abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:55:43 #101
108648 cattie
lieve moeder
pi_67203874
Aaaah, Fuente, wat schattig!
Ive is dikke vrienden met Maarten. Vandaag ging ik Fee ophalen van het kdv (ze was oefenen). Ik moest door de ruimte waar Ive was. Hij was alleen zo druk aan het spelen met Maarten, dat hij mij niet eens zag!
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:58:23 #102
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67203951
Wat een leuke verhalen allemaal, ik moet me toch ook maar melden hier.
2 jaar geleden zat ik hier op het forum, mijn nickname was toen " sweaty" . 12 november 2006 ben ik na een moeizame bevalling bevallen van een zoon Renzo. Hij had geen goede start, maar gelukkig is er niets aan de hand met hem. Hij krijgt zeer binnenkort een broertje en een zusje erbij omdat hij vrij jaloers is, hoop ik niet dat dit al teveel problemen gaat geven. We hebben hem zo goed als het kan voorbereid op wat komen gaat.

Voor wat betreft het zindelijk worden...we zijn er ook al een tijdje mee bezig, maar ik vind het erg lastig, ook omdat hij 4 dagen naar het kdv gaat, maar daar zijn ze ook goed met hem bezig, maar is toch net even wat anders dan thuis. Vorige week ging het heel erg goed en poepte hij elke avond op de wc, alleen nu wil hij er absoluut niet meer op, en lijkt er wel bang voor.
Ik weet niet waar het vandaan komt en weet niet of ik hem nu moet pushen of niet, of gewoon op zijn beloop laten. Er breken natuurlijk nu ook spannende tijden voor hem aan.
Iemand tips?
pi_67204204
Welkom terug.

Echt leuk al die verhalen van vriendjes.

Op het vorige kdv had Anna een beste vriendinnetje en ik vond het echt erg daar ze daar niet meer heen ging. Maar al na 2 dagen had ze een nieuwe beste vriendin. 's Ochtends kijken we door het raam om te zien of ze er a is. Het vriendinnetje komt meteen met speelgoed voor Anna aan lopen. Als de 1 eerder wakker is, legt ze al speelgoed klaar voor de ander. En als ze tegelijk worden opgehaald, willen ze rennen. Echt leuk is dat, ze hebben al een paar keer samen gespeeld bij elkaar thuis en dat gaat zo goed. De leidsters zeiden dat ook al 'geen onvertogen woord de hele dag'.

Ik zou niet pushen wennie. Op zich heb je tijd genoeg en het is straks al zo ontzettend spannend. Wij kijken in de zomer wel verder, dan is het lekker weer en is het makkelijk om vaak te oefenen en te proberen.

Maandag gaan we naar het CB. Ik ben zo benieuwd of ze op de 11 kg zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:06:53 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67204235
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:08:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204277
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:09:25 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67204340
Wat schattig trouwens, die peutervriendschappen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:16:43 #107
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67204575
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:08 schreef Moonah het volgende:
Wat leuk Sweaty Wennie, dat je weer post.
En zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd!
Ik heb geen tips wb zindelijkheid. Jullie zijn er best vroeg bij. Ik weet alleen dat het wel vaker gebeurt dat kinderen 'ineens' bang oid zijn tijdens dat zindelijkheidsproces.
Succes ermee!
En wellicht tot vaker.
Hey Moonah, ja ben druk aan het bijlezen hoor, dus je zult me hier en op andere topics regelmatig terugvinden. Jij ook nog steeds hier joh, echt veel "bekenden" . Ik was eerlijk gezegd een beetje vergeten dat Fok nog bestond .

Ik vind zelf juist dat we er redelijk laat bij zijn met Renzo vwb zindelijkheid, want wilde eigenlijk tegen de tijd dat de tweeling kwam dat Renzo zindelijk was. Nou kun je een kind niet pushen, maar hij gaf het zelf aan als hij moest poepen, maar nu lijtk hij er echt bang voor. Ik zeg dan ook " geeft niet als je het in luier doet" komt wel, maar toch lijkt hij zich dan schuldig te voelen.
Maar inderdaad wat al eerder gezegd werd, van de zomer is een beter tijdstip.
pi_67205377
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:06 schreef pinquit het volgende:
yppy ik zag jullie foto in t zwembad
Nee he? Die is zo verschrikkelijk. De andere heb ik wel gekocht, en daar mezelf vanaf geknipt.

Jammer dat jullie er vanochtend niet waren, het was erg rustig en Anna gaat misschien over naar de volgende groep.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:57:27 #109
108648 cattie
lieve moeder
pi_67205932
Hoi Wennie, welkom terug! Ik zou als ik jou was zeker niet gaan pushen. De komst van een broertje en zusje zal denk ik zoveel inpact hebben, dat je er zelfs rekening mee moet houden dat hij weer helemaal op luiers over moet. Ive is nu, bijna 3 maanden na de geboorte van Fee, wel weer helemaal "normaal" qua gedrag.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:02:55 #110
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206104
Ik denk ook inderdaad dat dat het beste is, alleen denkt hubbie daar anders over, maar die heeft maar lekker pech.

Ik ben heel benieuwd hoe hij op de tweeling zal reageren, hij heeft nu wel goed door dat ze binnenkort gaan komen en kijkt ook steeds in de box en in hun bedjes. Ik wil er niet teveel over praten, vooral omdat hij best jaloers kan zijn als ik bijvoorbeeld een ander kindje van zijn kdv optil.

Ach, ik maak me er niet teveel druk om, de zomer is in aantocht, kan hij lekker in zijn blote kontje rondlopen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:09:45 #111
108648 cattie
lieve moeder
pi_67206322
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:28:30 #112
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67206879
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:09 schreef cattie het volgende:
De komende tijd zul je het waarschijnlijk toch te druk hebben om je ook nog druk te maken over het zindelijk worden van Renzo! En hij is ook nog best jong.
Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
pi_67207412
Hij moet er inderdaad wel echt aan toe zijn Wennie, anders heeft het totaal geen zin. Sara is 3,5 en pas sinds 3 weken zindelijk. Alle eerdere pogingen liepen op niets uit. Nu gaf ze zelf aan zonder luier te willen en ging het bijna in 1 keer goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_67207451
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:28 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Als de tweeling wordt geboren is hij bijna 2,5 dan vind ik het toch echt wel tijd worden voor zindelijkheid, maar nogmaals hij moet eraan toe zijn. Ik denk ook dat ik hem de tijd moet geven, dus we doen lekker rustig aan. Bovendien zal ik dalijk mijn handen vol hebben. Het komt wel. Al zou het voor de kosten wel lekker zijn!
2,5 lijkt me al aardig optimistisch hoor. Anna is nu ruim 2,5 en die gaat soms/meestal/regelmatig (doorhalen wat niet van toepassing is en afhankelijk van de fase waar ze in zit en de windrichting) op het potje of de wc. Maar zindelijk is ze nog lang niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67207511
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:53:28 #116
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67207603
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:12:24 #117
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208149
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:50 schreef appelsap het volgende:
Wat lief, al die peutervriendjes en vriendinnetjes.

Welkom terug Wennie en gefeliciteerd met de zwangerschap.
Dankjewel appelsap, jij zat hier 2 jaar geleden ook al he?

Renzo moet niets van het potje weten, had zelfs (misschien overdreven) zo'n fisher price potje aangeschaft die een geluidje ging maken zodra er wat in viel haha. Ik denk dat hij het potje overslaat, vooral omdat ze op het kdv alleen van die lage wc-tjes hebben en hij (als hij het op de wc doet) gewoon op zo'n verkleiner gaat zitten.

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:13:58 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208197
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Brent wil ook absoluut niets hebben van potjes of wc's. Hij staat alleen maar bij de kleine wc'tjes op het kdv om te kijken hoe 'iets' wegspoelt als je op dat knopje drukt
Ive ook niet. En die is al 2 jaar en 9 maanden.
pi_67208304
Komt allemaal vanzelf goed dames

Ik dacht dat het bij Sara nooit ging lukken, maar uiteindelijk ging het vanzelf
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:19:57 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_67208380
Op het kdv vertelden ze dat ze op dit moment meerdere jongentjes van boven de 3 hebben die nog niet zindelijk zijn. Maar uiteindelijk gaan ze allemaal zindelijk het kdv af. Ik ga me er niet meer druk om maken. Ive wil echt nog niet, dus pushen heeft ook geen zin.
pi_67208471
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:

Hoe is het eigenlijk met kim der vingertjes?
Er is gelukkig maar 1 vinger gehavend.
Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:40 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_67208501
bij Liam is het vanzelf gekomen, het zal bij Ezra vast ook nog wel eens gebeuren, dat zindelijk worden voor ie 18 is, is ie vast uit de luiers
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:26:21 #123
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67208587
Hier wil mijn peuter (bijna 3) alleen naar de wc voor een snoepje En dan nog niet eens met de broek omlaag.
pi_67208697
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:32:08 #125
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208766
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Gaat wel redelijk, ziet er wel heel raar uit nu. Doet soms zeer als ze ergens tegenaan komt.

Zindelijkheid is nu trouwens definitief op een laag pitje. We laten de mensen maar lullen.
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:34:31 #126
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67208818
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:29 schreef MeNicole het volgende:
Welke luiers gebruiken jullie voor jullie peuters dan? Ik heb voor Mikael van de C1000 maar na 1 flinke plas is alles nat. Heb al verschillende merken geprobeert maar niks helpt meer. Volgend weekend is het hier dan ook afgelopen. Dan gaan we door pakken met het zindelijk worden. Ik merk dat ie er wel klaar voor is want als ie geen luier voor heeft gaat altijd de eerste plas mis en daarna gewoon op de wc. Maar doordat ie dan weer hier, dan weer bij mijn ouders, dan weer bij zijn vader en dan weer bij zijn andere opa en oma is schiet het niet op. Maar vanaf volgend weekend beginnen we hier en dan moet de rest maar mee.
Het ligt een beetje aan de bouw van je kind, maar ik heb alle luiers geprobeert, maar ik zweer bij die van de Lidl. Mijn zoontje is erg smal en die passen perfect bij hem (hij weegt 15,5 kilo) , zijn 7,75 euro geloof ik. Bovendien kan hij er heel wat plasjes in kwijt, voor mij geen anderen meer.
pi_67209083
Ja misschien als ie een paar keer en klein plasje doet. Maar die van mij plast alles in een keer. Die luiers hebben geen tijd om de boel in zich op te nemen. Maar ja. Nog een week extra was en dan is het over!!

Ik krijg gelukkig nooit opmerkingen over dat ie nog niet zindelijk is. En als er wel eens iemand over begint dan is het al meteen: Oh ik zou er mee wachten tot de kleine geboren is anders kun je straks weer van voor af aan beginnen.
Liefde
  donderdag 19 maart 2009 @ 15:50:38 #128
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_67209331
Ik gebruik voor beide kinderen Pampers, nooit problemen mee! Zijn lekker soepel dus ik hoop ook dat ze zacht zijn voor de billetjes Gaan ook makkelijk heel de nacht mee, en met name de peuter plast 's nachts nog erg veel.
pi_67210023
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar.... David....
Ík was toch al verliefd op jou....

Ik kom er nu pas achter dat David eigenlijk niet meer in dit topic hoort

Nou ja, hij poept nog steeds in zijn broek en weigert de wc en/of potje dus eigenlijk kan het best nog hier
pi_67212019
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[/quote

Is ook het beste om de mensen maar te laten lullen, maar ik krijg (nu al) regelmatig opmerkingen zo van " jeetje is hij nog niet zindelijk" erg irritant probeer me er niets van aan te trekken overigens, maar soms denk ik dan van " is hij echt al zo oud dat hij zindelijk had moeten zijn " ben zelf van mening van niet.
een kind is zindelijk als hij/zij er aan toe is.

menicole ik gebruik de kruidvat luiers.
hier waren de lidl, c1000 en pampers een hell omdat ze elke keer en door waren.

wat leuk die peuter liefdes verhalen

mag ik dan ook gelijk even opscheppen over mijn kind
madam kan achteruit tellen
seven, six, five enz. tot 1 en van one tot ten en ze zingt het liedje van krezip sweet goedbyes mee
zo werden wij pas wakker geteld 's morgens. manlief en ik keken elkaar aan van hoe komt ze erbij.
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 17:50:50 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_67212636
popples, wat lief en knap ook!
stormy waters...
sailin'
pi_67212761
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:32 schreef wennie29 het volgende:
[quote]Op donderdag 19 maart 2009 15:22 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

[/quote

Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
pi_67212790
Popples knap zeg!

En hier de lidl luiers en soms pampers, als die in de aanbieding zijn haal ik ze weleens op.
pi_67213728
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:56 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja die opmerkingen zijn erg irritant en Kim is al 3. Dan is het blijkbaar not done. Ik ben blijkbaar nog steeds gevoelig voor zulke opmerkingen.
gewoon aan je voorbij laten gaan en een ander onderwerp aan snijden.

ik kreeg dat al te horen toen die van mij 1,5 was.

ja ik had hem al met 1 jaar zindelijk, zal ik het haar leren

stom mens wat het is. maar goed ieder kind doet het wanneer hij/zij er aan toe is.
dwingen heeft toch geen zin.

hier is het 1 keer goed gegaan en dan is het schone luier. dus het schiet niet op hier.
achja de zomer komt eraan
mama van 3 kids!
  donderdag 19 maart 2009 @ 19:14:42 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67214757
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2009 @ 20:21:49 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67216981
Wij zijn nog lang niet toe om Milo zindelijk te maken. Heel toevallig gaf hij gisteren aan dat hij had geplast : "ik heb een plasje in de buik" en daarmee wees hij naar zijn luier, ach het komt vast goed.

Vandaag hebben we een erg gezellige dag gehad. Milo heeft een driewielertje (met een handige duwstang voor mama) gekregen en daarmee zijn we vandaag op pad geweest naar de speeltuin. Het principe van de trappers snapt hij nog niet. Hij blijft wel goed zitten en laat mama lekker duwen Verder is hij de hele dag aan het zingen. Echt zo lief
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_67222126
Dat zindelijk zijn is echt wel een 'cultuurverschil' . Hier is het doodnormaal om zindelijk te zijn tegen de eerste kleuterklas, op twee en een half dus.
Mijn schoonbroer was een paar weken terug op vakantie in Nederland en hij vond het zo raar dat al die 'grote' kindjes nog in de pampers liepen...
pi_67225670
Maar BM, wat als een kindje er dan echt niet aan toe is?
Sara was toen ze 20 maanden oud was 2 volle weken zindelijk wat plassen betreft, en toen hield het op. We hebben toen van alles geprobeerd, maar echt niet. Ook andere pogingen liepen alleen maar op heel veel stress uit omdat Sara zich echt naar voelde als het toch mis ging (en dat ging het zo;n beetje constant).

Hoe lossen jullie dat dan op?
Sara
Merel
Ukje
pi_67226048
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
pi_67228723
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:55 schreef Fuente het volgende:
Hoe lossen jullie dat dan op?
blijkbaar door niet in Nederland te wonen
pi_67228745
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 15:12 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Ach ja we zien het wel, dalijk eerst maar weer eens wennen aan groene spuitluiers
Hahahha en als het een dag tegenzit, dan staat de luierteller zo op 50....

*herinnert zich een buikgriepdag van de meiden, 50 luiers op 1 dag *
pi_67228918
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:07 schreef Mone het volgende:
Zindelijk zijn is iets anders dan perse naar de wc gaan. Zindelijk zijn is wanneer kinderen kunnen aangeven, wanneer en waar ze willen plassen of poepen. Dat er in NL misschien minder streng wordt omgegaan met de wc-gang is het cultuurverschil, niet de onwikkeling zindelijkheid op zich.
Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Liefde
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:47:49 #143
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67228937
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 07:42 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh dan is die van mij allang zindelijk. Die geeft al maanden aan dat ie moet plassen of poepen en dat ie dat lekker in zijn luier gaat doen. Probleem zindelijkheid opgelost hier!!
Haha je hebt helemaal gelijk. Nou hier dan ook 1 zindelijk :-)
pi_67228948
quote:

[..]

Whehehehe
Sara
Merel
Ukje
pi_67229092
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:14 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, niets van aantrekken hoor! Even wat virtuele steun.

Grappig Popples, dat ze die telrijtjes zo opzegt, en nog in het Engels ook. Wellicht van Dora geleerd?
Thies is ook wel bezig met tellen. Ook omdat ik het gebruik om aan te geven dat hij nog tien tellen mag douchen/spelen/whatever. Maar ook wielen tellen, blokken, ballen etc. En hij doet dat niet in het Engels maar wél in het Chinees. Oftewel, je verstaat er geen hout van!

En Damian al letters. Je hebt toch niet die tell-sell cursus aangeschaft he Appelsappie?

ja ik denk ook van dora idd. achja is het toch ergens goed voor laatst stond ze ook iets in het engels te praten tegen mijn moeder die geen engels kan

bass miss maar als je kindje nou echt niet er aan toe zijn?
ik bedoel die van mij ging pas lopen met 17 maanden dan kan ik toch moeilijk zeggen ja kruip er maar op.
ze was met hele andere ontwikkelings dingen bezig. van het zomer gaan we gewoon weer beginnen hier met zindelijk worden.

kp 50 luiers die zul je dan net niet in huis hebben.

ik zit met een dilemma.
wij wonen in kleine dorp met 1 psz. maar hier zitten ze met de leeftijd 2tot 4 jaar in 1 kleine kippenhokje.
maar de buren hun jochie zit er dus alle dagen dat de psz open is(3 dagen).
maar ik kan nou niet zeggen dat het een goede voorbeeld is voor mijn kind.
hij schreeuw(leert hij van mama), is totaal niet sociaal naar andere kinderen of mensen(gezien bij het cb waar hij mijn kind gewoon wegduwde uit het niets), scheld (gvd en klere wijf enz.) naar iedereen enzo maar gewoon fatsoenlijk normaal praten zit er niet in. dit krijgt hij mee van de ouders die dag en nacht schreeuwen en schelden.
maarja die psz, ik merk dat die van mij er gewoon aan toe is met andere kindjes want elke keer als ze kindjes ziet dan wil ze er mee spelen en niet meer mee.
maar dat jochie houd me dus tegen. hij terroriseert echt alles. dus nu weet ik niet wat ik moet doen.
haar laten gaan en dat ze dan zijn gedrag kopieert en ik met de gebakken peren zit of haar thuis houden en iets anders gaan doen. ik weet dat ze sterk in haar schoenen staat maar dat jochie verpest het heb ik gezien bij het cb. vind dit wel heel moeilijk. wat zouden jullie doen?
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:23:03 #146
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67229206
Popples, wat vervelend van dat rotjongetje, dat is echt ongelooflijk dat een kind dat gedrag heeft en die taal gebruikt, maar als ik jouw woorden mag geloven is dat voornamelijk de schuld van de ouders?
Ben je al een keertje gaan kijken op deze peuterspeelzaal? Je kunt gewoon eens gaan kijken en de sfeer gaan proeven, bovendien kun je dan ook zien hoe de andere kindjes zijn en hoe zij op dat vervelende jongetje reageren. Ik neem namelijk niet aan dat iedereen daar zijn gedrag gaat kopieren?
Er is toch ook toezicht van de leidsters en die zullen dat gedrag heus niet tolereren, en anders zijn het geen goede leidsters.

Wat ook nog kan is dat hij het thuis wel doet, maar op de peuterspeelzaal niet?

Als jij denkt dat jouw kindje eraan toe is om met andere kindjes te spelen, dan zou ik het zeker gaan proberen. Ik snap je bezorgdheid hoor. Ga desnoods een paar keer mee en ga in een hoekje zitten om te kijken hoe je kindje reageert op dat andere kind.

Succes ermee!
pi_67229219
Popples, dat zijn dingen waar je uiteindelijk eigenlijk niet aan ontkomt. Bij Sara op de groep op het kdv zit ook zo'n ventje (slaan, krabben, bijten en schelden). Dus Sara kwam laatst thuis en noemde mij 'poep' en zei dat ze de poes 'helemaal dood ging schieten'.
Ja daar was ik dus echt niet blij mee, en dat heb ik haar toen heel duidelijk gemaakt. Ook al zou je je kleintje thuishouden, straks op school heb je ook 'rotte appels' waar ze dit gedrag van kopieren en dan kun jij als ouder alleen maar zelf je best doen door je kind te laten zien dat het bij jou thuis dus niet zo gaat.

En ook daar leren ze van he? Zien dat een ander kind misschien niet netjes is, of lief, of aardig.
Maar ik kan me je dillema wel indenken
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:33:19 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67229332
Lastig popples, maar wel fijn om te weten van het van 'thuis' mee komen dat hij het niet leert op de psz. Ik zou eens vragen of je mag komen kijken, juist om te zien hoe ze met hem en dat gedrag om gaan. Als ze bij elkaar in straat wonen, gaan ze toch wel samen spelel later en dan kan ze nu, al jong, leren dat het geen normaal gedrag is.
Zit het sowieso wel goed met die ouders al ze zo met hun kind omgaan?
*OUD heilige*
pi_67229361
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
mama van 3 kids!
pi_67229741
In principe mogen ze nog niet naar school als ze niet zindelijk zijn. Maar ik denk niet dat dat zoveel gebeurt eigenlijk, ik heb hier al een heleboel kindjes over de vloer gehad en eigenlijk werden ze allemaal vanzelf zindelijk tussen twee en twee en en half. Dus waren ze er wel aan toe volgens mij.
Met Fons hebben we ook niet meer gedaan dan hem zijn potje aangeboden toen we zagen dat hij niet plaste als hij geen pamper aanhad.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:09:48 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_67229984
wonderlijk BM, want je doet niets anders als anderen hier dan. geen flauw idee waar dat aan ligt.
ik maak me er niet druk om in ieder geval, voor zijn 4e is vroeg zat
stormy waters...
sailin'
pi_67230223
Het gaat dan wel over gewoon overdag zonder pamper kunnen lopen, he.
Op ons briefje voor school stond wel dat we eventueel een pamper moeten meegeven voor een middagdutje.
Ze gaan er verder gewoon van uit dat je kind zelfstandig naar het toilet kan gaan, dat is ook aanwezig in de eerste kleuterklasjes.
Ik begrijp dat wel, stel je voor dat de juf zo'n 25 kinderen moet verversen, ze is de hele dag bezig...
pi_67230274
Maar ik vind het echt nogal wat hoor, zelfstandig naar de WC gaan met 2,5!
Maar aan de andere kant, als het in Belgie normaal is kan ik me indenken dat het voor jou 'gewoon' is.
Sara
Merel
Ukje
pi_67230496
Ik weet wel dat er nogal wat ouders beginnen te panikeren als hun kind die leeftijd nadert, maar uit ondervinding weet ik intussen dat het plots snel kan gaan en vetrekken ze voor zover ik weet droog naar school.
pi_67230872
Ik denk toch wel, als het kind gemiddeld met 2,5 zindelijk moet zijn dat er wat meer druk achterstaat op jonge leeftijd dan wanneer het pas met 4 hoeft. Dus dat je dan toch wel op een iets andere manier bezig bent.
Damian kan ook al redelijk aangeven wanneer hij moet plassen en gaat ook regelmatig op het potje, maar ik heb zoiets van: het hoeft nog niet, we hebben nog genoeg tijd. Dus hij gaat nu niet met regelmaat op het potje maar we doen het wanneer het ons uitkomt, lekker rustig aan en meer spelenderwijs.
Als ik dat zo om mij heen hoor, doen veel ouders het op deze manier. Het is waarschijnlijk zoals Fuente zegt, meer wat voor jou gewoon is.
pi_67233007
quote:

[..]

Ja dat noemt het CB zindelijk.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:27:04 #157
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_67237372
Wij hebben de eerste stapjes op weg naar zindelijkheid gezet. Er wordt soms op het potje geplast. Niets moet daarbij, soms proberen we het maar niet tegen de wil in.
Zo hoop ik die momenten wat op te bouwen, waardoor we heel geleidelijk aan het proces doorlopen. Of niet natuurlijk
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_67237469
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:32:23 #159
94046 PM-girl
pi_67237511
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:30 schreef Jarno het volgende:
Wat ik bij Anna wel merk is dat je ook niet té vrijblijvend moet zijn. Ik vraag bijvoorbeeld 's avonds bij het aantrekken van d'r pymama standaard of ze nog op het potje wil. Ze zegt dan bijna altijd nee, maar de laatste tijd zeg ik dan 'toch maar even proberen he' (niet dwingend, ook niet vragend, gewoon als 'feit') en als ze dan eenmaal zit, wat ze ook zonder te mopperen doet, komt er meestal wel wat. Eerst was ze dan zonder wat te doen naar bed gegaan.
Dat is wat stap twee wordt voor ons, precies om het steeds meer gewoonte te maken.
Maar nu is het nog zo kort en de eerste keer ging zo per ongeluk, dat we voorlopig nog even freewheelen.
*
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:10 #160
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67238642
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:35 schreef Popples het volgende:
wennie zijn moeder schreeuwt en vloekt en ga maar door dus daar krijgt hij het van mee.
bij zijn oma doet hij precies het zelfde, bij andere kindjes ook(situaties gezien op het cb).
maar ik denk dat ik me daar maar over heen moet zetten. want ik weet dat ze van zich afbekt.
dat jochie is een jaar ouder dan mijn peuter maar heb wel 1 keer gezien dat hem een keer terug op de plaats heeft gezet. zo van .... dat mag niet en dat jochie keek haar aan van oke. maar een paar dagen erop duwde hij haar weg en stond ze beteuterd te kijken van wat gebeurt mij nou.

ik zeg niet dat die van mij niet altijd de liefste is hoor want elk kind heeft zijn streekjes.
dan volgende week maar eens gaan neuzen daar.
Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
pi_67241110
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef wennie29 het volgende:

[..]

Hij krijgt dus lekker het goede voorbeeld van zijn ouders. Erg zeg.
Tuurlijk heeft elk kind zijn streekjes, maar wat hij doet gaat wel erg ver.
Misschien bijt ze wel heel erg van haar af joh en maak je je zorgen om niets.
Ik zou gewoon inderdaad eens gaan neuzen, kan geen kwaad toch?
hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

jarno dat doe wij ook. gewoon zeggen het proberen anders zegt ze toch nee.
mama van 3 kids!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:48 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67242441
als max in zn blote kont loopt gaat ie wel op tijd op t potje zitten, maar trek ik er een gewone broek overheen aan, dan denkt ie dat ie een luier aanheeft dus wij hebben heel veel natte broeken, hij krijgt t maar niet door.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:29:42 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67246555
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:28 schreef Popples het volgende:

[..]

hij krijgt het idd allemaal van zijn moeder mee, want zijn vader word ook uitgebekt waar hij bij staat er durft niks. zo ook opa en oma moeten ook maar opdraven en doen wat zij wil.
we hadden het vorige week ofzo ook al in babytjestopic erover. toen ging het over risico groep.
zo zaten wij in de tuin en die begon me toch het hele dorp bij elkaar te schreeuwen.
net kwam ik terug en deuren gooien en in de bijkeukenstaan en schreeuwen. kinderen hysterisch.
die van mij schrok zich weer rot, 2de keer in 1 week.

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32:43 #164
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67252895
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Popples, heb je er al eens aan gedacht om te overleggen met het AMK (advies- en meldpunt kindermishandeling)? Je kunt bellen (5 ct per minuut) en met hen overleggen wat verstandig is. Ik vind de situatie zoals jij die omschrijft erg zorgelijk klinken...
0900-1231230
Dat bedoelde ik eigenlijk ook, het klinkt niet als een keertje 'een beetje boos' zijn.
*OUD heilige*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:09:00 #165
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_67265528
Hier wordt sinds een weekje ook op het potje geplast met luierbroekje en dan mag ze ook nog een stickertje plakken en het meiske deed het meteen. Ze heeft het nog niet altijd door maar er is hier een beginnetje gemaakt.

Overigens zijn we naar de KNO arts geweest en 6 april aanstaande gaan al haar amandelen eruit. Haar keelamandelen zijn zo groot dat het heel logisch is dat ze zegt dat eten niet past en haar neusamandel was ook helemaal ontstoken. Mijn lief was met haar gegaan afgelopen dinsdag en zaterdagavond had ze de laatste ab (4e kuur sinds 25 januari) op en dinsdagmiddag was alles alweer in de beginnende fase van ontsteken. Dus nu een ondersteunende kuur en dan op het eerste plekje (6 april) gaat alles eruit en dan hoop ik toch echt dat ze opknapt. For the record ze is nu 11,3 kilo en 97 cm. Ze was eindelijk net om en nabij de 13,5 kilo maar als ze dan niet kunnen eten ja dan merk je het echt aan haar...
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 13:33:36 #166
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67267153
* Slaapmeisje zit een beetje te balen.

Het is echt een prachtige lentedag, maar Milo heeft koorts. Vanmorgen lag hij als een zielig hoopie de hele tijd met mij op de bank. Gelukkig slaapt hij nu even in zijn eigen bedje, dus ik duik de tuin in om toch een beetje zonneschijn mee te pikken
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:23:07 #167
94046 PM-girl
pi_67268330
Beterschap voor Milo!
*
pi_67275467
Beterschap voor Milo

Sara vertelt tegenwoordig zelf dat ze niet geluisterd heeft. Ik kwam van m'n werk vandaag en vroeg hoe ze het had gehad met papa en Merel: Was heeeuul leuk, ik was heeeeeuuuul lief, maar ik had niet zo goed geluisterd.

En ze noemt me 'mammie' tegenwoordig, vind ik stiekem wel heel lief
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:13:03 #169
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67277952
Beterschap voor Milo slaap meisje, hoop dat hij snel opknapt en jullie samen het zonnetje in kunnen.
  zondag 22 maart 2009 @ 16:43:36 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67297700
Och Mibossie, hopelijk helpt het als de amandelen bij je grietje zijn verwijderd. Wat naar, als slikken pijn doet.

Milo al wat beterderder?

En Fuentemammie...

Nou, geïnspireerd door de potjesverhalen hier, zijn wij ook maar eens actief begonnen. Haha, geweldig! Vanochtend al meteen twee keer zelf aangegeven dat hij een plas moest en op het potje gedaan. En één keertje een plasje op een stoel, en toen kwam hij me roepen dat ik moest poetsen.
Nu loopt hij heel trots met blote beentjes in een onderbroekje rond. Cuuuute!
Het was eigenlijk niet echt de bedoeling om er ineens zo intensief mee bezig te gaan. Maar ik was verrast door het succes vanochtend, dus nu gaan we er maar meteen helemaal voor.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:46:07 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_67307102
Goed van Thies, zeg!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_67313658
Wat heerlijk, Moonah
pi_67314157
Hee wat goed van Thies!

We gaan woensdag weer met Sara naar de huisarts. Het lijkt wel alsof ze steeds dover wordt. De ketotifen helpt helaas niets. Dan maar weer buisjes.
Sara
Merel
Ukje
pi_67314303
moonah wat goed.

he bah fuente dat is niet leuk.
mama van 3 kids!
  maandag 23 maart 2009 @ 09:35:00 #175
248908 wennie29
zwanger van een tweeling
pi_67315469
Zo Moonah dat is goed van Thies zeg! Zou fijn zijn als het zo positief blijft gaan
Op de goede weg in ieder geval.

Ah fuente, zielig
  maandag 23 maart 2009 @ 10:23:31 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67316533
Knappe Thies!!

De auto is kapot, ik ga weer gillen in een leenauto, maar... er is ook goed nieuws. We waren bij het CB en...

*tromgeroffel*

Anna zit niet meer onder het alleronderste lijntje.

11700 gram en 88 cm. Super, ze is nu bijna helemaal bijgegroeid. En lekker kletsen en druk doen daar.

*vervolg tromgeroffel*
*OUD heilige*
pi_67316542
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:01 schreef Mone het volgende:

[..]

Ja dat noemt het CB zindelijk.
Nou de onze absoluut niet.
Liefde
  maandag 23 maart 2009 @ 10:57:59 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_67317439
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:23 schreef YPPY het volgende:
Knappe Thies!!

De auto is kapot, ik ga weer gillen in een leenauto, maar... er is ook goed nieuws. We waren bij het CB en...

*tromgeroffel*

Anna zit niet meer onder het alleronderste lijntje.

11700 gram en 88 cm. Super, ze is nu bijna helemaal bijgegroeid. En lekker kletsen en druk doen daar.

*vervolg tromgeroffel*
pi_67317489
wat goed Yppy!! Naja wat goed ANNA
Kun je Pepijn even uitleggen hoe dat moet?
  maandag 23 maart 2009 @ 11:30:43 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_67318511
ANNA
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2009 @ 12:42:39 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67320889
Wat goed van Thies zeg. Leuk om te lezen dat je er zelf ook helemaal enthousiast en klaar voor bent Moonah

Anna Eet ze dan ook goed dan nu Yppy? Milo is ook erg tenger (10850 gram op 87,5 cm), maar hij eet ook niet zo geweldig. Ik maak me er op zich niet zoveel zorgen om omdat hij zich verder gewoon goed ontwikkelt, maar het zou wel lekker zijn als ie iets meer vlees op zijn botten heeft.

Milo is trouwens weer beter. Zondag was hij alweer lekker aan het keuvelen en rondscharrelen in de tuin bij opa en oma. Gek hoor zo'n 1 dags griepje
  maandag 23 maart 2009 @ 12:46:18 #182
190853 RockabeIIa
pi_67321006
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:24 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nou de onze absoluut niet.
Mikael is toch al 1,5 jaar zindelijk?

Anna Meer taartjes en koekjes bakken!

Moonah succes! Thies ook!

Brent is vanochtend weer goedgekeurd bij de oogarts.
Er is wel sprake van een afwijking maar dit jaar hoeft ie nog geen brilletje (of het moet opeens heel gek worden maar ze verwacht het iig).
pi_67324269
Anna, Thies en Brent
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_67324466
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:46 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Brent is vanochtend weer goedgekeurd bij de oogarts.
Er is wel sprake van een afwijking maar dit jaar hoeft ie nog geen brilletje (of het moet opeens heel gek worden maar ze verwacht het iig).
O dat is wel fijn nieuws!

Yppy, wat goed dat Anna wat in gewicht is bijgekomen!

Moonah, wat goed dat Thies op het potje plast en poept, knap!
Meike wil er niks van weten, ze wil alleen met kleren aan op het potje zitten.
Ze vindt het volgens mij ook koud aan de billetjes.
Ik heb het er maar niet over met dr, komt vanzelf wel.
Misschien is de zomer wel een goeie timing!

Meike is helemaal bezig met fantasie, zo leuk!
Dan klapt ze in de handen en komt met de handjes bij elkaar bij me....heel voorzichtig de handjes open... "kijk mama, vlinder....een paarse" vervolgens laat ze hem vliegen en zit ie volgens haar op de lamp ofzo....
Of dan gaat ze boodschappen doen in huis, loopt met boodschappentas aan de arm door de kamer en raapt dan denkbeeldige boodschapjes van de grond en doet ze in de tas.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 23 maart 2009 @ 14:45:56 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67324813
Leuk Karin, Dean is ook erg into fantasie, hij is de hele dag een tijger, een baby-hondje of een ander beest die hij dan nadoet. Of zijn beesten moeten in bad. Of hij gaat de bloemetjes "schoonmaken". Toen dacht ik even: (water geven met zijn gietertje).

Helaas snapt ie ondanks "Kikker en het vogeltje" en "dag lieve oma Pluis" nog niet zoveel van de dood. Hij wil steeds "oma belle".

Tja, dat zou ik ook wel willen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_67325322
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:45 schreef Vivi het volgende:

Helaas snapt ie ondanks "Kikker en het vogeltje" en "dag lieve oma Pluis" nog niet zoveel van de dood. Hij wil steeds "oma belle".

Moeilijk he, wij zijn met Fons gaan kijken. Hij keek meteen weg en voelde dat er iets niet in orde was met zijn pépé. Nu kijkt hij regelmatig nog eens naar de fotootjes van hem...
  maandag 23 maart 2009 @ 15:04:32 #187
190853 RockabeIIa
pi_67325438
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:45 schreef Vivi het volgende:
Leuk Karin, Dean is ook erg into fantasie, hij is de hele dag een tijger, een baby-hondje of een ander beest die hij dan nadoet. Of zijn beesten moeten in bad. Of hij gaat de bloemetjes "schoonmaken". Toen dacht ik even: (water geven met zijn gietertje).

och Vivi...
  maandag 23 maart 2009 @ 15:06:23 #188
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67325496
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Moeilijk he, wij zijn met Fons gaan kijken. Hij keek meteen weg en voelde dat er iets niet in orde was met zijn pépé. Nu kijkt hij regelmatig nog eens naar de fotootjes van hem...
Mja, daar heb ik ook nog over getwijfeld (gaan kijken) maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik was bang dat hij het misschien eng zou vinden maar misschien is dat ook wel mijn eigen projectie hoor, kinderen zijn daar veel onbevangener in dan wij natuurlijk. Misschien dat ze dan idd "instinctief" aanvoelen dat er wat mis is en ze het beter snappen, ik weet het niet.
pi_67325619
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mja, daar heb ik ook nog over getwijfeld (gaan kijken) maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik was bang dat hij het misschien eng zou vinden maar misschien is dat ook wel mijn eigen projectie hoor, kinderen zijn daar veel onbevangener in dan wij natuurlijk. Misschien dat ze dan idd "instinctief" aanvoelen dat er wat mis is en ze het beter snappen, ik weet het niet.
Ik weet het ook niet hoor, heb de hele week getwijfeld en zijn op de allerlaatste moment toch nog geweest.
Nu ja, foto's kijken doen we nu regelmatig. Ik vind het spijtig dat hij er later waarschijnlijk niets meer van gaat weten.
pi_67326363
Viev, dat moet extra verdrietig zijn 'oma willen bellen'
Blijkbaar blijft het moeilijk om te weten welke dingen nu het beste zijn voor je kind. Maar ik denk dat je hebt gedaan wat op dat moment voor jullie het beste voelde
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 23 maart 2009 @ 17:39:22 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_67330813
Vivi ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar als je wilt dan kan ik je misschien wat tips geven die ik van de kinder psych had voor arwen ivm het overlijden van haar papa toen.
Sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 23 maart 2009 @ 21:01:53 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67337460
Ach Viefke, wat lastig (en confronterend, lijkt me) om Dean duidelijk te maken dat hij oma niet meer kan bellen.

Grappig ja, die fantasiespelletjes. Wij eten hier al geruime tijd nep-koekjes die overal vandaan gehaald worden.
  maandag 23 maart 2009 @ 21:12:38 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67337830
Dat is moeilijk Vivi, Dean is nog zo klein als het om zoiets gaat.

Hier is het vooral ijs en loopt ze rond met pannen nasi.

Anderen ervaring met dromen in combinatie (ws) met verlatingsangst? Ze wil absoluut niet meer dat we weg aan als ze in bed ligt en ook 's nachts wordt ze een keer of 10 wakker. Behalve dat het me op gaat breken (slaap zelf pas weer na 45 minuten) vind ik het ook zo zielig. Volgens de wvk zou het goed verlatingsangst en dromen tegelijk kunnen zijn. Ze wilde er zelfs bij ons thuis voor langskomen, maar het lijkt me iets dat meer peuters hebben.

Vrees dat ze het Pepijn niet uit kan leggen p_iglet. Of hij moet gewoon 2,5 jaar oud worden.

Het eten is erg wisselend Slaapmeisje. Soms dagen praktisch niks en dan na afloop van het zwemmen 4 boterhammen achter elkaar. Maar zeker niet bijzonder goed. Vooral als ze ziek is (gelukkig zelden) vind ik het lastig, omdat weinig kan hebben wat betreft afvallen. Maar we zien ook dat ze wel (behalve vandaag ) steeds op dezelfde plek onder het lijntje zat. Dat is wel geruststellend. Te licht en te klein, maar wel consequent.

Wat fijn dat Brent z'n ogen zo goed zijn. Echt een opluchting zal dat zijn.
*OUD heilige*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:29:35 #194
94046 PM-girl
pi_67338476
He, wat goed van Thies en Moonah!

En Anna is ook goed bezig lees ik!

Vivi, wat moeilijk lijkt me dat! Succes ermee,
*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:31:59 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_67338569
Oeh Yp, wat lastig en zielig dat Anna zo bang wakker wordt.
Ik herken het niet.
Wel fijn dat ze goed gegroeid is!

En Brent, ook fijn dat het goed gaat met je ogen. (rare zin zo, maar je snapt me wel he Rockabeeb?)
  maandag 23 maart 2009 @ 21:38:35 #196
94046 PM-girl
pi_67338767
Och, ik lees over het nieuws van Brent heen! Wat fijn dat Brent voorlopig nog geen brilletje hoeft!
*
  maandag 23 maart 2009 @ 21:54:24 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_67339388
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Vivi ik weet niet of je er behoefte aan hebt, maar als je wilt dan kan ik je misschien wat tips geven die ik van de kinder psych had voor arwen ivm het overlijden van haar papa toen.
Sterkte
Graag, maar zijn die ook geschikt voor kindjes van 2? ik vind het een erg moeilijke leeftijd, wat dat betreft. Ze zijn te groot om niks te merken en net te klein om echt iets uit te kunnen leggen.

En ja Snoop, dat maakt het extra zwaar, als ie steeds zegt dat oma lief is en zulks. En dat ie "oma toe" wil .
  dinsdag 24 maart 2009 @ 07:44:53 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_67346299
fijn dat Brent (nog) geen brilletje hoeft!

vivi, wat moeilijk en confronterend. ik zou trouwens ook niet weten wat nou het beste is. en nick's vader is slecht van gezondheid en kan ieder moment overlijden (hoewel we dat nu al een paar jaar zeggen) dus ik heb er wel vaak over nagedacht. ik denk dat ik, als het gebeurt, de kinderen maar gewoon overal mee naar toe neem....denk ik...

sterkte meid!
stormy waters...
sailin'
pi_67347209
Anna en Brent

vivi wat moeilijk allemaal, sterkte
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:34:29 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67353522
Vief, wat moeilijk voor je. Sterkte. Heb geen raad....

Anna, meisje toch. Wat een angsten 's nachts. Hier ook een meisje dat te vaak wakker wordt 's nachts en ook wij denken aan verlatingsangst in combi met dromen. Zeer vermoeiend, maar ook sneu voor ze. Je wilt zo dat ze zich veilig en vertrouwd voelen. Wat bij Fleur hielp en ik bij Maud ga uittesten is een 'in-geslapen' pyjama van mij bij haar te leggen. Zo had ze toch de vertrouwde geur bij zich. Verder heb ik nu de baby-foon bij me staan met intercomfunctie zodat ik vanuit bed het muziekje aan kan zetten en evt. kan sussen terwijl ik blijf liggen. Heel veel sterkte in elk geval. Het breekt op.... I know.

Brent, wat fijn om te lezen dat je (nog) niet aan een bril hoeft. Super
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')