abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66898198
De peuters:

1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX

Het vorige deel: Het Peutertopic (2-4 jaar) deel 29
pi_66898226
Wat klinkt dat lief, die gesprekjes van Thies. En staand slapen, hoe krijgt hij het voor elkaar.

Storm kan echt al lekker kletsen, wat een wijsneus.

Haha Dean.
Af en toe vraag ik me echt wel eens af hoe ze nou bij dat soort dingen komen.

Damian zegt geen ik. Toen hij zijn eigen naam nog niet kon uitspreken hoorde ik het wel af en toe voorbij komen maar nu noemt hij zichzelf Deetje.

Ik heb wat hulp nodig.
Damian luistert de laatste tijd totaal niet. Af en toe vind ik het moeilijk om te weten wat ik er mee aanmoet.
Als hij echt stout is krijgt hij 3 waarschuwingen en daarna gaat hij op de gang. Ik vertel dan voor hij naar de gang moet kort waarom hij daar moet zitten en als hij weer de huiskamer in mag maken we het eerst weer goed. Hij weet me dan ook prima te vertellen wat hij fout gedaan heeft. Maar tegenwoordig als ik hem van de gang wil halen blijft hij gewoon staan of duikt ergens in een hoekje van de gang. Hij vertikt het om te komen en maakt er een spelletje van.
Bij alles wat ik daarna doe lijkt er weer zoveel te ontstaan waardoor hij vergeet waarom hij op de gang zit. Want als ik hem zelf van de gang afhaal en aandacht vraag, gaat dat met zoveel moeite. Hij probeert dan weg te rennen, kijkt me niet aan en vaak heb ik pas na een minuut zijn aandacht. Dat duurt gewoon te lang. En aan de andere kant, als ik de deur weer dichtdoe en hem op de gang laat zitten tot hij er zelf af wil komen is hij ook al vergeten waar het nou precies om ging.
Ik kies er nu voor om hem van de gang te halen omdat ik hem niet zijn zin wil geven, maar hij houdt dit nu al een maand vol.
Wat zouden jullie doen? Gewoon volhouden en er vanuit gaan dat het een fase is? Een andere strafmethode proberen? Of misschien weet iemand nog een andere oplossing.
pi_66898374
Als ik tegen Meike dreig dat ze naar de gang moet zegt ze: " o ja gang! "staat op van de stoel, en gaat in de gang zitten. Vind ze leuk, maf kind.
Het helpt hier beter om haar op haar kinderstoel in een hoekje te parkeren. "en je blijft zitten tot ik bij je kom!" dat maakte de vorige keer wel indruk.
Maar ik moet zeggen dat we het hier weinig nodig zijn. Ze luistert eigenlijk best goed.

Bij The Nanny zie je ook weleens van die tips, dan parkeren ze het kind op de "naughty chair" maar op het moment dat ie daar dan moet zitten zeggen ze ook duidelijk WAAROM hij daar zit. Misschien moet je dat ook tegen Damian zeggen op het moment dat je hem naar de gang stuurt.

Meike kan echt goed tekenen, ik zal binnenkort eens wat spammen hier.
Zo tekende ze gister een gezichtje, met ogen, neus, mond, oren, haren EN een kin.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66898917
Wij zeggen altijd heel duidelijk waarom hij op de gang zit, en hij weet het ook echt wel want hij roept het vaak zelf al als hij naar de gang loopt. Misschien is het inderdaad een idee om de kinderstoel of een ander stoeltje erbij te gebruiken. Ik ga het eens overleggen.
Moet wel zeggen dat Damian ook niet heel vaak op de gang zit. Het is meer met periodes. Soms dus weken niet, en dan meerdere keren per week wel. Nu is hij gewoon vanalles aan het uitproberen.

Wat leuk dat Meike zo goed kan tekenen. Dat vind ik echt heel knap.
Damian tekent niet echt, maar kleuren wel. Hij begint nu gericht alles in te kleuren, dat vond ik ook al heel knap.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:54:19 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66899665
Brent luistert voor geen klap en raakt overstuur als we hem hard aan pakken maar echt goed werkt dat ook niet. Zal wel weer zo'n fase fase ding zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66900164
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:49:27 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904008
even inbreekt..

Probleem hier.. en weet echt niet meer wat ik kan doen wat wel werkt.. arwen is al eer geruime tijd zindelijk..
sporadisch een enkel ongelukje.. echter laatste maand is het regelmatig mis.. en nat op het toilet..
, de lieve aanpak, door compl;imentjes te geven keer op kee dt het goed gaat.. boos worden en op nadenk stoeltje zetten.. favoriete speelgoed tijdelijk wegstoppen..
luiers geprobeert.. die trekt ze af.. .. ik weet het gewoon echt niet wat wel gaat werken..
Misschien tips.. ?

voor het eerst dat ik echt gewoon bang ben dat ik iets verkeerds gedaan heb ofzo slaat nergens op maar t voelt wel als falen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:53:55 #8
190853 RockabeIIa
pi_66904179
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim luistert een stuk slechter de laatste tijd. Lastig om de goede aanpak te vinden.
Misschien echt een heel domme vraag maar er is nogal wat veranderd bij jullie thuis. Komt ze misschien een beetje aandacht tekort?

Evenstar, misschien voelt ze zich zelf ook wel falende...? Ik weet het niet hoor. Wat zegt ze er zelf over? Of heeft ze een blaasontsteking? Of lul ik compleet bagger. Tis altijd makkelijker bij anderen... Brent wil niet eens op het potje
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:56:29 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66904279
Rocka als ik haar vraag warom doe je dat dan zegt ze of weet ik niet, of mijn kontje was vergeten dat ik moest plassen.. t deert haar niet.. heb nu maar vroeger naar bed, speelgoed weg.. fietsjes en step etc. tijdelijk afgepakt.. en flink gemopperd. ik weet het ook niet.. maar dit is niet leuk meer.. vandaag 3 keer.. op een dag.. keuken.. woonkamer.. wc... dus echt gewoon voor de wc...
pi_66909072
Ik denk altijd dat je wel een beetje voorzichtig moet zijn met zindelijk/ongelukjes enz.
Er kan zoveel in een koppie omgaan, wat er op die manier uitkomt.
Ik zou eerder voor de positieve benadering gaan, complimenteren als het een poos goed gaat. Belonen met een sticker. En ieder uur even naar de wc sturen ook al "hoeft" ze niet, toch even proberen.
pi_66910309
Evenstar,idd zoals Karin zegt, regelmatig naar de wc/het potje sturen. Boos worden gaat ws. alleen maar averechts werken. Heb het bij Amber eigenlijk niet gehad...

Appelsap, het is een FASE!! Amber heeft er ook regelmatig last van. Zo luistert ze soms totaal niet naar mij, kan op mijn kop gaan staan maar ze negeert me gewoon en als M. dan iets vraagt doet ze het wel.

Vanmiddag waren we in de Ikea en Amber moest en zou naar Smalland, ze was er nog nooit geweest. Nou ja prima, het was niet druk en ze mocht erbij. Nog geen half uur later ging mijn pieper dat ze opgehaald wilde worden, kind was helemaal overstuur, zo zielig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:48:28 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66911085
ahhhh Amber. Zo groot en toch zo klein

Evenstar, niet uit eigen ervaring..... maar ik zou inderdaad ook voor de postieve aanpak kiezen. En misschien toch ook even een stapje terug. Ookal zeg je dat ze luiers uittrekt misschien toch met broekjes werken. Of zelfs totaal negeren. Misschien is ze je wel aan het uittesten. Alle ander manieren heb je geprobeert, dus wellicht is het een manier (zeker niet de fijnste) om aandacht te vragen. Moeilijk, maar misschien is het dan niet meer 'leuk' voor Arwen om te doen. Jij zegt op dat moment immers niets tegen d'r.

Appelsap, bij Fleur werkte het goed om te zeggen dat als ze weer rustig was, dat ze dan weer terug mocht komen in de kamer. En dat kon soms best lang duren. Maar, daardoor maakte ze er ook geen spelletje van.

En Maud is weer verkouden, zit weer onder de exceem (en ik ben het zoooooo beu!). Ik wil dat de wet van FOK! intreedt.... MAUD IS ZIEK... zo en nu wordt ze weer beter!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:02:04 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66911766
Haha Chacama, ik help het je hopen.

Evenstar, het kan van alles zijn waardoor ze nu een stapje terug doet. Ik zou het mezelf niet te veel aanrekenen als ik jou was. Gebeurt zo vaak.
Wat wel kan helpen is er zelf weer alerter op te zijn. Dus om het kwartier/half uur of iets dergelijks vragen of ze moet plassen. Net zo lang tot ze zelf er ook weer alert op wordt en de aandrang herkent. Ook bij de opvang etc.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 22:19:25 #14
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66915544
Appelsap ik heb er echt helemaal nog geen ervaring mee en heb Milo nog nooit hoeven straffen. Heb ik dan zo'n braaf kind? Voorlopig werkt afleiden nog heel goed en als hij echt met dingen wil spelen wat ik liever niet heb, dan pak ik het af en vertel daarbij waarom. Wascokrijtjes vind hij bijvoorbeeld enorm leuk, maar vooral om de kleuren te sorteren en ermee te spelen. Zodra Milo op iets anders tekent dan papier, dan waarschuw ik 1 x, de volgende keer is hij ze gewoon een paar dagen kwijt.

Evenstar het kan inderdaad te maken hebben met het ziekenhuisgebeuren van haar broertje. Dat zijn natuurlijk geen makkelijke tijden geweest. Zowieso heeft ze er ineens een broertje bij waarmee ze de aandacht moet delen. Ik zou ook zeker voor de positieve aandacht gaan en niet gaan straffen. Daarmee leg je er volgens mij veel teveel gewicht aan het gebeuren. Pff lastig hoor, heel veel sterkte ermee.

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!

Maud, hups beter worden hoor. Potverdorie meissie toch
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66918504
Evenstar wat vervelend lijkt me dat voor jou maar ook voor Arwen natuurlijk. Alles wat ik zou zeggen is door anderen al genoemd maar ik wil je wel sterkte wensen ermee.

Arme Maud, wat vervelend voor haar. Hopelijk treedt de wet van Fok snel in.

Ik was vanavond niet thuis en Damian is bij zijn papa poeslief geweest en hij luisterde als de beste.
Hij is mij dus gewoon echt aan het uittesten. Het is me wel duidelijk dat het een fase is.

Slaapmeisje, ik weet natuurlijk niet hoe Milo is, maar Damian doet soms echt gevaarlijke dingen of gemene dingen, naar ons of naar onze kat. Alleen voor dat soort dingen zit hij op de gang, want bij normale dingen lossen we het wel op een andere manier op hoor. Hij zit niet op de gang omdat hij niet wil opruimen, maar omdat hij voor de 3de keer probeert om de hete oven open te trekken, of de kat aan zijn staart door het huis sleept. Sommige dingen kan je niet zo makkelijk afpakken en praten werkt niet altijd, maar ik wil wel dat hij leert dat je dat soort dingen écht niet mag doen. En even op de gang werkt dan normaal gesproken wél goed om tot inzicht te komen voor hem. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat soort dingen oplost, want misschien doe ik het dan toch wel verkeerd. Ik zou het ook liever zien, zonder hem op de gang te moeten zetten.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 23:31:16 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66919232
Met gevaarlijke dingen ben ik inderdaad heel streng tegen hem. Als hij aan de oven wil komen dan zeg ik heel duidelijk en met een wat lagere stem (meer indruk ) dat hij daar af moet blijven. Niet doen, afblijven, is gevaarlijk. Zoiets dus. En bij minder urgente dingen zeg ik: niet aankomen, het is geen speelgoed. Blijkbaar heb ik dat vaak genoeg gezegd, want hij begint het nu zelf al te zeggen Het lijkt simpel als ik het zo opschrijf, maar het is wel een kwestie van duizend keer herhalen hoor. Maar met dat soort gevaarlijke dingen, zit ik echt als een bok op de haverkist
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66923953
Ze hebben bij Mikael op de psz luizen Nu heb ik gisteravond toen Mikael bij mij op de bank lag hem ff nagekeken (en gelukkig niks gevonden). Hij wilde weten wat ik deed en waarom. Dus ik hem helemaal uitleggen. Ligt ie nu op de bank met de hond: "Kom maar Jimmy even kijken of jij ook van die kleine blauwe of andere kleur beestjes hebt." Ondertussen zit ie de hond helemaal na te kijken. "Nee jij hebt ook geen beestjes, jou jas hoefd niet in een tasje straks".
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66924613
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:19 schreef Slaapmeisje het volgende:

Agossie Amber. Wat lijkt me dat een moeilijk leermoment voor jullie beiden. Allebei heel dapper toch een beetje loslaten door haar alleen in Smalland te laten. Blijkbaar was het nog niet succesvol en moet ze het gewoon later nog een keertje proberen. Nu weet ze tenminste wat ze volgende keer kan verwachten. Wel goed van jou trouwens dat je het aandurfde om haar daar te laten. Lijkt me echt moeilijk!
ze wilde zelf heel erg graag, had het al een paar keer gevraagd maar dan was het steeds te druk.
Liep ook wel steeds met de pieper in mijn hand hoor.
PSZ is ze gewend, daar zijn bekende kindjes en bekende juffen maar Smalland was ws. toch nog een maatje te groot voor d'r.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:10:16 #19
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66924872
Slaapmeisje volgens mij bedoel jij Kim van Ingrid of denk ik nu verkeerd?

Evenstar het kan ook nog wel eens een reactie zijn op het overlijden van haar papa wat nu pas doorwerkt. Weet het van mijn nichtje ook en die was pas drie maanden toen mijn oom verdronk dat die jaren later ineens 's nachts gillend wakker werd dat ze papa wilde zien en naar papa wilde. Terwijl ze op dat moment zelf veel te klein was om er iets van mee te krijgen. En bij vlagen als er iemand boos op haar was riep ze van ik ga lekker naar papa toe. Je weet niet hoeveel er doorwerkt in zo'n klein bolletje dus ik zou voor de lieve aanpak gaan en haar idd ieder uur op het potje/wc parkeren al hoef je niet gewoon proberen.

Appelsap ik zou gewoon mijn poot stijf houden en hier is het gelukkig niet zo vaak nodig. Alleen als ze echt maar blijft gillen ipv praten dat moet ze naar de trap (als ze daar voor straf heen moet heeft ze niet door dat ze ook gewoon naar boven kan tot nu toe) en ze gaat zelf al als ze begint te gillen net als Meike dat is wel makkelijk hihihihi...

Amber is gewoon een stoere meid die het maar mooi wel even uitprobeert.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:13:27 #20
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66924957
slaapmeisje wist niet dat ik ook een zoontje had

voorlopig maar niet mopperen, maar weer elk half uur naar de wc.. hopen dt het dan helpt, anders naar de dokter , ze heeft nl. voordat het begon blaasontsteking gehad, maar jah mocht geen antibiotica, ze klaagt niet meer over pijn oid.. en ziet er normaal uit, maar misschien dat de spiertjes niet helemaal jofel werken weer nog?
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:16:17 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66925028
Appelsap zoals anderen zeggen consequent blijven,

Ambertje stoere, en ook stoere mama

Mibos.. ze vraagt of vertelt er nooit wat over. hooguit als ik foto'd laat zien dan is het hey das mij papa anders niets.. .. enige wat ik dagelijks hoor is wanneer we naar D. gaan..
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:18:04 #22
219033 Mibos2
pi_66925069
Onbewust kan het nog wel eens aan de oppervlakte drijven denk ik maar goed ik ben geen deskundige op dat gebied. Sterkte ermee...
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:26:20 #23
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66930670
Een TVP en tevens kleine update van Mahre.
We gaan met Mahre over 2 weken even langs CB om te zien wat die ervan zeggen en kijken of zij evt. tips/trucs hebben om het praten te versnellen.
Op KDV kregen we de opmerking dat Mahre misschien doof is, ze hoort niet zo goed. Dit kan ook komen doordat ze de hele tijd verkouden is, vanmiddag maar eens naar de dokter kijken wat die zegt.
Het verkouden zijn is weer heel erg, vanochtend een meisje uit bed gehaald helemaal onder het snot, flink rochelen en hoesten, waar ze met tijd en wijlen flink last van heeft.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:36:32 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66930971
Ooooh, dat praatje van Storm.... Echt té cute! Wat heerlijk zal dat voelen Sugie!

Hoe is het met Lis? Beetje beterderder? En Maud, sterkte hoor, met alweer zo veel eczeem.

Evenstar, geen tips wb zindelijkheid. maar ik moest net als mibos wel even denken aan een evt reactie op het overlijden van haar papa.

Vicky, ik moest even nadenken wat Smalland is. De ballenbak met speelgedoetje? Wat stoer dat ze daar wilde blijven.

Tazz, is er bij Mahre niet eerder gechecked hoe haar gehoor is? Toen bleek dat Thies zijn spraak zich niet snel ontwikkelde is dat als eerste bekeken.

Qua driftbuien/straffen hebben wij nauwelijks ervaring.
Óf mijn kind is heel braaf, óf we hebben nog wat voor de boeg.
Oh, en hij is tegenwoordig helemaal van het zélf uit- maar ook aankleden.
Ik hoef vaak alleen met de knopen te helpen. Leuk, maar tijdrooooooooooooovend...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_66931296
Slaapmeisje, bedankt.
Zo doen wij het inderdaad ook wel en het werkt (meestal) eigenlijk heel goed. Maar af en toe gewoon even een periode van dwarsheid waar we doorheen lijken te moeten.

Wauw, Thies zelf uitkleden en óók nog zelf aankleden. wat knap!

Tazz, wat lastig, maar goed dat jullie er mee bezig zijn en hopelijk levert het wat op.
Heeft Mahre er zelf eigenlijk ook 'last' van?
pi_66932037
Wat ik me afvraag, zijn die van jullie op dagen dat ze naar het KDV gaan ook nét iets bijdehandter dan normaal? Anna gaat op dinsdag en woensdag en ze is dan echt zo verschrikkelijk wijs en bijdehand als we 's avonds eenmaal aan tafel zitten. . Op andere dagen is dat veel minder lijkt het!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:12:08 #27
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66934461
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:36 schreef Moonah het volgende:
Tazz, is er bij Mahre niet eerder gechecked hoe haar gehoor is? Toen bleek dat Thies zijn spraak zich niet snel ontwikkelde is dat als eerste bekeken.
We zijn voor het praten nog niet eerder bij een HA of CB geweest. Op zich hoort ze je wel, alleen in de groep bij het KDV gaat het vaak mis. Komt misschien door meer omgevings lawaai, of dat wat meer aan het dromen is ofzo. Als je 1-op-1 bent met haar en je praat heel zachtjes met een hand voor de mond, dan hoort ze je namelijk wel.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:45 schreef appelsap het volgende:
Tazz, wat lastig, maar goed dat jullie er mee bezig zijn en hopelijk levert het wat op.
Heeft Mahre er zelf eigenlijk ook 'last' van?
In zoverre dat mevrouw af en toe hevig gefrustreerd is, als wij haar niet begrijpen. Verder niet zo..
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:13:27 #28
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66934513
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 13:06 schreef Jarno het volgende:
Wat ik me afvraag, zijn die van jullie op dagen dat ze naar het KDV gaan ook nét iets bijdehandter dan normaal? Anna gaat op dinsdag en woensdag en ze is dan echt zo verschrikkelijk wijs en bijdehand als we 's avonds eenmaal aan tafel zitten. . Op andere dagen is dat veel minder lijkt het!
Mahre is altijd bij de hand, vooral als ze uitgeslapen is.
Je merkt wel dat ze bij KDV is geweest ('s avonds of de volgende dag) door nieuwe dingetjes die ze geleerd hebben (liedjes/woordjes enzo).
pi_66934581
O. Hier uit het zich echt in bijdehand gedrag.

"Anna eet je bord leeg."
"Nee."
"Waarom niet."
"Waarom wel?"

Dat soort grappen dus. En er maar lief bij blijven lachen en knipperen met die grote ogen. En dan serieus en streng proberen te blijven (wat mij dus ook zelden lukt).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:31:20 #30
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66935089
Veeg mij dan maar op hoor..
* Tazz is eigenlijk soms nog best wel blij dat ze niet praat..
pi_66935405
Ik trek het ook niet hoor, dat soort gedrag. Schiet echt continue in de lach. .

En de juffen op het KDV hebben dus al eens gevraagd of ze "alsjebieft even d'r mond kon houden" omdat ze er niet tussen kwamen. .
pi_66936166
Moonah, Smalland is de ballenbak/speelplaats bij de Ikea.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:06:22 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66936490
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 14:39 schreef Jarno het volgende:

En de juffen op het KDV hebben dus al eens gevraagd of ze "alsjebieft even d'r mond kon houden" omdat ze er niet tussen kwamen. .
Dat zeggen ze tegen Storm élke dag wel een paar keer.
En vooral ook of hij éven wil stoppen met zingen! Hij zingt en kletst de hele dag, zeggen ze.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_66937135
Mikael komt uit bed en wil zwemmen
"Ja mama de zon schijnt, het is mooi weer nu is het buitenzwembad weer open "

Toch nog maar even niet
Liefde
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 18:42:17 #35
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66944105
Grote paniek hier. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar ws overkomt het iedereen wel eens een keer. Kim heeft namelijk haar vingers tussen de deur gekregen.

Ik kam net thuis uit het werk. Gelijk Tyler spoelen, want dat moet eerst. Daarna ging Ingrid weg om boodschappen te doen. Nou goed, ik bezweet en wil natuurlijk douchen. Tyler in zijn bedje gelegd, Kim op de overloop en haar kamertje, zodat ze kan spelen.

Na het douchen had ik me aangekleed en wilde naar beneden. Tyler was nog wakker, en Kim wilde hem een kusje geven. Ik dekte hem nog even toe en wilde met Kim weer naar beneden. Kim liep voor me aan, en ik trok de deur dicht, in het slot.

Ineens een hard gekrijs en gebrul van Kim. Echt heel stom, ik wist niet eerst niet wat er aan de hand was. Als aan de grond genageld zag ik hoe Kims handje tussen de deur zat. Aan de achterkant, bij het scharnier. Ik deed gelijk de deur open, en zag dat het mis was.

Het zag er heel eng uit, allemaal vellen en veel bloed. Ik dacht eerst dat een dunne lap vel het restant was van haar vinger, maar da gelukkig niet. In een reflex pak ik de telefoon en neem Kim onder de arm naar de douche.
Ik bel de huisartsenpost en zet de telefoon op de speaker, terwijl ik Kims handje onder de kraan houd.

Ik doe mijn verhaal en de assistente zei dat we gelijk moesten langskomen. Dus ik bel mijn schoonvader, of hij gelijk wilde langskomen om Kim naar het ziekenhuis te brengen. Nog steeds Kims handje onder de kraan natuurlijk. Vervolgens bel ik Ingrid, die net bij de kassa staat af te rekenen. Die schrok ook en fietste gelijk deze kant op.

Mijn schoonpa en Ingrid waren er zo;n beetje tegelijk. Ik had Kims schoentjes al aangetrokken en Ingrid en Kim gingen op weg. Nu zijn ze beiden bij de huisartsenpost. Ik hou mijn hart vast, ziet er niet best uit. Ik hoop maar niet dat het ernstig is. Dem, ik voel me zo schuldig nu!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66944579
a gossie, Kimmetje..
Djeez, niet schuldig voelen! Het gebeurd hier ook wel eens dat Amber vingers tussen de deur zitten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66944885
Och Djeez, zulke dingen gebeuren he
Maar wel naar zeg, hoop dat het allemaal meevalt!
  Redactie Frontpage woensdag 11 maart 2009 @ 19:35:45 #38
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66945946
Kim is net weer terug, het blijkt 100% mee te vallen. Kim heeft echt geluk gehad. Niks gebroken, alleen een open wond. Ben enorm geschrokken, moest zelfs janken zostraks.

Kim krijgt inmiddels weer praatjes, zo lekker patatjes eten. Ze heeft echt mazzel gehad, want ik zag net dat er een stuk uit de deur is geknapt zelfs. En bloed, dat ik inmiddels heb verwijderd. Hopelijk gaat ze zo lekker slapen, en is ze het morgen weer vergeten...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66946339
Shit happens Djeez. En met de snelheid waarmee die ukkies opereren kun je daar als ouder van 2 amper nog fatsoenlijk op anticiperen. Logisch dat je je kut voelt, maar 't gebeurt nu eenmaal.
pi_66946349
fijn dat het allemaal meevalt Djeez!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_66946870
Gelukkig maar dat het allemaal meevalt Djeez! Brr, dat lijkt me heel eng. En een dikke kus voor Kim, ze zal zich ook wel rot geschrokken zijn! Hopelijk ben je zelf ook snel van de schrik bekomen.
Ik heb als kind een keer met mijn hand tussen de autodeur gezeten die toen ook in het slot viel, dat kan ik me nog goed herinneren.
pi_66947218
Och arme Kim. en papa natuurlijk. maar wat de rest al zegt, het kan iedereen gebeuren. Mahre viel gisteren van een stoel terwijl ik ervoor zit, het gaat zo snel! Gelukkig dat het meevalt voor Kim.

Vanmiddag met Mahre naar de huisarts geweest. Ze vind het nog niet zorgelijk, het vele verkouden zijn en hoesten hoort er een beetje bij zei ze. Er zat wel veel oorsmeer diep in het oor, ze kon niet veel zien maar wist wel zeker dat het geen oorontsteking is. Met een week of 6 tot 8 moet het wel minder zijn dan is de verkoudheidsperiode volgens haar voorbij. Mocht ze dan nog veel klachten hebben moeten we terug. Heb wel een neusspray meegekregen om te kijken wat die doet.

Over 2 weken moeten we naat het CB, heb ik zelf voor gebeld, toch eens kijken wat zij vinden van het praten nou ja eigenlijk het niet praten. Ze is wel wat driftiger omdat wij "die" niet alijd begrijpen. We zullen het wel zien.
pi_66947875
Kim was heel flink bij de dokter. Moesten best lang wachten en zei wel telkens auw en moest dan huilen, maar maakte grapjes tussendoor.
Mazzel gehad dat er niks is gebroken!
En er werd gevoeld en toen moest ze dr vinger buigen. Lukte eerst niet. Later een beetje. Zei ze heel droog, "hij doet het nog!"

[ Bericht 29% gewijzigd door _Ingrid_ op 11-03-2009 20:41:34 ]
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:07:38 #44
190853 RockabeIIa
pi_66948997
Arme Kim, zieltje is het ook
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 21:13:52 #45
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66949205
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:13 schreef _evenstar_ het volgende:
slaapmeisje wist niet dat ik ook een zoontje had
Oh fuckaduck Ik zit gewoon van alles door elkaar te halen
  † In Memoriam † woensdag 11 maart 2009 @ 21:20:19 #46
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66949416
O en au Kim. Ik herken dat schuldgevoel heel erg hoor. Toen Milo net begon te kruipen heeft hij een keer zijn vingertjes in de schuifpuirail gehad. De kat wilde weeeer naar buiten en ik rukte zo de pui keihard open en had geen idee dat Milo aan het andere end ervan gekropen was. Van een van zijn vingers was het vel er gewoon afgeschraapt. Ik heb de hele dag met buikpijn en tranen in mijn ogen gekeken hoe hij gelukkig na de ergste schrik gewoon weer ging lachen en spelen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:19:13 #47
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66952059
Ieuw, wat zielig voor Kim.
Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel.
pi_66953165
Ach Kim toch

Hoe lossen jullie het volgende op? Sara dacht heel lang dat een baby uit een deurtje uit de buik komt. Dat kwam ons natuurlijk wel goed uit Nu heeft ze echter bedacht dat mijn buik helemaal geen deurtje is, en blijft ze dus vragen hoe Merel er nu uitkwam. Eerst bedacht ze dat het wel uit de navel moest komen, maarrrrr..(zoals ze nu zelf zegt) daar is Merel haar kop te groot voor
Dus nu wil ze weten hoe dat dan wel kwam, en deurtjes verhaal trapt ze niet meer in. Ze is 3,5 en ik vind haar eigenlijk te jong om het echt uit te leggen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:50:58 #49
190853 RockabeIIa
pi_66953335
Misschien zijn er in de bieb leuke boekjes voor om het op een eenvoudige manier uit te leggen?
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:52:50 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66953408
Fuente, kun je niet gewoon zeggen dat mama's een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje hebben? Of vind je dat te ver gaan?
pi_66953457
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:52 schreef Moonah het volgende:
Fuente, kun je niet gewoon zeggen dat mama's een plasgaatje, een poepgaatje en een babygaatje hebben? Of vind je dat te ver gaan?
Heb ik ook aan zitten denken, maar Sara komt eigenlijk nog niet verder dan dat alles een bips is.

Misschien inderdaad eens een boek gebruiken, we komen best vaak in de bieb. Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 maart 2009 @ 22:57:37 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66953578
Wellicht kun je haar uitleggen dat in 'de bips' dus 3 gaatjes zitten.
Ze zal daar toch wel een keertje achter komen.
Om nou te zeggen dat een baby uit je bips komt is ook zoiets....
Maar ik huldig altijd de stelling dat kinderen vragen wanneer ze eraan toe zijn. Dan mag je ze imo ook eerlijk antwoorden.
pi_66953603
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:46 schreef Fuente het volgende:
Ach Kim toch

Hoe lossen jullie het volgende op? Sara dacht heel lang dat een baby uit een deurtje uit de buik komt. Dat kwam ons natuurlijk wel goed uit Nu heeft ze echter bedacht dat mijn buik helemaal geen deurtje is, en blijft ze dus vragen hoe Merel er nu uitkwam. Eerst bedacht ze dat het wel uit de navel moest komen, maarrrrr..(zoals ze nu zelf zegt) daar is Merel haar kop te groot voor
Dus nu wil ze weten hoe dat dan wel kwam, en deurtjes verhaal trapt ze niet meer in. Ze is 3,5 en ik vind haar eigenlijk te jong om het echt uit te leggen.
Dit hebben wij een paar maanden geleden ook aan de hand gehad. We zaten samen in bad en ik was toen nog zwanger. Ze wilde van alles weten over haar zusje die in mijn buik zat en natuurlijk ook hoe ze er dan uit kwam. Dus ik heb haar gevraagd hoe zij dacht dat ze eruit zou komen.

Verschillende opties kwamen naar voren, o.a. ook de navel. Ze had toch wel zoiets dat dat niet kon. Toen heb ik het haar gewoon verteld. In haar taal. Zij noemt een vagina altijd 'plaster', en ik heb uitgelegd dat babies uit je plaster komen. Daarmee was het ook klaar, ze nam dat aan en heeft er verder nooit meer naar gevraagd. Heel soms zegt ze nog wel eens iets als "Toen mijn zus geboren werd, kwam ze uit jouw plaster, he mam?" En dan zeg ik dat dat inderdaad klopt. Ik heb er nooit iets anders van gemaakt, zag daar ook geen reden voor eigenlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66953623
Dat is wel een goed uitgangspunt inderdaad. Ik ga 't haar gewoon uitleggen, met een boekje erbij.
Ik laat jullie nog wel weten hoe het ging
Sara
Merel
Ukje
pi_66953686
Igraine, fijn dat het zo dus goed ging!
Stom, ik vind mezelf helemaal niet preuts ofzo, maar op de 1 of andere manier vind ik het toch raar dat mijn (kleine ) meiske dat zo allemaal straks weet. Maar goed, het hoort er ook bij..
Sara
Merel
Ukje
pi_66954075
Ik heb er nooit moeite mee gehad. Maar ik ben dan misschien ook wel erg nuchter in dat soort dingen. Zo is dood ook gewoon dood, weg, leeft niet meer. Maar iedereen is daar anders in.

Zo stond ik laatst met mijn buurvrouw te praten, die ook twee kinderen heeft van bijna 4. Zij had eerst twee hondjes, een bruine en een witte. Die witte is een paar maanden geleden overleden.
Zij staat daar met dat bruine hondje op haar arm en ineens zegt die van mij: "Die witte is dood hč?" Waarop mijn buurvrouw een beetje stamelde: "Eh ja, die heeft een ander huisje." Ok, ze weet niet precies wat het concept 'dood' inhoudt, maar waarom verzinsels vertellen?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66958763
Nou daar ben ik het wel mee eens ja. Mijn oma is laatst overleden en Sara hebben we toen echt wel uitgelegd dat ze dood was. Ze is ook meegeweest naar de begrafenis en ze heeft oma in de kist gezien.
Ze snapt dat ook heel goed: als je dood bent kom je niet meer terug en kun je niet meer praten.
Sara
Merel
Ukje
pi_66961385
Oeh dat lijkt me echt lastig om uit te leggen allemaal. Zowel het baby wordt geboren-verhaal, als dat er iemand dood gaat. Hopelijk blijven wij daar voorlopig nog even vrij van.

Ik had al bedacht dat we voorlopig de speen van Meike nog niet gingen wegdoen, na de reacties hier, en ik zag hoeveel kinderen er hier nog een speen gebruiken met slapen.
Alleen had mijn vriend daar andere ideeen over. Gister had ik een vergadering, en vlak voordat ik wegging deelde hij me mee dat Meike zonder speen ging slapen.
Toen ik terug kwam, ff Meike checken....ligt lekker te slapen MET speen!!!!
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha

Voorlopig heeft Meike dus nog mooi een speentje om lekker te kunnen slapen...
  donderdag 12 maart 2009 @ 10:13:22 #59
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66961603
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hij vond het eigenlijk toch wel erg zielig dat ze moest huilen om de speen, whahahaha
Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:58:49 #60
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66984191
Hahaha mannen, grote praatjes maar ondertussen...
Het afknippen van de speen werkte hier heel goed, zo met 1.5 jaar was Lotte van de speen af. Ik denk dat het nu wel moeilijker gegaan zou zijn.
Lotte heeft wel peuterdriftbuien, nee is hier een woord dat veel uit haar mond komt.
Ze wil ook graag op de grote stoel aan tafel zitten. Eten ging beter maar sinds Lola er is gaat dat minder. Ik hoop dat het wel weer komt...
(Ik zat laatste met 2 kinderen op schoot te eten, wel lastig hahaha maar ja ze willen allebei aandacht, en de rest van het gezin zat me uit te lachen mmmm)
  † In Memoriam † donderdag 12 maart 2009 @ 21:03:56 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66984483
Vandaag ben ik met Milo naar het consultatiebureau geweest en ik kwam helemaal trots er vandaan. Normaal gesproken doet hij helemaal niets wat hem gevraagd wordt, maar vandaag deed hij redelijk mee. De vormpjes in de blokkenstoof waren geen enkel probleem voor hem. Hij benoemde zelfs direct de kleuren en vormen erbij. Dat vond de arts toch wel erg slim van hem. Verder praat hij honderduit en kan al hele lange zinnen maken: "oma, wat een mooie paarse jas" of "na het eten gaan we nijnjte kijken". Dat schijnt ook al best snel te zijn voor een 2-jarige. Zie je mij glimmen van trots?

En vanmiddag waren we lekker op zolder aan het spelen. Ik had eerst de was opgehangen en ben toen naast hem gaan zitten in de vensterbank. Vervolgens pakte Milo de pedaalemmer en ging "werken". Hij gaf me een kusje en ging toen op pad om vervolgens een paar seconden later weer terug te keren. Dat heeft hij wel een keer of 6 gedaan. Echt zo'n gezellig spelletje en ik ben bedolven onder de kusjes vandaag. Mijn dag kan dus echt niet meer stuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaapmeisje op 12-03-2009 22:24:13 ]
pi_66986178
Wat cool van Milo

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_66998019
Slaapmeisje, ik zie je hier nog glimmen hoor Super dat hij zo goed meedeed, je weet zelf natuurlijk prima wat hij wel en niet kan, maar dat hij dat op het moment supreme laat zien is wel natuurlijk!
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 10:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel zo prettig (zowel voor Meike als voor jou...) om dat soort zaken consequent en sámen uit te voeren...
Nou ja....uh ja, misschien wel
Maar goed, als hij het wil proberen als ik er niet ben, en het werkt....dan hoor je mij niet klagen natuurlijk.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:

Lis vroeg zich vanmorgen af of een varken ook een navel heeft. Toen stond ik even met mijn mond vol tanden. Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
jeetje, hoe komt ze erbij? Wat was je antwoord???
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:14:42 #64
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66998114
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:29 schreef snoopy het volgende:
Weer zo'n exemplaar met moeilijke vragen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_67007776
Ik heb gezegd dat een varken vast ook een navel heeft maar dat ik alleen niet wist waar die precies zat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:42:02 #66
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67022865
gewoon op zijn buik... net als bij alle zoogdieren

Milo mama glimt..... en met recht. Jij lief knap kind. Maar vooral lief. Ik krijg geen kusjes .... in elk geval niet zo maar. Alleen als Maud zelf weggaat, maar als ik wegga krijg ik een: doooooeeeeeei mama en een big smile. Opa daarintegen is vandaag bedolven onder kroeltjes en kusjes. En opa volees was erg veel gehoord vandaag. Opa heeft dus bijna de hele boekenkast voorgelzen.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 15:12:02 #67
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67040137
Bijdehand? Na het kdv? Volgens mij ligt daar wel ergens een oorzaak, maar Simon is de laatste dagen gewoon alleen maar bijdehand! Of gewoon peuter natuurlijk

Wat een schrik voor Kim zeg, poe! Gelukkig niets ernstigs.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67061129
Hier ook geen kusjes hoor voor mama hoor chacama, wel voor papa, opa en oom.... toen ze net door had dat ze kusjes kon geven werd iedereen er onder bedolven maar nu.... Als ik om een kusje vraag en papa is in de buurt dan moet die mij een kusje geven haha. ze zal wel denken een kus is een kus maar ik doe het niet!
pi_67062003
Ik zei toch laatst dat Sara zo ontzettend veel moest plassen? Het is inderdaad vanzelf beter geworden (zoals een paar van hier al zeiden). Ze plast nu echt nog maar om het uur ipv elk half uur We letten wel meer op hoevel ze drinkt, dat helpt vast ook. Maar ze kan het nu ook ophouden, als we bijvoorbeeld in de auto zitten en niet meteen kunnen stoppen
Sara
Merel
Ukje
pi_67071514
Wat goed van Sara.

We zijn dus bezig Kim zindelijk te krijgen, maar wil nog niet best lukken.
Paar dagen geleden de hele dag geen luier om, tig ongelukjes gehad. Maar wel 1x gepoept op de wc.
Maar nu wil ze niet meer zonder luier om. Dwingen lijkt me geen goed plan. Wat denken jullie?
Op de psz wil ze nu ook naar de wc, omdat de andere kindjes dat ook doen. En soms komt er ook wat. Dus dat gaat op zich wel goed. Vind het wel lastig om in te schatten wat de beste methode is zeg maar. Ook is het lastig als Tyler de fles krijgt en ze dan moet plassen bijvoorbeeld.
Snappen jullie het nog, of ben ik heel vaag?

Verder gaat het supergoed met haar! Kan nu heel goed praten. Is altijd vrolijk en nu ook heel zorgzaam voor haar broertje. Uiteraard soms ondeugend (altijd leuk in de supermarkt ...) maar luistert best goed. En kan lekker spelen, zowel alleen als met mij/ons. Gewoon een schatje is het!

Ohja, uit een beker drinken wil nog niet best. Ze is dan te druk, of wil te snel, let dan niet goed op en boem alles nat. Komt wel goed toch? Djeez dacht gisteren van niet, maar dat komt omdat zijn tijdschrift nat was geworden.
  zondag 15 maart 2009 @ 15:35:54 #71
190853 RockabeIIa
pi_67071730
Ingrid, misschien heeft ze iets meer de ruimte nodig. Klinkt alsof er wel heel veel op haar bordje komt de laatste tijd. Telkens wisselende situaties thuis, opeens aandacht moeten delen en de zorgen van je ouders voelen vind ik nogal wat.
Komen jullie al een beetje in rustiger vaarwater?
pi_67074463
Ja ik zit enorm te twijfelen qua zindelijkheid. Juist omdat alles zo druk is geweest.

Het is nu wel een stuk rustiger gelukkig, sinds hij thuis is. Nouja, als ze maar zindelijk is als ze naar de basisschool gaat. Shit, moeten we ook maar eens achteraan.
Maar morgen naar de kinderarts, dinsdag psycholoog en dan ook nog eens de fysio. Woensdag psz, donderdag helemaal niks, lekker thuis, vrijdagmiddag psz en dan weekend. Soms best druk dus, alles bij elkaar.

Trouwens leuke avatar, komt me bekend voor.
  zondag 15 maart 2009 @ 19:58:44 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67080052
Ingrid. Ik zou het gewoon wat meer loslaten. Het komt echt wel. Laat Kim nu maar net als jullie eers weer wennen aan de nieuwe situatie. Geef ze evt. luierbroekjes. Als ze dan zelf wil gaan plassen dat kan dit, maar het hoeft nog niet. En als ze het op de psz wel doet... alleen maar mooi.

En qua drinken. Fleur drinkt nu nog steeds het liefst uit een grote rietjesbeker, juist omdat ze dan minder kritisch hoeft op te letten. Ze kan het echt wel, want op school heeft ze gewoon een drinkbeker en als we op bezoek zijn ect. drinkt ze ook gewoon uit een glas.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:07:57 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67085016
Kent iemand dit?
Cas klaagde ineens over buikpijn, maar ik dacht dat het in een spelletje was (dat ik dan de dokter was en moest kijken) en nam het dus niet zo serieus.
's Avonds aan tafel wees hij op zijn navel en vroeg wat dat was. Dus gezegd dat dat zijn navel was en legde mijn hand erop. Vond dat het een beetje hard was.
Cas heeft een 'bobbeltjes-navel', dus die staat altijd wel iets uit. Manlief kleedde hem om en riep mij erbij. Zijn navel was inderdaad wat dik en er kwam een beetje pus uit.
Ge-googled natuurlijk, want waren bang voor een navelbreuk. Maar dat leek me wat laat. Kan ook een schimmelinfectie zijn. Morgen maar eens de echte dokter bellen.
Hebben jullie dit wel eens gehad bij jullie kinderen?
  zondag 15 maart 2009 @ 22:11:10 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67085131
nooit gehad zoiets. wel even schrikken lijkt me!

een navelbreuk kan altijd komen, hoeft niet vroeg bedoel ik. maar bij een navelbreuk is er niks ontstoken aan de buitenkant. dat betekent gewoon dat het buikvlies bij de navel is gescheurd.
maar het kan wel zo zijn dat de 'vouwtjes' bij de navel zijn gaan ontsteken door achterblijvend vuil of vocht ofzo. het lijkt me iig eerder iets van de huid.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:21:14 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67085565
Ja mij ook.
Herstelt hij net eindelijk een beetje van de waterwratjes, krijgt hij dit.
Die huid van hem is echt supergevoelig, best wel sneu.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:25:50 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67085748
rot he, huiddingen
max heeft ook weer zo'n jeuk, krabte vandaag zn bil door zn onderbroek heen tot bloedens toe
  maandag 16 maart 2009 @ 08:14:52 #78
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67092071
pffff wat rot voor cas en max. sterkte allebei.
pi_67094059
Wat rot voor cas, hopelijk komen jullie er snel achter wat het is.
En ook sterkte voor max, krabben tot bloedens toe brr akelig.

Het lijkt wel te heersen. Damian zit ook weer onder de uitslag op zijn benen en armen, eczeemachtige huid op zijn wangen en ook weer aan de diarree. Geen idee waar het allemaal van komt.
pi_67096382
Grappig, ik kom net tot de ontdekking dat Damian de cijfers 1 t/m 5 weet te herkennen en de letters a, e, i, o en de u, alle klinkers dus.
Hij heeft een laptop van Nijntje waar een zoekprogramma op zit en waar hij klinkers en cijfers mee moet zoeken. Hij kon dat net allemaal prima vinden dus ik dacht nou dat zal wel toeval zijn en hij zal wel precies weten waar wat zit. Ik heb net alles door elkaar op een blaadje geschreven, maar hij wees het foutloos aan en begon daarna alles nog zelf te benoemen. Echt knap.
pi_67096677
Grr heel stuk getikt, loopt fok weer vast..

Ennieweej.. Beterschap voor Cas en Max.
Wat knap van Damian!! Amber herkent de A en de B maar getallen kan ze benoemen tot ongeveer 20.
Ingrid, ik zou het zindelijk worden gewoon even op z'n beloop laten. Jullie hebben een hele roerige tijd gehad en Kim heeft daar alles van meegekregen. Het is voor haar ook weer even wennen denk ik. Wanneer Kim eraantoe is zal het ongetwijfeld vanzelf gaan. Pushen werkt alleen maar averechts.
Amber is overdag helemaal zindelijk, maar 's nachts nog lang niet hoor. Die wordt elke ochtend wakker met een zeiknatte luier.

Pff.. Amber is al weer eeen week aan het hoesten. Geen droge hoest maar echt een slijmerig hoestje. We puffen meerdere keren per dag maar het lijkt maar niet te helpen. Slapen is een ramp want dan gaat ze helemaal hoesten. Ik heb haar bedje ook al wat schuiner gezet. Van de week heeft M. zelfs 's nachts op de bank gezeten totdat ze in slaap viel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67102396
Oef wat naar lijkt me dat, als je al met zulke jonge kinderen moet puffen enz

Tjonge Damian, da's knap!

Hoe is het met Cas zijn navel afgelopen?

Ik ben net met Meike bij de tandarts geweest, zag de bui al helemaal hangen. Onze tandarts is niet echt kindvriendelijk, deed de vorige keer ook erg nors, en Meike moet niet zoveel hebben van vreemden. Eerst mama in de stoel, dat was zo klaar, toen mocht Meike bij mama op schoot. Dat wou ze eigenlijk niet, ze wou zelf op de stoel! Toch maar op schoot genomen, en ze deed netjes haar mondje open. De tandarts kon het prima bekijken, en het was allemaal goed gekeurd! Ze kreeg nog een tandenborstel mee, kind helemaal blij! Wat viel dat me mee zeg!
pi_67103529
Ach, we puffen al met Amber vanaf dat ze een maand of 8 was volgens mij...

Oeh knap hoor van Meike, op de grote stoel bij de tandarts!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 maart 2009 @ 16:22:27 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67105028
Karin, ik heb voor morgenochtend een afspraak voor hem staan. Wil wel graag weten wat het is ja.
  maandag 16 maart 2009 @ 16:24:59 #85
190853 RockabeIIa
pi_67105127
Gats, kan me voorstellen dat je er zsm vanaf wilt zijn ook, dutch. En al helemaal als ie er echt last van heeft. Hielp schoonmaken een beetje?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:07:56 #86
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67130340
Hij heeft Fucidin gekregen. Was gewoon weer een ontsteking, vanwege zijn eczeem en zo'n plek waar je niet zo goed bij kunt.
Moest het vooral niet proberen schoon te maken met een wattenstaafje.
Oeps.
pi_67130781
Wat zijn peuters toch leuk zeg. Echt, dit is een fijne leeftijd, ondanks de aanvallen van totale hysterie af en toe. . Maar ze worden nu lekker zelfstandig, maar nog wel onschuldig genoeg in hun doen en laten. Heerlijk. Gisteren stonden Anna en ik na het eten nog in de tuin te 'voetballen' (lees: papa tikt tegen de bal aan waarna Anna er hysterisch achteraan rent) terwijl ze eigenljk in bed had moeten liggen (toen het eten 2 x zo lang als normaal duurde door de uitgelopen bereiding heb ik alle hoop maar laten varen) en ze genoot er echt van. "Papa laat he!" . Ze kan nu zonder continue op 2cm afstand te lopen samen door de supermarkt lopen, dat soort kleine dingen. Echte mensjes zijn/worden het!
pi_67170528
David is smoorverliefd.

Op een meisje uit zijn groep (1). Hij zit er net 1,5 maand maar heeft het voortdurend over haar.
Nu had hij gisteren een vriendenboekje mee naar huis van een ander meisje uit zijn groep.
"The object of his affection" stond er ook in (met foto) en hij heeft de hele middag en avond met dat boekje rondgelopen, opengeslagen bij de foto van dat meisje. Zelfs aan tafel lag het boekje naast hem.

Vannacht lag het boekje open op het hoofdeinde van zijn meegroeibedje

is dat niet maf
pi_67170558
Awwwwwww! .
pi_67170644
Jarno, het wordt steeds makkelijk met bepaalde dingen en daardoor leuker

David verliefd Wat lief!
pi_67170722
Ik vind de peuterleeftijd ook erg leuk

Bij de oudste die nu 8 is vind ik het nu ook weer leuker worden.
Ik merkte, in ieder geval bij hem, dat ik de leeftijd tussen 4 en 8 moeilijker vond.
  woensdag 18 maart 2009 @ 15:59:57 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_67173373
aaaw, David.
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:25:37 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_67174305
die David, wat lief
stormy waters...
sailin'
  woensdag 18 maart 2009 @ 16:37:07 #94
190853 RockabeIIa
pi_67174691
Schattig, een verliefd peutertje

Brent en Isis (meisje op het KDV) lopen ook continu elkaar te aaien En zij plast al op de wc. Brent stond er naast te kijken of het allemaal wel goed ging en trok wel effe door voor haar. True love
En zelf vind ie de wc maar eng...
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:14:31 #95
144006 chacama
Ondernemend!
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:17:03 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67175817
Cas is ook verliefd. Op Linde. Ze zoenen zelfs al.
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:30:50 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67176124
Ah how cute

mijn kind ging om 3 uur even op de bank liggen en lag 5 minuten later in diepe slaap en nu nog steeds
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:37:56 #98
190853 RockabeIIa
pi_67176286
Dan heeft ie het vast effe nodig, pinq. Of hij gaat vanavond tot een uur of 11 lopen spoken

Hoe is het eigenlijk met kim der vingertjes?
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:44:46 #99
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67203522
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:35 schreef lily het volgende:
David is smoorverliefd.

Op een meisje uit zijn groep (1). Hij zit er net 1,5 maand maar heeft het voortdurend over haar.
Nu had hij gisteren een vriendenboekje mee naar huis van een ander meisje uit zijn groep.
"The object of his affection" stond er ook in (met foto) en hij heeft de hele middag en avond met dat boekje rondgelopen, opengeslagen bij de foto van dat meisje. Zelfs aan tafel lag het boekje naast hem.

Vannacht lag het boekje open op het hoofdeinde van zijn meegroeibedje

is dat niet maf
Ja maar, ja maar.... David....
Ík was toch al verliefd op jou....
pi_67203663
Sara heeft binnenkort haar eerste speelafspraakje Ze is al sinds het begin op het kdv dikke vriendinnetjes met E. E lijkt op Sara, blonde krullen, heerlijk meissie. Elk jaar verhuizen ze kort na elkaar naar een nieuwe groep. Het is E voor en E na. Ze maken thuis dingetjes voor elkaar die ze dan op het kdv aan elkaar geven. Als ze naar huis gaan geven ze elkaar een dikke knuffel en de leidsters hebben E zelfs wat eerder over laten gaan naar een nieuwe groep omdat ze elkaar zo misten.
E heeft een klein zusje, een paar maanden ouder dan Merel, dus het was nog leuker toen ze allebei kleine zusjes kregen. Merel en het zusje van E zitten ook samen in de groep op het kdv. Zo leuk!
Maar nu waren Sara en E al weken aan het zeuren dat ze met elkaar mee naar huis wouden. Dus nu hebben de mama van E en ik maar telefoonnummers uitgewisseld en dan gaan we een echte speelafspraak maken!
Sara: en dan mag E in mijn bedje slapen bij mij, en dan gaan we samen in bad, en samen spelen en knuffelen
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:55:43 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_67203874
Aaaah, Fuente, wat schattig!
Ive is dikke vrienden met Maarten. Vandaag ging ik Fee ophalen van het kdv (ze was oefenen). Ik moest door de ruimte waar Ive was. Hij was alleen zo druk aan het spelen met Maarten, dat hij mij niet eens zag!
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:58:23 #102
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203951
Wat een leuke verhalen allemaal, ik moet me toch ook maar melden hier.
2 jaar geleden zat ik hier op het forum, mijn nickname was toen " sweaty" . 12 november 2006 ben ik na een moeizame bevalling bevallen van een zoon Renzo. Hij had geen goede start, maar gelukkig is er niets aan de hand met hem. Hij krijgt zeer binnenkort een broertje en een zusje erbij omdat hij vrij jaloers is, hoop ik niet dat dit al teveel problemen gaat geven. We hebben hem zo goed als het kan voorbereid op wat komen gaat.

Voor wat betreft het zindelijk worden...we zijn er ook al een tijdje mee bezig, maar ik vind het erg lastig, ook omdat hij 4 dagen naar het kdv gaat, maar daar zijn ze ook goed met hem bezig, maar is toch net even wat anders dan thuis. Vorige week ging het heel erg goed en poepte hij elke avond op de wc, alleen nu wil hij er absoluut niet meer op, en lijkt er wel bang voor.
Ik weet niet waar het vandaan komt en weet niet of ik hem nu moet pushen of niet, of gewoon op zijn beloop laten. Er breken natuurlijk nu ook spannende tijden voor hem aan.
Iemand tips?
pi_67204204
Welkom terug.

Echt leuk al die verhalen van vriendjes.

Op het vorige kdv had Anna een beste vriendinnetje en ik vond het echt erg daar ze daar niet meer heen ging. Maar al na 2 dagen had ze een nieuwe beste vriendin. 's Ochtends kijken we door het raam om te zien of ze er a is. Het vriendinnetje komt meteen met speelgoed voor Anna aan lopen. Als de 1 eerder wakker is, legt ze al speelgoed klaar voor de ander. En als ze tegelijk worden opgehaald, willen ze rennen. Echt leuk is dat, ze hebben al een paar keer samen gespeeld bij elkaar thuis en dat gaat zo goed. De leidsters zeiden dat ook al 'geen onvertogen woord de hele dag'.

Ik zou niet pushen wennie. Op zich heb je tijd genoeg en het is straks al zo ontzettend spannend. Wij kijken in de zomer wel verder, dan is het lekker weer en is het makkelijk om vaak te oefenen en te proberen.

Maandag gaan we naar het CB. Ik ben zo benieuwd of ze op de 11 kg zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:06:53 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67204235
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:08:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204277
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:09:25 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204340
Wat schattig trouwens, die peutervriendschappen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:16:43 #107
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67204575
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef Moonah het volgende:
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
Hey Moonah, ja ben druk aan het bijlezen hoor, dus je zult me hier en op andere topics regelmatig terugvinden. Jij ook nog steeds hier joh, echt veel "bekenden" . Ik was eerlijk gezegd een beetje vergeten dat Fok nog bestond .

Ik vind zelf juist dat we er redelijk laat bij zijn met Renzo vwb zindelijkheid, want wilde eigenlijk tegen de tijd dat de tweeling kwam dat Renzo zindelijk was. Nou kun je een kind niet pushen, maar hij gaf het zelf aan als hij moest poepen, maar nu lijtk hij er echt bang voor. Ik zeg dan ook " geeft niet als je het in luier doet" komt wel, maar toch lijkt hij zich dan schuldig te voelen.
Maar inderdaad wat al eerder gezegd werd, van de zomer is een beter tijdstip.
pi_67205377
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:06 schreef pinquit het volgende:
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
Nee he? Die is zo verschrikkelijk. De andere heb ik wel gekocht, en daar mezelf vanaf geknipt.

Jammer dat jullie er vanochtend niet waren, het was erg rustig en Anna gaat misschien over naar de volgende groep.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:57:27 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_67205932
Hoi Wennie, welkom terug! Ik zou als ik jou was zeker niet gaan pushen. De komst van een broertje en zusje zal denk ik zoveel inpact hebben, dat je er zelfs rekening mee moet houden dat hij weer helemaal op luiers over moet. Ive is nu, bijna 3 maanden na de geboorte van Fee, wel weer helemaal "normaal" qua gedrag.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:02:55 #110
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206104
Ik denk ook inderdaad dat dat het beste is, alleen denkt hubbie daar anders over, maar die heeft maar lekker pech.

Ik ben heel benieuwd hoe hij op de tweeling zal reageren, hij heeft nu wel goed door dat ze binnenkort gaan komen en kijkt ook steeds in de box en in hun bedjes. Ik wil er niet teveel over praten, vooral omdat hij best jaloers kan zijn als ik bijvoorbeeld een ander kindje van zijn kdv optil.

Ach, ik maak me er niet teveel druk om, de zomer is in aantocht, kan hij lekker in zijn blote kontje rondlopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:09:45 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_67206322
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:28:30 #112
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206879
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:09 schreef cattie het volgende:
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
pi_67207412
Hij moet er inderdaad wel echt aan toe zijn Wennie, anders heeft het totaal geen zin. Sara is 3,5 en pas sinds 3 weken zindelijk. Alle eerdere pogingen liepen op niets uit. Nu gaf ze zelf aan zonder luier te willen en ging het bijna in 1 keer goed.
Sara
Merel
Ukje
pi_67207451
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:28 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
2,5 lijkt me al aardig optimistisch hoor. Anna is nu ruim 2,5 en die gaat soms/meestal/regelmatig (doorhalen wat niet van toepassing is en afhankelijk van de fase waar ze in zit en de windrichting) op het potje of de wc. Maar zindelijk is ze nog lang niet.
pi_67207511
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:53:28 #116
190853 RockabeIIa
pi_67207603
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:12:24 #117
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208149
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:50 schreef appelsap het volgende:
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
Dankjewel appelsap, jij zat hier 2 jaar geleden ook al he?

Renzo moet niets van het potje weten, had zelfs (misschien overdreven) zo'n fisher price potje aangeschaft die een geluidje ging maken zodra er wat in viel haha. Ik denk dat hij het potje overslaat, vooral omdat ze op het kdv alleen van die lage wc-tjes hebben en hij (als hij het op de wc doet) gewoon op zo'n verkleiner gaat zitten.

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:13:58 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208197
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
Ive ook niet. En die is al 2 jaar en 9 maanden.
pi_67208304
Komt allemaal vanzelf goed dames

Ik dacht dat het bij Sara nooit ging lukken, maar uiteindelijk ging het vanzelf
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:19:57 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208380
Op het kdv vertelden ze dat ze op dit moment meerdere jongentjes van boven de 3 hebben die nog niet zindelijk zijn. Maar uiteindelijk gaan ze allemaal zindelijk het kdv af. Ik ga me er niet meer druk om maken. Ive wil echt nog niet, dus pushen heeft ook geen zin.
pi_67208471
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:

Hoe is het eigenlijk met kim der vingertjes?
Er is gelukkig maar 1 vinger gehavend.
Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:40 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_67208501
bij Liam is het vanzelf gekomen, het zal bij Ezra vast ook nog wel eens gebeuren, dat zindelijk worden voor ie 18 is, is ie vast uit de luiers
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:26:21 #123
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67208587
Hier wil mijn peuter (bijna 3) alleen naar de wc voor een snoepje En dan nog niet eens met de broek omlaag.
pi_67208697
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Liefde
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:32:08 #125
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208766
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:34:31 #126
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208818
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:29 schreef MeNicole het volgende:
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Het ligt een beetje aan de bouw van je kind, maar ik heb alle luiers geprobeert, maar ik zweer bij die van de Lidl. Mijn zoontje is erg smal en die passen perfect bij hem (hij weegt 15,5 kilo) , zijn 7,75 euro geloof ik. Bovendien kan hij er heel wat plasjes in kwijt, voor mij geen anderen meer.
pi_67209083
Ja misschien als ie een paar keer en klein plasje doet. Maar die van mij plast alles in een keer. Die luiers hebben geen tijd om de boel in zich op te nemen. Maar ja. Nog een week extra was en dan is het over!!

Ik krijg gelukkig nooit opmerkingen over dat ie nog niet zindelijk is. En als er wel eens iemand over begint dan is het al meteen: Oh ik zou er mee wachten tot de kleine geboren is anders kun je straks weer van voor af aan beginnen.
Liefde
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:50:38 #128
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67209331
Ik gebruik voor beide kinderen Pampers, nooit problemen mee! Zijn lekker soepel dus ik hoop ook dat ze zacht zijn voor de billetjes Gaan ook makkelijk heel de nacht mee, en met name de peuter plast 's nachts nog erg veel.
pi_67210023
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar.... David....
Ík was toch al verliefd op jou....

Ik kom er nu pas achter dat David eigenlijk niet meer in dit topic hoort

Nou ja, hij poept nog steeds in zijn broek en weigert de wc en/of potje dus eigenlijk kan het best nog hier
pi_67212019
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
een kind is zindelijk als hij/zij er aan toe is.

menicole ik gebruik de kruidvat luiers.
hier waren de lidl, c1000 en pampers een hell omdat ze elke keer en door waren.

wat leuk die peuter liefdes verhalen

mag ik dan ook gelijk even opscheppen over mijn kind
madam kan achteruit tellen
seven, six, five enz. tot 1 en van one tot ten en ze zingt het liedje van krezip sweet goedbyes mee
zo werden wij pas wakker geteld 's morgens. manlief en ik keken elkaar aan van hoe komt ze erbij.
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:50:50 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_67212636
popples, wat lief en knap ook!
stormy waters...
sailin'
pi_67212761
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

[/quote

Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
pi_67212790
Popples knap zeg!

En hier de lidl luiers en soms pampers, als die in de aanbieding zijn haal ik ze weleens op.
pi_67213728
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
gewoon aan je voorbij laten gaan en een ander onderwerp aan snijden.

ik kreeg dat al te horen toen die van mij 1,5 was.

ja ik had hem al met 1 jaar zindelijk, zal ik het haar leren

stom mens wat het is. maar goed ieder kind doet het wanneer hij/zij er aan toe is.
dwingen heeft toch geen zin.

hier is het 1 keer goed gegaan en dan is het schone luier. dus het schiet niet op hier.
achja de zomer komt eraan
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:14:42 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67214757
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2009 @ 20:21:49 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67216981
Wij zijn nog lang niet toe om Milo zindelijk te maken. Heel toevallig gaf hij gisteren aan dat hij had geplast : "ik heb een plasje in de buik" en daarmee wees hij naar zijn luier, ach het komt vast goed.

Vandaag hebben we een erg gezellige dag gehad. Milo heeft een driewielertje (met een handige duwstang voor mama) gekregen en daarmee zijn we vandaag op pad geweest naar de speeltuin. Het principe van de trappers snapt hij nog niet. Hij blijft wel goed zitten en laat mama lekker duwen Verder is hij de hele dag aan het zingen. Echt zo lief
pi_67222126
Dat zindelijk zijn is echt wel een 'cultuurverschil' . Hier is het doodnormaal om zindelijk te zijn tegen de eerste kleuterklas, op twee en een half dus.
Mijn schoonbroer was een paar weken terug op vakantie in Nederland en hij vond het zo raar dat al die 'grote' kindjes nog in de pampers liepen...
pi_67225670
Maar BM, wat als een kindje er dan echt niet aan toe is?
Sara was toen ze 20 maanden oud was 2 volle weken zindelijk wat plassen betreft, en toen hield het op. We hebben toen van alles geprobeerd, maar echt niet. Ook andere pogingen liepen alleen maar op heel veel stress uit omdat Sara zich echt naar voelde als het toch mis ging (en dat ging het zo;n beetje constant).

Hoe lossen jullie dat dan op?
Sara
Merel
Ukje
pi_67226048
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
pi_67228723
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:55 schreef Fuente het volgende:
Hoe lossen jullie dat dan op?
blijkbaar door niet in Nederland te wonen
pi_67228745
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:12 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
Hahahha en als het een dag tegenzit, dan staat de luierteller zo op 50....

*herinnert zich een buikgriepdag van de meiden, 50 luiers op 1 dag *
pi_67228918
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:07 schreef Mone het volgende:
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Liefde
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:47:49 #143
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67228937
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Haha je hebt helemaal gelijk. Nou hier dan ook 1 zindelijk :-)
pi_67228948
quote:

[..]

Whehehehe
Sara
Merel
Ukje
pi_67229092
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:14 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?

ja ik denk ook van dora idd. achja is het toch ergens goed voor laatst stond ze ook iets in het engels te praten tegen mijn moeder die geen engels kan

bass miss maar als je kindje nou echt niet er aan toe zijn?
ik bedoel die van mij ging pas lopen met 17 maanden dan kan ik toch moeilijk zeggen ja kruip er maar op.
ze was met hele andere ontwikkelings dingen bezig. van het zomer gaan we gewoon weer beginnen hier met zindelijk worden.

kp 50 luiers die zul je dan net niet in huis hebben.

ik zit met een dilemma.
wij wonen in kleine dorp met 1 psz. maar hier zitten ze met de leeftijd 2tot 4 jaar in 1 kleine kippenhokje.
maar de buren hun jochie zit er dus alle dagen dat de psz open is(3 dagen).
maar ik kan nou niet zeggen dat het een goede voorbeeld is voor mijn kind.
hij schreeuw(leert hij van mama), is totaal niet sociaal naar andere kinderen of mensen(gezien bij het cb waar hij mijn kind gewoon wegduwde uit het niets), scheld (gvd en klere wijf enz.) naar iedereen enzo maar gewoon fatsoenlijk normaal praten zit er niet in. dit krijgt hij mee van de ouders die dag en nacht schreeuwen en schelden.
maarja die psz, ik merk dat die van mij er gewoon aan toe is met andere kindjes want elke keer als ze kindjes ziet dan wil ze er mee spelen en niet meer mee.
maar dat jochie houd me dus tegen. hij terroriseert echt alles. dus nu weet ik niet wat ik moet doen.
haar laten gaan en dat ze dan zijn gedrag kopieert en ik met de gebakken peren zit of haar thuis houden en iets anders gaan doen. ik weet dat ze sterk in haar schoenen staat maar dat jochie verpest het heb ik gezien bij het cb. vind dit wel heel moeilijk. wat zouden jullie doen?
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:23:03 #146
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229206
Popples, wat vervelend van dat rotjongetje, dat is echt ongelooflijk dat een kind dat gedrag heeft en die taal gebruikt, maar als ik jouw woorden mag geloven is dat voornamelijk de schuld van de ouders?
Ben je al een keertje gaan kijken op deze peuterspeelzaal? Je kunt gewoon eens gaan kijken en de sfeer gaan proeven, bovendien kun je dan ook zien hoe de andere kindjes zijn en hoe zij op dat vervelende jongetje reageren. Ik neem namelijk niet aan dat iedereen daar zijn gedrag gaat kopieren?
Er is toch ook toezicht van de leidsters en die zullen dat gedrag heus niet tolereren, en anders zijn het geen goede leidsters.

Wat ook nog kan is dat hij het thuis wel doet, maar op de peuterspeelzaal niet?

Als jij denkt dat jouw kindje eraan toe is om met andere kindjes te spelen, dan zou ik het zeker gaan proberen. Ik snap je bezorgdheid hoor. Ga desnoods een paar keer mee en ga in een hoekje zitten om te kijken hoe je kindje reageert op dat andere kind.

Succes ermee!
pi_67229219
Popples, dat zijn dingen waar je uiteindelijk eigenlijk niet aan ontkomt. Bij Sara op de groep op het kdv zit ook zo'n ventje (slaan, krabben, bijten en schelden). Dus Sara kwam laatst thuis en noemde mij 'poep' en zei dat ze de poes 'helemaal dood ging schieten'.
Ja daar was ik dus echt niet blij mee, en dat heb ik haar toen heel duidelijk gemaakt. Ook al zou je je kleintje thuishouden, straks op school heb je ook 'rotte appels' waar ze dit gedrag van kopieren en dan kun jij als ouder alleen maar zelf je best doen door je kind te laten zien dat het bij jou thuis dus niet zo gaat.

En ook daar leren ze van he? Zien dat een ander kind misschien niet netjes is, of lief, of aardig.
Maar ik kan me je dillema wel indenken
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:33:19 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67229332
Lastig popples, maar wel fijn om te weten van het van 'thuis' mee komen dat hij het niet leert op de psz. Ik zou eens vragen of je mag komen kijken, juist om te zien hoe ze met hem en dat gedrag om gaan. Als ze bij elkaar in straat wonen, gaan ze toch wel samen spelel later en dan kan ze nu, al jong, leren dat het geen normaal gedrag is.
Zit het sowieso wel goed met die ouders al ze zo met hun kind omgaan?
*OUD heilige*
pi_67229361
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
mama van 3 kids!
pi_67229741
In principe mogen ze nog niet naar school als ze niet zindelijk zijn. Maar ik denk niet dat dat zoveel gebeurt eigenlijk, ik heb hier al een heleboel kindjes over de vloer gehad en eigenlijk werden ze allemaal vanzelf zindelijk tussen twee en twee en en half. Dus waren ze er wel aan toe volgens mij.
Met Fons hebben we ook niet meer gedaan dan hem zijn potje aangeboden toen we zagen dat hij niet plaste als hij geen pamper aanhad.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:09:48 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_67229984
wonderlijk BM, want je doet niets anders als anderen hier dan. geen flauw idee waar dat aan ligt.
ik maak me er niet druk om in ieder geval, voor zijn 4e is vroeg zat
stormy waters...
sailin'
pi_67230223
Het gaat dan wel over gewoon overdag zonder pamper kunnen lopen, he.
Op ons briefje voor school stond wel dat we eventueel een pamper moeten meegeven voor een middagdutje.
Ze gaan er verder gewoon van uit dat je kind zelfstandig naar het toilet kan gaan, dat is ook aanwezig in de eerste kleuterklasjes.
Ik begrijp dat wel, stel je voor dat de juf zo'n 25 kinderen moet verversen, ze is de hele dag bezig...
pi_67230274
Maar ik vind het echt nogal wat hoor, zelfstandig naar de WC gaan met 2,5!
Maar aan de andere kant, als het in Belgie normaal is kan ik me indenken dat het voor jou 'gewoon' is.
Sara
Merel
Ukje
pi_67230496
Ik weet wel dat er nogal wat ouders beginnen te panikeren als hun kind die leeftijd nadert, maar uit ondervinding weet ik intussen dat het plots snel kan gaan en vetrekken ze voor zover ik weet droog naar school.
pi_67230872
Ik denk toch wel, als het kind gemiddeld met 2,5 zindelijk moet zijn dat er wat meer druk achterstaat op jonge leeftijd dan wanneer het pas met 4 hoeft. Dus dat je dan toch wel op een iets andere manier bezig bent.
Damian kan ook al redelijk aangeven wanneer hij moet plassen en gaat ook regelmatig op het potje, maar ik heb zoiets van: het hoeft nog niet, we hebben nog genoeg tijd. Dus hij gaat nu niet met regelmaat op het potje maar we doen het wanneer het ons uitkomt, lekker rustig aan en meer spelenderwijs.
Als ik dat zo om mij heen hoor, doen veel ouders het op deze manier. Het is waarschijnlijk zoals Fuente zegt, meer wat voor jou gewoon is.
pi_67233007
quote:

[..]

Ja dat noemt het CB zindelijk.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:27:04 #157
94046 PM-girl
pi_67237372
Wij hebben de eerste stapjes op weg naar zindelijkheid gezet. Er wordt soms op het potje geplast. Niets moet daarbij, soms proberen we het maar niet tegen de wil in.
Zo hoop ik die momenten wat op te bouwen, waardoor we heel geleidelijk aan het proces doorlopen. Of niet natuurlijk
*
pi_67237469
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:32:23 #159
94046 PM-girl
pi_67237511
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:30 schreef Jarno het volgende:
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
Dat is wat stap twee wordt voor ons, precies om het steeds meer gewoonte te maken.
Maar nu is het nog zo kort en de eerste keer ging zo per ongeluk, dat we voorlopig nog even freewheelen.
*
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:10 #160
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67238642
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:35 schreef Popples het volgende:
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
pi_67241110
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

jarno dat doe wij ook. gewoon zeggen het proberen anders zegt ze toch nee.
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:48 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67242441
als max in zn blote kont loopt gaat ie wel op tijd op t potje zitten, maar trek ik er een gewone broek overheen aan, dan denkt ie dat ie een luier aanheeft dus wij hebben heel veel natte broeken, hij krijgt t maar niet door.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:42 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67246555
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:28 schreef Popples het volgende:

[..]

hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32:43 #164
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67252895
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, het klinkt niet als een keertje 'een beetje boos' zijn.
*OUD heilige*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:09:00 #165
219033 Mibos2
pi_67265528
Hier wordt sinds een weekje ook op het potje geplast met luierbroekje en dan mag ze ook nog een stickertje plakken en het meiske deed het meteen. Ze heeft het nog niet altijd door maar er is hier een beginnetje gemaakt.

Overigens zijn we naar de KNO arts geweest en 6 april aanstaande gaan al haar amandelen eruit. Haar keelamandelen zijn zo groot dat het heel logisch is dat ze zegt dat eten niet past en haar neusamandel was ook helemaal ontstoken. Mijn lief was met haar gegaan afgelopen dinsdag en zaterdagavond had ze de laatste ab (4e kuur sinds 25 januari) op en dinsdagmiddag was alles alweer in de beginnende fase van ontsteken. Dus nu een ondersteunende kuur en dan op het eerste plekje (6 april) gaat alles eruit en dan hoop ik toch echt dat ze opknapt. For the record ze is nu 11,3 kilo en 97 cm. Ze was eindelijk net om en nabij de 13,5 kilo maar als ze dan niet kunnen eten ja dan merk je het echt aan haar...
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 13:33:36 #166
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67267153
* Slaapmeisje zit een beetje te balen.

Het is echt een prachtige lentedag, maar Milo heeft koorts. Vanmorgen lag hij als een zielig hoopie de hele tijd met mij op de bank. Gelukkig slaapt hij nu even in zijn eigen bedje, dus ik duik de tuin in om toch een beetje zonneschijn mee te pikken
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:23:07 #167
94046 PM-girl
pi_67268330
Beterschap voor Milo!
*
pi_67275467
Beterschap voor Milo

Sara vertelt tegenwoordig zelf dat ze niet geluisterd heeft. Ik kwam van m'n werk vandaag en vroeg hoe ze het had gehad met papa en Merel: Was heeeuul leuk, ik was heeeeeuuuul lief, maar ik had niet zo goed geluisterd.

En ze noemt me 'mammie' tegenwoordig, vind ik stiekem wel heel lief
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:13:03 #169
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67277952
Beterschap voor Milo slaap meisje, hoop dat hij snel opknapt en jullie samen het zonnetje in kunnen.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:43:36 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67297700
Och Mibossie, hopelijk helpt het als de amandelen bij je grietje zijn verwijderd. Wat naar, als slikken pijn doet.

Milo al wat beterderder?

En Fuentemammie...

Nou, geďnspireerd door de potjesverhalen hier, zijn wij ook maar eens actief begonnen. Haha, geweldig! Vanochtend al meteen twee keer zelf aangegeven dat hij een plas moest en op het potje gedaan. En één keertje een plasje op een stoel, en toen kwam hij me roepen dat ik moest poetsen.
Nu loopt hij heel trots met blote beentjes in een onderbroekje rond. Cuuuute!
Het was eigenlijk niet echt de bedoeling om er ineens zo intensief mee bezig te gaan. Maar ik was verrast door het succes vanochtend, dus nu gaan we er maar meteen helemaal voor.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:46:07 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67307102
Goed van Thies, zeg!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67313658
Wat heerlijk, Moonah
pi_67314157
Hee wat goed van Thies!

We gaan woensdag weer met Sara naar de huisarts. Het lijkt wel alsof ze steeds dover wordt. De ketotifen helpt helaas niets. Dan maar weer buisjes.
Sara
Merel
Ukje
pi_67314303
moonah wat goed.

he bah fuente dat is niet leuk.
mama van 3 kids!
  maandag 23 maart 2009 @ 09:35:00 #175
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315469
Zo Moonah dat is goed van Thies zeg! Zou fijn zijn als het zo positief blijft gaan
Op de goede weg in ieder geval.

Ah fuente, zielig
  maandag 23 maart 2009 @ 10:23:31 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67316533
Knappe Thies!!

De auto is kapot, ik ga weer gillen in een leenauto, maar... er is ook goed nieuws. We waren bij het CB en...

*tromgeroffel*

Anna zit niet meer onder het alleronderste lijntje.

11700 gram en 88 cm. Super, ze is nu bijna helemaal bijgegroeid. En lekker kletsen en druk doen daar.

*vervolg tromgeroffel*
*OUD heilige*
pi_67316542
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:01 schreef Mone het volgende:

[..]

Ja dat noemt het CB zindelijk.
Nou de onze absoluut niet.
Liefde
  maandag 23 maart 2009 @ 10:57:59 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67317439
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:23 schreef YPPY het volgende:
Knappe Thies!!

De auto is kapot, ik ga weer gillen in een leenauto, maar... er is ook goed nieuws. We waren bij het CB en...

*tromgeroffel*

Anna zit niet meer onder het alleronderste lijntje.

11700 gram en 88 cm. Super, ze is nu bijna helemaal bijgegroeid. En lekker kletsen en druk doen daar.

*vervolg tromgeroffel*
pi_67317489
wat goed Yppy!! Naja wat goed ANNA
Kun je Pepijn even uitleggen hoe dat moet?
  maandag 23 maart 2009 @ 11:30:43 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_67318511
ANNA
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 12:42:39 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67320889
Wat goed van Thies zeg. Leuk om te lezen dat je er zelf ook helemaal enthousiast en klaar voor bent Moonah

Anna Eet ze dan ook goed dan nu Yppy? Milo is ook erg tenger (10850 gram op 87,5 cm), maar hij eet ook niet zo geweldig. Ik maak me er op zich niet zoveel zorgen om omdat hij zich verder gewoon goed ontwikkelt, maar het zou wel lekker zijn als ie iets meer vlees op zijn botten heeft.

Milo is trouwens weer beter. Zondag was hij alweer lekker aan het keuvelen en rondscharrelen in de tuin bij opa en oma. Gek hoor zo'n 1 dags griepje
  maandag 23 maart 2009 @ 12:46:18 #182
190853 RockabeIIa
pi_67321006
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:24 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nou de onze absoluut niet.
Mikael is toch al 1,5 jaar zindelijk?

Anna Meer taartjes en koekjes bakken!

Moonah succes! Thies ook!

Brent is vanochtend weer goedgekeurd bij de oogarts.
Er is wel sprake van een afwijking maar dit jaar hoeft ie nog geen brilletje (of het moet opeens heel gek worden maar ze verwacht het iig).
pi_67324269
Anna, Thies en Brent
pi_67324466
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Brent is vanochtend weer goedgekeurd bij de oogarts.
Er is wel sprake van een afwijking maar dit jaar hoeft ie nog geen brilletje (of het moet opeens heel gek worden maar ze verwacht het iig).
O dat is wel fijn nieuws!

Yppy, wat goed dat Anna wat in gewicht is bijgekomen!

Moonah, wat goed dat Thies op het potje plast en poept, knap!
Meike wil er niks van weten, ze wil alleen met kleren aan op het potje zitten.
Ze vindt het volgens mij ook koud aan de billetjes.
Ik heb het er maar niet over met dr, komt vanzelf wel.
Misschien is de zomer wel een goeie timing!

Meike is helemaal bezig met fantasie, zo leuk!
Dan klapt ze in de handen en komt met de handjes bij elkaar bij me....heel voorzichtig de handjes open... "kijk mama, vlinder....een paarse" vervolgens laat ze hem vliegen en zit ie volgens haar op de lamp ofzo....
Of dan gaat ze boodschappen doen in huis, loopt met boodschappentas aan de arm door de kamer en raapt dan denkbeeldige boodschapjes van de grond en doet ze in de tas.....
  maandag 23 maart 2009 @ 14:45:56 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67324813
Leuk Karin, Dean is ook erg into fantasie, hij is de hele dag een tijger, een baby-hondje of een ander beest die hij dan nadoet. Of zijn beesten moeten in bad. Of hij gaat de bloemetjes "schoonmaken". Toen dacht ik even: (water geven met zijn gietertje).

Helaas snapt ie ondanks "Kikker en het vogeltje" en "dag lieve oma Pluis" nog niet zoveel van de dood. Hij wil steeds "oma belle".

Tja, dat zou ik ook wel willen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_67325322
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:45 schreef Vivi het volgende:

Helaas snapt ie ondanks "Kikker en het vogeltje" en "dag lieve oma Pluis" nog niet zoveel van de dood. Hij wil steeds "oma belle".

Moeilijk he, wij zijn met Fons gaan kijken. Hij keek meteen weg en voelde dat er iets niet in orde was met zijn pépé. Nu kijkt hij regelmatig nog eens naar de fotootjes van hem...
  maandag 23 maart 2009 @ 15:04:32 #187
190853 RockabeIIa
pi_67325438
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:45 schreef Vivi het volgende:
Leuk Karin, Dean is ook erg into fantasie, hij is de hele dag een tijger, een baby-hondje of een ander beest die hij dan nadoet. Of zijn beesten moeten in bad. Of hij gaat de bloemetjes "schoonmaken". Toen dacht ik even: (water geven met zijn gietertje).

och Vivi...
  maandag 23 maart 2009 @ 15:06:23 #188
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67325496
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Moeilijk he, wij zijn met Fons gaan kijken. Hij keek meteen weg en voelde dat er iets niet in orde was met zijn pépé. Nu kijkt hij regelmatig nog eens naar de fotootjes van hem...
Mja, daar heb ik ook nog over getwijfeld (gaan kijken) maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik was bang dat hij het misschien eng zou vinden maar misschien is dat ook wel mijn eigen projectie hoor, kinderen zijn daar veel onbevangener in dan wij natuurlijk. Misschien dat ze dan idd "instinctief" aanvoelen dat er wat mis is en ze het beter snappen, ik weet het niet.
pi_67325619
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mja, daar heb ik ook nog over getwijfeld (gaan kijken) maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik was bang dat hij het misschien eng zou vinden maar misschien is dat ook wel mijn eigen projectie hoor, kinderen zijn daar veel onbevangener in dan wij natuurlijk. Misschien dat ze dan idd "instinctief" aanvoelen dat er wat mis is en ze het beter snappen, ik weet het niet.
Ik weet het ook niet hoor, heb de hele week getwijfeld en zijn op de allerlaatste moment toch nog geweest.
Nu ja, foto's kijken doen we nu regelmatig. Ik vind het spijtig dat hij er later waarschijnlijk niets meer van gaat weten.
pi_67326363
Viev, dat moet extra verdrietig zijn 'oma willen bellen'
Blijkbaar blijft het moeilijk om te weten welke dingen nu het beste zijn voor je kind. Maar ik denk dat je hebt gedaan wat op dat moment voor jullie het beste voelde
  maandag 23 maart 2009 @ 17:39:22 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67330813
Vivi ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar als je wilt dan kan ik je misschien wat tips geven die ik van de kinder psych had voor arwen ivm het overlijden van haar papa toen.
Sterkte
  maandag 23 maart 2009 @ 21:01:53 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67337460
Ach Viefke, wat lastig (en confronterend, lijkt me) om Dean duidelijk te maken dat hij oma niet meer kan bellen.

Grappig ja, die fantasiespelletjes. Wij eten hier al geruime tijd nep-koekjes die overal vandaan gehaald worden.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:12:38 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67337830
Dat is moeilijk Vivi, Dean is nog zo klein als het om zoiets gaat.

Hier is het vooral ijs en loopt ze rond met pannen nasi.

Anderen ervaring met dromen in combinatie (ws) met verlatingsangst? Ze wil absoluut niet meer dat we weg aan als ze in bed ligt en ook 's nachts wordt ze een keer of 10 wakker. Behalve dat het me op gaat breken (slaap zelf pas weer na 45 minuten) vind ik het ook zo zielig. Volgens de wvk zou het goed verlatingsangst en dromen tegelijk kunnen zijn. Ze wilde er zelfs bij ons thuis voor langskomen, maar het lijkt me iets dat meer peuters hebben.

Vrees dat ze het Pepijn niet uit kan leggen p_iglet. Of hij moet gewoon 2,5 jaar oud worden.

Het eten is erg wisselend Slaapmeisje. Soms dagen praktisch niks en dan na afloop van het zwemmen 4 boterhammen achter elkaar. Maar zeker niet bijzonder goed. Vooral als ze ziek is (gelukkig zelden) vind ik het lastig, omdat weinig kan hebben wat betreft afvallen. Maar we zien ook dat ze wel (behalve vandaag ) steeds op dezelfde plek onder het lijntje zat. Dat is wel geruststellend. Te licht en te klein, maar wel consequent.

Wat fijn dat Brent z'n ogen zo goed zijn. Echt een opluchting zal dat zijn.
*OUD heilige*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:29:35 #194
94046 PM-girl
pi_67338476
He, wat goed van Thies en Moonah!

En Anna is ook goed bezig lees ik!

Vivi, wat moeilijk lijkt me dat! Succes ermee,
*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:31:59 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67338569
Oeh Yp, wat lastig en zielig dat Anna zo bang wakker wordt.
Ik herken het niet.
Wel fijn dat ze goed gegroeid is!

En Brent, ook fijn dat het goed gaat met je ogen. (rare zin zo, maar je snapt me wel he Rockabeeb?)
  maandag 23 maart 2009 @ 21:38:35 #196
94046 PM-girl
pi_67338767
Och, ik lees over het nieuws van Brent heen! Wat fijn dat Brent voorlopig nog geen brilletje hoeft!
*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:54:24 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67339388
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar als je wilt dan kan ik je misschien wat tips geven die ik van de kinder psych had voor arwen ivm het overlijden van haar papa toen.
Sterkte
Graag, maar zijn die ook geschikt voor kindjes van 2? ik vind het een erg moeilijke leeftijd, wat dat betreft. Ze zijn te groot om niks te merken en net te klein om echt iets uit te kunnen leggen.

En ja Snoop, dat maakt het extra zwaar, als ie steeds zegt dat oma lief is en zulks. En dat ie "oma toe" wil .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:44:53 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_67346299
fijn dat Brent (nog) geen brilletje hoeft!

vivi, wat moeilijk en confronterend. ik zou trouwens ook niet weten wat nou het beste is. en nick's vader is slecht van gezondheid en kan ieder moment overlijden (hoewel we dat nu al een paar jaar zeggen) dus ik heb er wel vaak over nagedacht. ik denk dat ik, als het gebeurt, de kinderen maar gewoon overal mee naar toe neem....denk ik...

sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
pi_67347209
Anna en Brent

vivi wat moeilijk allemaal, sterkte
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:34:29 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67353522
Vief, wat moeilijk voor je. Sterkte. Heb geen raad....

Anna, meisje toch. Wat een angsten 's nachts. Hier ook een meisje dat te vaak wakker wordt 's nachts en ook wij denken aan verlatingsangst in combi met dromen. Zeer vermoeiend, maar ook sneu voor ze. Je wilt zo dat ze zich veilig en vertrouwd voelen. Wat bij Fleur hielp en ik bij Maud ga uittesten is een 'in-geslapen' pyjama van mij bij haar te leggen. Zo had ze toch de vertrouwde geur bij zich. Verder heb ik nu de baby-foon bij me staan met intercomfunctie zodat ik vanuit bed het muziekje aan kan zetten en evt. kan sussen terwijl ik blijf liggen. Heel veel sterkte in elk geval. Het breekt op.... I know.

Brent, wat fijn om te lezen dat je (nog) niet aan een bril hoeft. Super
pi_67354807
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:34 schreef chacama het volgende:

Wat bij Fleur hielp en ik bij Maud ga uittesten is een 'in-geslapen' pyjama van mij bij haar te leggen. Zo had ze toch de vertrouwde geur bij zich.
Oeh, dat idee had ik ook nog gisteren. Ik weet haast wel zeker dat het iets van verlatingsangst is, toen ik gisteren bij d'r ging zitten (gewoon in het donker, op de grond naast d'r bedje) was het gewoon okay en ging ze lekker liggen. Maar zodra ik weg wilde gaan begon het feest weer.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:29:12 #202
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67355348
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:12 schreef YPPY het volgende:
Anderen ervaring met dromen in combinatie (ws) met verlatingsangst? Ze wil absoluut niet meer dat we weg aan als ze in bed ligt en ook 's nachts wordt ze een keer of 10 wakker. Behalve dat het me op gaat breken (slaap zelf pas weer na 45 minuten) vind ik het ook zo zielig. Volgens de wvk zou het goed verlatingsangst en dromen tegelijk kunnen zijn. Ze wilde er zelfs bij ons thuis voor langskomen, maar het lijkt me iets dat meer peuters hebben.
Yppy,

We hadden met Mahre ook wat slaap problemen, dat onrustig was enzo. Wij hebben erg veel baat bij een homeopatisch middeltje (zal zo even zoeken wat het was). Daar heeft Mahre in ieder geval veel baat bij. Haast geen drama's meer als ze naar bed gaat en ze slaapt er ook beter van...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:36:11 #203
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67355629
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:33 schreef Tazz het volgende:
Het is Kindival van VSM
homeopatisch geneesmiddel voor gebruik bij onrust en slapeloosheid
Dit helpt hier zeer goed, we merken het als we een paar daagjes wat pillen vergeten, dan is ze de nacht erop weer onrustig.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:10:49 #204
94046 PM-girl
pi_67356882
YPPY en Jarno, ik herken het niet echt, Simon heeft dit eigenlijk niet (nog niet). Wel wordt hij soms vroeg in de avond wakker, huilend en paniekerig. We denken dat hij dan nog slaapt maar een droom heeft (gehad).
Dat is natuurlijk best indrukwekkend, dat dromen. Net als je beseft dat fantasie en werkelijkheid kunnen verschillen en je in je slaap overvallen wordt door verhalen die je niet zelf bedenkt.
Succes ermee!
*
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:43:41 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67357912
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:36 schreef Tazz het volgende:

[..]

Dit helpt hier zeer goed, we merken het als we een paar daagjes wat pillen vergeten, dan is ze de nacht erop weer onrustig.
Zie je ik wist dat ik bij Fleur nog meer had gedaan..... thanks for the reminder...
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:27:35 #206
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67359384
Ach Yppy, dat is inderdaad sneu en vervelend tegelijk.
Léon had dat ook wel. (soms nog wel eens)
Wat het nou precies was en waarom het nu veel beter gaat geen idee. Echt veel uitgeprobeerd, daardoor een beetje kwijt wat nou het truukje was dat het uiteindelijk deed.

Cas ligt een beetje klem in zijn ledikantje zo langzamerhand.
Eigenlijk moeten de jongens doorschuiven met de bedden, maar ik zie
a) Léon nog niet in een gewoon bed liggen, volgens mij kiepert hij er zo uit.
b) Cas nog niet in het peuterbed van Léon liggen.
Eigenlijk ziet Cas dat ook nog niet zo zitten. Ik ben maar eens gaan peilen bij hem of hij nou niet in een grote jongens-bed liggen. Dat wilde hij wel. Net zo'n bed als Léon? En dan wordt er hevig geschud en wijst naar zijn ledikantje. "Dat is MIJN bed."
Mmm...
Maar ik denk dat hij zo'n 10 cm over heeft in zijn bed. Gelukkig groeit hij niet in 1 nacht 10 cm, dus hebben we nog even.
pi_67359441
Anna ligt ook met d'r hoofd tussen de knuffels (ze heeft nog wel wat ruimte aan de onderkant dan, maar zo gaat ze zelf liggen elke keer) . Leuk gezicht, maar die zal binnen afzienbare tijd ook wel aan een nieuw bedje toe zijn.
pi_67386405
Sara is zwemmen met opa en oma. Ze stond vanmorgen om 7 uur al klaar met d'r zwemtas. Zo leuk
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:33:42 #209
94046 PM-girl
pi_67409051
En hoe vond Sara het toen ze thuis kwam? Helemaal moe zeker
*
pi_67409429
Jeps!
Ik was zelf werken, maar volgens B. is ze om 17:00 in slaap gedonderd op de bank, wou niets meer eten en ging recht door naar bed.
Ze wou ook niet uit het zwembad, dus ze hebben er 2 uur langer dan gepland gezeten omdat ze zo'n lol had
Ik heb haar zelf helaas nog niet gezien, maar zal morgen wel grote verhalen krijgen
Sara
Merel
Ukje
pi_67423550
Amber wil de laatste week ineens niet meer naar de psz. Voorheen stond ze te trappelen als ze naar "school" mocht maar nu is ze steeds aan het treuzelen en zegt ze steeds ik wil niet naar school mama, ik wil thuis blijven.
Zodra ze op de psz is gaat ze meteen spelen.. snap er niets van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67424710
Gek is dat Vickey! Zo wilde Mahre gisteren papa niet meer loslaten en was een beetje aan het jengelen... Riep ook steeds is mij papa. Tazz kon wel gewoon weg.

Wij zijn bij het CB geweest. We wilden toch graag eens weten hoe dat nou verder moet met het niet praten van Mahre. Ze vond het inderdaad wel wat zorgelijk. We moeten nu terug naar de huisarts en vragen voor een doorverwijzing naar de KNO arts ook omdat haar amandelen vrij groot zijn en ze eigenlijk altijd verkouden is. Vorige week vond de huisarts dat verder nog niet zo zorgelijk. Maar ik ga toch terug. Ben benieuwd. Als de KNO arts verder niets afwijkends kan ontdekken gaan ze kijken of logopedie iets voor Mahre is.
pi_67426898
Net even met de leidster gepraat en die heeft met Amber zitte kletsen.
Ze wil niet omdat er steeds kindjes vallen.. ze heeft het er ook over dat ze he tniet leuk vind bij opa en oma omdat ze daar met dr mondje op de tafel gevallen is.. denk dat we een gevalletje val-trauma hebben..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:20:10 #214
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67427476
Over val trauma's gesproken...

Gisteren is Mahre op het KDV tussen 2 tafels gevallen en waarschijnlijk met haar tandje een tafel geraakt. Flink bloeden en hard huilen.
Toen ik haar ophaalde was de pijn al weer wat gezakt, maar thuis na het eten ging ze aan me hangen en kwam met haar tandje tegen me aan, niet zo heel hard, maar hard genoeg om weer te gaan bloeden. Heeft ze veel pijn aan. Zelfs rond 21:00 uur is ze er wakker van geworden, haar hierna maar op de bank in slaap laten vallen en weer naar bed. Vandaag gaat het wat beter. Maar normaal slaapt ze tussen de middag niet, maar nu ligt er 1 thuis te pitten... Kijken hoe ze zich voelt als ze wakker is...
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:07:06 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67441655
Arme Mahre! Klinkt zielig.
pi_67442275
Hoe is het nu met Mahre, beetje bijgekomen? En wel goed dat jullie terug gaan naar de huisarts.

Wat leuk dat Sara is gaan zwemmen.

Ze is zonder veel gehuil gaan slapen. Zo fijn. Ben wel 3 kwartier bezig geweest met het bedritueel, maar ze heeft maar een beetje gepiept.
*OUD heilige*
pi_67442469
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:25 schreef YPPY het volgende:

Ze is zonder veel gehuil gaan slapen. Zo fijn. Ben wel 3 kwartier bezig geweest met het bedritueel, maar ze heeft maar een beetje gepiept.
  donderdag 26 maart 2009 @ 22:24:55 #218
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67446637
Mahre heeft anderhalf uur geslapen. Ik heb haar vanavond niet meer horen huilen. Ze moest nog wel even de tand aanwijzen die bloedde.

En over de huisarts, ik had vorige week tegen lenaatje gezegd dat de amandelen erg groot waren en dat die daar eens naar moest kijken, maar die waren volgens de dokter normaal voor d'r leeftijd...
pi_67447101
Ik begreep dat jullie nog eens gingen, voor de verwijzing naar de KNO arts.
*OUD heilige*
  donderdag 26 maart 2009 @ 23:21:56 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67448702
Dean krijgt waterpokken en ging vanavond zelf naar bed...pakt zijn knuffels en zegt "Deantje gaat slapen mama" en hup, loopt zo naar zijn kamertje .

Hij zegt nu ook steeds meer zinnetjes, gisteren had ie S. aan de telefoon en zegt ie "Dean wil Nijntje zingen voor papa" *Zingt*.

Zo lief .
pi_67453061
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 23:21 schreef Vivi het volgende:
Dean krijgt waterpokken en ging vanavond zelf naar bed...pakt zijn knuffels en zegt "Deantje gaat slapen mama" en hup, loopt zo naar zijn kamertje .
Awwwwwwww!
pi_67453065
beterschap voor Deantje! Hoop dattie er niet te veel last van heeft!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67453097
Ahh Dean
Sara
Merel
Ukje
pi_67453120
Gister met Amber toch nog even naar de kinderarts geweest vanwege het hoesten. Gelukkig zijn d'r longen schoon, ws. is het och een fiks verkoudheidsvirus. D'r oren waren rood en dr keelamandelen waren ook wat rood, maar niet ontstoken.
Nog nagevraagd of het niet toch huisstofmijtallergie kan zijn maar dat is volgens de kinderarts uitgesloten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67453125
Vicky, hopelijk knapt ze snel op Is ook een beetje aanmodderen met Amber zo he?
Sara
Merel
Ukje
pi_67453134
ja behoorlijk.. ze is nu al ruim 3 weken aan het hosten. Als ze nog langer verkouden blijft vind de ka dat we met de KNO arts moeten gaan praten of niet eventueel haar neusamandel eruit moet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 maart 2009 @ 07:57:28 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67453266
Oh Dean, waterpokken. Niet leuk!

Storm is nu bezig met de verleden tijd in werkwoorden: "Mama, ik valde!" en "kijk, hij komde naar mij toe!" Zo leuk vind ik die taalontwikkelingen.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:09:30 #228
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67453369
Dat is leuk Sugar . Sowieso dat echte geklets horen lijkt me zo leuk .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:12:44 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67453409
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Awwwwwwww!
Ja, ik wist ook niet wat me overkwam .

En Suug, idd leuk, die taalsprongetjes, hier ook ineens veel volledigere zinnen, zo gek om dat ineens uit dat bekkie te horen .
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:13:52 #230
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67453424
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 07:38 schreef Vicky het volgende:
Gister met Amber toch nog even naar de kinderarts geweest vanwege het hoesten. Gelukkig zijn d'r longen schoon, ws. is het och een fiks verkoudheidsvirus. D'r oren waren rood en dr keelamandelen waren ook wat rood, maar niet ontstoken.
Nog nagevraagd of het niet toch huisstofmijtallergie kan zijn maar dat is volgens de kinderarts uitgesloten.
Er heerst volgens mij een heel heftig virus!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:53:22 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67461691
Hier wordt inderdaad ook flink gesnotterd met traanogen en alles erbij.

Dean En uiteraard beterschap met je pokjes

En ook wij mogen even omtrent het slapen. Al 3 dagen op rij (met pilletjes) 's nachts niet meer wakker. Eerste nacht was het het half 6, tweede kwart over 6 en vanochtend kwart voor zeven Ik ben zo blij....
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:14:46 #232
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67471865
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:36 schreef YPPY het volgende:
Ik begreep dat jullie nog eens gingen, voor de verwijzing naar de KNO arts.
vandaag de huisarts gebeld, uiteindelijk weten te overtuigen dat ik erop stond dat ik met Mahre naar de KNO-arts wil. Hij gaat een brief schrijven en we krijgen binnenkort een oproep.
Nu maar even afwachten...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 20:57:58 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67475753
Pfffffffff.
Maud heeft een gat in d'r hoofd gevallen (nee, geen pics). Dus net terug van de HAP en nu een kindje rijker met 4 hechtigen en plakspul op d'r hoofd. Ze struikelde en viel zo met een vaartje tegen de tegelrand in de keuken. Was blij dat ik het niet heb zien gebeuren. Het bloeden was snel gestelpt en een gapende wond zichtbaar. Of ik nu wel of niet de schedel heb gezien, weet ik niet en wil ik eigenlijk ook niet weten. Liggend met Maud tussen mijn benen in geklemd heeft de dokter de verdoving gezet en vervolgens de hechtingen geplaatst. Een jonge dokter die samen met F. Maud goed genoeg af wist te leiden om naast het heftig huilen (wie zou dat niet doen) de wond te verzorgen. Nu ligt ze te slapen, maar hebben wel een wekadvies meegekregen. Elke 2 uur. En verder donderdag de hechtingen eruit laten halen en verder mag ze morgen pas in bad. En verder heb ik na alles even zitten shaken, maar kwam toen ook tot de conclusie dat ik dit soort acties steeds beter kan handelen, zonder in paniek te raken....
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:10:02 #234
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_67476211
Tjemig, sterkte komende nacht
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:13:57 #235
190853 RockabeIIa
pi_67476400
Arme Maud. Hopelijk is ze het morgen vergeten...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:14:03 #236
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67476405
Wat eng! Arme Maud, en arme jullie, dat is echt niks om mee te maken. Gelukkig dat het zo relatief goed afliep. Beterschap voor het arme ding.
*OUD heilige*
  Jubileum moderator vrijdag 27 maart 2009 @ 21:14:22 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67476426
Jeetje Chaca wat zul jij geschrokken zijn, dat arme meisje Sterkte vannacht!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:18:38 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67476613
Och hemel, Chacama... Wat een schrik zeg! Arme Maud en arme jij...
En de ironie, je post net vandaag dat het slapen eindelijk wat beter gaat, en nu moet je haar elke 2 uur wekken...

Sterkte.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:21:12 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67476704
Oh jakkie, wat zielig zeg!!!
  vrijdag 27 maart 2009 @ 21:25:04 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67476868
Oww arm schaap! Sterkte met wakker maken vannacht steeds.

Moonah ik moest er ook net aan denken
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 27 maart 2009 @ 22:10:26 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67478796
maud toch
  zaterdag 28 maart 2009 @ 07:11:03 #242
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67486689
Arme Maud en jullie (de schrik!). Ging de nacht een beetje? Hoop het.
pi_67486793
Jeetje chacama

en om de 2 uur wakker maken...

ben benieuwd hoe het is gegaan
pi_67486860
chacama hoe is het gegaan vannacht?
arme maud op je bolletje.
mama van 3 kids!
pi_67486900
Och Chacama wat naar! Hoe is het gegaan vannacht? Sterkte voor Maud!
pi_67486922
Chacama, wat een schrik! Wat naar om te zien. Hoe gaat het nu?
Sara
Merel
Ukje
pi_67487055
a gossie Maud toch. Hoe isset nu?

hier een goede nacht!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67487085
wat fijn vicky
mama van 3 kids!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 13:04:08 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_67491301
Och, arme Maud! En Chacama!
Lekker Vicky!

Ive "schrijft"! Dan pakt hij een pen goed vast 9met links of rechts, dat maakt hem niet uit) en dan maakt hij krabbeltjes, terwijl hij zegt wat hij schrijft. Zo lief!
pi_67491662
Arme Maud!
  zaterdag 28 maart 2009 @ 14:15:21 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67492961
De nacht zijn we gelukkig goed doorgekomen. Ze heeft d'r eigen wekadvies gevolgd. Oftewel om half elf ging F. naar bed en toen lag ze omgekeerd in bed. Hij heeft ze goed gelegd en vroeg om een kus. Als reactie (want die heb je immers nodig): NEE, Maud slapuh! Om half 1 werd ze uit zichtzelf een beetje wakker en is Fred er naar toe gegaan om ze te sussen. Ze sliep daarna meteen weer verder. Om 3 uur hoorde ik ze en ben ik ze even gaan sussen. Aai over d'r bolletje gegeven en toen hoorde ik heel zachtjes een piepje en een doeei mama . Om 5 uur was ze weer wat onrustig toen ook even gesusd en om 6 uur was ze wakker. Dus een goede nacht al met al. Maar, inderdaad zei ik gisteren ook tegen de HA.... fijn dat wekadvies, slaapt eindelijk door, moeten we ze nu zelf wakker gaan maken. Maar, goed dat is goed gekomen. Ze is niet misselijk geweest en was vanochtend weer net zo wild en onvoorzichtig als gisteren. Dus of ze er iets van heeft geleerd...... Ze zegt nu wel vaak auw, maud valluh boem. Maar verder is en blijft ze nog steeds een doerak op en top.

Vanochtend schampte ze langs Fleur en toen was het meteen huilen. (En Fleur meteen in paniek). Dus eerst Fleur gerustgesteld dat het absoluut niet haar schuld was (die riep gisteren al dat ze helemaal geen zusje wilde, maar dat herstelde zich goed gelukkig, toen Maud bij d'r kwam liggen kroelen).

Enige waar ik heel veel moeite mee had, was vanochtend het weggaan thuis. Ze heeft bijna de hele ochtend bij me gehangen/gezeten en toen moest ik toch echt gaan werken. Ze deed er niet moeilijk over, maar mijn gevoel. Pfffff, zo lastig. Maar, goed dat is voor een ander topic.
pi_67497942
Beterschap voor Dean, heeft hij er veel last van?

Wat leuk dat Ive schrijft.

Jemig Chacama dat is schrikken. Fijn dat jullie de nacht goed doorgekomen zijn.
  zondag 29 maart 2009 @ 09:59:58 #253
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67513111
Dat is knap, Ive al aan het schrijven. Wij krijgen regelmatig een rijtje namen opgenoemd van familie en vriendinnetjes die we op moeten schrijven, maar zelfs schrijft ze vooral "l" en dan heel vaak na elkaar.

Moesten jullie Maud afgelopen nacht ook nog wakker maken?

Mijn h&m bestelling kwam gisteren binnen met daarbij o.a. een nieuwe zwempakje en een zomerhoedje voor op vakantie. Het hoedje is van Hello Kitty, nu wil ze natuurlijk de hele tijd dat ding op. Staat goed bij d'r beroemde witte hema pyjama met bloemetjes en hartjes.
*OUD heilige*
  zondag 29 maart 2009 @ 15:58:44 #254
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67520174
Bewijsmateriaal:

-en weer weg-

[ Bericht 18% gewijzigd door YPPY op 30-03-2009 23:11:27 ]
*OUD heilige*
  Jubileum moderator zondag 29 maart 2009 @ 19:57:19 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67526589
Hahaha
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67526795
Anna
mama van 3 kids!
pi_67526995
hihi die Anna

Amber is vanmiddag van ons bed af gedoken.. We waren aan het stoeien en gek aan het doen, ze neemt een duik en ik kon dr niet opvangen, zo op de grond met haar hoofd tegen de prullenbak... er zit een deuk in de prullenbak. Gelukkig ging ze meteen huilen en lijkt het allemaal mee te vallen. Ze is niet anders dan normaal.
En vanmiddag was ze op de bank in slaap gevallen, iets wat ze anders nooit doet. Ze zat filmpje te kijken. M. en ik waren in de babykamer beetje bezig en we hoorden steeds het menumuziekje van de film, toen we gingen kijken lag ze lekker te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 maart 2009 @ 20:13:49 #258
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67527136
Anna
Een deuk in de prullenbak Vick klinkt hylarisch ahahha, arme Amber!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 29 maart 2009 @ 20:58:48 #259
190853 RockabeIIa
pi_67528768
Anne heeft echt een pretbekkie Die gaat nog veel lachers op der hand krijgen met der glinsteroogjes
  zondag 29 maart 2009 @ 21:34:14 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67529868
Anna lekker ding kleine hartebreker in de dop.

voor Amber. Vallen kan zo'n pijn doen.

Hier vanacht goed geslapen. Allemaal. (hoefde ook niet te wekken) En verder heeft ze zich uitgeleefd op het strand en vanmiddag in de ballenbak. Moe en voldaan is ze naar bed gegaan.
  maandag 30 maart 2009 @ 08:05:12 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_67537220
die foto van Anna
stormy waters...
sailin'
  maandag 30 maart 2009 @ 10:42:11 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67540019
Anna

Fijn dt het beter gaat met Maud

Voorzichtige jompel hier. koemelk lijkt op dag 2 nog steeds goed te gaan Als dat zo is dan gaan we taart maken .

Sowieso Uk is zoveel fijner qua gv spullen etc. veel goedkoper, maar ook veel meer smaak, meer keus echt super hier
pi_67540634
Mikael is zindelijk
Vorige week woensdag zijn we begonnen zonder luier en het ging meteen heel erg goed. Alleen als ie moe werd ging het nog mis. Maar nu niet meer Soms moet ie wel om de 15 minuten plassen maar ja die tijd ertussen word steeds langer en de plassen steeds groter Nu wil ie alleen geen luier meer voor en dat is dan weer ff lastig als we naar de winkel lopen of als ie naar de psz moet.

En we hadden net van het weekend nieuwe (grote) luiers gekocht: "Mama kun je die wel gebruiken voor de baby". Luiers zijn bijna net zo groot als pasgeboren baby zelf
Liefde
pi_67540747
Wat super Evenstar
Sara
Merel
Ukje
pi_67541122
Wat goed Evenstar!
  maandag 30 maart 2009 @ 16:05:47 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67549667
Evenstar wat lekker.... ik blijf duimen. Wij zijn over een maandje weer aan de beurt om te provoceren.

Mikael super. Zindelijk!!

Hier ook voorzichtig bezig. Alleen associeert Maud plassen en poepen met volledige naaktheid.... te vaak blijkaar in combi met in bad gaan gedaan. Vanochtend voor het slapen gaan moest ik ze helemaal insmeren en toen was ze ook naakt, dus wilde ze automatisch ook even plassen. Ging goed... nu dus even kijken hoe we het doorbreken dat ze niet naakt hoeft te zijn....hihi

Hoe is het met Kim? Is ze helemaal gewend aan d'r kleine broetje? Niet teveel zorgen meer...?
pi_67550434
We willen voor Mikael een nieuwe fiets kopen. Maar welke maat is het beste voor hem denken jullie? Ik lees op internet steeds iets anders. Ene site zegt 12 inch de andere weer 14 inch. Mikael word begin augustus 3 en is best groot voor zijn leeftijd. Maar hoe groot moet je zijn voor een 14 inch fiets?
Liefde
  maandag 30 maart 2009 @ 16:36:25 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_67550664
Goed zo Arwen en Mikael!

MeNicole, Ive heeft geloof ik 12 inch terwijl hij zelf ongeveer een meter is. En daar past hij net op, hij kan nog even groeien. Ga anders een keer met Mikael langs een fietsenwinkel "passen". Dat hebben wij ook gedaan.
pi_67550754
quote:
Op maandag 30 maart 2009 16:36 schreef cattie het volgende:
Goed zo Arwen en Mikael!

MeNicole, Ive heeft geloof ik 12 inch terwijl hij zelf ongeveer een meter is. En daar past hij net op, hij kan nog even groeien. Ga anders een keer met Mikael langs een fietsenwinkel "passen". Dat hebben wij ook gedaan.
Ja passen willen we ook maar die stomme fietsenwinkels hier in de buurt hebben geen 14 inch omdat die niet veel verkocht worden Mikael is 1 meter en bijna 8 cm dus dat zou prima op een 12 inch passen als ik dat van Ive zo lees.
Liefde
  maandag 30 maart 2009 @ 16:42:27 #270
108648 cattie
lieve moeder
pi_67550884
Ik denk het ook, 14 inch is volgens mij echt alweer een stuk groter.
pi_67605708
Whoehaaa, Sara telt tot 20, zo schattig, ze draait dan de 18 en 19 om, en 19 noemt ze 90
Sara
Merel
Ukje
pi_67605762
quote:
Op woensdag 1 april 2009 11:11 schreef Fuente het volgende:
Whoehaaa, Sara telt tot 20, zo schattig, ze draait dan de 18 en 19 om, en 19 noemt ze 90
lief!!
als amber bij 20 is gaat ze door met tellen.. begint ze weer bij 11
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67606885
Mikael is op de psz gevallen Nu ligt zijn wenkbrauw helemaal open. De dokter wilde het eerst hechten maar later toch maar weer niet omdat dat te traumatisch is voor kindjes. Toen wilde ie het plakken maar omdat Mikael daarna nog gewoon wilde slapen en de dokter bang was dat het dan weer los zou gaan toch ook maar niet gedaan. Nu zitten er 4 hechtpleisters op en een grote pleister erover heen. En Mikael hoefde helemaal niet te huilen Mijn kleine held. Alleen toen we weer in de auto zaten: Ik wil niet die grote pleister. Tot aan lde psz huilde ie erom. Waren we daar: Mama zit mijn grote pleister er nog wel op?

En nu wil ie bij alles naar de dokter Oh mama ik heb mijn hoofd gestoten gaan we nu weer naar de dokter? Mama ik heb daar zeer (wijs zo'n beetje elke plek aan) gaan we nu naar de dokter?
Liefde
pi_67606967
ach jeetje Mika toch!! Maar wat een stoere vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_67639826
Ach Mika! Hoe is het er nu mee?

Vanmorgen met Merel en Sara bij de HA geweest. Sara voor d'r oortjes, ze is nog steeds doof. Rechts heeft ze een lijmoor, dat is de boosdoener, vies trommelvlies en daar hoort ze dus niet mee. Links wat vocht erachter nog.
Ze heeft er verder geen last van, geen pijn ofzo, dus we kijken het nog even aan. Als het in de loop van het voorjaar niet beter uitziet, krijgt ze weer buisjes. En ondertussen moet de tv maar wat harder

Oh en gisteren had ze haar eerste speelafspraakje met haar vriendinnetje E. Ze vond het helemaal geweldig! E. gelukkig ook Dus binnenkort komt die een keertje hier spelen. Ze gaan straks ook naar dezelfde basisschool, erg leuk dus
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 2 april 2009 @ 19:57:01 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67655542
pff, wij hebben het ook weer meegemaakt, of beter geschreven, Demi

Demi heeft een middenooronsteking en een rotsbeeninfectie.
De huisarts zei nog dat het goed was dat we langskwamen aangezien het anders had het een hersenvliesonsteking kunnen worden en we moesten meteen naar het ziekenhuis.

Was ook nog heel wat, een arts wilde dat ze 2 dagen opgenomen werd en een infuus kreeg met penicilline, de andere wilde doorprikken en gewoon penicilline geven en toch naar huis.

Het is in overleg het laatste geworden, wat was dat verschrikkelijk zeg dat doorprikken, zo zonder verdoving,heb het meiske nog nooit zo hard horen schreeuwen.
Maar Demi voelt zich nu gelukkig wel beter.

Morgenvroeg moeten we nog even terugkomen, als de rotsbeeninfectie niet beter is geworden moet ze alsnog in het ziekenhuis blijven
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Jubileum moderator donderdag 2 april 2009 @ 20:02:44 #277
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67655769
Ai Snakelady, rotsbeeninfecties zijn idd gevaarlijk. Arme Demi! Ik hoop dat het morgen toch beter gaat en een opname niet nodig is. Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67655791
jeejtje snakelady dat is scbhrikken heel veel sterkte en succes morgen
mama van 3 kids!
  donderdag 2 april 2009 @ 22:05:35 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67659423
Wat ontzettend zielig, zo'n kleintje met zoveel pijn.

Ze is nu echt helemaal gek met de katten. Beestjes weten niet wat ze meemaken en ze accepteren echt alles.
*OUD heilige*
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:06:58 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_67666030
ach snakelady, wat sneu is dat. Mijn oren zijn vroeger heel vaak door geprikt. geen pretje, maar daarna was het dan wel zo'n opluchting! sterkte!

ik heb nieuws Ezra heeft gisteren op het kdv op het potje gepoept, dat vind ik wel een overwinning voor hem! ik heb dus goeie hoop op zindelijkheid binnen afzienbare tijd
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:26:16 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_67666246
Voor Ezra!
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:52:57 #282
105850 Fuente
mamamuts
pi_67666677
Snakelady, sterkte voor Demi! Lijkt me echt vreselijk pijnlijk

En Ezra Goed zo ventje!
Sara
Merel
Ukje
pi_67669081
Sterkte en beterschap voor Demi!

Ezra wat goed!
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:30:17 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67670996
Net weer terug van het ziekenhuis
Ze is nog steeds erg ziek, ze waren weer aan het twijfelen of ze haar moesten opnemen maar ze mocht gelukkig toch weer mee naar huis.
als ze ook maar iets achteruitgaat moet ze alsnog opgenomen worden dus aub even duimen dat het alleen nog maar beter gaat!

Maandag moet ze weer terug voor controle.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Jubileum moderator vrijdag 3 april 2009 @ 11:37:56 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67671268
Agossie toch, ik had op een flinke verbetering gehoopt. Sterkte Snake en ik duim mee
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:39:33 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_67671327
Beterschap voor Demi en voor Ezra!

Poesbeesten zijn ook gewoon erg leuk Anna!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67671731
Ze moet nu per sé voordat ze naar bed gaat ff met de poezen kroelen. . Waar ze dan hyper achteraan gaat rennen op jacht naar een kroel. .
pi_67675813
Poes maakt hier dat ze wegkomt als Meike in de buurt is. Alleen als ze gewapend is met kattensnoepjes komt ze tevoorschijn.

Snakelady, wat een toestand! Ik zal in ieder geval duimen dat het gauw de goede kant op gaat met Demi.

Ezra
pi_67679630
Beterschap voor Demi!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:07:24 #290
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67679806
Dank jullie wel allemaal, het gaat nu iets beter, ze begint weer praatjes te krijgen en heeft zelfs even zitten kleuren dus het gaat de goede kant op!!
  Jubileum moderator vrijdag 3 april 2009 @ 20:34:52 #291
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67687470
Fijn snake, hopen dat het doorzet vannacht!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:53:37 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67688159
Beterschap met Demi. Erg spannend allemaal. Hoop dat de goede lijn doorzet en jullie maandag goede berichten krijgen van de arts.

Ezra

De hechtingen bij Maud zijn er gisteren niet uitgehaald. De korst zat nog te vast. De huisarts wil nu wachten tot de korst losser is en/of helemaal weg. Ze zei dat ze Maud liever nog terug wilde zien zo vrolijk als nu ipv in volle paniek als ze de volgende keer weer eens zou komen. Ze heeft wel de haartjes weg geknipt die in de wond meegehecht waren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:30:06 #293
94046 PM-girl
pi_67689701
Gelukkig maar Snakelady! Ik had nog nooit gehoord van een rotsbeenontsteking, maar het klinkt akelig.
Beterschap voor zover dat nog nodig is!
*
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:30:33 #294
94046 PM-girl
pi_67689715
En Ezra, wat goed!
*
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:19:25 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_67693536
fijn dat het met Demi beter gaat! ik hoop dat ze lekker slaapt en morgen weer een stuk beter is

och jee en die Maud! chaca!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:22:57 #296
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67693644
Wat goed van Ezra.

Gelukkig gaat Demi vooruit.

Ieks, dat stukje over de wond van Maud wil ik niet nog eens lezen geloof ik.
*OUD heilige*
  zaterdag 4 april 2009 @ 09:37:00 #297
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67698522
even een vraagje Op welke leeftijd gingen jullie kleintjes in een ''echt'' bed slapen? Onze kleine Nathan is nu 2 en half en we hebben een mooi bed voor hem maar vind het misschien nog een beetje vroeg..... nah ja meer een beetje eng LoL dus ben benieuwd wat jullie vinden
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:01:29 #298
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67698754
Hoi Sudara

Fleur (onze oudste) is pas in een groot bed gaan slapen toen haar zusje geboren werd. Dus toen was ze 3 en een beetje. Ze heeft in de aanloop er naar toe in het campingbedje naast het grote bed geslapen. Eerst aan de nieuwe kamer wennen en daarna pas ging ze van lieverlee in het grote bed slapen. Het is wel meteen een echt groot bed. Dus geen peuterbed als tussenoplossing. Met Maud wachten we ook net zo lang als zij zelf wilt. Het grote bed staat al bij haar op de kamer. Nu meer als knuffelverzamelplaats en voor mij als ik een keer bij haar slaap als ze ziek is. Voorlopig voelt ze zich veilig in haar ledikant en daar slaapt ze lekker in. Dus dat willen we graag zo houden.

@Yppy, het klinkt enger dan het uitziet. Maar, de HA had gezegd dat we de wond moesten deppen om de korst een beetje te helpen met losgaan. Dit mag dus niet van mieppie. Nee, mama WEG roept ze dan. Iets wat ik me wel levendig voor kan stellen. De HA mocht trouwens wel gewoon deppen, maar mama dus niet. Vanochtend is ze bij me onder de douche geweest, dat zal vast ook wel iets geholpen hebben.

Vraagje voor de 'exceem/schrale-huid' ervaringsdeskundigen. Is het nu bij jullie kinderen ook erger? En kan het zijn dat ze minder goed reageert op de vaseline/cetamogol? Smeer me het apengapen, maar echt minder wil het niet worden.

Hoe is het met Demi?
En met Dean? Zijn de waterpokken weg?
pi_67699243
Kims huid is ook slecht laatste tijd. Ze heeft ook die zalf ervoor. Ze heeft het telkens over kriebels. Jeuk dus. En krabt soms dr huid kapot. Heel sneu.

Gisteren heeft ze voor het eerst straf gehad op de psz. Ze gooide met van alles en nog wat en schreeuwde telkens. ze moest op een strafstoel zitten en later alles opruimen, ook wat andere kindjes hadden laten liggen. Opa haalde haar op, dus ik heb de juf zelf niet gesproken. Laten we maar hopen dat het heeft geholpen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:33:47 #300
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67699982
Maud, beterschap meiske!

Ezra, superknap van je!

Sudara, Demi was ongeveer 2.5 toen ze overging in een gewoon bed, dit omdat ze haar ledikantje uitklimde.

Met Demi gaat het nu prima gelukkig, ze is weer haast de oude alleen wel sneller moe, maar ja, dat is logisch.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:26:06 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67705973
Mooi dat Demi zich weer een stukje beter voelt. Ja, die vermoeidheid is logisch. En van de AB zal ze ook nog wel moe blijven.

Kim op de strafstoel. Ach, vreemde ogen dwingen misschien net ietsje beter. Succes met de peuterpuberteit Ingrid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')