Je werkt aan een nieuw complot omdat je geen zinnig antwoord, onderbouwde bronnen en in je eigen woorden niet kan verklaren waarom jij gelijk hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik werk. dat jullie nu op een zolderkamertje zitten.
maar dan nog blijft mevrouw Conijn een gevaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan een kleine voorzet geven :
hier een discussie over het nieuwe HPV vaccin
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&autostart=false
Ik dacht namelijk dat het daar over ging. Dat is namelijk een erg moeilijke kwestie, een afweging die gemaakt is en de implicaties ervan. Trouwens staat ergens in dit stukje dat het vaccin niet effectief werkt tegen baarmoederhalskanker, dat moet niet verward worden met de effectieviteit tegen HPV. (als kleine kanttekening) verder is dit een voorbeeld over hoe het wel moet lambiekje. je kunt gerust iets aan de kaak stellen zonder er allerlei rare complotten bij te verzinnen.
Hoezo dat? Ze is toch eerlijk, en het is vrijwillig?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar dan nog blijft mevrouw Conijn een gevaar.
Een gevaar voor wie?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
maar dan nog blijft mevrouw Conijn een gevaar.
Net als de kans dat hij AIDS krijgt..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
iets zegt me dat de kans dat lambiekje baarmoederhalskanker krijgt sowieso 0% is
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:48 schreef teamlead het volgende:
tvp
en blijven we wel aardig doen tegen elkaar, ook al vind je het standpunt van de ander totale onzin? thnx
De goedkoopste en veiligste keuze zonder bijwerkingen is het uitstrijkjesleeftijd te verlagen naar zeg 20 ipv 30. Daarnaast is het ook nog eens doelmatiger omdat vrouwen sowieso het uitstrijkje moeten maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay genoeg flauwigheid![]()
wat zijn de meningen hier over het HPV vaccin. Zijn jullie het eens met mevr conijn en kun je maar beter vaccineren ook al zijn de lange termijn testen nog niet gedaan en is er dus een onzekerheid over de bijeffecten.
Of zijn jullie voor de Prof die zegt wacht nog maar een jaar 10 dan zijn de lange termijn testen binnen en weten we meer over het virus en welke varianten schadelijk zijn en of HPV16 en HPV17 nogsteeds dé veroorzakers van baarmoederhalskanker zijn.
Ik weet zelf nog niet wat het beste is natuurlijk moet er goed gekeken worden naar de effecten maar waar ligt het omslagpunt naar vanaf hier is het goed voor de volksgezondheid. Ik neig naar de kant van mevrouw conijn, sommige risico's moet je incalculeren en je kunt niet eeuwig doortesten. Maar aan de andere kant denk ik dat er goed gekeken moet worden naar de mechanismen die baarmoederhalskanker veroorzaken na HPV infectie.
Ik vind dit trouwens wel een heel mooi voorbeeld dat er steeds meer ziekten zijn die we leken te snappen maar die toch een virale achtergrond blijken te hebben ik denk dat in de komende
jaren er steeds meer 'normale' ziekten toch viraal blijken te zijn.
Volgens mij is het voordeel van de vaccinatie, dat het eerder ingrijpt in het ontwikkelingsproces van baarmoederhalskanker dan met een uitstrijkje. Dan is de (aanzet tot) kanker al in een verder stadium.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De goedkoopste en veiligste keuze zonder bijwerkingen is het uitstrijkjesleeftijd te verlagen naar zeg 20 ipv 30. Daarnaast is het ook nog eens doelmatiger omdat vrouwen sowieso het uitstrijkje moeten maken.
Het vaccin is volkomen onnodig.
Dat weten we dus niet, en dat is niet te bepalen zonder controle groep zoals die prof al duidelijk maakte. Als er nu de helft van programma een placebo krijgen zou het een veel beter onderzoek zijn. Maar dat is etisch niet verantwoord om een 'proef' te doen op zo'n grote groep.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:52 schreef Lambiekje het volgende:
Wederom zit Conijn te liegen er zijn al wel permanent verlamden en gestorven met dat hoogst experimentele vaccin.
ja maar weegt dat op tegen al die bijverschijnselen van acuut doden, verlamden, allergies, ontvruchbaarheden, baby-misvormingen, miskramen en altzheimer!?quote:Op woensdag 11 maart 2009 00:38 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Volgens mij is het voordeel van de vaccinatie, dat het eerder ingrijpt in het ontwikkelingsproces van baarmoederhalskanker dan met een uitstrijkje. Dan is de (aanzet tot) kanker al in een verder stadium.
nee niet in poep. Maar gewoon wel in de zandbak laten spelen. Ravotten in de tuin.quote:Op woensdag 11 maart 2009 07:28 schreef ToT het volgende:
Mja volgens mij zat je altijd te verkondigen dat voorkomen beter was dan genezen, Lambiekje? Kinderen bij wijze van spreken met poep laten spelen om hun weerstand te verhogen enzo.
Een vaccinatie (zonder eventuele toegevoegde stoffen) doet dat juist precies.
ze was zo stellig in haar zaken. Terwijl er helemaal niets zeker is. Overal in het buitenland gaat het al een paar goed mis. Dus ja Conijn liegt doelbewust.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet, en dat is niet te bepalen zonder controle groep zoals die prof al duidelijk maakte. Als er nu de helft van programma een placebo krijgen zou het een veel beter onderzoek zijn. Maar dat is etisch niet verantwoord om een 'proef' te doen op zo'n grote groep.
ja dat is waar. Ze houden gewoon eerst een kleine groep moeten doen. Dat het meteen landelijk moet terwijl het een experiment is kwalijk te noemen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet, en dat is niet te bepalen zonder controle groep zoals die prof al duidelijk maakte. Als er nu de helft van programma een placebo krijgen zou het een veel beter onderzoek zijn. Maar dat is etisch niet verantwoord om een 'proef' te doen op zo'n grote groep.
Dat hebben ze dus gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja dat is waar. Ze houden gewoon eerst een kleine groep moeten doen. Dat het meteen landelijk moet terwijl het een experiment is kwalijk te noemen.
even om aan te geven dat er studies zijn gedaan en gedaan worden, deze studie staat in human vaccines van 20 mei 2009 (tis een voorpublicatie)quote:A pooled analysis of the safety of the human papillomavirus (HPV)-16/18 AS04-adjuvanted cervical cancer vaccine Cervarix() (GlaxoSmithKline) was performed in a cohort of almost 30,000 girls and women aged >/=10 years, 16,142 who received at least one dose of the HPV-16/18 vaccine and 13,811 who received one of three controls [Al(OH)(3) or hepatitis A vaccine (720 or 360 EU)]. Data are available for a total of 45,988 vaccine doses. Solicited local and general symptoms were recorded for 7 days after each dose. Serious adverse events (SAEs), pregnancies, medically significant conditions (MSCs) and new onset of chronic diseases (NOCDs), including new onset of autoimmune diseases (NOADs), were proactively monitored. Data were analyzed by vaccine group according to age (10-14, 15-25 and >25 years) and reporting period (Months 0-7, Months 7-12 and >Month 12). Rates of solicited local and general symptoms were higher in the HPV-16/18 vaccine group than in the control groups. However, compliance with the 3-dose schedule was high and did not differ between groups (93.4% for HPV-16/18 vaccine group versus 92.5% for pooled controls). No clinically relevant differences were seen between the HPV-16/18 vaccine and pooled control groups in rates of SAEs (2.8% versus 3.1%), MSCs (19.4% versus 21.4%), NOCDs (1.7% in both groups) or NOADs (0.4% versus 0.3%). Similarly, no differences in pregnancy outcomes or rates of withdrawals due to AEs or SAEs were observed between groups. In conclusion, analysis of this large database shows the HPV-16/18 AS04-adjuvanted cervical cancer vaccine to have a favorable safety profile in women of all ages.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |