Neequote:Op woensdag 25 maart 2009 21:37 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Hij is nog steeds bullish commodities, ben jij dat ook?
Erg goed stukje. Beetje triest zoals Gordon Brown het weglacht...quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:30 schreef Perrin het volgende:
Gordon Brown krijgt ervan langs in het Europarlement:
Elke amerkaanse bankier heeft een paar jonge scharrels en veel geld. Als dat de criteria zijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij heeft wel veel geld en een jongere vrouw dus wat mij betreft is hij geloofwaardig
Same here. Alhoewel ik wel denk dat commodities nog steeds in een bulltrend zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee
Maar dat maakt hem voor mij niet minder geloofwaardig. Hij heeft natuurlijk wel iets bewezen, dus ik respecteer wat hij zegt en luister goed naar zijn argumenten. Maar uiteindelijk heb ik m'n eigen mening.
Leuke tip hahaquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:38 schreef MoltiSanti het volgende:
De nieuwste South Park had de krediet crisis als thema deze keer.
Aanradertje, bovendien werd alles nog een keer in jip en janneke taal uitgelegd aan de hand van het ruilen van een keukengadget
[ afbeelding ]
Dit is best netjes. De geldgroei bereikte in 2007 dacht ik een record van 12%. Nu is het 5,9%, redelijk in lijn met de 4,5% doelstelling.quote:[b]Geldhoeveelheid eurozone sneller gestegen dan verwacht
26-03-2009 10:02:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De aangepaste geldhoeveelheid M3 in de eurozone is in februari met 5,9% gestegen ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Dit heeft de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag bekendgemaakt.
Vooraf geraadpleegde economen gingen uit van een stijging van de geldhoeveelheid met 5,5%.
In de drie maanden tot en met februari 2009 bedroeg de groei gemiddeld 6,5%, tegen een groei van 7,0% in de voorgaande driemaandsperiode.
Als de geldhoeveelheid te hard groeit kan dat duiden op toenemend inflatiegevaar wat van invloed kan zijn op de rentepolitiek van de Europese Centrale Bank (ECB). De referentiewaarde voor de geldgroei is 4,5%.
tofquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:38 schreef MoltiSanti het volgende:
Aanradertje, bovendien werd alles nog een keer in jip en janneke taal uitgelegd aan de hand van het ruilen van een keukengadget
[ afbeelding ]
BWAHAHAquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:38 schreef MoltiSanti het volgende:
[ afbeelding ]
Als er een sucker is (in dit geval de FED) die die dingen boven marktwaarde wil kopen dan is er natuurlijk een onbeperkt aanbod. Maar op het moment dat de sucker ophoudt met kopen gaan de prijzen gewoon weer terug naar normaal.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:31 schreef pberends het volgende:
Obligatieveiling
Treasuries lagen voor de vijfde dag op rij onder druk. De yield op de ten year note steeg 12 basispunten tot 2,77%. Het ministerie van financiën moest bij een uitgifte van nieuw papier een hogere yield toestaan dan werd aangenomen. Het effect van de aankondiging van de Federal Reserve om staatsobligaties op te kopen lijkt al weer uitgewerkt.
Zeker, dan gaan de prijzen weer terug naar normaal. Echter, het punt was juist dat ze wilden dat de rente naar beneden ging en dat is bij voorbaat kansloos naar mijn idee. Of ze moeten voortijdig stoppen en de prijzen gaan weer terug naar normaal en ze schieten er niks mee op omdat het geld niet in de economie terecht is gekomen... of ze gaan door tot het bittere einde en hebben uiteindelijk alle staatsobligaties in handen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als er een sucker is (in dit geval de FED) die die dingen boven marktwaarde wil kopen dan is er natuurlijk een onbeperkt aanbod. Maar op het moment dat de sucker ophoudt met kopen gaan de prijzen gewoon weer terug naar normaal.
Naar mijn idee ook.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:18 schreef Llotyhy het volgende:
Echter, het punt was juist dat ze wilden dat de rente naar beneden ging en dat is bij voorbaat kansloos naar mijn idee.
Nee, het waren de hebzuchtige bankiers en hedgfunds.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:09 schreef pberends het volgende:
Was het probleem niet veroorzaakt door kunstmatig lage rentes?
Ik neem aan dat dit ironisch bedoeld is?quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, het waren de hebzuchtige bankiers en hedgfunds.
Gebrek aan regulatie in de vrije markt.
Chinezen die teveel geld uitlenen.
Ach, dat is maar 2000 euro per Nederlander... Alleen al door Fortisquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:08 schreef pberends het volgende:
Miljardenverlies Fortis Bank Nederland
Dus het Fortis grapje kost ons al 34 miljard? Bos heeft de Belgen dik 16 miljard gegeven voor een bedrijf dat 0 waard was.
Het is hetgeen overheden en veel media de mensen willen doen geloven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit ironisch bedoeld is?
But where did they get the alcohol?quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, het waren de hebzuchtige bankiers en hedgfunds.
Gebrek aan regulatie in de vrije markt.
Dan wordt het lekker ruim leven. Niemand huurt nog want iedereen kraakt. Buitenlanders vertrekken natuurlijk als eerste (geen binding met NL), dus geen criminaliteit meer. Files zijn zo goed als opgelost.. etc etcquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, dat is maar 2000 euro per Nederlander... Alleen al door Fortis![]()
Wat nu, als iedereen Nederland ontvlucht vanwege de schuld waarmee we langzamerhand opgezadeld worden en er over 10 jaar nog maar 8 miljoen inwoners zijn?
quote:do 26 mrt 2009, 13:42 Amerikaanse economie krimpt 6,3 procent WASHINGTON (AFN) - De Amerikaanse economie is in het vierde kwartaal van vorig jaar gekrompen met 6,3 procent op jaarbasis. Dat is de sterkste krimp sinds het eerste kwartaal van 1982. Dat blijkt uit definitieve cijfers die donderdag door het Amerikaanse ministerie van Handel werden gepubliceerd.
In een tweede raming eind februari werd nog een krimp gemeld van 6,2 procent. Analisten voorspelden in doorsnee een krimp van 6,5 procent op jaarbasis.
Over heel 2008 groeide de Amerikaanse economie nog met 1,1 procent. Dat was de zwakste groei sinds 2001. Een jaar eerder groeide ’s werelds grootste economie nog met 2 procent.
Dat snap ik, maar het is onzin. "De rente" is geen entiteit die je de schuld in de schoenen kunt schuiven.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:40 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Het is hetgeen overheden en veel media de mensen willen doen geloven.
En het is ironisch bedoeld ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |