Die vraag is min of meer ook al beantwoord hierboven. Persoonlijk vind ik van niet. Als na grondig onderzoek blijkt dat je gewoon opzettelijk bezig bent geweest met dit soort praktijken zie ik geen verschil. Maar misschien laat je je dan leiden door emoties en we zien dat het rechtssysteem hier anders werkt. Helaas zitten daar ook haken en ogen aan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Welk bericht doel je op? Ik kan in beide berichten de veelpleger er niet uithalen. (opgelost)
En met mijn vraag bedoel ik: vind je de door jou aangedragen remedie evenzo verdedigbaar als het een pedoseksueel betreft die maar 1 keer de fout in is gegaan?
Is het ookquote:Op woensdag 11 maart 2009 10:48 schreef RM-rf het volgende:
Hét daadwerkelijke probleem is nu juist veel genuanceerder en ingewikkelder.
Met 16 jarigen mag je volgens mij gewoon legaal seks hebben hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat die pubermeisjes tegenwoordig allemaal doen... dat zal me een worst wezen. Feit is dat jij als volwassene weet wat kan en niet kan, wat mag en niet mag. Lijkt me tegenwoordig algemeen bekend dat je dit soort 'risico's' loopt om "gelegenheidsdader" te worden![]()
Je kan ook gewoon je pik in je broek houden, want als je meerderjarig bent, weet je gewoon dat je geflest kan worden. Hoe krom het ook is en klinkt. Het is een groot en grijs gebied, iemand die herhaaldelijk zijn pik loslaat op diverse 14-jarigen, al dan niet met instemming, weet dondersgoed wat hij doet. Iemand die 19 is en een relatie met een 16 jarige heeft... en verder niets met minderjarigen heeft of gedaan heeft, lijkt toch een ander geval, ook al is ze minderjarig. Volgens de wet ben je echter nog steeds strafbaar.
[..]
Ik reageerde dan op het bericht, waar het specifiek als veelpleger werd genoemd.
Wat bedoel jij met je vraag?
Kun je dan ook 'per ongeluk' bezig zijn geweest met dit soort praktijkenquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:49 schreef Frutsel het volgende:
Als na grondig onderzoek blijkt dat je gewoon opzettelijk bezig bent geweest met dit soort praktijken zie ik geen verschil.
Ik welquote:Wat haar zelf hiertoe drijft weet ik niet
Ja sorry hoor, maar nu ben jij toch echt zelf aan t beweren dat veroordeeld zijn betekent dat je ook schuldig bent. Dat heb IK nooit beweerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar jij moet nu alleen nog even aangeven wanneer je schuldig bevonden bent want daarnet zei je nog dat veroordeelt niet schuldig hoeft te betekenen en nu kom je weer met veroordeelde aan. Weet je het zelf nog?
Hier woont een VEROORDEELDE pedoseksueel in de straat. Iedereen weet dat hij veroordeeld is, en er is nooit iets aan de hand. Maar goed, die man gedraagt zich verder als een normale burger. Staat zich niet voor het raam af te rukken en zo. Dat kan schelen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zolang er geen kinderen in de buurt wonen maakt het niet uit mee. Maar ik zou geen pedo in de buurt van mijn kinderen willen later...
Hé, ik heb nog een leven naast Fok. Dat jij dat niet hebt, kan ik niks aan doen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
GIA waar ben je nou met je antwoorden? Wordt het te heet onder je voeten?
Niet als volwassene, dacht ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 11:58 schreef MoonCore het volgende:
[..]
Met 16 jarigen mag je volgens mij gewoon legaal seks hebben hoor.
Klopt. Ben het helemaal met je eens. Maar daarom vind ik ook dat het goed is als de buurt op de hoogte is van het feit dat zo iemand er woont, zodat een nieuwe gelegenheid voorkomen kan worden.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
lees mn post nog eens ...
ik stel nergens dat het niet strafbaar is, integendeel.. het is erg goed dat tegen dat soort strafdaden opgetreden wordt, vervolging voor daders ...
Waar ik over postte, was de vraag wat dan de strafmaat zou moeten zijn en ik poogde duidelijk te maken dat de vaststelling van en eventuele strafmaat in veel gevalen heul niet die simplistsiche 'yvonne-van-hertum'-norm kent waarin iedereen die een eerste veroordeling voor 'ontucht-met-minderjarigen' krijgt gelijk al een pedofiele veelpleger is die de rest van zn leven achter tralies moet en volgens haar 'ieder recht verloren heeft'...
Hét daadwerkelijke probleem is nu juist veel genuanceerder en ingewikkelder.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier woont een VEROORDEELDE pedoseksueel in de straat. Iedereen weet dat hij veroordeeld is, en er is nooit iets aan de hand. Maar goed, die man gedraagt zich verder als een normale burger. Staat zich niet voor het raam af te rukken en zo. Dat kan schelen, natuurlijk.
Dat weet ik niet, kan zijn. 't Is overigens mijn buurman niet, gelukkig niet. Hij woont pakweg 30 huizen verderop. Maar wat iemand in zijn achterkamertje doet, moet hij zelf weten. Er worden dan geen kinderen mee geconfronteerd. Zolang hij de kinderen in de buurt met rust laat, kan hij hier gewoon wonen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sorry hoor maar door je posting denk ik gelijk dat een *niet normale pedosexueel* zijn pc voor het raam zet en lekker met de gordijnen open gaat zitten rukken.
Je buurman doet het dus in zijn achterkamertje?
Maar het dan wel een goed idee vinden dat ze met naam en adres aan de schandpaal genageld worden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar nu ben jij toch echt zelf aan t beweren dat veroordeeld zijn betekent dat je ook schuldig bent. Dat heb IK nooit beweerd.
Wanneer je Yvonne van Hertum haar gang laat gaan en zal het veelvuldig voorkomen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij vindt het serieus minder erg wanneer een kind verkracht wordt, dan wanneer iemand bij vergissing in elkaar geslagen wordt?
Hoe vaak komt dat laatste voor? Als deze gegevens, met een duidelijke foto, verspreid mogen worden, is vergissen zo goed als uitgesloten. Maar omdat deze mensen zogenaamd beschermd moeten worden, worden er gegevens verspreid die inderdaad op jan en alleman kunnen slaan.
En nog even voor de goede orde: ik heb het uitsluitend over VEROORDEELDE pedoseksuelen.
Lees eens goed! Is dat zo moeilijk? Ik ben niet voor dergelijke websites, alleen voor heel ernstige gevallen. Voor lichte gevallen, gelegenheidsfrummelaars, vind ik het genoeg als de buurt het weet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Maar het dan wel een goed idee vinden dat ze met naam en adres aan de schandpaal genageld worden?
Welnee. Trouwens, als het alleen om die zware gevallen, kinderverkrachters, moordenaars, gaat, vind ik het niet eens erg. Die zouden, ook in hun eigenbelang, gewoon vast moeten zitten, de rest van hun leven.quote:Wanneer je Yvonne van Hertum haar gang laat gaan en zal het veelvuldig voorkomen.
Maar goed mensen die dit soort vergelijkingen maken..
Feit is dat je op zo'n moment idd strafbaar bent .. voor het hebben van seks met minderjarigen ..quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat die pubermeisjes tegenwoordig allemaal doen... dat zal me een worst wezen. Feit is dat jij als volwassene weet wat kan en niet kan, wat mag en niet mag. Lijkt me tegenwoordig algemeen bekend dat je dit soort 'risico's' loopt om "gelegenheidsdader" te worden![]()
Je kan ook gewoon je pik in je broek houden, want als je meerderjarig bent, weet je gewoon dat je geflest kan worden. Hoe krom het ook is en klinkt. Het is een groot en grijs gebied, iemand die herhaaldelijk zijn pik loslaat op diverse 14-jarigen, al dan niet met instemming, weet dondersgoed wat hij doet. Iemand die 19 is en een relatie met een 16 jarige heeft... en verder niets met minderjarigen heeft of gedaan heeft, lijkt toch een ander geval, ook al is ze minderjarig. Volgens de wet ben je echter nog steeds strafbaar.
Nee maar ik vroeg dus wanneer iemand in jou ogen schuldig is....dus ...wanneer?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar nu ben jij toch echt zelf aan t beweren dat veroordeeld zijn betekent dat je ook schuldig bent. Dat heb IK nooit beweerd.
Dit is nu het zoveelste topic over dit onderwerp waarin ik jou heb zien reageren.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Lees eens goed! Is dat zo moeilijk? Ik ben niet voor dergelijke websites, alleen voor heel ernstige gevallen. Voor lichte gevallen, gelegenheidsfrummelaars, vind ik het genoeg als de buurt het weet.
Nee dan is het "welnee". Maar dat weet jij helemaal niet, dat zeg je maar. Er is al iemand vermoord op grond omdat zijn naam op die website van YvH stond.quote:Welnee. Trouwens, als het alleen om die zware gevallen, kinderverkrachters, moordenaars, gaat, vind ik het niet eens erg. Die zouden, ook in hun eigenbelang, gewoon vast moeten zitten, de rest van hun leven.
Een vergissing op zo'n website van zware gevallen is zeker menselijk? Liever teveel mensen beschuldigen, zolang er maar gewaarschuwd wordt voor de zware gevallen?quote:Jij vindt het serieus minder erg wanneer een kind verkracht wordt, dan wanneer iemand bij vergissing in elkaar geslagen wordt?
Ze reageert wel meer niet op haar eigen uitspraken. Ik zit al 24 uur te wachten over hoe zij kan aantonen wanneer iemand schuldig is, ik denk dat ik eerder op de maan zit dan dat ik een antwoord heb :Bquote:Op woensdag 11 maart 2009 15:19 schreef Stali het volgende:
[..]Je reageert nu ook niet meer op je eigen boute uitspraak he?
Zo te zien hebben sommigen geen fut meer om hun eigen onwaarheden te verdedigen,......en dat terwijl ik zo graag wil weten hoe je kunt beoordelen of iemand schuldig is of niet........quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ze reageert wel meer niet op haar eigen uitspraken. Ik zit al 24 uur te wachten over hoe zij kan aantonen wanneer iemand schuldig is, ik denk dat ik eerder op de maan zit dan dat ik een antwoord heb :B
iemand is schuldig als hij het daadwerkelijk gedaan heeft. Iemand is veroordeeld als hij veroordeeld is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ze reageert wel meer niet op haar eigen uitspraken. Ik zit al 24 uur te wachten over hoe zij kan aantonen wanneer iemand schuldig is, ik denk dat ik eerder op de maan zit dan dat ik een antwoord heb :B
Nou vlug, eentje nog.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
@Gia
Hoe zit het met die draaideurcriminelen dan? Na 40 keer oppakken lopen ze ook nog steeds vrij rond.
Analyseren? Ik stelde je een paar vragen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef Gia het volgende:
[..]
@ Stali: Op mensen die mij menen te moeten analyseren op grond van mijn mening en daarmee meteen kunnen vaststellen hoe ik mijn kinderen opvoedt, ga ik sowieso al niet in.
Ja, ga maar gauw.quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:37 schreef Gia het volgende:
Zal me hier even afmelden, want ik ga weer offline, waarschijnlijk tot morgenmiddag.
Zo goed?
Mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij mogen niet terugkomen in deze maatschappij.... daarvoor hebben we een officiele instantie en de rechtbank zal dat duidelijk onderzoeken en indien er grond is iemand TBS geven, waarna deze TBS pas opgeheven kan worden als er geen direkt gevaar meer bestaat, volgens mensen die expert daarin zijn (hoeveel kritiek je verder ook op dat systeem kan hebben, het bestaat wel)quote:Op donderdag 12 maart 2009 12:33 schreef Gia het volgende:
Dat soort mensen zijn duidelijk schuldig. Dat soort mensen mogen niet meer terug in de maatschappij. Zowel? Dan moet de maatschappij voor hen gewaarschuwd worden.
En als een officiele instantie dit doet, dan hoeft zo'n YvH dat niet. En is de kans op vergissingen ook veel kleiner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |