Gast, de Maassilo rockt.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Agorias het volgende:
het was het event Crazy, Sexy, Cool in de Maassilo.
Alleen geweest toen het nog Now & Wow was toen was het nog wel leuk eigenlijk samen met Off Corso eigenlijk de 2 leuke zakenquote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Agorias het volgende:
quote:Op zondag 8 maart 2009 15:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mensen die naar Crazy, Sexy, Cool gaan en dan iets anders dan beschreven in de OP verwachten
En datquote:Op zondag 8 maart 2009 15:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
Mensen die naar Crazy, Sexy, Cool gaan en dan iets anders dan beschreven in de OP verwachten
Naja, Now&Wow/Maassilo was al niet echt chiquequote:Op zondag 8 maart 2009 15:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Alleen geweest toen het nog Now & Wow was toen was het nog wel leuk eigenlijk samen met Off Corso eigenlijk de 2 leuke zakenMaarja het verpaupert opzich wel
![]()
De maassilo kom je dan ook alleen als je wil schietenquote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Agorias het volgende:
Mja vergeleken met de andere zaken in Rotterdam....quote:Op zondag 8 maart 2009 15:08 schreef Boor-rat het volgende:
[..]
Naja, Now&Wow/Maassilo was al niet echt chique
Dat dusquote:Op zondag 8 maart 2009 15:05 schreef WHATSHESAID het volgende:
quote:
So truequote:Op zondag 8 maart 2009 15:56 schreef Agorias het volgende:
Ik klaag over Rotterdam omdat het gewoon een uitstralingloze stad is. Rotterdam zal zich nooit kunnen meten met gezellige steden zoals DelftBreda
Zwolle
quote:Op zondag 8 maart 2009 16:00 schreef Lord_Cardigan het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
ROTTERDAM
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
veruit de mooiste stad van nederland.
60 jaar geleden wel.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:00 schreef Lord_Cardigan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
ROTTERDAM
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nouja je kan moeilijk zeggen dat het centrum ook maar redelijk wat sfeer uitstraalt.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:00 schreef Lord_Cardigan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
ROTTERDAM
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig niet. Museumsteden hebben we al genoeg.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:56 schreef Agorias het volgende:
Ik klaag over Rotterdam omdat het gewoon een uitstralingloze stad is. Rotterdam zal zich nooit kunnen meten met gezellige steden plaatsjes zoals DelftBreda
Zwolle
gister was dan ook enorm goed en foutquote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar ben je heen geweest danIk heb me prima vermaakt gister
Als TS naar Hollywood is geweest heeft ie een terechte klacht, maar totaal geen recht van spreken
En toch is het idee wel relax dat j niet met je sleutels enz de hele tijd bij je zitquote:Op zondag 8 maart 2009 16:26 schreef LockonStratos het volgende:
Kluisjes in een discotheek
WTF het is geen Ikea
Want dat verpest de D&G lijn van je broek?quote:Op zondag 8 maart 2009 16:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En toch is het idee wel relax dat j niet met je sleutels enz de hele tijd bij je zit
Muwoa sleutelbos, portemonnee telefoon ipod , toch liever zo weinig mogelijk in m'n zakkenquote:Op zondag 8 maart 2009 16:29 schreef Metatron het volgende:
[..]
Want dat verpest de D&G lijn van je broek?
Parkzichtquote:Op zondag 8 maart 2009 16:26 schreef IJsblock het volgende:
Energiehal FTW.
Parkzicht
Zo, en nu weer terug naar 2009.
Deelder - Pleuris Amsterdamquote:Op zondag 8 maart 2009 16:37 schreef LostFormat het volgende:
Amsterdam, daar heb je pas kapsones.
Vind juist dat dat in Rotterdam reuze meevalt.
Fucking faler, je durft niet eens je woonplaats te vermelden.quote:
Eens.quote:
1x radenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Fucking faler, je durft niet eens je woonplaats te vermelden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, want 1 keer per jaar Kauniegiennedag en een gay-parade kan zich ook echt meten metquote:Op zondag 8 maart 2009 17:13 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Eens.Dat hele begrip 'randstad' komt mij de strot uit, vooral met die kutdorpen als rotterdam en den haag die daardoor denken dat ze zich kunnen meten met Amsterdam.
Amazing Stroopwafelsquote:Op zondag 8 maart 2009 17:09 schreef IJsblock het volgende:
Sitting on a highway in a broken van
Thinking of you again
Guess I have to hitch hike to the station
With every step I see your face
Like a mirror looking back at me
Saying you're the only one
Making me feel I could survive
I'm so glad to be alive
Nowhere to run and not a guitar to play
Messed up inside and it's been raining allday
Since you went away
Manhattan Island Serenade
Ik zit hier op de snelweg met een lege tank
Regen klettert op het dak
Ik zal nu wel naar huis toe moeten liften
Ik denk aan jou bij elke stap
In de verte blijft de Transit staan
Ik kom nooit meer van je los
Ik zie de Caltex in de nevel
Olievlekken op de Maas
Ik loop wel door maar ik kan nergens heen
'T regent nog steeds en ik voel me zo alleen
Nu 'k je nooit meer zie
Oude Maasweg kwart voor drie
Puuuure poezie, hier kan Jules Deelder bijna niet tegenop!
Nationaal Monument ...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:19 schreef J.Herrer het volgende:
Altijd als ik die winkelstraat zie springen de tranen uit mn ogen... van het lachen
Wel de hele stad volgooien met 'hoog'bouw, maar opknappen komt niet in het R'damse woordenboek voor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt wel een fuckin favela
En nu?quote:
Het gaat toch om de stad, idioot.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ja, want 1 keer per jaar Kauniegiennedag en een gay-parade kan zich ook echt meten met
- zomercanaval
- danceparade
- City Racing
- Internationaal Film Festival
- North Sea Jazz
Om maar een paar dingen te noemen.
Precies, en Rotterdam is een stad waar wat gebeurt, in plaats van een openluchtmuseum waar mensen in rondlopen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:23 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Het gaat toch om de stad, idioot.Komt ie aanzetten met een paar evenementen.
![]()
Die was al vermeldquote:
Waar wat gebeurt? Laat me niet lachen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:26 schreef Metatron het volgende:
[..]
Precies, en Rotterdam is een stad waar wat gebeurt, in plaats van een openluchtmuseum waar mensen in rondlopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Amsterdam, ik kom er graag, maar de illusie die veel Amsterdammers koesteren dat A'dam 'the one and only place to be' is, kan ik echt niet plaatsen.
*wijst naar lijstje*quote:Op zondag 8 maart 2009 17:29 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Waar wat gebeurt? Laat me niet lachen.Hoe kom je op het idiote idee dat er in rotterdam meer zou gebeuren?
Ja, maar luister, nu ben je weer allemaal bullshit-evenementen aan het opnoemen die mij en velen met mij totaal niet boeien.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:31 schreef Metatron het volgende:
[..]
*wijst naar lijstje*
Oh, Red Bull Air Race helemaal vergeten.
En Wereldhavendagen natuurlijk.
Rotterdam en Amsterdam kun je echt absoluut niet met mekaar vergelijken ten eerste: de mentaliteit.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:29 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Waar wat gebeurt? Laat me niet lachen.Hoe kom je op het idiote idee dat er in rotterdam meer zou gebeuren?
Sssst. Dadelijk zitten alle toffe kroegen vol met breezersquote:Op zondag 8 maart 2009 17:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Gisteren was Museumnacht. Dan moet je gewoon lekker de Witte de With induiken, niet naar de Maassilo
Komt ie weer met die evenementenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:31 schreef Metatron het volgende:
[..]
*wijst naar lijstje*
Oh, Red Bull Air Race helemaal vergeten.
En Wereldhavendagen natuurlijk.
*zucht*quote:Op zondag 8 maart 2009 17:39 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Komt ie weer met die evenementenfaalhaas
Jonge iemand vraagt je wat er nog meer gebeurt in Rotterdam behalve die lijst van evenementen die je opsomde, en vervolgens kom je weer met die evenementen aankakkenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:40 schreef Metatron het volgende:
[..]
*zucht*
Ga jij nou maar fijn in je openluchtmuseum zitten.
Denk dat ik het hier wel mee eens ben, alleen het muziek-gedeelte is wel heel erg zwart-wit natuurlijk (misschien dat het in '94 opging, nu in elk geval niet meer).quote:Op zondag 8 maart 2009 17:34 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Rotterdam en Amsterdam kun je echt absoluut niet met mekaar vergelijken ten eerste: de mentaliteit.
Een Rotterdammer is het type "muil houwen en doorwerken" en een Amsterdammer is wat makkelijker, wat niet af is komt morgen wel (noord-zuidlijn?).
Rotterdam is de havenstad, Amsterdam de grachtengordel.
Rotterdam is introverter, vrijdag na het werk een biertje met maten in de kroeg, Amsterdammers gaan echt vanaf donderdag al stappen tot het weer licht is.
Muziek: Rotterdam is hakken, Amsterdam is clubben.
quote:
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:47 schreef Seam het volgende:
[..]
Enige goede in Rotterdam is het IFFR de trein richting Amsterdam
Eh, nee, dat was niet de vraag. 'Het gaat om de stad'. Ik vind dat de evenementen in Rotterdam een essentieel onderdeel van de stad zijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:46 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Jonge iemand vraagt je wat er nog meer gebeurt in Rotterdam behalve die lijst van evenementen die je opsomde, en vervolgens kom je weer met die evenementen aankakken![]()
![]()
Leuk hoor, die evenementen.. maar de vraag was wat Rotterdam (centrum) zo speciaal maakt ivm de Amsterdamse binnenstad
Nogmaals: In Rotterdam gebeurt wat dat betreft tenminste wat. In een stadscentrum op een terrasje of in een kroeg hangen kan ik in elke plaats met meer dan 10 inwoners. In een grotere plaats zal hooguit de keus groter zijn.quote:(En kom aub niet weer met zo'n lijstje evenementen)
quote:Op zondag 8 maart 2009 18:01 schreef DrPwn het volgende:
ik woon al 24 jaar in nederland maar heb nog nooit de behoefte gehad om rotterdam te bezoeken en zal waarschijnlijk sterven zonder het gezien te hebben
en die uitspraak is zo oud als de weg naar Kralingenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:50 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Enige goede in Rotterdam is de trein richting Amsterdam
Denk niet dat er 1 Rotterdammer is die dat wat interesseertquote:Op zondag 8 maart 2009 18:01 schreef DrPwn het volgende:
ik woon al 24 jaar in nederland maar heb nog nooit de behoefte gehad om rotterdam te bezoeken en zal waarschijnlijk sterven zonder het gezien te hebben
Ga je snel sterven?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:01 schreef DrPwn het volgende:
Ah gij zijt tilburger?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:10 schreef Stekelbees het volgende:
Rotterdam ;D
Wat een verneukte kankerstad is dat zeg, nondeju. Blegh.
welke?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Ik ben gisteren in de Irish pub in Rotterdam geweest, prima toeven daarGrote bieren, aardige mensen/relaxte sfeer, livemuziek. Prima
Dat mensen daar kunnen wonen is mij een raadselquote:Op zondag 8 maart 2009 18:10 schreef Stekelbees het volgende:
Rotterdam ;D
Wat een verneukte kankerstad is dat zeg, nondeju. Blegh.
Zo zou ik die foto's van Amsterdam niet willen noemen.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Provenierssingel, oude haven, gebied tussen het Park en de Erasmus in, daar kan je ook van die standaard huisje-straatje-water plaatjes maken
lijnbaan is een monument. mag niet verbouwd worden. en terechtquote:Op zondag 8 maart 2009 17:22 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
En nu?
Nationaal monument ademt al meer sfeer uit dan de hele Rotterdomse binnenstad
Neemt niet weg dat het een van de meest sfeerloze stukjes Rotterdam is. 't Zal best prachtig en uniek geweest zijn in de tijd dat het gebouwd werd, maar ik kom er niet graag.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
lijnbaan is een monument. mag niet verbouwd worden. en terecht
Echt waar?quote:Op zondag 8 maart 2009 18:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
lijnbaan is een monument. mag niet verbouwd worden. en terecht
quote:Op zondag 8 maart 2009 18:44 schreef IJsblock het volgende:
Ongeneerde reistip: neem de A4 richting Den Haag, ga de A13 op richting Rotterdam en volg dan "Dordrecht-Breda" bij het kleinpolderplein, doe dit savonds, als het goed donker is.
Op een gegeven moment kun je 2 dingen doen: ga de Brienenoord over, of pak afslag centrum.
Ik ga niet vertellen hoe het is, maar je zult toch onder de indruk zijn van de Skyline.
Geen idee, eentje met een paar zaaltjes wel. Moest 2,50 entree betalen omdat er livemuziek was. Hadden ook een apart rookhok. En er tegenover zat volgens mij wel een chique club.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
welke?paddy's , o ' sheas of nog een andere?
Alleen de omgeving moet nog wat gerenoveerd wordenquote:Op zondag 8 maart 2009 19:21 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ahh de red apple is zoveel mooier in het echie!
[ [url= afbeelding]http://i41.tinypic.com/2m2fcq8.jpg]afbeelding[/url][/url] ]
(foto gepikt van iemand van skyscrapercity)
paddy murphysquote:Op zondag 8 maart 2009 19:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee, eentje met een paar zaaltjes wel. Moest 2,50 entree betalen omdat er livemuziek was. Hadden ook een apart rookhok. En er tegenover zat volgens mij wel een chique club.
waar zijn de zeilboten en het water gebleven?quote:Op zondag 8 maart 2009 19:21 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ahh de red apple is zoveel mooier in het echie!
[ afbeelding ]
(foto gepikt van iemand van skyscrapercity)
al tijden geen aanlegplaatsen daar. wel de kunstacademie aan de overkant (vanwaar ze overigens de gevel van het kPN gebouw vandaan kunnen besturenquote:http://www.top010.nl/assets/images/RedApple_220907_2.jpg
Veel van het laatste denk ik. Wat dat betreft benijd ik Amsterdammers ook totaal niet: Elke boerenfamilie uit Geenleven a/d Sloot meent z'n vrijgezellenfeest in Amsterdam te moeten vieren. Ik zou er knap sjaggereinig van worden als m'n stamkroeg om de haverklap volloopt met dat soort kinkels.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zitten er op Fok zoveel Amsterdammers of zijn het van die provincie mannetjes die Amsterdam helemaal geweldig vinden?
Erger nog: In de Arena: "Schubbekutteveen-Jipsingboerhosselkanaal groet Ajax".......quote:Op zondag 8 maart 2009 20:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Veel van het laatste denk ik. Wat dat betreft benijd ik Amsterdammers ook totaal niet: Elke boerenfamilie uit Geenleven a/d Sloot meent z'n vrijgezellenfeest in Amsterdam te moeten vieren. Ik zou er knap sjaggereinig van worden als m'n stamkroeg om de haverklap volloopt met dat soort kinkels.
Mwah, denk meer dat het door het mentaliteitsverschiltussen r'dammers en a'dammers komt.quote:Op zondag 8 maart 2009 20:01 schreef MrX1982 het volgende:
Zitten er op Fok zoveel Amsterdammers of zijn het van die provincie mannetjes die Amsterdam helemaal geweldig vinden?
quote:
Amsterdam is een fraaie stad maar wel heel erg toeristisch en op Koninginnedag als de gehele provincie leegloopt om op het museumplein te gaan staan kan je als Amsterdammer de stad beter ontvluchten. Misschien een dagje naar de provinciequote:Op zondag 8 maart 2009 20:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Veel van het laatste denk ik. Wat dat betreft benijd ik Amsterdammers ook totaal niet: Elke boerenfamilie uit Geenleven a/d Sloot meent z'n vrijgezellenfeest in Amsterdam te moeten vieren. Ik zou er knap sjaggereinig van worden als m'n stamkroeg om de haverklap volloopt met dat soort kinkels.
quote:
Wat doe je dan ook op een vuilstortplaatsquote:Op zondag 8 maart 2009 21:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kom wel vaker in amsterdam (helaas..) en de laatste keer dat ik er was stond ik tot aan m'n knieen in de vuilniszakken
Tja, als je definitie van sfeer zo smal is dat europese steegjes, grachtjes, oude gebouwen slechts sfeer is, dan niet. Rotterdam straalt iets uit wat in weinig delen van de wereld te vinden is, en daarom misschien onwennig is. Ook is die sfeer niet altijd positief, correct. Het is rauw.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:04 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja je kan moeilijk zeggen dat het centrum ook maar redelijk wat sfeer uitstraalt.
Was gewoon een normale straat...quote:Op zondag 8 maart 2009 21:10 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Wat doe je dan ook op een vuilstortplaats
Ach ja, denk je dat Rotterdam zo schoon is met dat vieze Botlek-gebied en al die havens enzoquote:
Er liggen iig geen vuilniszakken op straatquote:Op zondag 8 maart 2009 22:03 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ach ja, denk je dat Rotterdam zo schoon is met dat vieze Botlek-gebied en al die havens enzo
Kan alleen voorstellen dat de stad zielloos, saai en kill is, als je er zonder vrienden komtquote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef moonmovies het volgende:
Terechte klacht...
Rotterdam, meest verpauperd stad van Nederland [ afbeelding ]
Zielloze, saaie, kille, koude kutstad...
Eindhoven
Amsterdam
Absoluut niet. Ja, er zijn wel wijken die een flinke impuls kunnen gebruiken, maar er wordt hier ook heel veel gedaan. Denk aan Noordereiland, kop van Zuid, Oude haven. De oude havengebieden die tegen het centrum aan liggen worden in rap tempo aangepakt.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef moonmovies het volgende:
Terechte klacht...
Rotterdam, meest verpauperd stad van Nederland [ afbeelding ]
Mwah, het na de oorlog (rap)opgetrokken nieuwe centrum kun je een betonnen jungle noemen, maar zelfs daar zijn mooie plekken. En de ring om het centrum heen, zeker aan de noordkant stikt van de mooie plekken. (Blijdorp bijvoorbeeld) Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.quote:Zielloze, saaie, kille, koude kutstad...
Ik heb ruim 10 jaar in Eindhoven gewoond, vlak tegen het centrum aan, en ik zou echt niet meer terug willen. Klein en bekrompen. En alle toffe kroegen op het Stratumseind zijn langzaamaan ook al weg. Ook daar heerst de middelmatigheid. En maar krampachtig die zondagssluiting vasthouden. Kom op zeg, als inmiddels 5e stad van Nederland is nog steeds alles dicht, op 1 zondag in de maand na. Avondwinkels? zijn die er nu inmiddels?quote:Eindhoven
Amsterdam
Ik had met een collega besloten dat we uit medelijden met Amsterdammers de oude metro's die op de RR rijden (een net iets ouder/ander type als op de Calandlijn) maar aan Amsterdam moeten doneren. Is een hele vooruitgang voor ze.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ja, er zijn wel wijken die een flinke impuls kunnen gebruiken, maar er wordt hier ook heel veel gedaan. Denk aan Noordereiland, kop van Zuid, Oude haven. De oude havengebieden die tegen het centrum aan liggen worden in rap tempo aangepakt.
[..]
Mwah, het na de oorlog (rap)opgetrokken nieuwe centrum kun je een betonnen jungle noemen, maar zelfs daar zijn mooie plekken. En de ring om het centrum heen, zeker aan de noordkant stikt van de mooie plekken. (Blijdorp bijvoorbeeld) Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in Eindhoven gewoond, vlak tegen het centrum aan, en ik zou echt niet meer terug willen. Klein en bekrompen. En alle toffe kroegen op het Stratumseind zijn langzaamaan ook al weg. Ook daar heerst de middelmatigheid. En maar krampachtig die zondagssluiting vasthouden. Kom op zeg, als inmiddels 5e stad van Nederland is nog steeds alles dicht, op 1 zondag in de maand na. Avondwinkels? zijn die er nu inmiddels?
Amsterdam is an sich niets mis mee, maar het is niet mijn stad. De mentaliteit trekt me niet. En al is het op zich leuk toeven in het centrum met al z'n pleintjes, toch mis ik iets. Het 'is er wat te doen' gevoel blijft een beetje steken op gezapig op een terrasje of in een kroeg zitten. Zelfs al is een 'dance parade' niet aan mij besteed, dat soort festivals geven wel wat sjeu in een centrum. En zeker in de zomer heb je in R'dam een sloot aan dat soort zaken.
Het is absoluut zo dat (voor mij i.i.g.) het in Rotterdam wat lastiger is om 'je weg' te vinden, maar uiteindelijk is het toch de 'doen!'-sfeer, de 'handen-uit-de-mouwen'-mentaliteit die ik heel erg waardeer hier. En ja, ook ik kanker op de eeuwige bouwputten, het aftandse materieel van de RET, het stadhuisplein met z'n overvloed aan house/hakkuh-barren. Maar ik ken ook de leuke plekken, de goede initiatieven.
Eensquote:Op zondag 8 maart 2009 23:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ja, er zijn wel wijken die een flinke impuls kunnen gebruiken, maar er wordt hier ook heel veel gedaan. Denk aan Noordereiland, kop van Zuid, Oude haven. De oude havengebieden die tegen het centrum aan liggen worden in rap tempo aangepakt.
[..]
Mwah, het na de oorlog (rap)opgetrokken nieuwe centrum kun je een betonnen jungle noemen, maar zelfs daar zijn mooie plekken. En de ring om het centrum heen, zeker aan de noordkant stikt van de mooie plekken. (Blijdorp bijvoorbeeld) Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.
[..]
Ik heb ruim 10 jaar in Eindhoven gewoond, vlak tegen het centrum aan, en ik zou echt niet meer terug willen. Klein en bekrompen. En alle toffe kroegen op het Stratumseind zijn langzaamaan ook al weg. Ook daar heerst de middelmatigheid. En maar krampachtig die zondagssluiting vasthouden. Kom op zeg, als inmiddels 5e stad van Nederland is nog steeds alles dicht, op 1 zondag in de maand na. Avondwinkels? zijn die er nu inmiddels?
Amsterdam is an sich niets mis mee, maar het is niet mijn stad. De mentaliteit trekt me niet. En al is het op zich leuk toeven in het centrum met al z'n pleintjes, toch mis ik iets. Het 'is er wat te doen' gevoel blijft een beetje steken op gezapig op een terrasje of in een kroeg zitten. Zelfs al is een 'dance parade' niet aan mij besteed, dat soort festivals geven wel wat sjeu in een centrum. En zeker in de zomer heb je in R'dam een sloot aan dat soort zaken.
Het is absoluut zo dat (voor mij i.i.g.) het in Rotterdam wat lastiger is om 'je weg' te vinden, maar uiteindelijk is het toch de 'doen!'-sfeer, de 'handen-uit-de-mouwen'-mentaliteit die ik heel erg waardeer hier. En ja, ook ik kanker op de eeuwige bouwputten, het aftandse materieel van de RET, het stadhuisplein met z'n overvloed aan house/hakkuh-barren. Maar ik ken ook de leuke plekken, de goede initiatieven.
idd. Den Haag is ook niet heul erg veel beter. Maaruh? Wat is er tegen bouwputten? zonder dat ook geen BOUWPUTTENFESTIVALquote:Op zondag 8 maart 2009 23:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had met een collega besloten dat we uit medelijden met Amsterdammers de oude metro's die op de RR rijden (een net iets ouder/ander type als op de Calandlijn) maar aan Amsterdam moeten doneren. Is een hele vooruitgang voor ze.
Dat is best grappigquote:Op maandag 9 maart 2009 00:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
idd. Den Haag is ook niet heul erg veel beter. Maaruh? Wat is er tegen bouwputten? zonder dat ook geen BOUWPUTTENFESTIVAL
Rotterdam zonder bouwputten is als Amsterdam zonder Vondelpark. Helemaal NIETS
Hier was 10 jaar geleden overigens ook echt sprake van, maar dit is om voor mij onduidelijke redenen afgeketst door het GVB.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had met een collega besloten dat we uit medelijden met Amsterdammers de oude metro's die op de RR rijden (een net iets ouder/ander type als op de Calandlijn) maar aan Amsterdam moeten doneren. Is een hele vooruitgang voor ze.
Oh, absoluut waar hoor. Alleen word je er zo af en toe een beeeeetje kriegel van als je zelfs als Rotterdammer die 2-3 keer in de week in het centrum komt, weer tegen een hek aan loopt/rijdt omdat de doorgaande wegen weer eens omgegooid zijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
idd. Den Haag is ook niet heul erg veel beter. Maaruh? Wat is er tegen bouwputten? zonder dat ook geen BOUWPUTTENFESTIVAL
Rotterdam zonder bouwputten is als Amsterdam zonder Vondelpark. Helemaal NIETS
Dat is inderdaad typisch Rotterdams,quote:Op maandag 9 maart 2009 00:05 schreef Koewam het volgende:
[..]
Hier was 10 jaar geleden overigens ook echt sprake van, maar dit is om voor mij onduidelijke redenen afgeketst door het GVB.
Maar ook weer typisch dat er weer allemaal Rotterdammers zijn die hun stad gaan verdedigen.
Omdat:quote:Op maandag 9 maart 2009 00:05 schreef Koewam het volgende:
Maar ook weer typisch dat er weer allemaal Rotterdammers zijn die hun stad gaan verdedigen.
quote:Die zielloze, kille, koude typering komt voornamelijk af van mensen die vanaf CS naar het zuiden kijken, en niet verder.
ga es doodquote:
Inderdaad laat de witte de withquote:Op maandag 9 maart 2009 00:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
nou... elke keer als ik het Kruisplein opfiets dan gaat er echt weer een vlammetje branden in mij .. en dat is echt niet omdat ik me de longen uit t lijf trap
quote:Op zondag 8 maart 2009 23:51 schreef Metatron het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kankertent.quote:
Delft en Breda ben ik nooit geweest, maar waarom noem je zwolle? Noem eens één leuk ding aan die sfeerloze kutstad.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:56 schreef Agorias het volgende:
Ik klaag over Rotterdam omdat het gewoon een uitstralingloze stad is. Rotterdam zal zich nooit kunnen meten met gezellige steden zoals DelftBreda
Zwolle
Helemaal mee eens, Rotterdam lelijk noemen en dan Delft als mooie stad noemenquote:Op maandag 9 maart 2009 09:18 schreef SuperMocio het volgende:
Delft is buiten de binnenstad en een stukje noord nou ook niet bepaald pittoresk. Mensen die Rotterdam lelijk en kil noemen moeten eens wat verder kijken dan de lijnbaan op koopzondag.
De stad leeft wel degelijk. Ga maar eens op een warme vrijdagavond naar de witte de with, de nieuwe binnenweg of naar de pannekoekstraat als dat je ding is.
Er zijn ook genoeg mooie plekken als je niet van moderne architectuur houdt, die kom je alleen niet tegen als je alleen maar voor de H&M komt.
Jezusquote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.
En uitgaan? ja, "leuke" tenten zoals hollywood en de baja-beach club, Dat "volk" wat daar komt haha. Nee daar moet je trots op zijn. En dan heb ik het nog geen eens over het klootjesvolk dat met bloed, moord en brand "hun club" feyenoord verdedigd tegen jan en alleman. Maar ja, das Rotterdam he, bloed en moord gebeurd daar vaker.
Rotterdam komt geen stap vooruit, mede te danken aan hun mentaliteit en denkvermogen die ze achtergelaten hebben tijdens die ene nacht ergens in de jaren 40.
Ha, Rotterdam, hadden de duitsers maar beter hun best gedaan
Rekenen is niet jouw sterkste vak hè? of is dat geschiedenis?quote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.
En uitgaan? ja, "leuke" tenten zoals hollywood en de baja-beach club, Dat "volk" wat daar komt haha. Nee daar moet je trots op zijn. En dan heb ik het nog geen eens over het klootjesvolk dat met bloed, moord en brand "hun club" feyenoord verdedigd tegen jan en alleman. Maar ja, das Rotterdam he, bloed en moord gebeurd daar vaker.
Rotterdam komt geen stap vooruit, mede te danken aan hun mentaliteit en denkvermogen die ze achtergelaten hebben tijdens die ene nacht ergens in de jaren 40.
Zo zie je maar, dat ze tóch de belangrijkste stad hebben gebombardeerdquote:Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef wise het volgende:
Eenschquote:
Of ze vonden gewoon de kans te groot zo'n pleurisboot vol duitsers te raken. Die hebben we hier gelukkig niet.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, dat ze tóch de belangrijkste stad hebben gebombardeerd
en Amsterdam links hebben laten liggen.
Want Amsterdam..wat valt daar nou te halen.
Je mist niks.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:28 schreef IQM het volgende:
Rotterdam!
Ik ben er nooit geweest. [ afbeelding ]
Je kan ook zeggen dat ze Germans Rotterdam te lelijk vonden en ze een kans hebben gegeven om het opnieuw op te bouwen. Helaas is het moderne Rotterdam nog lelijker gewordenquote:Op maandag 9 maart 2009 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oh, vandaar vond Anne Frank het zo leuk wonen in Amsterdam.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of ze vonden gewoon de kans te groot zo'n pleurisboot vol duitsers te raken. Die hebben we hier gelukkig niet.
De duitsers ons een kans geven?quote:Op maandag 9 maart 2009 13:40 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat ze Germans Rotterdam te lelijk vonden en ze een kans hebben gegeven om het opnieuw op te bouwen. Helaas is het moderne Rotterdam nog lelijker geworden
Ik zou er niet echt trots op zijn wanneer een stel nazi's die het land wil overnemen jouw stad paradijs op aarde vindt, maar goed: "Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d'r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto's die Duitsers toch hade! O jee, azzie ze nou hoor hebbe ze allemaal Jode op zolder gehad. Waar zijn ze gebleve dan?"quote:Op maandag 9 maart 2009 13:40 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat ze Germans Rotterdam te lelijk vonden en ze een kans hebben gegeven om het opnieuw op te bouwen. Helaas is het moderne Rotterdam nog lelijker geworden
Amsterdam daarentegen vonden ze een paradijs op aarde en lieten ze met rust
in de 2de wereld oorlog genoeg. Namelijk de Joden.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Anne Frank was een Duitsequote:Op maandag 9 maart 2009 13:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oh, vandaar vond Anne Frank het zo leuk wonen in Amsterdam.
allemaal onzin de enige reden waarom dat plaatje mooi is is door de natuur die er in vermengt zit (maan wolken)quote:Op zondag 8 maart 2009 23:34 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
rotterdam is niet te filmen,
de beelden wisselen te snel,
rotterdam heeft geen verleden,
en geen enkele trapgevel.
rotterdam is niet romantisch,
heeft geen tijd voor flauwekul,
is niet vatbaar voor suggesties,
luistert niet naar slap gelul.
't is niet camera gevoelig,
't lijkt niet mooier dan het is,
het ligt vierkant hoog en hoekig,
gekanteld in het tegenlicht.
rotterdam is geen illusie,
door de camera gewekt,
rotterdam is niet te filmen,
rotterdam is veels te ech.
Baroeg!quote:Op maandag 9 maart 2009 21:09 schreef Mr-Coffee het volgende:
Welke idioot gaat er dan ook naar de Hollywood of nog erger, de Baja Beach Club.
Er zijn veel betere gelegenheden.
Ik noem een Baroeg of een Waterfront.
Inderdaad, en Baroeg is ook al een paar keer op sterven na dood geweest geloof ik...quote:Op maandag 9 maart 2009 21:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
lo.. waterfront zou ik nu maar niet heen gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |