verkeersongelukken, onafhankelijk van elkaar. In beide gevallen had het niets met hard rijden te maken, maar met onoplettendheid van andere bestuurders. Van van die sufkutten.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 12:43:36 #293
78780 deedeetee
pi_67005065
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:34 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Nou bedankt... Ik rijd regelmatig meer dan 20 kilometer te hard, maar ben echt geen crimineel hoor. En wel vreemd dat je dan in Nederland op de snelweg een crimineel bent, terwijl het in Duitsland, Italie of Frankrijk gewoon is toegestaan.

Oh, wat kots ik toch op Nederland met die types die het allemaal maar crimineel vinden als je te hard rijdt of als je toch rookt ondanks het rookverbod. Bah, wat wordt dit een kutland.

En ja, ik heb zelf ook twee mensen die heel dicht bij mij staan verloren aan verkeersongelukken, onafhankelijk van elkaar. In beide gevallen had het niets met hard rijden te maken, maar met onoplettendheid van andere bestuurders. Van van die sufkutten.
Precies en tegen zo'n sufkut kun je pardoes aanknallen met je veel te hard rijden. Ga dat maar eens ontwijken met een veel te hoge snelheid......

Te hard rijden is nergens voor nodig, het is verboden, en als je dat verbod willens en wetens overtreed ben je crimineel bezig.
pi_67005321
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Precies en tegen zo'n sufkut kun je pardoes aanknallen met je veel te hard rijden. Ga dat maar eens ontwijken met een veel te hoge snelheid......
Hier ga ik niet meer op in, ik word hier erg boos en verdrietig van....
pi_67006876
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:12 schreef bloodymary het volgende:
Maar waarom moeten mensen die te hard rijden zo erg gestraft worden dan? Het huidige systeem is toch goed. Het valt toch wel mee met het aantal verkeersdoden door te hard rijden in Nederland? Meestal heeft het andere oorzaken, drank in het spel, onervarenheid (wat speelt bij de jeugd die te hard rijd en uit de bocht vliegt en meestal nog niet of nauwelijks verdient, dus niet getroffen wordt door inkomensafhankelijke boetes).

Erg gestraft?
Het moet gelijkmatig bestraft worden oftewel, mevrouw bijstand moet dezelfde schade ondervinden als Bill Gates.
En dat het wel meevalt is kennelijk geen excuus, doden door meeroken valt ook wel mee, kijk es wat er daar gebeurt.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:42:15 #296
45206 Pietverdriet
pi_67006954
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:39 schreef McKillem het volgende:

[..]

Erg gestraft?
Het moet gelijkmatig bestraft worden oftewel, mevrouw bijstand moet dezelfde schade ondervinden als Bill Gates.
En dat het wel meevalt is kennelijk geen excuus, doden door meeroken valt ook wel mee, kijk es wat er daar gebeurt.
Dat er mensen doodgaan door roken is erg hard gemaakt, dat het ongezond is in rokerige ruimtes te werken is zeer aannemelijk, maar ik heb nog geen enkel verband gezien tussen hard rijden, hoog inkomen en het lak hebben aan boetes naarmate men meer verdient.
pi_67006984
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 12:52 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hier ga ik niet meer op in, ik word hier erg boos en verdrietig van....
Maar hij heeft wel gelijk, gingen ze te hard of niet?
pi_67007042
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat er mensen doodgaan door roken is erg hard gemaakt, dat het ongezond is in rokerige ruimtes te werken is zeer aannemelijk, maar ik heb nog geen enkel verband gezien tussen hard rijden, hoog inkomen en het lak hebben aan boetes naarmate men meer verdient.
Daar moet je het verband ook niet zoeken.
Het zit hem puur in het feit dat een sanctie (in mijn ogen iig) hetzelfde moet doen voor iedereen, dat niet haalbaar zonder bekeuringen af te laten hangen van inkomen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:48:38 #299
45206 Pietverdriet
pi_67007151
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:44 schreef McKillem het volgende:

[
Het zit hem puur in het feit dat een sanctie (in mijn ogen iig) hetzelfde moet doen voor iedereen, dat niet haalbaar zonder bekeuringen af te laten hangen van inkomen.
Waar haal je dat uit?
Je hebt het over een probleem dat niet bestaat.
pi_67007163
Dat werkt niet in Nederland. De vele tokkies zijn hardrijders en de rekening wordt doorgeschoven naar jou !
nothing will change without a rebel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')